بازدید 6681
با تحولات منطقه و جهان

حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی‌های آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی/ طرح شورای امنیت برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل/ درگیری شدید میان اعضای داعش در سوریه

حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی‌های آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی، طرح شورای امنیت برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل، درگیری شدید میان اعضای داعش در سوریه،  اعلام هم‌دردی رهبر کره شمالی با پوتین و حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه نظامیان اسرائیل، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۳۰۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۳ 08 April 2024

حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی/ طرح شورای امنیت برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل/ درگیری شدید میان اعضای داعش در سوریه

بین الملل تابناک: حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی‌های آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی، طرح شورای امنیت برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل، درگیری شدید میان اعضای داعش در سوریه،  اعلام هم‌دردی رهبر کره شمالی با پوتین و حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه نظامیان اسرائیل، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی

امروز (یکشنبه) سخنگوی نیروهای مسلح یمن در سخنانی از عملیات‌ جدید علیه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی در آب‌های منطقه‌ای کشور خود خبر داد.

به گزارش شبکه الجزیره، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این باره اعلام کرد: نیروهای مسلح یمن در حمایت از فلسطین و در پاسخ به تجاوزات آمریکا و انگلیس به کشورمان، پنج عملیات نظامی در ۷۲ ساعت انجام دادند.

وی تصریح کرد: نیروی دریایی یمن عملیاتی را با هدف قرار دادن کشتی انگلیسی (HOPE ISLAND) در دریای سرخ انجام داد.

یحیی سریع افزود: نیروی دریایی یمن دو کشتی اسرائیلی را که عازم بنادر فلسطین اشغالی بودند، هدف قرار داد؛ نخستین کشتی اسرائیلی (MSC GRACE F) در اقیانوس هند و دیگری (MSC GINA) در دریای عرب هدف قرار گرفته شدند.

وی ادامه داد: عملیات هدف گیری با تعدادی موشک بالستیک و بالدار انجام شد و به لطف خدا، این عملیات با موفقیت به اهداف خود رسید.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین اعلام کرد: نیروی هوایی نیز دو عملیات نظامی را انجام و طی آنها تعدادی ناوچه نظامی آمریکایی در دریای سرخ را هدف قرار داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما به جلوگیری از ناوبری اسرائیل در دریای سرخ، دریای عرب و اقیانوس هند تا پایان تجاوز و رفع محاصره غزه ادامه خواهیم داد.

طرح شورای امنیت  برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل

منابع رسانه‌ای از تشکیل جلسه شورای امنیت برای بررسی درخواست عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل طی فردا (دوشنبه) خبر دادند.

 هیات مالت در سازمان ملل که ریاست شورای امنیت را دارد، اعلام کرد که این شورا روز دوشنبه جلسه‌ای را پشت درهای بسته برگزار می‌کند تا درباره درخواست فلسطین برای پذیرش آن به عنوان عضو دائم سازمان ملل بحث کند.

طبق گزارش خبرگزاری المعلومه، این هیات اعلام کرد: ساعت ۱۰ صبح گفت‌وگوهایی درباره این درخواست انجام خواهد شد.

«ریاض منصور» نماینده فلسطین در سازمان ملل به خبرگزاری رویترز گفت که تشکیلات خودگردان فلسطین از شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهد در ماه جاری میلادی درباره عضویت کامل فلسطین در این سازمان بین‌المللی رای‌گیری کند.

وی اظهار داشت که درخواست فلسطینی‌ها از سال ۲۰۱۱ برای عضویت کامل در سازمان ملل همچنان در دست بررسی است و شورای امنیت، تصمیم رسمی در این باره نگرفته است.

نماینده فلسطین ادامه داد: هدف این است که این درخواست در ماه جاری در شورای امنیت به رای گذاشته شود.

درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل باید توسط شورای امنیت تایید شود، اما آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی می‌تواند آن را وتو کند. این درخواست در صورت تایید شورای امنیت باید مورد تایید دو سوم از ۱۹۳ عضو مجمع عمومی سازمان ملل نیز قرار بگیرد.

درگیری شدید میان اعضای داعش در سوریه 

در نتیجه درگیری‌های شدید میان دو گروه مسلح در شهرک «الجوره» شهر «الصنمین» واقع در حومه شمالی «درعا» سوریه شماری کشته و شمار دیگری نیز زخمی شدند.

المرصد شمار کشته شدگان این درگیری مسلحانه را ۱۷ تن عنوان کرد و گزارش داد که این درگیری میان یک گروه مسلح محلی به سرکردگی «محسن الهیمد» از اعضای سابق گروه تروریستی داعش و یک گروه مسلح دیگر به سرکردگی «الحمد جمال اللباد» ملقب به «الشبط» که او نیز از اعضای پیشین داعش است، رخ داده است.

بر اساس اعلام المرصد، کشته شدگان این درگیری مسلحانه ۴ غیرنظامی از جمله یک زن و ۲ کودک، ۱۲ فرد مسلح عضو گروه «الشبط» و ۱ فرد مسلح عضو گروه «هیمد» بوده‌اند.

همچنین المرصد گزارش داد که این درگیری‌ها در نتیجه انفجار یک بمب طی روز گذشته رخ داده که در نتیجه آن، ۸ کودک کشته و ۲ غیرنظامی از جمله یک زن نیز زخمی شدند.

یک منبع وابسته به پلیس درعا بیان کرد که ۴ تن از ۸ کودکِ کشته شده در این انفجار تروریستی برادر بوده‌اند. بر اساس اظهارات این منبع جراحات وارده به زنِ زخمی‌شده در این حادثه تروریستی شدید بوده است.

اعلام هم‌دردی رهبر کره شمالی با پوتین

رهبر کره شمالی با فرستادن پیامی برای همتای روس خود بدلیل وقوع سیل در روسیه، ابراز امیدواری کرد که دولت و مردم روسیه پیامدهای فاجعه طبیعی را در اولین فرصت ریشه کن کنند و ساکنان مناطق آسیب دیده هر چه زودتر آرامش خود را بازیابند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) گزارش داد، «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، پیام تسلیت خود را به «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه به دلیل شکسته شدن سد و جاری شدن سیل در منطقه اورنبورگ ارسال کرده است.

در این پیام، کیم جونگ اون از طرف دولت و مردم کره شمالی و از طرف خود، به رئیس جمهور روسیه و مردم و قربانیان سیل اخیر تسلیت عمیق گفت. در این بیانیه آمده است که خسارات مادی زیادی در اثر سیل در منطقه اورنبورگ ایجاد شده است.

رهبر کره شمالی در پیام خود ابراز امیدواری کرد که دولت و مردم روسیه عواقب پس از فاجعه طبیعی را در اولین فرصت ریشه کن کنند و ساکنان مناطق آسیب دیده در اسرع وقت با رهبری روسیه آرامش خود را بازیابند. رئیس جمهور کره شمالی در پیام خود خاطرنشان کرد که مردم کره شمالی همیشه در کنار مردم روسیه خواهند بود.

ریزش جزئی یک سد در اورسک، منطقه اورنبورگ روسیه، در دو مکان در شب ۶ آوریل و شکستگی دیگر در عصر همان روز رخ داد. بر اساس آخرین داده‌ها، افزایش آب از رودخانه اورال باعث سیل و آبگرفتگی بیش از ۶ هزار خانه شده است. به گفته مقامات روس، جسد دو تن در منطقه سیل زده پیدا شده است. مقامات در سطح منطقه وضعیت اضطراری اعلام کرده و از ساکنان خواسته اند تا محل را تخلیه کنند.

حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه نظامیان اسرائیل

مقاومت اسلامی عراق اعلام کرد که پایگاه الیفالط رژیم صهیونیستی واقع در شمال دریاچه طبریا در فلسطین اشغالی را هدف حمله پهپادی قرار داده است.

مقاومت اسلامی عراق پیشتر نیز اعلام کرده بود، در حمایت از مردم غزه و در پاسخ به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، صبح یکشنبه مجاهدان ما پایگاه یردن واقع در جولان اشغالی را با پهپاد هدف قرار دادند.

گروه مقاومت اسلامی عراق همچنین اعلام کرد که پایگاه یوهنتن جنوبی، نظامیان صهیونیست را صبح یکشنبه با پهپاد هدف قرار داده است.

مقاومت اسلامی عراق بامداد یکشنبه نیز اعلام کرده بود که یک هدف مهم و حساس را در ایلات در اراضی اشغالی با پهپاد آماج قرار داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۷
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
مرگ بر آمریکا بگی واجب تره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
دنیا تک قطبی است این همه جنگ و تنش است وای به روزی که همین چین و روسیه و ایران تضعیف شوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
این سه تا کشوری که گفتی دنبال منافع سیاسی یا اقتصادی خودشون هستند ولی آمریکا علاوه بر این دنبال سلطه هم هست.
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دیوان بین المللی کیفری است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
نتانیاهو چی؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
۱۱:۵۷
جنایتکار بودن نتانیاهو چیزی از جنایتکار بودن پوتین و نوکرانش کم نمی کنه و ربطی هم نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
قوانین بین المللی فقط بر منتقدان دولت امریکا قابلیت اجرا دارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
اربابان تو چی؟ اسراییل و آمریکا را منظورمه
محور مقاومت با این که همواره ادعای مبارزه و جنگ با اسراییل و نابودی او را می داد، عملاً در مقابل عملیات اسراییل در غزه هیچ کاری نکرد. به همین دلیل بسیاری از طرفدارانش را از دست داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
چیزی جز شعار از حسن نصرالله و هنیه و..... تا به حال نشنیده ایم.
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
در حقیقت محور هتل پنج ستاره و زندگی مرفه بدون درد بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
حسن نصرالله یک پهلوان پنبه ببشتر نبود و ناتوانی او در جریان جنگ غزه به همه ثابت شد
ایران در مقابل به موشک بسته شدن کنسولگریش در دمشق توسط اسراییل باز هم هیچ عکس العملی از خودش نشان نداد. چون می داند که هر عملی، عکس العمل شدیدتر آمریکا و اسراییل را در پی خواهد داشت!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
تمام سرزمین های اشغالی زیر موشک نیروهای مقاومته. نیاز. خاصی نیست ایران کاری بکنه. در همین مدت فقط حزب الله ۴۰ موشک به پایگاه های صهیونیست ها در. جولان اشغالی زده....
مغز براندازان هم اکنون
کشتی هایی که یمنی ها زدن قطعا اسرائیلی و آمریکایی و انگلیسی نیستن بلکه متعلق به چین یا روسیه یا فیلیپین هستن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
شما اراده کنید و نامگذاری بفرمایید تا همه صداش کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
بد نیست به روانپزشک مراجعه کنید
انصار حزب الله اگر به جای این همه جنگ افروزی هایی که در طی این سالها داشته اند، صرف آبادانی یمن می کردند، مردم این کشور اکنون در رفاه نسبی قرار داشتند.
از این نظر انصار الله یمن با طالبان افغانستان قابل قیاس است.
پاسخ ها
علي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
يه روز بايد يه همسايه گردن كلفتي بياد خونتو بگيره و چپ و راستت كنه بعدا انتظار نداشته باشي بقيه همسايه ها جلو بيان و از تو مظلوم دفاع كنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
گروه های نیابتی ایران به هیچوجه نگران رفاه و آسایش ملت خود نیستند
آنها پول میگیرند تا چند ترقه بی خاصیت بترکانند و اگر پول آنها قطع شود، بلافاصله اسلحه را زمین میگذارند
بشار اسد سمبل یک رییس جمهور خام و بی تجربه است که سوریه را به ویرانی، آوارگی مردمش و البته تا مرز تجزیه کشانده است. پدرش حافظ اسد هم رییس جمهور مادام العمر بود، اما لا اقل از درایت برخوردار بود و کارهایش سیاستمدارانه بود.
در اثر طوفان و گرد و خاک در یک روستای مراغه یک کانکس مدرسه که در آن پنج دانش اموز و معلم بودند واژگون شد و همه آنها مجروح شدند بیچاره کودکان مظلوم
"طرح عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل " به احتمال بسیار از بین ۲۰۰ کشور جهان تنها ایران ، حماس، اسرائیل و احتمالا آمریکا مخالف این طرح خواهند بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
شما که هنوز فرق کشور و گروه نظامی حماس رو نمیدونی و متوجه نیستی حماس کشور نیست که حق رای داشته باشه بهتره نظر ندی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
مخاطب ۱۲:۵۷ خیلی باهوشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
شما برو راحت و سواد سیاسی خودت رو زیاد کن اگر همه کشورها هم موافق باشند حق وتوی آمریکای جنایتکار اجازه عضویت دائم فلسطین را نمی دهد
شورای امنیت یعنی قانون جنگل و قانون حیوانات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
استاد امریکا خیلی صبوره من بودم که کرک و پر خیلی ها را تا حالا ریخته بودم
انشائالله که عضویت کامل فلسطین پیش بیاد . یاد اون زمان افتادم که وقتی احمدی نژاد با بی عقلی اسرائیل رو در سازمان ملل که عضو ناظر بود رو تبدیل به عضو دائم کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
اسرائیل از زمان تشکیل، عضو دائم سازمان ملل بوده
ما حمله به کشتی های متحدان اسرایل توسط یمنی ها را در جهت انتقام خون شهیدانمان می‌دانیم و قدر دان آنها هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
وقتی قدرت انتقام گرفتن از اسراییل را ندارید، زدن چند کشتی بیطرف در دریای سرخ چه فایده ای دارد؟
مرگ بر روسیه ،چین و کره شمالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
مرگ بر منافق
از تابناک ممنونیم که این دفعه دیگر نگذاشت این براندازها بیایند اینجا و مدعی دروغین بودن حملات برادران یمنی شوند.
به نظر من مهمترین کاری که جمهوری اسلامی باید انجام بدهد این است که از این به بعد هر کسی که فقط شعار نابودی اسرائیل سر داد را بهش بگویند بلند شو برو سوریه و لبنان برای جنگ. نابودی اسرائیل با شعار رخ نخواهد داد بلکه با عمل امکان پذیر است.
خواهید دید که این عضویت فلسطین در سازمان ملل اگر هم تصویب شود توسط آمریکا وتو خواهد شد
با چنین ساختار سازمان مللی جنگ در سراسر جهان همچنان ادامه دار است و عزم فلسطینی ها نسبت به اینکه باید حق خودشان را با سلاح و مبارزه بگیرند بیشتر خواهد شد.

شورای امنیت فقط برای کسانی خوب است که طرفدار اسرائیل باشند و کاملا یکطرفه است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار