بازدید 9966
پانصد و شصت و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

کشته شدن فرمانده ناوگان دریایی روسیه در دریایی سیاه/اوج گیری حملات هوایی روسیه به خاک اوکراین/حملات پهپادی گسترده اوکراین به 4 منطقه روسیه

پانصد و شصت و نه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۴۹۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۹ 25 September 2023

کشته شدن فرمانده ناوگان دریایی روسیه در دریایی سیاه/اوج گیری حملات هوایی روسیه به خاک اوکراین

بین الملل تابناک: پانصد و شصت و نه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

حملات پهپادی مجدد اوکراین به خاک روسیه
۱۴۰۲/۰۷/۰۳ - ۲۳:۵۷

رسانه‌های روسی شامگاه دوشنبه هم از اقدام دوباره ارتش اوکراین به حمله به خاک این کشور با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین خبر دادند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تلاش‌های عوامل رژیم کی‌یف برای انجام حملات تروریستی پهپادی به اهدافی در مناطق بلگورود و کورسک، بار دیگر دفع شده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این وزارتخانه توضیح داد که ۷ فروند پهپاد اوکراینی که در تلاش برای حمله به اهدافی در بلگورود بودند، در آسمان این منطقه توسط سامانه‌های پدافندی منهدم شدند.

وزارت دفاع روسیه همچنین خبر داد که منطقه کورسک یک‌بار در شامگاه دوشنبه با دو هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی و بار دیگر در بامداد سه‌شنبه توسط دو پهپاد دیگر هدف حمله قرار گرفت.

این وزارتخانه افزود که در حملات پهپادی به این دو منطقه هم‌مرز با اوکراین، خسارت جانی وارد نشده است.

این در حالی است که بامداد و صبح دوشنبه نیز نظامیان اوکراینی با چندین پهپاد به این دو منطقه و همچنین شبه‌جزیره کریمه و استان بریانسک حمله کرده بودند.

تانک‌های آمریکایی آبرامز وارد اوکراین شدند
۱۴۰۲/۰۷/۰۳ - ۱۸:۵۴

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از دو مقام دفاعی آمریکا گزارش داد، اولین تانک‌های آبرامز ساخت این کشور به اوکراین تحویل داده شده‌اند و ولودیمیر زلنسکی این خبر را تایید کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین تحویل اولین تانک‌های آبرامز ساخت آمریکا را به اوکراین تایید کرد.

وی ضمن تایید این خبر گفت: «خبر خوشی از سوی رستم اومروف، وزیر دفاع اوکراین دارم. تانک‌های آبرامز به اوکراین رسیده‌اند و در حال آماده‌سازی جهت تقویت تیپ‌های ما هستند. من از متحدانمان برای تحقق این درخواست سپاسگزارم. ما به دنبال قراردادهای جدید که حوزه دریافت تسلیحات را گسترش می‌دهند، هستیم.»

طبق گزارش نیویورک تایمز با استناد بر آنچه که منابع دفاعی آمریکا گفته‌اند، تانک‌های آبرامز۱ بیشتری طی ماه‌های آینده به اوکراین ارسال خواهند شد.

ژنرال مارکوس ریزنر از اتریش که از نزدیک جنگ را در موسسه آموزش نظامی این کشور زیر نظر دارد، گفت: «اوکراین گفته است که برای ضدحمله خود به حداقل ۳۰۰ تانک غربی نیاز دارد، اما تاکنون تنها حدود نیمی از این تعداد را دریافت کرده است.»

در همین حال کریل بودانف، رئیس اداره اطلاعات مرکزی وزارت دفاع و رئیس سرویس جاسوسی نظامی اوکراین با اشاره به تانک‌های آبرامز هشدار داد: این تانک‌ها باید در جای مخصوص و مناسبی و برای عملیات خاصی مستقر شوند. اگر آن‌ها را به راحتی به خطوط مقدم بفرستیم، زیاد در میدان نبرد عمر نخواهند کرد.

همسر زلنسکی نامزد انتخابات می شود؟
۱۴۰۲/۰۷/۰۳ - ۱۸:۵۳

«اولنا زلنسکا»، همسر رئیس جمهور اوکراین یکشنبه در پاسخ به سوال مجری شبکه «سی‌بی‌اس نیوز» در مورد نامزدی مجدد زلنسکی عنوان کرد هنوز نمی‌داند همسرش قصد دارد برای انتخاب مجدد در سال ۲۰۲۴ نامزد شود یا خیر.  

مجری از وی پرسید در صورتی که همسرش بخواهد برای یک دوره دیگر به عنوان رئیس جمهور اوکراین در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند، چه احساسی خواهد داشت؟ او در پاسخ گفت: این سوال بسیار سختی برای من است. حتی زمانی که زلنسکی تصمیم گرفته بود برای بار اول نامزد ریاست جمهوری در اوکراین شود هم من این موضوع را به طور کامل تایید نکردم. اما اگر بخواهد دوباره وارد عمل شود و برای دور دوم نیز اقدام کند و به این نتیجه برسد که حضورش در انتخابات لازم است، وی را حمایت می‌کنم.

اولنا زلنسکا در پاسخ به اینکه چه احساسی نسبت به کاندیداتوری مجدد زلنسکی دارد عنوان کرد قطعا حضور مجدد همسرش در انتخابات ریاست جمهوری‌ همانند دوره اول ترسناک نخواهد بود و این به دلیل تجاربی است که در این سال‌ها به دست آورده است. وی با قاطعیت اعلام کرد هر تصمیمی که زلنسکی بگیرد، از او حمایت خواهد کرد. 

او همچنین گفت وضعیت فعلی اوکراین و امکان سازماندهی یک انتخابات آزاد و منصفانه می‌تواند در تصمیم همسرش برای نامزدی بسیار اثرگذار باشد. 

وی افزود: این تصمیم بستگی به آن دارد که جامعه اوکراین نیز به زلنسکی به عنوان رئیس جمهور آینده نیاز داشته باشد. اگر وی احساس کند که جامعه اوکراین دیگر آرزوی ریاست جمهوری وی را ندارد، احتمالا او نیز نامزد ریاست جمهوری نخواهد شد. 

حملات پهپادی گسترده اوکراین به 4 منطقه روسیه
۱۴۰۲/۰۷/۰۳ - ۱۸:۵۰

 رسانه‌های روسی امروز (دوشنبه) از تکرار حملات ارتش اوکراین با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به خاک فدراسیون روسیه خبر دادند.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تلاش‌های عوامل رژیم کی‌یف برای انجام حملات تروریستی پهپادی به اهدافی در مناطق بلگورود، کورسک، بریانسک و شبه‌جزیره کریمه دفع شده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، بر اثر حمله ۲ فروند پهپاد اوکراین به منطقه کورسک، چندین ساختمان آسیب دیدند.

مسئولان استان بریانسک نیز می‌گویند ۲ هواپیمای بدون سرنشین این منطقه را هدف گرفتند که بدون آسیب رساندن به جایی، سرنگون شدند.

وزارت دفاع روسیه خبر داد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور ۴ پهپاد اوکراینی را بر فراز شبه‌جزیره کریمه و همچنین دریای سیاه منهدم کردند.

به نوشته اسپوتنیک، این وزارتخانه همچنین افزود که دقایقی پیش نیز ۱ فروند هواپیمای بدون سرنشین به منطقه بلگورود حمله کرد که ساقط شد.

کشته شدن فرمانده ناوگان دریایی روسیه در دریایی سیاه

اوکراین مدعی است که در حمله اخیر خود به ناوگان دریای سیاه روسیه در کریمه، فرمانده این ناوگان را کشته است.

به گزارش شبکه خبری ان‌بی‌سی، کی‌یف امروز مدعی شد که در حمله روز جمعه نیروهای اوکراینی به مقر ناوگان دریای سیاه روسیه در کریمه، ویکتور سوکولوف، فرمانده این ناوگان کشته شده است.

این حمله تازه‌ترین تلاش اوکراین برای هدف‌گیری نیروهای دریایی کرملین در این منطقه و منزوی کردن شبه‌جزیره کریمه بود.

کی‌یف هیچ سندی برای اثبات ادعا خود مطرح نکرده و شبکه خبری ان‌بی‌سی نیز این اظهارات را به عنوان «ادعای کی‌یف» منتشر کرده است. بااین‌وجود، در صورت صحت ادعای اوکراین، این یکی از برجسته‌ترین خسارات این جنگ تا امروز خواهد بود.

نیروهای عملیات ویژه اوکراین در یک پست تلگرامی اعلام کردند که «فرمانده» ناوگان دریای سیاه روسیه در میان ۳۴ افسری بوده که در حمله روز جمعه اوکراین به مقر این ناوگان در شهر سواستوپول در کریمه کشته شده است

آدمیرال جیمز استاوریدیس، فرمانده ارشد سابق ناتو و تحلیلگر امنیت بین‌المللی شبکه ان‌بی‌سی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: اگر ادعای اوکراین حقیقت داشته باشد، این بالارتبه‌ترین مقام نیروی دریایی است که از زمان جنگ جهانی دوم تا امروز در نبرد کشته شده است.

اوج گیری حملات هوایی روسیه به خاک اوکراین

 اوکراین امروز دوشنبه مدعی شد که سامانه‌های دفاع هوایی این کشور ۱۱ موشک کروز کالیبر ۱۱، ۱۹ پهپاد و ۲ موشک ابرصوت روسیه را شبانه ساقط کرده است.

فرماندهی عملیاتی جنوب اوکراین اعلام کرد که یک موشک بر فراز منطقه میکولایف و یک فروند دیگر در منطقه کیرووهراد رهگیری شده است در حالیکه سایر موشک‌ها در منطقه اودسا ساقط شدند.

این مرکز فرماندهی افزود: ایستگاه دریایی در اودسا متحمل خسارت شده است. آتش سوزی در ساختمان هتل ایستگاه دریایی که چندین سال خارج از سرویس بوده است، اتفاق افتاد و آتش‌نشان‌ها آن را مهار کردند.

این واحد فرماندهی ارتش اوکراین در پیام‌رسان تلگرام تصاویری را منتشر کرده که خسارت‌های زیادی را به این ساختمان وارد آورده است.

پیش بینی مقام اوکراینی از تداوم جنگ اوکراین تا سال 2035

«الکسی آرستوویچ» از مشاوران سابق «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت درگیری بین روسیه و اوکراین ممکن است بیش از یک دهه ادامه یابد و پیش‌بینی کرد دو همسایه بعید است اختلافات بین یکدیگر را به زودی حل کنند. 

به گزارش شبکه روسی «راشا تودی»، وی در مصاحبه‌ای به تاریخ ۱۷ سپتامبر که در کانال یوتیوب وی منتشر شد، گفت «مطمئناً (جنگ در اوکراین) تا ۲۰۳۵ ادامه خواهد یافت». به ادعای این مقام سابق اوکراینی، روسیه به دنبال شکل جدیدی از امپراطوری است که هرگز بدون اوکراین وجود نخواهد داشت. 

او در ادامه منظور خود را اینطور بیان کرد که «مرحله حاد بن‌بست تا ۲۰۳۵ ادامه خواهد یافت» اما استدلال کرد بن‌بست ممکن است لزوماً نظامی نباشد و توضیح داد «دو طرف ممکن است به آتش‌بس دست یابند یا به طور کلی به خصومت‌ها پایان دهند  اما درگیری در جبهه‌های دیپلماتیک، اطلاعاتی و اقتصادی ادامه خواهد یافت». 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶۸
چنین جنگی امکان ادامه تا ۲۰۳۵ رو نداره اصلا مسخرس اولا نیروی انسانی باقی نمیمونه مخصوصا برای اوکراین بعد ۴ تا انتخابات برگزار میشه در امریکا و در روسیه ۶ سال دیگه پوتین میره، کلا این جنگ ۱ ماه دیگش معلوم نیست بعد چطور میشه راجع به ۲۰۳۵ صحبت کرد
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
داداش در روسیه انتخابات برگزار میشه و مردم 100 درصد به پوتین یا نهایتا به مدودف رای میدن
از طرفی ممکنه روسیه احساس کنه همسایگانش نباید مثلا فلان کارو می کردن یا جز فلان گروه میشدن و دوباره حمله می کنه. فقط کافیه احساس کنه همسایه کاری می خاد بکنه.
آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
اینها نوعی جنگ روانی هست . نیروها و ملت روسیه از این جنگ بی دلیل سرخورده و خسته اند . خیلی از سئوالهایشان توسط حکومت مسکو بی جواب مانده . این حرف ها بیشتر برای نشان دادن دورنمای تاریک و سخت برای مردم روسیه هست تا واقعیت . تمام توان نظامی مسکو در مقابل کل غرب بشدت تحلیل رفته و فعلا در حال شیمی درمانی برای زنده ماندن هست تا تقویت .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۳
همان صهیونیست های بین المللی که دلقکی که بدون شلوار پیانو میزد را رئیس جمهور اوکراین کردند والان هم بخواهند دوباره او را از صندوق ها بیرون می آورند.
مردم اروپای شرقی عقل درست و حسابی ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
آمریکای کافر فاسد جنایتکار بی شرف محکوم به نابودی است
آمریکا که در یک گودال لجن و آلوده غرق شده زیاد ماندنی نخواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
هرچند فقط 4 سلاح هسته ای هم برای از بین بردن آمریکا کافی است
نیویورک لس آنجلس شیکاگو و واشنگتن
حالا که روسیه هزاران سلاح و جنگ افزار هسته ای دارد و می‌تواند آمریکا را صد بار شخم زند
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
نابودی روس و روس پرست صلوات
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
اونی که ماندنی نست انشاالله تویی درود بر امریکا مرگ بر تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
به تابناک توصیه میکنم وقتی کسی به یک ایرانی هموطن مرگ میفرسته اونو منتشر نکنه تا مرگ به خود فرد برگرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
مرگ بر امریکا و امریکاپرست
ایول اوکراین
درود بررزمندگان دلیر اکراین چنان ضربه ایی به ارتش همیشه مست روسیه بزنید تادر تاریخ ثبت بشه به فضل الهی پیروزی نزدیک است ومتجاوز رسوا.
دومین ارتش دنیا ببر کاغذی بود
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
نگو اینه. الان پوتینی ها میگن ما هنوز گرم نشدیم و مشغول ند
!رمشیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
به خدا اگر روسیه می توانست ثانیه ای در تصرف کل اوکراین تامل نمی کرد و واقعا دست مریزاد داره مقاومت ارتش اوکراین در برابر روسیه متجاوز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
...دوست گرامی شکست اکراین یعنی شکست ناتو
تابناک هم مانند برخی رسانه های بیمار ،نقش یگان رسانه ای ناتو در ایران را بازی می کند. تمام اخبار و کلیپ های تابناک از جنگ اوکراین از پنجره توجیهی و دفاع از ناتو و اوکراین منتشر می شود.
خداوند دلهای بیمار شما را شفا دهد.
ما طرفدار روسیه نیستیم و شکی نداریم روس ها هم روزی شیپور منافع خود را علیه ما سر خواهد داد ولی در این بزنگاه نگاه و قلم برخی رسانه های داخلی شدت بعض و کینه ایشان را نمایش می دهد.
من همیشه تابناک را برای اخبار به موقع حوزه مقاومت دنبال می کردم ولی این روزها حالم از این وضعیت تابناک و اخبار جانبدارانه اش بهم می خورد
پاسخ ها
آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
واقعیت تلخ هست و باید بپذیری . نمی شود که اخبار یک رسانه باب میل شما باشد !!!! تابناک تا حدود زیادی و بنا به توصیه های نهادهای امنیتی و وزارت ارشاد از مسکو طرفداری می کند ولی دیگر نمی تواند چشم بر واقعیت ها ببندد . اینها واقعیت های میدانی است که منتشر می شود .
خیلی به این چرت و پرت ها اهمیت نده
هر کسی دوست داره یه نظری بده
حدود 90 درصد نیروی نظامی اوکراین از بین رفته و میخوان مردم عادی رو بفرستن جبهه در حالی که این افراد آموزش ندیده اند و خیلی زود از پای درمیان
خلاصه وضعیت اوکراین داره به یک فاجعه بزرگ تبدیل میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
تو از یک دیکتاتور‌ جاهطلب‌ متجاوز حمایت می کنی و مردم مظلوم‌ اوکراین را تروریست میدونی بعد‌ دیگران چرت و پرت میگن ؟؟؟؟
یکروزی باید یک یکتون‌ جوابگو باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
کی گفت مردم اوکراین تروریستن؟
زپرتسکی تروریسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
مرگ بر اوکراین کاتولیست صهیونیست کمونیست مشرک جنایتکار نسل کش

احسنت پوتین و روسیه که با غرب کافر مرتد جنایتکار می‌جنگند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه . همین اوکراینی ها یک مدعی ابرقدرت بودن را زمین گیر کردند . بزرگترین تولید کننده سلاح دنیا به روزی افتاده که از هر کشور و ننه قمری سلاح گدایی می کند . صادرات بنزین و نفت و گازس متوقف شده و غالم و آدم را تهدید میکند . کمی عقل باشد آدم می فهمد که کدام طرف در حال شکست و فروپاشی هست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
مرگ بر اکراین نه مرگ برتو
خاک تو سر روسیه با این جنگیدن. مستقیم ناتو وارد بشه که چیزی ازاین روس ها نمی‌مونه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
مرگ بر انگلیس خبیث جنایتکار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
اول جنگ غرب و ناتو از بلوف های پوتین واهمه داشتن ولی الان که فهمیدند روسیه پهلوان پنبه بود ، به اوکراین توصیه کردند که به خاک روسیه هم حمله کند . اگر یادتان باشد یک سال قبل می گفتند سلاح به اوکراین می دهیم بشرط اینکه به خاک روسیه حمله نکند .
من معتقدم همانطور که بریتانیا و فرانسه در جنگ های ایران روسی دویست سال پیش پشت سلسله قاجاریه را خالی کردند ممکن است پشت اوکراین را هم خالی کنند نمیدانم درست خواندم یا نه چند ماه پیش سرویس اطلاعاتی لیتوانی می‌گفت که روسیه از یک درصد توان نظامی خود استفاده کرده تا الان باید این را قبول کنیم که تلفات اوکراین بیشتر از روسیه است در این جنگ هنوز روسیه تهاجم های خود را آغاز نکرده روس ها معروف به جنگ کردن طولانی مدت هستند البته این خصلت را اوکراین هم دارد ولی قبول کنید که ما نظر اکثریت مردم اوکراین را نمی‌دانیم اگر حکومت اوکراین حکومت خوبی است پس چرا در سراسر اوکراین حکومت نظامی اعلام کرده چرا انتخابات ریاست جمهوری را تعلیق کرده در یک سال قبل گفتم این جنگ فرصت خدمت تزار ها و دیکتاتور های اوکراین و روسیه را مهیا کرده دوستان می‌گفتند که زلنسکی رییس جمهور دموکراسی است چی شد چهل چند سال قبل دموکراسی دموکراسی ایران را به گند کشوند الان هم اوکراین آیا انقلاب های رنگی اوکراین برای آن دستاوردی داشته من طرفدار هیچکدوم از طرفین درگیر در این جنگ نیستم اصلأ عضو هیچ گروه سیاسی نیستم تنها ایدولوژی که دارم ناسیونالیست تندرو وطنی است ولی بعنوان یک انسان نگران ملت اسلاوی شرقی هستم در اروپای شرقی من هدفم مثبت یا منفی نیست ولی حداقل یک هدف دارم بازگشت دوباره وضعیت سه صده قبل جهان دوران باشکوه امپراتوری ها لطفاً چاپ کنید
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
ببخشید سده
ناشناس
| Netherlands |
۰۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
حرفی مزخرف است اینهمه تحقیر را در دنیا تحمل می کنه و بعد از یک درصد....کشورهای همسایه روس اینقدر از روس می ترسند که اتومات افسانه می گویند تو روستای ما یکی یک بچه را زده بود تو گوشش این بچه بزرگ شده بود هر وقت می پرسیدند زور کی از همه بیشتره می گفت جی قربان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
مرگ بر آمریکا
به جهنم که مرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
مرگ بر منافق
روسیه مسکو و سنپترزبورگ رو بدهد به اوکراین و غائله را بخواباند و قول دهد دیگر از این غلطها نکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
به خدا اگر سوچی را هم به اوکراین ندهد من راضی نمی شوم .
نگویید که فرمانده ناوگان دریایی روسیه کشته شد، بلکه باید گفت که به درک واصل گردیدند
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
حرف دلم را زدی
مگر آمریکا ارتش اوکراین را به انواع تسلیحات نظامی از تانک لئوپارد گرفته تا خون آشام و بمب های خوشه ای ممنوعه مجهز نکرد، مگر فرانسه موشک سایه طوفان به ارتش اوکراین نداد، مگر انگلیس انواع مهمات تا گلوله های اورانیومی ضعیف شده در اختیار ارتش اوکراین قرار نداد و ....، حاصل این جنگ افروزی ها برای اوکراین چه بود که امروز با ارسال تانک ابرامز و فردا با ارسال جنگنده اف ۱۶ بر تنور جنگ افروزی می دمند؟
آیا تا زمانی که کل ارتش اوکراین را به فنا نداده اند نمی خواهند از این جنگ افروزی دست بردارند؟ چرا خاک اوکراین باید محل مناقشه روسیه با ناتو شود؟ ناتو جرات درگیری مستقیم با روسیه بزرگ ترین قدرت اتمی دنیا را ندارد تسلیحات نظامی اش را به قصد فرسایشی کردن جنگ در اختیار سربازان اوکراینی قرار داده و آن ها را به آن دنیا می فرستد تا به هدفش که تضعیف قدرت سیاسی - نظامی روسیه است دست یابد.
آیا آمریکا و متحدان غربی اش برای مهار امپراطوری روسیه باید از خاک اوکراین و مردم این کشور مایه می گذاشتند که همان طور که امروز شاهد هستیم زیرساخت های شهری و بنادر تاریخی اوکراین ویران شده، بیش از نیمی از مردم این کشور آواره یا کشته شده اند، خاک اوکراین مدفن ابزار الات نظامی غرب شده، انتخابات این کشور به دلیل حکومت نظامی از سوی زلنسکی به تعویق افتاده، سربازان رشوه می دهند تا از مرزها فرار کنند و بیش از ۲۰ درصد خاک این کشور به تصرف کشور روسیه در آمده و ....
راه حل اوکراین همان طور که مقامات کشور ما و کشور چین و سایر کشورهای صلح طلب از قبیل هند و برزیل و ... می گویند گفتگوهای دیپلماتیک بود که متاسفانه آمریکا و تروئیکای اروپایی اش از همان آغاز جنگ تا به امروز با ارسال این تجهیزات نظامی که نه تنها گره ای از مشکل اوکراین باز نمی کند بلکه جنگ را طولانی و سبب ویرانی بیشتر اوکراین می شود مانع از مذاکرات صلح شدند.
و اما زلنسکی اگر در تله سیاسی آمریکا و متحدان غربی اش گرفتار نمی شد و به وعده پوچ آن ها مبنی بر به عضویت درآمدن اوکراین در پیمان نظامی ناتو، دل نمی بست امروز با خیال راحت در انتخابات کشورش شرکت می کرد و شاید مردمی که دیگر امروز نیستند بار دیگر به او رای می دادند ولی آیا با سیاستی که زلنسکی در پیش گرفت و با اعتماد بیش از اندازه به آمریکا و تروئیکای اروپایی اش این گونه کشورش را "نابود" کرد دوباره در انتخابات این کشور رای خواهد آورد؟ باید منتظر جواب تاریخ بود.
نوبتی هم باشه نوبت تجزیه روسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
بشین تا بیاد
پوتین اف ۱۶ و تانکهای آبرامز یا موشکهای دوربرد امریکایی و آلمانی رو تحمل نخواهد کرد من شک ندارم که بزودی یک تهدید اتمی معتبر و التیماتوم جدی رو به اوکراین خواهد داد چون در روزهای اخیر پیشرفتهایی در خط مقدم جنوب اوکراین بوده و شبه جزیره کریمه به شدت زیر موشکهای غربیست ، صبر پوتین طولانی نخواهد بود و اگر تهدید جواب نده قطعا از سلاح اتمی استفاده میکنه چون هم قانون اساسی روسیه بهش اجازه میده و هم مردم روسیه مخالفتی باهاش ندارن ، من دوست دارم واقعا اوکراین پیروز ماجرا باشه ولی واقعیت اینه که یک کشور غیر اتمی در برابر یک کشور اتمی شانسی نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
مطمئن باش‌ که ناتو فکر همه چیزو کرده و اجازه استفاده‌ از موشکهای زنگزده اتمی را به پوتین نخواهد‌ داد‌
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
بعد از این اتفاقات اوکراین و زمین گیر شدن روسیه . اصلا من شک دارم که روسیه سلاح اتمی هم داشته باشد . بقدری روی موشک های هایپرسونیک اسکندر تبلیغ کردند و رسانه داخلی ما هم به وجد آمده بودند که من خودم باورم شده بود . حالا مشخص شد که براحتی می توان با سیستم پدافند معمولی آن موشک ها را هم رهگیری کرد . پوتین فقط تهدید بلد است و ادعا .
روس پرستان وطنی هم مثل جوجه کنار پاهای پوتین جمع می شوند .
الکسی آرستوویچ مشاور سابق زلنسکی که گفته جنگ ممکن است تا ۲۰۳۵ ادامه داشته باشد سخن درستی گفته چون جنگ که فقط درگیری نظامی نیست، جنگ به اشکال مختلف از اقتصادی گرفته تا اطلاعاتی و دیپلماتیک می تواند ادامه پیدا کند و با این جنگی که آمریکا و تروئیکای اروپایی اش آتش آن را با تحرکات نظامی ناتو در مرزهای روسیه برافروختند و با سیل تسلیحات نظامی گسترده بر آتش این جنگ افروزی دمیدند و با طولانی کردن جنگ خسارات ناشی از آن را بیشتر کردند و بر خصومت دو کشوری که زمانی یک کشور بودند، افزودند طبیعی است که جنگ در ابعاد اقتصادی، دیپلماتیک و اطلاعاتی ممکن است تا دهه ها ادامه داشته باشد و خسارات جبران ناپذیری تا سال ها پس از پایان جنگ گریبان گیر اوکراین شود و حتی اسبابی برای آمریکا و تروئیکای همدستش شود تا از این خصومتی که بین این دو کشور ایجاد کردند در آینده به نفع منافع سیاسی - اقتصادی خود ماهی صید کنند و این عین سیاست نیرنگ و فریب است.
و نتیجه این که امروز آمریکا و تروئیکای اروپایی اش به دنبال درگیر ساختن کشورها در بسیاری از مناطق استراتژیک دنیا از آب های شرق چین گرفته تا ناحیه قفقاز مرکزی و حتی خاورمیانه هستند تا با جنگ افروزی این مناطق را ناامن کنند و به بهانه ناامنی حضور نظامی خود را توجیه کنند و با حضور نظامی و دخالت در امور داخلی کشورها به اهداف سیاسی - اقتصادی خود برسند پس دولت ها و ملت های دنیا باید هوشیار باشند و در چنین تله های سیاسی ای قرار نگیرند که اگر گرفتار شدند نتیجه ای بهتر از اوکراین امروز عایدشان نخواهد شد.
کشته شدن فرمانده ناوگان دریایی روسیه در دریای روسیه چه حاصلی برای اوکراین خواهد داشت؟ جزء این که اگر این خبر صحت داشته باشد فردای آینده روسیه کل خاک اوکراین را شخم خواهد زد، این خبر فقط برای آمریکا و متحدان اروپایی اش که به قصد تضعیف قدرت سیاسی - اقتصادی روسیه باعث بحران آفرینی در شرق اروپا شدند خوشایند است و تاوانش را هم مردم اوکراین با کشته شدن، آواره شدن و ویرانی بیشتر کشورشان باید نقد کنند.
امروز اگر روسیه با انگلیس یا یک کشور غربی دیگر جنگ داشت این خبر زلزله سیاسی در آن کشور ایجاد می کرد چون خودشان به خوبی می دانند که روسیه کشوری نیست که فرمانده ارشد نظامی اش را از دست بدهد و براحتی کوتاه بیاید.
اوکراین یک راه حل داشت و آن هم پایان جنگ از طریق گفتگوهای دیپلماتیک در همان روزهای اولیه جنگ بود، سیاستی که بارها و بارها توسط مقامات کشور ما، چین، هند، برزیل بر آن تاکید شد ولی آمریکا و تروئیکا با جنگ افروزی نگذاشتند که به نتیجه برسد و اگر می گذاشتند وضعیت اوکراین امروز این گونه نبود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
برادر جان
اکراین آلت دست آمریکاست از خودش اختیاری ندارد
در اصل آمریکا و تمام نوکران اش در حال جنگ با روسیه هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
خیلی ناجوانمردی صدر اعظم المان فرانسه رفتند با پوتین صحبت کردند حتی گفتند اگر حمله کنی امریکا یک ذره هم کوتاه نخواهد امد ... این حرف مزخرف و به دور از انصاف چیه می زنی حتی بلینکن گفت روسیه هر لحظه جنگ را متوقف کنه جنگ تمامه چیزی از روس نمی دانی یا مطالعه کن با کشور های همسایه چه کرده یا برو سایت های اشپزی
آمریکا این قدر تمایل به جنگ افروزی دارد اگر فردا روسیه تحریک شد و یکی از کشورهای غربی مثل لهستان یا مولداوی و ... را اتمی کرد باز آمریکایی ها شو به راه نیاندازند که پوتین دنیا را اتمی کرد با نصب سامانه های موشکی و وعده پیوستن اوکراین به ناتو و ... آتش جنگ را روشن کردند و اوکراین را نابود کردند بس نیست درس عبرت نگرفته اند و نمی دانند با ادامه این سیاست غلط احتمال دارد کل دنیا را درگیر جنگ جهانی ای دیگر آن هم با چاشنی اتمی بکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
جرات چنین کاری را ندارد . اگر ارتش روسیه ببیند که پوتین در حال خودزنی هست جتما خودشان او را کنار می گذارند . هر درگیری اتمی مساوی است با حذف روسیه از نقشه دنیا .
ساده انگاری است اگر فکر کنید روسیه دارد با اوکراین می جنگد. در واقع کل غرب داره با روسیه می جنگه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
باید گفت اوکراین داره با روسیه و کره شمالی و بلاروس و...میجنگه!! اینم هست
ناشناس
| Netherlands |
۰۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
این درسته ولی از ربان ادم نادرستی بیان میشه
ناشناس
| France |
۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
تا کور شود هر انکه نتواند دید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
یک فرصت تاریخی برای ار بین بردن یا ضعیف کردن بلوک شرق بود که غرب هیچ وقت از دست نخواهد داد . روسیه نماد نظامی بلوک شرق بود و چین نماد اقتصادی آن . با ضعیف شدن روسیه خیلی از طرفدارانش متلاشی خواهند شد و چین که تنها قدرتش اقتصاد هست را به خطر نخواهد انداخت .
"کشته شدن فرمانده ناوگان دریایی روسیه در دریای سیاه"
تابناک الان یک عده کامنت می گذارند که زنده باد اوکراین که فرمانده ناوگان پوتین را در دریای سیاه کشت ولی همین افراد که از روی احساسات چنین کامنت هایی می گذارند نمی دانند که اگر چنین خبری صحت داشته باشد فردای آینده مردم اوکراین باید تاوان آن را نقد کنند آمریکا و انگلیس هم کما فی سابق از جو ایجاد شده به نفع خود سوء استفاده می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
پوتین‌ کفش سایده شده تمام
روسیه گیر کرده تو غلط اضافی که کرده .هیچکس هم نمیتونه نجاتش بده
بقول معروف گور خودشو با دست خودش کنده .
تا ۲۰۳۵ فدراسیون روسیه(تیله بازی) به ۲۰ کشور تجزیه خواهد شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
البته اگر روسیه رفتنی باشد آمریکا را هم به 20 قسمت مساوی سوخته و با خاک یکسان شده تقسیم خواهد ساخت
اینها که کاسه داغ تر از آش برای اکراین شدند قبلاً ها هم خیلی حرف ها می زدند که همش به دیوار خورد
مثل روسیه توان جنگ در زمستان را ندارد و قدرت نظامیش ضعیف و چه و چه
قطعا اوضاع به نفع اکراین نیست و این را حتی خود مخالفان سرسخت پوتین هم می دانند و اکراین همین الان هم باتلاقی برای غرب شده است چه برسد به آینده چنانچه در جنگ بین ایران و عراق و حضور آمریکا در در عراق و افغانستان غرب غرب همواره در موضع بازنده قرار گرفت

غرب در حمایت از اسرائیل هم بازنده است و خواهد بود و عقب نشینی از هدف از نیل تا فرات و عقب نشینی از لبنان و غزه و اوضاع متزلزل اسرائیل فعلی بیانگر همه چیز است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
از خواب که بیدار میشی به خدا توکل کن و یک آبی بصورتت بزن که خوابت بپره . پوتین در نگهداری کشورش مانده چه برسد به حفظ مقام و معیشت شما . از خدا یاری بخواه و به هموطنان خودت اعتماد کن ، روسیه براحتی پشت شما را خالی خواهد کرد .
این جنگ ۲ سال دیگه ادامه داشته باشه با همین شدت ، غرب ام سلاح درست و حسابی و جنگنده بده به اوکراین ، روسیه کارش تمومه ، هیچی ازش نمی‌مونه ۲۰۳۵ زیادی دوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
من فکر میکنم به یکسال هم نمی رسد .
امروز یه خبر تو ام اس ان خوندم که گویا لاوروف در یک سخنرانی تلویحا مطرح کرده که روسیه آماده است اینکه کریمه جزیی از اوکراینه را در ازای یک تعهد لفظی بپذیره ... داریم به آخرای کار نزدیک می شیم رفقا
کشورهای ابرقدرت استراتژیهای چند صد ساله برای کشورهاشون می نویسند و در اون همه چیز را پیش بینی می کنند ساده انگاری است که کشور روسیه این روزها را پیش بینی نکرده باشد و بی گدار به آب زده باشد قدر مسلم این است که بخشی از خاک اوکراین ضمیمه روسیه خواهد شد ولی غربیها قصد که این مقدار را به حداقل برسونن و روسیه هم از این موضوع با خبره و خودش رو برای سالها جنگ آماده کرده اما اروپا دیگه قادر به ادامه این وضع نیست و بزودی برای مذاکره به اوکراین و آمریکا فشار خواهند آورد و با بارسال چند تانک و موشک و هواپیما معادلات تغییر نخواهد کرد تنها حاصل این قضیه کشور ویران برای اوکراینیها و سیاستمداران بی تدبیرش خواهد بود و این کشور ویران تا سالها محل جولان کشورهای دیگر خواهد شد.
چقدر طرفدار غرب و آمریکا در کامنت نویسان تابناک داریم
جای تحلیل و نقد و بررسی داره!!!
تابناک هم بنظر میاد در ماجرای اکراین طرفدار غربی هاست!!!
پاسخ ها
طرفدار مظلوم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
کاش اینقدر از اوکراین که حمایت میکردید به اندازه ی ۵۰ درصد آن هم از فلسطین حمایت میکردین هر دو مثل هم هستن حتی وضع فلسطین از اوکراین به مراتب بدتر هست . فقط برام جالب هست هیچ کس رژیم صهیونیستی را نه محکوم میکنه و نه نظری میده . حداقل داداش من و خواهر من آدم باش نمیشه متجاوز را در جنگ روسیه و اوکراین محکوم کرد اما اسرائیل را محکوم نکرد . اگر محکوم نکنید شک ندارم که جیره خوار اسرائیل هستین .کاملا واضح هست پس در تمام کامنت هر کشور متجاوز را محکوم کنید . البته بعید می‌دانم که جرات آن را داشته باشید . تمام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
شما روس گداها که در اگثریتید
دوما اینجا بحث جنگ اوکراینه فکر نمی کنی خنگی محسوب میشه از فلسطین دفاع کنیم
باید قبول کرد که اکراین و طرفدارانش شکست سختی خوردند و طبق گزارش میدانی ضد حمله موفق امیز نبوده و سربازان جوانی زیادیی در اکراین جان خود را در راه خاک خود از دست دادند و به نیروی انسانی زیادیی احتیاج دارند و روسیه هم باید قبول کند که اکراین هم چین حریف راحتی هم نیست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار