بازدید 44553
مرور روزنامه‌های شنبه ۲۹ مردادماه

فساد در فولاد؛ یک ۹، کلی صفر و چند نکته! /بررسی توافق احتمالی در شورای عالی امنیت ملی/نگذارید کشور کلنگی شود!

زورگیری از قانون! بیمه کامل همه زوج‌های نابارور، افزایش ۳۸ درصدی + ۵۱۵ هزارتومان، ۱۰۵ روز بدون خاموشی در گرم‌ترین استان کشور، توپ برجام در زمین آمریکا، مخاطره بـزرگ در کمین بانک مرکزی، فاز جدید فیلترینگ اینستاگرام و تلگرام، دوگانه تصویب یا عدم تصویب برجام در مجلس، دسترسی آمریکا به برجام پس از لغو تحریم‌ها و اخذ تضمین و پارتی‌گیت خانم نخست‌وزیر، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۳۵۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۳ 20 August 2022

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز شنبه ۲۹ مردادماه در حالی چاپ و منتشر شد که از ۲۱ تضمین کتبی تا خروج آنی ۱۷ بانک از تحریم، دوگانه تصویب یا عدم تصویب برجام در مجلس، پشت پرده تعلیق فوتبال ایران؛ پای یک ایرانی در میان است؟، نجات بازار خودرو و چه کسی کودتا کرد؛ شاه یا مصدق؟ در صفحات نخست روزنامه‌های امروز روزنامه‌های برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم:

فولاد؛ یک ۹، کلی صفر و چند نکته!

مسعود پیرهادی طی یادداشتی در شماره امروز رسالت با عنوان فولاد؛ یک ۹، کلی صفر و چند نکته! نوشت: گزارش تحقیق و تفحص فولاد مبارکه پس از چندین ماه کار فشرده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت شد و نمایندگان با ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه اصفهان به قوه قضائیه موافقت کردند. در این‌باره گفتنی‌هایی هست؛
یک. نقطه توقف و گسست زنجیره فساد، نقطه امید و خط بطلانی بر گزاره فساد سیستماتیک است. پرونده‌ای که طی تحقیق و تفحص گسترده، لااقل لغزش تعدادی از اشخاص حقیقی و حقوقی مطرح شده در گزارش، به اثبات خواهد رسید، در مجلس شورای اسلامی، به مرحله‌ای رسید که نه‌تنها زنجیره بعدی فساد، تکمیل نشد، بلکه حلقه‌های پیش از آن نیز با گزارش بلندبالایی که آماده شد با قدم‌های بعدی توسط قوه قضائیه، متلاشی می‌شود، ان‌شاءالله.


دو. یک مورد و یک ریال فساد هم زیاد است و باید با آن برخورد شود؛ البته برخوردی عالمانه و عادلانه. حقوق متهمین باید رعایت، ولی با چشمانی تیزبین و شش‌دانگ، حقوق مردم و بیت‌المال نیز باید حفظ و حراست شود. اما در پرونده‌های اینچنینی توجه به ابعاد آن مجموعه در بررسی تخلفات و فساد‌ها حائز اهمیت است که این امر، فوق‌تخصصی و پیچیده است و اشراف کامل به پرونده را می‌طلبد که منحصرا در دستگاه قضا و پس از استماع اظهارات طرفین، شهود، مطلعین، تحقیقات مختلف مرتبط با پرونده، گزارش ضابطین و هرآنچه در حدود اختیارات و وظایف دستگاه قضائی است، محقق خواهد شد.


سه. سؤال‌ها، شبهات و حتی گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی را نباید گزاره نهایی معرفی کرد و جا انداخت؛ تنها زمانی می‌توان اشخاص را مجرم قلمداد کرد و اعداد و ارقام فساد را اعلام نمود که آخرین مرحله فرجام‌خواهی متهم صورت گرفته باشد؛ پیش از آن، بیان اسامی و حتی بیان اعداد و ارقام، تنها بازی با روح و روان متهمین و البته مردم است. این نوشته و اعدادی که در گزارش تحقیق و تفحص مطرح شده است را در گوشه‌ای ثبت کنید و با رأی نهایی دادگاه که صادر خواهد شد، تطبیق دهید؛ خواهید دید که بسیاری از آنچه در این پرونده، رانت یا تخلف معرفی شده، وجه صحیحی نداشته است.
اساسا فلسفه و شأن تحقیق و تفحص هم این نیست که بتواند مثل دادگاه عمل کند؛ اما شاید مردم، تفکیکی بین گزارش تحقیق و تفحص با رأی نهایی دادگاه، قائل نباشند و آنچه این میان، ذبح می‌شود، اعتماد مردم است.


با نگاه غیرالهی و غربی به رسانه، خبر خوب، خبر بد است؛ خبری که نقل می‌شود؛ خبری که ضریب می‌گیرد و بسیاری برای آن هورا می‌کشند، در این عهد و زمانه، خبر فساد است نه خبر مقابله با آن؛ خصوصا اگر با یک عدد ۱۵ رقمی (به ریال)، طرف باشیم. اما نگاه الهی و رسالت انقلابی به ما می‌گوید اولا باید جلوی فساد ایستاد؛ از مبارزه با آن حمایت کرد؛ ریشه فساد را سوزاند و ثانیا باید برای مردم تبیین کرد که هر مرحله در بررسی مفاسد، چه شأنی دارد؛ چه احتمالاتی در این فضا هست و مهمتر از همه، مردم را امیدوار کرد نه ناامید. برای مثال، یک رویکرد، توجه دادن به این امر است که زنجیره فساد، قطع شده و با فساد پیشینیان نیز برخورد خواهد شد و یک رویکرد این است که تلاش کنیم عظمت فساد رخ داده را وصف کنیم و ناامیدانه همه‌جا را سیاه نشان دهیم. تبیین برای همین موارد، جهاد است؛ چراکه در بسیاری موارد، دیده‌نشدن، برچسب‌خوردن و طرد شدن را در پی خواهد داشت.

 

بررسی توافق احتمالی در شورای عالی امنیت ملی


آرمان ملی طی یادداشتی در شماره امروز خود نوشت: در صورت انجام توافق احتمالی در نتیجه مذاکرات اخیر در وین شورای عالی امنیت ملی این توافق را بررسی کرده و سپس گزارش به مجلس ارائه خواهد شد. روز چهارشنبه نشست غیرعلنی مجلس شورای اسلامی با حضور شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، امیرعبداللهیان وزیر خارجه، اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی، باقری رئیس تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی با محور موضوع مذاکرات هسته‌ای برگزار شد. در این نشست دیدگاه‌های نمایندگان منتقل و در عین حال توضیحات لازم از سوی مقامات حاضر و دست اندرکاران مذاکرات ارائه شد. مهم‌ترین نکته مورد اشاره از سوی نمایندگان در این نشست توجه به اهمیت قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم‌ها بوده است که دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز این قانون را گام مهمی برای پیشبرد برنامه هسته‌ای کشور و تقویت موضع مذاکرات دانسته؛ چراکه قانون اقدام راهبردی نقش موثری در تقویت توان مذاکراتی جمهوری اسلامی ایران با توجه به پشتوانه فنی که فراهم کرد، داشته است. علی شمخانی نشست مشترک مجلس با مقامات و مسئولان دخیل در موضوع مذاکرات هسته‌ای گفته است که در صورت توافق، گزارش اقدامات انجام گرفته به مجلس داده می‌شود. ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه گفته است: متن توافق احتمالی نیاز به تصویب در مجلس ندارد، اما گزارش دولت از رفع تحریم‌ها باید در مجلس بررسی شود. در طول مذاکرات رایزنی‌ها و تبادل اطلاعات به شکل برگزاری جلسات، شفاهی یا حتی مکتوب با کمیسیون‌ها و صحن مجلس برقرار بوده است و نشست اخیر هم که برای اولین بار به صورت غیرعلنی در این زمینه برگزار شد از سوی حاضران «جلسه خیلی خوب» توصیف شده است. شمخانی که بعد از این نشست با خانه ملت گفتگو کرده در این زمینه یادآور شده است: شورای عالی امنیت ملی قرار نیست مصوبه‌ای در این زمینه داشته باشد، شورای عالی امنیت ملی توافق را بررسی و آن را باید به تصویب خود برساند سپس گزارش به مجلس می‌آید.

 


نگذارید کشور کلنگی شود!

محمدعلی وکیلی طی یادداشتی در شماره امروز ابتکار با عنوان نگذارید کشور کلنگی شود! نوشت: سال‌هاست که بحران‌های مختلف گریبان کشور را رها نمی‌کند. انگار کم کم داریم به زیست در بحران عادت می‌کنیم. پیرامون چرایی و چگونگی این بحران‌ها زیاد نوشته‌ام. علل مختلفی در کار است که چنین میانه بحران گیر افتاده ایم. یک عامل مهم سرریز کردنِ بحران‌ها یا دستکم تشدید این بحران‌ها، فرسایش زیرساخت‌های کشور است. کشور در حوزه‌های مختلف کلنگی شده است. بخش‌های مختلف به علت عدم سرمایه گذاری رو به اضمحلال است.


ناوگان هوایی، صنعت، زیرساخت‌های عمرانی و... همه کلنگی شده اند. چیزی که کلنگی شد هر روز یکجایش می‌لنگد و از جایی به بعد خرجش از منافعش بیشتر می‌شود.


در بسیاری از بخش‌ها نرخ استهلاک در ایران از ارزش دارایی جلو افتاده است. اساساً یکی از دلایل آسیب پذیری ما همین است. ما در نتیجه عدم نوسازی کشور، بسیار پرخرج شده ایم. هزینه کشورداری ما سرسام آور شده است. بخش‌های مختلف و اساسی کشور زیان‌ده شده‌اند و با زور و حمایت یارانه‌های پنهان و آشکار می‌چرخند. این عدم نوسازی و بازسازی این بخش‌ها را بیش از گذشته به این حمایت‌ها معتاد کرده است. به همین سبب به محض کوچک‌ترین تحریم و درنتیجه اخلال در تزریق این حمایت، این بخش‌ها به روغن‌سوزی می‌افتند. این در حالی است که همسایگان با سرعت فوق تصور در حال سازندگی و مدرن‌سازی کشور خود هستند.


در این وضعیت مزیت‌های اقتصادی ما یک به یک ازدست می‌رود. همه در اخبار شنیده اند که برخی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس با بهره از نسل جدید کشاورزی توانسته‌اند به صادرات محصولات کشاورزی هم برسند. یعنی آن کشور‌های بیابانی و کم آب توانستند با کشاورزی مدرن و بهینه، این مزیت اقتصادی را بدست آورند. اما ما با وجود ظرفیت خدادادی در این عرصه، به علت کشاورزی سنتی و پرهزینه این بازار را تا حد زیادی ازدست داده ایم. با ده‌ها مثال دیگر در این عرصه‌ها می‌توان نشان داد که کلنگی بودن زیرساخت‌ها تا کجا ما را از امکان‌های قبل و جدید محروم کرده است. حتی همسایگان با ایجاد جاذبه‌های حداکثری، در حال جذب ته مانده نخبگان و کارآفرینان کشورمان هستند. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند در چند سال آینده منابع انسانی همچون زیرساخت‌ها کلنگی و از رده خارج خواهند شد. هیچ فکر جدی به حال نیروی انسانی کشور نمی‌شود. در این وضعیتِ کلنگی، همه منابع کشور خصوصاً منابع انسانی سوخت می‌شود. با این شرایط ما به طور اورژانسی به مدرن سازی کشور نیازمندیم. این امر به سرمایه نیاز دارد؛ لذا ضرورت دارد تا با حل و فصل مشکلات کشور با نظام بین‌الملل و ایجاد ارتباطات گسترده با جهان و انتخاب رویکرد تعامل و جذب سرمایه‌گذاری جلوی اضمحلال منابع کشور گرفته شود. این امر ضرورتی آشکار و عاجل است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۳۳
دوستان بنظر شما احتمال داره
دلار بشه سه هزار و طلا بشه چهل هزار تومان
اخ میگن بخاطر برجام ساختمان دلار و طلا ریزش کرده
پاسخ ها
سلحشور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
عمرا
بیوک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
بله صد درصد ارزان خواهد شد و بلکه کمتر از اینها ریزش کرده و با خاک یکسان خواهد شد شک نکنید و ایمان داشته باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۳۰
نگذارید کشور کلنگی شود!
نیروی انسانی متخصص چندین هزار برابر این بشکه ها نفت ارزش دارد باید توجه کنید ...
وقتی سرداران کلنگی و بازنشسته را در هلدینگ های فولاد مبارکه و دیگر صنایع استخدام و همه کاره میکنید، انتظار دارید چه اتفاق مثبتی برای فولاد یا دیگر صنایع بیفته ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
لطفا آدرس غلط ندهید
این اختلاس پارسال بوده است
و فعلا که همه اختلاس گران از طیف رییس جمهور قبل بوده اند.
و معرفی جهانگیری و نوبخت و رزم حسینی بوده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
بر اساس چه معیاری یاید حقوق های نجومی ۷۰ و ۸۰ ملیونی در مجتمع فولاد پرداخت بشه؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
قبح فساد،رشوه دزدی ،کلا در این کشور از بین رفته و عادی شده !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
تو پتروشیمی تبریز هم همچین کارایی داره میشه کی صداش دربیاد خدا عالمه
فساد؟!
کلمه ایی که عادی شده است
از ساخت یک دستشویی ،رانت وفساد وجود داره تا کارخانه های بزرگ .
پاسخ ها
دوستانه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
سال ها است رئيس جمهور انتخاب ميشه براي حمايت ازش تو دهن منتقدين ميزنند و بعد از روي كار آمدن رئيس جمهور جديد رئيس جمهور قبلي و وزراش ميشن دشمن اين چه سياست غلطي هست همه روساي جمهور مورد تاييد شوراي نگهبان بودن مورد تاييد وزارت اطلاعات بودن بدون مشورت ْآب نمي خوردن من قول ميدم چند سال ديگه در مورد رئيسي هم همين حرف ها رو بزنند بگن همه خرابي ها زير سر دولت رئيسي
بود موضوع اينجا است كه يك عده مافياي بسيار قدرتمند كه هيچ تعدي نسبت به مردم و انقلاب ندارند باعث اين نابساماني ها هستند
فساد فولاد دو بخش است یک خود فساد و یکی که خیلی خطرناک تر است؛ فضاسازی افکار عمومی و تطمیع افراد برای جریان سازی به نفع فساد است، الان پربازدیدترین رسانه های فضای مجازی مثل تلگرام هیچ خبری نمی زنند که مشخص است با جریان همراه هستند. امیدوارم تابناک به عنوان یک رسانه مستقل یا یک تحلیل و خبر اصلی به مقابله با این موضوع برود.
یجوری نوشتین داره با فساد مبارزه میشه که انگار این اولیش بوده ! داداش دیگه نود و دو هزار میلیارد تومان پول نقد اختلاس و دزدی شده رفته و خوردن... حتی روتون نشد رقم رو بنویسین مردم کوپ نکنن..
هر وقت پول بابک زنجانی و محمودرضا خاوری و اکبر طبری و خیلیای دیگه به بیت المال مردم برگشت و مردم لمس کردن سهمشونو اونوقت اینم بر میگرده!!!
با سلام واحترام
با توجه به اینکه دولت (وزارت نیرو) بخش زیادی از بدهی خود به پیمانکاران ومشاوران را تاکنون پرداخت نکرده ، متاسفانه حقوق تعدادزیادی از مهندسان وکارگران این شرکتها حدود 6ماه است که معوق شده است. یعنی درست همان افرادی که بیشترین نقش را در پروژه های عمرانی کشور دارند، در سخت ترین شرایط قرار گرفته اند.پیشنهاد می گردد تا پس از آزادسازی پولهای بلکه شده ایران،حداقل یک میلیارد دلار به پروژه های عمرانی تخصیص یابد تا مشکلات این بخش حل شود و هم ایجاد اشتغال شده و هم آبادانی درکشور صورت گیرد.
به عنوان فردی که صاحب یک شرکت دانش بنیان هستم و حدود 18 سال در صنعت کار کرده ام و هر روز با مدیران شرکتهای دولتی و خصولتی (به اصطلاح خصوصی) حشر و نشر دارم و در مقایسه با سال قبل همین موقع، هیچ کاهشی در میزان فساد و رانت در شرکتهای خصولتی همچون فولاد مبارکه، سیمانها، پتروشیمیها و غیره و حتی شرکتهای دولتی ندیده ام. البته این را هم بگویم که فساد نسبت به قبل در این شرکتها افزایش نیافته اما کاهش هم نیافته. یعنی آن انتظاراتی که ما از دولت انقلابی آقای رئیسی در بحث مبارزه با فساد و رانت داشتیم و آن وعده هایی که دادند برای اصلاح بسترهای فسادزا به هیچ وجه رخ نداد. البته این کار وظیفه مدیران میانی است اما من تفاوت مدیران فعلی با مدیران قبلی را تنها در تغییر ظاهر و تغییر ارادتشان از یک رئیس به رئیس جدید میدانم. حتی در مواردی من گزارشی واضح از فساد را به یکی از مدیران استانی این دولت دادم اما خیلی راحت فقط شنید و جرات هیچ اقدامی نداشت. راه حل مبارزه با فساد همان گشت ارشاد و بازرسی ویژه ریاست جمهوری بود که متاسفانه در این دولت هم شکل نگرفت و این دولت هم یا در زمینه فساد مشمول روزمرگی شد یا فهمید که مبارزه با فساد اصلا در حد و قد و قواره دولت نیست بلکه عزمی ملی و خواسته نظام را میطلبد.
هر وقت مسئولین حاضر شدند مشابه اوایل انقلاب در برخورد با منافقین حتی فرزند خود را به جرم فساد محکوم یا حتی اعدام کنند، در آن صورت است که میتوان به مبارزه با فساد در این کشور که به صورت سیستماتیک و نهادینه در بین مردم و مسئولان رواج دارد، امیدوار شد.
دقیق تر باید گفت هر وقت دولت بطور واقعی از نیروی جوان و با کارآمد این مملکت استفاده کرد و از استفاده نکردن بازنشسته های این مملکت دست کشید و همچون اول انقلاب واقعی شد بدان که ایران طوری شکوفا می‌شود که دنیا به تعجب بمانند و این تحقق پیدا نخواهد کرد تا زمانی که همه امکانات دست معدود انسان‌هایی است که از دایره مسئولین خارج نیستن
تابناک با اماری که از تعداد سفر های اختلاص میدی میشه نزدیک 90 تا 100 هزار میلیارد تومان یعنی تقریبا یک پنجم کسری بودجه یک سال کل کشور این نشون میده که فساد گسترده یکی از عوامل اصلی وضع موجود مملکته اگه کل فساد های مملکت رو تو سال جمع کنیم شاید به نصف کل بودجه مملکت هم برسه بعد اینجووری میشه که یه مملکت به خاطر فساد و رانت یه عده خواص فلج میشه و حق و حقوق باز نشستگان و سایر مردم روی زمین میمونه.
از عوامل وپیدایش فساد ایجاد سهمیه کنکور بود ،ونیایج آن در همه جای کشور از اقتصاد ، گمرک ، بانک ،بهداشت و غیره وغیره پیدا ست خدا از آنهایی که سهمیه را درست کردند نگذرد
قاسمعلی اشفته که رییس حراست معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت بوده چطوری سهامدار گلرنگ شده؟
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
ایشون رییس کل هلدینگ دارویی گلرنگ هستن
درد را و راه حل را پیشتر گفتیم ولی تابناک سانسور میکنه. ولی دوباره میگم.توسعه صنایع بالا دستی وپایین دستی سیستم های آبیاری مدرن /صنایع بسته بندی /ایجاد صنایع کوچک در روستاها شامل سردخانه / تولید کنسرو /اب میوه و.................
کشورکلنگی شده چون شما دلالها کشوررادر تحریم نگه داشتید.حتی دلیل اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه هم همین تحریمها ست.
بزرگترین مشکل کشور نحوه مدیریت غلط و پرهزینه است و استفاده از انسانهای که از رده خارج، کشور به هیچ عنوان علمی اداره نمیشه
آقای سکته بر چه اساسی از مجتمع فولاد مبارکه ماهیانه ۹۳ ملیون تومن حقوق میگیره؟ احتمالا تخم دو زرده میکنه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۹
تابناک کامنت ها را تغییر می‌دهد!!! من منظورم معاون قبلی آقای سکته بود!!!
دولت رئیسی هم نتوانست بسترهای فسادزا را از بین ببرد
اصلا موضوع فساد در فولاد نیست چون بحث فساد بدتر از فولاد در جاهای دیگر (بانکها، وزارتخانه ها و خودرویها) بی داد می کند، بنظر برملا کردن هماهنگ فولاد در این زمان بیشتر تسویه حساب سیاسی و طلب ارتشا است،
استانهای کشور اب ندارند اب و میدن به فولاد و امثالهم اخرشم این اینطور
این نمایندگان چرا الان این فساد را فقط رو کردند بقیه را فراموش کردن: چون میخواهند شرکت عظیم فولاد مثل خودروسازیها یک شرکت برای همیشه زیانده شود و البته سودهایش به جیب برخی برود... عجب مملکتی است
فولاد مبارکه هم مثل خودرو سازیها پر است از افراد وابسته به نهاد های خاص بدون هیچ تخصصی فسادی که کمتر به آن توجه می شود
در یکی از جلساتی که من در تورنتوی کانادا داشتم یکی از کارشناسان مواد فولاد مبارکه هم حضور داشتن و به ما پیشنهاد کردن که من برای شما کارپردازی میکنم و ..... و کمسیون (رشوه) من رو به حسابم در کانادا واریز کنید ! ضمن اینکه ایشون یک ماه در کانادا حضور داشتن و خانه ای به مبلغ 2 و نیم میلیون دلار خرید کردند ! من که خیلی او شخصیت و پیشنهاد مزخرف و حریسانه ایشون بدم اومد با فولاد مبارکه تماس گرفتم و متوجه شدم اوضاع خیلی خرابتر از اونی است که فکر میکردم !!!
پیدا کردن این شخص برای اراده اطلاعات 5 دقیقه هم طول نمیکشه !! ضمنا اداره اطلاعات به عنوان یک فروشنده به مبارکه و ذوب آهن اصفهان مراجعه کند تا شاید بفهمد اوضاع در چه حالیست ! البته اگر ذینفع در این قضایا نباشند‍! چرا حدود 3و نیم میلیارد دلار حیف و میل شده و تا بحاب هیپکس متوجه نشده ؟؟؟!!!!
ین تحقیق و تفحص سه ماهه چهارم سال اسفند انجام شده و در اسفند ماه این گزارش فساد مشخص و ارائه شد و همه فعالین بازار خبردار شدند. مدیر عامل وقت هم در همان تاریخ تعویض شد ولی اینکه چرا الان ود راین برهه زمانی اطلاع رسانی عمومی گردید جای سوال دارد. از این گزارشهای تحقیق و تفحص برای شرکت ها و ارگانها زیاد انجام می شود ولی فقط وسیله و بهانه ای برای جابجایی قدرت بین افراد و باندها استفاده می شود و هیچ برخوردی به نفع مردم و کشور در مواجهه با آنها انجام نمی شود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار