بازدید 72171
مرور روزنامه‌های یکشنبه ۲۳ مرداد

چاقوی مطر بر گردن رشدی یا برجام؟ /بساط تبعیض و توهین را در نشست‌های خبری جمع کنید! /نگران عادی شدن فقر باشیم

ایران ۳۲ استان می‌شود، نسخه‌نویسی الکترونیکی منشی‌ها! صوفی از احتمال کاندیداتوری عارف می‌گوید، حساب کشی از وام‌های بانکی، موتورسیکلت علت ۴۲ درصد فوتی‌های تصادفی، عرضه قطره چکانی لوازم خانگی برای گرانی مجدد، رونمایی از حقیقتِ خانه ترامپ، تاجزاده در دادگاه سکوت کرد و روی خوش بازار‌ها به چشم‌انداز توافق، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۳۴۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸ 14 August 2022

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز یکشنبه ۲۳ مردادماه در حالی چاپ و منتشر شد که تراژدی قتل محیط‌بان در کرمانشاه، ادعای ترور بولتون و حمله به رشدی در آستانه توافق هسته‌ای، بیم و امید‌های ۳۱ سفر استانی و همچنان در حسرت اینترنت باکیفیت در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده اند.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم:

 

نگران عادی شدن فقر باشیم

سیدحسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاران اجتماعی ایران طی یادداشتی در شماره امروز آرمان ملی نوشت: این روز‌ها به محافل رسمی یا غیررسمی در حمل و نقل عمومی یا محیط‌های عمومی که می‌رویم، تقریبا عمده صحبت‌ها و دغدغه‌ها حتی در جمع‌های خانوادگی و دوستانه، صف نانوایی و جا‌های مختلف حول موضوع افزایش قیمت‌ها و ناتوانی مردم در تامین هزینه‌ها و یا جبران بخشی از هزینه‌هایی است که در زندگی به واسطه تورم و گرانی‌هایی که چند سالی است داریم تجربه می‌کنیم و این شرایط از نظر من شرایط نگران کننده‌ای است. چون به این معنی است که یک جوری پذیرش فقیرتر شدن افراد دارد عادی می‌شود. اما چرا این نگرانی را باید داشته باشیم؟ از این باب باید نگران باشیم که تامین حداقل معیشت و قانع شدن به این حداقل معیشت و گاهی مواقع با این توجیه که سطح زندگی مردم را اینگونه بپذیریم که قوت برای نمردن داشته باشند. این درحالی است که مردم کشور ایران با این همه منابع و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه حق دارند که زندگی مرفهی داشته باشند.

مرفه از این باب زندگی که در آن دغدغه تامین نیاز‌های اساسی‌شان را اصلا نداشته باشند بلکه برای داشتن زندگی مرفه‌تر که در شان مردم ایران و ایرانی باشد، باید تلاش بکنند و امکانات فراهم شود تا مردم از زندگی کردن لذت ببرند و نیاز‌های اولیه مثل خوراک و پوشاک و مسکن و شغل، دغدغه کسی نباشد. ولی وقتی با مردم صحبت می‌کنیم یا در جمع آن‌ها حضور پیدا می‌کنیم و می‌شنویم، خود ما هم جزئی از این مردم هستیم و جدای از این مردم نیستیم، شرایط به‌گونه‌ای شده که داریم حداقل‌ها را می‌پذیریم. می‌گوییم خدا را شکر امروز خیلی گران نشد، نه اینکه گران نشد. یک ماشین پراید را طی این سال‌ها نگاه کنید که از چه قیمتی به چه قیمتی رسیده. یک وسیله حمل و نقل که به اعتراف خود مسئولین و مدیران مرتبط ایمنی خوبی ندارد و در همین سیل اخیر دیدیم که این نوع خودرو‌ها چگونه مچاله شدند. درحالی که خودرو ایمن حداقل نیاز است. همین ماشین با این ویژگی چند درصد رشد قیمت داشته است؟

هزینه درمان، دارو و آموزش، اجاره‌خانه و خرید خانه که برای خیلی‌ها قابل تصور نیست. حال قبلا اگر به خیالمان خوش بودیم که می‌توانیم یک مسکن مستقل داشته باشیم که مال خودمان باشد الان دیگر با این شرایط آن تصوری که گاهی مواقع لحظه‌ای می‌توانست شادمان کند هم دیگر برای خیلی‌ها متصور نخواهد بود. این نوع نگاه چه توسط مسئولین و چه توسط مردم یعنی عادی سازی فقر و پذیرش فقر و اینکه ما در همین جامعه زندگی می‌کنیم. بدون شک این نوع نگاه می‌تواند نگران کننده باشد.


چاقوی مطر بر گردن رشدی یا برجام؟

صلاح‌الدین هرسنی طی یادداشتی در شماره امروز جهان صنعت با عنوان چاقوی مطر بر گردن رشدی یا برجام؟ نوشت: وقتی از سلمان رشدی نویسنده کتاب (آیات شیطانی) پرسیده بودند که چرا بدون محافظ در محافل و اماکن عمومی به ویژه مجالس سخنرانی‌ها ظاهر می‌شوی و آیا نمی‌ترسی که هدف حمله قرار بگیری، پاسخ داد: دوست ندارم یک مرد نامرئی باشم و مایلم زندگی عادی‌ام را داشته باشم. ضمن آنکه بر این عقیده‌ام که دنیا عوض شده است، لاجرم مسائل و دلایل مهم‌تری باید جای نگرانی و اسباب ترسیدن و آدم کشتن وجود داشته باشد که ندارد. ولی رشدی نمی‌دانست که بعد از ۳۳ سال از صدور فتوای حضرت آیت‌الله خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی هنوز در بند فتوایی است که بر وجود او سایه انداخته و رشدی غافل از آن است که هادی مطر‌هایی وجود دارند که بدون موانع و ایجاد مزاحمت به محل سخنرانی رفته و مجوز ورود می‌گیرند و مطمئن از اجرای نقشه خود، چاقوی آماده شده خود را بر گردن رشدی فرو می‌کنند و او را تا دم مرگ می‌فرستند؛ بنابراین اگرچه اجرای نقشه قتل رشدی ممکن بود در روز جمعه ۱۲ آگوست در موسسه چاتاکوا در نیویورک اتفاق نیفتد، اما چنین نقشه‌ای به واسطه فتوای امام خمینی روزی باید اجرا می‌شد.

با وجود ضرورت اجرای فتوای بنیانگذار جمهوری اسلامی، از منظر زمانی، اجرای نقشه هادی مطر در بدترین و نامناسب‌ترین شرایط زمانی رقم خورده است. ناهمزمانی اجرای نقشه مطر در وارد آوردن ضربات کاری بر رشدی بدان جهت قابل توجیه است که در این روز‌ها پروپاگاندای رسانه‌ای غرب به کرات از نقشه ترور افراد کابینه ترامپ مانند جان بولتون و مایک پمپئو یعنی عاملان اصلی ترور و شهادت سردار سلیمانی توسط نقشه‌های تشکیلاتی وابسته به ایران سخن می‌گفتند و از سوی دیگر، مذاکرات برجام در پیچ آخر قرار گرفته و اگر قرار است مناقشه تهران با آژانس بر سر مسائل نظارتی و پادمانی فعالیت‌های هسته‌ای حل شود، واقعا و طبق باور‌ها و انگاره‌های (اولیانوف) تا رسیدن به مرحله احیای برجام فقط ۵ دقیقه و شاید ۵ ثانیه فاصله ندارد. حال اگر اجرای نقشه مطر آدرس اشتباهی برای فرار از نقشه ترور افراد کابینه ترامپ باشد، می‌توان گفت که اجرای نقشه مطر می‌تواند موجب تاخیر در نتایج برجامی شود. در واقع مطر در اجرای نقشه خود چاقو را نه بر گردن رشدی بلکه بر گردن برجام فرو کرده است. در واقع می‌توان گفت که ناهمزمانی اجرای نقشه مطر بر حجم خواسته‌های فرابرجامی غرب از تهران مانند اتهام حمایت از تروریسم و نقض آزادی بیان می‌افزاید. به عبارت دیگر، اجرای نقشه مطر به یکی از خواسته‌های فرابرجامی غرب از فردای نقشه ترور تبدیل خواهد شد. نکته آن است که رشدی اگرچه به واسطه نگارش کتاب آیات شیطانی منفور ملل شرق شده است، اما به بهانه دفاع از آزادی بیان، محبوب ملل غرب است و غرب قطعا اجرای نقشه مطر را دستمایه برجام‌آزاری و ایران‌هراسی در آینده نشست‌های وین حول احیای برجام خواهد کرد.

بساط تبعیض و توهین را در نشست‌های خبری جمع کنید!

محمدصادق فقفوری طی یادداشتی در شماره امروز جوان نوشت: یک رسم ناصواب در نشست‌های خبری باب شده که هم توهین‌آمیز است و هم مبتنی بر یک تبعیض ناروا است؛ برخی وزرا و مسئولان صبر می‌کنند خبرنگاران، عکاسان و فیلمبرداران منتسب به صدا و سیما بیایند، بعد نشست خود را آغاز می‌کنند؛ یا اینکه حتی اگر خبرنگار صدا و سیما دیرتر از سایر خبرنگاران در نشست حاضر شود، مجری برنامه یا وزیر و مسئول، سؤال اول را به خبرنگار صدا و سیما اختصاص می‌دهند و در پاسخ به او هم حواس‌شان را بیشتر جمع می‌کنند، یا اینکه اگر سؤ‌ال یک صدا و سیمایی با سؤال خبرنگاری از غیرصدا و سیما مشترک باشد، در غالب موارد این سؤال غیرصدا و سیمایی است که حذف می‌شود! و در یک کلمه وزرا و مسئولان در نشست‌های خبری منتسبان به صدا و سیما را حسابی و همه‌جوره تحویل می‌گیرند!


تجربه شخصی نگارنده که به تأیید سایر خبرنگاران و عکاسان هم می‌رسد، ثابت می‌کند که در مواردی حتی برای منتسبان به صدا و سیما در نشست‌های خبری هدایای ویژه‌ای در نظر گرفته می‌شود. این رسم توهین‌آمیز آنقدر تکرار شده‌است که گویا کسی به آن هیچ ان قلتی ندارد و همه این تبعیض بدون وجه را پذیرفته و با آن کنار آمده‌اند.
بخشی از این رویه غیرقابل دفاع، به خود این مسئولان بازمی‌گردد که عطش فراوانی برای دیده‌شدن در تلویزیون دارند. از افرادی که در بخش‌های خبری صدا و سیما حضور داشته‌اند، شنیده‌ام که اطرافیان وزرا و مسئولان حتی پیشنهاد‌های مالی به تهیه‌کننده یا گرداننده یک برنامه تلویزیونی می‌دهند تا وزیر و مسئول خودشان را روی آنتن بیاورند!


استمرار این رویه باعث شده‌است که به برخی از خبرنگاران و عکاسان و فیلمبرداران منتسب به صدا و سیما احساس کاذب خودبرتربینی دست دهد و امر بر آن‌ها مشتبه شود که تافته‌ای جدا بافته‌اند؛ در صورتی که بسیاری از خبرنگاران روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها هم تجربه کاری بیشتری دارند و هم در حوزه تخصصی‌شان زبده‌ترند و سؤالات فنی‌تری را هم در نشست‌ها مطرح می‌کنند.


جمع کردن این بساط نامیمون از خود صدا و سیما آغاز می‌شود. مدیران ارشد صدا و سیما باید خبرنگاران خود را توجیه کنند که هم‌ردیف با سایر خبرنگاران هستند و رفتار و منش‌شان اتفاقاً باید در تواضع و افتادگی الگوی سایرین باشد، نه اینکه از سر تبختر و نگاه از بالا به پایین با همکارانشان که اتفاقاً در موارد بسیاری سرتر از خودشان هستند برخورد کنند. رویه موجود باعث شده‌است که منتسبان به صدا و سیما در بین اصحاب رسانه، چهره‌ای متکبرانه و اصطلاحاً نچسب داشته‌باشند که در مواردی فقط از سر ناچاری باید آن‌ها را تحمل کرد.


امتیازات ویژه‌ای هم که برخی مسئولان در نشست‌های خبری برای منتسبان به صدا و سیما قائل می‌شوند، اما هیچ‌گاه آشکار و علنی نشده‌است، ولی تقریباً همه رسانه‌ای‌ها از آن‌ها مطلع هستند، باید از جانب خود برگزارکنندگان نشست‌های خبری کنار گذاشته شود. مسئولی که هم برای خبررسانی محتاج رسانه است و هم برای شنیدن صدای افکار عمومی باید به رسانه متوسل شود، منطقاً و اخلاقاً نباید با اعمال تبعیض، موجب تکدر خاطر اصحاب رسانه شود.


درست است که نجابت اصحاب رسانه باعث می‌شود به این قبیل برخورد‌های توهین‌آمیز اعتراض جدی‌ای ترتیب داده نشود، اما کافی است یک استمزاج ساده و غیرعلنی از حاضران در نشست‌های خبری انجام شود تا مشخص شود رسانه‌ای‌ها چقدر برای این تبعیض دلخورند. از همه این‌ها گذشته، با رجوع بیشتر مردم به کانال‌های خبری و فضای مجازی، از قضا برای بیشتر دیده‌شدن هم بهتر است مسئولان توجه بیشتری به غیرصدا و سیمایی‌ها داشته باشند، یا لااقل با غیرصدا و سیمایی‌ها همان‌طوری برخورد کنند که با منتسبان به صدا و سیما برخورد می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۲
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴۷
گرچه سلمان رشدی مرتد می بایست به حکم حضرت امام ره کشته بشه ، اما این حکم نباید توسط اسرائیلی های بی ناموس تر از عربهای بی شرف اجرا بشه. مگه حضرت امام نظرش از اجرای حکم سلمان رشدی ، ضرر به جامعه مسلمان ایران بوده؟ اصلاً اجرای حکم سلمان رشدی توسط صهیونسیم چه دستاوردی داشته که اینگونه تیم مذاکره کننده را شماتت میکنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
برخی آن چنان برای برجام مویه می کنند که باورشان شده است که برجام همه مشکلات حتی آب خوردن مردم را حل می کند.
برجام حد اکثر 15 درصد در زندگی مردم تاثیر دارد. چون هدف غرب انتفاع اقتصادی ایران از برجام نیست و کارشکنی ها ادامه خواهد یافت.
آزموده را آزمودن خطاست
سیدمهدی
| United States of America |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
متنی سراسر سرشار از ادب و عشق و محبت. احسن به اون مدرسه ای که تو رفتی!!!!!!!!!!
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
توهین به عربا ممنوع؛عربا معلومه واسه شرفشون چه سرهایی از تن جدا کردند.نکنه قضیه دختر که پسرعموش چند ماه پیش سرش وازتنش جدا کرد ویادتون رفته.،من موندم کشتن سلمان رشدی چه دردری از مردم بیچاره که نون شب ندارند رو درمان میکنه.دوستان کمی تفکر.
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
بنده به عنوان یک استاد دانشگاهی در زمینه رشته میکرو بیولورژی و علوم آمایش سرزمینی باید به ارزتان برساند که در شرایط دشوار کنونی که غرب تحت فشار اقتصادی در حال فروپاشی و امریکا هم به علت تمام شدن نفت خود کاملا ازبین رفته و پوشالی هست لذا باید با اقتصاد مقاربتی و تحمل فشارها و تحریم کاغذ پاره که باید این کاغذ پاره ها جمع آوری و بازیافت تا در امور مهمه نضیر آموزش و پرورش و حقوق معلم ها افزایش کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
حسن آقا، سلمان رشدي مرد بود يا زن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
نعمت جان من فقط به اون دانشگاهی که به تو مدرک داد، درود می فرستم که چنین نخبه ای را تحویل اجتماع داد .که نه سواد داری برادر و نه ادب
ملیح
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
آقای نعمت شما استاد کدوم دانشگاه هستید که هنوز املای درست کلمات رو بلد نیستید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
داداش با خودت چند چندی از یه طرف به عربها توهین میکنی که پیامبر و ائمه هم عرب بودن از طرف دیگه میگی کسی که توهین کرده باید کشته بشه؟؟
افرادی مانند رشیدی قبل از هر اقدامی باید بدانند که سر انگشت های سرویس های اطلاعاتی غرب آنها را قل میدهند تا وقت ایستادن آنها فرا رسد.
پاسخ ها
رشیدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
می دانیم لازم نیست کسی بگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
اسم طرف رو نمیدونی عمرا جلد کتابش هم ندیدی چ رسد به محتواش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
داوود یا لیلی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
خواهانی توافق برجام
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
دکتر به ارزتان نه به عرضتان
از کجا میدونین چشم راستش آسیب دیده؟
تابناک استخدام نمیکینی؟ یک آدم الاف و بیکار هستم هر کاری هم باشه انجام میدم نگهبانی آبدارچی نامه رسون به حداقل حوقوق هم راضی و به حدود ماهی 30 میلون تومن قانع هستم مشاغل مدیریتی هم قبول میکنما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
نعمت جان واقعا مدرسه رفتی توی این متن کوچک فکر این همه علط
افسوس . شنیدم حال شیطان رو به بهبودیه.
به غربی‌هایی که خود دنبال بهانه میگردند نباید آدرس غلط بدهیم. اولا بر مبنای معیار خود غربیها فتوای حضرت امام هم میتواند مصداقی از آزادی ابراز عقیده محسوب شود. اما و ثانیا امام در واقع یک نظر صرفاً شخصی را بیان نکرده بلکه بر مبنای مبانی اعتقادی و شریعت اسلامی به عنوان یک مجتهد حکم اسلام را در مورد آن ابلیس هتاک منعکس کرده که اگر هم ابراز نکرده بود برای هر مسلمان آگاهی ماهیت حکم قابل برداشت بود اگر چه ظاهراً اجرایش نیاز به حجت از جانب یک مجتهد داشت. غرب واکنشی عمل نمیکند بلکه واقعیت های مطلوب خود را جعل کرده و آنها را مستمسکی برای اقدامات نامشروع خود قرار میدهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
اصلا در قرآن چنین احکامی نداریم و خود پیامبر هم

هتاکان به خودش را با محبت و مهربانی ، پشیمان

و به صف دوستدارانش می پیوستند
بساط تبعیض و توهین را در نشست‌های خبری جمع کنید!
ببین آش چقدر شور شده که صدای روزنامه جوان در اومده که همکاسه صدا سیماست
نگران عادی شدن فقر باشیم

وقتی اکبر ولایتی برای مردم نسخه زندگی مردم یمن را می‌پیچد و فرزندان خودش با سرمایه هنگفت مشغول برج سازی در ترکیه هستند!
من بوسه به دستان این جوان با غیرت میزنم ای کاش چاقو در قلبش فرو میکرد باید این نجاستها به دست توانمند اینچنین جوانانی از این دنیا برداشته بشه به امید ریشه کن شدن همشون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
از چاقوکش ها حمایت میکنی؟انشاالله یکروز نصیب خودت بشود که چاقو بخوری تا بفهمی چه مزه ای داره
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
خداوند متعال هرچه سریعتر شما را به فیض حضور در جهنم نایل بگرداند بلند صلوات بفرستید
ظاهرا سلمان رشدی نجات پیداه کرده و تاز اول تبلیغات برعلیه ضارب و حامیان اوست
ظاهراً هادی نظر نیست پاکی داشته و برای اجرای حکم رفته جلو، اما صهیونیست ها و عوامل پشت پرده که دیدن تاریخ مصرف رشدی تموم شده راه رو باز گذاشتن که رشدی بمیره تا از لاشه اون هم بتونن خوراک رسانه ای برای ایران ستیزی درست کنند...بهر حال رشدی به چیزی که حقش بوده رسید و این پروپاگاندای رسانه ای هم فایده ای برای غرب نداره چون چیزی دیگه نمونده که تحریم کنن
ترور سلمان رشدی واجبی بود که باید انجام بشود ولی اینکه چطور در این زمان این کار صورت میگیرد جای تفکر دارد . اینکه ایران در حال حاضر در مذاکرات دست برتر را دارد برای غرب قابل تحمل نیست برای همین دنبال اجراء برنامه هایی هستند که ایران را تحت فشار قرار دهند .
آقای رئیسی چرا حقوق بازنشسته ها را نمیدهی
آقا اگر کسی حرف منافع مشترک وگردش کار هسته ای میخواد چرا حقوق شخصی را خراب کرده حتی پول صندوق بیمه ندادن آقا هوا فضای صنعتی هر کشوری پشتوانه مالی داره منتها اینجا پول خرج همچی کرده و هسته ای ناقص بی پشتوانه گذاشته آقا از وقتی صدمه زدن اگر حرف از اقتصاد بود پس چرا رشد اقتصادی صفر تجربه کرد وقتی دولت همکاری ... میکند یعنی صدمه به شخص به مخابرات به دولت حتی هوا و فضا که به نحوی دارای جو هستن
اینقدر صبر کنید تا از این نقشه‌ها بکشن تا دوباره با هزار دلیل خارج بشن از توافقنامه امضا کن بره دیگه به فنا رفتیم
حالا جایزه مطر را بدهید
1. انگیزه هادی مطر از حمله به رشدی و تلاش برای قتل او چه بوده است؟
برخی در داخل و خارج دارند در این زمینه بدون وجود سندی خاص (هنوز پلیس به جمعبندی نرسیده) و بعضیا بدون دسترسی به اسناد، انگیزه خوانی می کنند
مثلا انگیزه ی طمع به جایزه 3 تا چند ده میلیون دلاری ِ اعدام رشدی، را چرا کسی طرح نمی کند؟
و یا امکان وجود دلایل و خصومت شخصی
2. اگر رشدی از این اعدام جان سالم به در ببرد و انگیزه ی مطر هم اجرای حکم شریعت درباره او به عنوان سب کننده نبی بوده باشد، وضعیت این حکم چه خواهد شد؟ آیا فتوای حضرت امام صرفا به یک بار اجرای اعدام محدود می شود و یا اینکه دیگران باید برای اعدام مجدد او تا زمانی که اقدامات منجر به مرگش شود اقدام کنند؟
این قضیه ترور یکمقدارشک بر انگیز هست چون سلمان رشدی اصلا مریض بود و با پوشک رفت و آمد می کند و اصلا ترور این شخص بی معنی می‌باشد و اینجا سوال پیش می اید که هیچکس را برای وارد شدن به چنین گردهمایی چک نمی کردند و بنظر می اید که تاریخ مصرفش تمام شده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
آره جون خودت
بازهم تیترهای مختلف ومتنوع از ترور سلمان رشدی گرفته تا حقابه هیرمند ولی دریغ از یک تیتر کوچک درمورد تداوم بلاتکلیفی افزایش حقوق بازنشستگان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۳
اون مهم نیست بزار ببینیم سلمان رشدی چی شد!!!!
دلالان تحریم ۸۵ میلیون ایرانی را بستن به دم شیطان آخه اگه باشه نباشه چه فرقی در سفره منه نوعی اتفاق می افته آقا بزارید برجام امضا بشه به خدا داریم خفه میشیم
کشتن سلمان رشدی چه چیز مثبت ی برای ما داره .....بجز بدبختی فلاکت گرانی بیشتر....
جوانها را دریابید پیر شدند مجرد مانند جمعیت
کشور رو به پیری است ما را چکار با رشدیها
به سلمان رشدی نامرد یک فروند پراید ۱۱۱ با قیمت ۲۰۸ میلیون میدادید و مجبورش میکردید فقط با این موجود رانندگی کنه یا سکته میزد یا سر پیچ اولی به درک واصل میشد
بنده مطمئنم 99 درصد ما ایرانیها حتی یک صفحه از کتاب سلمان رشدی را نخوندیم و مثل همیشه دهن بین . و متعاقبا ما مسلمانها همیشه یادمون میره که مرگ و زندگی دست ذات پروردگار است اگر خداوند تبارک و تعالی می خواست سلمان رشدی بمیرد 75 سال عمر بهش نمی داد . این گستاخی را از کجا آوردیم که در مورد جان انسانها تصمیم می گیریم .
اگر واقعا طرف های برجامی خواهان توافق باشن قتل سلمان رشدی چیزی نیست که بخواد روی مذاکرات تأثیر بذاره. چون اصلا ربطی به این موضوع نداره،متأسفانه یه عده کلا کارشون این شده که هر چیزی رو به برجام ربط بدن.
خدا به داد توافقی برسه که قراره با این بهانه ها به هم بخوره
گزارش روزنامه جوان در مورد تبعیض جالب بود. این روزنامه‌ها بفکر تبعیضی باشند که این همه سال ناروا به آنها میدان و امکانات داده‌ است.
وقتی ارزشی بالاتر از غیرارزشیه، طبیعیه که صدا سیمایی بالاتر از ارزشی باشه.
تو این برهه زمانی و وضعیت توافق برجام این حرکت جای تامل داره که بعید میدونم اولین و آخرین حرکت باشد یادمان باشد که غرب و آمریکا هنوز هم دنبال امتیاز گیری هستند
فقر وجراحی اقتصادی و تورم و گرانی برای مردم عادی است در حالی که رئیس جمهور و وزیران ونمایندگان مجلس آقازاده هاشون در اروپا و آمریکا دارن کیف دنیا رو میکنن و ذره ای از درد مردم بو نبردن ،ترور سلمان رشدی هم بهانه دیگری برای تورم وگرانی میشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس