بازدید 15374

پشت پرده تحریم نفتی آمریکا علیه ایران و روسیه در سوریه چیست؟/ آغاز جنگ نفتی ترامپ در سوریه؟

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه مدعی شد، این کشور برای از بین بردن شبکه مشترک روسی ـ ایرانی فعال در ارسال نفت به سوریه دست به کار شده است. هم اکنون این پرسش مطرح می شود که آمریکا از این تحریم ها چه اهدافی را دنبال می کند و پشت پرده آن چیست؟
کد خبر: ۸۵۳۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۴ 22 November 2018

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه مدعی شد، این کشور برای از بین بردن شبکه مشترک روسی ـ ایرانی فعال در ارسال نفت به سوریه دست به کار شده است. هم اکنون این پرسش مطرح می شود که آمریکا از این تحریم ها چه اهدافی را دنبال می کند و پشت پرده آن چیست؟

به گزارش «تابناک»؛ در همین زمینه، وزارت خزانه‌داری آمریکا، شش فرد و سه نهاد را به ادعا و اتهام نقش داشتن در ارسال دو محموله نفتی ایران به سوریه تحریم کرد. به ادعای مسئولان آمریکایی، این شبکه میلیون‌ها بشکه نفت در اختیار دولت سوریه قرار داده و از گروه‌های «شبه نظامی» حماس و حزب الله حمایت مالی کرده است.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا، روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای مدعی شد: «ما امروز با ساختار پیچیده‌ای که توسط ایران و روسیه برای تقویت رژیم بشار اسد طراحی شده، مقابله می‌کنیم. یکی از اهداف این طرح، تأمین منابع مالی برای فعالیت‌های بدخواهانه ایران است.»

وزیر خزانه داری آمریکا در ادامه مدعی شد: «مسئولان بانک مرکزی ایران، همچنان به بهره‌برداری از سیستم مالی بین‌المللی ادامه می‌دهند.»

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: «محمد عامر الشویکی، مالک سوری شرکت «گلوبال ویژن گروپ» در روسیه، یکی از هدف‌های این بهره‌برداری مالی است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین از دو تبعه سوری و لبنانی به نام‌های حاجی عبدالناصر و محمد قاسم البزال، یک فرد روسی‌تبار به نام آندره دوگایف و نیز دو ایرانی به نام‌های رسول سجاد و حسین یعقوبی میاب به عنوان دیگر اعضای شبکه یاد شده نام برده است.

 

پشت پرده تحریم نفتی آمریکا علیه ایران و روسیه در سوریه چیست؟/ آغاز جنگ نفتی ترامپ در سوریه؟

واشنگتن در ادامه، بدون ارائه مستندات مدعی شده دولت سوریه در ازای دریافت این نفت، صدها میلیون دلار را برای انتقال به حماس و حزب‌الله در اختیار ایران قرار می‌دهد.

وزارت خارجه روسیه طی بیانیه‌ای تحریم های جدید آمریکا علیه شرکت ها و سازمان های ایرانی و روسی را محکوم کرد و با اشاره به اتهامات مربوط به همکاری سازمان های روسیه در تامین نفت ایران برای سوریه این تحریم ها را در راستای حمایت از ترورریسم خواند.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود آورده است: تلاش برای مجرمانه خواندن کمک به تأمین نفت برای سوریه، که نیروهای مسلح این کشور هشت سال در حال جنگ با تروریسم هستند، به مثابه حمایت از گروه های تروریستی است.

وزارت خارجه روسیه می گوید: جلوگیری از تامین نفت، در واقع جلوگیری از احیای یک کشور جنگ زده است که بسیاری از مردم آن بی خانمان و از گرما و برق محروم هستند. آیا آمریکا چنین چیزی را می خواهد؟

حال این پرسش مطرح می شود که آمریکا از این تحریم ها چه اهدافی را دنبال می کند و پشت پرده آن چیست؟

نخست، تأمین منابع مالی جدید برای دولت سوریه است؛ با هدف جلوگیری از خوداتکایی اقتصادی آن و ممانعت از ثبات اقتصادی در این کشور.

دوم، آمریکایی ها بر این باورند که ایران و روسیه در حال سرمایه گذاری و تسلط بر منابع نفتی سوریه به ویژه منابع نفتی شرق سوریه در دیرالزور هستند؛ به همین جهت آمریکا با راه اندازی این تحریم ها به دنبال جلوگیری از سرمایه گذاری ایران و روسیه در بخش نفتی سوریه است.

در نهایت اینکه، آمریکایی ها به دنبال تسلط بر منابع نفتی سوریه هستند؛ تا جایی که گزارش ها حاکی است که کنترل 85 درصد از ميدان های نفتی سوريه در شرق اين کشور در دست عناصر مسلح مورد حمايت آمريکاست. اين مسأله نشان می دهد آمريکا تلاش خواهد کرد، بر منابع نفتی بیشتر سوريه ازجمله در شمال شرق اين کشور تسلط يابد.

لذا به نظر می رسد آمریکایی ها در حال راه اندازی یک رقابت نفتی در سوریه هستند؛ رقابتی که با تحریم های اخیر آمریکا وارد فاز جدیدی شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۰
پوتین گماشتهٔ غرب و آمریکا در روسیه جهت غارت نفت و منابع روسیه بود .
بعد از پایان جام جهانی فوتبال در روسیه ، دیدار تاریخی و مهم پوتین و ترامپ اتفاق افتاد .
پوتین با این دیدار به رهبر و استاد خودش ترامپ ، پایان ماموریت خودش در بازی خاورمیانه را اعلام کرد و ضمن سپردن منطقه بدست آمریکا از همان زمان چرخش روسیه نسبت به مسایل سوریه و ایران را نشان داد.
امپراتوری پوتین حالا یک بازیگر بزرگ نفت و مالک منابع عظیم ثروت روسیه است که هدفش تامین انرژی اروپا و در کنار آن ثروت اندوزی برای مافیای نفتی جهان به رهبری انگلیس و آمریکاست.

.
آمریکا دوست و یار غار روسیه در بازی خاورمیانه جدید است.
پوتین همه معادلات سیاسی کارشناسان ایران که روسیه را متحد استراتژیک خود میدانستند را بهم زد.


پاینده باد ایران.
کاش از پوشش دارویی و تجهیزات پزشکی برای دور زدن تحریم استفاده نشه چون بحث دارو و تجهیزات پزشکی شوخی بردار نیست تحریم بشه به مردم صد چندان آسیب میزنه
تحریم نفتی روسیه بیشتر از هر چیز شبیه جوک است.

دست روس و آمریکا در دست هم است.
فریب نخورید.
موقعی که ما داشتیم علیه امریکا با صدور نفت 120 دلاری اقدام می کردیم و در نیویورک با سخنان رئیس جمهور و مدیر جهانی خود با صنعت هسته ای و زیر سولا بردن هولاکاست و یا دست داشتن دولت امریکا در 11 سپتامبر انها را به مبارزه می طلبدیم یا روسیه داشت در اکراین و سوریه در برابر غرب می تازید امریکا داشت بزرگترین انقلاب انرژی دنیا یعنی شیل نفتی را کلید می زد تا برای همیشه خود را از نفت وارداتی ما و خاورمیانه بی نیاز کند و حتی تبدیل به بزرگترین تولید کننده نفت دنیا با فاصله زیاد بشود و ما همچنان تصور می کنیم دنیا بدون نفت ما باید نفت 200 دلاری را تحمل کند! تولید نفت شیل امریکا در سال 2008 یعنی 1388 فقط 300 هزار بشکه در روز بود ولی حالا به راحتی به 8 میلیون بشکه رشیده و تولید گاز امریکا در 2008 فقط 500 میلیارد متر مکعب بود که حالا به 1 تریلیون متر مکعب رسیده. و بیشتر این تولید اضافه در حوزه شیل نفتی پرمین در تکزاس بوده و تازه این فقط ابتدای دوران شیل نفتی است و فقط از همین حوزه و سایر حوزه ها امریکا براختی می تواند تا نفت خود را به 15 تا 16 میلیون بشکه و تولید گاز خود را به 1200 تا 1300 میلیارد مترمکعب برساند.

اگر می بینید نفت برای چند سال بالای صد دلار شد فقط برای گسترش تکنولوژی نفت شیل و اقتصادی کردن ان بود و اگر ده سال پیش هزینه تولید هر بشکه شیل نفتی بالای صد دلار بود الاین به راحتی به زیر 40 دلار رسیده به علاوه بر اینکه کمپانیهای بسیار بزرگ امریکا که در این زمینه تخصص دارند در حال ظهور و گسترش هستند و بزودی این صنعت عظیم و تریلیون دلاری را علاوه بر امریکا در سایر کشورها گسترش خواهند داد. فقط یک حوزه شیل شناخته شده در خارج امریکا که با کمک امریکا رو به گسترش است در ارژانتین قرار داردو جالب است بدانید که حجم منابع ان بیشتر از 3 برابر پرمین تکزاس است. ولی به جای 110 هزار چاه فقط 180 چاه در ان زده شده چون تکنولوژی شیل نفتی و به خصوص چاه افقی در انحصار امریکا هست و هنوز تمرکز شرکتهای امریکایی روی منابع خود امریکا هست. فقط تصور کنید این شرکتها شروع به گسترش تولید نفت شیل در این مخزن و سایر کشورها کنند چه اتفاقی برای نفت ایران و حتی عربستان خواهد افتاد!

پس می توانید متوجه شوید که چرا امریکا نفت ونزویلا را با سو مدیریت چاورزی ها و نفت ایران را با مدیریت غیر ضروری نیاز مدیران سیاسی ما در مورد انرژی هسته ای و تحریم از بازار خارج کردند و اگر می بینید شروع به تحریم روسیه و قطر و اخیرا عربستان کردند فقط برای باز کردن برای جای این نفت شیل تقریبا نا متناهی خود است . چون هنوز هم برای ادامه با ثبات تولید نفت شیل این شرکتها نیاز به نفت بالای 40 دلار دارند.

تقریبا یکسال پیش با فرستادن مقاله ای به برخی سایتها با عنوان " برنامه بی نقص ترامپ مجنون !برای افتصاد ایران و روسیه" به تمامی جوانب این تغییر عظیم و انقلاب نفتی و استراتژی ترامپ با کمک ان اشاره نمودم که در برخی سابتها فرصت انتشار یافت و در ان با توجه به این تغییر عظیم ژۀو پولتیک جز به جز تمام برنامه یکسال اینده ترامپ در مورد ایران و روسیه و حتی عربستان و قطر از خروج از برجام تا تحریم پیش بینی شده بود که متاسفانه تقریبا مو به مو به واقعیت پیوسته و البته مانند خیلی مسایل دیگر در کشور توجهی به ان نشد. علاقه مندان می توانند یکبار دیگر به ان مراجعه کنند و متوجه شوند چه خظر عظیمی از نظر اقتصادی و سیاسی کل خاورمیانه را تهدیید می کند. البته سایت محترم تابناک هم در صورتیکه ان مقاله را مفید تشخیص داد می تواند به انعکاس مجدد ان اقدام فرماید. با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
دوست گرامی در تحلیل خودتان به این نکته اشاره نکردید که عربستان سعودی با ۱۱ میلیون بشکه تولید،نقش اساسی در تحریم ما ایفا میکند چون کاهش تولید ما را جبران مینماید.اگر ما رابطه حسنه با این همسایه خود داشتیم امکان نداشت به ضرر خود قیمت نفت را کاهش بدهد تا بما ضربه بزند.تحلیل شما با احترام کمی ادرس غلط داشت.هیچ فروشنده ای نمیخواهد جنس خود را ارزان بفروشد و نفت شل هم از این قاعده مستثنی نیست.اتفاقا حقیر فکر میکنم امریکا برخلاف ما از ذخایر نفتی خود محافظت میکند تا در دوران پس از نفت خاورمیانه بتواند هژمونی خود را حفظ کند و باز به همه دنیا سلطه داشته باشد.در نهایت توییت تشکر ترامپ از عربستان را یکبار دیگر مطالعه بفرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
کشورهایی که نفت ندارن چیکار میکنن؟ما هم باید فکر کنیم این لعنتی رو نداریم و تمرکز خودمون رو روی صنعت بذاریم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
این موضوع را من یه شکل دیگری خوانده بودم و اینکه امریکا در استخراج نفت به تکنولووژی دست یاقته که هزینه استخراج بسار پایین می اید و رقبا حذف می شوند پ اگر بتواند به نفت سوریه مسلط شود مشتریان خاورمیانه را هم سیراب میکند
"وزارت خارجه روسیه میگوید؛ جلوگیری از تامین نفت، در واقع جلوگیری از احیای یک کشور جنگ زده است که بسیاری از مردم آن بی خانمان و از گرما و برق محروم هستند. آیا آمریکا چنین چیزی را میخواهد؟"

حال این سوال مطرح می شود که چرا روسیه که خود بزرگترین تولید کننده و صادر کننده نفت دنیا هست نسبت به ارسال نفت برای مردم بی خانمان و از گرما و برق محروم متحد خود یعنی سوریه اقدامی نمی کند و ایران را که درگیر تحریم برجام و ترامپ است جلو انداخته!
این را هم باید اشاره کرد که با تولید 5 میلیون بشکه نفت کانادا که 99 درصد صاردات ان چاره ای جز مقصد امریکا ندارد و اصولا در حوزه امنیتی امریکا قرار دارد و هر روز هم بر تولیدش اضافه می شود. امریکا شمالبی نه تنها دیگر وارد کننده نفت و گاز نیست بلکه یکی از بزرگترین مراکز صادرات نفت و گاز دنیا هست که هر روز هم بیشتر می شود.
ترامپ از شدت ثروت دچار هذیان گویی و پریشان احوالی ذهنی شده.
طبق آخرین آمار و مطالعاتهای بنده در روزنامه کیهان ، امریکا در فقر و فلاکت داخلی خودش مدیریت نمیتواند و آتش سوزی نیمی از آمریکا را از بین برده مردم فقط 1درصد ثروتمند هستند و 97درصدباقی کارتن خوابند. و قیمت دلارشون هر روز متفاوت است و بخاطر همین اقتصاد و صنعت متزلزلی دارد.
در مقابل کشور بزرگ.ما بزودی اقتصاد اول جهان می شود و بزودی قیمت دلار 1560 الی 1567 تومان می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
کاش استیکر دست زدن برای تابناک هم بود.بهر حال لایک
ترامپ بجای این کارها باید ابتدا اقازادهها را از امریکا بیاندازد بیرون...
بسیار ادم باهوشیه این ترامپ..
طولی نخواهد کشید آل سعود به اروپا متصل خواهد شد
خوب کاملا پر واضح است که امریکا برای اجرایی کردن تحریم های ایران این بار کاملا جدی است.
بنابراین تمام درها را برای دور زدن تحریم ایران خواهد بست.
نفت ایران در روسیه و سوریه چکار می کند که دچار این سرنوشت شود؟
هدف اصلی از تحریم ایران بیرون کردن ایران از سوریه و لبنان است امریکا هدفش فقط همینه
پاسخ به آقای امیری فراهانی
آقای امیری فراهانی گویا شما اصولاً از مقوله اضافه ارزش که خونِ جاری در رگهای نظام های سرمایداری منجمله و در راس همه آن‌ها ام.آمریکا میباشد یا اطلاعی ندارید و یا عمداً آنرا در این خصوص فراموش کرده اید.
اگر تمام الماس ها، طلای سفید، طلای زرد را هم به نظام کنونی ام.آمریکا هدیه نمایید،‌ قادربه نجات خود نیست چه برسد فقط تنها طلای سیاه «نفت» را!
ام.آمریکا از زمانیکه ارز دلار را شناور کرد و یا بهتر بگوییم هرنوع پشتوانه ای برای آن را نفی کرد و بر روی اسکناس هایش نوشت «بدون پشتوانه، فقط وسیله‌ای برای پرداخت»، ابتدا نیکسون و سپس جانسون… تا امروزه ترامپ، که مهره‌های وال استریتی هستند و یا مانند اوباما پس از پرداخت نشدن دوماه حقوق کارمندان دولتی حتی حقوق ناسیونال گاردِ آمریکا که باید رئیس جمهور را در لحظه‌های بحرانی حفاظت کند و سکان کشور را بدست گیرد بمرخصی فرستادند، به مهره همیشگی وال استریت تبدیل شد! بدستور وال استریتی ها هرزمان که اراده کرده‌اند صفرهایی را در دفاتر وال استریت بردارایی های سپرده شده (اینوستمند ها) اضافه کرده اند. آخرینش اوباما شانزده تریلیون دلار بدون کوچکترین تعللی دستور چاپ آنرا صادر کرد و در اختیار بانکهای وال استریت و شعب خارجی آن مانند بانک آلمان «دویچه بانک» قرار داد!
ام.آمریکا هراز گاهی با ترکاندن عمدی «دریوات(محصولات اشتقاقی بانکی)» مقدار زیادی از این ثروتهای بی پشتوانه را از بین برده که متعلق به میلیون‌ها افراد سهام دار کوچک و نیمه بزرگ میباشد.
از طرف دیگر تاکنون توانسته است این بازرگانی تمیز و یخه سپیدِ بانکی را با قدرت پنتاگون ادامه دهد و کلیه کشورهای جهان اعم از چین روسیه و اروپا تا کوچکترین کشورهای آفریقایی را غارت اضافه ارزشی جهت پشتوانه این دلارهای چاپ شده بنماید تا نظام بانکی فدرال رزروی ناگهان دچار سنگ کوب قلبی نشود.
این همان کاری است که در ایران با ارز و طلا برای مدت کوتاهی جهت بزانو درآوردن مبارزات ضد آمریکایی ایرانیها توسط بعضی دانه درشت ها انجام پذیرفت و بسادگی قادر گردیدند میلیارد ها دلار را جابجا نمایند.
اما این ارزش اضافه چه ربطی به نفت دارد که منطقه ما و بقولی آقای امیری قاره آمریکا روی آن قرار دارد؟
زیرا نفت دزدیده و یا نفت و گاز خود را آمریکا باید در اضای بهای آن کالا از جهان دریافت کند که مقداری از آنرا خودش مصرف کرده ولی مازاد آنرا بکشورهای دیگر بفروشد تا در کنار کالاهایی که سرمایه های وال استریتی بصورت جهان وطنی در سراسر پنج قاره بتولید آن‌ها مشغولند، برای آن‌ها هم بازار بیابد تا بتواند شرایط اصلی وجودی نظام کنونی یعنی سرمایداری را سرپا نگه دارد. در‌واقع تمام سیاست آمریکا در تلاش تولید ارزان در کلیه کشورهای جهان و فروش نان آور این کالاهای تولید شده در بازارهای فروش واقعاً موجود در جهان میباشد.
این بازار ها اکنون به حد اشباع رسیده است که تا کنون با جنگهای نیابتی با روسیه و حتی انگلیس و فرانسه شرایط خرید کالاهای نوین ایجاد میگردید. چندی است که در اثر نانوتکنیک و فن آوری های نوین نانوتکنیکی (بخصوص رایانه ای و هوش مصنوعی) سرعت تولید و خودکارگردیدن تولیدات کالایی کار بجایی رسیده است که فقط با بدست آوردن کل بازارهای مصرفی رقیب های بزرگ خود میتواند تا چندی درد بحران اقتصادی اجتماعی ام.آمریکا را آلام دهد.
بعبارت دیگر آمریکا اگر حق استخراج نفت را بصورت انحصاری از یکایک افراد ابولبشر در تمام نقاط روی کره گیتی را بگیرد، تا زمانیکه نتواند پروسه سرمایه‌گذاری کردن – تولید کالا – فروش آنهم با مقداری ارزش بیشتر، محکوم بنابودی میباشد. از اینکه گاهی دیده می‌شود که کشورهای کوچک میتوانند برای مدت معینی خود را دیکته کنند از اینجا ناشی میگردد.
بعنوان مثال برای آمریکا فقط در عرض چند ساعت کل ساکنین یمن را میتواند نسل کشی کند، همان کاری که با بومیان آمریکا انجام داد. فقط ترس آن‌ها از این سه رقیب نیست و از خدای خود(مسیح) هم ترسی برای اینکار ندارند. ترس آمریکا از دست دادن خریداران بالقوه در جهان میباشد (تولید کنند گان پنتانسیلِ ارزش اضافه که هرچه کشوری عقب نگه داشته ترباشد نرخ چپاول ارزش اضافه در آن کشور بالاتر است که با بیان دلاری آن کلاً در تفاوت است)‌.
یعنی آمریکایی ها با نسلی کشی در جهان تیشه بریشه چند ده خانواده سرمایدار میلیاردر آمریکایی یعنی سودبران کنونی کشور ام.آمریکا که صاحبان بانکهای وال استریت میباشند میزنند که قبل از همه از بین خواهند رفت و این از بین رفتن را سازمان سیا و اف بی آی بخوبی از آن مستحضر هستند و میدانند که تا چه حدی اجازه بمباران کردن دیگر کشورها را دارند.
همین امر در مورد قدرت محور مقاومت که در مقاله هم از آن نامبرده شده مثلاً در فلسطین، لبنان، سوریه و عراق هم بخوبی قابل مشاهده میباشد. با وجودیکه محور مقاومتبه جز ایران دولتی استوار در پشتیبانی از خود ندارد! در‌واقع روسیه با یک دست نتانیابو را روی زانویش مینشاند و مدام ازهمکاری و اطلاع دادن عملیات به طرف مقابل تو بخوان ام.آمریکا سخن میگوید و گاهی گریه سرمیدهد که ام.آمریکا به تعهداتش عمل نمیکند، توانسته اند جنگ را بدرازا بکشند. این تزلزل در کمک به محور مقاومت در مورد ترکیه و عوض کردن نسبی وابستگی خود به آمریکا و نزدیکی به ایران و روسیه بخوبی دیده میشود. فقط بخش بزرگی از نیروهای ایرانی هستند که صادقانه از مردم مبارز عرب و خواست عمیق ایرانیان «مرگ بر آمریکا» که ریشه در کودتای ۲۸ مرداد دارد، حراست میکنند.
در ضمن آقای محترم امیری فراهانی شما اگر سالهای زیاد تری را دود چراغ بخورید و پژوهش کنید، هرگز نمیتوانید نظامی که مرده است و به حالت گندیدگی در آمده، که این گندیدگی را در موقعیت کنونی آن یعنی «هرچه بیشتر ساکنین ام.آمریکا کارمیکنند فقیر ترمیشوند» میتوان دید را در دنیای علم اقتصاد و جامعه شناسی احیا نمایید.
این است دلیل آنکه اگر تمام الماس ها و طلای سفید و زرد و سیاه را هم به نظام کنونی ام.آمریکا هدیه نمایید،‌ قادربه نجات خود نیست. ام.آمریکا باید بزودی مانند آلمان پس از شکست ننگین خود در استالین گراد از ساعت صفر شروع کند. در‌واقع خود بخوبی میداند که مرگش فرا رسیده است و این‌ گنده گویی های ترامپی تلاش مذبوهانه پیشا مرگی این نظام میباشد.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی