بازدید 25925
مرور روزنامه‌های دوشنبه بیستم دی ماه

اولیانُف نماینده ایران نیست / هاشمی‌رفسنجانی و اتوبوس‌خوابی/بودجه صرفا برای حل مشکلات معیشتی نیست

توافق؛ در همین نزدیکی‌ها، شوک به پارکینگ خودروسازان! موج جدید اعتراضات معیشتی؛ این بار کارکنان دستگاه قضا، شوخی تلخ با خط فقر، تصویب کلیات لایحه بودجه در سایه بحث داغ ارز ۴۲۰۰، وین پرانتز بسته؟ احتمال شیوع گسترده ویروس جهش‌یافته طی هفته‌های آتی در کشور، بحران قزاقستان، میدان جدید منازعه واشنگتن و مسکو و دیپلماسی اقتصادی در ایستگاه تهران -کابل، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۰۹۸۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۳ 10 January 2022

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز دوشنبه بیستم دی ماه در حالی چاپ و منتشر شد که فراز‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در ارتباط تصویری با مردم قم به مناسبت ۱۹ دی از جمله «مذاکره می‌کنیم، اما تسلیم نخواهیم شد»، باید به وعده‌ها در موعد خود عمل کرد و مذاکره و تعامل با دشمن به معنای تسلیم نیست، در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم:


بودجه صرفا برای حل مشکلات معیشتی نیست

سید مصطفی هاشمی طبا فعال سیاسی اصلاح‌طلب طی یادداشتی در شماره امروز آرمان ملی نوشت: نظرات نمایندگان مجلس و مسئولان در دولت و وصل کردن بودجه کشور صرفا به معیشت مردم چندان درست نیست و هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارند. به عبارت دیگر بودجه‌ای که دولت برای یک‌سال می‌بندد باید بتواند در حوزه‌های مختلف تخصیص یافته به درستی ایفای نقش کند و کار انجام دهد، اما آن کار لزوما این نیست که به واسطه بودجه معیشت مردم بهتر شود. معیشت مردم موقعی بهتر می‌شود که کار، شغل و درآمد بهتری داشته باشند و سیستم اقتصادی کشورمان این همه تورم پولی نداشته باشد و پول در جامعه پخش نکنند. در حالی که در طی این سال‌ها این اتفاق افتاده است؛ لذا بودجه سال ۱۴۰۱ نیز مثل بودجه‌های گذشته ماهیتا فرقی نکرده و حتی حداقل انتظار از بودجه این بوده که بودجه ما بتواند به مسائلی مثل آب و خاک که تهدیدی برای کشور است و بحران آن حس می‌شود، رسیدگی کند. ولی باز هم بودجه را در قسمت‌های عمرانی برای طرح‌های مختلف پخش کردند و طرح‌هایی که اصلاح اولویت ندارند را نیز باز هزینه می‌کنند؛ لذا این دید که بودجه صرفا بتواند معیشت مردم را بهتر کند، درست نیست. مگر اینکه بگوییم معیشت کارکنان دولت بهبود یابد یا حقوق‌شان در بودجه دو برابر شود، ولی اینکه محرومیت‌زدایی کند یا شرایط زیست مردم را بهتر کند خیلی به بودجه ارتباط ندارد. چرا که بودجه تعریف دارد که عبارت است از هزینه‌های پرداختی دولت به‌اضافه طرح‌های عمرانی و بحث اینکه بودجه می‌خواهد عدالت را برقرار کند یا معیشت مردم را بهتر کند بحثی انحرافی است و چنین چیزی امکان ندارد. حتی اگر در نظر بگیریم که مذاکرات وین به نتیجه برسد، توافق حاصل شود و در نهایت تحریم‌های ایران نیز برداشته شود، این مساله در کوتاه مدت کار خاصی نمی‌تواند، انجام دهد. مگر اینکه بگوییم در بلند مدت با امکاناتی که ممکن است مثل سرمایه‌گذاری، فروش نفت یا ایجاد اشتغال جدید و ایجاد رونق اقتصادی ممکن است فراهم شود و کمک کند. ولی در کوتاه مدت نهایتا نفت را بیشتر می‌فروشیم و ارز بیشتری به دست می‌آوریم که تازه ارز را نیز باید فروخته و بین مردم پول پخش کنیم؛ لذا لغو تحریم‌ها و توافق در کوتاه مدت به آن صورت تاثیر‌گذار نخواهد بود. البته از دولت نمی‌توان انتظار زیادی داشت و متاسفانه این انتظار قبلا در بحبوجه تحریم نیز بود که امامان جمعه از تربیون نماز جمعه بار‌ها خطاب به دولت می‌گفتند که معیشت مردم را بهتر کنید، در حالی که این کار شدنی نیست. اکنون نیز دولت هر چقدر شعار دهد نمی‌تواند به همه آن‌ها عمل کند؛ لذا چفت و بست اقتصاد کشور به نحوی شده که با امکانات خیلی بیشتر نیز نمی‌شود این سیستم را تغییر اساسی داد. چرا که هزینه‌های بیشتری به مردم تحمیل می‌کند و دولت هم نمی‌تواند همه این هزینه‌ها را تامین کند.

 


هاشمی‌رفسنجانی و اتوبوس‌خوابی

احسان شادی طی یادداشتی در شماره امروز روزنامه جهان صنعت با تیتر هاشمی‌رفسنجانی و اتوبوس‌خوابی نوشت: تندرو‌ها در هر دو جناح سیاسی مشهور ایران از نظر روش‌های مبارزه سیاسی و نیز راهبرد‌های کسب قدرت همپیوندی‌های غیرقابل انکاری دارند و با کمی دقت می‌توان به این همپیوندی‌های روش مبارزه سیاسی آن‌ها پی برد. با این تفاوت که تندرو‌های اصولگرایان اگرچه دیر آمدند، اما از همتا‌های خود در دیگر جناح سیاسی خوب آموختند و درس‌های بزرگی یاد گرفتند و حالا آن‌ها را به کار می‌گیرند.


یکی از این روش‌های مبارزه سیاسی در میان تندرو‌ها به کارگرفتن راهبرد‌های پوپولیستی و ایجاد نفرت و هراس طبقاتی در میان شهروندان عادی است. این تندرو‌ها همیشه یک کانون را برای تیر‌باران و بستن آن کانون به رگبار‌های توهین و اتهام بدون سند در دستور کار قرار می‌دهند. تاریخ معاصر ایران پس از جنگ نشان می‌دهد این کانون مورد حمله در همه سال‌های تازه‌سپری‌شده شادروان آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بوده است. همه کسانی که تاریخ انقلاب اسلامی به ویژه دهه نخست سال‌های پس از جنگ را مطالعه کرده و یا تجربه عملی این دوره را دارند نیک می‌دانند که مرحوم هاشمی‌رفسنجانی از مسوولان تراز اول کشور بود و بنیانگذار جمهوری اسلامی به او اعتماد صددرصد داشت. پس از جنگ، اما جناح چپ که بعد‌ها به اصلاح‌طلب مشهور شدند برای رای‌آوری در انتخابات باید جایی بزرگ را هدف قرار می‌دادند و گاه حرف‌هایی عجیب بر زبان می‌آوردند و شهروندان تهیدست را نسبت به کسی و جریانی بدبین می‌کردند. با توجه به روند توزیع قدرت سیاسی در دهه‌های پس از جنگ، این کانون حمله، تنها هاشمی‌رفسنجانی بود. میانسالان یادشان هست که انبوهی از حرف‌های بی‌پایه و اساس علیه او و خانواده‌اش در جامعه به راه افتاده بود و هر جا حرفی از فساد احتمالی بود، انگشت‌ها به سوی او نشانه می‌رفت. به طور مثال می‌گفتند نصف کیش در مالکیت هاشمی‌رفسنجانی است یا همه پسته‌های صادراتی استان کرمان به خانواده او تعلق دارد و کار تا جایی پیش رفته بود که می‌گفتند هاشمی‌رفسنجانی همه تجارت عتیقه را در دست دارد. اصولگرایان از این حربه دست‌ساخت اصلاح‌طلب‌های افراطی، در به ریاست رساندن احمدی‌نژاد به کرسی ریاست‌جمهوری استفاده کردند و هنوز نیز نسل جوان اصولگرایان تندرو به این حربه مجهزند و عجیب‌ترین حرف‌ها را می‌زنند. به طور مثال و پس از تبعات تلخ اتوبوس‌خوابی، این مساله را در جامعه مطرح می‌کنند که اتوبوس‌خوابی نتیجه مانور تجمل دولت هاشمی‌رفسنجانی بوده است. به گونه‌ای که در یک خبرگزاری نوشته‌شده: «تکنوکرات‌های دولت هاشمی محصلین ایرانی بودند که در غرب تحصیل کرده و پیشرفت صنعتی غرب را از نزدیک دیده و در تلاش بودند ایران را نیز در این راه قرار دهند؛ مسیری که با شکست همراه شد و تنها ثمره آن، افزایش بیش از حد فاصله طبقاتی بود.»
واقعیت این است که شهروندان میانسال به بالا دیگر فریب این نوع پوپولیسم را نمی‌خورند و جوانان ایرانی نیز اصولا گوششان به این حرف‌ها بدهکار نیست و اصولگرایان تندرو بهتر است دستاویزی نو پیدا کنند.

 

اولیانُف نماینده ایران نیست

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز خود با عنوان اولیانُف نماینده ایران نیست نوشت: روزنامه بعد از اعتراضات فراوانی که در رسانه‌های مکتوب و مجازی به دخالت‌های میخائیل اولیانف نماینده روسیه در مذاکرات وین، در امور ایران شد، صبر کردیم تا وزارت امور خارجه کشورمان واکنشی نسبت به نماینده روسیه نشان دهد و یا توضیحی در زمینه سخنان، دیدار‌ها و توئیت‌های او ارائه نماید، ولی خبری نشد.


اولیانف، به نظر می‌رسد خود را در جایگاهی می‌بیند که می‌تواند سرنوشت مذاکرات وین را رقم بزند و برای جمهوری اسلامی ایران تعیین تکلیف کند. این روحیه قیّم‌مآبی را مردم ایران از هیچکس اعم از روسی و چینی و آمریکائی و اروپائی نمی‌پذیرند و اگر مسئولین وزارت امور خارجه به دلیل ملاحظاتی که ممکن است داشته باشند از اظهارنظر درباره این موضوع خودداری می‌کنند، به این معنا نیست که نماینده روسیه خود را مجاز به ادامه دخالت‌ها بداند.


میخائیل اولیانف، که به عنوان نماینده کشورش در مذاکرات برجامی وین شرکت می‌کند، در روز‌های گذشته دیدار‌های جداگانه‌ای با هیات‌های سعودی، آمریکائی و اروپائی داشت که گفته می‌شود به نوعی درصدد انجام مهندسی موردنظر دولت متبوع خود درباره چگونگی توافق در مذاکرات وین بوده است. تعریضی هم در توئیتر نسبت به دکتر ظریف وزیر سابق امور خارجه کشورمان داشت که کاملاً غیرمودبانه بود و، چون اعتراضات زیادی به آن شد به ناچار آن را از صفحه توئیتری خود حذف کرد. چند بار نیز به مثابه قیّم از طرف ایران درباره مذاکرات وین اظهارنظر کرد که مورد اعتراض رسانه‌های ایرانی قرار گرفت.


نگرانی‌ها و اعتراضاتی که اصحاب رسانه و صاحبنظران ایرانی درباره رفتار غیرعادی میخائیل اولیانف ابراز کرده‌اند، کاملاً قابل درک است. مسئولان سیاست خارجی کشورمان نباید این اعتراضات و ابراز نگرانی‌ها را به معنای مخالفت با دولت سیزدهم یا وزارت امور خارجه کشورمان تلقی کنند. تمام مردم ایران و تمام فعالان سیاسی از جناح‌های مختلف و صاحبان سلیقه‌های گوناگون خواهان پیشرفت مذاکرات برجامی وین، احیاء برجام و رفع تحریم‌ها هستند و هیچکس مایل نیست این مذاکرات بی‌سرانجام بماند. بنابراین، اعتراض به رفتار اولیانف، یک اعتراض وطن‌دوستانه، استقلال‌خواهانه و با هدف جلوگیری از مداخلات خارجی است. طبعاً حساب افراد و رسانه‌هائی که در خارج از کشور با اهداف خصمانه وارد این مبحث می‌شوند از حساب معترضین داخلی جداست. آن‌ها با اصل نظام جمهوری اسلامی مشکل دارند، ولی اصحاب رسانه و صاحبنظران داخلی معترض به دخالت‌های نماینده روسیه، این اعتراضات را با هدف حفاظت از نظام و جلوگیری از طمع‌ورزی‌های بیگانگان انجام می‌دهند.


سوابق روسیه و بعد‌ها شوروی و بعد از فروپاشی شوروی باز هم روسیه کنونی در رفتار با ایران، ایجاب می‌کند همواره با چشم‌ها و گوش‌های باز و تیز نگران دخالت‌ها و طمع‌ورزی‌های مقامات روسی باشیم. در ماجرای تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران، دیدیم که روسیه و چین همواره منافع خود را بر هر چیز دیگری ترجیح دادند و در ردیف کاسبان تحریم البته با مارک خارجی آن قرار گرفتند و جیب‌های گشاد خود را از اموال مردم ایران پر کردند. اکنون نیز رفع تحریم‌های ضدایرانی به نفع آن‌ها نیست و این خود ما هستیم که باید تلاش کنیم در مذاکرات وین به توافقی که منافع و مصالح ملت ایران را تضمین کند دست یابیم و چشم امید داشتن به بیگانگان خطائی بزرگ است.


براساس منطق حکمرانی سالم در نظام اسلامی، باید دولت‌ها همواره برای حفاظت از حرمت مسئولین قبل از خود در برابر بیگانگان احساس مسئولیت کنند. همانطور که دولت‌های بعد از دولت کنونی باید به این وظیفه عمل نمایند، مسئولین دولت فعلی نیز باید در برابر حرمت‌شکنی بیگانگان نسبت به مسئولین قبل از خود احساس مسئولیت کنند. بر این اساس باید به اولیانف به خاطر بی‌حرمتی به وزیر خارجه سابق کشورمان تذکر رسمی داده شود. اگر درباره چرخش روزگار معتقد به قاعده «آسیاب به نوبت» هستیم، نباید اولیانف را مطلق‌العنان بدانیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۶۲
میخواهند یه قرارداد موقت دو ساله ببندند و یه دو سالی هم به سختی اینطوری زندگی کنیم زندگی برای مردم حرام شده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
برجام در اخر برای اینکه به معاهده تبدیل شود باید برود سنا و کنگره و تایید شود ولی تمام جمهوری خواهان و عده ای از دمکراتها مخالف ان هستند بنابراین ما تمام دردسرهای دوره ترامپ‌را با احیای نیم بند و موقت برجام خواهیم داشت و تازه مکانیزم ماشه را هم در اختیار امریکا گذاشته ایم
دولت بایدن دولت ضعیفی است در امریکا و هیچ توفیقی بدست نیاورده جز گرانی بنزین و تورم در انجا
خود دانید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
وزارت خارجه دارد بدهی های بلوکه شده افغانستان را از امریکا برای طالبان میگیرد !!؟

و وقت نکرده تا پاسخ دخالت های اولیانوف روسی در خراب کردن برجام را بدهند!!؟

اگر رسانه های مجازی و بعضی از رسانه های محدود داخل کشور نبودند

خدا می داند که روسیه چقدر به ما در مذاکرات برجام در وین سنگ اندازی و دخالت منفی میکرد !!؟
هم از رفسنجانی بد میگن هم حرفای اون رو تکرار میکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
اتوبوس خوابی و خانه نجومی محسن هاشمی رفسنجانی در تضاد کامل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
به مدد شبکه های اجتماعی مجازی و روشن شدن اکثریت مردم

دیگر رازهای پشت پرده زیاد نمی توانند دوام بیاورند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
رفسنجانی یک فرد ساده زیست و حامی فقرا و دشمن مستکبران و کاهش دهنده فقر و تورم و تمام مدیرانش هم از مساکین و دانشمندان انتخاب می کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
آره یکی از مساکین ودانشمندانی که رفـسنجانی تایید وانتخاب کرد روحـانی بود.
ایران به مشکل برخورده الان اعتماد به اولیانوف بیشتر از ظریف و عراقچی هست برای اینکه فکر میکنند ظریف برجام رو به نفع آمریکا امضا کرده ظریف به نفع آمریکا کار نکرد اصلا هیچ کس حریف آمریکا نمیشه حالا ببینید اولیانوف براتون چی کار میکنه
روس ها جنایکارترین و خائن ترین کشور نسبت به ایران و ایرانی هستند همه مردم ایران وقایع تبریز و رشت و انزلی و تهران را بخاطر دارند اگر چه الآن مشکل اصلی ما امریکای کثیف و جنایت کار است اما با یادآوری خیانت های روس ها به ممالک اقماری خودشان در بلوک شرق همیشه باید مراقب این استعمار آدمکش و خائن باشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
روسیه تنها به ما خیانت نکرده و نمیکند
و الان در سوریه و قزاقستان و اوکراین و کریمه و شرق اوکراین و داغستان و تا مرزهای شرقی اش با چین و ژاپن
و در بلاروس و لیتوانی استونی و لتونی هم دارد
بشدت دخالت های نظامی امنیتی و سیاسی بر خلاف منافع ملی و مردمی ان کشورها میکند

و ۳۰۰ سال است که بزرگترین و بد ترین دشمن ما بوده
و هستند و متاسفانه ما زیاد برای خواندن تاریخ معاصر حداقل ۲۰۰ ساله خود و خیانت ها و دست اندازی های روسها مطالعه نمی کنیم
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
روزنامه ها از بورس چیزی نمی نویسند
دیروز ۲۵۰۰۰ تای ناقابل و امروز ۶۰۰۰ ناقابل دیگر!!!!!اریخت قای روحانی ابن بورسی بود که وعده چشمه جوشان بودنش را میدادید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بورس در تمام دنیا پرریسک است ولی شما مردم را فریب دادید
مجلس و دولت قدم اول برای انفجار قیمت ها را برداشتند
پراید ۱۷۰ میلیونی را کی باور میکرد
بزودی ۳۰۰ میلیونش هم خواهیم دید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
پراید کدام است !!؟؟؟

با قطع این ارز ترجیحی ، دیگر باید برای خرید نان خالی هم نگران باشیم
نرمش قهرمانانه ۲ در راهست
فکر کنم هاشمی طبا هم از حال مردم و حکومت خبر نداره احتمالا صحبت های دیروز مجلس رو نشنید اون میرکاظمی رییس برنامه بودجه ده بار گفت آقا نداریم نداریم پول نداریم حساب و کتاب کرد که ایران سال دیگه فقط ۱۶ میلیارد دلار نفت میفروشه ایران زمان روحانی ۸۰ میلیارد و احمدی نژاد سالی ۱۰۰ میلیارد دلار نفت میفروخت کفگیر به ته دیگ خورده
دولت بجای حمایت از تولید داخلی قصد افزایش مالیات و خدمات دولتی و .... را کرده است
این دولت هم مثل دولتهای قبلی دست در جیب ملت کرده است.

تیشه به ریشه زندگی و معیشت خانوارها خواهد زد
مرگ بر روسیه
ننگ بر پوتین

پاینده باد ایران
واقعیت همین است
روسها بجای ایران حرف میزنن
بجای ایران تصمیم می گیرن
بجای ایران امضا میکنن
بجای ایران اطلاع رسانی میکنن
بجای ایران نظر میدن
.....
....
..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
دمت گرم که راست گفتی و جز این نیست
دقیقا کدوم مقطع؟
سال آینده نان هم کوپنی خواهد شد

دولت رییسی هیچ برنامه اقتصادی نداشته و ندارد

شما اینکاره نیستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
نه اینکه شما ها اینکاره بودید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
هیچکس توان رویارویی در اینکاره بودن به اندازه روحـانی نیست که در مدت کوتاهی توانست دلار را از 3 تومان به 30 تومان برساند. برندگان جایزه نوبل شیمی با تبدیل شیمیایی واحد پول ایران به بوق.
دولت رییسی همان دولت محمود است
اقتصاد کلا نابود خواهد شد

همان وزرای محمود در راس تصمیم گیران اقتصاد هستند
کنترل کشور را از دست خواهید داد
چند بار باید از طرف این روسیه گزیده بشیم تا بشناسیمش ؟؟؟؟؟
واقعا یک جوری میگن اتوبوس خوابی، انگار این بدترین حالت زندگی در ایرانه!! من 10 سال تهران در بهترین دانشگاهاش دانشجو بودم (از کارشناسی تا دکتری). یادم هست برای ارشد (سال 90) دانشگاه دبه بازی درمیاورد که خوابگاه بهتون نمی دیم. خداشاهده تنها چیزی که به ذهنم می رسید همین اتوبوس خوابی بود. بارها بوده که وقتی به تهران رسیدم صبح خیلی زود بوده (مثلاً 4 و نیم صبح) و جایی نداشتم تو همین اتوبوس های آزادی-تهران پارس خوابیدم (آخر مسیر پیاده شده و دوباره رفتم سوار اتوبوس بعدی شدم).
البته واقعا اتوبوس خوابی سرپناه خوبی برای خیلی ها تو تهران هست و مطمئن باشید که سبک های زندگی خیلی بدتری وجود داره. یکی از آقا زاده ها خیلی رده بالا می گفت که مردم پول کارتن خوابی ندارند اتوبوس خواب شده اند (انگار می خواست طرح توزیع کارتن و برداشته شدن اتوبوس های شبانه را پیشنهاد بده)؛ کسی نیست بگه آقا جان اتوبوس خوابی سطح خیلی بالاتر از خیلی از سبک های زندگی تو ایران هست و بنده به عنوان یک فارغ التحصیل دکتری از همه خواهش می کنم که نگذارند این فرصت از مردم ایران گرفته بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
اگربدتان نیایدبایدبشماعرض کنم که شمابنظرنمیآیددریکی ازبهترین دانشگاه های تهران درس خوانده باشید چون آنانکه دربهترین دانشگاه های تهران درس خواندند پس از گرفتن لیسانس راهی آمریکا یاکانادا ویا حداقل کشورهای اروپائی برای ادامه تحصیل بابورسیه همان دانشگاهها شدندونیازبه اتوبوس خوابی وامثالهم پیدا نکردند شایدهم ماحالیمان نیست
هیچ صداقتی در کلام مسیح مهاجری نیست
. بابا یک نفر تو تیم ایران هست که فول انگلیسی حرف بزنه؟ آلمانی بلد باشه؟ فرانسوی صحبت کنه؟ روسیش حوب باشه؟ فقط یکی از این زبونها رو مسلط باشه. نیست. معلومه دیگه. این همه آدم باسواد و فهمیده تو کشور داریم ولی .....
موضوع مهم این است که هزینه حقوق کارکنان و کارگران و مهندسان شرکت ها بطور متوسط چند درصد سود شرکت ها است و بعد در باره آن صحبت و تصمیم گرفت و موضوع مهم دیگر این است که سود همان شرکت ها چند درصد کل سرمایه آنها پس از ارزیابی بعد از تورم است تا بتوان بازدهی آن شرکت را بدست آورد و در صورت کم بودن بازدهی به آنها کمک کرد و به آنها از محل یارانه و یا دیگر راه کارها کمک کرد و یا بطور کلی اگر موضوع اشتغال مطرح نیست جایگزینی آنها را مطرح و یا از سرمایه گذاری خارجی استفاده کرد
نظر روزنامه کیهان در مورد الیانوف چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
نظر یک کارمند دون پایه محتاج نسبت به رییسش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
گل وبلبل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
چو دانی و پرسی ، سوالت خطاست !!؟

قطعا شریعتمداری ، همانطور که بارها گفته و عمل کرده
و ثابت شده است

صد در صد موافق دخالت روسیه رفیق اولیانوف در امور ایران و بستن قرار دادهای بزرگتر با آنها هستند
بسیار عالی
ارز ۴۲۰۰ تومانی درد سری شده
۵ کالای اساسی چه قدر ارز ۴۲۰۰ نیاز دارد به همان بدهند دیگر چرا شلوغش میکنند.
۲ دسته شده اند امروز
یک دسته مدافعین ان و یک دسته مخالفان ان
نتیجه ارز ۴۲۰۰ اتلاف ۷۰ میلیارد دلار در ۲ سال گذشته بوده و تازه قیمتهای افتضاح فعلی
اقایون اقتصاد دولتی که سنگ فقرا را با سینه میزنند از نگاه مقابل این سوال را جواب دهند که ان منابع ارزی که تلف شده مگر مال همان فقرایی که دارند از انها حمایت میکنند نبوده؟؟؟؟
در برابر ان چه جوابی دارند؟؟؟؟
ارز ۴۲۰۰ یک نرخ فیک و در زمان تصویبش هم برای خوشایند رییس دولت وقت بوده نه اینکه بر اساس عدد و رقم به ۴۲۰۰ رسیده باشند و بانک مرکزی وقت روی رقم حدود ۵۸۰۰ تومان نظر داشته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
کلا ۸سالی میلیارد دلار برای خرید گندم و خوراک دام و روغن و شکر و چای و دارو
بودجه داده بودند

تا باعث کمبود و گرانی نان و گوشت و لبنیات و تخم مرغ و روغن و شکر و دارو نگردد

حالا می خواهند به بهانه اینکه بعضی از خودی هایی که مقداری از ارز ها را دزدید ند
و کالایی وارد نکردند

کل این بودجه را قطع کنند!!!؟

که قطعا باعث افزایش سرسام آور سریع این ارزاق می گردد

و مردم گرفتار تر و گرسنه تر و آسیب پذیر تر خواهند شد
وضعیت فعلی کشور دستپخت دشمنان هاشمی است . همان هایی که به روحانی گفتند استخر فرح در انتظارت.
اقایان سلام روسها همان خرس وحشی چشم طمع به خاک مان دارد
متاسفانه وزارت خارحه مان بی تفاوت از کنارش گذشت
هاشمی طبا بودجه فقط مال ماست نه مردم
با همه دردهایی که داریم از بیماران سرطانی که ویلان و سرگردان این بیمارستان و اون بیمارستان از اتوبوس خوابی گورخوابی و پشت بام خوابی از سفره های خالی از پدر و مادرهای شرمنده از جوان ناامید که فقط فکر خودکشی در سرش میچرخه ...با همه اینا ولی به آینده امیدوارم ...
متاسفانه دیگه داره علنی میشه که روس ها دارند برایمان تعیین تکلیف میکنند!!!!
امریکا دشمن ماست نه روسیه اونا تا حالا به ما چه کردند مگه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
هیچی فقط گلستان و ترکمنچای امریکای جنایتکار درستش کرد
جانم فدای ایران
| Netherlands |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۰
آهان. سرزمین های شمالی ارس و ترکمنستان و قسمت های بالاتر و بخش عمده دریا خزر را آمریکا از ما جدا کرده بود پس.خیلی جالبه.آمریکا دشمن ماست روسیه دشمن تر هیچ کشوری قابل اعتماد نیس این یک حقیقته فقط باید به فکر کشور خودمان باشیم و به هیچ کشوری اعتماد نکنیم
دوستان وعلاقه مندان ایران نقش روسیه دروقایع اذربایجان وانزلی وتهران وقراردادارزنه الروم رابازهم مطالعه کنید واین راهم بدانیدبکلی سریها حداکثر30سال درخزانه اسنادمیمانندولی بدبختیهای ان راامروزماتحمل میکنیم
این سرمقاله نویس روزنامه جمهوری اسلامی مثل اینکه خیلی از مرحله پرته
نمیدونه کشور دست کیه
دیگه تکرار نشه برو توبه کن
منم هر روز دلار اومد پایین به تورم هم امیدوار شدم
نگرانی من یه نفر رو باید به نشونه‌ی مخالفت با دولت سیزدهم تعبیر کنید، چون اگه کاری نکنه و دست روی دست بگذاره تا روسیه برامون تصمیم بگیره، کلیت عملکرد دولت زیر سوال می‌ره.
بهتر بزار همه چی گرون بشه بلکه ملت یه تکونی به خودشون بدن
امریکا از روبرو میجنگد
روس ها از پشت خنجر میزنند جمله محسن رضایی است

روسیه رقیب ایران در نفت و گاز هست و ایران میتواند رقیب جدی برای روسیه در امر صادرات گاز به اروپا باشد
امریکا هم رقیب ایران در نفت است
پس نه شرقی و نه غربی
اما با هر دو مانند ترکیه رفتار باید کرد
با این بودجه ای که مجلس تصویب کرد سال دیگه یه وعده برنج هم نمیتونید بخورید
با این بودجه ای که مجلس تصویب کرد سال دیگه یه وعده برنج هم نمیتونید بخورید
چرانیست!؟باقری اولیانف راکشیدکناروملتمسانه به اوگفت متروی رایزنی شماحساب ویژه ای بازکرده ایم خوب اوهم به جدداردرایزنی میکند!
یک سوال؛همیشه ازمقامات بالامیشنویم که ماپیروزوتوانمندیم خوب آدمی که پیروز وتوانمنده مذاکره برای چی میکنه وچرانرمش قهرمانانه انجام میده واصولانرمش درمقابل چی وبرای چه چیزی؟؟مگرنه اینکه پیروزیم!؟
روسیه مسیر مذاکرات را در جهت منافع خودش تنظیم می کند و آمریکا هم اگر منافعش تامین شود ، مخالفتی ندارد.
تا زمانی که چنین باشد ، اوضاع تغییری نخواهد کرد
راه رفته کاملا اشتباه و نادرست بوده است
سانسورت رو کن بابا
بابا گیر نده روزنامه جمهوری خوب وقتی یه مشت ادم رفتند زبان دیپلماسی و انگلیسی بلد نیستند بنده خدا اومده کمک کنه کار بدی نمی کنه
اون وزیر امور خارجه مون از ترس تابلوشدن حاضر نیست بره برا مذاکره
تازه خبر دست اول دارم امیر جان کلاس ترمیک فشرده زبان داره می گذرونه یه خورده صبر کنید خوب میشه انشالله
چطوراون موقع که بودجه صرف حقوق میلیونی وزرای دولت قبل میشد یاصرف حقوقهای نجومی رئیس های شرکت‌های وابسته به دولت قبل میشد هیچ خبری از این دلسوزیها نبود حالا اتوبوس خوابی روبرد کردید نه جانم آن موقع هم بودولی صداش درنمی‌آید
روسیه کشوری عظیم و محترم هست‌ بجای انگلیسی برید روسی یاد بگیرید تا بفهمید معنی عظیم و محترم تو روسیه چیه!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار