بازدید 37609
با تحولات منطقه و جهان

درخواست کویت برای اقدام فوری کشورهای عربی علیه اسرائیل/ آغاز رزمایش سه روزه چین در جزیره تایوان/ آغاز عقب نشینی امارات از یمن/ آزمایش بمب استراتژیک زیردریایی توسط کره شمالی

درخواست کویت برای اقدام فوری کشور‌های عربی علیه اسرائیل، آغاز رزمایش سه روزه چین در جزیره تایوان، آغاز عقب نشینی امارات از یمن، آزمایش بمب استراتژیک زیردریایی توسط کره شمالی و حمله پهپادی به اطراف فرودگاه سلیمانیه عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۷۰۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶ 08 April 2023

درخواست کویت برای اقدام فوری کشورهای عربی علیه اسرائیل/ آغاز رزمایش سه روزه چین در جزیره تایوان/ آغاز عقب نشینی امارات از یمن/ آزمایش بمب استراتژیک زیردریایی توسط کره شمالی

بین الملل تابناک: درخواست کویت برای اقدام فوری کشور‌های عربی علیه اسرائیل، آغاز رزمایش سه روزه چین در جزیره تایوان، آغاز عقب نشینی امارات از یمن، آزمایش بمب استراتژیک زیردریایی توسط کره شمالی و حمله پهپادی به اطراف فرودگاه سلیمانیه عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

درخواست کویت برای اقدام فوری کشورهای عربی علیه اسرائیل

«مرزوق علی الغانم» رئیس مجلس الأمة(پارلمان) کویت بر ضرورت استفاده از همه ابزارهای همبستگی و حمایت رسمی و مردمی از ملت فلسطین تأکید کرد.

الغانم گفت: «تداوم قلدری و تجاوزات رژیم صهیونیستی در مسجدالأقصی و دیگر مکان‌ها، اقدام فوری عربی در سراسر جهان برای رسواسازی تجاوزات رژیم اشغالگر را می‌طلبد.»

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، الغانم تصریح کرد، تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نمازگزاران و اعتکاف‌کنندگان در مسجدالأقصی و عملیات‌ نظامی که غزه و مناطقی در جنوب لبنان را هدف قرار داد، دلیلی دیگر بر محال بودن صلح با این دشمنی است که تنها زبان تجاوزات را می‌فهمد و همین امر، فعال‌سازی فرهنگ مقاومت و سازوکار همبستگی مختلف با ملت فلسطین را می‌طلبد.

درخواست کویت برای اقدام فوری کشورهای عربی علیه اسرائیل/ آغاز رزمایش سه روزه چین در جزیره تایوان/ آغاز عقب نشینی امارات از یمن/ آزمایش بمب استراتژیک زیردریایی توسط کره شمالی

از سوی دیگر، شبکه صهیونیستی «کان» روز جمعه گزارش داد که شب گذشته، ۴۰ فروند موشک از نوار غزه به سمت شهرک‌های اشغالی شلیک شد. به گفته رسانه‌های صهیونیستی، روز گذشته نیز بالغ بر ۱۰۰ راکت از جنوب لبنان به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شده بود. این حملات پس از آن صورت گرفت که بامداد روز چهارشنبه، نظامیان صهیونیست با یورش به مسجدالاقصی، دهها نمازگزار و معتکف را ضرب و شتم و بازداشت کردند؛ تجاوزی که با واکنش بین‌المللی و منطقه‌ای همراه شد.

آغاز رزمایش سه روزه چین در جزیره تایوان

چین اعلام کرده قصد برگزاری رزمایش سه روزه در تنگه تایوان دارد. 

وزارت دفاع تایوان همزمان اعلام کرده ۱۳ هواپیما و سه ناو جنگی چین را پیرامون این جزیره شناسایی کرده است. 

جبهه شرقی ارتش آزادی خلق چین گفت، رزمایش «شمشیر برنده متحد» از روزهای ۸ تا ۱۰ آوریل «برای آمادگی‌های رزمی» برگزار خواهد شد. 

حضور ناو و هواپیماهای چین در محدوده تایوان در شرایطی صورت گرفته که رئیس‌جمهور تایوان که از حزب حامی استقلال جزیره از چین است،‌ چهارشنبه با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در کتابخانه ریاست‌جمهوری «رونالد ریگان» در نزدیکی لس‌آنجلس ایالت کالیفرنیا دیدار و گفت‌وگو کرد و این در شرایطی است که پکن در هفته‌های اخیر، مکرر تهدید به انتقام از تایوان برای این اقدام تحریک‌آمیز کرده است.

پیش از این در ماه آگوست سال گذشته میلادی، چین پس از سفر جنجالی «نانسی پلوسی»، رئیس وقت مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، رزمایش‌های نظامی بی‌سابقه‌ای را در اطراف تایوان برگزار کرد.

درخواست کویت برای اقدام فوری کشورهای عربی علیه اسرائیل/ آغاز رزمایش سه روزه چین در جزیره تایوان/ آغاز عقب نشینی امارات از یمن/ آزمایش بمب استراتژیک زیردریایی توسط کره شمالی

پکن روز پنجشنبه متعهد شد، «اقدامات قاطع و مؤثری برای حفاظت از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود» انجام دهد. وزارت خارجه چین نشست تسای-مک کارتی در خاک ایالات متحده را با «اقدامات بسیار اشتباه تبانی» بین ایالات متحده و تایوان مقایسه کرد.

تایوان بخشی از چین است که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض و سیگنال‌های نادرستی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

آغاز عقب نشینی امارات از یمن

«محمد البخیتی»، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله بامداد شنبه گفت، امارات متحده عربی عقب نشینی از یمن را آغاز کرده است.

 البخیتی با بیان اینکه حضور نیروهای اماراتی را حتی در یک وجب از خاک یمن نمی‌پذیریم، افزود: مشارکت امارات با عربستان در تجاوز به یمن اشتباه بزرگی بود و امارات باید درس بگیرد و عقب نشینی کند.

عضو دفتر سیاسی انصارالله گفت: با عربستان سعودی تفاهماتی وجود دارد و من نمی‌توانم در مورد جزئیات آن صحبت کنم.

البخیتی اضافه کرد: تفاهم و راه‌کارهای حاصل‌شده در دو مرحله، یکی قبل از عید فطر و دیگری در زمانی دیگر خواهد بود.

وی همچنین گفت: ما از هر گونه رویکرد از سوی عربستان سعودی برای رسیدن به صلح با یمن یا هر طرف دیگر حمایت می‌کنیم.

عضو دفتر سیاسی انصارالله افزود: راه حل داخلی بر عهده همه نیروهای فعال یمنی است و ما به یمنی‌هایی که در تجاوز شرکت کردند، این پیام را می دهیم که فرصت را از دست ندهید.

شبکه المیادین لبنان بامداد شنبه به نقل از منابع خود گزارش داده بود، یک هیات سعودی و عمانی طی ۲ روز آینده برای مذاکره با دولت نجات ملی یمن به صنعا، پایتخت این کشور می‌روند.

رویترز روز جمعه، از سفر یک هیات سعودی - عمانی به صنعاء،پایتخت یمن طی هفته آینده با هدف دستیابی به توافق آتش‌بس دائم در این کشور خبر داده بود.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز روز جمعه به نقل از یک منبع یمنی نوشته بود که آتش بس جدید ممکن است، حاوی چندین نکته از جمله ازسرگیری صادرات نفت از میادین نفتی در جنوب و از مارب در شمال، لغو تمام محدودیت‌ها در بندر الحدیده، گسترش پروازها به فرودگاه صنعا و باز کردن تمام راه‌ها بین مناطقی که تحت کنترل دولت نجات ملی یمن و قسمت‌هایی که تحت کنترل نیروهای وفادار به دولت مستعفی و فراری یمن است، باشد.

این منبع اظهار کرد، ائتلاف عربی نیز متعهد شده تا بدون استثنا حقوق تمام کارکنان یمنی در مناطق تحت کنترل دولت نجات ملی و سایر مناطق را بپردازد و کمیته‌هایی را برای محدود کردن خسارات ناشی از جنگ، رسیدگی به آن‌ها و پرداخت خسارت به آسیب دیدگان تحت نظارت سازمان ملل و ضمانت بین المللی کشورهای بزرگ تشکیل دهد.

روز پنجشنبه گذشته نیز سازمان ملل اعلام کرد، مردم یمن به یک صلح همه جانبه نیاز دارند تا به رنج‌های آن‌ها در نتیجه جنگ هشت‌ساله در کشورشان، پایان دهد.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که هشت سال جنگ، چهار میلیون و ۵۰۰ هزار یمنی را که ۷۴ درصد آن‌ها زن و کودک هستند، مجبور به فرار کرد و باعث افزایش فقر شد، اکنون دو سوم یمنی‌ها زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

بیش از هشت سال است، یمن شاهد جنگ مستمر بین نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن و نیروهای ائتلاف ـ که برای بازگرداندن دولت مستعفی و فراری یمن تلاش کرده‌اند ـ بوده که تبعات آن در ابعاد مختلف منعکس شده و بر اساس توصیف سازمان ملل، بدترین بحران انسانی در جهان بوده است.

آزمایش بمب استراتژیک زیردریایی توسط کره شمالی

کره شمالی اقدام به آزمایش یک سامانه تسلیحاتی استراتژیک از زیر دریا کرده است. 

وب‌سایت رسمی حکومت کره شمالی گفته این کشور نوع دیگری از یک سلاح قادر به حمل سلاح هسته‌ای به نام «هائیل-۲» را آزمایش کرد. 

آزمایش این تست بعد از آن صورت گرفت که کره شمالی افشا کرد، دارنده یک سامانه پهپادی زیر آبی برای انجام حملات مخفی به مواضع دشمن است.

وب‌سایت کره شمالی درباره آزمایش این سلاح استراتژیک نوشت: «این آزمایش به خوبی قابلیت اعتماد به سامانه تسلیحاتی استراتژیک و قابلیت حملات مرگبار آن را نشان داد.

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند. 

کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است. 

کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد، از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

کره شمالی در هفته‌های گذشته در واکنش به رزمایش مشترک نظامی آمریکا و کره جنوبی، فعالیت‌های نظامی‌اش را تشدید کرده است. 

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (کِی‌سی‌اِن‌اِی) بامداد پنجشنبه هم به نقل از «چو جو-هیون» - که او را تحلیلگر امور امنیت بین‌الملل معرفی کرد - گزارش داد که پیونگ‌یانگ در مقابله با رزمایش آمریکا و کره جنوبی، گام‌های نظامی تهاجمی برمی‌دارد.

چو هشدار داد که رزمایش‌های نظامی «دیوانه‌وار» کره جنوبی و آمریکا، شبه‌جزیره کره را به «بشکه باروتی» تبدیل کرده که هر لحظه ممکن است منفجر شود.

به نوشته «رویترز» به نقل از این گزارش، وی درباره واکنش کره شمالی توضیح داد: «بازدارندگی جنگی ما کماکان با اقدامات تهاجمی، مسئولیت‌پذیری و اعتماد به ماموریت حیاتی خود را نشان خواهد داد.»

این تحلیلگر کره شمالی که به احتمال زیاد در حال خواندن بیانیه‌ای دولتی بود، تصریح کرد: «هیجان رویارویی نظامی بی‌پروای آمریکا و پیروانش علیه کره شمالی، وضعیت شبه‌جزیره کره را به یک فاجعه غیرقابل برگشت تا آستانه یک جنگ هسته‌ای سوق می‌دهد.»

طبق این گزارش، چو ضمن توصیف آمریکا به عنوان «سرطانی برای صلح جهانی»، افزود: «اکنون جامعه بین‌المللی به اتفاق آرا امیدوار است که ابرهای سیاه جنگ هسته‌ای بر فراز شبه جزیره کره هر چه زودتر از بین برود.»

پیش از این، نیروی دریایی سه کشور آمریکا، کره جنوبی و ژاپن برای مقابله با تهدیدهای اتمی و موشکی کره شمالی، رزمایش دو روزه ضد زیردریایی برگزار کردند.

حمله پهپادی به اطراف فرودگاه سلیمانیه عراق

منابع خبری جمعه شب از حمله پهپادی به اطراف فرودگاه سلیمانیه واقع در شمال عراق خبر دادند.

 اطراف فرودگاه سلیمانیه عراق، هدف حمله موشک هدایت شونده که توسط یک پهپاد شلیک شده بود، قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، در این حمله پهپادی که منشأ آن تاکنون مشخص نشده، کسی آسیب ندیده است.

در همین حال، اداره امنیت فرودگاه سلیمانیه از وقوع انفجار در نزدیکی فرودگاه که سبب بروز آتش سوزی شده، خبر داده است.

این گزارش می‌افزاید، «مظلوم عبدی» فرمانده شبه نظامیان کُرد سوریه موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) هدف این حمله بوده که از آن جان سالم به در برده است.

بنا بر گزارش‌ها، «مظلوم عبدی» با فرماندهان ائتلاف آمریکایی در یک پایگاه نظامی در نزدیکی فرودگاه سلیمانیه دیدار داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۹
در پاسخ به اون کسی که در خبر قبلی راجع به حجاب حضرت مریم س نوشته بود اون مسئول مسیحی اروپایی نفهمیده که پرتره حضرت مریم را براساس لباس عربها کشیده اند !!!
اونجا نشد پاسخ بدم یعنی دریچه پاسخ باز نشد؛ بگذریم
میخواستم بگم اون مسیول نفهمیده ، تو فهمیدی؟!
پس با حساب شما؛ حضرت مریم نعوذبالله نعوذبالله نعوذبالله فی الواقع وضعیتش اینجوری بوده که بدون روسری .... ، بین مردم راه میرفته و این پرتره ، پرتره اشتباهی از پوشش اون بزرگواره!!!!
و جالبتر اینکه تو اون شرایط و با اون وضعیت پوشش و حجاب، خدا میاد بهش حضرت عیسی ( ع ) را عطا کرده !!!!
عجیبه واقعا خدایا ببخش
اگه سواد نداری تاریخ بخونی خدا بهت چشم که داده ،
عکس یا فیلم های قدیمی مردم اروپا را ببین
همه حجاب دارن
فیلم هایی که دارند یهودی ها را با کشتی میفرستند امریکا و خیلی عکسا و فیلمای دیگه
همه حجاب دارند.
برو ببین که هر چرت و پرتی به ذهن ناقصت میرسه بلغور نکنی
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
یک جوری نوشتی انگار تو در زمان بانو مریم خودت حضور داشتی کی گفته این بانو حجاب داشته؟ کدوم سند معتبر چنین چیزی رو ثابت کرده؟ ا
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
تو کی هستی؟ چرا ناشناسی؟ کجا کار میکنی؟ چقد حقوق میگیری؟
چرا فقط حجاب بهت فشار میاره خوب معلومه بهت میرسن دیگه
چرا ربای بانک ها گران فروشی و احتکار خودرو سازها بهت فشار نمیاره مگه لینا شرعیه؟ اون که وام با به ه شبه ربا رو تایید میکنه چی اون چطور کارشو توضیح میده؟
شما که خدا رو شکر چشم داری و اجاره نیشن زیاد دور ورته چطور اونا رو نمیبینی اما حجاب رو میبینی،میدونی صد درصد به رهن اضافه کردن یعنی چی بواللله نمیدونی،از دلمشغولیاتت معلومه نمیدونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
البته که سند بسیاره
تا اعتبار از نظر شما چی باشه
یک نمونه تاریخ ویل دورانت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
آقای رضا اهوازی پاسخی نداری آسمون ریسمون نکن
هر موضوعی سر جای خودش
البته حجاب فکر کنم به شما فشار میاره
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
جواب منو ندادی خوب معلوم میشه جوابی نداری که بدی
بعدشم خانواده بنده محجبه هستن هر چند نوع پوشش کاملا تو خانواده من اختیاریه چون هم عاقل هستن هم بالغ
آسمون ریسمون؟!! قضاوت با خواننده ها
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
۱۶:۰۲
سند نوشته ویل دورانت نیست سند یعنی یک سنگ نوشته یا اثر باستانی که از آن زمان به جا مانده باشد در غیر اینصورت همش می شه حدس و گمان که ارزش علمی نداره
این مستعمره های چین از جمله کره شمالی به جای کار و تلاش برای رفاه مردمشون و پیشرفت و آبادانی کشورشون هر روز یک سلاح ادعایی جدید آزمایش می کنند مستعمره های چین و روسیه را نگاه کنید همگی غرق در فساد و تورم و دزدسالاری هستند بعد به کشورهایی که پشیرفت کرده اند می گویند نوکر آمریکا !!!! نمی دانم چرا نوکرهای آمریکا همگی پیشرفت می کنند اما نوکرهای روسیه و چین همگی عقبگرد می کنند؟!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
میشه بفرمایید کشور مصر نوکر آمریکا چه پیشرفتی تا به حال کرده یک کارخانه صنعتی تولیدی را نام ببر ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
در تائید پاسخ صحیح ناشناس 13:27 هند رو هم ببین واقعا به نضرت وقتی تابع انگلستان بود بهتر بود یا الان که گرایشات مخالف انگلستان پیدا کرده و نگرش رو به شرق داره ؟ نه خودت قضاوت کن انصافا
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
آره مثلا افغانستان و عراق در زمان اشغال آمریکا خیلی رشد کردند!
در حملات به اسرائیل نباید غزه و حزب الله و سوریه و کرانه باختری مستقل عمل کرده و نظاره گر همدیگر باشند
باید در صورت عملیات تلافی جویانه همگی باهمدیگر عمل کنند
اسرائیل فقط زبان زور می فهمد و در مقابل شدت او باید شدت عمل داشت

خدا ما را در هر کاری توصیه به رافت و محبت و دوستی و تعامل و گفتگو و گذشت و صبر کرده است و فقط در یکجا توصیه به شدت و خشونت کرده است آنهم درجایی که دشمن درحال جنایت و تجاوز و خشونت است و راهی جز مقابله به مثل باقی نگذاشته است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
به نظر من اگر هر کدام مستقل عمل کنند و حمله کنند به اسرائیل بهتر هست و باعث سردرگمی س..یونیست ها میشه، ان شاءالله تعالی
تابناک میدونی تو هه چهارم عمرت باشی و هنوز خونه گدرت باشی و توان تشکیل خانواده نداشته باشی یعنی چی؟پدر پولدار و با نفوذ هم ندارم که برام ساعت مچی هفتصد میلیون تومنی بگیره و سفارشم رو در تجارت به امیر امارات بکنه.برای همین اصلا برای من مهم نیست چه بلای سر فلسطین و اسرائیل داره میاد و یا غزه چه خبره
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
خب اگه ۴۰ سالته و به هیچ جایی نرسیدی تو زندگی و خونه پدرتی این از بی عرزگی دولت نیس این از بی عرزگی خودته اگر طرز فکر همه این طور بود الان همه بدبخت و بیچاره بودن
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
برادر گرامی من الان دو سال میشه ایران آمدم از افغانستان 250ملیون کار کردم می توانم باهاش کار کاسبی کنم تازه بیست یک سال ام است خدارا شکر کند پشتی توطیه های دشمن نگرد تو هر سری دنیا مشکلات است
ناشناس
| Netherlands |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
۱۳:۳۳
دوست عزیز اگر واژه عربی به کار می بری درستش رو بنویس بعد نصیحت کن بی عرزه درست نیست بی عرضه درستش هست در ضمن نمی شه چنین ادعایی هم داشته باشی یک نگاهی بنداز ببین فرزندان یک مسئول رده دهم چه بریز و بپاشی دارن بعد نصیحت کن
فیلم زامبی زد را اگر نگاه کند و نقدهای اش را بدانید بعد می دانید که با رژیم غاصب اسرائیل چه باید کرد و در صد ها جای دیگر اینها ملت مسلمان را اگر زور ی شأن بگردد یک روز زندگی کردن نمی ماند
مرگ بر اسرائیل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
شما کمتر سخنرانی های عستاااااااااد رائفی پور ببین
جالبه داره میشه ، عربهای منطقه به آن منطق و باوری میرسند که سالهاست ایران فریاد میزنه که اسرائیل زبانی به جز زور نمیفهه .
البته اگر دقت بفرمائید کویت از کشورهای عربی درخواست کرده که دربرابر اسرائیل واکنش نشون بدن اسمی از کشورهای اسلامی و یا ایران نیاورده حالا اگر خودمون تو نقشه کشور ایران رو با یسری از کشورهای عربی یک رنگ نشون دادیم و در اصل خودمون رو قاطی کردیم بماند ولی جالبه از کشورهای پاکستان و افغانستان و آزربايجان و دیگر کشورهای اسلامی خبری نیست این یعنی این مسئله از دید کشورهای عربی یه مسئله داخلی عربی هستش و به کسی مربوط نیست
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۰
این به دلیل اینه که کشورهای که به آرمان فلسطین خیانت کردند کشورهای عربی هستند از جمله اخیرا قراردادهای با این رژیم بسته بودند .
خدارو شکر که کشورهای عربی سرعقل اومدن وبرعلیه اسرائیل بیانیه میدن همینقدرشم واقعا جای شکر داره
با دقت به متن خبر مربوط به حمله به فرودگاه سلیمانیه دقت فرمایید:
در این حمله پهبادی که منشا آن مشخص نشده است (!!) به کسی آسیب نرسیده است
حالا چه اصراری دارید که ثابت کنید که فرستنده پهبادها کاملا ناشناس بوده است؟!
کویت فسقلی دیگه چی میگه؟ وقتی کشورهای بزرگ عرب تصمیم به صلح و ایجاد رابطه سیاسی با اسراییل گرفنه اند، امیر کویت باید ساکت باشد و به آنان تاسی نماید
کشورای عربی هیچ عرضه ای ندارن فقط زور این یمن بد بخت وفقیر میتونن اسراییل ۶۰ ساله داره فلسطینی ها رو میکشه هیچ غلطی نکردن اگه ایران نبود تا حالا یه مسلمون یا بقول شما عرب تو فلسطین وجود نداشت تازه دارن با اسراییل رابطه برقرار میکنن
دوستان ما مسلمان و مکتب شیعه......دعوا نکنید نه من و نه شما...تصمیم گیرنده ها کسان دیگر هستن و حرف های ما هم جز جنگ و تفرقه امت ایران نیست....سیاست الفبایی دارد که من و تو نمیدانیم.....یکروز عربستان منفور و کودک کش است و فلسطین دوم یمن است و روز دیگر عربستان مهد اسلام و برادر.....عزیزان مقتصیات حکومت و سیاست ایجاب می کند دول دنیا تصمیم بگیرند.فقط بدانید فوتبال نیست که سرخابی باشیم.خدا و عترت الله پایدار باشید
بزودی نوبت کشورهای دنباله روامریکاخواهد رسید تا طعم فقر را بچشندوخود امریکا دلاربدون پشتوانه به لطف الله ازگردونه پولی گیتی درحال حذف شدن هست درحال حاضرهم فقر خیلی ازایالات امریکارافرا گرفته .این جمله به موضوع بالا ربطی نداره: تمثال حضرت مریم (س) خیالی وازذهنیات نقاش ترسیم شده ومریم مقدس دارای حجاب بوده
سلام ماهم مغصر هستیم دولت مردان هم مغصر صددرصد مشکل معیشت ما از زمانی شروع شد که امام راحل از دنیا رفت جنگ تحمیلی تمام شد آن زمان. امام حرف خوبی زدن و گفتم جنگ یک نعمت است حرف خوبی زدن اما نفهمیدیم جنگ یک نعمت بود برای ما ایرانی ها چون جنگ بود هیچ اعلامی گران نشد تاجنگ بود اما ارسال هفتاد بعد سال به سال همه وسایل معیشتی گران شد بخش خصوصی آوردن قانونی ریس جمهور درست کرد همه کارهای دادن به بخش خصوصی این اشتباه محض بود بیشتر مزاهم نمی شوم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست