بازدید 11647
پانصد و شصت و یکمین روز از حمله روسیه به اوکراین

آماده شدن ناتو برای جنگ طولانی مدت در اوکراین / رزمایش بزرگ لهستان در مرز روسیه / انبار گسترده موشک توسط روسیه برای جنگ زمستانی

پانصد و شصت و یک روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۳۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۶ 17 September 2023

آماده شدن ناتو برای جنگ طولانی مدت در اوکراین/رزمایش بزرگ لهستان در مرز روسیه

بین الملل تابناک: پانصد و شصت و یک روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

۴۹۰ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
۱۴۰۲/۰۶/۲۶ - ۲۰:۱۷

وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای درباره تحولات جنگ در اوکراین اعلام کرد که نیروهای ارتش این کشور در شبانه‌روز گذشته ۶ حمله نیروهای اوکراینی را در محور جنوب منطقه دونتسک دفع کردند.

در این بیانیه آمده که در درگیری‌ها در محور دونتسک ۳۵۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه همچنین آمده است که در محور زاپروژیه، یگان‌های روسی حمله تیپ مکانیزه ۴۷ نیروهای مسلح اوکراین را در نزدیکی روستای روبوتینو که تحت کنترل روسیه است دفع کردند؛ در این درگیری‌ها ۱۴۰ سرباز اوکراینی کشته شدند.

در همین راستا ساعاتی پیش «سرگئی سوبیانین»، شهردار مسکو اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش روسیه بامداد امروز یکشنبه یک پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را در منطقه «رامِنسکای» مسکو رهگیری و منهدم کرده است و در این حادثه کسی آسیب ندیده و خسارتی وارد نشده است. وزارت دفاع روسیه هم با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد پدافند هوایی این کشور یک پهپاد اوکراینی را در آسمان منطقه «دومودِیفو» در منطقه مسکو سرنگون کرده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه همچنین آمده که شامگاه شنبه پدافند هوایی ارتش روسیه ۶ پهپاد مهاجم اوکراینی را در سواحل شرقی و شمال‌غربی شبه‌جزیره کریمه را رهگیری و منهدم کرد.

ناتو: تقاضای تسلیحاتی اوکراین فراتر از توان ماست
۱۴۰۲/۰۶/۲۶ - ۲۰:۱۶

«راب باوئر» رئیس کمیته نظامی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شامگاه شنبه در کنفرانس سالانه روسای ستاد کل ناتو در اسلو نروژ گفت درخواست‌های کی‌یف برای تدارکات از توانایی‌های ناتو بیشتر است. 

باوئر اذعان کرد: «حجم تسلیحات و مهماتی که اوکراین نیاز دارد، زیاد است...میزان و حجم آنچه استفاده می‌شود، فراتر از توانایی‌های تولید ماست. تسلیحات می‌دهیم و در عین حال، سلاح‌های جدید سفارش می‌دهیم و این‌ها با هم در توازن نیست». وی افزود: بنابراین از صنعت و دولت‌ها میخواهیم در بحث‌های فشرده تر برای حل مشکل مشارکت کنند. 

ناتو برای افزایش تولیدات نظامی به کشورهای عضو فشار آورده تا تقاضا برای تسلیحات و تجهیزات را برآورده کند که از زمان آغاز جنگ اوکراین افزایش یافته است؛ زیرا اعضای این ائتلاف نظامی نه تنها در ارائه کمک به کی‌یف تعجیل دارند، بلکه مجبور به پر کردن مجدد ذخایر خود هستند. یکی از نگرانی‌های اصلی ناتو کمبود گلوله‌های توپ ۱۵۵ میلی‌متری است که ارتش اوکراین روزانه ۱۰ هزار عدد از آن‌ها را شلیک می‌کند.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در ماه فوریه هشدار داده بود که کی‌یف با سرعتی بیشتر از آن چه که غرب می‌تواند گلوله‌ها را بسازد، آن‌ها را مصرف می‌کند.

به نوشته رویترز، رئیس کمیته نظامی ناتو با درخواست سرمایه‌گذاری خصوصی بیشتر در بخش دفاعی برای افزایش ظرفیت تولید، از صندوق‌های بازنشستگی و بانک‌ها نیز خواست تا از زدن برچسب «غیراخلاقی» به سرمایه‌گذاری‌های دفاعی خودداری کنند.

باوئر در این‌باره گفت: «ثبات بلندمدت باید بر سودهای کوتاه‌مدت غلبه کند. همانطور که در اوکراین دیدیم، جنگ رویدادی است که کل جامعه را دربرمی‌گیرد. چنین سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی منفعت راهبردی دارد. چهل درصد از اقتصاد [اوکراین] در روزهای اول جنگ محو شد، این تا حد زیادی پول خصوصی بود، آن پول از بین رفت».

وی همچنین با ادعای اینکه هیچ ارتباطی بین کمبود مهمات و پیشرفت ضعیف ضدحمله در اوکراین نیست، اذعان کرد که ارتش کی‌یف در روز فقط ۲۰۰ یا ۳۰۰ متر پیشروی می‌کند.

لاوروف: آمریکا با اداره جنگ اوکراین، علیه روسیه می‌جنگد
۱۴۰۲/۰۶/۲۶ - ۲۰:۱۵

 «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز یکشنبه (۱۷ سپتامبر، ۲۶ شهریور) گفت آمریکا علیه روسیه در جنگ است. 

وی اظهار داشت: آنچه در حال وقوع است این است که اوکراین سال‌هاست برای جنگ و شکست استراتژیک روسیه آماده شده است. اهمیتی ندارد که چه می‌گویند، درگیری در اوکراین را اداره می‌کنند، تسلیحات، مهمات، اطلاعات و داده‌های ماهواره‌ای را تامین می‌کنند و بنابراین علیه روسیه جنگ به راه انداخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در نشستی با «الکساندر لوکاشنکو» همتای بلاروسی خود گفت: ایالات متحده می‌کوشد همه مشکلاتی که با آن مواجه می‌شود را با زور، تهدید یا تحریم‌های اقتصادی حل کند.

وی در ادامه سخنانش تاکید کرد «روسیه تهدیدی علیه کسی نیست و خود آمریکایی‌ها اذعان می‌کنند که تهدید واقعی از کاخ سفید نشأت می‌گیرد».

کرملین همواره درباره خطر درگیری مستقیم ناتو و روسیه با توجه به تشدید درگیری‌ها در اوکراین به دلیل حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی غرب از این کشور هشدار داده است. 

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه سه‌شنبه در واکنش به ارسال موشک‌های دوربُرد به اوکراین گفت اقدام احتمالی آمریکا برای ارسال موشک‌های دوربُرد با مهمات خوشه‌ای به اوکراین تنها باعث تشدید تنش و افزایش تلفات خواهد شد.

انبار گسترده موشک توسط روسیه برای جنگ زمستانی
۱۴۰۲/۰۶/۲۶ - ۲۰:۱۲

بر اساس ارزیابی اطلاعاتی انگلیس، روسیه در حال انباشته کردن موشک‌های خود برای حملات زمستانی است درحالیکه بسیاری چشم انداز خوبی برای اوکراین در فصل سرما متصور نیستند. 

 وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که روسیه احتمالا در تلاش برای ایجاد یک انبار بزرگ از موشک‌های کروز هواپایه بمنظور استفاده از آنها در حملات خود علیه اوکراین در فصل زمستان است.

وزارت دفاع انگلیس در ارزیابی اطلاعاتی خود که در روز شنبه به‌روز رسانی شده، مدعی شده است که اهداف مورد نظر روسیه برای این حملات زمستانی می‌تواند زیرساخت‌های اوکراین باشد.

در این گزارش آمده است: ارتش روسیه از ماه آوریل موشک‌های بالستیک هواپایه کمتری شلیک کرده و از سویی سران مسکو بر اقدام‌ها برای افزایش نرخ تولید موشک کروز تاکید کرده‌اند.

برغم گزارش وزارت دفاع انگلیس در مورد حفظ ذخایر موشکی روسیه، مسکو همچنان به حملات موشکی در مقیاس بزرگ به اوکراین ادامه داده است. یکی از این حملات روز چهارشنبه در «کوستیانتینیوکا» در منطقه دونتسک شرقی اوکراین بود.

ادعای این گزارش مبنی بر این است که پیش از اقدام برای کاهش استفاده از این نوع موشک‌ها، روسیه از اکتبر ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳ حمله‌های موشکی دوربرد به زیرساخت انرژی اوکراین را انجام داده است.

این گزارش می افزاید: موشک‌های کروز هواپایه به ویژه «کودیاک AS-۲۳a» در مرکز اصلی بسیاری از این حملات بودند. روسیه از بمب افکن‌های استراتژیک برای رها کردن این مهمات‌ از عمق خاک خود استفاده می‌کند.

این وزارتخانه انگلیس تاکید کرده است که روسیه در نهایت قادر به ایجاد یک انبار بزرگ از موشک‌های کروز هواپایه است.

فرض صحیح بودن گزارش اطلاعاتی وزارت دفاع انگلیس مبنی بر اینکه روسیه موشک‌هایش را برای حملات زمستانی آماده می‌کند، برخی فصل سرما را برای اوکراین دشوار تصور می‌کنند.

تا اینجای کار بسیاری از کارشناسان و مقام‌های غربی عملیات ضد حمله اوکراین را ناکام توصیف کردند. اسکات ریتر افسر سابق اطلاعات ارتش آمریکا در اظهاراتی به ضد حمله اوکراین اشاره کرد و با بیان اینکه نهایت این ضد حمله چیزی بیشتر از این نیست، گفت: من فکر می‌کنم ضد حمله نیروهای اوکراینی در همین حد بود و ما به سطح بالای این درگیری رسیده‌ایم.

ژنرال مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز هفته گذشته با اشاره به نزدیک شدن به فصل سرما و تغییرات آب‌وهوایی به عنوان مانعی برای ضدحملات اوکراین، گفت: حدود ۳۰ روز برای این جنگ فرصت باقی مانده است.

میلی با اذعان به اینکه ضدحملات اوکراین کندتر از انتظارات پیش رفته است، گفت: هنوز درگیری‌های سنگینی در جریان است. شرایط آب و هوایی سرد، حرکت ارتش اوکراین را بسیار سخت‌تر می‌کند.

هانو پِوکور وزیر دفاع استونی هم با اشاره به وضعیت سخت آب و هوایی در پاییز و زمستان هشدار داد که زمان برای ضد حمله اوکراین در حال گذر است و آنها با مشکل زمین‌های گِلی و یخ زده روبرو خواهند شد.

آماده شدن ناتو برای جنگ طولانی مدت در اوکراین

«ینس استولتنبرگ»، روز یکشنبه، دبیرکل ناتو، هشدار داد که جنگ در اوکراین ممکن است طولانی باشد، زیرا ضد حملات این کشور علیه روسیه دستاوردهای کمی داشته است.

به گزارش وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» استولتنبرگ در مصاحبه با روزنامه آلمانی «برلینر مورگنپست» گفت: «باید خود را برای یک جنگ طولانی در اوکراین آماده کنیم.»

وی گفت: «همه ما آرزوی صلحی سریع داریم. اگر پوتین و روسیه سلاح‌های خود را زمین بگذارند، صلح خواهیم داشت.»

بر اساس این گزارش، کاخ سفید اذعان کرده تاکنون بیش از ۱۱۱ میلیارد دلار در جنگ اوکراین هزینه کرده است. به رغم سیلی از تجهیزات پیشرفته که غرب در اختیار کی‌یف قرار داده، این کشور نتوانسته موفقیت‌ چشمگیری در مقابل روسیه در ضدحملات به دست آورد و متحمل تلفات و خسارات سنگین شده است.

به تازگی «سیمور هرش» روزنامه‌نگار کهنه‌کار آمریکایی به نقل از یک مقام اطلاعاتی گزارش داد، سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه این کشور اطلاع داده ضدحمله جاری اوکراین کارساز نیست و بعید است باعث شکست روسیه شود.

استولتنبرگ درباره احتمال استفاده روسیه از سلاح اتمی در اوکراین گفت: «لفاظی‌های اتمی پوتین خطرناک و بی‌رحمانه است، اما ناتو برای هر تهدید و چالشی آماده است.»

کرملین همواره درباره خطر درگیری مستقیم ناتو و روسیه با توجه به تشدید درگیری‌ها در اوکراین به دلیل حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی غرب از این کشور هشدار داده است. 

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به ارسال موشک‌های دوربُرد به اوکراین گفت اقدام احتمالی آمریکا برای ارسال موشک‌های دوربُرد با مهمات خوشه‌ای به اوکراین، تنها باعث تشدید تنش و افزایش تلفات خواهد شد.

دفع حملات پهپادی اوکراین به مسکو و کریمه

بامداد یکشنبه، رسانه‌های محلی از دور جدید حملات تروریستی اوکراین با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین به خاک روسیه خبر دادند.

«سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو در بیانیه‌ای تایید کرد، نیروهای پدافند هوایی روسیه حمله پهپادی نیروهای اوکراینی به این منطقه را دفع کردند.

سوبیانین در این‌ باره توضیح داد: «امشب، پدافند هوایی حمله پهپادی به مسکو را در منطقه ایسترا دفع کرد. بر اساس اطلاعات اولیه، در محل ریزش آوار هیچ خسارت یا تلفاتی وجود نداشته است.»

خبرگزاری «اسپوتنیک» گزارش داد، در پی این حمله پهپادی، ۳۱ پرواز خروجی از فرودگاه‌های مسکو با تاخیر همراه و ۹ پرواز دیگر لغو شدند.

وزارت دفاع روسیه می‌گوید که یک فروند هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی مهاجم به مسکو توسط پدافند هوایی سرنگون شده است.

این وزارتخانه لحظاتی بعد در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که چند حمله پهپادی توسط نیروهای اوکراینی از چند جهت به شبه‌جزیره کریمه را خنثی کرده است.

به نوشته اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است: «هفدهم سپتامبر، حدود ساعت ۰۱:۱۵ به وقت مسکو، تلاش رژیم کی‌یف برای انجام حمله پهپادی تروریستی به اهدافی در خاک فدراسیون روسیه خنثی شد. سامانه‌های پدافند هوایی دو پهپاد اوکراینی را در سواحل غربی شبه‌جزیره کریمه منهدم کردند.»

دقایقی بعد، وزارت دفاع روسیه تعداد پهپادهای مهاجم اوکراینی به سواحل شمال غربی و شرقی کریمه را چهار فروند اعلام کرد که همگی توسط پدافند هوایی دفع شدند.

رزمایش بزرگ لهستان در مرز روسیه

رزمایش ارتش لهستان با استفاده از تجهیزات جدید در نزدیکی مرز با روسیه امروز یکشنبه برگزار خواهد شد.

 وزارت دفاع ملی لهستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش این کشور، امروز یکشنبه رزمایش «آتش پاییزی» را در نزدیکی مرز با روسیه با استفاده از تجهیزات نظامی جدید خریداری شده از آمریکا و کره جنوبی برگزار می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید: این رزمایش در محل تمرین مرکز آموزش پیاده نظام در شهر بمووپیسکا در ۸۰ کیلومتری مرز با منطقه کالینینگراد روسیه برگزار می‌شود.

در این بیانیه آمده است: در این رزمایش که یک هزار سرباز لهستانی در آن شرکت خواهند کرد، از جدیدترین تسلیحات جدید خریداری شده توسط ارتش این کشور شامل تانک، هواپیما و توپخانه استفاده خواهد شد.

به نوشته تارنمای خبری دولت لهستان، ورشو وام‌های چند میلیارد دلاری از کره جنوبی دریافت کرده است که برای خرید تجهیزات نظامی از سئول هزینه خواهد شد.

در جولای سال جاری، یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی پس از سفر خود به لهستان اعلام کرد که با مقامات این کشور در مورد طرحی برای خرید تجهیزات نظامی از سوی ورشو از کره جنوبی بحث و گفت وگو کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵۸
این دوستان پوتینی وقتی کم می اورند دیدنی تر می شوند. میگن اصلا به شما ایرانی غرب زده چه مربوط که پوتین در اکراین چه می کند. اینها حتی فراموش می کنند که چند ده سال هست که که شب و روز مردم را نورانی کردند که به امریکا چه مربوز که در ونزویلا با... حضور داره و یا عراموش کردند که همش می گویند ارمان و میثاق ما که در قانون اساسی کشور انعکاس یافته و با رفراندم! تایید شده این هست که در تمام دنیا از سوریه تا یمن و ... از مظلوم و جبهه حق دفاع کنیم. خوب. ما هم وقتی در مورد اکراین می نویسیم داریم از مظلوم دفاع کنیم. اما پوتینی ها اعتقاد دارند که هر چه انها تسخیث میدهند درست خست و پوتین و روسیه مظلوم! واقع شده. ما هم اعتقاد راسخ داریم که این طور نیست! در هیچ کجای عقل و شرع و همان قانون اساسی که همیشه باید مطلق باقی بماند و فقط در صورتی رفراندم و اصلاح ان خوب هست که اختیارات و فرصت خدمت در ان محکم تر و گسترده تر شود نیامده که مثلا مرجع تشخیص مظلوم فلان پوتینی یا فلان سردبیر ضد امریکایی فلان رونامه هست که روی میز کارش فقط از اپل امریکا استفاده می کند! بله دوستان ! از این خبر ها نیست. شاید در تزیبونهای خود بتوانید تصور کنید که حق دارید ولی سر چشمه حق و عدالت از خداست نه از بنده های ناچیز او!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
سر چشمه حق و عدالت از خداست نه از بنده های ناچیز او

به نکته خوبی اشاره کردی اربابت از این منطقه اخراج خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
اصلا اخبار تابناک به تو چه؟ تو برو تو آلبانی کامنت بگذار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
کی کم آورده چنار؟
عینکتو بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
قیافه توی بایدنگی از همه دیدنی تره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
هروقت جنگ تموم شد معلوم میشه قیافه کی دیدنیه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
کی گفته اوکراین مظلومه؟ اربابت یادت داده؟
زمان جنگ بقول خودت سوریه و یمن تو کجا بودی؟
توی اوکراین هم روسیه رفراندوم برگزار کرد پس طبق حرف تو باید قبول کنی دیگه مال روسیه شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
امریکا این ور دنیا تو خاورمیانه چه غلطی میکنه؟
روسیه داره یه تیکه از خاک خودشو که ککنارشه پس میگیره
تو توی تابناک چه کار میکنی؟ برو کشور خودت کامنت فشانی کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
یاوه مبلغ ارتش روسیه ابرقدرت است پدر برابر دهها قدرت شیطانی و مزدور امپریالیستی ایستاده
ناشناس
| Canada |
۰۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
با تشکر از تابناک. خیلی جالب هست که دو سه تا پوتینی ده تا کامنت در انتقاد از نظر داده شده می نویسند ولی حتی یک استدلال قابل دفاع و منطقی ندارند. به هر حال اگر عمل افرادی مانند پوتین و کیم و شی و... قابل دفاع بود اصلا بحثی وجود نداشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
بایدنگی اگر جواب میتونی بدی بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
اگر حرف حساب قابل دفاع داری بفرما
در غیر این صورت حرفای ملانصرالدینی دردی از تو دوا نمیکنه
از قدیم گفتن حرف حساب جواب نداره
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
وقتی تقابل برگ چنار با جماعت طرفدار وضع موجود را می بینم. یاد استاد بزرگهای شطرنجمون می افتم که رفتند زیر بیرق اسپانیا و فرانسه و آمریکا. ولی هر کدامشون با دست چپ یک تنه شطرنج بازهای وطن را حریفند. حیفه که زیر گیری ناب ایرانی با مهاجرت موحد مال آمریکا بشه و پهلوان ما گریه کنه.
اگه ناتو مستقیم هم وارد جنگ بشه باز نمیتونه روسیه را شکست بده.
آمریکا کشورهای عضو ناتو را وابسته و ضعیف نگه داشته تا نتونن مستقل تصمیم بگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
ناتو: تقاضای تسلیحاتی اوکراین فراتر از توان ماست
پس تو جنگ مستقیم هم هیچ کاری ازشون بر نمیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
ناتو ده تا هواپیمای اف 35 بده به اوکراین برای حمله به قلب مسکو کافیه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
به نظرم که اگر ناتو وارد جنگ بشه 48 ساعت هم برای رسیدن به مسکو نیاز نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
!!!زرشک
ناشناس
| Canada |
۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
اف ۳۵ متکی به ناوبری ماهواره ای و جی پی اس هست که روسیه روی اونها پارازیت میاندازه و قابلیت هاشون را به فنا میده. کاری که با سامانه های هیمارس هم کرد. در چنین فضایی اون اف ۳۵ ها به راحتی شکار. میشن و ناتو هم برای جلوگیری از. آبروریزی اینها را نمی فرسته.
پوتینی ها نمونه کامل یک متکبر خود بزرگ بین هستند. در جنگ داخلی اوکراین با در روسیه سفید و گره شمالی تمام حرف و استدلال پوتین و چین این بود که حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها باید مطلقا مورد احترام قرار گیرد و به خود حق میدادند حتی مستقیم و با بمب افکنهای استراتژیک در سوریه حضور یابند ولی حالا در اکراین راحت به یک کشور عضو کامل سازمان ملل با حق حاکمیت و تمامیت ارضی حمله میکنند و چهار منطقه ان را با زور نظامی جدا میکنند و انتضار دارند که همه سگوت کنند. حتی فرعون و نمرود هم اینقدر توهم و غرور نداشتند. نه دوستان. از این خبرها نیست. مانند سوریه که وقتی روسبه دید شکستش قطعی است مستقیم نیرو اعزام کرد اگر بر فرض نزدیک به محال دلاوران اکراین کم بیاورند ناتو با همان استدلال روسبه در سوریه در اکراین مستقیم وارد خواهد شد تا پوتینی ها متوجه شوند که خبری نیست و گوچکتر از این حرفها هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
کانادایی بایدنگی، القاب خودتو روی مردم نزار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
برگ خشک
اگر اربابت همه دنیا رو بگیره اشکالی نداره فقط دیگران نباید کار بد کنن چون اوف میشن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
از امثال شما غربگداها بدبخت تر وجود نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
از تو کوچکتر وجود نداره مردک بی ادب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
اون زمان که امریکا داشت با اسرائیل خاورمیانه رو "به زور" فتح میکرد تو کجا بودی؟ اهان تو آلبانی سرت شلوغ بود وقت نداشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
بایدنی، امریکا رو با تجاوز به سرخپوستا و با زور جدا و فتح کردن
کل امریکا یک سرزمین غصبیه حتی بدتر از اسرائیل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
معلومه خیلی فشار اومده
عیب نداره خوب میشی
شاید این دنیا شایدم اون دنیا
ناشناس
| Canada |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
ناتو فقط به کشورهای بدون ارتش و پدافند مثل افغانستان و عراق و سوریه حمله می کنه که تلفات نده. یعنی راحت از ۱۰۰ کیلومتری یا ۵۰ کیلومتری با خیال راحت و بدون ترس از واکنش پدافند هر. جا را میخوان بمباران کنند و غیرنظامیان را بکشند. سوریه را هم با همین خیال رفته بودند که البته وقتی روسیه و ایران وارد شدند دست و پای خودشون را جمع کردند و حضورشون به یک سری میادین نفتی در شمال شرق سوریه که نفت دزدی می کنند محدود شد. ناتو اصلا مال این حرف ها نیست که در برابر حتی یک ارتش معمولی نیرو بفرسته جلو چه برسه جلوی ابرقدرتی مثل روسیه در بیاد. همین الان هم ۱۱۰ میلیارد دلار ریختن و کاری از. پیش نبردن.
اتاق جنگ اوکراین استراتژی اشتباهی در پیش گرفت.
محور مقاومت باید کمک های مستشاری و تاکتیکی بیشتری به روسیه کند محور شرارت ناتو و اوکراین نباید در این جنگ تحمیلی به روسیه کوچکترین پیروزی داشته باشد اگر امروز در در باخموت و خرسون و ماریوپل و... با ناتو نجنگیم فردا باید در چابهار و تربت جام و ماکو و جلفا با این محور شرارت نبرد کنیم
جنگ اکراین با خرسی فکر کردن پوتین دقیقا در جهت منافع امریکا و انگلیس و جتی چین پیش می رود و با فریایشی شدن ان برای همیشه روسبه به قعر کشورهای فقیر اروپا نزول کرد که نه تنها اهمیت جهانی ندارد بلکه حتی اهمیت قدرت درجه یه هم نخواهد داشت. حداکثر بک کره شمالی فقیز اما با بمب اتمی. همین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
خوب تو برو بهشون کمک کن
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
روسیه از ۳۰ سال پیش اوضاعش همینه. فقر بحران بمب اتم. بعد از جنگ باز هم فقر بحران بمب اتم
دست و پا زدن های آخر شیطان و افول همیشگی آمریکای جنایت کار در صحنه اوکراین (خاک روسیه بزرگ)، روسیه بزرگ به رهبری ابر سیاست مدار تاریخ پوتین قهرمان احتمالا تا هفته دیگر خاک قصب شده توسط آمریکا رو پس خواهد گرفت و مردم کیف از دلقک نجات پیدا میکنند
ترامپ باید بیاد دنیا رو سر و سامون بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
به جون هرچی مرده
ترامپ بر می گرده !!!!!!!!!!!! خخخخخخخخخخخخخ
روسیه دروغ میگوید .تمام .
خبرهای داخلی و روسیه با بقیه فرق میکنند !!! انگار دوتا جنگ و روایت می‌کنند !! :))
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
امپراطوری دروغ غرب مشغول تولید محتوای جعلی و پروپاگانداست وگرنه شبکه های روسی را در. کشورشون نمی بستن این مدعیان آزادییییی بیاااااان!
در نهایت امریکا ومتحدانش با 60 درصد اقتصاد و تکنولوژی برتر تسلیحاتی
در دراز مدت خواهند برد.خیلیها نمیدونن که روسیه تو جنگ با المان با تجهیزات امریکایی تونست المان رو عقب بزنه.والا الان چینیها هم المانی حرف میزدن.حیف که المان با دشمنی با یهودیان باعث شد تا انها بمب اتم رو برای امریکا بسازند واونو ابرقدرت کنن.دلیل نفوذ زیاد یهودیان تو امریکا هم همینه که اونها باعث ابرقدرتی امریکا شدن. الان سوریه رو ببینین مثلا روسیه تو سوریه موفق شد از سقوط اسد عامل خودش جلوگیری کنه. ولی مردم هر روز علیه اسد به خاطر وضعیت اقتصادی تظاهرات میکن.ایران وروسیه هم دیگه نمیتونن به خاطر تحریمها کمک اسد کنن. امریکا این وضعیت رو اونقدر ادامه میده تا دشمنانش رو تسلیم کنه مثل شوروی.انگلوساکسونها صبرشون زیاده.بهتره ایران وروسیه با امریکا همکاری کنن مثل اروپا وغیره .والا نتیجه معلومه.این مثل جنبش حجاب تو ایران در طولانی مدته .اگه تندروها تونستن خزینه رو حفظ کنن حجاب اجباری رو هم میتونن حفظ کنن.مسئله فقط زمان هست.صدو پنجاه سال پیش زنها تو انگلیس حجاب داشتن.اینترنت وتکنولوژی رسانه باعث شده تغییراتی که تو 100 سال اتفاق میفتاد رو تو 5 یا 10 سال اتفاق بیافته.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
بله همون طور ک در سوریه افغانستان بردن جنگ با نفر نه تکنلوژی
تنها کشوری که از فرسایشی شدن جنگ روسیه با غرب در اوکراین بیشترین سود را می برد پس از آمریکا، ایران است.
امتیاز دادن های شرق و غرب به ایران و کاهش تحریم ها تنها به خاطر همین جنگ تست
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
اره این تا پایان جنگه بعدش ورق برمی گرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
با همین جنگ ام یه مشت وعده گرفتند تا امتیاز....۴ روز دیگه ام باید دادگاه بین المللی جواب پس بدند
ناتو هیچ گاه با روسیه وارد درگیری مستقیم نخواهد شد زیرا اگر چنین درگیری صورت بگیرد آن گاه چراغ سبزی برای سایر متحدان روسیه به خصوص چین یا کره شمالی خواهد بود که برای دفاع از شریک استراتژیک خود وارد درگیری شوند و اگر چین وارد درگیری شود آن گاه نبرد قدرت های بزرگ یعنی آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان از یک سو و روسیه و چین و حتی کره شمالی از سوی دیگر احتمال جنگ جهانی با چاشنی اتمی را بالا خواهد برد.
کاری که ناتوی به رهبری آمریکا در حال حاضر انجام می دهد این است که ابزار الات نظامی خود را به قصد فرسایشی کردن جنگ در اختیار سربازان اوکراینی قرار دهد و آن ها را به آن دنیا بفرستد تا به هدف نهایی خود که تضعیف قدرت سیاسی - اقتصادی روسیه است دست یابند ولی روس ها هم به این قضیه آگاه هستند و با توجه به دست های برتری که در جنگ دارند از جمله وسعت سرزمینی، تعداد سرباز بیشتر و شناختی که از وجب به وجب خاک اوکراین دارند کلیه تسلیحاتی را که آمریکا و غرب در اختیار اوکراین قرار داده اند براحتی دود می کنند و با این کارشان این پیام را به آمریکا و غرب مخابره می کنند که اگر از ما تسلیحاتی نابود می شود از شما دو تا چندین برابر آن نابود می شود و این وسط خاک اوکراین محل نبرد روسیه با ناتو شده است و بیشتر از این که دو طرف (یعنی روسیه یا ناتو) آسیب ببینند اوکراین هر روز ویرانتر می شود و این جاست که نقش رهبران کشورها بیش از پیش آشکار می شود و اشتباه استراتژیک زلنسکی که در تله سیاسی آمریکا و غرب گرفتار شد و به خیال قبول پیوستن کشورش به ناتو از سوی آمریکا و غرب، این گونه کشورش را ویران ساخت.
سران کاخ سفید هیچ گاه اوکراین را به عضویت ناتو در نخواهند آورد بلکه این کشور را به عنوان پلی بین روسیه و اروپا می دانند و برای آمریکا بهتر از این نمی شد که با اقدامات تحریک آمیز، شعله جنگ افروزی بین کی یف - مسکو را برافروزد تا از یک طرف با طولانی کردن جنگ سبب تضعیف قدرت سیاسی - اقتصادی روس شود، از جان مردم خودشان و اروپا هم که مایع نگذاشته اند بلکه دو ملت را که زمانی یک ملت بودند در تقابل با هم قرار داده اند و روس دارد روس را می کشد پس غمی ندارند و از سوی دیگر حتی اگر جنگ هم خاتمه یابد تا سال ها کدورت بین دو ملت (روسیه و اوکراین) باقی خواهد ماند و این پل یعنی کشور اوکراین ابزاری خواهد شد برای آمریکا و تروئیکای همدستش ولی اگر ملت اوکراین بیدار باشند و بدانند که آنچه باعث درگیری بین کی یف - مسکو و ادامه طولانی مدت آن تا به امروز شده، سیاست های غلط اندر غلط آمریکا و تروئیکای همدستش بود، در آینده زیر بار سیاست های اشتباه آمریکا نخواهند رفت تا مجبور نباشند تاوان دیگری بپردازند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
روسیه نه شریک استراتژیک چین هست و نه شریک کره شمالی
آمریکا به ترکیه جهت پیوستن سوئد به ناتو پیشنهاد رشوه و فروش هواپیمای جنگنده داد
دست پیش می گیرد تا پس نیفتذ
هم از فروش سلاح منفعت می برد و هم سیاست های خودش را تحمیل می کند
در مورد تحریم ایران و موضوع هسته ای هم کارش را با رشوه دادن جلو می برد
در کل سیاست مداران این کشور افراد کثیفی هستند
پاسخ ها
بهمن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
سیاست همه اش بده بستان و معامله است . حالا شما اسمش را بذاری رشوه ، زیر میزی، سبیل چرب کردن یا هر چیز دیگیری ، در اصل قضیه تفاوتی ایجاد نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
آمریکا خیلی وقته قراره به ترکیه جنگنده بده...این حرف ها زیاد جدی نیست
غربگراها و جنبش فواهش اگر دنبال سوژه و گریه برای غرب هستند بانک ها و شرکت های خودروسازی در آمریکا بدجوری در مخمصه افتادند و می توانند برای آنها جنبش حمایت و عزاداری راه بیندازند
ضمنا شمع هم موجود است
پوتین بازی رو باخته
سایبری ها چقدر زیاد شدن تابلو
تجاوز محکوم است چه پوتین و روسیه به اوکراین چه امریکا یا هر کس دیگری
???
هیهات من الذله.
توی جنگ خبر ها مهم نیستند دستاورد ها مهمند چه از جنگ و یا کشور روسیه و اوکراین خوشمون بیاد چه نیاد اینکه چه بدست آوردند مهمه چند سال دیگه کسی یادش نمیمونه چند نفر تو این جنگ کشته شدن یا چه اتفاق های سیاسی افتاد ولی اینکه چقد رخاک از دست دادی یا بدست آوردی تا ابد خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
البته فرمایش شما زمانی درست است که دو طرف از نظر قدرت نظامی در یک اندازه باشند (مثل جنگ ایران و عراق در هشت سال جنگ تحمیلی) ولی اینکه یک طرف ادعای ابرقدرتی نظامی دنیا را داشته باشد و هنوز بعد یک سال و نیم در باتلاق کشور دیگر گرفتار باشد این خود یک پیروزی است برای کشوری که مورد تجاوز آن مدعی ابرفدرتی قرار گرفته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
روسیه شاید مقداری خاک با ارزش بدست آورد ولی تا چندین دهه ملتش به خاطر تحریم‌ها به خاک سیاه خواهد نشست
پس اینجوری که مشخصه و اینجوری که ینس استولتنبرگ داره میگه
به زودی جنگ مستقیم بین روسیه و ناتو شکل میگیره و از الان دارن خودشون رو آماده میکنن برای این درگیری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست