بازدید 10352
پیمانه اقتصادی؛

رتبه جهانی تهران در رشد GDP گردشگری/ فشار آمریکا به عراق برای توقف صادرات نفت کرکوک به ایران/ تورم نقطه به نقطه ۳۶.۹ درصد رسید/آغاز فروش نفت خام در بورس از امروز

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شروع هفته با قرمزپوشی بورس تهران، مشکل حمل و نقل دان مرغ حل نشد، نزول دسته‌جمعی اوراق به کف ۵۵ ماهه، هند برای ماه آینده از ایران نفت خریداری کرد، حرکت طلا در مسیر گرانی قیمت، تحریم خرید بنزین در استرالیا به روز دوم رسید، ممنوعیت صادرات مرغ لغو شد، مصوبه‌ای برای تغییر قیمت برق نداریم و هشدار چین علیه افزایش قیمت گاز را در بر دارد.
کد خبر: ۸۴۶۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 28 October 2018

رتبه جهانی تهران در رشد GDP گردشگری/ فشار آمریکا به عراق برای توقف صادرات نفت کرکوک به ایران/ تورم نقطه به نقطه ۳۶.۹ درصد رسید؛ واکنش رئیس جمهور به ابرتورم در اقتصاد ایران/ آغاز فروش نفت خام در بورس از امروزپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شروع هفته با قرمزپوشی بورس تهران، مشکل حمل و نقل دان مرغ حل نشد، نزول دسته‌جمعی اوراق به کف ۵۵ ماهه، هند برای ماه آینده از ایران نفت خریداری کرد، حرکت طلا در مسیر گرانی قیمت، تحریم خرید بنزین در استرالیا به روز دوم رسید، ممنوعیت صادرات مرغ لغو شد، مصوبه‌ای برای تغییر قیمت برق نداریم و هشدار چین علیه افزایش قیمت گاز را در بر دارد.

شروع هفته با قرمز پوشی بورس تهران

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز شنبه، با کاهش ۲۲۱۸ واحدی معادل ۱.۲۳ درصد به رقم ۱۷۸ هزار و ۸۴۱ واحد رسید. این در حالیست که هفته گذشته نماگر کل بورس تهران با افت یک درصدی به مرز ۱۸۱ هزار واحدی عقب‌نشینی کرده بود. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۶۴۶ واحدی معادل ۱.۲۳ درصد به رقم ۵۲ هزار و ۹۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز همانند روز‌های کاری گذشته با افت ۳۷۱ واحدی معادل ۱.۳۴ درصد، عدد ۲۷ هزار و ۳۸۱  واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۶۱ واحدی معادل ۱.۳۴ درصد به رقم ۱۹ هزار و ۳۳۱ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۲۶۲۴ واحد کاهش معادل ۱.۳۷ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۸ هزار و ۲۷۵ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۲۰۹۰ واحد کاهش معادل ۱.۵۵ درصد به رقم ۱۳۲ هزار و ۴۶۶ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۲۲۰۹ واحد کاهش معادل ۰.۶۲ درصد همراه بود و عدد ۳۵۲ هزار و ۸۱۳ واحد را به نمایش گذاشت.

رتبه جهانی تهران در رشد GDP گردشگری/ فشار آمریکا به عراق برای توقف صادرات نفت کرکوک به ایران/ تورم نقطه به نقطه ۳۶.۹ درصد رسید؛ واکنش رئیس جمهور به ابرتورم در اقتصاد ایران/ آغاز فروش نفت خام در بورس از امروز

آغاز فروش نفت خام در بورس از امروز

عرضه نفت خام در بورس که پس از سال ها فراز و نشیب از امروز یکشنبه آغاز می شود تا سیزدهم آبان ادامه دارد. پس از جمع‌بندی و ارزیابی دوباره، تصمیم نهایی درباره این طرح اعلام می شود. متقاضیان خرید برای شرکت در معامله، باید 10 درصد ارزش سفارش را به صورت نقدی تا حداکثر دو ساعت مانده به زمان عرضه، به حساب اعلامی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار واریز کنند که در صورت انجام معامله، این رقم به عنوان بخشی از 20 درصد ریالی محسوب خواهد شد. به گزارش ایرنا، طرح فروش نفت خام صادراتی از طریق بورس با هدف تنوع بخشی در روش های صادرات نفت خام و مشارکت بخش خصوصی انجام می شود. به گزارش ایرنا، طرح عرضه نفت خام در بورس در سال های گذشته بارها مطرح شد؛ اما ناکام مانده بود، در نهایت در تیرماه امسال با حمایت دولت و تأکید اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری آماده عملیاتی شدن است.

مشکل حمل‌ و نقل دان مرغ حل نشد

رئیس هیأت مدیره انجمن مرغ تخمگذار استان تهران با بیان اینکه نامه به رئیس جمهور برای حل مشکل تأمین نهاده ها بی نتیجه مانده است، گفت: مرغداران، کامیون داران و باربری ها با هم دچار چالش شده‌اند. ناصر نبی پور در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مشکل حمل و نقل نهاده های دامی هنوز برطرف نشده است، اظهار داشت: حمل و نقل دان به سختی انجام می شود، کالا در بنادر زیاد است اما به دلیل اختلالات ایجاد شده در حمل و نقل، بارها به سختی جا به جا می‌شود. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام مقداری دان در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهد، افزود: از بنادر هم دان کم و بیش می آید اما میزان آن ناچیز است. رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخمگذار استان تهران اضافه کرد: موضوع اینجاست که دولت مساله کرایه کامیون داران را حل نکرده و در حال حاضر این مشکل بین مرغدار، کامیون دار و باربری ها نمود یافته است، در حالی که دولت باید آن را حل می کرد. نبی پور با بیان اینکه قبلا برای حمل ۱۵ تن نهاده حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزارتومان از مرغداران هزینه گرفته می شد، گفت: هم اکنون این مبلغ بیش از دو برابر شده و به بیش از ۴ میلیون تومان رسیده است.  

رتبه جهانی تهران در رشد GDP گردشگری

بنگاه رسانه‌ای استرالیایی «تراولر» در گزارشی، با استناد به داده‌های «شورای جهانی سفر و گردشگری»، «سازمان جهانی گردشگری» و «مسترکارت» عملکرد اقتصادی شهرهای جهان در حوزه گردشگری را بررسی کرده و از مشارکت آنها در تولید ناخالص داخلی سخن گفته است. بر اساس این گزارش، تولید ناخالص داخلی پایتخت کشورمان در صنعت گردشگری و در سال ۲۰۱۷ به‌میزان ۹ درصد افزایش پیدا کرده و این رقم تهران را در رتبه یازدهم شهرهای جهان از حیث بیشترین رشد در تولید ناخالص داخلی حاصل شده از صنعت توریسم قرار داده است. با این حال، این گزارش شهرها را بر مبناهای دیگری همچون «سهم صنعت گردشگری در تولید ناخالص داخلی شهر»، «سهم تولید ناخالص داخلی صنعت گردشگری یک شهر در تولید ناخالص داخلی صنعت گردشگری یک کشور» و «همچنین پربازدیدترین شهرهای جهان» نیز رتبه‌بندی کرده که در هیچ‌ یک از این موارد نام شهرهای ایرانی میان رتبه‌های برتر به‌ چشم نمی‌خورد. /دنیای اقتصاد

بازار اوراق مسکن؛ نزول دسته‌جمعی اوراق به کف 55 ماهه

اوراق تسهیلات مسکن اسفندماه 95(تسه9512) دیروز با افت 2 درصدی به قیمت 57 هزار و 957 تومان معامله شدند. تمام سررسیدهای اوراق تسهیلات طی روز گذشته در جریان جمعی با افت قیمت مواجه شدند و به کمترین سطح قیمت از بهمن‌ماه 92 تنزل یافتند و برای سومین بار در سال جاری مرز 60 هزار تومانی را واگذار کردند. نوسان بهای اوراق به کمترین سطح طی بیش از 4 سال اخیر را باید در وضعیت رکودی بازار مسکن نگریست. جایی که تعداد معاملات این بازار در نیمه نخست امسال به نصف رسیده و قیمت‌ها بیش از دو برابر افزایش یافته است. کارشناسان معتقدند هر چه به سال آینده نزدیک‌تر شویم، احتمال تشدید رکود بیشتر می‌شود؛ به‌طوری‌که محتمل‌ترین سناریو برای سال پیش‌رو رکود است و اگر رویداد پیش‌بینی‌ناپذیری برای متغیرهای اصلی اقتصاد پیش نیاید، باید تعمیق این رکود را به انتظار نشست.

هند برای ماه آینده از ایران نفت خریداری کرد

یک مقام ارشد هندی اعلام کرد، شرکت های دولتی نفتی این کشور برای ماه نوامبر (آبان) از ایران نفت خریداری کرده اند. به نقل از روزنامه «بیزینس استاندارد»، سانجی سودیر رئیس بخش همکاری های بین المللی در وزارت نفت هند گفت: شرکت های دولتی ما هم اکنون سفارش های نفتی خود را به ایران برای ماه نوامبر (آبان) ارائه کرده اند. وی تأکید نمود: ایران به صورت سنتی یک تامین کننده مهم نفت برای هند بوده است. در هند ما به امنیت انرژی خود توجه می کنیم. مقامات هندی در حال گفت و گو با آمریکا برای به دست آوردن معافیت در ارتباط با واردات نفت هند از ایران هستند.

در نظرسنجی کیتکونیوز پیش‌بینی شد؛ حرکت طلا در مسیر گرانی قیمت

در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، هر دو گروه کارشناسان وال‌استریت و سرمایه‌گذاران پیش‌بینی کردند روند افزایش قیمت طلا در هفته جاری ادامه می‌کند. به گزارش ایسنا، قیمت طلا هفته گذشته تحت تأثیر سقوط سنگین بازارهای سهام جهانی که تقاضا برای این فلز ارزشمند به عنوان دارایی مطمئن را تقویت کرد، به بالاترین حد خود در بیش از سه ماه گذشته صعود کرد. این فلز ارزشمند پس از این که اواسط اوت به ۱۱۵۹.۹۶ دلار - که پایین‌ترین قیمت خود از ژانویه سال ۲۰۱۷ بود - سقوط کرد، بیش از شش درصد رشد کرده، با این حال این فلز از بالاترین رکورد امسال که در آوریل به ثبت رسانده بود، حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است. بازارهای سهام جهانی به دلیل نگرانی‌ها نسبت به درآمدهای آمریکا، مشکلات مالی دولت ایتالیا، تنش‌های تجاری و افزایش فشار بر عربستان سعودی بر سر قتل یک خبرنگار منتقد دولت، افت شدیدی را متحمل شدند. در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال‌استریت، ۱۸ تن شرکت کردند که از میان آنها ۱۲ تن یا ۶۷ درصد افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند و تنها یک نفر یا معادل شش درصد، انتظار داشت قیمت طلا کاهش پیدا کند؛ پنج نفر یا ۲۸ درصد نیز نظری نداشتند. در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران، ۴۴۴ نفر شرکت کردند که از میان آنها، ۲۹۱ نفر یا ۶۶ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۰۶ نفر یا ۲۴ درصد کاهش قیمت این فلز زرد را پیش‌بینی کردند، در حالی که ۴۷ نفر یا ۱۱ درصد نظری نسبت به روند قیمت طلا نداشتند.

تحریم خرید بنزین در استرالیا به روز دوم رسید

از روز جمعه که دولت استرالیا قیمت هر لیتر بنزین را به 1.20 دلار افزایش داد، اکثر مردم این کشور با راه اندازی اعتصاب سوخت ملی از مراجعه به پمپ بنزین ها خودداری کرده و با گذشت یک روز از اجرایی شدن این قانون اکثر پمپ بنزین های استرالیا خالی هستند. هم اکنون قیمت بنزین در استرالیا به 1.20 دلار رسیده است، در حالی که این قیمت در سال گذشته 1.13 دلار بوده است. 
معترضین استرالیایی با ساخت شبکه های اعتراضی در شبکه فیس بوک از هم میهنان خود برای ملحق شدن به این نوع اعتراض و تحریم درخواست کمک کردند و سابرینا لامونت مؤسس شبکه اعتراضی مردم استرالیا طی درخواستی مردمی از دولت استرالیا خواست تا هر چه زودتر برای کاهش قیمت بنزین در کشور، مالیات عمومی لغو شود. همچنین حرکت اعتراضی دیگر در شبکه فیسبوک علیه دو کشور سرمایه گذار بیریتیش پترولیوم و شرکت نفتی شل برای همکاری با دولت استرالیا برای بالابردن قیمت بنزین نیز راه افتاده است. /دیلی میل

فشار آمریکا به عراق برای توقف صادرات نفت کرکوک به ایران

منابع آگاه عراقی گفتند، واشنگتن به بغداد فشار می‌آورد تا صادرات نفت کرکوک به ایران متوقف و به ترکیه از سر گرفته شود تا آنکارا دلیلی برای دریافت معافیت از تحریم‌های نفتی ایران نداشته باشد. رویترز به نقل از 5 منبع آگاه مدعی شد عراق انتقال نفت از میادین نفتی شمال این کشور به ایران را از ماه نوامبر برای تبعیت از تحریم‌های آمریکا علیه ایران متوقف خواهد کرد. کرکوک یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین میادین نفتی در غرب آسیاست. عراق سال گذشته انتقال نفت این میدان به ایران برای استفاده در پالایشگاه‌های این کشور را آغاز کرد و ایران موافقت کرد تا همان میزان نفت را به بنادر جنوبی عراق تحویل دهد. این منابع به رویترز گفتند در حال حاضر، عراق کمتر از 30 هزار بشکه نفت در روز به ایران به وسیله کامیون صادر می‌کند. به گفته یک منبع آگاه، «انتقال نفت کرکوک با کامیون از ماه نوامبر همراستا با تحریم های آمریکا علیه ایران متوقف خواهد شد. سومو(شرکت بازاریاب دولتی) در نظر دارد تا در ماه نوامبر 30 هزار بشکه نفت در روز از یک میدان نفتی کوچک در نزدیکی موصل به عنوان جایگزین بفروش برساند. سومو روز پنجشنبه مناقصه فروش این میزان نفت را منتشر کرده است.» /فارس

تورم نقطه به نقطه ۳۶.۹ درصد رسید

اعلام بانک مرکزی از ادامه روند رشد تورم در هفت ماه ابتدایی امسال حکایت دارد، آخرین نرخ ثبت شده ۱۵.۹ درصد درمهرماه است. بانک مرکزی از رشد تورم در تمامی شاخص‌ها خبر داده است؛ بنابر این گزارش تورم در ۱۲ ماه منتهی به مهرماه ۱۳۹۷ نسبت به ۱۲ ماه منتهی به مهرماه سال قبل  ۱۵.۹ درصد است. این نرخ در قیاس با ۱۳.۵ درصد شهریورماه ۲.۴ درصد افزایش دارد. همچنین تورم ماهانه ۴.۶ درصد و تورم نقطه به نقطه (تغییر شاخص نسبت به مهرماه سال قبل)   ۳۶.۹ درصد اعلام شده است.

واکنش رئیس جمهور به ابرتورم در اقتصاد ایران

رئیس جمهور با اشاره به اینکه آنها که می‌گویند ابر تورم داریم یا دروغ می‌گویند یا اقتصاد ایران را نمی‌فهمند، خاطرنشان کرد: ما ابر تورم نداریم. ابر تورم از لحاظ اقتصادی و تحلیل سیاسی نادرست است. متأسفانه ما از یک تورم تک رقمی عبور کرده‌ایم اما حتما می‌توانیم تورم را مهار کنیم. مهار تورم امکان‌پذیر است و روند صعود تورم ادامه نمی‌یابد. تورم ما افزایش یافته است. رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری هم کاهش یافته اما در عین حال در هیچ زمانی به اندازه امروز ذخایر کالاهای اساسی ما در سطح بالایی نبوده است. انبار ذخایر کالاهای ما کاملا مطمئن است. وی بیان کرد: با آنکه امروز مشکلات ارزی داریم اما میزان ذخایر ارزی ما از همه پنج سال گذشته بالاتر است. هم کل ذخایر بالاتر است و هم ذخایر اسکناس. ما مشکل لاینحلی نداریم و مشکلات موجود را می‌توانیم با کمک هم حل کنیم. چهار سال است که در گندم، خودکفا شده‌ایم که در دهه‌های گذشته این دستاورد بی‌نظیر بوده است. در حوزه گاز و گازوئیل نیز خودکفا هستیم و در بنزین هم در ماه‌های آینده خودکفا می‌شویم. /ایسنا

ممنوعیت صادرات مرغ لغو شد

بر اساس نامه ارسالی از سوی محمد شریعتمداری، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت با گمرک، صادرات مرغ مجدد آزاد شد. به گزارش مهر، محمد شریعتمداری، وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به گمرک جمهوری اسلامی ایران، خواستار رفع ممنوعیت صادرات مرغ و احشاء آن شد.

مصوبه ای برای تغییر قیمت برق نداریم

مدیر عامل توانیر گفت: امسال­­ مصوبه ای برای تغییر ­قیمت برق نداریم و افزایش قیمت در این خصوص ­صحت ندارد. این مقام مسئول درباره قطع برق مشترکانی که قبوض خود را بموقع پرداخت نمی کنند گفت: پیش از این،​ مشترکان ۴۸ ساعت فرصت داشتند تا قبض برق خود را بعد از پایان ­­موعد تعیین شده پرداخت کنند و به آنها اخطار قطع برق داده می شد چون امکان داشت مشترکان فرصت پرداخت را پیدا نکنند، این موعد از ۴۸ ساعت به یک هفته افزایش یافت. اخطار قطع برق برای قبوض بالای ۵۰ هزار تومان بود و این موضوع همچنان ادامه دارد. متولی زاده درباره قیمت تکلیفی برق نیز افزود: ­در اوایل انقلاب به طور مثال در تهران قیمت هر کیلو وات ساعت با قیمت یک عدد نان یکی بود ­اگر با همان روند افزایش می یافت قیمت برق الان خیلی بیش از قیمت فعلی بود، در حالی که قیمت برق در کشور ما به طور میانگین به ازای هر کیلو وات ساعت هم اکنون ۶۵ تومان است. به گفته مدیرعامل توانیر، این اختلاف قیمت بسیار معنادار است، در حالی که قیمت برق در کشورهای همسایه نیز خیلی بالاتر است. /صدا و سیما

هشدار چین علیه افزایش قیمت گاز

دولت چین به شرکت‌های انرژی دولتی CNPC، CNOOC و سینوپک هشدار داد در تعیین قیمت گاز در آستانه فصل زمستان که تقاضا افزایش قابل توجهی پیدا می‌کند، دقت کنند. مصرف گاز طبیعی چین در ده سال گذشته چهار برابر شده و به بیش از ۲۵ میلیارد فوت مکعب در روز رسیده است. چین دومین واردکننده بزرگ LNG جهان است و حدود ۳۸ میلیون تن از این سوخت را در سال ۲۰۱۷ خریداری کرد که ۴۶ درصد نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش داشت. اکنون شرکت‌ها برای اجتناب از تکرار کمبود گاز زمستان گذشته، میادین گاز قدیمی را به تأسیسات ذخیره سازی تبدیل کرده‌اند. جزئیات بیشتر

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۹
ابر تورم نداريم؟ خدا ونزوئلا رو از مسئولين مملكت ما نگيره تا تمام مشكلات رو با وضعيت اونا مقايسه كنن و وضع خودمون رو هميشه خوب و نرمال اعلام كنن. با اين وضعيت بحراني توزيع دان مرغ و روند رو به رشد گراني مرغ ، آقاي شريعتمداري با چه منطقي ممنوعيت صادرات اون رو لغو كرده؟ افزايش صادرات به چه قيمتي؟ مسئولين مملكت از وضعيت معاش مردم خبري دارن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
تورم قطعا بالاتر از سه رقمی است و بیشتر از %100 شده است
صد درصد یعنی دو برابر و اکثر اجناس و مایحتاج بیش از دوبرابر تا 4 برابر شده اند
فیمت همه اجناس بلااستثناحداقل دوبرابرشده پس چطورنرخ تورم ۴۹ درصداعلام شده؟! شک نکنیدنرخ واقعی تورم بیشتراز۲۰۰ درصد هست اعلام نمیکنندچون درصورت تایید بایدحقوق هاراهم به همین میزان افزایش بدهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
دوست عزیز این یک روش آماری هست
اولا سبد در نظر گرفته میشه و یک کالا که کم تورم بوده داخلش میزارند تا میانگین تورم رو کاهش بدهند
دوما این چیزی که اینا از تورم نقطه به نقطه میگن مثل شتاب در فرضیه سرعت هست وقتی شما شتاب ثابت داشته باشی سرعت شما رو به افزایش خواهد بود و وقتی افزایش شتاب داشته باشی خیلی سریعتر سرعت تغییر میکنه این تورمی هم که اینا میگن مثل افزایش شتاب میمونه مثلا اگر تورم 20درضد بوده الان تورم 69 شده: 20+49= 69
و تازه این مربوط به کل سبد مصرف هست یعنی میانگین :-)
من فقط میگم یادمون نره که هسته ای رو دادیم رفت و الان وضعیتمون اینه.چرا؟چون برجام ضمانت اجرای قوی نداشت و باید مرحله به مرحله انجام می شد.
...طبق گزارش بانک مرکزی تورم 36/9 بوده یعنی حداقل 26 در صد از پارسال بیشتر است
اگر شمارش بلد باشن!! ( ما از یک تورم تک رقمی متاسفانه عبور کرده‌ایم) میتونه از 10 درصد تا 99 درصد باشه!!
من اکنون باتری موتور رو از قیمت قدیم 30 هزار تومنی خریدم 135 هزار تومن، چراغ هم از 5 هزار تومن به 29 هزار تومن تغییر کرده اکثر اجناس سه برابر و چهار برابر شدند
چطور ابر تورم نداریم؟
واقعا ی سر برید بازار ببینید بعد سخنرانی کنید
متاسفانه نحوه محاسبه نرخ تورم با اقلامی محدود که رشد قیمتشان زیاد نبوده انجام میگیرد والا مردم بدرستی و روزانه نرخ تورم در ارزاق عمومی و اجاره خانه و خدمات را از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد میدانند
متاسفانه روسای جمهور قبل از انتخاب شعارهای مردم پسند میدهند ولی وقتی خودسان مخصوصا در دور دوم انتخاب شدند عملکرد اماری مشابه بقیه و ضد منافع مردم و به خلاف ارائه میکنند .
روحانی خودش در سال ۹۲ گفت نرخ واقعی تورم جیب مردم است ولی الان به نسبت جیب مسولین اعلام میکنند .
توریستهای ایرانی هم اکثرا از پاکستان و بیشتر برای تکدی گری می ایند وبیشتر ارز خارج کن هستند تا وارد کن
سلام. از گزارش بنگاه رسانه‌ای استرالیایی «تراولر» مطلبی نقل شده است. تاریخ و شماره گزارش را هم اعلام نمایند. این نوع اطلاعات قطره چکانی راه به جایی نمی برد.
کاش اقتصاد دانان ایران که سالهاست برداشت های اشتباه از مفاهیم علم اقتصاد داشته و آنرا به جامعه منتقل کرده اند از فرمایشات گهر بار استاد مسلم علم اقتصاد حال حاصر ایران و جهان ، جناب روحانی استفاده کنن و بتونن تحول جدیدی در علم اقتصاد ایجاد و به صادرات آن نیز مشغول شوند .
یکشنبه ۶ ابان ساعت ۱۱:۳۰
یورو ۱۶۶۰۰
دلار ۱۴۵۰۰
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
یکشنبه ۶ ابان ساعت ۱۵:۳۰
یورو ۱۶۸۰۰
دلار ۱۴۷۰۰
ایرادی ندارد چراکه طبق نظر رئیس جمهور ما کماکان ارزانترین کشور دنیا هستیم!!! البته ایشون درست گفته اند برای گردشگران خارجی که دلار میاورند ارزانترین هستیم! ولی برای خود مردم در فلاکت بسر می بریم!!! تورم کمر مردم را شکسته است ولی انگار نه انگار
گردشگری چی ؟!! یادش بخیر همیشه اروپائیها را در شهرها و نقاط گردشگری میدیدیم و با انها صحبت میکردیم که زبان خارجی ما خوب شه !!! الان فقط در مشهد و مازندران عربها مغرور با لباسهای متفاوت با انسانهای عادی دنیا همه جا هستند !!! چرا با مردم با فرهنگ غرب رابطه نداریم ؟! همنشین تو از تو به باید تا ترا .... !!!!!
مشکل اینجاست که اولا مسولین خودشون بازار نمی روند و ثانیا با امار بازی میکنند .
واقعیت جیب مردم است که هر روز کوچکتر شده .
مدیران مافقط باحرافی کردن قصددارند مشکلات کشورراحل کنند
یکشنبه ۶ ابان ساعت ۱۵:۳۰
یورو ۱۶۸۰۰
دلار ۱۴۷۰۰
نه آقا تورم ما ماه آینده تک میشه روحانی میگه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی