بازدید 15079
با تحولات منطقه و جهان

بی حال شدن اردوغان در یک برنامه تلویزیونی/ موضع گیری جدید روسیه درباره برجام/ نشست چهارجانبه برای خروج نیروی ترکیه از سوریه/ درخواست سناتور آمریکایی برای قطع کمک امنیتی به باکو

بی حال شدن اردوغان در یک برنامه تلویزیونی، موضع گیری جدید روسیه درباره برجام، نشست چهارجانبه برای خروج نیروی ترکیه از سوریه، درخواست سناتور آمریکایی برای قطع کمک امنیتی به باکو و حمایت «باراک اوباما» از نامزدی «جو بایدن»، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۷۲۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳ 26 April 2023

بی حال شدن اردوغان در یک برنامه تلویزیونی/ موضع گیری جدید روسیه درباره برجام/ نشست چهارجانبه برای خروج نیروی ترکیه از سوریه/ درخواست سناتور آمریکایی برای قطع کمک امنیتی به باکو

بین الملل تابناک: بی حال شدن اردوغان در یک برنامه تلویزیونی، موضع گیری جدید روسیه درباره برجام، نشست چهارجانبه برای خروج نیروی ترکیه از سوریه، درخواست سناتور آمریکایی برای قطع کمک امنیتی به باکو و حمایت «باراک اوباما» از نامزدی «جو بایدن»، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بی حال شدن اردوغان در یک برنامه تلویزیونی

پخش زنده تلویزیونی «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه برای دقایقی قطع شد و او بعد از چند دقیقه به روی صحنه برگشت و با عذرخواهی از مخاطبان گفت که به بیماری التهاب معده‌ای-روده‌ای (یا آنفولانزای معده) مبتلا شده است.

وب سایت انگلیسی‌زبان سازمان رادیو و تلویزیون دولتی ترکیه (TRT) نوشته، اردوغان در آستانه انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری ترکیه روز سه‌شنبه در سه سخنرانی تبلیغاتی حضور پیدا کرد.

بی حال شدن اردوغان در یک برنامه تلویزیونی/ موضع گیری جدید روسیه درباره برجام/ نشست چهارجانبه برای خروج نیروی ترکیه از سوریه/ درخواست سناتور آمریکایی برای قطع کمک امنیتی به باکو

طبق توضیحات TRT اردوغان قرار بوده در برنامه‌ای زنده برای مصاحبه تلویزیونی مشترک با شبکه‌های Ulke و کانال ۷ حضور پیدا کند، اما به دلیل برنامه شلوغ او، این مصاحبه ۹۰ دقیقه دیرتر آغاز و پس از گذشت ده دقیقه قطع شده است.

در تصاویری که در فضای مجازی پخش شده، خبرنگار در حال پرسیدن سوال از اردوغان است؛ اما ناگهان از روی صندلی‌ش بلند شده و پخش تصویر قطع می‌شود.

به نوشته TRT این برنامه ده دقیقه بعد شروع شده و اردوغان بابت بیماری‌ عذرخواهی کرد. او گفت: «دیروز و امروز کارهای سختی داشتیم. به همین خاطر آنفاوآنزای معده گرفتم.»

وی اضافه کرد: «در مقطعی برایم سوال شد که آیا اگر برنامه را لغو کنم، باعث سوءتفاهم خواهد شد؟ ولی ما قول دادیم. من از شما و مخاطبانتان تقاضای بخشش دارم.»

اردوغان سپس به چند سوال پاسخ داد و برنامه به پایان رسید.

انتخابات ریاست‌جمهوری و پارلمان ترکیه قرار است اواسط ماه می برگزار شود. در این انتخابات، اردوغان ۶۹ ساله رو در روی نامزد ائتلاف مخالفان، کمال قلیچدار اوغلو قرار خواهد گرفت.

اردوغان از زمان انتخاب به عنوان شهردار استانبول در سال ۱۹۹۴ در هیچ انتخاباتی برابر مخالفانش نباخته است. او در انتخابات ۱۴ ماه می امیدوار است همانند انتخابات‌ سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ پیروز شده و یک دوره دیگر رئیس‌جمهور ترکیه بماند.

موضع گیری جدید روسیه درباره برجام

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه گفت، تلاش برای اضافه کردن «الزامات جدید» به برجام، احیای این توافق هسته‌ای را دشوار می‌کند.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت، هم اکنون مسئولیت احیای برجام با ایران، روسیه و چین نیست و طرف‌هایی که این روند را متوقف کرده‌اند، باید آن را احیا کنند.

ماه گذشته پایگاه آکسیوس به نقل از منابع آگاه مدعی شده بود، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا در هفته‌های قبل‌تر با شرکای اروپایی و اسرائیلی درباره نوعی «توافق موقت» با ایران رایزنی کرده است. 

مقام‌های اسرائیلی، دیپلمات‌های غربی و کارشناسان آمریکایی که از جزئیات طرح آمریکا آگاهند، گفته‌اند که طرح  مد نظر کاخ سفید شامل رفع برخی تحریم‌ها در ازای توقف بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود.

این در حالی است که مقام‌های دولت آمریکا در چند ماه گذشته بارها مدعی شده‌اند که توافق با ایران بر سر برجام «فعلاً» در دستور کار کاخ سفید نیست.

نشست چهارجانبه برای خروج نیروی ترکیه از سوریه

وزارت دفاع سوریه اعلام کرد، در نشست وزرای سوریه، روسیه، ترکیه و ایران، موضوع خروج نیروهای ترکیه از خاک سوریه مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

روز سه شنبه، وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، امروز در نشست چهارجانبه وزرای دفاع سوریه، روسیه، ایران و ترکیه، موضوع خروج نیروهای ترکیه از خاک سوریه و همچنین اجرای توافق ویژه جاده بین‌المللی M۴ بررسی شد.

از سوی دیگر، مسئولان وزارت دفاع ترکیه گفتند، در نشست چهارجانبه درباره تسریع روند بازگشت آوارگان سوری به کشورشان و گام‌هایی که می‌تواند در عادی‌سازی روابط با سوریه برداشته شود، رایزنی شد.

بی حال شدن اردوغان در یک برنامه تلویزیونی/ موضع گیری جدید روسیه درباره برجام/ نشست چهارجانبه برای خروج نیروی ترکیه از سوریه/ درخواست سناتور آمریکایی برای قطع کمک امنیتی به باکو

نشست چهارجانبه مسکو با حضور خلوصی آکار، وزیر دفاع و هاکان فیدان، رئیس سازمان اطلاعات ترکیه، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، محمدرضا آشتیانی، وزیر دفاع ایران و علی محمود عباس، وزیر دفاع سوریه و روسای سازمان اطلاعات امروز (۲۵ آوریل ۲۰۲۳) در مسکو برگزار شد.

خبرگزاری سانا گزارش داد، در نشست مذکور که در فضایی سازنده برگزار شد، بر اهمیت تداوم جلسات چهارجانبه به منظور تضمین و حفظ ثبات در سوریه و منطقه تأکید شده است.

درخواست سناتور آمریکایی برای قطع کمک امنیتی به باکو

ریس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا، خواستار توقف کمک‌های امنیتی به جمهوری آذربایجان شد.

به گزارش خبرگزاری ارمنستان، باب منندز، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا به مناسبت روز یادبود واقعه نسل کشی ارامنه توسط امپراتوری عثمانی که مصادف با ۲۴ آوریل است، توئیتی را منتشر کرده و نوشت: ما در روز یادبود نسل کشی ارامنه، خاطره ۱.۵ میلیون ارمنی که به شکلی سیستماتیک از سوی امپراتوری عثمانی قتل عام شدند، گرامی می‌داریم.

او در ادامه توئیتش خاطرنشان کرد: شدیداً مفتخرم به اینکه روند به رسمیت شناختن این نسل کشی را در سنای آمریکا رهبری کردم و رئیس جمهور آمریکا در تایید حقایق این شرارت اساسی به ما پیوست.

بی حال شدن اردوغان در یک برنامه تلویزیونی/ موضع گیری جدید روسیه درباره برجام/ نشست چهارجانبه برای خروج نیروی ترکیه از سوریه/ درخواست سناتور آمریکایی برای قطع کمک امنیتی به باکو

این سناتور دموکرات آمریکایی بیان داشت: همچنان که ما با جامعه ارمنی های سراسر جهان همبستگی داریم، توجه خود را به منطقه ناگورنو-قره باغ معطوف می‌کنیم. من ایست بازرسی که جمهوری آذربایجان در کریدور لاچین ایجاد و تهدید به بدتر کردن بحران انسانی شدید ارمنی‌های ناگورنو-قره باغ کرده، محکوم می‌کنم. زمان آن رسیده که کمک های امنیتی به باکو را متوقف کنیم.

پس از آنکه جمهوری آذربایجان یک ایست ‌بازرسی را در گذرگاه مسدود شده لاچین ایجاد کرد، مقامات در ایروان این اقدام باکو را به دلیل "نقض آشکار توافقنامه ۹ نوامبر ۲۰۲۰" محکوم کردند و از روسیه خواستند تا وظایف خود را نسبت به پایان‌دهی انسداد قره‌باغ انجام دهد.

بی حال شدن اردوغان در یک برنامه تلویزیونی/ موضع گیری جدید روسیه درباره برجام/ نشست چهارجانبه برای خروج نیروی ترکیه از سوریه/ درخواست سناتور آمریکایی برای قطع کمک امنیتی به باکوه‌باغ گذرگاه لاچین تنها راه ارتباطی ارمنستان با منطقه است. در ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲ گروهی از مردم جمهوری آذربایجان که خود را "کارشناس محیط زیست" نامیدند، این گذرگاه را مسدود کردند؛ جایی که گروهی از صلحبانان روس در آن مستقر هستند. باکو مدعی شد، قصد ندارد هیچ راهی را مسدود کند و خودروها می‌توانند به آزادی در هر دو سوی این گذرگاه حرکت کنند.

این گذرگاه تنها مسیری است که ارمنستان از طریق آن می‌تواند غذا، سوخت و ملزومات دارویی را به ساکنان ارمنی قره‌باغ برساند؛ منطقه‌ای که حدود ۱۲۰ هزار قوم ارمنی ساکن آن هستند.

همچنین ارمنستان روز دوشنبه ۲۴ آوریل رسما "روز یادبود نسل‌کشی" ارامنه که برابر با آغاز کشتارها در سال ۱۹۱۵ میلادی است را گرامی داشت.

مورخان برآورد می‌کنند، در روزهای پایانی امپراتوری عثمانی بالغ بر ۱.۵ میلیون تن از ارامنه توسط ترک‌های عثمانی کشته شدند که غالبا از آن به عنوان نخستین نسل‌کشی قرن بیستم یاد می‌شود.

حمایت «باراک اوباما» از نامزدی «جو بایدن»

«باراک اوباما» رئیس جمهور پیشین آمریکا غروب سه شنبه به وقت تهران از اعلام نامزدی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و هم حزبی دموکرات خود برای نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری حمایت کرد.

به نوشته وبگاه «هیل» اوباما درباره تلاش بایدن برای انتخاب مجدد گفت: «بیایید برای انتخاب مجدد بایدن دست به کار شویم.»

 

اوباما با بازنشر بیانیه ویدیویی بایدن در زمینه شرکت در انتخابات گفت: «به تمام کارهایی که جو بایدن و دولت او در این چند سال اخیر انجام داده‌اند، افتخار می‌کنم. او برای موفقیت مردم آمریکا آمده است و پس از انتخاب دوباره این کار را ادامه خواهد داد.»

بایدن روز سه شنبه پس از ماه‌ها رسما نامزدی خود را برای انتخاب مجدد اعلام کرد. او در حالی به‌عنوان مسن‌ترین نامزد ریاست ‌جمهوری وارد این کارزار می‌شود که برخی رای‌دهندگان درباره توانایی بایدن برای ریاست جمهوری برای چهار سال دیگر ابراز نگرانی کرده‌اند. اگر بایدن دوباره انتخاب شود، در پایان دوره دوم ریاست جمهوری خود ۸۶ ساله خواهد شد.

 به نوشته هیل، نظرسنجی‌ها نشان داده که بایدن با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق که در حال حاضر در نظرسنجی‌های جمهوری خواهان پیشتاز است، رقابت  دارد.

این گزارش حاکی است، نقش اوباما در انتخابات ۲۰۲۴ می‌تواند برای جلب مشارکت مردم برای حمایت از بایدن مهم باشد. اعلام بایدن برای شرکت در انتخابات آتی آمریکا در حالی است که بر اساس برخی نظرسنجی‌ها، اغلب رای‌دهندگان آمریکایی خواستار گذار از او و دونالد ترامپ هستند و تمایلی به رقابت دوباره این دو نفر در انتخابات پیش‌ روی ندارند.

بر اساس جدیدترین نظرسنجی «یاهونیوز-یوگاو» رای‌دهندگان آمریکایی به‌شدت به رقابت احتمالی دوباره بین جو بایدن رئیس‌جمهور فعلی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق در انتخابات ۲۰۲۴ بی‌علاقه هستند. در این نظرسنجی ۳۸ درصد پاسخ‌دهندگان گفتند، از ایده رقابت دوباره احساس فرسودگی می‌کنند؛ ۲۹ درصد گفتند از چنین چشم‌اندازی می‌ترسند؛ در حالی که ۲۳ درصد گفتند احساس  اندوه دارند.

بر اساس این نظرسنجی، تنها ۲۷ درصد رای‌دهندگان آمریکایی از نامزدی دوباره جو بایدن حمایت کردند. با این حال، این نظرسنجی نشان داد بایدن ۴۶ درصد در مقابل ۴۲ درصد از ترامپ و همچنین در مقابل «ران دیسانتیس» فرماندار فلوریدا با حمایت ۴۵ درصدی در برابر ۴۱ درصد پیشی می‌گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۳۹
***بی حال شدن اردوغان در یک برنامه تلویزیونی***
این جماعت .... از این حرکات برای جلب ترحم مردم استفاده میکنند

برو شیر دنده باش ای دغل مینداز خود را چو روباه شل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
تو مگه فضولی
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
ایکاش مسئولین هم اندازه اردوغان نسبت به مردمشون مسئولیت پذیر بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
بیادن پیر شده باید برود اما اردوغان هنوز جوان است تواند
به تامین مصالح مسلمین اهتمام ورزد وی در دوران تحریم کمک بسزائی به کشور ما انجام داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
آن شنیدستی که در اقصی دور
با رسالاری بیفتاد از ستور
گفت چشم تنگ دنیا دوست را
یا قناعت پر کند یا خاک گور
ناشناس
| Taiwan (Province of China) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
جمهوری آزربایجان شمالی
نه باکو
شرم بر شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
ناشناس 18:52
یادت باشه درستش استان آذربایجان شمالی هست
همان است که آمریکا گفته. فعلا تعطیل. اظهارات روسیه و چین هم کشک.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
پس معلوم شد که بود و نبود برجام فقط و فقط به امریکا بستگی داره و بقیه شو تبلیغاتی هست مانند ایران نمیاد مذاکره ایران خواسته های اضافی داره. ایران برنامه موشکی داره. مسائل حقوق بشری در ایران هست و مزخرفات دیگه که پادوهای آمریکا مرتب تکرار میکنن
این سناتور آمریکایی هم خیلی مشنگ است چون ارامنه به دست ترکان عثمانی قتل عام شدند ولی او دولت آذربایجان را مقصر می داند ! انگار ایشان اطلاع ندارند که آذری ها با عثمانی ها فرق دارند و در بسیاری از جهات نیز متضاد می باشند که به عنوان نمونه میتوان به جنگهای شاه اسماعیل صفوی با ترکان عثمانی اشاره کرد
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
جناب سناتور نسل کشی و کشتار مسلمانان توسط ارامنه را هم یادت باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
یه چیز درست و با یه چیز غلط قاطی کردی و نوشتی قتل عام ارامنه دروغی است که ارامنه از دشمنی غرب با ترکیه ازش سوء استفاده می کنن و دائما تکرار می کنن حتی در غرب محققان معروف مثل حامد الگار دروغ بودن ادعا را تایید کرده اند سالهاست رهبران ترکیه رسما از ارمنی ها خواسته اند مدارکشان را ارایه کنند و هر چه در دنیا در این زمینه مدرک هست به طور مشترک با حضور قضات و متخصصان مستقل بررسی کنند ولی هیچ وقت ارمنی ها حاضر به این کار نشده اند ولی مدارک متعدد در باره جنایات مکرر ارمنیان موجود هست که اخرین ان در 1992 در خوجالی و سایر مناطق قره باغ اتفاق افتاد دو سال پیش در جنگ دوم قره باغ هم ارمنی ها با موشک های اسمرچ به خانه های مسکونی در گنجه و ترتر و جاهای دیگه که خیلی دور از قره باغ هستند حمله کردند ولی اذربایجان حتی یه چاشنی به داخل ارمنستان اشغالی شلیک نکرد
انوشیروان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
ایشون می دونه ترک و آذرباییجان فرق دارند ولی باکو همان روش عثمانی رو دنبال میکنه در طول تاریخ قبل از اینکه ترکها اینجا تشریف بیاورند این منطقه ارمنستان حساب میشد که شرق ترکیه شاملش میشد
علی
| United States of America |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
ترکان عثمانی برای بذست آوردن زمین های ارامنه گردها وترکها را تشویق بنابودی ملت ارامنه مینمودن ما که در آنزمان نبودیم بقول مش قاسم بابام جان ذروغ چرا تا قبر آه آن چیزی که در کتابها نوشته شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
خود شاه اسماعیل باکو و اطرافش رو به توبره کشید . چون اون جماعت پدر و پدربزرگش رو کشتند . شاه اسماعیل و شاه تهماسب پدر باکو جماعت رو درآوردن و حکومت پانصد ساله شروان شاهان یا همون ولایت باکو رو تمام کردن .
عجیب نیست که سناتورباب منندزحامی ارمنستان تجاوزگرباشد بخصوص وقتیکه حتی همکیشان آذری هاهم ازآنها حمایتی نمیکنند ولی چیزعجیب ترانکه مسلمانان تنهاافرادی هستندکه غالباًبجان هم میافتندولی اقوام دیگر اگرهمکیشانشان مثل دراینجاارامنه وارمنستان تجاوزاشکارهم داشته باشندوهمه دنیاآنهارامتجاوزبداندباوجودادعای حقوق بشری که گوش فلک راکرکرده بازهم تمام قدازمتجاوزحمایت میکنند ماکجائیم دیگران کجا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
مردم آذربایجان هم کیش ما هستند اما علیف پادوی صهیونیست ها هست
رسانه های زردی مثل تابناک 10 12 سال پیش مانور زیادی حول بیماری اردوغان و مردن اون تو روزهای اینده میدادن. الان 12 سال گذشته و اون هنوز زنده هست و هزاران کار برای کشورش کرده. شما ولی هنوز مشغول خاله زنک های خودتون هستین. یکم اخبار داخلی و مهمتری رو پوشش بدین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
افشاگری های جدید" محمد یاقوت " را در یوتیوب ببینید و بخاطر هواداری از اردوغان هر روز با گریه از خداوند طلب عفو خواهید کرد . ببینید که با سند چطور درباره اعضا دولت و آقازاده هایشان ، مافیا ، آدم کشی و جنایات پسر اردوغان و وزیرانش افشاگری میکند . اردوغان و باندش فقط منابع ملی ترکیه را غارت کردند و بس .
درباره فساد اخلاقی آنها چیزی نمی گویم چون تابناک اجازه انتشار نمی دهد . خودتان در اینترنت تحقیق کنید و ببینید .
«درخواست سناتور آمریکایی برای قطع کمک امنیتی به باکو»
دشمنی با آذربایجان تنها فصل مشترک دشمنانی است که در ظاهر به خون هم تشنه اند ولی در اصل دو تیغه ی یک قیچی هستند که هر چند مخالف هم حرکت می کنند ولی در اصل یک وظیفه را انجام می دهند.
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
جمهوری آذربایجان آن وقتی که دستش را از دست پدر(ایران) رها کرد و شروع به بدهنی به پدر کرد باید فکر این روزها راهم می کرد یک روز آمریکا بهش پشت کنه و تنهاش بگذاره
کدام برجام
روسیه کمونیست با خرید چند پهباد کلا برجام را نابود کرد
اردوغان دیکتاتوری است که تا دم مرگ تشنه ادامه قدرت طلبی است... آذربایجان و ترکیه حول محور صهیونیسم هستند
دلتان به اینقدر خوش نکنید!
اردوغان فقط ی ذره ضعف کرده بود، آنهم بخاطر خستگی از چندین برنامه سخنرانی و تبلیغات ریاست جمهوری در اونروز خاص.
امان از دست لابی و مرحبا به این تعصب مسیحیی ها حتی به غلط...وای بر ما...واقعه ایی که پدران ما به چشم دیدن و دروغ بودن اون رو بازگو کردن ..اما الان جای ارامنه ظالم با ترک های مظلوم عوض شده.....به امید صلح و دوستی تمام انسان ها
یکی از پروژه های غربگرایان ایجاد دشمنی با اذربایجان است برنامه غرب اینه در داخل ایران بین قومیت ها شکاف ایجاد کنه افزایش خبرهای ضد اذربایجانی در رسانه های ایران در این راستاست متاسفانه غرب داره از پاشینیان به عنوان زلنسکی قفقاز استفاده می کنه ایران قطعا اینو متوجه شده مسئله اصلی اینه پاشینیان با دوستی ظاهری سعی داره ایران را مقابل اذربایجان قرار بده و اذربایجان و ترکیه را مهار کنه از انسو هم غرب را بیاره تو قفقاز و روسیه را کلا بذاره کنار. حضور اروپاییان در ارمنستان تحت عنوان ناظران صلح و افزایش تبلیغات ضد روسی همزمان در رسانه های غرب و ارمنستان در هفته های اخیر موید این موضوع هست. این دوستان شوونیست یه ذره چشمشان را باز کنند و واقعیتها را ببینید دشمنی با اذربایجانیها و بد و بیراه گفتن به علی اف و اردوغان هیچ فایده ای نداره و مطلقا به ضرر ایرانه. تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
ارامنه از دوهزار سال پیش مدام در حال خنجر زدن از پشت به ایران بوده و هست ابتدا در همکاری با رومیان و شورش علیه هخامنشیان و ساسانیان بعد همکاری با روسیه و خیانت به ایران و عامل اصلی جدایی قفقاز و الان هم همکاری با ناتو و شرکت در رزمایش های ناتو و جا پای ناتو در منطقه
یکی از پروژه های غربگرایان ایجاد دشمنی با اذربایجان است برنامه غرب اینه در داخل ایران بین قومیت ها شکاف ایجاد کنه افزایش خبرهای ضد اذربایجانی در رسانه های ایران در این راستاست غرب داره از پاشینیان به عنوان زلنسکی قفقاز استفاده می کنه ایران قطعا اینو متوجه شده پاشینیان هم با دوستی ظاهری سعی داره ایران را مقابل اذربایجان قرار بده و اذربایجان و ترکیه را مهار کنه از انسو هم غرب را بیاره تو قفقاز و روسیه را کلا بذاره کنار. حضور اروپاییان در ارمنستان تحت عنوان ناظران صلح و افزایش تبلیغات ضد روسی همزمان در رسانه های غرب و ارمنستان در هفته های اخیر موید این موضوع هست. دوستان شوونیست یه ذره چشمشان را باز کنند و واقعیتها را ببینید دشمنی با اذربایجانیها و بد و بیراه گفتن به علی اف و اردوغان هیچ فایده ای نداره و مطلقا به ضرر ایرانه. تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال
تابناک هم دچار منگی شده و یا خودش را به منگی زده و یا بهش دستور دادند خودش رو به منگی بزنه و یک خبرهایی پخش می کنه که اصلا ارزش خواندن ندارد و دردی را از جامعه حل نمی کند و یا تاریخ مصرفش گذشته
آذربایجان باید بدون توجه به اینگونه اراجیف و یاوه سراییهای حامیام منطقه ای و غیرمنطقه ای ارمنستان با قدرت به سیاستهاش در این زمینه ادامه دهد.
با اینکه روسیه و چین و امریکا و فرانسه و ... دشمن آذربایجان و دوست ارمنستان بودن و همه جوره کمک کردند باز این خدا بود که ترکها را تنها نگذاشت لشگر مسلمین را امداد کرد و مشرکین رو خوار و ذلیل کرد منافقان را رسوا کرد و همه دشمنانشان را ناکام و خشمگین بر زمین انداخت خشمناک باشید و از این خشم بمیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
لشکر مسلمین؟؟!
از کی تا حالا الهام علیف صهیونیست شده لشکر مسلمین؟
علیف اگه یهودی بود جای ناراحتی نداشت. مسلمان هست و دوست صهیونیسم و دشمن درجه یک مسلمانان، هم مسلمانان کشورش و هم دیگر مسلمانان
موضع گیری جدید روسیه درباره برجام
روسها از جان این ملت چه می خواهند؟
خیال خیلی ها رو راحت کنم اردوغان با خدماتی که برای ترکیه و مردم آن انجام داده صدی صد رییس جمهور ترکیه است وسناتور آمریکایی در جایی از آمریکا نامزد شده که اکثریت آن ارامنه هستند به خاطر دلخوشی آنها یک حرفی زده البته با دریافت پول از ارامنه
اردوغان کابوس ایرانشهریها و طایفه تریغشان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
برو اول الفبا رو یاد بگیر .
جنگ در اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد.
ننگ بر الهام علیف نوکر صهیونیستها
مردم آذربایجان برادر و خواهر ما و پاره تن ما ایرانی ها هستند. حسای علیف از حساب مردم عزیز آذربایجان جداست.
تشت رسوایی الهام افتاده ،طول می‌کشه ولی همه صداشو میشنوند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی