بازدید 6021
با تحولات منطقه و جهان

سفر وزیر خارجه انگلیس به اسرائیل با محوریت ایران / نامه دمشق به سازمان ملل و شورای امنیت در اعتراض به آمریکا / درخواست فوری آمریکا برای بازگشایی کریدور لاچین/ درخواست بایدن برای دیدار فوری با رئیس جمهور چین

سفر وزیر خارجه انگلیس به اسرائیل با محوریت ایران، نامه دمشق به سازمان ملل و شورای امنیت در اعتراض به آمریکا، درخواست فوری آمریکا برای بازگشایی کریدور لاچین، درخواست بایدن برای دیدار فوری با رئیس جمهور چین و تشدید تنش میان اتیوپی و مصر، از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. 
کد خبر: ۱۱۹۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶ 11 September 2023

سفر وزیر خارجه انگلیس به اسرائیل با محوریت ایران/ نامه دمشق به سازمان ملل و شورای امنیت در اعتراض به آمریکا/ درخواست فوری آمریکا برای بازگشایی کریدور لاچین/ درخواست بایدن برای دیدار فوری با رئیس جمهور چین

بین الملل تابناک: سفر وزیر خارجه انگلیس به اسرائیل با محوریت ایران، نامه دمشق به سازمان ملل و شورای امنیت در اعتراض به آمریکا، درخواست فوری آمریکا برای بازگشایی کریدور لاچین، درخواست بایدن برای دیدار فوری با رئیس جمهور چین و تشدید تنش میان اتیوپی و مصر، از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. 

سفر وزیر خارجه انگلیس به اسرائیل با محوریت ایران 

روز دوشنبه، قرار است جیمز کلورلی، وزیر خارجه انگلیس به تل آویو سفر کند و او در جریان این سفر قرار است درباره ایران نیز هشدار دهد.

در این گزارش گفته شده که کلورلی روز دوشنبه در مناطق اشغالی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز دیدار خواهد کرد و سپس در سرزمین‌های فلسطینی با نخست‌وزیر فلسطین گفت‌وگو می‌کند.

دستور کار این سفر راه حل دو کشوری برای فلسطین و تعهد به مقابله با تهدیدهای ایران عنوان شده است.

سفر وزیرخارجه انگلیس به فلسطین اشغالی روز دوشنبه آغاز می‌شود و کلورلی روز سه‌شنبه در کنفرانس امنیت بین‌المللی درباره چالش‌های امنیتی پیش روی اسرائیل و سرزمین‌های فلسطینی و اهمیت راه حل دو کشوری سخن می‌گوید.

رویترز در ادامه گزارش خود درباره سفر کلورلی به تل آویو ادعا کرد، او در این سفر درباره تهدید ایران هشدار می‌دهد و خواهد گفت که ایران با حمایت از گروه‌هایی مانند «حماس» و «جهاد اسلامی» به توانمند کردن آنها کمک کرده است.

کلورلی در آستانه این سفر ادعا کرد که لندن و تل آویو برای امن نگاه‌داشتن مردم خود با هم همکاری می‌کنند. او در عین حال به همکاری امنیتی در مقابل «ایران» نیز اشاره کرد.

کلورلی همچنین قرار است در تل آویو با «الی کوهن»، همتای صهیونیستی خود نیز دیدار کند و در نمایش سیستم دفاع موشکی «گنبد آهنین» شرکت خواهد کرد.

ماه گذشته نیز دولت انگلیس افراد و نهادهایی در ایران و شش کشور دیگر را به بهانه و ادعای کمک به روسیه در جنگ اوکراین تحریم کرده بود. انگلیس ۲۵ فرد و سازمان تجاری در ایران، ترکیه، بلاروس، اسلواکی، سوئیس، امارات و روسیه به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

آن‌گونه که رویترز نوشته، انگلیس یک سازنده هواپیماهای بدون سرنشین ایرانی و تعدادی دیگر از شرکت‌های خارجی را تحریم و آنها را متهم کرد، به نیروهای روسیه تسلیحات و قطعات برای استفاده علیه اوکراین می‌دهند.

دو ماه پیش نیز، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس با حضور در مجلس عوام این کشور از تحریم‌های جدید این کشور علیه سیزده فرد و نهاد ایرانی رونمایی کرد. وزیر خارجه انگلیس همچنین مدعی شد، این کشور به دنبال تشدید تنش با ایران نیست، بلکه هدف آن جلوگیری از اقدامات خصمانه ایران در خاک انگلیس است.

وزارت خارجه انگلیس مدعی شد، از آغاز سال ۲۰۲۲، لندن به بیش از ۱۵ تهدید جدی برای کشتن یا ربودن افراد انگلیسی از سوی ایران پاسخ داده است!

روزنامه گاردین مدعی شد که امتناع دولت لندن از گنجاندن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی به احتمال زیاد منجر به انتقاد شدید سیاسی در داخل این کشور خواهد شد. بنا به نوشته این رسانه انگلیسی، حزب کارگر پیشتر خواستار اعلام سپاه به عنوان یک سازمان تروریستی بر اساس قانون تروریسم ۲۰۰۰ شده بود.

در ماه آوریل ۱۲۵ نماینده پارلمان انگلیس از جمله بیش از نود محافظه‌کار، خواهان ممنوعیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این کشور تحت عنوان یک سازمان تروریستی شدند.

نامه دمشق به سازمان ملل و شورای امنیت در اعتراض به آمریکا

روز یکشنبه، دولت سوریه، نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت فرستاد و طی آن تأکید کرد، آمریکا و مزدوران تروریست آن همچنان به نقض حاکمیت ملی و غارت منابع این کشور ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری سانا، وزارت خارجه سوریه در این نامه تاکید کرد، مقامات آمریکایی در قبال این سرقت‌ها باید پاسخگو باشند و دولت واشنگتن باید غرامت خسارات وارد شده به سوریه را بپردازد.

دمشق همچنین خواستار پایان دادن به حضور غیرقانونی نیروهای اشغالگر آمریکایی و بازگرداندن مناطق اشغالی و میدان‌های نفتی و گازی به دولت سوریه شد.

وزارت امور خارجه سوریه در ادامه این نامه، خواستار پایان دادن به اقدامات تهاجمی و نقض شدید اصول حقوق بین‌الملل و مفاد منشور سازمان ملل متحد توسط آمریکا و نیروهای نظامی آن شد که غیرقانونی در بخش‌هایی از خاک این کشور و به ویژه در شمال شرقی و در منطقه التنف واقع در جنوب شرق سوریه حضور دارند.

این وزارتخانه خاطرنشان کرد: آمریکا و ابزارهای آن از جمله گروه‌ها و شبه نظامیان تروریستی همچنان به نقض حاکمیت ملی و غارت ثروت و منابع استراتژیک سوریه ادامه می‌دهند تا آثار اقدامات تحمیلی یک جانبه و غیرقانونی را تشدید و سوری‌ها را از برخورداری از قابلیت‌های میهن خود محروم کنند و درد و رنج آنها را افزایش دهند.

این وزارتخانه ادامه داد: ارزش خسارت وارده به بخش منابع نفتی و منابع معدنی سوریه به دلیل اعمال تجاوز، غارت و خرابکاری‌های انجام شده توسط نظامیان آمریکا و ابزارهای تروریستی آن از سال ۲۰۱۱ تا پایان نیمه اول سال ۲۰۲۳ به ۱۱۵.۲ میلیارد دلار رسیده است.

وزارت خارجه سوریه همچنین گزارش داد: آخرین آمار و برآورد خسارات وارده به بخش نفت در سوریه نشان می‌دهد که ارزش خسارت وارد شده مستقیم به این بخش بالغ بر ۲۷.۵ میلیارد دلار بوده است.

در همین راستا، خبرگزاری سانا امروز اعلام کرد که نیروهای اشغالگر آمریکایی به سرقت و قاچاق منابع سوریه به پایگاه‌های خود در خاک عراق ادامه داده اند و طی ۲۴ ساعت گذشته، حدود ۹۵ تانکر نفت را از میادین منطقه الجزیره به سرقت بردند.

منابع محلی در حومه الیعربیه به خبرنگار سانا گفتند: یک کاروان متعلق به نیروهای اشغالگر آمریکا متشکل از چندین خودرو و ۴۰ تانکر حامل نفت سرقتی از میادین الجزیره و از گذرگاه غیرقانونی المحمودیه به سمت عراق حرکت کردند.

این منابع همچنین اعلام کردند: اشغالگران ساعاتی پیش نیز کاروانی متشکل از ۵۵ تانکر حامل نفت سرقتی سوریه را از طریق گذرگاه غیرقانونی المحمودیه به خاک عراق منتقل کردند.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیم جایگزین این گروهک شدند و دقیق از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) تحت حمایت آن‌ها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

درخواست فوری آمریکا برای بازگشایی کریدور لاچین 

وزیر خارجه آمریکا در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: ایالات متحده از جمهوری آذربایجان و ارمنستان می‌خواهد که به همکاری برای حل مسائل باقی مانده از طریق گفت وگوی مستقیم ادامه دهند.

وی افزود: کریدور لاچین باید فورا با مسیرهای اضافی به قره باغ کوهستانی بازگشایی شود.

در همین ارتباط وزارت خارجه آمریکا نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ایالات متحده عمیقاً نگران وخامت سریع وضعیت انسانی در قره باغ است. ما متذکر می‌شویم که تدارکات بشردوستانه در نزدیکی مسیر لاچین و آغدام قرار دارد و درخواست خود را برای باز کردن فوری و همزمان هر دو کریدور برای اجازه عبور تجهیزات بشردوستانه به مردان، زنان و کودکان در قره باغ کوهستانی تکرار می‌کنیم.

این بیانیه می‌افزاید: ما همچنین از رهبران دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان می‌خواهیم از هرگونه اقدامی که تنش‌ها را افزایش می‌دهد، خودداری کنند. استفاده از زور برای حل و فصل اختلافات غیرقابل قبول است.

در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به افزایش تنش‌ها در قفقاز جنوبی، ایالات متحده به حمایت قوی از تلاش‌های جمهوری آذربایجان و ارمنستان برای حل و فصل مسائل باقی مانده از طریق گفت وگوی مستقیم، با هدف دستیابی به صلحی با عزت و پایدار ادامه خواهد داد.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه تاکید کرده است که هرگونه توافق صلح بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان باید از حقوق و امنیت ساکنان قره باغ محافظت کند.

این بیانیه می‌افزاید: ایالات متحده همچنین تاکید می‌کند که تنها راه پیش روی برای دستیابی به صلح، گفت وگو و عادی سازی روابط بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر اساس احترام متقابل به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر است.

درخواست بایدن برای دیدار فوری با رئیس جمهور چین 

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، روز یکشنبه در سخنانی اعلام کرد، انتظار دارد، «زودتر به جای دیرتر» با همتای چینی خود «شیء جین پینگ» دیدار کند.

رئیس جمهور آمریکا در این خصوص ادامه داد، در جریان نشست گروه- ۲۰ در شهر دهلی نو با معاون «شیء جین‌ پینگ» دیدار کرده است.

«جو بایدن» اضافه کرد: امیدوار به روابط شفاف با چین هستیم و نمی‌خواهیم آن را مهار کنیم… در طول اجلاس سران گروه- ۲۰ توافق کاملی برای حمایت از حل و فصل بلندمدت موضوع اوکراین بر اساس اصول منشور سازمان ملل وجود داشت.

تشدید تنش میان اتیوپی و مصر

«آبی احمد» نخست‌وزیر اتیوپی، عصر روز یکشنبه، دهم سپتامبر)، اعلام کرد که کشورش موفق شده بر چالش‌های داخلی و فشارهای خارجی در خصوص سد «النهضه» غلبه کند و مرحله چهارم آب‌گیری این سد پایان یافت. این در حالی است که ساخت و آبگیری سد النهضه از سوی اتیوپی، یکی از بزرگترین چالش‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی مصر و سودان به شمار می‌رود.

وی طی پستی در شبکه اجتماعی «ایکس»، (توییتر سابق)، بی‌توجه به مخالفت‌های قاهره و خارطوم، نوشت: «برایم خوشحال‌کننده است که تکمیل موفقیت‌آمیز چهارمین و آخرین مرحله آب‌گیری سد النهضه را اعلام کنم.»

نخست‌وزیر اتیوپی افزود: «تبریک به همه کسانی که با پول، علم، انرژی و دعای خود در این کار شرکت کردند. این همکاری باید در سایر امور نیز تکرار شود. معتقدم در مرحله آتی، برنامه‌های خود را تکمیل خواهیم کرد. خدا را شاکریم و دوست دارم از این فرصت استفاده کنم و قول بدهم که تا آخر از این سد حمایت کنم.»

این در حالی است که وزارت خارجه اتیوپی، پنجشنبه پیش از تلاش برای دستیابی به یک تفاهم مشترک مورد رضایت همه طرف‌ها در خصوص سد النهضه خبر داده بود.

سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی با اشاره به این‌که، هیچ پیشرفت چشمگیری درباره راهکارهای طرف مصری در حصوص این سد، حاصل نشده، گفته بود: «چهارمین مرحله آب‌گیری سد النهضه، طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انجام خواهد شد.»

به نوشته روزنامه رأی‌الیوم، بر اساس تصاویر ماهواره‌ای، اتیوپی چهارم سپتامبر جاری، آبگیری سد النهضه را به پایان رسانده و امروز آن را رسما اعلام کرده است. 

دولت مصر، پیشتر از پایان نشست‌های وزارتی سه‌گانه در قاهره که با حضور هیأت‌های مذاکره‌کننده مصری، سودانی و اتیوپیایی برگزار شد، بدون احراز هیچ پیشرفتی خبر داده بود. 

ریاست جمهوری مصر نیز طی بیانیه‌ای در ماه ژوئیه گذشته اعلام کرد، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر و «آبی احمد» نخست وزیر اتیوپی، بر ضرورت برگزاری مذاکرات فوری با هدف دستیابی به توافق در خصوص قوانین آب‌گیری و بهره برداری از سد النهضه طی چهار ماه، توافق کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۰
رسما" ایران از معادلات جهانی کنار گذاشته شده و صرفا نقش کارت بازی کشورهای دیگه رو بازی می کنه که به موقع با کارت ما بازی کنن و امتیاز بگیرن افسوس و صد افسوس برای اینهمه منابع و نخبه و متخصص و دلسوز وطن که نمیتونن جلوی نابودی بگیرن و با قلبی پردرد مهاجرت میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
بعضیا برای لایک گرفتن هر چرتی رو مینویسن اینجا
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
ناشناس 14:41 اگر مطلبی لایک زیادی می گیرد یعنی چرت نیست. شاید شما اشتباه فکر می کنید. بیندیشید.ا
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
بیشتر هیاهوی تبلیغاتی است
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دادگاه بین الملی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
همه رو گفتی دیگه میخوای شما خودت رو راحت کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
مرگ فقط بر اسرائیل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
کثیف تر از آمریکا نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
مرگ بر اربابت مثل همیشه
رییس جمهور برزیل دبرور در کنفرانس کشورهای گروه 20 اعلام کرد:

اگر پوتین در اجلاس بعدی سران این گروه که سال آینده در برزیل تشکیل می شود، شرکت کند، دستگیر نمی شود!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
اگر هواپیمای حامل پوتین به دلیلی مجبور بشه در بین راه توقف داشته باشه داستان یه مقدار خطرناک میشه پس باز هم شرکت نمی کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
عجب ذلتی گریبان پوتین و روسیه را گرفته است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
جرات دستگیری پوتین رو ندارن چون بایدن همان ساعت با قدرت بمب های اتمی به آسمان کاخ سفید پرتاب میشه
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
آخه مگه کسی جراتشو داره
یه جوری میگن میدان های گازی و نفت در سوریه که هر کی ندونه فکر میکنه چه خبره.
قبل از اتفاقات سوریه ، که همه چیز گل و بلبل بود هم ، بشار اسد نفت خودش را از ایران تامین میکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
چه رلطی داره آخه غرب زده؟
آذربایجان ، ترکیه، روسیه و اسراییل دست بالا را در قفقاز دارند.

ایران و ارمنستان تنها مانده اند.

جای تعجب هم نیست. طرفداری یک سویه ایران از روسیه و حمایت بدون فکر ایران در جنگ قره باغ از آذربایجان، تبعات این چنینی هم به دنبال داشته و دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
آمریکا داره کفه طرف ایران و ارمنستان رو سنگین میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
روسیه همزمان هم به ارمنستان خیانت می کند و هم به ایران.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
مردم ارمنستان تنها هستن ولی نیکول پاشینیان دست نشانده امریکاست و اصلا دوست ایران نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
حمایت ایران از آذربایجان در جنگ قره‌باغ؟!!!!!!!!!؟ خخخخخ مرد باشید و رو حرف و کارهایی که کردین بمونید
اوکراین دیروز اعلام کرد که پهبادهای شاهد ایرانی را به سهولت سرنگون می کند و این پهبادها کارایی خودشان را در عرصه جنگ از دست داده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
از درد دلش میگه اگه اینطوره انقدر حرص نمیخورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
بالاخره تاثیر اصلی خودشون رو اول جنگ گذاشتن تا اوکراینی باشه دیگه رای مثبت به تحریم های ایران نده هی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
از ناراحتی و غصه هاش میگه دلقک
حالا براداران ساندیسی با این اشتراک منافع که در قره باغ پیش اومده چیکار میکنن.فکر کنم باید حسابی تبیین شن :)
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۱
همون کاری که غرب گدایلن همیشه میکنند
دوستی ومودت بین مسلمانان باعث دلگرمی وخوشحالی همه کشورهای اسلامی بلااستثنا میگردد وکدورت وتنش برعکس باعث دلتنگی همه مسلمانها وگاهاًخوشحالی دشمنانمان میگردد پس سعی کنیم بین کشورهای اسلامی آشتی ودوستی فراهم کنیم که بقول قدیمیها دشمن شادنشویم
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
منفی هادقیقاازطرف مخالفان دوستی بین مسلمانان صادرشده یعنی مابیشترازآنکه‌دوست داشته باشیم دشمن داریم آنهم دواتشه پس مراقب باشیم وفریب آنان رانخوریم دشمن مشترکمان ازآنجه فکرکنیم بما نزدیکتراست
اول می گفتند که پهپادهای ایران ماکت و فتو شاپ است بعد که پدرشان را در اوکراین در اورد و انها را ذلیل کرد علیه ایرا ن سخن گفند و حالا می گویند که اوگراین با رییس جمهرو دلقکش می گوید که پهپادهای شاهد را به سهولت سرنگوین می کند. پهپادهای شاهد 30 هزار دلار قیمت دارد اما برای سرنگون کردن انها از مشکهای چند صد هزار دلاری استفاده می شود.
پاسخ ها
گوک‌تورک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
اولا کمی ادب داشته باش و به رییس جمهور یک کشور دیگر اهانت نکن، هرچند خواسته زیاد و بی جایی از شماهاست. ثانیا ایران به دلیل استفاده از قطعات و نرم‌افزار‌های غیرنظامی که آنهم اغلب از بازار سیاه تهیه می‌شوند، تجهیزات نسبتا ساده بود و مقابله با آنها آسان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
ایران فقط پهباد های معمولی به روسیه فرستاده و این ها به طور مداوم در حال بروز شدن هستن و چون در جنگ استفاده میشن ایرا نمیتونه نسخه های پیچیده تر و آپگرید شده تولید کنه.
زپرتسکی دلقک با همون پهبادا پدرش در اومده و هر روز صدای نالش بلند میشه
ولی رئیس جمهوری مشنگ چرتی انریکا از پیشرفته تر شدن سری جدیدشون ناراحته بیچاره
بقدری که اسرائیل از ایران می ترسد از هیچ کشور و گروه دیگری ترس ندارد اسرائیل در نهایت از ترس از ایران نابود خواهد شد

ترس اسرائیل از ایران بقدری است که غیر ممکن است که با کشوری مراوده و مذاکره داشته باشد اما درباره ایران حرفی نزند

ترس اسرائیل از ایران باعث شده است که هزینه های آن بشدت بالا برود

اسرائیل اگر از حزب الله و حماس هم بترسد به خاطر ایران است و ایران خار چشم اسرائیل شده است

اسرائیل به واسطه ایران در اضمحلال کامل رفته است و تا می تواند گروه های تروریستی بر علیه ایران درست می کند و باید گفت که هرچه بر علیه ایران بیشتر تقلا می کند در باطلاق بیشتر فرو می رود و چند سال دیگر باید ناظر خفه شدن آن در باطلاق باشیم

ایجاد داعش و القاعده در اطاق فکر اسرائیل انجام شده است و ریشه تفرقه بین شیعه و سنی و اختلاف افکنی در مرزهای ایران توسط اسرائیل انجام شده است
حتی آمریکا هم گرفتار لابی های صهیونیست است و توسط همین لابی های صهیونیست بسیاری از هزینه های آمریکا صرف جنگ در خاورمیانه شده است
ایران برای آمریکا خطری ندارد اما گروه صهیونیست می خواهند با قرار دادن آمریکا مقابل ایران بنوعی از جیب آمریکایی ها برای بقای خودشان مایه بگزارند تا اسرائیل محفوظ بماند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
فکر کنم تو دهه شصت همونجور موندی
آمریکا بیخود کرده درخواست بکنه چه برسه به فوری ! همیشه باید سرشو تو هر سوراخی فرو کنه ! البته بیشرفی روسها رو از یاد نبرید ! عاقبت تکیه بر دشمن همیشگی ایران
الهام علیف حواسش به خودش باشه و بازیچه ترکیه نشه
اگر این مترسک بخواد پاش رو از گلیمش درازتر کنه تو دهنی محکمی از ایرانیان خواهد خورد. ایرانیان با هر طرز فکری، تکرار می کنم با هر طرز فکری؛ خواه مدافع وضع فعلی یا منتقد، در دفاع از تمامیت ارضی خود و خرد کردن دندان دشمنان در دهان، کوچکترین تردیدی ندارند
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۰
نگو ایرانیان. بگو پانفارس های نژاد پرست. ایرانی ها اکثرا طرفدار جمهوری آذربایجان هستند نه ارمنی های متجاوز و ضد مسلمانان.ا
ارمنستان متجاوز و اشغالگر ۳۰ ساله
واقعا اگه امريكا نباشه در دنيا سنگ روي سنگ بند نميشه، امريكا مايه صلح و آرامش و رفاه و دمكراسي در دنياست، خدايا امريكا را براي آرامش و صلح و دكراسي و رعايت حقوق بشر و بقاء نوع بشر از شر شياطين مذهبي مسلمان و يهودي و مسيحي و نژادپرست ها و كمونيستها حفظ كن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی