بازدید 15743
پیمانه اقتصادی؛

افزایش حقوق کارمندان برای سال آینده چند درصد پیش‌بینی شد/ دلیل افزایش تقاضای جهانی برای طلا/ نفت در بورس چند دلار قیمت خورد/ مطمئن‌ترین خودرو سال ۲۰۱۸ مشخص شد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس پس از چهار روز کاهشی، یک درصد رشد کرد، بازار اوراق مسکن؛ تلاطم اوراق در رکود تورمی، نرخ نفت و دلار در بودجه ۹۸ چقدر است؟، آمریکا به هیچ وجه قادر به توقف فروش نفت ایران نمی‌شود، چقدر زغال چوب در ۵ ماهه امسال به کشور وارد شد؟، تحریم ایران قیمت نفت را یکباره تا ۹۰ دلار بالا می‌برد و افزایش تعداد دکل‌های نفتی آمریکا به علت کاهش بهره‌وری در میادین نفت شیل را در بر دارد.
کد خبر: ۸۴۶۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 29 October 2018

افزایش حقوق کارمندان برای سال آینده چند درصد پیش‌بینی شد/ دلیل افزایش تقاضای جهانی برای طلا/ نفت در بورس چند دلار قیمت خورد/ مطمئن‌ترین خودرو سال ۲۰۱۸ مشخص شدپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس پس از چهار روز کاهشی، یک درصد رشد کرد، بازار اوراق مسکن؛ تلاطم اوراق در رکود تورمی، نرخ نفت و دلار در بودجه ۹۸ چقدر است؟، آمریکا به هیچ وجه قادر به توقف فروش نفت ایران نمی‌شود، چقدر زغال چوب در ۵ ماهه امسال به کشور وارد شد؟، تحریم ایران قیمت نفت را یکباره تا ۹۰ دلار بالا می‌برد و افزایش تعداد دکل‌های نفتی آمریکا به علت کاهش بهره‌وری در میادین نفت شیل را در بر دارد.

 

شاخص کل بورس پس از چهار روز کاهشی، یک درصد رشد کرد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز یکشنبه، با افزایش ۱۷۸۳ واحدی معادل ۱.۰۰ درصد به رقم ۱۸۰ هزار و ۶۲۵ واحد رسید. این در حالیست که روز شنبه در اولین روز هفته، شاهد افت  ۲۲۱۸ واحدی معادل ۱.۲۳ درصد نماگر کل بورس بودیم. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۵۱۹ واحدی معادل ۱.۰۰ درصد به رقم ۵۲ هزار و ۶۱۱ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۱۷۳ واحدی معادل ۰.۶۳ درصد، عدد ۲۷ هزار و ۵۵۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۲۲ واحدی معادل ۰.۶۳ درصد به رقم ۱۹ هزار و ۴۵۳ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۱۷۰۸ واحد افزایش معادل ۰.۹۱ درصد را رقم زد و به سطح ۱۸۹ هزار و ۹۸۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با ۱۳۰۸ واحد کاهش معادل ۰.۹۹ درصد به رقم ۱۳۳ هزار و ۷۷۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۳۵۸۲ واحد افزایش معادل ۱.۰۲ درصد همراه بود و عدد ۳۵۶ هزار و ۳۹۵ واحد را به نمایش گذاشت.

افزایش حقوق کارمندان برای سال آینده چند درصد پیش‌بینی شد/ دلیل افزایش تقاضای جهانی برای طلا/ نفت در بورس چند دلار قیمت خورد/ مطمئن‌ترین خودرو سال ۲۰۱۸ مشخص شد

بازار اوراق مسکن؛ تلاطم اوراق در رکود تورمی

اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵، دیروز ضمن نوسان پردامنه، در نهایت با رشد ۳/ ۲ درصدی به قیمت ۵۹ هزار و ۳۱۰ تومان معامله شدند. در ابتدای معاملات دیروز شاهد تحرکات مثبت در اکثر سررسیدهای این بازار و افزایش فاصله قیمت اوراق از کف ۵۵ ماهه بودیم. با این حال، این روند پایدار نماند و قیمت‌ها در نیمه دوم معاملات تحت فشار عرضه با اصلاح نسبتا محسوس مواجه شدند. افزایش دامنه نوسان قیمت اوراق در حالی رقم خورد که متوسط قیمت مسکن در تهران بر‌اساس آخرین گزارش بانک مرکزی برای مهرماه، ۸۳ درصد در مقیاس سالانه افزایش یافته و تعداد معاملات نیز در همین بازه زمانی ۳۲ درصد کم شده است. در عین حال، رشد ۴/ ۶ درصدی متوسط قیمت در مهرماه نسبت به شهریور در حالی رقم خورد که تعداد معاملات ۵/ ۹ درصد ریزش داشت.

افزایش حقوق کارمندان برای سال آینده چند درصد پیش‌بینی شد

فارس نوشت: دولت برای سال 98 میزان افزایش حقوق کارمندان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران خود را 20 درصد لحاظ کرد.  طبق ضوابط مالی ناظر بر تهیه و تدوین لایحه بودجه سال 98 کشور دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی در بند اول موظف شدند: ضریب ریالی افزایش حقوق را به طور متوسط 20 درصد لحاظ نمایند. رقم قطعی ضریب به تصویب هیات وزیران خواهد رسید. افزایش حقوق و دستمزد مشمولین قانون کار و مستمری‌ها 20 درصد تعیین می‌گردد. رقم قطعی افزایش به تصویب شورای عالی کار خواهد رسید. در بند (ب) ضوابط مالی آمده است سقف اعتبار مربوط به سرانه اضافه کار کارکنان را در بودجه سال 98 حداکثر معادل اعتبار سرانه اضافه کار در سال 97 پیش‌بینی نمایند.  بند (ج) مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) را در بودجه سال 98 معادل 1078000 ریال پیش‌بینی نمایند. مبلغ قطعی پاداش پایان سال به تصویب هیات وزیران خواهد رسید. 

نرخ نفت و دلار در بودجه ۹۸ چقدر است؟

ایسنا نوشت: اطلاعات دریافتی از این حکایت دارد که در رابطه با تعیین قیمت فروش هر بشکه نفت با توجه به افزایش قیمتی که در بازارهای جهانی در چند ماه گذشته داشته و اکنون به میانگین حدود ۷۵ دلار در هر بشکه می‌رسد، برای بودجه سال بعد بحث‌هایی برای نفت حدود ۶۵ دلاری وجود دارد و بعید نیست که این قیمت برای آن ثبت شود. از سوی دیگر باید نفت فروخته شده توسط دولت از سوی بانک مرکزی به ریال تبدیل شود که هرساله مبنای آن برای پیش‌بینی درآمد نفتی دولت تعیین می‌شود. نرخ‌هایی که پیشنهاد شده هنوز نهایی نشده است اما ظاهرا نرخ ۵۵۰۰ تومان نیز برای هر دلار از احتمال بالاتری برخوردار است. بر این اساس دولت درآمدهای ارزی خود در سال آینده را با رشد قیمت دلار به ریال تبدیل خواهد کرد و البته این امری طبیعی بوده و هر ساله معمولا قیمت دلار در بودجه نسبت به سال قبل افزایش دارد. برای سال جاری مبنای دلاری بودجه ۳۵۰۰ تومان بود.

آمریکا به هیچ وجه قادر به توقف فروش نفت ایران نمی شود

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر این که نفت ایران هیچ جایگزینی ندارد، گفت: با برنامه ریزی دولت و سازوکارهای در نظر گرفته شده برای اداره کشور با جدیت اعلام می کنم که آمریکایی ها به هیچ وجه قادر نمی شوند، فروش نفت این کشور را متوقف کنند. اسحاق جهانگیری افزود: ایران در ماه های گذشته 2.5 میلیون بشکه نفت صادر می کرد، حال ممکن است چند هزار بشکه کاهش یافته باشد ولی ما همواره تاکید داشتیم که نباید صادرات نفت ایران از یک میلیون بشکه کمتر شود. وی ادامه داد: امروز اتفاقی که می افتد دروغی است که دولتمردان آمریکایی به مردم دنیا و آمریکایی ها می گویند که باید نفت عربستان و دیگر کشورها جایگزین نفت ایران شود تا قیمت آن افزایش نیابد. معاون اول رییس جمهوری همچنین اظهار داشت: قیمت نفت که حدود 30 دلار می فروختیم اکنون به 80 دلار رسیده است، آمریکایی ها اگر می توانستند فروش نفت ایران را متوقف کنند حتما قیمت نفت به بالای 100 دلار می رسید.

چقدر زغال چوب در ۵ ماهه امسال به کشور وارد شد؟

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی ۵ ماهه نخست سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از هزار و ۹۱۲ تن زغال چوب از کشور‌های مختلف جهان وارد ایران شده است. بر اساس واردات این حجم زغال چوب به کشور ۲ میلیون و ۹۷ هزار و ۸۰۲ دلار ارز از کشور خارج شد که معادل ریالی آن بالغ بر ۸۸ میلیارد و ۵۴۶ میلیون و ۸۲۹ هزار و ۱۰۸ ریال در آمار گمرک به ثبت رسیده است. به نقل از  براساس این گزارش زغال چوب از کشور‌های اندونزی، ایتالیا، ترکیه، پاراگوئه، چین، نیجریه و ویتنام وارد ایران شده است. بنا بر آمار منتشره از سوی گمرک بیشترین واردات زغال چوب از کشور چین به حجم بیش از هزار و ۷۴۷ تن و به ارزش ۱۹۸یک میلیون و ۸۸۳ هزار و ۶۹۰ دلار بوده است.

دلیل افزایش تقاضای جهانی برای طلا

راشاتودی گزارش داد: بانک‌های مرکزی جهان به طلا روی آورده‌اند تا آن را جایگزینی برای دلار کنند و علت آن هم سیاست‌های تجاری خصمانه آمریکا و وضعیت نامشخص ژئوپولیتیکی در جهان است. آمار انجمن جهانی طلا (دابلیوجی‌سی)، نشان داد در ربع اول ۲۰۱۸ تقاضای طلا در بین بانک‌های مرکزی جهان ۴۲ درصد افزایش یافته است. روسیه و ترکیه بزرگترین خریداران خالص طلا هستند. بانک‌های مرکزی در نیمه اول ۲۰۱۸ روی هم رفته ۱۹۳.۳ تن طلا به ذخایر خود افزوده‌اند که نسبت به ۱۷۸.۶ تن طلایی که در بازه مشابه سال قبل خریداری کرده بودند، ۸ درصد افزایش داشته است. دابلیوجی‌سی می‌گوید این قوی‌ترین ۶ ماه برای خرید طلای بانک‌های مرکزی از ۲۰۱۵ تا کنون است. دابلیوجی‌سی اعلام کرد که تا نیمه اول ۲۰۱۸، بانک‌های مرکزی جهان ذخایر طلای خود را به ۱.۳۶ تریلیون دلار افزایش دادند که این حدود ۱۰ درصد ذخایر ارزی جهان است. یکی از تحلیل‌گران به راشاتودی گفته است که دلیل پشت این روال جهانی، تنوع‌بخشی به ذخایری است که بیشتر دلار در آن سهم داشت. الدیار موراتوف، رییس کستل‌فمیلی سنگاپور، می‌گوید: ایالات‌متحده از دیرباز از دلار برای فشار آوردن به رقیبان خود استفاده کرده است. این همیشه باعث خشمگین شدن جوامع جهانی شده است. حالا جنگ بر علیه دلار به اروپا رسیده است. /مهر

تحریم ایران قیمت نفت را یکباره تا ۹۰ دلار بالا می‌برد

موسسه مدیریت ریسک هج‌آی اعلام کرد در ۸ روز آینده که تحریم‌های نفتی ایران اجرایی خواهند شد، بازارهای نفت ممکن است غافل‌گیر شوند و قیمت‌ها جهش کند. جو مک‌مونیگل، رییس سیاست‌گذاری انرژی در هج‌آی، گفت: تاجرانی که منتظرند آمریکا معافیت هایی را صادر کند که به کشورهای مشخصی اجازه دهد همچنان به خرید نفت خود از ایران ادامه دهند، اشتباه محاسباتی بزرگی مرتکب شده‌اند و باید منتظر یک غافل‌گیری باشند. مک‌مونیگل گفت: ما شانس اجرای یک‌باره تحریم‌ها علیه ایران، برای فرستادن پیامی واضح به دیگران و تشویق آنها (به پیروی از تحریم‌ها و) به صفر رساندن واردات ایران، را بیش از ۵۰ درصد پیش‌بینی می‌کنیم. ما معتقدیم این به بازار نفت شوک وارد خواهد کرد. مک مونیگل نتیجه گرفت: قیمت‌های نفت این ماه از بالاترین سطح خود در بیش از ۴ سال اخیر افت کردند که بخشی از این افت به علت این تفکر بود که با اعطای معافیت‌ها تاثیر منفی تحریم‌ها (ضد ایرانی) تا حدودی کم می‌شود. به نقل از مهر؛ هج‌آی پیش‌بینی می‌کند این روند معکوس شود و با از دست رفتن حداقل ۱ میلیون بشکه در روز از صادرات نفت ایران، قیمت نفت برنت ۵ دلار تقویت شود. بنچ‌مارک بین‌المللی نفت خام حتی می‌تواند برای اولین بار از ۲۰۱۴، تا ۹۰ دلار هم  بالا برود و بعدا در حدود ۸۵ دلار تثبیت شود. /

نفت در بورس چند دلار قیمت خورد

دیروز یک میلیون نفت خام سبک ایران برای اولین بار در بورس انرژی عرضه شد و در نهایت پس از رقابت سه خریدار، قیمت نفت در هر بشکه ۷۴ دلار و ۸۵ سنت داد و ستد شد. به گزارش ایسنا، دیروز پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره یک میلیون بشکه نفت خام سبک در بورس انرژی عرضه شد و پس از آمادگی چهار خریدار، در نهایت تا ساعت ۱۴ دیروز سه نفر ۱۰ درصد مبلغ اولیه را به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه واریز کردند.

افزایش تعداد دکل‌های نفتی آمریکا به علت کاهش بهره‌وری در میادین نفت شیل

از آنجایی‌که کاهش بهره‌وری در برخی از میادین نفت شیل شرکت‌های آمریکایی مجبور کرد تا برای حفظ رشد تولیدشان، حفاری بیشتری انجام دهند، این شرکت‌ها برای نخستین بار از ماه ژوئن، برای سومین هفته متوالی، بر تعداد فعال نفتی‌شان افزودند. شرکت بیکر هیوز، بزرگ ترین شرکت خدمات نفتی جهان اعلام کرد حفاران آمریکایی در هفته منتهی به 26 اکتبر 2 دکل نفتی را فعال کردند و در مجموع تعداد دکل‌های نفتی این کشور به 875 دکل رسید که بالاترین میزان از مارس 2015 به شمار می‌رود. طی یک ماه گذشته، تعداد دکل‌های نفتی فعال در ماه اکتبر به 12 دکل رسید که بیشترین میزان ماهانه افزایشی از ماه می به شمار می رود. در ماه می 34 دکل را فعال کردند. این افزایش، نخستین افزایش متوالی از جولای 2017 است که برای 4 ماه متوالی افزایش داشت. شمارش دکل‌های آمریکا به عنوان نشانه اولیه تولیدات آتی درنظر گرفته می‌شود که بیش از 737 دکل فعال سال گذشته است.

مطمئن‌ترین خودرو سال ۲۰۱۸ مشخص شد

وب‌سایت « consumer reports» نام ۱۰خودروی مطمئن سال ۲۰۱۸ را منتشر کرد. این گزارش بر پایه بررسی نظرسنجی از مالکان بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو انجام گرفته است. از این رو پاسخ مالکان بر مبنای پیش‌بینی میزان قابل اعتماد بودن خودروها و ایجاد مشکلات کمتر برای مالکان آنها قرار گرفته است. به نقل از دنیای اقتصاد،  اما باز هم نام خودروساز ژاپنی، تویوتا در این فهرست به چشم می‌خورد. ۷ خودرو این فهرست متعلق به این شرکت هستند. همچنین لقب قابل اطمینان‌ترین خودرو را لکسوس شاسی‌بلند جی‌ایکس به خود اختصاص داده است. گزارش‌های به‌دست آمده در این باره تایید می‌کند که مالکان این خودرو آن را بسیار سریع‌تر و بی‌صدا نسبت به دیگر شاسی‌بلندهای موجود در بازار توصیف کرده‌اند. تویوتا و برند زیر مجموعه آن، لکسوس برای ششمین سال متوالی عنوان قابل اطمینان‌ترین خودروها را به خود اختصاص داده‌اند. هیچ محصولی از خودروسازان آمریکایی در این فهرست جای نگرفت در حالی که سه جایگاه دیگر نیز از سوی مزدا، هوندا و کیا تصاحب شدند.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۸
این چه معنا دارد که در سال جاری 20 درصد افزایش تصویب نمودند و عملا 10 الی 12 درصد افزایش دادند و سال 98 نیز که نرخ تورم به گفته مرکز امار حدود 40 درصد و واقعا 100 درصد افزایش یافته باز افزایش 20 درصد در سال آتی را مد نظر دارند باعث تاسف است دولتی که بازو های خود را ضعف می کند چطور می خواهد کار های بزرگ را به پیش ببرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
بسلامتی ومیمنت دلار۱۶۰۰۰ تومان شد !!!
مطمئن‌ترین خودرو سال ۲۰۱۸ مشخص شد. پس چرا نام محصولات سایپا و ایران خودرو نیست!!!! البته اگر بی کیفیت ترین محصولات هم، رتبه بندی می شدند فقط محصولات این خودرو ساز داخلی بود.
بخوره تو سرش این 20 درصد افزایش حقوق.
پراید و پژو و اینا چی شد پس؟
سلام امسال كارمندان دولت چي كار كنند از گرسنگي و فقر بميرند با اين تورم 200درصدي چرا حقوق را واقعي نميكنيد نرخ بنزين ارزان است بنزين قاچاق مي شود حقوق كارشناسان دولت بسيار پايين است خوب اونها هم مهاجرت ميكنند مي روند فقط بنزين را نبينيد فرار مغزها را ببينيد كوچ كارشناسان از بدنه دولت و كشور ضربه مهلكي به كشور است موضوع را جدي بگيريد
دولت برای سال 98 میزان افزایش حقوق کارمندان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران خود را 20 درصد لحاظ کرد?!
آنوقت آن 280 درصد کسری ناشی از تورم را باید از کجا جبران کنند؟؟ به فرض اینکه تا پارسال حقوق یک کارمند کاملا مطلوب هم بوده. ریشه فساد در نظام اداری همین است مگر می شود 30 منهای 2 بشود 0؟؟
اگر مقدور است ده درصد از اين افزايش حقوق را امسال بدهيد
"فارس نوشت: دولت برای سال 98 میزان افزایش حقوق کارمندان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران خود را 20 درصد لحاظ کرد."
خب مگه افزایش حقوق بر اساس نرخ تورم نیست؟ نرخ تورم سال 97 بیست درصده؟
تورم بالای 200 درصد، افزایش حقوق شاید 20 درصد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کارمندان و خانواده آنان باید بمیرند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با سلام . خوشبختانه قدمهای بسیار زیادی در مکانیزه کردن روند اداری برداشته شود .مثلا وزرات بازرگانی کلیه مکانهایی که دارای شناسه کاربری انبار هستند چه دولتی و چه شخصی .برای جلوگیری از احتکار و اگاهی از موجودی ،انها را وارد سیستم مکانیزه انبار داری می نماید . و نیزوزارت بازرگانی برای کنترل و نظارت بر قیمت با همکاری بخش خصوصی نسبت به فروش اینترنتی بعضی لوازم اقدام نموده است مانند (فروش لاستیک خودرو در دیجی کالا ) که این باعث شده فروشندگان .گران فروشی نکنند .
مطمئن‌ترین خودرو سال ۲۰۱۸

به ترتيب حروف الفبا مرتب شده
پرايد
تيبا
سمند
با این افزایش حقوق ها: افزایش شدید چند شغلگی و رشوه گیری و فساد اداری از یک طرف و کاهش شدید بهره وری در سالهای آتی رو شاهد خواهیم بود...
ایران پویایی خود را از دست داده و افسردگی و خستگی جای نشاط ناشی از کار رو خواهد گرفت!
دراین صورت مشارکت اجتماعی به شدت کاهش و اعتماد عمومی به نظام سلب شده ،مردم در کارزار های اجتماعی سیاسی مشروعیت بخش به نظام (مثل انتخابات) شرکت نخواهند کرد و این پاشنه آشیل برای حکومت مدعی جمهوری خواهد بود...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
دقیقا
کارمندان گول دروغهای دولتی رانخورید آنها فقط درحال شیره مالی سرکارمندان هستند که ازحالا بحث افزایش حقوق رامطرح میکنند .طبق مصوبه مجلس میزان افزایش حقوق کارمندان بایدبرمبنای نرخ تورم باشد که هیچگاه عملی نشد .درحال حاضر دولت فقط درحال پیچاندن مردم وروزمرگی است
دلار که 5500 افزایش حقوق کارگر . کارمند هم که دوزار
بفرمایید مردم چه گناهی کردند
مشکل اینه همه مردم حقوق بگیر دولت نیستند. افزایش حقوق باعث تورم بیشتر میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
پیشنهاد میکنم سوادت را بیشتر کن تا ببینی منشا تورم در افزایش حقوق کارمند و کارگر نیست
ناشناس
| - |
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
البته افزایش روزانه قیمت ها به بهانه افزایش دلار یا عطسه کردن گربه ترامپ توسط امثال شماها تورم زا نیست
از فروردين تا حالا سوپر ماركت محله ما 90% بعضي چيزها 100% گران كرده فروردين من 1800حقوق گرفتم توانستم 200 هزارتومان خريد كنم الان كه سوپر ماركت محله ما تا اين حد گران كرده اجناس را من توان خريد ندارم حتي 460 هزار تومان بهش بدهكارم حالا من تا سال ديگه منتظر باشم دولت 20% حقوقم را افزايش دهد اونم ميشه همون 10% امسال تا سال ديگه زن وبچه من چكار كنه آقاي دولت واقعا چكار كنم توان ندارم سر سفره چيزي بزارم !!!!!!
راست می گویند که همیشه عوام فشل هستند .در بین این همه اظهار نظر یک نفر نپرسیده در شرایطی که پول نفت نصف شده،درامد مالیاتی کاهش یافته و کسی هم دارایی نمی خرد،منابع مالی این افزایش حقوق از کجا تامین می شود؟الان رگ گردن دوستان بیرون می زند و می گویند از گران فروشی ارز که اظهار نظر عوامی دیگری است چون اولا بخش بزرگی از ارز در اختیار دولت نیست،ثانیا هزینه های دولت هم افزایش یافته است،ثالثا بخش بزرگی از ارز ورودی یارانه ای و کم قیمت است و آخر الامر ورودی ارز به شدت کم شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۹
از محل گران فروشی دلار توسط دولت تامین شده است شما نگران نباش
*دلار ضرب در 3 یا 4 شد یعنی 300 یا 400 درصد تورم
*قرار بود امسال اضافه شود چی شد؟!
هنر این دلت بازی با کلمات است. سال 97هم گفت به طور متوسط 20 درصد در حالیکه حقوقهای زیر یک و نیم میلیون 20 درصد افزایش داشتند اما بطور متوسط 6 درصد افزایش لحاظ شد. برای سال 98 هم که لفظ بطور متوسط را بکار برده اند پس منتظر همان 6 درصد باشید. ضمنا قرار بود در سال 97 هم با توجه به تورم افزایش حقوق صورت گیرد پس چی شد؟!!!!
جایزه "سیب طلایی" اطمینان و راحتی خودرو که توسط منتقدان و متخصصان صنعت خودرو در جهان اهدا میگردد امسال به خودرو ساز ژاپنی تویوتا تعلق گرفت و سیب نقره ای و برنزی را هم به ترتیب شرکتهای مزدا و هیوندا دریافت کردند جایزه " زرشک" طلایی و نقره ای " هم به ترتیب به ایران خودرو و ساپیا رسید و هیچ خود رو ساز دیگری را هم در جهان پیدا نکردند که جایزه زرشک برنزی را به او بدهند
2 تا ابهام:
1:اینکه آیا در ماه های مرداد و شهریور حقوق کارمندان و کارگران افزایش داشت که منتج به افزایش نقدینگی و در نهایت تورم بیش از 40 درصد در شهریور و مهر داشتیم؟
2: زمانی ک دولت ارز جهانگیری رو از 4200 تومان بیش از 30 درصد افزایش میدهد ب 5500 میرساند چطور ب این نتیجه میرسد که حقوق کارمندان و کارگران رو 20 درصد افزایش دهد در حالی که این قیمت ارز تنها جهت تءمین کالاهای ضروری هست و برای کالاهای غیر ضروری ارز بالای 14000 تومان می باشد
عیدی را اشتبا ه نوشتی.
دوشنبه ۷ ابان ساعت۱۳:۳۰
یورو ۱۷۱۰۰
دلار ۱۵۰۰۰
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
قیمت لیر ترکیه چنده امروز ؟ ممنون از جوابی که می دهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
شما داری مشکوک میزنی مواظب باش می
تا وقتي نوبخت توي دولت هست وضع كارمندان همين است ايشون كمر به قتل كارمند و كارگر جماعت بسته
سلام افزایش حقوق 20درصدی سال آینده هم حتما مثل امسال است ؟؟؟؟؟؟ماشااللله ببین امسال چقدر خوب وبالای 20درصد حقوق کارمندان را اضافه کردن ؟ماشالله ،نموم خدا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!اگر امسال هم همین طور ومثل 20درصد امسال اضافه شود نون کارمندا توی روغن است.
2
- اصلا مهم نیست که چند درصد قرار است حقوق را افزایش بدهند. هر ساله از ماه دوم اضافه کار و بهره وری را کاهش میدهند. دریافتی کارمندان و کارگران بیشتر افزایش نخواهد داشت. در حالیکه حقوق مدیران در سال چند بار به بهانه های مختلف افزایش می یابد و باز به بهانه های مختلف بهره وری و ترمیم چند ده میلیونی می گیرند.
پيمانه اقتصادي عزيز از قديم گفته اند " پهخلوان زنده را عشقست " . افزايش حقوق سال آينده به چه درد مردم مي خورد.!!!!
زمان حال را دريابيد.
متاسفانه خبر ها همینجوری و بدوم تخصص داشتن در مورد اون رشته از سایتهای مختلف گرفته میشه ترجمه و ما اینجا میبینیم خصوصا در رابطه با خودرو . همین مورد آخر مطمین ترین خودرو سال 2018 خیلی از سایتهای نطر گیرنده و خبر دهنده دقیقا مثل همین سایتی که این خبر و منتشر کرده در آمریکاست و تمامی اخبار خودروشون در مورد خودروهای موجود و فروشنده در آمریکاست مثلا در آمریکا رنو حضور نداره یا پژو یا شاید خیلی از برند های اروپایی نمیشه خبر رو بتمام خودرو ها تعمیم داد و خبر اینجور سایتا خوراک منطقه ای داره و بین الملی نیست لطفا دقت کنید
افزايشهابايدبرمبناي تورم وافزايش قيمت ارزهاباشدقرارنيست ريال بگيريم ووتاوان گراني دلاررابپردازيم
تورم بالای 200 درصد، افزایش حقوق شاید 20 درصد، آیا این عدالت است؟ آیا این رسم انصاف و مردانگی است؟ کارمندان و خانواده هایشان نابود شدند حال باید بروند بمیرند؟؟؟؟؟؟
آیا سایت تابناک بعنوان یک سایت مردمی این اعتراضات به وضعیت اسفناک زندگی مردم و این میزان افزایش حقوق هارا به گوش مردم میرساند و گرنه ......آنچه البته به جایی نرسد فریاد است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی