بازدید 8906
با تحولات منطقه و جهان

خشم سازمان سیا از توافق ایران و عربستان/ اعلام تحریم های چین علیه آمریکا و تایوان/ آماده شدن نسخه جدید آتش بس در یمن/ دیدار «بشار اسد» و «عمار حکیم»

خشم سازمان سیا از توافق ایران و عربستان، اعلام تحریم های چین علیه آمریکا و تایوان، آماده شدن نسخه جدید آتش بس در یمن، دیدار «بشار اسد» و «عمار حکیم» و انفجار در انبار تسلیحاتی شبه‌نظامیان کُرد در سوریه از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۷۰۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲ 07 April 2023

خشم سازمان سیا از توافق ایران و عربستان/ اعلام تحریم های چین علیه آمریکا و تایوان/ آماده شدن نسخه جدید آتش بس در یمن/ دیدار «بشار اسد» و «عمار حکیم»

بین الملل تابناک: خشم سازمان سیا از توافق ایران و عربستان، اعلام تحریم های چین علیه آمریکا و تایوان، آماده شدن نسخه جدید آتش بس در یمن، دیدار «بشار اسد» و «عمار حکیم» و انفجار در انبار تسلیحاتی شبه‌نظامیان کُرد در سوریه از مهم ترین خبرها و رویدادهای منطقه ای و بین المللی در 24 ساعت گذشته بوده اند.

خشم سازمان سیا از توافق ایران و عربستان

یک رسانه آمریکایی گزارش داده توافق ایران و عربستان سعودی عصبانیت «ویلیام برنز»، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را به همراه داشته و او این موضوع را به «محمد بن‌سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی منتقل کرده است. 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته برنز به بن‌سلمان « گفته که آمریکا از آشتی‌جویی ریاض با تهران و سوریه که هر دو هنوز تحت تحریم‌های غرب هستند شوکه شده است.»

گزارش روزنامه آمریکایی در شرایطی امروز پنجشنبه منتشر شده که «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح امروز در پکن با «فصیل بن فرحان»، وزیر امور خارجه عربستان سعودی دیدار کرد. 

وزیران امور خارجه ایران و عربستان سعودی در حضور همتای چینی بیانیه مشترکی را امضا کردند. تهران و پکن در این بیانیه ضمن توافق برای بازگشایی نمایندگی‌های دو کشور در زمان مورد توافق، بر آمادگی خود برای از بین بردن موانع پیش روی گسترش همکاری‌ها تأکید کردند.

خشم سازمان سیا از توافق ایران و عربستان/ اعلام تحریم های چین علیه آمریکا و تایوان/ آماده شدن نسخه جدید آتش بس در یمن/ دیدار «بشار اسد» و «عمار حکیم»

ایران و عربستان سعودی در این بیانیه مشترک همچنین توافق کردند هماهنگی‌های لازم را بین هیأت‌های فنی به منظور بررسی راه‌های گسترش همکاری‌ بین دو کشور از جمله از سرگیری پروازها و سفرهای متقابل هیأت‌های رسمی و بخش خصوصی، تسهیل اعطای روادید برای شهروندان دو کشور از جمله روادید عمره، ادامه دهند.

دو طرف با توجه به برخورداری از منابع طبیعی و توانمندی‌های اقتصادی و فرصت‌های فراوان که برای تحقق منافع مشترک دو ملت برادر وجود دارند، دیدارهای مشورتی و گفت‌وگو را درباره راه‌های‌ همکاری برای تحقق هر چه بیشتر چشم اندازهای مثبت در روابط افزایش می‌دهند.

اعلام تحریم های چین علیه آمریکا و تایوان

 وزارت خارجه چین اعلام کرد مقامات این کشور دو نهاد آمریکایی، موسسه هادسون و کتابخانه ریاست‌جمهوری رونالد ریگان را به دلیل نقض اصل چین واحد تحریم کرده‌اند. 

طبق بیانیه این وزارتخانه، نهادهای مذکور برای «تسای اینگ-ون» رئیس‌جمهور تایوان بستر و امکانات مشارکت در فعالیت‌های جدایی‌طلبانه را در خاک ایالات متحده فراهم کردند و به این تریتب به طور جدی اصل سیاست چین واحد و مفاد سه بیانیه مشترک چین و آمریکا را نقض کردند. پکن افزود این اقدامات به طور جدی به حاکمیت و تمامیت ارضی چین ضربه وارد کرد. 

این وزارتخانه از امروز جمعه دانشگاه‌ها، موسسات و سایر سازمان‌ها و افراد را از انعقاد قراردادها، تبادلات، همکاری و سایر فعالیت‌ها با این نهادهای آمریکایی منع کرد. چهار رئیس نهادهای مذکور هم از ورود به چین و اخذ روادید آن منع شدند.

خشم سازمان سیا از توافق ایران و عربستان/ اعلام تحریم های چین علیه آمریکا و تایوان/ آماده شدن نسخه جدید آتش بس در یمن/ دیدار «بشار اسد» و «عمار حکیم»

به گزارش اسپوتنیک، سازمان‌ها و افرد چینی از مشارکت در فعالیت‌ها با افراد تحت تحریم که دارایی آن‌ها در چین مسدود خواهد شد، منع می‌شوند. 

در این بیانیه همچنین چین از تحریم یک اندیشکده تایوانی و یک سازمان منطقه‌ای تایوانی متشکل از احزاب سیاسی لیبرال دموکرات در آسیا خبر داده است. به گفته پکن، این نهادها به دستور حزب تایوانی «پیشروی دموکرات» و به بهانه دموکراسی و آزادی، استقلال تایوان را ترویج و با اقدامات خود اصل چین واحد را نقض می‌کنند. 

چین پیش‌تر هم در واکنش به دیدار تحریک‌آمیز رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با رئیس‌جمهور تایوان در ایالت کالیفرنیا، متعهد شد که با «اقدامات قاطعانه» پاسخ این اقدام را بدهد.

«مائو نینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری با خبرنگاران در پکن اقدام آمریکایی‌ها در انجام دیدار با رئیس‌جمهور تایوان را محکوم کرد.

رئیس‌جمهور تایوان که از حزب حامی استقلال جزیره از چین است،‌ چهارشنبه با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در کتابخانه ریاست‌جمهوری «رونالد ریگان» در نزدیکی لس‌آنجلس ایالت کالیفرنیا دیدار و گفت‌وگو کرد. این دیدار در شرایطی انجام شد که پکن در هفته‌های اخیر به طور مکرر به انتقام از تایوان برای این اقدام تحریک‌آمیز تهدید کرده بود.

پکن، تایوان را بخشی از خاک چین می‌داند. مسئولان ارشد چین بارها به آمریکا درباره دخالت در امور تایوان هشدار داده و مراودات واشنگتن با تایوانی‌ها را مغایر با سیاست «چین واحد» خوانده است.

آمریکایی‌ها در دولت‌های جمهوری‌خواه و دموکرات طی سالیان گذشته به رغم اعلام پایبندی به سیاست چین واحد، مراودات خودشان را با تایوان حفظ کرده و به اقدامات تحریک‌آمیزی از قبیل فروش تسلیحاتی دست زده‌اند.

آماده شدن نسخه جدید آتش بس در یمن

 اسپوتنیک به نقل از یک منبع آگاه یمنی گفت: «خالد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان تمام طرف های یمنی حاضر در ریاض را از نسخه نهایی مفاد توافقنامه آتش بس جدید آگاه کرد.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع یمنی و بدون اشاره به نام وی نوشت: آتش بس جدید که قرار است عصر امروز اعلام شود، ممکن است حاوی چندین نکته از جمله از سرگیری صادرات نفت از میادین نفتی در جنوب و از مارب در شمال، لغو تمام محدودیت‌ها در بندر الحدیده، گسترش پروازها به فرودگاه صنعا و باز کردن تمام راه‌ها بین مناطقی که تحت کنترل دولت نجات ملی یمن و قسمت هایی که تحت کنترل نیروهای وفادار به دولت مستعفی و فراری یمن است، باشد.

این منبع اظهار داشت که ائتلاف عربی نیز متعهد شده تا بدون استثنا حقوق تمام کارکنان یمنی در مناطق تحت کنترل دولت نجات ملی و سایر مناطق را بپردازد و کمیته‌هایی را برای محدود کردن خسارات ناشی از جنگ، رسیدگی به آن‌ها و پرداخت خسارت به آسیب دیدگان تحت نظارت سازمان ملل و ضمانت بین المللی کشورهای بزرگ تشکیل دهد.

به نوشته اسپوتنیک، ائتلاف همچنین ملزم شده که پنج روز پس از آزادی اولین گروه از اسیران دو طرف که برای آزادی آن‌ها توافق شده، پرونده باقی اسرا را که هنوز بر سر تاریخ آزادی آن‌ها توافق نشده، تکمیل کند، پیش بینی می‌شود که توافق جدید با حضور نمایندگان کشورهای بزرگ از جمله روسیه، ایران، شورای همکاری خلیج فارس و سفرا و مسئولانی از کشورهای بزرگ امضا شود.

این خبرگزاری روسی ادامه داد: این اقدام پس از بحث‌ها و رایزنی‌های طولانی صورت می‌گیرد که در سال گذشته بین سعودی‌ها و ایرانی‌ها از یک سو و عربستان و انصارالله از سوی دیگر در عمان انجام شد از این رو رایزنی ها در این باره بعد از توافق تهران و ریاض و با میانجیگری چین تکمیل شد.

اسپوتنیک اضافه کرد: برجسته‌ترین محور توافق با ایران، تلاش تهران برای رسیدن به یک نتیجه و راه حلی سیاسی بوده که به جنگ یمن پایان دهد و عدم تکرار درگیری‌ها را تضمین کند.

این احتمال وجود دارد که بیانیه توافق جدید به موضوع جنوب بپردازد و به جنوبی‌ها قول دهد، پس از دوره انتقالی و رسیدن به مرحله توافق نهایی بین دولت نجات ملی و نیروهای وفادار به دولت مستعفی، به این موضوع رسیدگی شود تا دغدغه آنها را برطرف کند.

سازمان ملل روز پنجشنبه تاکید کرد که مردم یمن به یک صلح همه جانبه نیاز دارند تا به رنج‌های آن‌ها در نتیجه جنگ هشت‌ساله در کشورشان، پایان دهد.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد که هشت سال جنگ، چهار میلیون و ۵۰۰ هزار یمنی را که ۷۴ درصد آن‌ها زن و کودک هستند، مجبور به فرار کرد و باعث افزایش فقر شد، اکنون دو سوم یمنی‌ها زیر خط فقر زندگی می‌کنند.

بیش از هشت سال است که یمن شاهد جنگ مستمر بین نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی یمن و نیروهای ائتلاف که برای بازگرداندن دولت مستعفی و فراری یمن تلاش کرده‌اند، بوده که تبعات آن در ابعاد مختلف منعکس شده و بر اساس توصیف سازمان ملل ، بدترین بحران انسانی در جهان بوده است.

پس از انقلاب مردمی یمن، از سپتامبر ۲۰۱۴ نیروهای مسلح و کمیته‌های مردمی وابسته به دولت نجات ملی یمن کنترل بیشتر استان‌های مرکز و شمال یمن از جمله صنعا پایتخت این کشور را در دست گرفتند.

در ۲۶ مارس ۲۰۱۵، ائتلاف عربی به رهبری عربستان عملیات نظامی خود را در حمایت از دولت مستعفی و فراری یمن آغاز کرد تا مناطق یاد شده را از چنگ دولت نجات ملی یمن بازپس گیرد.

در همین حال، بر اساس گزارش سازمان ملل، جنگ جاری در یمن تا پایان سال ۲۰۲۱ جان ۳۷۷ هزار نفر را گرفت و خسارات زیادی که حدود ۱۲۶ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود را به اقتصاد این کشور وارد کرد و هم اکنون ۸۰ درصد مردم یمن به کمک‌های بشر دوستانه نیاز دارند.

جنبش انصارالله یمن هنوز به انتشار این خبر واکنش نشان نداده است.

دیدار «بشار اسد» و «عمار حکیم»

 بشار اسد رئیس جمهور سوریه و سید عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق روز پنجشنبه در دمشق با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش این خبرگزاری، طرفین در این دیدار برقراری امنیت و ثبات سیاسی عراق را به نفع منطقه ارزیابی کردند.

رئیس‌جمهور سوریه در این دیدار گفت: ثبات در عرصه‌ های سیاسی و امنیتی در عراق نقش بغداد را در قبال تحولات آینده منطقه فعال خواهد کرد.

بشار اسد در ادامه بغداد را کشوری برادر و مکمل سوریه نامید.

طرفین روابط دمشق و بغداد و همچنین تحولات سیاسی منطقه و جهان را بررسی کردند.

رئیس جریان حکمت ملی عراق نیز در این دیدار گفت: گفتگو با سوریه در مسیر تامین منافع دو کشور است.

وی با اشاره به اینکه سوریه به زودی بحران را پشت سر خواهد گذاشت، ادامه داد: این مسئله برای همسایگان سوریه و نیز سراسر کشورهای منطقه نیز حائز اهمیت است، چرا که به برقراری ثبات و امنیت در منطقه کمک خواهد کرد.

انفجار در انبار تسلیحاتی شبه‌نظامیان کُرد در سوریه

 منابع محلی سوریه، شامگاه پنجشنبه، خبر دادند که در یکی از مواضع شبه نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) در استان رقه واقع در شمال سوریه انفجاری به وقوع پیوسته است.

پایگاه خبری «نداءالفرات» گزارش داد که این انفجار در یکی از مواضع نظامی قسد در روستای «العباره» (شمال رقه) به وقوع پیوسته و اخبار ضدونقیضی درباره علت این انفجار گزارش شده است، به‌نحوی که برخی آن را در یک انبار تسلیحاتی دانستند و برخی دیگر احتمال دادند که یک خودروی بمب‌گذاری‌شده در محل منفجر شده باشد.

شبکه «حلب الیوم»، صبح امروز، با اشاره به اینکه این انفجار در انبار موادمنفجره به وقوع پیوسته، خبر داد که در پی این انفجار شماری از شبه‌نظامیان قسد کشته و مجروح شده‌اند.

حلب الیوم همچنین اشاره کرد که این انفجار بسیار بزرگ بوده و در خانه‌ای رخ داده که شبه‌نظامیان قسد از آن به عنوان انبار تسلیحاتی استفاده می‌کرده‌اند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۳۰
چی میگید مگر میشه گاو شیرده امریکا و یهود ال سقوط بدون موافقت و هماهنگی با آمریکا چیزی امضا کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
جک سلیوان در نشست خبری کاخ سفید صریحا دفاع کرد و خیلی هم ابراز خوشحالی کرد!
یعنی شما فکر می کنید گاو شیرده بدون اجازه کدخدا با شما اشتی کرده؟؟؟چقدر ساده
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
خوبه یک کم واقعیات را شما جماعت نون به نرخ روز اعتراف کنید
طراح صلح ایران و عربستان خود آمریکاست.این فیلمها دیگه ما رو اغفال نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
افرین سعی کنید هیچوقت اغفال نشید چون امریکا واقعاشیطان بزرگه که باید باهاش عاقلانه مقابله کرد
چه زیبا!

هم حمله مان به سفارت عربستان و قطع رابطه خشم سیا را برمی انگیزد و هم توافق و برقراری مجدد رابطه. اصولاً گردانندگان سازمان سیا فکر و ذکری ندارند جز این که از دست ما خشمگین باشند.
آخه این تیترهای مسخره چیه که نابناک میزنه؟ عربستان نوکر بی چون و چرای امریکا بوده و هست، بنابراین چطور ممکنه که واشنگتن از این آشتی شکننده بین ریاض و تهران ناراحت باشه؟
اتفاقا امریکا و اسراییل خیلی هم از این توافق خوشحلل هستند چون اگر به ایران حمله کنند، ما دیگه حق نداریم عربستان رو بعنوان انتقام بزنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
از شما بعید بود تابناک، شما هم شدید صدا وسیما
ای بابا شما هم دلتون خوشه اینا همش ظاهر سازیه آمریکاییاس وگرنه از خداشونم هست تو منطقه درگیری نباشه تا با خیال راحت به کارشون ادامه بدن، کشورهای عربی همه سمت و سوی آمریکایی دارن و چین نمیتونه تحت تاثیر قرارشون بده این ولیعهد عربستان هم اگه می‌بینید یکم شاه و شونه میکشه میخواد خودشو ثابت کنه و مثلا برای عربستان اقتدار بخره که اینم بعد از یه مدت بادش خالی میشه
همه نقشه آمریکاست پیچ تنظیم کل دنیا دست چشم آبی ها هست.
پاسخ ها
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
اره امریکا قدرت داره وحرفش را میخرن.اما ما چرا با اشتباهات مون به این دشمن کمک کنیم.دوقطبی سازی حجاب وبی حجاب کمک به امریکاست.فراری دادن جوانان تحصیل کرده از کشور کمک به امریکاست.کمک به خروج سرمایه از کشور وسرک کشیدن تو زندگی خصوصی مردم که باعث بهم خوردن ارامشون بشه کمک به امریکاست.تصمیمانت اقتصادی واجتمایی بدون تفکر واینده نگری کمک به امریکاست
یا عربستان طبق گفته ایران گاو شیرده آمریکاست که در اینصورت حتما اقدام عربستان با هماهنگی آمریکا و در جهت سیاستهای آن است. یا گاو شیرده نیست که در اینصورت ایران اشتباه کرده و بیخود تهمت زده!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
نه عزیزم این لقب رواولین بار ترامپ به عربستان دادحتی یه بارم بهشون گفت اگه دو هفته ولتون کنم فارسی حرف می زنید
در جلسه دو وزیر مسلمان خانم ها چینی مسوول پذیرایی حجاب داشتن یا نداشتن
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
تو این جور مسایل حجاب اصلا مهم نیست
محمود‌
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
چی میگی واسه خودت‌ ؟
چین که مسلمان نیست که حجاب بزاره‌
اصلا‌ چینیها‌ شبیه‌ ادمهان
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
اخر ما نفهمیدیم مشکل شما غربگداها چیه حجاب بذارن بده نذارن بده
تابناک کارت عیار نداره یه جا یه متنی که چیز خاصی نداره منتشر نمیکنی ولی متن دیگه که بد وبیراه داره منتشر میکنی دست تو متن میبری بعد یه کلمه ای میذاری املاش غلطه خواننده فکر میکنه من بیسوادم اگه ممیزت سوادش این باشه ما برا کجا چی داریم مینویسیم؟بعدم میگیم ازادی بیشتر نه بابا همینم زیادیه نمیدونم ظرفیت انتقادت چقدره ولی فکر نمی کنم این متنم منتشر کنی عزت زیاد
درسیاست هیچ چیز همیشگی نیست شما کفتاران آلبانی و تل آویو بی جهت سعی نکنید این دوستی ایران و عربستان را از بین ببرید#ذات اسلام بر بخشایش و قبول توبه است
تا دیروز سنگ سیاست قدیمی عربستان را می دید امروز مخالف سیاست دوستی و خاتمه جنگ بین عربستان و یمن و ایران شده اید؟؟ #25سال یادت نره زمان در گذر است. راستی از اعتراضات داخل فلسطین اشغالی چه خبر!!! با اکانت های فیک نمیتوان تغییر ایجاد کرد
اکه قرار بود با عربستات رابطه داشته باشید
پس چرا به سفارت عربستان حمله کردید و باعس قطع رابطه شدید
اکه رابطه با عربستان خوسحالی داره
پس چرا وقتی رابطه را قطع کردید ناراحت نشدید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
زمانه عوض میشه ولی مغز شما خیر. چرا دولت امریکا یه زمانی دوست روسیه بود الان شده دشمنش؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
توجه داشته باش که در عالم سیاست یک نفر تصمیم گیرنده نیست و عوامل مختلفی روی تصمیمات اثر گذار است
این حرف تو برای وقتی است که تصمیم گیرنده یک نفر و عوامل یکسان باشد
امنیت خاورمیانه به نفع چینه چون چین به انرژی خاورمیانه وابسته است و همچنین میتونه در این منطقه سرمایه گذاری کنه و راههای ارتباطیش هم از این منطقه میگذره. به همین دلیل آمریکا مخالف امنیت این منطقه است. همچنین میخواد با ناامن شدن منطقه و فروش سلاح نفوذ بیشتری در منطقه پیدا کنه و امنیت پترو دلار رو هم حفظ کنه.
چه تحلیل گرهای داریم اینجا!!؟
گاو شیرده مال زمان ترامپ بود. از موقعی که موشک های ایرانی به مخ پالایشگاهش خورد سر عقل اومد که اتکای به آمریکا دیگه فایده ندارد
صد در صد آمریکا از این توافق عصبانی هست.
کافیه جلز ولز غربگداها و آمریکا پرستان را ببینید که چطور چین میدان دار این صلح و آشتی شد
آمریکا و اسرائیل منافعش در نزاع ایران و عربستان هست بدون هیچ شکی و تردیدی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
غربگداها از عرزشی ها خطرناکترن چون توهم خود همه چیزپنداری دارن
بن سلمان در اوپک هم حال امریکا را گرفته ولی غربگداها هنوز باور ندارند که اربابشان انقدر ذلیل شده که نوکران سابق هم حالش را می گیرند.
همانطور که در کشور ما افراد افراطی در مواجه با آمریکا وجود دارد در آمریکا هم افراد افراطی در مواجه با ایران وجود دارند
نباید مبنای سیاست کشور بر اساس افراد افراطی باشد
افراد افراطی در دو کشور سبک مغزانی هستند که بجای اینکه کار را درست کنند خرابتر می کنند
مسلما در داخل آمریکا هم سیاستمدارانی هستند که موافق لشگرکشی ها و افاضات رئیس سازمان سیاه نیستند و دلشان نمی خواهد مالیات هایی که از مردم آمریکا گرفته می شود مصرف لشگر کشی ها شود بخصوص اینکه زیرساخت های آمریکا بشدت نیاز به بودجه هنگفت دارد تا جایی که پیشبینی می شود که اگر فکری به حال آن نکنند احتمال استقلال ایالت های آمریکا قوتی تر شود

بهر حال سیاستمداران عاقل آمریکا هم باید از درست شدن رابطه ایران و آمریکا خوشحال باشند چون مقدمه ای برای آب شدن یخ های بین ایران و آمریکا است
کسانی در آمریکا از رابطه ایران و عربستان ناراحت هستند که مشکلات آمریکا را رها و مالیات های مردم آمریکا را در جنگ افروزی خرج می کنند و دنبال پوششی برای ناکارآمدی خودشان هستند

ناگفته نماند ما هم در داخل کشور افرادی داریم که به جای تعادل و حل مشکلات بین ایران و آمریکا افراط گر هستند و برای سرپوش گذاشتن بر ناکارآمدی خود دست به دامن شعله ورکردن آتش بین ایران و آمریکا هستند و متاسفانه این گفته ها از تریبون هایی گفته می شود که باید تریبن صلح و دوستی و محبتی باشد که خدا دستور داده است و کسانی که به جای ایجاد پیوند دنبال قطع پیوند هستند
چه سیاست عجیبی داریم مخالفان رابطه با عربستان تبدیل به موافق و آلبانی نشین ها مخالف شدند

مسئله رابطه ایران و عربستان نیست مهم طرز تفکر افراد است یک عده مثل آلبانی نشین ها در کل مخالف و ضدیت دارند و از هر بهانه ای چه خوب و چه بد استفاده می کنند تا تخریب کنند

اما یک عده هم هستند که نیت خوب دارند و با اینکه می دانند نظام نقطه ضعف هایی دارد دنبال درست کردن واصلاح و قوی تر کردن آن هستند

الاعمال بالنیات: به نیات افراد بستگی دارد و باید بفهمیم که چه کسی دلسور کشور و مردم است و چه کسی دلسوز نیست و به فکر منافع خودش و گروهش است
اگر یک روزی سیاست های نظام به سمت ارتباط ایران و آمریکا و بازکردن سفارت خانه ها متمایل شود همین غرب زده ها که دائم صحبت از ارتباط با آمریکا می کنند تغییر مواضع می دهند و از لابلای تاریخ ۴۴ ساله انقلاب می گردند تا بگویند چی شد شما که می گفتید رابطه ایران و آمریکا چنین و چنان است و هزار تا بهانه می تراشند و از بدیهای آن می گویند

تغییر مواضع مهم نیست زمان پیامبر هم قبله عوض شد و گوشت خوک و شراب حرام شد و در نماز و روزه تغییراتی داده شد

مهم نیت افراد است اینکه آیا افراد که حرف ها و استدلالهایی که می کنند از روی عقل و دلسوزی است و یا از روی جهالت و منافع سیاسی و اقتصادی و ...

اگر برای کسی کشور و منافع مردم مهم است باید تمرکز او روی اصلاح و ایجاد وحدت و تمرکز روی اهداف و مسائل مهم باشد که بتواند گره ای را از مشکلات کشور باز کند نه حرف هایی که بازگو کردن آن نه تنها مشکلی حل نمی کند بلکه باعث مشکل آفرینی است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست