بازدید 20554
با تحولات منطقه و جهان

اعلام چهار شرط عربستان برای عادی سازی روابط با اسرائیل/ سفر وزیر خارجه اسرائیل به مقر اتحادیه اروپا با «محوریت ایران» / برگزاری تمرین هسته‌ای مشترک بین آمریکا و کره جنوبی/ شکایت از الکاظمی به خاطر مشارکت در ترور شهیدان سلیمانی و المهندس

اعلام چهار شرط عربستان برای عادی سازی روابط با اسرائیل، سفر وزیر خارجه اسرائیل به مقر اتحادیه اروپا با «محوریت ایران»، برگزاری تمرین هسته‌ای مشترک میان آمریکا و کره جنوبی، شکایت از الکاظمی به خاطر مشارکت در ترور شهیدان سلیمانی و المهندس و کشته شدن دو نظامی ترکیه در شمال سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۷۳۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸ 01 May 2023

اعلام 4 شرط عربستان برای عادی سازی روابط با اسرائیل/ سفر وزیر خارجه اسرائیل به مقر اتحادیه اروپا با «محوریت ایران»/ برگزاری تمرین هسته ای مشترک میان آمریکا و کره جنوبی/ شکایت از الکاظمی به خاطر مشارکت در ترور شهیدان سلیمانی و المهندس

بین الملل تابناک: اعلام چهار شرط عربستان برای عادی سازی روابط با اسرائیل، سفر وزیر خارجه اسرائیل به مقر اتحادیه اروپا با «محوریت ایران»، برگزاری تمرین هسته‌ای مشترک میان آمریکا و کره جنوبی، شکایت از الکاظمی به خاطر مشارکت در ترور شهیدان سلیمانی و المهندس و کشته شدن دو نظامی ترکیه در شمال سوریه، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

اعلام چهار شرط عربستان برای عادی سازی روابط با اسرائیل

روزنامه «یسرائیل هیوم» اعلام کرد که عربستان چهار شرط برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گذاشته که شامل مساله فلسطین نیست.

روزنامه «یسرائیل هیوم» نوشت، از جمله شروط عربستان برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شامل اجازه تأسیس رآکتورهای هسته‌ای برای اهداف مسالمت آمیز در عربستان است. این شروط هیچ اشاره‌ای به مساله فلسطین نمی‌کنند و به سؤال مربوط به وضعیت قدس پاسخی نداده است.

عربستان و آمریکا از مدت‌ها پیش در حال برگزاری مذاکراتی درباره شروط ریاض برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت، برت مک‌گورک، هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا در امور شمال آفریقا و خاورمیانه و آموس هوکشتاین، مشاور ارشد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در امور انرژی رهبری مذاکرات را بر عهده دارند. محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نیز نقش مستقیمی در مذاکرات ایفا کرده است؛ اما مذاکره کننده ارشد ریما بنت بندر آل سعود، سفیر عربستان در واشنگتن است.

سفر وزیر خارجه اسرائیل به مقر اتحادیه اروپا با «محوریت ایران»

 منابع رسانه‌ای صهیونیستی عصر یکشنبه از سفر وزیر خارجه این رژیم به «بروکسل» در بلژیک و رایزنی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در زمینه ایران خبر دادند.

به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، «الی کوهن» وزیر امور خارجه (رژیم) اسرائیل روز دوشنبه به بروکسل سفر می‌کند تا با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی  اتحادیه اروپا در زمینه ایران دیدار کند.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است. ایران تاکید می‌کند، به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

به نوشته این روزنامه، هدف از این دیدار، بهبود روابط با بورل و متقاعد کردن او برای در پیش گرفتن مواضع سخت‌تر علیه تهران در نشست ژوئن شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در «وین» است.

جدای از مواضع در مورد مسائل سیاسی و نظامی، اظهارات بورل در مورد وضعیت دموکراسی در فلسطین اشغالی در جلسه اخیر پارلمان اروپا نیز به مذاق مقامات صهیونیستی خوش نیامده است.

ایران در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ یکجانبه از این توافق خارج شد.

برگزاری تمرین هسته ای مشترک میان آمریکا و کره جنوبی

پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرد، تیم‌های هسته‌ای بسیار تخصصی از ایالات متحده و کره جنوبی در ماه مارس تمرین‌های مشترکی را برای افزایش قابلیت همکاری خود در شبه جزیره کره انجام دادند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، سرویس توزیع اطلاعات بصری دفاعی پنتاگون گزارش خود را روز چهارشنبه منتشر کرده، زمانی که یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی با همتای آمریکایی خود جو بایدن در واشنگتن دیدار کرد.

در این گزارش آمده است که تیم‌های خلع سلاح هسته‌ای ارتش آمریکا با تیم‌های شناسایی هسته‌ای کره جنوبی در تمرینات دفاعی از ۲۰ تا ۲۴ مارس آموزش دیده‌اند؛ این نخستین باری است که ایالات متحده از مانور مشترک خلع تسلیحات هسته‌ای بین متحدان پرده برمی‌دارد.

در این گزارش به نقل از یکی از مقامات تیم خلع سلاح آمده است: «تیم‌های هر دو طرف توانستند وظایف را مشترکا برنامه‌ریزی و اجرا کرده و در مناطقی که به ما امکان می‌دهد به طور مؤثر بین یکدیگر و بین سربازان‌مان ارتباط برقرار کنیم، با هم کار کنند.»

این گزارش می‌افزاید: «این یک جهش بزرگ نسبت به رویدادهای مشارکت قبلی است.»

این سرویس گزارش داد که سه تیم خلع سلاح هسته‌ای وجود دارند که همگی در مریلند مستقر بوده و وابسته به فرماندهی بیستم مواد شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی، هسته‌ای و مواد منفجره هستند.

تصور می‌شود، شرکت کنندگان در این رزمایش‌ها از کره جنوبی بخشی از فرماندهی مشترک شیمیایی، بیولوژیکی، رادیولوژیکی و هسته‌ای وزارت دفاع باشند.

شکایت از الکاظمی به دلیل مشارکت در ترور شهیدان سلیمانی و المهندس

دفتر حسین مونس نماینده پارلمان عراق، متن نامه‌ای را منتشر کرد که درباره شکایت از مصطفی الکاظمی نخست وزیر پیشین این کشور و قصور وی در خصوص ترور شهیدان سپهبد قاسم سلیمانی، فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی است.

در این نامه که خطاب به دادستانی کل عراق است، آمده: بنا بر اختیاراتی که دادستانی درباره حمایت از نظم و امنیت حکومت و حفظ منافع عالی ملت و اموال دولتی و خصوصی دارد، «خواستار این هستیم که اقدامات حقوقی علیه مصطفی الکاظمی رئیس پیشین سرویس اطلاعات صورت گیرد».

در این نامه تأکید شده است، علت این درخواست، «کوتاهی وی و برخی کارکنان سرویس اطلاعات درباره عدم ارائه اطلاعات امنیتی لازم به فرمانده کل نیروهای مسلح بوده است تا بتوانند اقدامات مناسبی انجام دهند که پروازهای غیر نظامی در فرودگاه بین المللی بغداد به خطر نیفتد.»

بر اساس این نامه، در جریان حمله آمریکا که به شهادت المهندس و حاج قاسم سلیمانی منجر شد، سلامت پروازهای بغداد زیر سؤال رفت و ضررهای عمدی به بیت المال به ویژه خودروهای متعلق به سازمان الحشد الشعبی وارد شد که حامل این دو شهید بود.

در همین ارتباط، «سلام حسین» نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق، بهمن ماه گذشته در مصاحبه‌ای گفت که الکاظمی در مسأله پرونده ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، از آمریکایی‌ها حرف‌شنوی کامل داشت.

او گفت که الکاظمی به دستور واشنگتن پرونده مجازات عاملان این ترور و کسانی که در آن دست داشته و همکاری کرده بودند را مختومه کرده بود.

این نماینده عراقی تأکید کرد، دولت محمد السودانی برای کشف حقایق ترور «رهبران پیروزی» و مجازات کسانی که در این پرونده دست داشته و خیانت کردند وارد عمل شده‌ است.

کشته شدن دو نظامی ترکیه در شمال سوریه

دو نظامی ترکیه به همراه یک پلیس محلی در پی انفجار مواد منفجره در شهر تل ابیض سوریه کشته شدند.
 
به گزارش تارنمای خبر. ۷ ترکیه، این نظامیان که به همراه نیروهای پلیس محلی در حال پاکسازی و خنثی سازی و انهدام مواد منفجره در محل انفجار حضور داشتند، به دلیل انفجار مواد منفجره جان خود را از دست دادند.
 
این رسانه، گروه تروریستی پ.ک.ک و یگان‌های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) را عامل این انفجار عنوان کرد و گزارش داد: در پی انفجار امروز، یازده نیروی نظامی از جمله چهار پلیس محلی و نیروی نظامی ترکیه زخمی شدند.
 
بنا به گزارش تارنمای خبر.۷ ترکیه، مجروحان این حادثه از منطقه خارج و به بیمارستان دولتی آکچاکاله ترکیه منتقل شدند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۲
عربستان عاقله
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
سکه ۳۵۳۰۰ میلیون


دولت خواااااااااااااااااااب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
امریکا قابل مذاکره نیست امریکا در هر جا پا گذاشت ان جا ویران شده
گاو شیرده!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
جهت مزاح بود:))))
ناشناس
| Lebanon |
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
برای شماها مزاحه
ما نشسته ایم که اسراییل نفس های اخرش را بکشه اما غافل از اینکه داره پوست اندازی میکنه و اماده جهش در روابط حسنه با دنیاس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
این قضیه فروپاشی اسرائیل هم یه چیزی تو ماییه زمستان سخته
ناشناس
| Lebanon |
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
ناشناس ۱۳:۱۳ به همین خیال باش همانطور که زمستان سخت را نفهمیدی این را هم نمی‌فهمی ، در کشور روباه پیر سوخت ۸۰ درصد رشد داشته حتما اینها حال و هوای بهاره برای شماها
آیا برای تاسیس راکتور هسته ای آن هم برای اهداف مسالمت آمیز باید از رژیم جعلی اسرائیل که در تندروی و تضییع حقوق فلسطینیان از هیچ کار شرم آوری حتی کشتن کودکان بی گناه ابایی ندارد، اجازه گرفت؟
البته راس فتنه آمریکا است که با حمایت های بی خود از رژیم کودک کش اسرائیل آنها را تا این حد وقیح کرده که علاوه بر زیر پا گذاشتن دموکراسی در سرزمین های اشغالی فلسطین، امروز وزیر امور خارجه شان با جوزف بورل جلسه می گذارد و هدف این جلسه را اتخاذ مواضع سخت تر علیه تهران در نشست ژوئن شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین عنوان می کند.
سوال اول؛ آیا رئیس سازمان بین المللی انرژی اتمی باید با جوزف بورل در مورد مسائل مربوط به انرژی هسته ای ایران جلسه بگذارد یا وزیر امور خارجه رژیم جعلی اسرائیل؟
سوال دوم؛ مگر رئیس سازمان بین المللی انرژی اتمی، در بازدید قبلی خود از سایت های هسته ای، اقدامات ایران را منطبق بر ان پی تی و صلح آمیز گزارش نکرده بود، چرا اتحادیه اروپا تاکنون هیچ اقدام موثری در قبال برجام انجام نداده، مگر نه این بود که برجام لغو تحریم ها در قبال برنامه های صلح آمیز هسته ای کشور باشد؟
همه این موارد گویای این است که اتحادیه اروپا استقلال سیاسی چندانی از خود ندارد و متاسفانه دنباله رو سیاست های اربابشان آمریکا هستند و آمریکا هم به دلیل خصومت شخصی که با ایران به دلیل " استقلال سیاسی، پیشرفت و خودکفایی کشور، قدرت منطقه ای و فرامنطقه ای ما" دارد برجام را در کما نگاه داشته و با این کمای برجامی ای که ایجاد کرده اند نه تنها ما سودی از برجام نمی بریم بلکه داریم ضرر می کنیم.
با این اقدامات خصمانه آمریکا و اروپایی که یک جو استقلال سیاسی از خود ندارد بهتر است نگاه خود را از غرب به شرق و همسایگان و کشورهایی که تا حدودی استقلال سیاسی دارند و به قولی نوکر بله قربان چشم قربان گوی آمریکا نیستند از قبیل هند و برزیل و ... برگردانیم، خود این آمریکا و تروئیکای اروپایی اش هم در نهایت مجبورند در آینده نزدیک نقش محوری ایران در تحولات جهانی را بپذیرند.
پاسخ ها
محمود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
چقدر کلیشه ای!!!!
ناشناس
| Austria |
۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
این حرفها دیگه تکراری شده و فقط به درد تفسیرهای صدا و سیما میخوره
فقط یادت باشه که در دورانی بسر می بریم که کشورهای همسایه ایران همگی با اشتیاق به دنبال ایجاد روابط سیاسی با اسراییل هستند و به این کار افتخار هم می کنند.
ناشناس
| Lebanon |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
این قوم غرب زده هیچ چیز را نمی‌خواهند باور کنند و هر حرف حقی را کلیشه آیی و تکراری میدانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
تا‌ زمانیکه‌ یکعده‌ دنیا‌ را تهدید‌ می کنن ‌ ما ملت‌ باید‌ چوبشو‌بخوریم‌
برجام‌ میخواستی‌ نباید‌ برجام‌ ظریف‌ بینوا‌ را در مجلس‌ آتش میزدی‌
با‌ لعنت‌ بر‌ ترامپ‌ و پوتینش‌
شکایت برای صدمه به اتومبیل ؟!!!!
عربستان عاقله و سرنوشت مردم خودش را به فلسطين وصل نميكنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
کجاش عاقله که سرنوشت مردم خودش رو داره به اسرائیل وصل می کنه؟
کجای دنیا اجازه ساخت تأسیسات اتمی رو باید از اسرائیل گرفت؟
دلیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
خطاب به ناشناس ۱۲:۰۶ عاقلیش اونجاست که با مخفی کاری هسته‌ای و بی حساب و کتاب کار کردن کشورشان را در معرض تهدید و تحریم قرار نمی دهند. واژه اجازه البته واژه مناسبی نیست و عربستان هم می تواند مثل ایران بدون هماهنگی راکتور بسازد و غنی سازی کند و تحریم شود و فقیر. اما گرهی که با دست باز می شود چرا با دندان باز کند. وقتی می شود با مذاکره و تقسیم منافع به چیزی با هزینه کم رسید چه کاریه که همان کار را پر هزینه کرد. در دنیای سیاست کلان غرور و تعصب و منم منم کردن جایی ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
روابط خارجی مثبت با کل کشورهای دنیا تاثیر مستقیم بر وضعیت اقتصادی دارد .
عربستان در راستای تنش زدایی با کلیه کشورها است
." ایران هم هر روز یک کشور به شعارهای " مرگ بر ...... اضافه می کنه ، وضعیت اقتصادی مون هم هر روز بدتر از دیروز
اعراب رفتار عاقلانه ای در رابطه با مسئله فلسطین دارند و مشکل اصلی در حل مسئله فلسطین نه اسرائیل ، نه فلسطین و نه اعرابند بلکه مسئله اصلی روسیه است که هر از گاهی برای اعمال فشار بر متحدان غربی اسرائیل از جنگ نیابتی علیه اسرائیل استفاده می کند . روسیه برای اینکه بتواند هر از گاهی با جنگ نیابتی غرب را تحت فشار بگذارد از حل مسئبله فلسطین جلوگیری می کند
هیچکس از روابط پشت پرده خبر ندارد. این ها که مطرح می شوند همه ظواهر قضایا هستند که برای سرگرم کردن عوام الناس می باشد.
اینکه یک یک شرط بود......
مسئله فلسطین مسئله همس چون بعدش میان سراغ ما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
مسئله فلسطین مسئله روسیه و غربه هر وقت بینشون شکرآب میشه در فلسطین جنگ نیابتی راه میندازن عده ای جان خود را از دست میدن و عده ای دیگر پول های هنگفت خود را
جناب رئیس جمهوری محترم چین : ضمن سلام و احترامات لازمه لطفا اگر زحمتی نیست همانطور که با دم عیسوی خود ستیز ایران وعربستان را به خط پایانی رسانیدید به سید محرومان هم اجازه بدهید تورم را در همین حد نگاه دارند و البافی آنرا بگذارند برای ریاست جمهوری بعدی / ومن الله التوفیق وعلیه التکلان ...
انگار انرژی هسته ای طرفدار پیدا کرده چون حتی عربستان هم به دنبال آن است !
به نظر من، تصمیم بن سلمان برای ایجاد تاسیسات هسته ای خیلی احمقانه است چون نهایتا عربستان را هم مثل ایران بدبخت خواهد کرد
تیتر می زنید "چهار شرط عربستان" اما در متن خبر فقط یک شرط را ذکر می کنید. آیا اینهم جزو اخبار محرمانه و امنیتی ایران است که ما نباید مطلع شویم؟
ز گوش، پنبه برون آر و داد خلق بده
وگر تو می‌ندهی داد، روزِ دادی هست


یعنی ای دولت پنبه از گوشت بیرون کن و ببین که سهامی را که نامش را عدالت استانی گذاشتی نام عدالت را از روی آن بردار که تبدیل به ظلم و جفا شده است و سرمایه مردم را در این ۲ سال قفل و تباه کردی و حتما می خواهی روزی باز کنی که بورس در منفی ترین های خودش است
رهبران عربستان خیلی دانا هستن
یاد شمارش معکوس نابودی اسرائیل افتادم
حالا‌ این‌ شرط‌ اب‌ خوردن‌ ملک سلمان‌ برای‌ برقرای‌ رابطه‌ با‌ اسراییل‌ باعث‌ نشه‌ باز‌ مجددا‌ تبدیل‌ بشه‌ به‌ گاو‌ شیرده‌ !!
دولت و مجلس شریف جلوی دشمنان مقاومت کند
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی