بازدید 16296
مرور روزنامه‌های سه شنبه دوم شهریورماه

کاسبان کرونا در محکمه عدل الهی و وجدان بیدار ملت/جامعه طالبانی به چه معناست؟/مطالباتی که طالبان باید برآورده کند

تازه‌ترین گزارش مرکز آمار درباره تورم، پنجشیر، آزمون بزرگ طالبان، اولویت‌های دیپلماسی دولت سیزدهم، خط و نشان اژه‌ای برای کاسبان کرونا، خروش بسیج علیه طغیان کرونا در پایتخت، هشدار خزان مرگبار با لامبدای بومی، طالبان و معمای پنجشیر، ضرب الاجل طالبان برای واشنگتن، ۶۱۰ فوتی جدید کرونا در کشور، رونمایی بازار از دلار رئیسی و ماجرای هک دوربین‌های اوین چیست؟ از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۰۷۱۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۲ 24 August 2021

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز سه شنبه دوم شهریورماه در حالی چاپ و منتشر شد که تازه‌ترین گزارش مرکز آمار درباره تورم، درگذشت اسلام‌شناس عدالت‌خواه، طالبان و دمکراسی پنجشیری! و تاکید رئیس قوه قضاییه بر برخورد با اخلالگران سلامت مردم از مواردی است که در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

جامعه طالبانی به چه معناست؟


شهراد شاهرخی‌طهرانی طی یادداشتی در شماره امروز اعتماد با عنوان جامعه طالبانی به چه معناست؟ نوشت: خوب می‌دانیم که در یک جامعه افراد بر اساس پایبندی به اصول انسانیت و اصل انسان بودن زندگی می‌کنند و بر مدار محبت و راستی زیست کرده و حول محور عشق و همدلی گرد هم می‌آیند و فارغ از دین و مذهب و هر آیینی انسانیت را اولویت زندگانی در جامعه انسانی قرار داده و عشق به انسانیت را در جامعه به اشتراک می‌گذارند؛ حوادثی که متاسفانه اخیرا در کشور همزبان و همسایه ما، افغانستان رخ داده و گروه تروریستی طالبان در آن نفوذ کرده است متاسفانه جای نیک‌بختی ندارد و بلکه بدبختی را برای این ملت رنج دیده مجددا فراهم آورده است و دولت‌ها و حکومت‌ها همچنان سکوت کرده‌اند و این به سود جامعه جهانی نیست و نخواهد بود، چراکه وجود یک گروه تروریستی و آدمکش که سابقه خونریزی بسیار هم در تاریخ دارد، نمی‌تواند با خودمحوری و عصیان دست به برپایی حکومتی زند که اساس آن بر پایه تعصبات مذهبی شدید و اندیشه‌های فاشیستی دینی است که بر اساس آن بخواهد حکمرانی کرده و جامعه انسانی را به سوی آنارشی و فروپاشی انسانیت سوق دهد. همه خوب می‌دانیم که طالبان گروهی هستند دارای خلق و‌خوی بسیار خشن و رفتار‌های متحجرانه که با سابقه وحشتناک جنایتی که دارند، نمی‌توان آن‌ها را به رسمیت شناخت و جامعه جهانی هم باید این موضوع را بپذیرد که نمی‌توان با این گروه کنار آمد و حاکمیت ظلم و جبر آن‌ها را به رسمیت شناخت؛ لذا دولت‌ها باید بیدار شوند و این واقعیت را قبول کنند که ورود طالبان به جامعه مدنی و اجتماعی و انسانی که انسان‌ها بر اساس اصول انسانی و هنجار‌های صحیح اجتماعی زندگی می‌کنند، غیر قابل پذیرش است و پدیدار شدن جامعه طالبانی در یک کشور قابل پذیرش و نیز قابل درک نیست و کاملا غیرمنطقی است و با عقل آدمی جور در نمی‌آید.

 

اکنون که آن‌ها در کشور رنج‌دیده و مصیبت‌زده افغانستان جولان می‌دهند و متاسفانه در حال تشکیل حکومت هستند، آیا می‌دانید چه خطری کشور‌های همجوار و بلکه دنیا را تهدید خواهد کرد؟ آیا می‌دانید با تفکری که این گروه افراطی دارند ممکن است پا از حد خود فرا‌تر گذاشته و دست به پیشروی زده و تمایلات زیاده‌خواهی‌شان افسارگسیخته و به حریم کشور‌های همسایه تجاوز کنند؟ چه می‌دانیم شاید این‌گونه فرجام بدی پیش آید!


متاسفانه مردم آن سامان از جمله بانوان آن دیار دیگر نمی‌توانند آزادانه در جامعه رفت و آمد کنند و با وجود افکار طالبانیسم عرصه زندگی بر آن‌ها تنگ خواهد شد و جوانان افغان با محدودیت‌های شدیدی روبه‌رو خواهند شد و استعداد‌ها به سمت سقوط پیش خواهد رفت و جامعه شریف افغان تصمیم به مهاجرت گرفته (که هم‌اکنون شاهد موج بسیار زیاد مهاجرت افغان‌ها به سمت سایر کشور‌ها هستیم) و جامعه افغانستان به سوی یک ویرانی و فرجام بد و بدتر پیش خواهد رفت و البته که این فرجام بد کشور‌های همسایه و منطقه را در بر خواهد گرفت.


باید پذیرفت که انسان‌ها در جهانی زندگی می‌کنند که در حال پیشرفت و تازه شدن است و به سوی نوگرایی پیش می‌رود و نمی‌توان مردم یک کشور و جامعه را به طرف عصر حجر و افکار پوسیده بازگرداند، نمی‌توان جامعه و جهان را به سوی عقب و قرن‌ها قبل بازگرداند و چماق زور بر سرشان نشاند و آن‌ها را مجبور به پایبندی به یکسری رفتار‌ها و افکار غلط و ناهنجار و نامعقول و مغایر با اصول انسانی کرد.


انسان‌ها در جوامع آزادند تا با اصول انسانیت و رفتار‌های شایسته انسانی در جامعه انسانی به زندگانی پرداخته و با هر اندیشه و تفکری، اما صحیح و درست و برابر با اصول آدمیت با یکدیگر به معاشرت پرداخته و زندگی کنند.
پس نتیجه می‌گیریم که افراط و زیاده‌روی و زیاده‌خواهی در جامعه جایی ندارد و امیدواریم جامعه جهانی تصمیمی در رابطه با روند افراطی‌گری طالبان در افغانستان بگیرد.


مطالباتی که طالبان بایستی برآورده کند


سید عباس حسینی طی یادداشتی در شماره امروز جوان با عنوان مطالباتی که طالبان بایستی برآورده کند نوشت: آنچه امروز واقعیت جامعه افغانستان است، حضور و سلطه مجدد طالبان بر کیان این سرزمین و به دست گرفتن زمام امور است، اما این طالبان و رهبران و فرماندهان آن، تاکنون، حداقل به ظاهر نشان داده‌اند که با طالبان دهه ۷۰ کاملاً متفاوت بوده و تجربه به آن‌ها ثابت کرده که باید تغییر کنند و هوشیار باشند. به همین خاطر، به نظر می‌رسد که باید رویکرد فعالان اجتماعی و رسانه‌ای و سیاسیون در چنین شرایطی، از رویکرد انتقادی به عملکرد گذشته طالبان، به رویکرد مطالبه‌گری تغییر پیدا کند و به شرایط به وجود آمده، به عنوان یک فرصت نگریسته شود، تا تهدید، زیرا شخم زدن گذشته، در چنین شرایطی هیچ کمکی به آینده افغانستان و مردم آن نخواهد کرد. منافع مردم افغانستان و همچنین همسایگان نیز اقتضا می‌کند که در شرایط کنونی از شروع یک جنگ داخلی تمام عیار دیگر در این کشور و تکرار تلخ تاریخ جلوگیری شود و همه با خویشتنداری و کمک به تسریع روند مذاکرات بین‌الافغانی و اعتمادسازی بین جریان‌های سیاسی، از رفتن به سوی چنین جنگی جلوگیری کنند.


قطعاً برنامه امروز امریکا نیز تحریک بیش از پیش گروه‌های مختلف افغانستانی برای ادامه جنگ و رفتن به سوی یک بحران دیگر است، زیرا در غیر این صورت، این همه شتاب برای خروج از کابل و بستن سفارتخانه‌ها، در حالی که طالبان در سخن و عمل ثابت کرده پس از امضای توافق صلح با امریکا، خونی از بینی حتی یک امریکایی و دیگر نیرو‌های خارجی خارج نشده است، چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟! با هشدار‌هایی که این روز‌ها مقام‌های پیشین و کنونی نظامی امریکا در مورد خطر بازخیزی داعش در افغانستان می‌دهند، ناگفته پیداست که امریکا به دنبال راه انداختن موج جدید بی‌ثباتی در این کشور، به دنبال چه هدفی است!
در طول یک هفته گذشته، مردم افغانستان در شهر‌ها و مناطق مختلف در حالی که در ابتدا از طالبان ترس داشتند، آهسته آهسته با اعتماد نسبی به عفو عمومی رهبر طالبان و خویشتنداری فرماندهان ارشد و اعضای این گروه، به زندگی عادی خود برگشته و حتی مطالبات خود را از طالبان بیان می‌کنند. در این فضا، به خصوص شیعیان افغانستان عظیم‌ترین و باشکوه‌ترین تجمعات و مراسم‌های عزاداری حسینی (ع) را حتی نسبت به تمام ۲۰ سال گذشته برگزار کردند.


در چنین شرایطی رهبران و فرماندهان ارشد طالبان، به خصوص مذاکره‌کنندگان سیاسی این گروه، همان‌طور که ملا برادر به آن اذعان کرده، در برابر یک آزمون بزرگ و سرنوشت‌ساز قرار دارند که می‌تواند سرنوشت افغانستان را تعیین کند؛ رفتن به سوی تشکیل یک دولت فراگیر با حضور همه اقشار و گروه‌ها، یا یک جنگ داخلی ویرانگر دیگر. ایجاد یک دولت فراگیر ملی، احترام گذاشتن به رأی و نظر مردم از طریق برگزاری انتخابات، اولویت دادن به صلح، تسریع مذاکرات بین‌الافغانی و انعطاف‌پذیری در رسیدن به نتیجه قابل قبول برای همه، فعال ساختن ادارات دولتی و بازگشت نظم و حکومتداری شفاف در جامعه، آزادی عمل گرو‌های مذهبی- قومی، به خصوص شیعیان و دستیابی آن‌ها به حقوق حقه خود از جمله تداوم رسمیت مذهب جعفری به دنبال اصلاح قانون اساسی، تلاش برای پر کردن شکاف‌های اجتماعی و رفتن به سوی وحدت و ملت‌سازی، کوتاه کردن دست امریکا و هم‌پیمانان این کشور از سرنوشت افغانستان، افزایش روحیه تعامل و حسن همجواری با همسایگان به خصوص پاکستان و جمهوری اسلامی ایران و پایان دادن به اختلافات و تنش‌ها، آزادی عمل رسانه‌ها و زنان بر اساس معیار‌های اسلام ناب و معتدل از مهم‌ترین مطالباتی است که این روز‌ها از سوی فعالان سیاسی، اجتماعی و مردم افغانستان از طالبان و دولت آینده به رهبری این گروه مطرح می‌شود. البته رهبران سیاسی و جناح‌های مختلف مقابل طالبان نیز در برابر یک آزمون دشوار قرار دارند که آیا با انعطاف و خویشتنداری می‌توانند به صلح فراگیر با حضور طالبان دست پیدا کنند یا خیر؟!

 

کاسبان کرونا در محکمه عدل الهی و وجدان بیدار ملت


علی شعبانی طی یادداشتی در شماره امروز وطن امروز نوشت: این روز‌ها در حالی که مردم ایران در رنج بیماری کرونا یا در غم از دست دادن عزیزان‌شان بر اثر این بیماری هستند، عده‌ای که گویا کرونای روحی و قلبی گرفته‌اند به دنبال بازی کثیف سیاسی در این شرایط دشوار هستند. آن‌هایی که چشمان‌شان را بر کوتاهی‌ها و سیاست‌های غلط هم‌حزبی‌های خود در ۲ سال گذشته بسته بودند، حالا مدعی شده‌اند و نظام را متهم به تعلل و ممانعت از ورود واکسن می‌کنند. آن روز که عضو کمیته علمی ستاد کرونا اعلام کرد من واکسن اسپوتنیک نمی‌زنم و آن زمان که سازمان نظام پزشکی برخلاف اخلاق حرفه‌ای و در یک کنش سیاسی با نامه به آقای روحانی (رئیس‌جمهور وقت) علیه واردات واکسن از روسیه موضع گرفت، آیا این‌ها وجدان‌شان خفته بود؟ آن روز که مؤسسه کوواکس (زیر نظر بهداشت جهانی) به‌رغم قرارداد تحویل ۱۵ میلیون دوز واکسن و حتی دریافت وجه آن بدعهدی کرد، این مدعیان کجا بودند؟ آن زمان که آمریکا مانع تبادلات مالی برای خرید واکسن توسط ایران شد، چرا از دادگاه‌های بین‌المللی درخواست محاکمه این جنایتکاران بین‌المللی را نکردند؟ آن روزی که بیماران سرطانی، پروانه‌ای و... در رنج فراوان به سر می‌بردند و آمریکای خبیث اجازه واردات دارو را به دلیل تحریم به ایران نمی‌داد، چرا مدعیان دلسوزی برای مردم، فریاد برنیاوردند؟


چرا به مردم نمی‌گویند که تمام دوستان آمریکا در منطقه از ترکیه، امارات، عربستان و... همگی از واکسن‌های غیرآمریکایی استفاده کردند؟ چرا نمی‌گویند کانادا (که هم همسایه و هم رفیق باوفای آمریکاست) به‌رغم عقد قرارداد با آمریکا مدت‌ها در انتظار واکسن آمریکایی ماند به طوری که مسؤولان کانادایی به این موضوع اعتراض کردند و در نهایت مقدار کمی واکسن از آمریکا دریافت کردند؟ چرا به مردم نمی‌گویند که آمریکا در بین تولیدکنندگان واکسن، کمترین صادرات را حتی برای کشور‌های غربی داشته است؟


چرا عدم تلاش برای واردات واکسن معتبر از سایر کشور‌ها را از دولت دوازدهم مطالبه نکردند؟ چرا رئیس دولت مورد حمایت شما مانند آقای رئیسی که برای واردات واکسن با رؤسای‌جمهور کشور‌های چین و روسیه تماس گرفت، اقدام نکرد؟
‌روز‌هایی که مردم با کرونا دست‌و‌پنجه نرم می‌کردند، دولت مورد حمایت شما مشغول مذاکرات احیای برجام بود و اگر این حجم مذاکره و جلسه را با کشور‌های تولید‌کننده واکسن داشت و این موضوع را پیگیری می‌کرد تا به حال همه مردم واکسینه شده بودند.
چرا نمی‌گویند از زمانی که نخستین محموله واکسن برکت وارد چرخه تزریق شد؛ چاره‌ای جز باز کردن راه برای واردات واکسن به ایران نداشتند؟


روزی محکمه عدل الهی تشکیل خواهد شد و باید پاسخ دهند: چرا به نظام نسبت دروغ (ممنوعیت در واردات واکسن) دادند؟ مگر رهبر انقلاب در سخنرانی ۱۹ دی‌ماه ۹۹ نگفتند واردات واکسن از آمریکا و انگلیس ممنوع است، اما از سایر منابع هیچ اشکالی ندارد؟ مگر در ۲ سخنرانی عمومی دیگر نیز بر تسریع در واردات واکسن در کنار تولید داخل تأکید نفرمودند؟


‌چرا به مردم نمی‌گویند جدا از موضوع واکسن، کشور ما به سویه دلتا بعد از هندوستان زودتر از سایر نقاط جهان درگیر شد و این موج ابتلا و تلفات را به همراه آورد و پیش‌بینی شده این موج جدید بزودی به اروپا و حتی آمریکا برسد و منجر به افزایش تلفات در آن کشور‌ها شود؟ افزایش ابتلا در آمریکا به بالای ۱۰۰ هزار نفر و بیش از هزار فوتی در روز حاکی از ورود موج جدید است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۸
مرگ بر روسیه
ننگ بر پوتین


مرگ بر طالبان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
چند می گیری هر روز نظر بی مربوط بگذاری؟
طالبان هم اول به آمریکا مرگ بگو چون این گروه را ایجاد کرد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
اقای شعبانی کدام مسئولان نظام ونظامی بودند که جلوی دوربین گفتند ما واکسن خارجی نمیزنیم وکارکنان سپاه هم نباید واکسن خارجی بزنند
اقای شعبانی کدام نمایندگان مجلس 180امضا جمع اوری کرده تا واردات واکسن خارجی ممنوع شود سردسته طومار زاکانی وخانم الهیان
جناب شعبانی کدام مسئولی پشت تریبون قاطعانه دستور ممنوعیت واکسن را صادرکرد؟
اقای شعبانی لطفا برو خطیبان نمازجمعه سراسرکشوررا گوش کن ازممنوعیت واکسن بشدت حمایت کردند
اقای شعبانی چرا زبان شمابرباطل میچرخد؟ چراازامخبر توضیح نمیخواهید که مردم وکشوررا 8ماه به بهانه کوبرکت الاف کرد واخرش مشخص شد توان تولید ندارد
اقای شعبانی همین رئیس جمهور شما یعنی رئیسی نبود که ممنوعیت واردات واکسن حارجی را حمایت کرد
واقعا شماها ازهیچ چیزی پایبند نیستید وهمواره تقصیررابرگردن اصلاح طلبان میندازید وو....
همه مسئولان به یک اندازه در قربانی شدن هموطنان بخاطر کرونا شریک و سهیم و مقصرند
و بیشتر از همه نمکی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
آفرین همیشه حقوق مردم پایمال شده بعد راستیا میندازن گردن چپیا و برعکس اونا میگن اینا نذاشتن و برعکس این چه وضعه مملکت داریه که معلوم نیست کار و مسوولیت با کیست این که نشد ... همش بی نظمی همش پایمال شدن جان و مال مردم
با ویروس کرونا عملا معلوم شد کدام کشورها بهترین مسئولان را در جهان دارند
رتبه ایران در آخر و ناکارآمدترین مسئولان در ایران !!!!!!!!!!!!!!

از همه مغرورتر در جهان : مسئولان ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
خخخه رتبه آخر!!!
امان از تفکرات منحوس یک عده ای خود تحقیر
هیچ کشوری به اندازه ایران در مدیریت و کنترل کرونا مشکل به وجود نیاورده.

به لطف وجود مسئولین دانشمند و متخصص در همه علوم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
خود نکبت پنداری تا چه حد؟!
عراقی ها ، عربستانی ها و اسراییلی ها هم اینگونه ادعا علیه ملت ما نمی کنند
در حقیقت این عملکرد و سخن پراکنی و دخالت های بی جای مسئولان است که علت فوت هموطنان شده است نه کرونا

...
امیدواریم روزی شاهد محاکمه مقصرین و عاملین کشتار مردم در ایام کرونایی در دادگاههای عدالت و مجازات آنها باشیم
فیلم های لو رفته از زندان ها در فضای مجازی همه چیز را زیر سوال برد !؟!
کسی پاسخگو نیست !؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وزیران پیشنهادی رئیسی به مجلس در کنار عملکرد مجلس حداقلی ها عملا مردم را ناامید کرد
این دولت هیچ موفقیتی را تجربه نخواهد کرد
گرانی ها طبق روال قبل ادامه خواهد داشت .
تنها مطالبه برحق جهان از طالبان ، رفتن آنها به دخمه هایشان در مدارس دینی آل سعود و پاکستان و عدم دخالت آنها در حکومت و سیاست است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
می خوای بگی دین بده ؟؟
کفر نگو
مجلس حداقلی و دولت حداقلی فعلا برای هم نوشابه باز کنند تا ببینیم چهار سال بعد چه گلی به سر خواهند زد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
خیلی داری می سوزی که مجلس و دولتی سر کار آمده و دنبال بازی های سیاسی نیست و می‌خواهد کارها را رو مدار درست بیاندازد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
مجلس حد اکثری و دولت حد اکثری شما را هم دیدیم!؟
شما هم اگه از اون مجلس و دولت راضی بودید در انتخابات که مجریش دولت روحانی بود شرکت می کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
پاسخ به 11:17
نیومدن مردم بخاطر روحانی نبود بخاطر دروغگویی وسنگ انداختن اصولگرایان بود ومردم ازمسئولان که فقط سخنرانی میکنند وبداد ملت نمیرسند ناراضی بوده وهستند
دولت رئیسی هیچ برنامه مشخصی برای بهبود اقتصاد و مهار تورم ندارد
حتی در مناظرات تلویزیونی انتخاباتی هم رییسی هیچ برنامه مشخصی برای رفع مشکلات اقتصادی نداشت
( نسبت به بقیه کاندیدها ضعیف ترین برنامه اقتصادی را داشت )
چرا به مردم نمیگویید چطور است که دارو در ناصرخسرو هست با چند برابر قیمت اما در داروخانه ها نیست
چرا به مردم نمیگویید که روسیه خبیث خط تولید واکسن را که قول داده بود در ایران اجرا نکرد
...چرا به مردم نمیگویید کلا چرا باید ۴۰ سال تحریم باشیم و تا کی تحریم خواهیم ماند؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
تا زمانی در تحریم هستید که دنبال دو قطبی سازی در قبال خارج باشید و همه چیز کشور را یک طیف به خارج گره بزنند و طرف مقابل هم خوب بازی می دهد شما را
در مورد واکسن هم خود روسیه هنوز در تولید خودش مانده چرا از مدینه فاضله نمی گویی که تولید بالا کرده و دپو؟
كساني كه قسمتي از حقايق را ميگويند تا به نتيجه دلخواهشان برسند چي؟
حالا شما آقای شعبانی و وطن امروز خون خودت رو کثیف نکن
فرض محال همه چیزهایی که گفتی درست( فرض محال) چرا دوستان دانشمند شما وعده های توخالی دادند؟ و فرمودند تا تیرماه ده ها میلیون ها واکسن تولید می کنیم و حتی به مردم مستضغف امریکا هم می دهیم.
به نظر شما محاکمه دوستان شما در دادگاه های ایران راحت تر از شکایت ار امریکا در دادگاه های بین الملل نیست؟
مسافر ورودی هند به ایران بیشتر از انگلیس و امریکا است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
شماها اولش مدعی بودین که واکسن سازی نداریم بعد که ساخته شد رفتید روی خط این که تولید نمی شود کرد و اتفاقا تولید میلیونی و ده میلیونی شد الان برای ما دستان می گویی که چرا یک الی دو ماه از برنامه تولید عقب افتاد؟ خجالت نمی کشید؟ شرم نمی کنید؟ از این حرف های ضد ایرانی؟
در ضمن کی گفت صادر می کنیم به آمریکا؟ کدام مسوول سازنده این واکسن؟
خجالت بکشید و افکارتان دست خودتان باشد
روزنامه جوان‌! روزی که طالبان دانشگاه را منفجر کرد و روزی که مدرسه دخترانه را به اتش کشید کاملاً مشخص شد که چقدر تغییر کرده.
شهراد شاهرخی! باور کن اعتقادات دینی سرپوشی است بر اهداف اصلی و مخفی طالبان‌. روس ها طالبان‌ را به میدان فرستادند که بتوانند به ثروتی که در افغانستان نهفته دست پیدا کنند.
روزنامه وطن امروز! ۲۰۰ نماینده مجلس در یک بیانیه واردات واکسن از انگلیس و فرانسه و امریکا را ممنوع اعلام کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
دنیا همین سه کشور دشمن ما است
که حتی انسولین را به ایران نمی دهند و داروهای خاص را
اما خون آلوده به ایدز را ارسال کرده اند.

خون آلوده به ایدز
طالبان دشمن ایران و دست نشانده عربستان و چین و روسیه در همسایگی ایران برای فشار به ایران در موقع لزوم است. طالبان فرقی نکرده است
روز نامه محترم و زمانی که آقای مخبر شما می خواست واکسن بر کت تولد کند نگذاشتید واکسن وارد شود...
روزنامه جوان در حال پاکسازی و شستشوی چهره خونریز طالبان است !!
و ایا چنانچه جنایات انها پس از تثبیت حکومتشان ، کشتار و عذاب بیشتر مردم افعانستان و حمله به مرزهای شرقی ایران را بدنبال داشت
رونامه جوان و دوستدارانش ، پاسخگو هستند !!!؟؟؟؟

روزنامه وطن امروز همچنان در حال دفاع بد از مسولان بهداشت و ماله کشی بر سیاستهای پر اشتباه و مرگبار چگونگی بر کنترل کرونا در کشور است !!!

خدا اخر و عاقبت ما را با این رسانه های پر قدرت و ثروت که پشتشان به کوه هست ، ختم بخیر گرداند !!!!!
از عنوان روزنامه جوان و وطن امروز میشه فهمید مقاله هاشون چه سمت و سویی داره! یکی طالبان رو تطهیر میکنه، اون یکی دولت روحانی رو مقصر بسط کرونا میدونه، در صورتیکه خودش هم میدونه واردات واکسن از آمریکا و انگلیس ممنوع شد و چین و روسیه هم که بد عهدی کردند احتمالا منظورشون این بوده واکسن رو باید از کومور و بورکینافاسو وارد میکردیم!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
ساعت خواب
تا الان صادرات واکسن از مبدا آمریکا 50 میلیون هم نیست
روزنامه وطن امروز واضح است که در ایران دولت کاره‌ای نیست و فقط مجری دستورات است. حالا که می بینید واکسن چینی ایمنی نداده خودتان را به در و دیوار می زنید. چینی ها شما را موش ازمایشگاهی کردند نه اروپا و امریکا.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
هنوز که ادبیات دوستانت را تکرار می کنی که در گوشت خواندن
موش آزمایشگاهی که همه می‌دانند در آن زمان جلوگیری شد و خودت هم سر صف بودی
علت فاجعه کرونا در ایران امروز فقط و فقط به علت ممنوع کردن واردات واکسن آمریکایی و انگلیسی در زمان لازم بود...
همه رو گفتی ولی ورود واکسن آمریکای و انگلیسی ممنوع رو نگفتی شعبانی جون
چرا آنها که قول میلیون ها واکسن داخلی در پایان تیر و مرداد و ... تا 50 میلیون دوز و حالا فقط 2.2 میلیون داده اند حرفی نمی زنند!!؟ حتی یک غذر خواهی ساده!!؟ چرا وطن امروز از آنها سوال نمی کند!!؟چرا مدعی العموم اقدامی نمی کند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
وطن امروز سخنگوی تمام افراد وضعیت کرونای امروز این کشور فلاکت زده است. شما از این رسانه ها چه انتظاری دارید
کاسبان کرونا در محکمه عدل الهی و وجدان بیدار ملت
نویسنده این مطلب که ارزش خواندن نداشت مانند مسئولین خود در توهم توطئه به سر می برد و انگار عالم و آدم می خواهند او و مسئولینش را نابود کنند. شما بیماری توهم دارید!!!!!
واقعا حیف اون وقت و هزینه صرف یه سری روزنامه ها میشه،دیگه در مورد ویروس که ثابت شد،کی دلسوزه،کی کاسب
منکر بی مسئولیتی مسولان نیستم اما سهم عمده مردم در آمار بالای کرونا رو نمیشه نادیده گرفت ، چرا با وجود اینهنه اطلاع رسانی باز هم عده زیادی اسرار به دورهمی و مهمانی و سفر و عروس رفتن دارن و خیلی هنوز کرونا رو جدی نگرفتن از یک ماسک ساده هم استفاده نمیکنند ، از ماست که بر ماست ، خیلی کشورها واکسن نزدن اما امارشون به نسبت خیلی کمتر از ایرانه
بزرگترین کاسب کرونا دولت وحانی بود که با ÷وشش محدودیت های تردد اقدام به گرانی همه چیز کرد.
با کرونا جلوی اعتراضات را گرفت.
عملکرد برخی از همین روزنامه ها در مقام مقایسه دست کمی از مسئولان دولت نداره ، فراموش نکردیم که چطور برجام رو حلّال همه مشکلات کشور به مردم معرفی کردن و چطور از همین مسئولین جانانه دفاع میکردند حالا امروز ساز مخالف میزنند، این ها نان به نرخ روز خورن
سانسورت رو کن بابا ، شورش رو در آوردید
روزنامه آفتاب یزد تیترخوبی زده. این فردی که برای وزارت بهداشت معرفی شده اگر وزیرشود کارهایی خواهد کرد که نمکی که مفتضحترین وزیر تاریخ بود پیش او روسفیدخواهدشد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی