بازدید 41026
مرور روزنامه‌های دوشنبه سیزدهم دی

واکنش کیهان به پیام روحانی به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی / سونامی افزایش قیمت دارو / محصولات آلوده واقعیت یا بزرگ‌نمایی؟

جزییات منتشر نشده از شب ترور سردار، لزوم هشیاری در مقابل بازی اروپایی‌ها و منفعت جویی روس‌ها، اقشار آسیب‌پذیر و ارز ۴۲۰۰ تومانی، هشدار عراقی‌ها به نظامیان امریکا، واکنش سازمان برنامه و بودجه به یک گزارش، ازدواج به سبک خانواده‌های سیاسی، سیاست همسایگی در پرتو مذاکرات وین، اصفهان شهر ممنوعه؟ غلبه اجاره‌نشینی و افت شدید خرید و فروش مسکن، بی‌خبری از افزایش مبتلایان امیکرون در کشور و رانت‌های میلیونی در کسب و کار حواله فروشی! از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۰۹۶۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۹ 03 January 2022

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز دوشنبه سیزدهم دی ماه در حالی چاپ و منتشر شد که تیترها و تصاویر مرتبط با سردار سلیمانی به مناسبت دومین سالگرد ترور در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.
مردم نگران تورم مجلس به دنبال عدالت، فرونشست زمین در جنوب تهران، پلن «B» و استراتژی‌های متفاوت برجامی و افزایش ابهامات در فرایند تشکیل دولت آتی عراق از دیگر تیترهایی است که در صفحات نخست روزنامه‌های امروز مورد توجه قرار گرفته است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم:

 

محصولات آلوده واقعیت یا بزرگ‌نمایی؟

عبدالحسین طوطیایی- پژوهشگر کشاورزی طی یادداشتی با عنوان محصولات آلوده واقعیت یا بزرگ‌نمایی؟ در اعتماد نوشت: خبر برگشت اقلامی صادراتی از محصولات کشاورزی از کشور‌های مقصد و در هفته‌های اخیر، عمده‌ای از فضای رسانه‌ای و ازجمله شبکه‌های اجتماعی را به خود اختصاص داد؛ اما آنچه بیش از هر چیز باید مورد توجه قرار می‌گرفت، پراکندن زنگاری از نگرانی بر سیمای هم‌وطنان ما و بر سر سفره‌های‌شان بود؛ سفره‌هایی که در تنش‌های روزافزون اقتصادی از غلظت و غنای لازم فروکاهیده، اما اکنون از نظر روانی هم با طعم سموم شیمیایی و کابوس بیماری‌زایی آمیخته شده است. در پی این رخداد قلم‌هایی از منظر دغدغه‌های زیست‌محیطی از بابت مصرف افراطی کود و سموم شیمیایی و نیز آبیاری با آب‌های آلوده در فرایند تولید محصولات انتقاد داشتند. از‌جمله مصادیق مورد اشاره آنان میزان بالای سرب در پیاز‌های تولیدی بود که بر‌اساس گزارش سازمان غذا و دارو هشت برابر حد مجاز گزارش شده و از انتشار آن خودداری شده است. نقد‌هایی هم متوجه ترکیب اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس بود که شمار درخور توجهی از آنان فاقد تخصص لازم هستند. گروهی نیز محدودیت خرید سموم شیمیایی را تنها از دو، سه کشور و در این شرایط تحریم مورد توجه قرار دادند. محدودیت‌هایی که منجر به واردات سموم غیراستاندارد و با ماندگاری زیاد شده است. نوشته‌هایی هم حاکی از این بود که چرا مردم ما باید ناگزیر باشند محصولات آلوده برگشتی را بدون نظارت مناسبی مصرف کنند؟ اما در این زمینه بازتاب غیرفعال و تکذیب‌های شتاب‌زده مدیریت بخش کشاورزی و از‌جمله مصاحبه رئیس سازمان حفظ نباتات بیش از روشنگری چه‌بسا بر ابهامات و بی‌اعتمادی عمومی افزوده باشد.

او در ابتدا اظهار کرد: «بازگشت محموله‌های صادراتی کشاورزی از برخی کشور‌ها به دلیل تغییر مقررات و پروتکل‌های قرنطینه‌ای در کشور‌های مقصد صادراتی و نه وجود کریستال‌های سم در آن‌ها بوده است. این کشور‌ها اعلام می‌کنند باید محصولات صادراتی براساس مقررات و قوانین جدید این کشور‌ها عرضه شود...». ایشان ضمن پذیرش وظیفه نظارت و تعیین نوع و میزان مصرف سموم مجاز، اساسا ارزیابی از بقایای سموم روی محصولات را از وظایف سازمان غذا و دارو می‌داند، اما از طرفی در پاسخ به پرسش‌های مکرر، از صفر تا صد امور مربوط به صادرات محصولات کشاورزی را در حیطه وظایف وزارت جهاد کشاورزی اعلام می‌کند؛ ولی ایشان در پاسخ دیگری اساسا منکر وجود بقایای سموم شده و علت اصلی برگشت محصولات صادراتی را شیوه غیراستاندارد بسته‌بندی محصولات یا وجود خاک بالا در سیب‌زمینی ارسال‌شده بیان می‌کند. آقای علایی‌مقدم در عین آنکه اذعان می‌دارد ۹۸ درصد سموم شیمیایی (۳۵ هزار تن) تحت نظارت سازمان متبوع وارد کشور می‌شود، باز هم امکان تقلب را منتفی ندانسته و می‌گوید آن را نباید به حساب سازمان حفظ نباتات گذاشت!

مدیریت حفظ نباتات کشور گرچه تحریم‌ها را عامل محدودیت واردات سموم و تنها از طریق تکنولوژی چین و هند می‌داند؛ اما هم‌زمان از سلامت سموم به مردم اطمینان می‌دهد و بلافاصله می‌افزاید: «به دلیل وابستگی به مواد تکنیکال تولید، سموم را وارد می‌کنیم؛ به‌همین‌دلیل وقتی کشوری سم را فرموله می‌کند، ممکن است خطا‌های اجتناب‌ناپذیری در بخشی از ۲۸ هزار تن سموم تولید داخل رخ دهد.»

آنچه در این رخداد بیش از هر چیز باید مورد توجه قرار گیرد، بازنگری در تداوم روزمرگی کنونی دستگاه مدیریت این بخش است. شاهد این مدعا سلسله اخبار کشاورزی کشور از منابع رسمی بوده که صرفا به ارائه رویداد‌ها از «وزارت جهاد کشاورزی» و نه «بخش کشاورزی» پرداخته می‌شود. مواردی که عمدتا به آمار افزایش تولید‌ها و در قیاس با گذشته یا وعده‌های موکول به آینده و با نمایی رنگ‌آمیزی‌ شده از امور جاری بسنده می‌کند. جامعه ما در چنین نمایی نسبت به تنگنا‌ها و تهدید‌های مخاطره‌آمیز واقعی در این حوزه بی‌خبر می‌ماند. در این بی‌خبری است که رسانه‌ای‌شدن برگشت محصولات صادراتی و با شائبه آلودگی به بقایای سموم یکباره غافلگیرشان می‌کند. البته چنین رویداد‌هایی برای آن‌ها که بر خوان پرجاذبه واردات سم و... نشسته‌اند، خبر تازه‌ای نبوده و سال‌ها است که برای‌شان آهنگ زندگی است. آهنگی که چه‌بسا برای مردم ما آمیخته با بوی سم و بیماری است.

 

واکنش کیهان به پیام روحانی به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی

روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه امروز خود در واکنش به پیام حسن روحانی در دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی نوشت: رئیس‌دولت مدعی تدبیر و معاون اول وی، در دومین سالگرد شهادت شهید قاسم سلیمانی به تمجید از آن سردار بزرگ پرداختند.
آقای روحانی در پیامی نوشته است: «سالگرد شهادت سردار سلیمانی، هم‌اندوه از دست دادن فرماندهی شجاع و فداکار را زنده می‌کند و هم فرصتی برای تأمل و درس‌آموزی برای همه ما فراهم می‌آورد.


حاج قاسم سلیمانی سردار بزرگ اسلام، از ثمرات ناب انقلاب اسلامی و از پرورش یافتگان مکتب تربیتی امام و رهبری بود. من از همان آغاز او را فرماندهی شجاع و عمل گرا یافتم که به خوبی محاسبه می‌کرد، استراتژی را به دقت ترسیم می‌نمود و شجاعانه عمل می‌کرد. سال‌ها در مسائل داخلی، منطقه‌ای و جهانی با یکدیگر گفتگو کرده بودیم؛ هر دو نظرات و تحلیل‌های یکدیگر را می‌شناختیم و علی‌رغم برخی تفاوت‌ها، روابط ما همواره توأم با احترام و محبت عمیق دوطرفه بود. او به لشکریانش در عمل می‌آموخت که چگونه فرمانروای نفس خود و فرمانبر پروردگار خود باشند... تروریسم داعشی برای ایران یک تهدید امنیتی بود و حاج قاسم با درکی عمیق و راهبردی، اولویت اول امنیت کشور، و دفاع از امنیت منطقه و ارزش‌های اسلامی و شیعی را نه فقط شکست میدانی داعش، بلکه بی‌آینده کردن آن می‌دانست... آنچه برای ترامپ غیرقابل تحمل بود تحرک منطقه‌ای و تعامل جهانی ایران اسلامی بود. او از سوئی «ترور شهید سلیمانی» را فرمان داد و از سوی دیگر «ترور برجام» را کلید زد تا با تحریک ایران به خروج از برجام، یک ایران هراسی گسترده جهانی را سازماندهی کند. شهادت سلیمانی، وحدت ملی در مقابل متجاوزان را به نمایش گذاشت. بزرگداشت راه او هم باید در مسیر حراست از وحدت و انسجام ملی باشد. سلیمانی سرباز ایران و خادم ملت ایران بود. هیچ جریانی نمی‌تواند او را در انحصار خود بگیرد و او را ابزار صف کشی‌های جناحی و سازمانی کند.»


همچنین در حالی که اینستاگرام، پیام‌های مربوط به شهید سلیمانی را حذف می‌کند، اسحاق جهانگیری در اینستاگرام نوشت: «سالگرد شهادت «سرباز-وطن» قاسم سلیمانی عزیز فرا رسید. همیشه با قاسم احساس برادری داشتم و به حق همه جا برایم مانند برادر، همدلی و همزبانی داشت؛ در خانه، در کار و در سیاست. قاسم فرزند فقر بود و برآمده از خصایل نیکو و مردمی اش. شجاع بود و فهیم. صادق بود و صریح. فروتن بود و دوراندیش. گشوده ذهن بود و گشاده‌رو. راسخ در دین بود و دغدغه‌مند اقتدار ایران. مردم را با تمام وجود دوست داشت و در این دوستی کمتر گروهی را بیرون از دایره ارزش‌هایش می‌گذاشت. سردار دل‌ها بود و «سرمشق خوبی‌ها». برای آموختن از مشی و مشق قاسم، آموزه‌ها زیاد است. این داشته‌ها را با تبلیغات نادرست از دسترس جامعه جوان دور نکنیم.» 


آقای روحانی در پیام خود در حالی از ترور برجام توسط ترامپ سخن گفته که فدریکا موگرینی مسئول وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا، یک هفته پس از خروج آمریکا از برجام و زمانی که روحانی به گفتن «شر یک مزاحم از سر برجام کم شد» بسنده کرده بود، در کنفرانس اتحادیه اروپا فاش کرد: «من از روحانی ضمانت گرفتم که حتی در صورت خروج آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران، به برجام پایبند بماند»! به عبارت دیگر، بانی و مشوق زیرپا گذاشتن برجام، خود آقای روحانی بود.


یادآور می‌شود سردار سلیمانی مهر ماه ۹۵ با انتقاد از کسانی که دشمن را دوست جا می‌زنند، گفته بود «در خط مقدم جنگ با دشمن نباید دو صدا بلند شود و کسانی بگویند او دشمن نیست، دوست است. خوارج محصول ترویج همین نگاه بودند. اگر صاحب‌منصبانی آدرس غلط دادند و در جامعه دو صدایی در مقابل دشمن درست کردند، مرتکب خیانت شده‌اند. کوچه دادن به دشمن، بدترین نوع خیانت است. ترویج فهم غلط از دشمن، حساسیت جامعه را از بین بردن و سرد کردن، در درون آن تفرقه درست کردن، خیانت است.»

سونامی افزایش قیمت دارو

حسین معافی تحلیلگر مسائل اجتماعی طی یادداشتی در شماره امروز آرمان ملی با عنوان سونامی افزایش قیمت دارو نوشت: چند ماهی است که حذف یا کاهش سهمیه ارزی دارو و تجهیزات پزشکی باعث گرانی و کمیابی دارو‌های داخلی و خارجی شده است، در حالی که مجلس و دولت مخالفت خود را در بودجه ۱۴۰۰ با حذف ارز ترجیحی برای دارو و لوازم پزشکی اعلام کرده‌اند. بر اساس اعلام مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در سه سال گذشته سهمیه ارزی دارو و تجهیزات پزشکی کاهش پیدا کرده و شایعه حذف ارز ترجیهی در بودجه سال ۱۴۰۱ نیز به این گرانی‌ها دامن زده است. نکته عجیب اینجاست که برخی دارو‌های تولید داخل که برای بیماران خاص مصرف می‌شوند در مواردی بیش از ۴۰۰ درصد افزایش قیمت دارند وافزایش قیمت‌ها باعث کمیابی این قلم دارو‌ها نیز شده است. سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس بیان می‌دارد که در لایحه بودجه ۱۴۰۱ هیچ اشاره‌ای به ارز ترجیحی در حوزه دارو نشده است.

همچنین معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه در مصاحبه‌ای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی دارو در سال ۱۴۰۱ را تأیید کرده است. از طرفی هنوز کمیسیون تلفیق بودجه تشکیل نشده و ما هنوز نمی‌دانیم که نظر کمیسیون بهداشت و کمیسیون تلفیق چه خواهد بود. دبیر انجمن کارفرمایی داروسازان مؤسس داروخانه‌های استان تهران اظهار می‌دارد که بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ نشان می‌دهد که از مهرماه ارز ترجیحی دارو حذف شده و تأمین داروی مورد نیاز کشور نیز حالا با نرخ نیمایی تأمین می‌شود. طبق لایحه سال جاری، دولت مکلف شده تا برای ۶ ماهه اول سال، ۱. ۵ میلیارد دلار بابت دارو و تجهیزات پزشکی و سایر اقلام حوزه سلامت ارز با نرخ ترجیحی تأمین کند. اما برای ۶ ماه دوم سال پیشنهاد شده که ارز ترجیحی حذف و قیمت ارز تأمینی برای دارو به نرخ نیمایی برسد. رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران اعلام می‌کند که با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، برای حمایت دارویی از مردم منابعی در حدود ۵۰ تا ۶۰هزار میلیارد تومان نیاز خواهد بود. در این رابطه باید ساز و کاری تعریف شود که دولت نتواند از حمایت از مردم شانه خالی کند. با تخصیص منابع لازم به بیمه‌ها، فشاری بر مردم وارد نمی‌شود و هزینه افزایش قیمت را بیمه‌ها پرداخت خواهند کرد. این بهترین راهکار موجود در این زمینه خواهد بود و امیدواریم برای سال آینده بهترین راهکار در این زمینه اجرایی شود. گرانی و نابسامانی در بازار دارو و تجهیزات پزشکی باعث نارضایتی و سرگردانی مردم شده و گویا به غیر از درد مریضی باید رنج‌های دیگر را نیز تحمل کنند و افرادی که بیمه نیستند و یا بیمه تکمیلی ندارند در خیلی از موارد باید از درمان خداحافظی کنند که این موضوع برای کشور ثروتمندی مثل ایران با این همه منابع طبیعی، دردآور و عین بی‌عدالتی است؛ لذا از مسئولین محترم درخواست می‌شود که موضوع سونامی گرانی دارو و تجهیزات پزشکی را در اسرع وقت پیگیری کنند و اجازه ندهند که مافیای دارو در کشور از این آب گل آلود ماهی بگیرند و سلامت مردم را به خطر بیندازند. مجلس و دولت نیز در بودجه سال آینده با تصمیمات درست و کارشناسی شده‌ای به افزایش قیمت دارو‌های داخلی و خارجی دامن نزنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۶۶
مردم منتظر محاکمه علنی روحانی هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
از طرف خودت حرف بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
منظورت کدام مردمه چون من که نمیخام
محمدصادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
مردم هشت سال است که منتظر محاکمه علنی احمدی نژاد نیز هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
مردم منتظر آدم شدن احمق هایی مثل تو هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
کمتر از یک سالگی شروع کار دولت جدید , مردم میگن صد رحمت به دولت قبل , فقط شش ماه دیگه صبر کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
تو مجازی فقط از طرف خودت حرف بزنی
معاون وزارت بهداشت میگویدانگلیسها کلی هزینه میکنندکه جمعیت کشورماافزایش نیابدوماهم بایدکلی هزینه کنیم که مچ آنهاراسربزنگاه بگیریم خوب مگرایشان نمیداندکه کشاورزان زحمت کش ماچقدرهزینه میکنندکه کوداضافی بخصوص نیترات
وسم اضافی به میوجات وسبزی وصیفی جات بزنندکه باعث مسمومیت ومرگ هموطنانمان شودوسالانه چندهزارنفردراثر
مصرف این موادالوده تلف میشوند مقامات بهداشتی اگرمیخواهند کاهش جمعیت صورت نگیردیقه کشاورزانی که اینچنین سخاوتمندانه سم بخوردمان میدهندرابگیرند ام آی شش
پیشکشتان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
کلا کشاورزی دلسوزانه! هم مشغول خالی کردن سفره های زیرزمینی با آب و برق مجانی است هم تزریق سموم و گود غیر استاندارد. از هر دو جناح داره حمله میکنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
فعلا که تمام سم های وارداتی کشور از کشور چین و هندوستان در مقابل فروش نفت ارزان است

حالا معاون وزیر بهداشت چرا به جای انجام وطیفه سازمانی خود که کنترل سم های سرطانزای وارداتی از چین است

به ادعاهای بدون سند و غیر حرفه ای بی ربط از انگلیس ، به وظایف سازمانی اش نمیپردازد ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
هندوستان خودش خوب میداند که چه سم مهلک سرطان زایی را به ما در قبال نفت ارزان فروخته ایت

که کیوی های صادراتی ما را برگردانده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
باید دید کدام حرام لقمه هایی این سم وکود خطرناک وغیراستاندارد را وارد میکنند وکدام سازمان ومسئول بی وجدان وبی غیرتی به وظیفه اش درست عمل نکرده
ای جماعت بیاد داشته باشید که کیهان در صفحه اول نوشت
تهرانی ها با ۱۵۰ میلیون تومان صاحب خانه می‌شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
خیلی روی حرفای کیهان حساب باز نکن
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
اتفاقا عمو حسین شریعتمداری حواسش هست چی میگه! فقط باید بری ببینی کیا هستن که با رانت و پارتی و آشنا بازی میتونن حتی مجانی خونه بگیرن و به ریش امثال من و تو بخندن!!!مشکل من و شما اینه که منظور گفتار حضرات رو نمیدونیم و نمیدونیم کی منظورشون ما هستیم و کی منظور خودشون هستش!!!ا
چرا سازمانهای ذیربط مثل تعزیرات و...برای قیمت گذاری واقعی اقلام دارو نظارت نمیکنند؟ چرا قیمت خیلی از داروها بخصوص از نوع مایعات که تولید داخل نیز هستند بیشتر از قیمت طلا در میاد؟اینهمه هیاهو برای چیه؟ آیا غیر از اینه که چه تولید کننده و چه وارد کننده دارو که جزو افراد عادی نبوده و از ما بهتران و بقولی ژن های خوب هستند، به سود های چند برابری هم قانع نیستند و همیشه با مظلوم نمایی به دنبال سود های نجومی هستند؟ چرا برای مردم روشن نمیکنند که دارو كیلویی چند در میاد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
سمهای سرطان زای وارداتی ما فقط از چین و هندوستان در قبال نفت ارزان ما بوده است

هندوستان خوب میداند چه سم خطرناکی به ما فروخته که کیوی های صادراتی ما را پس فرستاده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
کی باید نظارت رو تعزیرات داشته باشه
دارو گران و کمیاب شد !؟؟؟!؟؟!؟؟؟

چه کار کردید با کشور ؟
خسته نباشید !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
ظرف تنها یکماه نسخه دارویی ایرانی که حدود 60 هزار تومان میشده را دیروز 175 هزار تومان تجدید کرده و خریدم

ایا مگر حقوق و دستمزد من و امثال من در دو ماه گذشته 3 برابر شده است ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
صدا و سیما الان ساکت شده ....
مسکن را دیروز با ده برابر قیمت خریدم
حکومت محرومان ....
چند درصد داروی مصرفی مردم تحت پوشش بیمه است چرا هزینه کمک کاری و عدم مدیریت صحیح داروی وارداتی را مردم باید بدهند مگر یک کارمن یا کارگر چقدر حقوق می گیرد که هر روز بخشی از هزینه ها را به بهانه ای چند برابر می کنید با توجه به الکترونیکی شدن نسخه و داروخانه ها امکان مدیریت داروهای وارداتی بسیار بسیار بالاست و بهانه قاچاق دارو متتفی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
وقتی که معاون وزیر بهداشت به جای رسیدگی به گرانی و کمیاب شدن دارو و سرطان زا بودن سموم کشاورزی

دنبال ساختن شایعه و ادعاهای بدون اسناد و بیشتر خنده دار ، اینکه ، انگلستان بدنبال کم جمعیت شدن کشور ما و جلوگیری دوجین از فرزند اوری باشد

ااوصاعمان نباید بهتر از این اسفباری و فلاکتباری باشد
آقای کیهان، سردار سیاسی نبود و متعلق به هیچ جناحی نیست. اگر شک دارید به سنگ قبر او نگاه کنید.بیخود با جانب داری سیاسی از او ، وی را آلوده و خود را مبرا نکنیم! بر مزار او جای تسویه حساب های جناحی نیست و هر کس با هر دیدگاهی میتواند سوگوار او باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
نیش عقرب نه از ره کین است اقتضای طبیعتش این است. کیهانه دیگه!!!!!! اینو هم نگه
سونامی افزایش قیمت دارو

برای شادی آقا امام زمان صلوات
شما مردم را به آینده خوشبین کنید و فقط وعده ندهید مشکل جمعیت ایران درست میشود ولی الان فقط وعده وعده و هر روز بدتر از دیروز
حمایت شریعتمداری از هر کس و هر جریانی یک ضد تبلیغ محسوب میشود . و ضدیت با هر کس و جریانی برعکس جواب میدهد
چهار نسل از انقلاب گذشته مسئولان هنوز وعده و شعار میدن .
اینطوری ادامه پیدا کنه پنج نسل آینده هم مرخصند

فقط آقازاده ها و مسئولان دارن توی این کشور زندگی میکنن

مردم عادی مثل کوزت
گرانی دارو، گرانی درمان، گرانی بهداشت در کنار گرانی آموزش، گرانی خانه، گرانی خودرو، گرانی میوه، گرانی گوشت و هزار گرانی دیگر..... خبر جدیدی نیست.... اینها حاصل بی کفایتی و بی تدبیری است!!!
به قول شما ما که این همه دشمن داریم بهتر نیست شریعتمداری و دار و دسته همفکرش را به یکی از این جنگ ها ارسال کنیم؟ عراق، یمن، لبنان، سوریه و... حتی میشه بعنوان سفیران فرهنگی به افغانستان بروند.
فقط حرف می زنند... بروند و اینجا نباشند.
پاسخ ها
عبد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
حاج حسین و روزنامه اش تو خوب جبهه ای می جنگند از جلیز و ولیز های ستون پنجمی ها میشه اینو فهمید!
مگه نمی گفتی برجام متعفن؟ مگه برجام امتیاز دهی به امریکا نبود؟ پس چرا دلخوری از‌خروج ترامپ؟
حتی روبات هم اینقدر حرف نمی زنه که مسئولین خدوم ما حرف میزنن.
کسی قصد استعفا نداره
بازنشستگی هم که بی معنا شده
مردم کی باید زندگی کنند
بازار دارو این روز ها بسیار آشفته ست.بعضی قرص های بسیار ساده تولید داخل مثل (ایرو کاست)نایاب است یک ورق مسکن (ناپروکسن250) 17500 تومان شده داروهای بیماران بیماری ها خاص با هزار اما واگر وجان بلب رساندن اطرافیان بیمار تهیه میشود.به نظر میرسد مافیای دارو بسیارقویتر از سایر مافیاها ی حاضر در اقتصاد ایران عمل میکند...چرا؟؟؟؟
کیهان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یعنی کسی میخونه؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
این روزنامه امروز به عکس دو نفره مالی و اولیانوف هم واکنش نشان داده و منتقدین این نوع مذاکره را غربگرا خوانده!!!!تو خوبییییییی
این عشق اقایون به روس هم در نوع خود عجیبه!!!!من نه غربگرام نه شرق گرام منتهی این مدل مذاکره به ضرر ایران است
اقای شریعتمداری یاد گرفته و عادت کرده است همیشه حرف و گفتار اجنبی را بر گفتار و سخن مسئولین ایرانی ترجیح دهد و ان سخن را اصل و سند قلمداد کند و حرف و گفتار مسئولین را نادیده بگیرد .اینکه فیدریکا موگرینی ان حرف را زد اقای شریعتمداری از خودش بپرسد موگرینی در کجا از اقای روحانی تعهد گرفته بود ؟بنظرم حرفهای شریعتمداری هیچوقت به پشیزی نمی ارزید و این هم روش !
پاسخ ها
عبد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
نکته دان نیستی یا میخوای زیرآبی بری؟؟!!
آقای کیهان شما میتوانید به هر کسی هر تهمتی که بخواهید بزنید کاری کن که روحانی و دار و دسته اش محکم به اعدام شوند بلکه خود شما بیش از این به مغزت فشار نیاری که بیشتر معیوب شود
یادت رفته سردار آرامم را خطاب قرار داده و گفت در شان
رئیس جمهور ما نیست که جواب تورا بدهد حریف تو منم
دست از این جناح بازی‌ها بردارید، کمی هم ازگوشت، مسکن، خودرو، دارو، اشتغال و....بنویسید، اصلا می‌فهمید کمر مردم زیر بار اینهمه فشار داره میشکنه، شماها بی درد و غم هستید و فقط فکر باند و جناحهای سیاسی خودتونید.
"برخی دارو‌های تولید داخل که برای بیماران خاص مصرف می‌شوند در مواردی بیش از ۴۰۰ درصد افزایش قیمت دارند"
مسئولین، حتما باید سر خودتون و خانوادتون بیاد تا درد مردم رو بفهمین؟
سلام بر حزب الله درود خدا برحاج قاسم عزیز ونورچشم همه (هرکسی از ته دل حاج قاسم را دوست وقاتلانش را منفور بشمارد ) حزب اللهی است عزیزان انقلاب اسلامی ما دشمنان را متحیر ومنفعل کرده لذا شب وروز در پی آنست که بین امت اسلامی وشیعیان تفرقه بیاندازد ما نباید پشت سر هرمسلمانی حتی یک حرف بد بزنیم ما هم یاد بگیریم بین دشمنان تفرقه بیاندازیم قربان همه شما.
حسن روحانی که میگفت حتی خونه های فساد رو حق ندارید تعطیل کنید و با این روش ها رای جمع میکرد چی شده تغییر مواضع داد باد؟
اصلاً این تحلیل کیهان چه ارتباطی به پیام روحانی وجهانگیری در باره سالگرد شهید سلیمانی داشت ؟ این کیهان از هر فرصتی و به هر بهانه ای می خواهد اظهار نظری داشته باشد. البته حق دارد برای اینکه دهانش برای ارائه تحلیل وانتقاد از کارهای این دولت بسته است . نیش عقرب نه از ره کین است اقتضای طبعتش این است .
پرفروشترین روزنامه خاورمیانه با مسولیت اقای شریعتمداری به کمترین فروش رسیده و اگه به زور به سازمانهای دولتی تحمیل نشه فکر کنم به صفر میرسه . روزنامه کیهان همیشه علیه مردم صحبت میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
حرف حق همیشه تلخه و طالبش هم کمه!!
اینا تبعات بی سوادی مدیران و مجلس نشینان هست که قادر به درک تبعات تصمیماتشون و تصویب قوانینشون نیستن.
این کیهان مطرود هم دیگر گندش را در آورده منکه روزنامه کیهان را فقط برای تمیز کردن ماشین استفاده میکنم شماچطور؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
هر وقت خواستی تو روزنامه ها دو کلمه حرف حق بشنوی کیهان بخوان . البته حرف حق تلخه و به مزاق همه خوش در نمیاد. کیهان بخوان
لطفا کیهان بفرماید چکاره مملکت است ؟یکبار به قم نزد مراجع رفته که به آقای صافی اهانت نمودند....پشت رشادت سردار سلیمانی که با همه‌جانبه دوست بود پنهان وبه همهاهانت می‌کنند دوران شما تمام ومردم هوشیارند از هر چه حمایت کند ضد تبلیغ است بس کنید آسیب زدن باسلام وانقلاب و کشور را
کیهان شیشه پاک کن خوبی است و نزدیک عید چندشماه از آن خواهم خرید البته بهتر سفید و بدون چاپ عرضه میشد مش حسین از جنس کاغذ خوبتون متشکریم
چمران رییس حداقلی سالخورده شورای شهر تهران با حرفی که در مورد اتوبوس خوابان زده است

ثابت کرد که چطور تفاوت برادر شهیدش با او چندین کهکشان فاصله دارند !!!!!!؟؟؟؟؟

و چرا مردم تهران اکثریت قاطع به او رای ندادند
با سلام
هر جایی که در کشور حرفی پیش آمد و آقای شریعتمداری در زیر بیرق روزنامه شان ورود کردند مبنا و استدلالشان در حمله به رقبا حرف فلان اروپایی و یا فلان امریکایی مورد استناد قرار گرفت !!!
عزیز برادر چرا به قسم خودی اعتماد نمی کنید و به حرف یک اجنبی که ممکن است با چه قصد و نیتی طرح کرده باشد استناد می کنی ؟
بعدش تو کجای کاری که تلاش می کنی عده ای از خودی ها را ناخودی و عده ای را که هنوز از دم تیغ تو عبور نکرده اند مصادره کنی انگار که همزاد تواند!!!
حرکت تو در جایی خوشبختانه و در جایی متاسفانه به نفع و ضرر بزرگان تمام شده و میشود !!!
عمر کوتاه است ! بس کن
پاسخ ها
عبد رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۴
آخه عده ای که خودیا رو قبول ندارند و گوششان به انوریاست! باید با زبون اونوریا براشون دلیل آورد یعنی تو اینو رو هم نمیفهمی؟؟!!
کیهان ارزش خواندن ندارد
چرا فقط گیر دادید به کیهان اقای تابناک به جز کوبیدن کیهان چیزی بلد نیستید
کیهان درطول حیات خود با مدیریت شریعتمداری بیشترین آسیب را بهاسلتم وکشور ومردم زده وجایگاه مردمی زیر صفراست
کیهان حسود هرگز نیاسود
خواهشند انهای که از محاکمه حرف می زنند و چند نفری هم نیستند از طرف خودشان صحبت بکنند
یکی ازمشکلات اساسی این کشورتندروهایی مانندشریعتمداری هستند که چون خودشان وضعشان خیلی خوب هست ازضع مردم خبرندارندودایم دنبال دشمن تراشی هستند!
یکی از منابع هدر دادن بیت المال چاپ‌ روزنامه کیهان است....!!!
همه شما مثل پیرزن ها فقط غر می زنید یادتان باشد
دوصد گفته چون نیم کردار نیست
کسی که باید، منظورم رو گرفته
عشق من کیهان بزن که داری خوب می زنی! افشا کن و رسوا کن دغل بازها و دروغگوها رو! از این همه دروغ به ملت تو هشت سال خسته نشدند راست راست تو چشم رهبری و مردم وایستادن و باز دروغ می گن!! مروج و مشوقشان همین عده حامی و ریزه خوارشان هستند. کیهان اگر بیخود بودی اینقدر باعث عصبانیت و اسپند رو آتیش شدن عده ای نمی شدی. خدا حامی و نگهدارت باشه.
پیام روحانی به مناسبت سالگرد شهید سلیمانی رو خوندم خیلی طولانی و بیشتر توجیه و تبرئه کم کاری ها و غفلت های خودش بود! یه جاهایی خودش رو فرمانده سلیمانی جلوه داده بود! یه جاهایی شهید سلیمانی رو ارادتمند به روحانی معرفی کرده بود!! اما همه ما می دانیم جنس های روحانی و سلیمانی از یک قماش نبودند. همه می دانیم اگر روحانی امروز بمیره بیشتر مردم اگر خوشحال نشن قطعا ناراحت هم نمیشن حتی اونایی که بهش رأی دادن!! اما برای سلیمانی جهان عزادار شد و عزادار خواهد بود.
کاش این وضعیت بپوکه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی