بازدید 42522
مرور روزنامه‌های شنبه نهم بهمن

آقای احمدی‌نژاد! از کجا اطلاع دقیق می‌گیرید؟ /مذاکره مستقیم؛ آری یا خیر؟ /به سفر قطر کردیم

افزایش ۴۰ درصدی فروش نفت بدون برجام، خیابان‌های فلسطین اشغالی در کنترل «عصای موسی»، تسریع در اجرای دستور رئیس‌جمهور با برکناری بانیان مشکلات اقتصادی، معمـای هک‌شدن‌های پـی در پـی، واقعیاتی درباره گفت‌وگوی تهران-ریاض، دادگاه‌هایی مخفی با پوسته علنی، کابوس دولت‌ها و اعتراضِ آب در سیستان‌وبلوچستان، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۰۱۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۸ 29 January 2022

به گزارش «تابناک» روزنامه‌های امروز شنبه نهم بهمن ماه در حالی چاپ و منتشر شد که گفت‌وگو‌های وین در مرحله نهایی، آمار یک شبانه روز ۱۶۷۵۷ مبتلای جدید، تحقق نخستین دستاورد اقتصادی سفر رئیسی به روسیه، سورپرایز عصای موسی و روند کاهشی تورم از عدد تا واقعیت در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم:

آقای احمدی‌نژاد! از کجا اطلاع دقیق می‌گیرید؟

مصطفی عیوضی دبیر سرویس سیاسی روزنامه ایران نوشت: در بحبوحه آغاز بحران در سوریه بود که محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت ایران در چند سخنرانی موضع به اصطلاح بی‌طرفانه خود را نسبت به طرفین درگیری در این کشور مصرانه اعلام می‌کرد؛ همان زمان بود که حملات به عتبات مقدسه در سوریه، سقوط پشت‌سر هم شهر‌ها از یک‌سو و از سوی دیگر ماهیت تروریستی مخالفان بشار اسد و جنایات ضدانسانی بروز پیدا کرد و سرانجام ایران به دعوت دولت سوریه و با تیزبینی فرماندهانی نظیر شهید سلیمانی، حضور مستشاری خود در این کشور را آغاز کرد. اگر درایت فرماندهی کل قوا در آن برهه نبود و قرار بود کشور مطابق اظهارات احمدی‌نژاد تصمیم نهایی را بگیرد، معلوم نمی‌شد که در پس سقوط دمشق و قدرت گرفتن داعش، چه سرنوشتی برای مردم ایران رقم می‌خورد.


آقای احمدی‌نژاد در سال‌های سکوت محض در قبال فاجعه برجام و پس از ناکامی از حضور مجدد در صحنه انتخابات، مسیر‌های مختلفی را برای زنده نگه‌داشتن یاد خود در رسانه‌ها پیگیری کرد، اما چالشی‌ترین اظهارات او، دستمایه هجمه پررنگ رسانه‌ای از سوی مخالفان خارج‌نشین سند همکاری مشترک ایران و چین شد. زمانی که آقای احمدی‌نژاد مدعی فروش ایران به چین شده بود، خوانندگان لس‌آنجلسی نیز در نامه‌ای به سازمان ملل خواستار جلوگیری از امضای سند همکاری ۲۵ ساله شدند؛ دریغ آنکه فرق میان سند و توافق را درک نمی‌کردند. ساده‌انگاری است اگر آن اظهارات عجیب آقای احمدی‌نژاد را صرفاً یک کنش رسانه‌ای بدانیم؛ چرا که این همکاری راهبردی میان ایران و چین به جهت همزمانی با جنگ اقتصادی تحمیلی از سوی امریکا یک ضرورت مهم اقتصادی برای کشور محسوب می‌شد و یکی از مهمترین نقد‌ها بر دولت حسن روحانی، معطل گذاشتن چینی‌ها و عدم توازن میان سیاست‌های همکاری مشترک او بود.


این دغدغه‌مندی آقای احمدی‌نژاد در وطن‌دوستی! این‌بار خود را در زمانی نمود داد که ایران، چین و روسیه در پی شکل‌دادن و تحکیم «مثلث مهار امریکا» هستند، سند مشترک ۲۰ ساله با روسیه در حال تدوین است که قرار است زمینه‌ساز توافقات تجاری برای ارتقای سطح همکاری‌های راهبردی میان دو کشور باشد. یعنی در زمانه‌ای که امریکایی‌ها متوجه هزینه‌های سرمایه‌گذاری در خاورمیانه به جای سرمایه‌گذاری در مقابله با رشد قدرت تجاری آسیا هستند و رسماً این موضوع را در سند استراتژی امنیت ملی خود تصریح می‌کنند، با ادعایی گزاف خبر از معامله روسیه با امریکا بر سر ایران می‌دهد.


آقای احمدی‌نژاد مدعی شده است که به‌واسطه اطلاع دقیق، روسیه و امریکا بر سر ایران و اوکراین معامله کرده‌اند؛ به این معنا که امریکا چراغ سبز حمله روسیه به اوکراین را بدهد و از سوی دیگر، روسیه نیز مانعی بر سر حرکت امریکا به سمت ایران فراهم نکند. گرچه این ادعای آقای احمدی‌نژاد رسماً اقدام علیه امنیت ملی است، اما نکته مهم‌تر این است که باید مشخص شود این دقت در اطلاعات غلط و ساختگی از کدام سمت به ایشان تزریق شده است؟ چراکه مشخصاً این ادعا‌ها از یک‌سو در پی تخلیه فرصت‌های اقتصادی کشور در جنگ تحریمی و برهه حساس توازن سیاست خارجی است و از سوی دیگر افکار عمومی را به سمت «ترس از جنگ» هدایت می‌کند و یادآور آن جمله معروف است که «النصر بالرعب: پیروزی به‌واسطه ترساندن محقق می‌شود.»


سؤال دیگر اینجاست که پس از دولت غربگرایی که می‌گفت اگر برجام نبود، جنگ می‌شد و وابستگی سیاسی ایران را زمینه‌سازی می‌کرد، آقای احمدی‌نژاد به دنبال تحقق منافع چه کسانی است و این پیروزی ناشی از ترساندن ملت ایران را به چه کسانی هدیه می‌دهد؟ آقای احمدی‌نژاد! به راستی از کجا اطلاع دقیق می‌گیرید؟


به سفر قطر کردیم

امید مافی طی یادداشتی در شماره امروز آفتاب یزد نوشت:‬ شیپور صعود همچون خاکستری از جنگ‌های قدیمی در کارزار آزادی پخش شد تا آسیای مردد و مبهوت به حقیقتی شیرین برسد و جشن رسیدن توپچی‌های آریایی به جام جهانی را به تماشا بنشیند. آنجا در مرتع سبز غیبت چند ستاره تیم ملی هرگز دیده نشد، وقتی یازده سرباز ایران فرامین موسیو اسکوچیچ را مو به مو اجرا و بر فراز برج میلاد پرواز کردند تا یک ایران خسته و دلواپس اشک شوق بریزد و به این باور برسد که همه چیز تمام شده و به سفر قطر کرده ایم. له کردن عراق پیش چشم آتشپاره‌هایی که درفش سه رنگ را در باد می‌رقصاندند و ردیف سرکشی از قافیه‌های همگون را بر زبان می‌راندند کار سخت و صعبی نبود. برای آنکه سبز‌های بین النهرین دست خالی به بغداد برگردند یک مهدی طارمی خسته و از ره رسیده کافی بود. فرشته نجات پورتو نغمه رستگاری را در پنج شنبه تاریخی خواند تا در بزرگراه تهران - دوحه ویراژ دهیم و به سرعت نور خود را به آرمانشهر آرزوهایمان برسانیم. حالا ستاره‌های زمینی فارغ از هر گونه اوهام به جام جهانی رهنمون شده‌اند تا به دقیقه اکنون برای غول‌ها شاخ و شانه بکشند و به این فکر کنند که در شرجی آن سوی آب می‌توانند حریفان را دور بزنند و برای نخستین بار جواز صعود از گروه خود را دریافت کنند. این بهترین و گرانترین هدیه دراگان اسکوچیچ به کسانی بود که فرمانده تیم ملی را در اوج موفقیت استهزا می‌کردند و اینگونه می‌پنداشتند که ارتش بالا رفته از دیوار به ابر و باد و مه و خورشید و فلک پیوند خورده است. پس سلام به جام جهانی و مردانی که کمی قبل‌تر از موعد مقرر، زیر برگه خوشبختی را پاراف کردند و کهن قاره را به لرزیدن واداشتند. سلام به کویر دوحه و خواب‌هایی که مقرر است در روز موعود تعبیر شوند تا کوکوی بی‌گاه در بیابان‌های آن سوی خلیج فارس به عشق آریایی‌ها عاشقانه بخواند. سلام به ارتش جان بر کفی که رعد و برق دهشتناکش در آزادی عرب‌های خو گرفته به ناکامی را زمین گیر کرد تا زمستان ناگهان تابستان شود و چشم‌های یک سرزمین چنان برق بزند که ماه به آن حسادت کند. سلام به قطر با چشمانی کاملا گشوده و قلبی مالامال از شعف... سلام و تحیت.


مذاکره مستقیم؛ آری یا خیر؟

محمدعلی وکیلی، مدیرمسئول ابتکار در شماره امروز این روزنامه نوشت: گویا فرقی نمی‌کند کدام دولت بر سر کار باشد، در هر حال کارد مذاکره، هندوانه نیرو‌های نظام را به دو نیم تقسیم می‌کند. هیچ دولتی انگار توان اجماع‌سازی نیرو‌های نظام بر سر مذاکره را ندارد. وقتی اسم مذاکره با آمریکا می‌آید، سریع دو گروه موافق و مخالف شکل می‌گیرد. موافقان حول منافع ملّی و مخالفان به نام انقلابی‌گری موضع می‌گیرند و استدلال می‌کنند. در هر دولتی بحث مذاکره مطرح شد، صف مخالفان سریع شکل گرفت. اصلاً گمان نمی‌رفت برای دولت رئیسی (خالص‌ترین دولتِ نظام تا کنون) نیز چنین صفی شکل بگیرد؛ اما شکل گرفت. به نظرم اینکه هر نیروی نظام چه چپ و چه راست، چه رادیکال و چه محافظه کار، وقتی دولتدار می‌شود گرایش به مذاکره پیدا می‌کند امر معناداری است. انگار ابزار مذاکره جزو لوازم دولتداری است. همواره این اصل گفته شده که برای یک نظامِ مستقر، هیچ معیاری بالاتر از منافع ملّی معنا ندارد. دولت‌ها ذاتاً وظیفه دارند که به هیچ چیزی به اندازه منافع ملّی وفادار نباشند. در واقع این نه تنها شرط مشروعیت است بلکه شرط توفیق دولت نیز همین است؛ بنابراین در حوزه روابط با دولت‌های مشروع (به غیر از رژیم صهیونیستی که ما مشروعیتش را به رسمیت نمی‌شناسیم) نباید تابو وجود داشته باشد.

اگر منافع ملت در گروِ مذاکره مستقیم است نباید در آن تردید کرد و اگر روزی همین مذاکره موجب تضییع منافع ملّی باشد آن روز طبیعتاً مذاکره باید ممنوع باشد. ما هیچ کجا تعهد نداده‌ایم و میثاقی نداریم که تا ابد با آمریکا مذاکره نکنیم. مذاکره نکردن با آمریکا بالذات فضیلت انقلابی محسوب نمی‌شود. ما یک نظام مستقر و با ثبات هستیم. مهمترین هنجار یک نظام مستقر منافع ملّی است. معیار تشخیص این منافع نیز سلیقه روزنامه کیهان و یا خوشایند افراد خاص نیست. به لحاظ شکلی و سیستمی تشخیص منافع ملّی برعهده شورای عالی امنیت ملّی است؛ بنابراین اگر جریان‌های سیاسی منافع ملّی را فرض و فریضه می‌دانند نباید با ساختن تابوهایی به نام انقلابی‌گری، زانوان مسئولان را در پیگیری منافع ملّی و مذاکره با عزت و اعتماد بنفس سست کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۷۴
لطفا یکی این جمله اقای احمدی نژاد را معنی کنه:
روسیه با آمریکا روی ایران و اوکراین با هم معامله کرده‌اند... که روسیه اوکراین را مورد حمله قرار دهد و آن طرف هم اجازه داشته باشد به سمت ایران بیاید.
منظور ایشان از امدن امریکا به طرف ایران حمله به ایران است یا برقراری ارتباط ؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
این که خیلی مشخصه... نیاز به تفسیر نداره. کاملا واضح فرمودن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
این مشخصه کاملا برعکس
اینکه اگر غرب بخواهد روسیه به اکراین حمله نکند و توافقی بشود ایران در حوزه روسیه باقی بماند و تحریمها بصورت ناقص رفع شود تا اروپا و غرب برای انرژی و گاز همچنان محتاج روسیه باقی بمانند در غیر اینصورت ایران بزرگترین تامین کننده گاز اروپا و اوکراین خواهد شد و خود به خود روسیه کنار خاهد رفت
احمدی نژاد از همان جایی اطلاعات دقیق میگیره که 8 سال بر مسند قدرت نشسته بود و علیرغم اعتراض هائی که علیه او شد و ملت بدبخت خار و خس نامیده شدند از او حمایت کردند و در دوران قهر خانه نشینی هم منتش رو کشیدند تا مهلت قانونی او تمام شود درست مثل روحانی !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
دورانی به پرباری زمان آقای احمدی نژاد بع از انقلاب نداشتیم... خودتون رو به نادانی نزنید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
ملت خار و خس خوانده نشد . گروه فاسد نفوذی چنین القایی رو کردند . ایشون افرادی که عوامل اغتشاش بودند رو خس و خاشاک عنوان کردند . هشت سال مدیریت درخشان ایشان بر کسی پوشیده نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
مديريت درخشان ؟؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
جوابیه به دو ناشناس بالا در مورد خسارتهای احمدی نزاد و یارانش

بالاترین در امد نفتی به میزان بالتر از 700میلیارد دلاربه اندازه 100 سال صادرات نفت در 5 ساله دوره احمدی نزاد بود

بالاترین فساد و صدها اختلاس های چند ده هزار میلیارد تومانی و ناپدید شدن چند ده میلیارد دلار

بالاترین کمک خواسته یا ناخواسته به اسراییل در انکار
بدون دلیل هالو کاست و طرح شعار محو اسراییل
و تهدید همزمان اعراب همسایه و نتیجتا آشتی و اتحاد انها بر علیه ایران شد

گرفتن 7 قطعنامه تحریمی و بردن کشور ذیل بند 7منشور ملل که هنوز از زیر تبعات انزوا و فقر و عقب مانده گی آنها ازاد نشده ایم و نخواهیم شد

دادن یارانه نقدی اشتباه و صرفنطر از سرمایه گداری زیر بنایی برای ساخت کارخانجات بزرگ برای ایجاد کار برای جوانان
که عملا استارت رکود تورمی و بی ارزش شدن پول ملی زده شد

بالا کشیدن وزرای کم سواد و بی تجربه و بله قربان گو و حذف نیروهای مجرب و دلسوز و کارامد و فراری دادن انها

رواج خرافات و به انحراف کشیدن افکار توده مردم و جوانان به جادو و جنبل و به سخره گرفتن واقعیات علمی در کشور داری

تنها گوشه های بسیار کوچکی از خسارتهایی بود که احمدی نژاد و جبهه پایداری ها و تندرو ها به کیان کشور و زندگی و حیات مردم زدند /ق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
درخشان ؟ افزایش قیمت بنزین و آب و برق و گاز و خودرو و ... در برابر مبلغ ثابت 45500 تومان راستی بد نیست نگاهی هم به درآمدها و اختلاسهایی بندازید که دوران ایشان وجود داشت و معلوم نشد که به کجا رفت
"معلوم نمی‌شد که در پس سقوط دمشق و قدرت گرفتن داعش، چه سرنوشتی برای مردم ایران رقم می‌خورد." مگر سقوط دمشق مثل وزنه ای بود که به پای ما بسته می شد و در دریا رهایمان می کردند؟ مگر مثل جنگ با عراق نمی توانستیم در مرزهایمان با یک عده داعشی وحشی بجنگیم؟
آقایانی که دفاع کامل از احمدی نژاد داشتند اون زمان باید حساب امروز را می کردند به نظرم ایشان خبر های داره که مردم ندارند باید حساسیت بیشتری خرج داد چون مسولان فکر باقی‌ماندن خود برقدرت هستند وکمتر فکر ایران و ایرانی
احمدی نزاد سفرهای استانی عجب خاطراتی کاغذپاره ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
تحقیر میلیونها انسان شریف و گرفتار نامه بدست در زیر افتاب و سرما و باران و برف
و دویدن بدنبال ماشین ضد گلوله او به امید رفعمشکلاتی که اکثرا خود او ایجاد کرده بود
و انتقال چند کامیون نامه تظلم خواهی از هر سفر که 99 درصد به زباله دانی رفتند
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
واقعا دوران درخشانی بود دوران احمدی‌نژاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
خیلی
تو جنگ 8 ساله کل دنیا با ما جنگیدن نتونستن کاری کنن اونوقت داعش آشغال از مرزهای ما میخواست عبور کنه و به خاک ما تجاوز کنه؟؟؟ تو خواب هم نمی تونست... کشور مااونقدر اقتدار داره که از حریم کشور دفاع کنه.... حالا بریم تو سوریه یا لبنان یا فلسطین اون دیگه جریانش چیز دیگه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
هنوز درکت نرسیده که مرزها را نا امن می کنند و برخی از آنها با عبور از مرز بمب گذاری در کشور؟
مهرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
نخست وزیر همون دوران 8 ساله چه کسی بود ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
رئیس جمهور آن 8 سال کی بود؟!!!!
روزنامه کیهان دوباره امروز منقدان روس و چین را غربگرا خوانده و ادعا کرده تیم امریکایی از بحث موشکی منصرف شده و تمام مشکلات اقتصادی مربوط به دوره هاشمی و اصلاحات بوده ...
امریکایی ها تاکتیکی از مطرح کردن بحث موشکی خودداری میکنند و بعد از ورود به جمع ۵ به اضافه یک و گرفتن امتیاز مکانیزم ماشه ان را مطرح خواهند کرد
منتهی این هم از عجایب روزگار است این روزنامه این گونه سنگ چین و روسیه را به سینه میزنه و به منتقدین برجسب میزنه و تمام مشکلات اقتصادی را گردن دولتهایی که خود منتقد انها است می اندازد
درمورد مذاکره مستقیم باید گفت اگر قصد نجات کشور و مردم را دارید مذاکره آری و اگر قصد نابودی کشور و مردم رو دارید هرگز به مذاکره تن ندهید............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
عجب
چیزی که داریم می بینیم این است که در هر دو مورد به نابودی ایران منجر شده!!!
اگر فهمیدی چرا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
چون مدیریت دست افرادیست که نمیتونن یه صندوق خانوادگی رو مدیریت کنند
دقيقا ما چماقي هستيم كه روسيه وچين در شرايط مختلف كه مي خواهند باغرب معامله كنند ويا عكس العمل نشان دهند بالا مي آورند مطمئن باشيد روسيه كثيف ترين نيات را در خصوص ايران داشته ودارد وچين هم ايضا .... كه اگر نبود در اين شرايطي كه با غرب تقابل دارند پول هاي مان رانزد بانك هايشان آزاد مي كردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
جنس های واردات از همان پول ها هست به اضافه فروش الان
نظر آحاد ملت، مذاکره مستقیم با آمریکا و حول منافع کشور و منافع ملت است...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
و حتما شما هم نماينده آحاد ملت!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
ناشناس 10:31
خیر شما آحاد ملت هستید!!!!!!!
اول اینکه به تعداد رای ها در همین جا خوب توجه کنید . بعد اگر قبول ندارید چرا به بزرگترهایت نمی گویی که یک رفراندم ساده برگزار کنند در مورد چند موضوع کاملاً مشخص
1: قانون اساسی
2: اختیارات هر یک از مسئولین
3: مذاکره با آمریکا
در فرصت طلبی سیاسی آقای احمدینژاد بحثی نیست اما اگر امروز شنبه باشد هر کس که بگوید شنبه است درست گفته است فرقی نمیکندچه کسی این حقیقت را گفته . تاالان هم کسی سخنان اورا رسما تکذیب نکرده.به هرحال این سخنان صحبت های کوچه وبازار ویا رسانه های بیگانه نیست سخنان رییس جمهور اسبق وعضو رسمی وفعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
احسنت
مهرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
و البته همون فردی هست که کارش شده سفر به دوبی و !عکس یادگاری گرفتن با آدمهای معلوم الحال
ضربه ای که ایران میخوره
از اکثریت خاموش میخوره
10 درصد همیشه در صحنه و انقلابی تندرو هستن
الباقی بی حال و تنبل در خانه نشسته نظاره گر این هستن که ان 10درصد سرنوشتشان را رقم بزنند
تنها راه نجات مملکت وملت مذاکره مستقیم با امریکا است ؟.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
، يكبار نتيجه مذاكره مستقيم با آمريكا را ديديم، آقاي وكيلي بفرمايند چه نتيجه اي از آن مذاكره حاصل شد به جز نقض عهد دولت آمريكا؟ نه فقط در دوران ترامپ بلكه در دولت اوباما
حافظه كوتاه مدت مردم هنوز در اثر آلودگي پاك نشده تا واقعيت را ناديده بگيرند!
ناشناس
| Turkey |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
مگه برجام قبلی مذاکره مستقیم نشد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
تا وقتی در ایران این سیستم بر سر کار است چیزی حل نمیشه
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
منظور از مذاکره با آمریکا اینست که همه مشکلاتمان را با آنها حل کنیم نه فقط هسته ای و مثل بقیه کشورها روابط سیاسی ترمال و بر اساس منافع برقرار کنیم
من نمی فهمم چرا انقلابی نما ها اینقدر از رابط با امریکا وحشت دارند حتما منافعی از دست می رود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
چون آمریکای شما نمی خواهد رابطه درست برقرار کند وگرنه اگر برجام را اینطوری نمی کرد و یا قبل آن توافقات دیگر کم کم یخ رابطه در چیزهای دیگر شکسته می شد
آنها دنبال گرفتن نوامیس کشور هستند تا حمله نظامی و تجزیه کنند
چرا از مناظره با دکتر احمدی نژاد هراس دارند . هرکس تریبونی در اختیار دارد و یکطرفه تهمت و افترا میزند . راست میگویید یک مناظره با ایشان داشته باشید و ملت قضاوت کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
وقتي ايشان توانست قواعد مناظره را رعايت نمايد خبر كنيد.
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
دمت گرم
مهرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
مناظرات ایشان هنوز از خاطرمان نرفته است !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
ایشون پوپولیسته. تبلیغاتچیه
شما اگه به کره ماه هم قطر کنید برای مردم مهم نیست
مذاکره مستقیم و غیر مستقیم هر چی بود تمام شد حالا موقع گرفتن تصمیم سخت
با روزنامه ابتکار موافقم.
اگر این جماعت که طرف داری از احمدی نژاد مکنند وفکرمکنند که احمدی نژاد آن احمدی نژاد سابق است در اشتباه هستند مگرما مجلس نداریم که مگر ما رهبر نداریم الحمدالله رهبر آنقدر تیز بین ریزبین هستند که مراودات بین‌المللی راخوب زیر نظر دارند حالا وقتی رهبر هست این آقا چه کاره است که آدرس غلط به مردم مدهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
اتفاقاً احمدی نژاد همان احمدی نژاد سابق است با همان بی اطلاعی محض از دنیا و ایران سرشار از توهم و اسیر دست چند نفر که اگر تعلقات و بندهای ارتباطی اشان پیگیری شود مشخص خواهد شد که ظهور احمدی نژاد کار چه کسانی بوده است !
آقای احمدی‌نژاد! از کجا اطلاع دقیق می‌گیرید؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مگر آن هشت سال که معجزه هزاره سوم بدترین شرایط را برای ایران بوجود آورد و عظیم ترین درآمدهای تاریخ ایران را چنان بر باد داد که حتی اثر مبهمی هم از آن همه ثروت ملی دیده نمی شود کسی یقه اش را گرفت که الان نگران پاسخگویی به این باشد که این اطلاعات را از کجا میگیرد ! یا اینکه سخنانش بر ضد امنیت ملی ایران هست یا خیر ؟
جواب همه این سوالها در صفحه آخر شناسنامه ایشان نهفته است !
اگر منافع ملی کشور این باشد که با آمریکا مستقیم مذاکره کنیم باید اینکار انجام شود البته فن مذاکره مهم است آمریکایی ها تا بحال ثابت کرده اند قابل اطمینان نیستند و قراردادها و توافقات چند پهلو و تفسیر دار به نفع خودشان مینویسند باید از اهل خبره و فن در مذاکره با آمریکا استفاده کرد در ضمن مکان مذاکرات هم مهم است مذاکره با آمریکا باید فقط در داخل خاک ایران باشد.
منافع ملی هیچ وقت با بتن ریزی تامین نشده و نخواهد شد چون فراتر از قانون آژانس عمل می کنید و دشمنان را گستاخ تر می کنید برای دخالت چیزی که در این 20 سال عیان است نیازی نیست دوباره آزموده شوید برای دفعات متعدد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
الان میبینیم دولت انقلابی چه میکنه
فقط با مذاکره مستقیم با سیاستمداران آمریکایی میتوان به حول و قوه الهی بر خیانتها و خباثتهای کمونیستهای روسیه و چین و مزدوران داخلی و خارجی فایق آمد.و قطعا تمام مشکلاتی که مردم شریف و حامی انقلاب و نظام مقدس اسلامی درگیر آن هستند حل خواهد شد..درود بر مسولین دلسوز مومن و انقلابی
اول اینکه جنگ سوریه بر سر ارسال گاز خلیج فارس به اروپا بین روسیه و غرب بود که ایران مانع این کار شد تا روسیه همچنان تنها تامین کننده گاز اروپا باشد
دوم اینکه مگر یک روزی ما را از طالبان نمیترسوندید و الان طالبان همسایه ما نیست و حکومت ما با آن رفیق نیستند و با داعش هم همینطور یک روزی رفیق میشدیم
نام احمدی‌نژاد در قلب اکثر مردم کشور می‌تپد خودتان را خراب نکنید
پاسخ ها
مهرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
بله . آنانی که گونی سیب زمینی از ایشان گرفتند محاله که یادشان برود
کشور جنگزده و ویران شده از جنگ های مخرب طولانی و پر کشتار با فرانسه و امریکا با تغییر مسیر کلی و اصلاحی و عاقلانه به یکی از پر سرعت ترین کشورهای اسیایی در زمینه توسعه فراگیر و بازسازی زیر بنایی و رشد و ابادانی قرار گرفته است

ویتنام در الگو قرار دادن ژاپن و کره جنوبی بسرعت باور نکردنی در حال ساخت کارخانجات بزرگ و پیشرفته خودرو سازی بر امده

و ظرف تنها21 ماه به یک خودور ساز طراز اول جهانی تبدیل شده است

برای نمومه اکثریت خودرو های تمام الکتریکی بسیار زیبا و پیشرفته خود را برای صادرات به اروپا و امریکا تجهیز و راه اندازی کرده است

ویتنام از یک کشور عقب مانده و وارد کننده صرف از چین و روسیه ، به یک کشور خود کفای واقعی در زمینه تولیدات موتورسیکلتهای انزکتوری و الکتریکی بسیار زیبا و با کیفیت و خودرو هایی با قیمت صادراتی بین 47 تا 65 هزار دلار به اروپا و امریکا و در تیراژ تولید سالیان 700 هزار دستگاه و در فاز اول و پس از تنها 21 ماه از راه اندازی خودرو سازی صفر تا صد بر امده است .

متاسفانه قابل توجه کلیه مسولان و مردم شریف منتطر برنده شدن در قرعه کشی خودرو های بی کیفیت و گران بازار انحصاری دو خودرو ساز با بیش از 50 سال قدمت ک تجربه داخلی !!!؟؟ق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
باید ببینید که چطور این کار رو کرده و این کارش ریشه داره یا صرفا مونتاز می کنند. کارگر ارزون برای کشورهای دیگه هستند.
آقا این تیتر " به سفر قطر کردیم" یعنی چی اونوقت؟!
آقا این تیتر " به سفر قطر کردیم" یعنی چی اونوقت؟!
خیلی عجیبه که احمدی نژاد این عتیقه قرن چه چیزی داره که هر چی میگه کسی جرات نداره بهش چیزی بگه و برای خودش آزاد داره میچرخه؟!!!
بله اگر بدجام امضاء نمیشد پرونده در شورای امنیت سازمان ملل میموند و اجماع جهانی هم در باره ایران وجود داشت و حتی روسیه و چین هم با امضاء قطعنامه ها و موافقت با تحریمها با اونها بودن و احتمال حمله نظامی هم بالا بود و کمترین خاصیت برجام برداشتن همین فشارها بود ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
کسی نااگاه نیست با قدرت نظامی جنگ کند و اگر برجام هم شکل نمی گرفت مجبور بودید اصلاح ساختار اقتصادی را اجرا کنید و در میان مدت و بلند مدت که الان در این سال هستیم تحریم ها خود به خود بی اثر شده بود و مجبور بودن با ایران قدرت اقتصادی کنار بیایند و خودشان دست همکاری دراز کنند بدون این که بتن بریزید
متاسفانه کیهان و همفکرانش هنوز درک نکردند که مشکل کجاست .اروپائیها ما را تحریم کردند یا آمریکا .؟کدام کشور باید سوئیت را آزاد کنه که پول این مملکت وارد بشه ؟مگر کره جنوبی که پولهای ما را بلوکه کرده بنا به خواست خودش بوده یا امریکا؟اصلاّ عراق را در نظر بگیرید که ما این کشور را دوست و برادر خود میدانیم (البته از نظر مسئولین) بدون اجازه آمریکا پول ما را میدهد؟حالا شما با چین و روسیه و اروپا هرچه می خواهی مذاکره کنید. تازمانی که امریکا نخواهد ما ها بیهوده وقت تلف میکنیم وبیهوده فک میزنیم تا زمانی که گوش به فرمان کیهان هستیم این گرسنگی وپا برهنگی و فقر را باید تحمل کنیم
درباره واکنش مقامات به هک صدا و سیما:
مقامات محترم برای فرار از پاسخگویی نسبت به واقع شدن نفوذ و هک سیستم ها، با بهانه کردن پخش شدن تصویر مسعود رجوی، حمله به منافقین را در دستور کار قرار داده اند. (تقلیل نفوذ اطلاعاتی یا هکِ پیچیده ی فنی به پارازیت چند ثانیه ای منافقین روی تلویزیون)
حقیقت اینه احمدی نژاد محبوب ملت شده
به سفر قطر کردیم یا به قطر سفر کردیم؟
من به احمدی نژادرای دادم حامیش بودم وکل عمران ابادانی سازندگی علم افزایی وووچهل سال این نظام , و۵۰سال حکومت شاهی روی هم جمع کنیم شاید برابر دوران حکومت احمدی شود,,,,من حامیش بودم ,,اما این شخص تفکرا تش عوض شده ووطن فروش شده ,یادیوانه شده است ,کسی که پای صندوق حاضرنشودمهم نیست مخالف است فریادبزندمن رای باطله میدهم اما اگرپای صندوق رای حاضرنشودیعنی اجنبی من برای وطنم ارزش قایل نیستم اینرابدانیدوطنم میفروشم مخالف شدید بانظام هم پای صندوق حاضرمیشود امارای باطله بنام خودش میندازدپس مشارکت داشته است ,امااین شخص اعلام کردرای ندعیدمن رای نمیدهم انهم باموقعیت اجتماعی که داشت ,ایشان خاین شد وازانروز ازاین شخص حال تهوع وتنفربه من دست دادایشان مشاعیر خودازدست داده باید مدتی درتیمارستان بستری شودحال طبیعی خودبرسذ والله حامی این شخص بودم چون پاکدست بودواقعا سازندکی رااین شخص رونق داد دزد ومحتکرنبود اماسال ۱۴۰۰خاین شد,البته عدالتش کمی زیرسوال رفت مثلا ۲۵سال خدمت و۳۰سال حقوق و۳۰ماه پاداش عدالت رابه سخره میگیرد که ایشان اینحرکتهاراانجام داد که مغایرعدالت ووو بود ,ظلم محسوب میشدبهرحال ایشان درحال حاضر مشاعیرخودراازدست دادندبهتراست تحت دارودرمان واستراحت قرارگیرد..
این آقای احمدی نژاد همان آقایی است که بعضی آقایان ملتی را بخاطرش بی بصیرت خواندند. همیشه گفته شده که زمان همه چیز را مشخص میکند. و اینبار نیز زمان مشخص نمود v
اگر تا این حد نظر احمدی نژاد بی پایه و اساس است که هست , چرا کسی اعتراض یا تذکری به او نمی دهد؟
اگر تا این حد نظر احمدی نژاد بی پایه و اساس است که هست , چرا کسی اعتراض یا تذکری به او نمی دهد؟
اگر تا این حد نظر احمدی نژاد بی پایه و اساس است که هست , چرا کسی اعتراض یا تذکری به او نمی دهد؟
اگر تا این حد نظر احمدی نژاد بی پایه و اساس است که هست , چرا کسی اعتراض یا تذکری به او نمی دهد؟
جناب عیوضی اینکه نگران منبع اطلاعات دقیق غلطی هستید که به آقای احمدی نژاد میرسه به نظرم مراد از اطلاعات دقیق غلط همان اطلاعات نادرست باشد که طبیعتا می تواند نزد هر کسی باشد و در اختیار ایشان گذاشته باشد، جای نگرانی ندارد!! :))
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها