بازدید 49834
مرور روزنامه‌های شنبه ۲۲ مرداد

حسین شریعتمداری: موسوی فراماسون است/زیان‌های بلاتکلیفی برجام/پیچ آخر برجام و معیشت مردم

حمایت روسیه از نقشه راه اروپا برای نجات برجام، حمله دن کیشوت‌های سلطنت‌طلب به سایه، امکان استفاده ۶۰ هزار زندانی از مجازات‌ جایگزین حبس، سلمان رشدی در حوالی مرگ؟ پول دیجیتالی به جای پول کاغذی، هشدار جدی ایران به طالبان، کارنامه یک ساله طالبان در تقویم افغانستان و فشار‌های درسی و خودکشی کودکان و نوجوانان، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۳۴۷۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱ 13 August 2022

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز شنبه ۲۲ مردادماه در حالی چاپ و منتشر شد که ورود رمزارز‌ها به تجارت رسمی، حمله به سلمان رشدی در نیویورک، در انتظار برخاستن دود سفید از برجام و آدرس غلط در خسارت سیل در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده اند.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم:


حسین شریعتمداری: موسوی فراماسون است

حسین شریعتمداری در بخشی از سرمقاله امروز روزنامه کیهان با تیتر او یک «فراماسون» است! نوشت: شاید در نگاه اول باور نکنید که اقدام اخیر مهندس موسوی در حمایت آشکار از اسرائیل و داعش نه تعجب‌آور بود و نه غیر‌منتظره! ولی اسناد و شواهدی که در ادامه خواهد آمد به وضوح نشان می‌دهد، حرکت اخیر مهندس موسوی ماموریتی بوده است که به عنوان یک عضو تشکیلات مخوف فراماسونری بر عهده داشته است!


تعجب نکنید! پای شعار و گزافه‌گویی در میان نیست. ابتدا به شواهد و نمونه‌هایی که در چند بند جداگانه ارائه می‌شود نگاهی بیندازید! و قضاوت را به بعد از مطالعه موارد یاد شده موکول کنید. بخوانید!


۲- اوایل دهه ۸۰، یعنی چند سال قبل از فتنه ۸۸ و پیش از آن که چهره واقعی موسوی به عنوان یکی از سران فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ افشا شود و در حالی که به عنوان چهره‌ای مقبول در میان مردم و جریانات سیاسی شناخته می‌شد، دو تن از کارشناسان بر‌جسته امنیتی که به چیره‌دستی و توانمندی شهره بودند و آن روز‌ها یکی از پرونده‌های جاسوسی موساد را در دست بررسی داشتند، در حلقه بسیار محدودی اعلام کردند که مهندس موسوی «ماسون» است! و در مقابل تعجب توأم با ناباوری یکی از حاضران، گفتند؛ «احتمالاً در آینده‌ای نزدیک او را در پروژه‌ای علیه نظام به کار خواهند گرفت»!


۳- اواخر بهمن‌ماه سال ۱۳۸۷ آقای خاتمی به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ ثبت‌نام کرد و تمامی گروه‌ها و احزاب اصلاح‌طلب با صدور بیانیه‌ها و انجام سخنرانی‌ها و مصاحبه‌ها و نوشتن ده‌ها مقاله و یادداشت از نامزدی ایشان حمایت کردند. همان روز‌ها طی یادداشتی در کیهان اعلام کردیم که آقای خاتمی نامزد واقعی جبهه اصلاحات نیست! آن یادداشت با اعتراض گسترده مدعیان اصلاحات رو‌به‌رو شد و با طعنه می‌پرسیدند «این دیگر کدام بخش از غیب‌گویی کیهان است»؟! ...، اما دیری نگذشت که آقای خاتمی از نامزدی استعفا داد و مهندس موسوی اعلام نامزدی کرد و با استقبال همه‌جانبه جبهه اصلاحات رو‌به‌رو شد.

 

مایکل لدین مشاور امنیت ملی آمریکا، دو روز قبل از ۹ دی ۱۳۸۸ در بنیاد دفاع از دموکراسی سخنرانی داشت و در حالی که پیروزی فتنه را نزدیک می‌دید، از رازی پرده برداشت (که بعد‌ها اعلام کردند اقدامی شتابزده بود و نباید اعلام می‌کردند)! لدین گفت؛ روزی ما خواهیم نشست و درباره تاریخ پشت صحنه جنبش سبز سخن می‌گوئیم. در آن هنگام همه شما خواهید گفت که جنبش سبز در سال ۲۰۰۹ آغاز شده است (۱۳۸۸)، اما من به شما می‌گویم که ریشه آن در اواسط دهه ۱۹۸۰ (سال‌های میانی دهه ۶۰) است. یعنی هنگامی که ما با دفتر میرحسین موسوی در تماس بودیم»!


۸- شهید آیت اعلام کرده بود اسنادی در اختیار دارد که از فراماسون بودن موسوی خبر می‌دهد و بار‌ها به مناسبت‌های مختلف به آن اشاره کرده بود. ایشان که میرحسین موسوی را گزینه مناسبی برای تصدی وزارت امور خارجه نمی‌دانست، در یکی از جلسات مجلس، به انتقاد از کابینه معرفی شده پرداخت و گفت که اسنادی را که نشان‌دهنده ارتباط موسوی با فراماسونری است در جلسه بعدی مجلس در اختیار نمایندگان قرار خواهد داد. اما، مرحوم آیت را صبح روز ۱۴ مرداد درحالی که عازم مجلس بود به شهادت رساندند! نحوه ترور شهید آیت به گونه‌ای کاملاً متفاوت با ترور‌های منافقین بود. اول آن که، تروریست‌ها نزدیک به ۶۰ گلوله شلیک کرده بودند و حال آن که منافقین با شلیک چند گلوله صحنه را ترک می‌کنند. شلیک ۶۰ گلوله نشان می‌دهد که می‌خواستند از شهادت او کاملاً مطمئن شوند و جسمی مجروح از آن شهید باقی نماند. دوم این که؛ ترور‌کنندگان بعد از به شهادت رساندن آیت کیف حاوی اسناد وی را با خود می‌برند. این نیز با ترور‌های منافقین همخوانی ندارد. منافقین دستور داشتند برای پیشگیری از دستگیر شدن، بلافاصله بعد از ترور صحنه را ترک کنند و چیزی با خود نبرند! بعد‌ها وقتی این موارد مطرح شد، اعلام کردند که ترور‌کنندگان، تازه‌کار و کم‌تجربه بوده‌اند! و حال آن که کم تجربه‌ها از شدت ترس بعد از شلیک یک یا دو گلوله صحنه را ترک می‌کردند، ولی عوامل ترور شهید آیت ۶۰گلوله شلیک کرده و اصرار داشته‌اند که کیف ایشان را نیز با خود ببرند. کیف شهید آیت حاوی چه اسنادی بود که تروریست‌هایِ مامور به ترور ایشان اولاً اصرار داشته‌اند که حتماً به شهادت برسد و کمترین احتمالی برای زنده ماندن او باقی نماند و ثانیاً؛ با توجه به احتمال دستگیری، ریسک ربایش کیف حاوی اسناد را پذیرفته بودند؟! از آنجا که اسناد ربوده شده هرگز به دست نیامده است درباره محتوای آن قضاوتی نکرده و تنها به اظهارات نقل شده از مرحوم شهید آیت بسنده می‌کنیم.

 


زیان‌های بلاتکلیفی برجام

روزنامه جمهوری اسلامی طی یادداشتی در سرمقاله امروز خود با عنوان زیان‌های بلاتکلیفی برجام نوشت: غذای مانده و فریز شده، هر قدر هم که پرمایه و ملاط باشد، ارزش غذای تازه را ندارد. میوه را هم به وقت باید خورد، وقتی بماند و بترشد ارزش خود را از دست می‌دهد، نه لذت دارد و نه خواصی که در میوه تازه وجود دارند و حتی چه بسا زیان‌هایی هم داشته باشد.


ماجرای برجام هم همینطور به پیش می‌رود. بر خلاف ادعا‌ها و تبلیغات پرحجم و سروصداهائی که مخالفان برجام و کاسبان تحریم کرده‌اند و می‌کنند، این توافق در زمان خودش مناسب‌ترین دستاورد ممکن برای کشورمان بود و توانست ایران را از زیر بند هفتم منشور ملل خارج کند، تحریم‌های سازمان ملل را بردارد و مبالغ قابل توجهی از اموال بلوکه شده را به کشور برگرداند. بی‌جهت نبود که پذیرش برجام تصمیم نظام بود و به هنگام اعلام آن، تمام مسئولان آن روز در دستگاه‌های مختلف که امروز هم بسیاری از آن‌ها در مناصب مهم و کلیدی کشور حضور دارند با ارسال پیام به رهبری حصول چنین توافقی را تبریک گفتند. اینکه بعضی از همان افراد حالا به تناسب و اقتضای منافع شخصی و جناحی خود، ساز مخالفت با برجام را کوک می‌کنند، از مصیبت‌های وارده بر نظام جمهوری اسلامی است که چنین افراد متلونی بر کرسی‌های تصمیم گیری یا تصمیم سازی این نظام تکیه زده‌اند و تا می‌توانند نان به نرخ روز می‌خورند! اگر متن پیام‌های تبریک همین افراد به مناسبت به فرجام رسیدن برجام در کنار مخالف خوانی‌های امروز آن‌ها گذاشته و منتشر شود، میزان اعتبار سیاسی و اجتماعیشان و مبلغ بلوغ فکریشان برای افکار عمومی مشخص خواهد شد؛ ذلِکَ مَبْلَغُهُمْ مِنَ الْعِلْمِ!


از این واقعیت تلخ که درگذریم، توجه به زیانی که از رهگذر معطل ماندن برجام، پیوسته به کشور و ملت وارد می‌شود، از اهمیت بالائی برخوردار است. برجام را دونالد ترامپ به کمک کاسبان تحریم، رژیم صهیونیستی و سران ارتجاع عرب از کار انداختند. الآن هم این هر چهار عنصر برای جلوگیری از احیاء برجام و رفع تحریم‌ها تلاش فراوانی می‌کنند البته جمهوریخواهان آمریکا به نیابت از ترامپ. مردم ایران برای رسیدن هیات مذاکره کننده ایرانی به توافق انتظار می‌کشند، چون ارتباط آن را با رفع تحریم‌ها و حل مشکلات اقتصادی کشور کاملاً لمس می‌کنند.


دولت هم با یک سال تجربه در میدان عمل باید به این واقعیت رسیده باشد که نمی‌توان نقش تحریم‌ها را نادیده گرفت. نادیده گرفتن، هزینه دارد و هزینه‌اش برای ایران فقط در بخش فروش نفت، مبالغ هنگفتی است که بودن و نبودن آن تاثیر فوق‌العاده‌ای در زندگی و معیشت مردم دارد. در دوران تحریم، نفتمان را به میزان حداقلی و به ثمن بخس به چین می‌فروشیم، ولی اگر تحریم‌ها برداشته شوند، در شرایط کنونی که قیمت هر بشکه نفت بالای ۱۰۰ دلار است و ما امکان استخراج و فروش بیش از ۲ میلیون بشکه را داریم، هر ماه حداقل ۶ میلیارد دلار درآمد نفتی خواهیم داشت آنهم به پول نقد نه ادا و اطوارهائی که به بهانه تحریم‌ها ناچاریم تحمل کنیم. فقط همین یک فقره تفاوت، کاملاً نشان می‌دهد که گره نزدن زندگی مردم به برجام و تحریم‌ها چیزی بیش از یک شعار نیست.


نشریه وال استریت ژورنال از قول مقامات اتحادیه اروپا نوشته است ایران تا ۲۴ مرداد فرصت دارد درباره متن پیشنهادی توافق برجامی نظر مثبت یا منفی خود را اعلام کند. پیشنهاد اتحادیه اروپا به ایران، شامل حل و فصل موارد پادمانی مورد نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اجرای توافق متکی بر ارزیابی آژانش از همکاری ایران است. به عبارت روشن‌تر، اگر ایران به سوال‌های آژانس در مورد سه نقطه مورد بحث میان ایران و آژانس پاسخ بدهد، راه برای رسیدن به توافق نهائی هموار خواهد شد. با توجه به اینکه مسئولان ایرانی همواره اعلام کرده‌اند به تعهدات خود نسبت به مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پای‌بند هستند، طبعاً مشکلی برای پاسخ دادن به سوال‌های آژانس و شفاف سازی در این زمینه نخواهند داشت. بنابراین، تصمیم گیرندگان می‌توانند در پاسخ به متن پیشنهادی اتحادیه اروپا و مذاکرات وین دست بالا را داشته باشند و به توافقی که متضمن منافع ملی ایران باشد دست یابند. قاعده استفاده بموقع از غذا و میوه را از یاد نبرید و اجازه ندهید برجام که سال‌هاست منتظر تعیین تکلیف است باز هم معطل بماند و خاصیت خود را بیش از این از دست بدهد. همه باید این واقعیت را هم در نظر داشته باشند که حاشیه سازی‌ها هر قدر هم که پر سر و صدا باشند، نمی‌توانند فکر مردم را از برجام و تحریم‌ها منصرف سازند، زیرا برجام و تحریم‌ها را شما به مساله اول زندگی مردم تبدیل کرده‌اید. هر قدر بلاتکلیفی برجام ادامه پیدا کند، زیان‌های بیشتری متوجه مردم و کشور خواهد شد.


پیچ آخر برجام و معیشت مردم

محمدصادق جنان‌صفت طی یادداشتی در شماره امروز جهان صنعت با عنوان پیچ آخر برجام و معیشت مردم نوشت: دولت ایران با همه توصیه‌های اکید قانون اساسی باید بتواند روزی و معیشت شهروندان این سرزمین باستانی را در سطحی نگه دارد که آن‌ها در مقایسه با گذشته این کشور و نیز در مقایسه با سطح رفاه کشور‌های دیگر احساس ناخوشایندی نداشته باشند. با وجودی که بخش اول این گزاره یعنی اسلامی کردن قانون و اداره کشور با شتاب و قدرت انجام شده و هنوز نیز در حال گسترش است، اما بخش دوم یعنی نگهداری سطح رفاه مادی ایرانیان هم نسبت به گذشته و هم نسبت به کشور‌های دیگر نه‌تن‌ها لباس عمل نپوشیده، بلکه در سراشیبی قرار گرفته است. درآمد سرانه ایرانیان در حال حاضر با درآمد سرانه دهه‌های ۱۳۴۰ و نیمه اول دهه ۱۳۰ قابل مقایسه نیست و مقایسه این شاخص در ایران با کشور‌هایی مثل کره‌جنوبی، ترکیه، مالزی، امارات‌متحده عربی و عربستان نیز تاسف‌آور است.


چرا ایران در این دهه‌ها از نظر سطح درآمد سرانه و نیز رشد صنعت و کشاورزی و تکنولوژی تولید پس افتاده است و بسیاری از رشته‌های صنعتی و حتی معدنی با وجود رانت‌های انرژی تاب رقابت با همتا‌های حتی متوسط را ندارند. در این‌باره دیدگاه‌های گوناگونی در میان سیاستمداران که در واقع اقتصاد را زیر سلطه داشته و دارند ابراز شده است. جناح سیاسی مشهور به اصولگرایان و نیز به ویژه بخش تندروتر آن‌ها به شهروندان ایرانی یادآور می‌شوند دلیل اینکه معیشت آن‌ها اکنون با دشواری روبه‌رو شده و در بدترین نقطه ایستاده است را باید در اداره قوه مجریه بدانید. آن‌ها می‌گویند پس از جنگ، دولت در اختیار لیبرال‌ها و نیز اصلاح‌طلب‌ها بوده و آن‌ها بلد نبودند اقتصاد را اداره کنند و این روزگار ناخوش دستاورد اصلاح‌طلبان است. اما کارشناسان، فعالان اقتصادی و نیز اقتصاددانان می‌گویند دور شدن ایران در اداره اقتصاد ملی از دانش اقتصاد و نیز دور شدن ایران از پیوند با بخش پیروز جهان یعنی اردوگاه آزاد جهان و چسبیدن به اقتصاد درون‌نگر عامل اصلی نابختیاری ایرانیان بوده و هست. با این همه، اما اقتصاد ایران در دهه‌های قبل از دهه ۱۳۹۰ با استفاده از صادرات نفت و آزادی نسبی تجارت و برخی پیوند‌ها با جهان توانسته بود نرخ رشد میانگین تا ۳ درصد را به دست آورد. به همین دلیل درآمد سرانه ایرانیان در دهه‌های قبل از دهه ۱۳۹۰ با کشور‌های پیشگام اقتصادی و کشور‌های نوظهور صنعتی فاصله‌اش به اندازه امروز نبود. اکثریت آگاهان به اقتصاد سیاسی باور دارند اعمال رژیم تحریم‌ها در دهه ۱۳۹۰ بر اقتصاد ایران روند‌های کاهنده بر کسب‌وکار‌ها را شتاب بخشیده و ایرانیان امروز از نظر سطح معیشت در بدترین و پایین‌ترین نقطه دهه‌های تازه‌سپری‌شده قرار دارند. آمار‌هایی که از سوی مدیران ارشد اقتصاد اعلام می‌شود این را به خوبی نشان می‌دهد. وصل کردن درآمد ارز به خزانه دولت در این ماه‌های تازه‌سپری‌شده شهروندان را از نظر مصرف سرانه مواد غذایی به نقطه عطف اندوه‌باری رسانده است. به نظر می‌رسد باید تعارف را کنار گذاشت و با صراحت از موثر بودن رژیم تحریم‌ها بر سطح کاهنده شهروندان گفت و نوشت و دنبال راهی بود که این روند در جایی گسسته شود و اقتصاد ایران به حالت عادی در آید. نظام سیاسی ایران نیک می‌داند این دور از گفتگو‌های هسته‌ای همان‌طور که یک سایت منتسب به شورای امنیت ملی اسم‌گذاری کرده «پیچ آخر» است. اگر در این پیچ آخر گفتگو‌ها فرمان از دست برود، ماشین و هرچه در آن است به هوا رفته و آسیب جدی خواهد خورد و شاید دیگر نتوان به زودی آن را به جاده برگرداند. معیشت مردم در این پیچ آخر باید اصل باشد و هر ذهنیتی جز این می‌تواند اقتصاد را به پرتگاه بیندازد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱۲
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۱۶
کیهان با این اسناد داری قضاوت میکنی؟ همشو حواله دادی به این و اون که مسئولیتی گردنتو نگیره.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
شاهدین کیهان یا شهیدند و یا متوفی.آقای کیهان از شما سوالی دارم ماسون یعنی چه و فراماسون یعنی چه؟
ایرانی سالم،دیدنیستم،بهب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
به،فکراقتصادمردم،باشیدچرتوپرت،بس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
در فراماسون بودن موسوی شک نکنید ربطی به نوشته کیهان هم ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
ناشناس 12:31 باشه چشم چون شما گفتی شک نمی کنیم
فقط به خاطر گل روی خودت
خخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
از کیهان سؤال سخت نپرس، بنده خداچه میدونه ماسون و فراماسون چیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
دو تن از کارشناسان بر‌جسته امنیتی که به چیره‌دستی و توانمندی شهره بودند
شاهداش اینان
چیره دست و برجسته
اما اسم ندارن هیچ جا هم ثبت نشده ازشون چیزی فقط در گوش حسین گفتن و بعد رفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
.هشدار.هشدار


قابل توجه دامداران و مرغداران محترم سراسر کشور


،به هیچ وجه از کنسانتره دامی و طیوری تولیدی کارخانجات خوراکدام و طیور استفاده نکنید

کارخانجات خوراکدام،سهمیه سبوس گندم دولتی رو که حق دامداران و مرغداران زحمتکش هست را،تو بازار آزاد بفروش میرسانند و بجاش از ضایعات محصولات دور ریختنی کشاورزی،(بجای سبوس گندم) استفاده میکنند.


لطفا به همکارانتان اطلاع رسانی بفرمائید



سپاس از سایت وزین، پر مخاطب و اطلاع رسانی تابناک که همیشه یار و یاور این قشر زحمتکش بوده
ربنا
| Brazil |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
من حاضرم همه اینها باشم که کیهان گفت ولی به برادر مسلمانم برای چند صباح تهمت نزنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
.هشدار.هشدار


قابل توجه دامداران و مرغداران محترم سراسر کشور


،به هیچ وجه از کنسانتره دامی و طیوری تولیدی کارخانجات خوراکدام و طیور استفاده نکنید

کارخانجات خوراکدام،سهمیه سبوس گندم دولتی رو که حق دامداران و مرغداران زحمتکش هست را،تو بازار آزاد بفروش میرسانند و بجاش از ضایعات محصولات دور ریختنی کشاورزی،(بجای سبوس گندم) استفاده میکنند.


لطفا به همکارانتان اطلاع رسانی بفرمائید



سپاس از سایت وزین، پر مخاطب و اطلاع رسانی تابناک که همیشه یار و یاور این قشر زحمتکش بوده
شریعتمداری‌ !
با این‌ اتهاماتی‌ که‌ به‌ ادمهای‌ پاک‌ که سابقه‌ پاکی‌ و معنویت‌ انها‌ برای‌ ملت‌ روشنه‌ روزبروز‌ بیشتر‌ خودتو‌ در افکار‌ عمومی‌ منفور‌ می کنی‌ . نکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
موسوی عامل انگلیسه وادم پاکی نیست ...
خودت چی؟ تو که داری به ۸۵ میلیون دروغ میگی چی هستی؟
تا کی میخواید این وضعیت فضاحت بار رو به مردم و مملکت تحمیل کنید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
تا هر وقت که بتوانید تحمل کنید
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
تا هر وقت که لازم باشه :))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
ساندیس خور با پرچم آمریکا وفرانسه هم دیدیم
اینکه موسوی ماسون است اظهر من الشمس است و همه میدانند و حتی شهید آیت در ابتدا اسناد فراماسونری موسوی رابه مجلس می‌برد که ترور شد و کیف حاوی اسنادش
هیچگاه پیدا نشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
خب دیگه چی؟
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
چرند نگو! اگر یه یک برگ یادداشت هم بعنوان مدرک علیه موسوی داشتند الان تکثیر کرده بودند به در و دیوارها آویزون کرده بودند.
ناشناس
| Romania |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
ماسون چی هست؟
آفرین به رفیق حسین با این هوش و ذکاوت
اگر حرف های موسوی غلطه براش دلیل بیارید یا صریحا تکذیب کنید دیگه این قدر صغری کبری چیدن نداده .
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
اشتباه منفی دادم
این که هی میگی سند دارم سند دارم ولی چیزی رو نمی کنی مثل اینه که من برم بقالی مغازه طرف رو بار کنم هی بگم توی جیبم پول دارم.



اگه مدرکی داشتی رو می کردی نه اینکه هی قمپز در کنی

اینکه این, اینو گفته اون , اونو گفته هم نشد مدرک خودت بهتر از هر کسی می دونی توی دنیا سیاست پره از حرف و سخنرانی و ادعا که یک درصدش هم واقعیت نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
شما اگر خود سازمان سیا هم برایتان مدرک فراماسونری موسوی را ارائه دهد قبول ندارید
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
این دارم دارم مثل آن بگم بگم معروفه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
چون قبول نمی کنید نمیگن دیگه مدرکو !!!!
شهرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
ناشناس 12:34 برای شما شریعتمداری مدرک هم نیاره یه مداح تو مداحیش بگی قبول میکنی حتما
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
توکه فقط منتظری بهت دستور بدن حرف نزن، فقط نشستی ببینی کی چی گفت همون رو دنبال کنی ساندیس این عوارض رو داره
بابا ولش کنید این حسین شریعتمداری رو...ازش مطلب میگذارید فکر میکنه آدم مهمیه..واقعا حیف از موسسه کیهان که این فرد مدیرش باشه...هنر میخواد از در پشتی که یه روزنامه معتبر رو بعد از چند سال تبدیل به شیشه پاک کنش کنی !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
واقعا حیف از موسسه کیهان.... حیف
تنها کسی که هر حرفی می خواد میزنه هر نتیجه ای که میخواد میگیره هر تهمتی میخواد میزنه و کسی هم بهش کاری نداره همین حسین آقا کیهانیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
پشتش ببین به کجاست
از محبوبیت جناب شریعتمداری فقط به مقایسه تعداد منتشر شده نسبت به تعداد غیر قابل انتشار ها اشاره می کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
بعضی از کامنت ها رو حتی از غیر قابل انتشار هم پاک می کنن
این حسین شریتمداری و30 ساله کارش برچسب زدن به کسانیکه ازشون خوشش نمیاد یا بعدا بدش اومده مثل اینکه یادش رفته میرحسین 8 سال با اختیاراتی بسیاربیشترازرئیس جمهورفعلی رئیس دولت جمهوری اسلامی بود وبعد از آنهم باحکم رئیس جمهورزمان نخست وزیریش 20 سال (تا سال 88) عضو مجمع تشخیص و شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.البته امثال شریتمداری که متاسفانه روزنامه سابقا معتبرترین کشورراهم دردست دارد آزادانه دررسانه های مختلف اتهامات مختلف به مسئولان که برخی ازسالها قبل ازانقلاب ازنزدیکترین یاران امام بودندهتاکی وفحاشی میکنند وکسی هم کارشان ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
یعنی نمی شود نخست وزیر باشد و در عین حال فراماسونر هم باشد؟ خیلی از سیاستمداران جهان جاسوس اجانب بوده اند شما میخواهید باور کنید یا نکنید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
اینطوراهم نیست که کسی کارش نداشته باشه.مثلا یادتون باشه یکبارکه نمایندگان مجلس ششم رابه ...تشبیه کرده بود دادگاه به 100 هزارتومن جزای نقدی محکومش کرد.
امان ازساندیس کهنه
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
ساندیسی1236 فقط میرحسین که نیست.هر5 نفریکه هرکدام 8 سال رییس دولت بودند از این فضانورده یه لقبی گرفته اند.به چند سطر پایینم نگا کن.جوابتو دادم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
میشه آقای جواب دهنده ولی این میشه درباره همه هست. پس با سند باید دید کی چی هست . همین . نه با تخیل
جالب اینکه کیهان به همه اتهام میزنه و در هیچ دادگاهی هم محکوم نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
همه جا مویرگی آشنا داره
جناب شریعتمداری : هیچ به این فکر کرده اید که تاریخ در مورد شما چگونه قضاوت خواهد کرد ؟ هر چند برخی اعتقاد دارند که ، بعد از مرگ من می‌خوام آفتاب در نیاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
مگه مهمه؟
الان برای نادر شاه زیر خروار ها خاک مهمه پشت سرش چی میگن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
فکر؟ شریعتمداری؟
شریعتمدار هر چی دلش می خواد میگه چون پشتش گرمه
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
نه بابا . مهره سوخته هست داره دست و پا میزنه
فراماسونها همدیگر را خوب می‌شناسند.
حسین شریعتمداری بهتراست بجای افرادبد افراد خوب رانام ببرد.5 نفریکه هرکدام 8 سال رئیس دولت بودند همگی وصله ای ازاین جناب دریافت کردند یکی فتنه گرشد یکی خواص بی بصیرت یکی عامل جرج سوروس یکی انحرافی یکی ....بنفش وبسیاری ازبزرگان هم بهمین ترتیب. و.....
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
آقای شریعت مداری جوابش در این جمله قصار و پر مغز استاد و مرادش نهفته هست که فرمود " آب رو بریز اونجایی که داره میسوزه" . حرف من نیست که تابناک بخواد سانسور کنه
اون احمدی نژاد و دار و دسته اش بودن که همه دنیا فهمیدن عضو فراماسونری هستن
شما در برچسب زدن بدون دلیل مشهور هستید ودر ستایش قدرت معروف .پول بیت المال وروزنامه کیهان .
از حجم هجمه ها علیه کیهان معلومه که حرفاش دردناکه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
درد؟برای ما یا برای شما؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
دقیقا. درد دردناک برای مردم . عجب وصف ضایع کننده ای از کیهان
شریعتمداری استاد تهمت هست و آمریکا ستیز ولی کامپیوتر اپل رو میز کارش هست.
چرا سفارت امریکا در ایران تاسیس نمیکنید و بعد هم اصلا نیازی به هیچ توافقی نیست ایران هم مثل آلمان مگر آلمان تخم دو زرده کرده که ایران نتونه ایران هم مثل فرانسه تمام چرا راه اشتباه میروید ریا توافق و امریکا را رها کنید یا تنها راهش دوستی است نه امضای برجام .برجام حذف کنید از برنامه ایران دارید میبینید همه چی دست امریکاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
ای بابا این چه پیشنهادیه؟!...اونوقت جواب پوتین رو چی بدن؟!!
از منفی و مثبتها در نظرات معلومه مردم دلشون با کیه
حیف که چشم حقیقت بین نیست
حتی در تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
مردم آلبانی نشین؟ خوبه سوله هاتون لو رفت هر کدوم ۷۰۰ نفر پیر مرد پیر زن نشسته بودن کامنت میدادن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
(۱۳:۲۸ ) یعنی تابناک را فقط البانی نشین ها می بینن با اراجیف تو یعنی تو ایران کسی رسانه داخلی را نمی خونه
عمل موسوی ماسون در ماسون در ماسون است غرب گرا خود را جر نه دهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
از برادر شریعتمدار استدعا دارم از کاربران آشنا و مسلط به زبان فارسی استفاده کنند. پیمانکاران کامنت گذاری ، در استخدام نفرات بی دقت هستند. مانند این علی حیدری از آلمان!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
کاش یکم سواد داشتید دلمون نمیسوخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
نه دهند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ندهند
آقای محترم، شما اینهمه حرف میزنید و درخواست محاکمه و اعدام میکنید، نود درصد ملت ایران حتی بنده بعنوان یک استاد دانشگاه مطلع نیستند مهندس میرحسین موسوی چی گفته؟ از هر کسی هم میپرسم گویند مطلع نیستیم، لطفا بگویید چی گفته یا حداقل آدرسش را بفرستید تا مطالعه کنیم. بعد حرفهایت را تحلیل کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
فیلتر شکن دارید ؟ اگر بله ، راحت پیدا می کنید
عزیزم برجام امضا بشه یا نشه هیچ تغییری در وضع مملکت ایجاد نمیشه مشگلات امروز ثمره سوءمدیریت از یک طرف و توقع بالای مردم برای سطح رفاهشان است .در مملکتی با 100 میلیارد دلار تجارت بین الملل و 90 میلیون جمعیت قطعا 90 درصد مردم در فقر خواهند بود
بس کنید بابا این حرفهارا مردم ذات همه شماهارا شناختن
ملت زیر گرانی عمدی له شده اند آنوقت

ساقه طلایی شش ماه پیش 2500 تومان بود الان شده 13500 تومان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
گرانی به خاطر وطن فروشی امثال موسویه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
الان موسوی رییس دولته یا رئیسی : عامل گرونی معلوم شد ؟
باز این حسین آقا از خودش اطلاعات در کرد
چقدرماساده ایم که فکرمیکنیم این همه اعتراض وحکم برائت ودرخواست محاکمه برای موسوی ازسر تعصب و ارادتمندی به شهداست درحالیکه کینه وانزجار این آقایون فقط وفقط جناحیه و شخصی وگرنه آیااینهمه اختلاس وفساد وخلاف که امسئولان ب کشور انجام میدن آیا ظلم واهانت به شهدایی نیست که طی چهل سال نفربه نفرشون برای حفظ عزت وشرف و رفاه ایرانی جان شیرینشون و تقدیم کردند پس چرا هیچکس علهیشون طومار جمع نکرد و اعلامیه نداد که خواهان محاکمه واشدمجازات براشون باشه آیا گناه اونا که باعملشون اقتصادکشور رو بزوال کشوندن و فقروفلاکت نصیب مردم کردن گناهشون واهانتشون به شهدای تلاشگرومجاهد بیشتره یااین آقا که ازتوقفس اهانت لفظی کرده؟؟؟؟؟؟
جناب اقای دکتر شریعتمداری مرد شماره یک رسانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
دکتر هم شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
اره دیگه خانمش دکتره و ایشون میشه اقای خانم دکتر که خانمش رو فاکتور میگیرن و میشه اقای دکتر!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
هههههههههههههههههههههههه : دکتر بی دیپلم داشتیم ! این هم دکتر دیپلمه !
تعجب نکنید! پای شعار و گزافه‌گویی در میان نیست.
یعنی کیهان خودش قبول داره که دائم شعار میده و گزافه گو هست فقط برای این یکی مدرک هم داده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
خخخخ
به خوب نکته ای اشاره کردی
هر موقع حسین شریعتمداری جرات داشت یک هفته با اتوبوس و مترو رفت و آمد کنه و در کوچه و خیابان در بین مردم ظاهر بشه من همه حرفهاشو چشم بسته قبول می کنم. کسی که جرات نداره در یکی از خیابان های تهران مثل مردم عادی رفت و آمد کنه همه اتهام هایی که به دیگران می زنه ....
سلام در مورد کیهان و مطالبش و تمام افرادی که در سیستم به نوعی با کیهان و کیهان نشینان هم عقیده هستند. فقط یک کلام می توان گفت اگر دین ندارید حداقل آزاده باشید
به تمام افراد که در زمانهای مختلف در این کشور مسئولیت داشتند خیلی راحت انگ خیانت جاسوس عامل خارجی می دهند و در ادامه نه کسی باز خواست می کند و نه کسی طرف مقابل را محاکمه می کند هر کدام از این تهمتها در یک کشور خارجی مطمئنا برای هر کدام از طرفین که اثبات شود حداقل حکم زندان را دارد ولی در کشور من به هیچ وجه سخنان مهندس موسوی را کامل بیان نمی کنند بلکه فقط آنهایی را بیان می کنند که کم ضرر است ولی از موضوعی دیگر عصبانی هستند اگر راست می گویید و جرات دارید متن کامل نامه ایشان را پخش کنید. که نمی کنید
در مورد برادر حسین دو مورد رو متوجه شدم. اینکه همیشه در مورد حرفاش میگه سند دارم یکی از دو حالت زیر هست 1_سندش حرفای خودشه که در شماره های قبلی کیهان چاپیده 2_سخنرانی یا نوشته فلان استاد آمریکایی یا مقام آمریکایی و جالب اینه که خودش از اساس به صداقت آمریکایی ها اعتقادی نداره، چه جوری آمریکایی‌ها در مواردی که به نفع برادر حسین کیهان نشین هست راست میگن و در بقیه موارد دروغگو تشریف دارن از عجایب روزگاره
آقای شریعتمداری، دیگران را با توهین و تحقیر نمیتوانید از چشم مردم بیاندازید. پاسخ منطقی بدهید.
اقا جواب موسوی را بدهید با مستند
آقای شریعتمداری، دیگران را با توهین و تحقیر نمیتوانید از چشم مردم بیاندازید. پاسخ منطقی بدهید. اگر اینطور بود که ائمه ما بعد از 1400 سال با آن همه ظلم و توهین، اینقدر عزیز نبودند.
خودتون رو بکشید بعضی ها تو دل مردم جا گرفتن حذف شدنی نیستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
مردم شما آلبانی نشین ها نیستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
آقا قبول ما آلبانی نشین اما بگو ببینم هوادارای شما کجا هستن ؟ خب بیان برعکس آلبانی نشینان نظر بدن
خطاب به ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
حتما شما ساندیس خورها مردم هستین
حرف شریعتمداری خودش حجت هست برای ما
اینقدررررررررررررر پیشتر ها حرف حساب زده اینقدر راست گفته اینقدر مورد اعتماد علما و فضلا و دانشمندان هر علوم رشته ای هست که اصن دهنش رو باز میکنه من میگم تو راست میگی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کوس رسوایی کیهان گوش فلک را کر کرده باز هم از رو نمیره
اقای شریعت مداری میفرمایند که :

"تعجب نکنید! پای شعار و گزافه‌گویی در میان نیست "

چقدر این حرفش معنی داره . خیلی جالبه حتما میخواسته بگه که :

" ایندفعه دیگه پای شعار و گزافه‌گویی در میان نیست "
من نمیدونم چی بگم فقط دو تا سوال دارم از ایشان اول چرا موضوع به این مهمی رو الان میگی و دوم اینکه سال 88 یک فراماسون تایید صلاحیت شد!!!
این اراجیف به سید موسوی نمی چسبد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
خودش هم میدونه : درمونده شده از جواب
من مانده ام سودی شریعتی برای این ملت چیه!؟؟؟
واقعا چیه؟
اگرشریعتمداری یک روزی ادعا کرد که به عالم غیب دسترسی دارد شک نکنید .این آدم بدجوری با اعصاب مردم ایران بازی می کند
ما تو محلمون یکی را داشتیم می گفت اسراییل یک سری اسلحه های خفنی داره که حتی آمریکایی هم نمی دونند، یکی از بچه ها گفت پدرآمرزیده وقتی آمریکا خبر نداره تو چطور خبر داری. الان روایت حاج حسین روایت این بچه محل ماست،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
خیلی جالب و خنده دار بود
حسین شریعت مداری در زمان حمله روس ها به اوکراین زلنسکی را مترسک خواند و گفت چند روز بیشتر تحمل نخواهند کرد و شکست تسلیم و از این قسم پیش بینی ها کردند و حالا موسوی را فرماسون می‌نامد به نظر میاد ایشان از شریعت نامش را دارند ایمان را بر باد داده است
آمار لایک های مثبت و منفی خود گویای همه چیز هست. مخصوصا برای وب سایتی که گردانندگانش و همچنین عموم خوانندگانش از طیف مخالف موسوی هستند
چرندیات حسین شریعتمداری،که تازگی نداره و با توجه به تیراژ کیهان خواننده هم نداره ولی باید پرسید سایتهایی مثل تابناک هدفشون از بازنشر کامل این مزخرفات چیه...
...اگر دین ندارید ...حداقل جوانمرد باشید !
خدا را شکر که حسین جون پاک پاکه.حیف این مرد!!!!که پیر شده
تابی جان یه بار لااقل نظرات مردم رو برای آقای شریعتمداری عزیز بفرست ،شاید کم روو بشه
میگم شریعتمداری

یه نگاه به آمار غیر قابل انتشار بکن
غیر قابل انتشار: ۸۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰۲

جایگاه شریعتمداری و نفرتی که مردم از این شخص دارند با همین سانسورها معلومه
نسبت یا اتهامی هم مونده که وجود داشته باشه به میر حسین نزده باشید؟
تابناک خواهشاً ا ین کامنت ها را پرینت بگیرید برای شریعتمداری بفرستید شاید سر عقل بیاید
به غرب و امریکا و روسیه و چین نمیتوان اعتماد کرد
مابقی کشور ها هنوز از اینها بهترن
نباید بفهمن ما نیاز به برجام داریم وگرنه شروطشان اضافه مشه و باج بیشتر مگیرن
ایران بایستی برنامه ریزی کنه یه جورایی عربستان وامارات وقطر هم نتونن نفت بفروشن
این آقای شریعتمداری که انقدر مطلع است و انقدر همه چیز را خوب پیش بینی می کند و به همه چیز اشراف دارد خوب است مسوولیت اجرایی بهش بدن تا کشور را گلستان کند فقط نمیدانم چرا این فراست و تیزهوشی و اطلاعاتش را در شناسایی رانت خواران و مفسدین بکار نمیگیرد چرا در مورد امثال خاوری پیش بینی ای نداشت
اقای موسوی ۵ ماه قبل از انقلاب ایران از امریکا وارد خاک ایران میشود. با توجه به هوشیاری شهید ایت در مورد اشخاص حقیقی و حقوقی ان زمان در حکومت و رفتارها، گفته های امروزی جناب موسوی میتوان نتیجه گیری کرد که ان شهید بزرگوار که حداقل ۳۰ سال جلوتر از زمان را در افراد با مدرک یافت میکرد دقیقا به هدف زده بود. اقای موسوی حتی اگر ارتباط فراماسونی هم نداشتند اما امروز به همه مردم حتی هواداران خودشان با این بیانیه به زبان خارجی توهین نابخشودنی کردند تا مهر تائیدی به فتنه پراکنی خویش بزنند. در ضمن روح شهید حاج سرلشگر حسین همدانی و یارانش تا ابد شاد که ایستادند در غبار.
شریعت مداری یک میزانه. یعنی هر کسی که این ازش بد گفت بدون اینکه بدونید اون شخص کیه شک نکنید که قطعا اون ادم خوبیه!
حسین شریعتمداری!
تعجب نکردیم! پای شعار و گزافه‌گویی در میان نیست. ابتدا به شواهد و نمونه‌هایی که در چند بند جداگانه ارائه شده نگاهی انداختیم! و قضاوت را به بعد از مطالعه موارد یاد شده موکول کردیم.
و خواندیم!
روح شهید سردار حاج حسین همدانی شاد راهش پررهرو باد / مرگ بر میر حسین موسوی فتنه‌گر سال ۸۸
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی