بازدید 38258
دو هزار و پانصد و شصتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

پیش‌بینی یک نماینده: اکثریت کابینه رای اعتماد می‌گیرند / الهیان: مدل مذاکرات هسته‌ای تغییر می‌کند / کنایه معنادار رسول جعفریان به پناهیان

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: سپیده قلیان به مرخصی آمد / نماینده مجلس: حداقل ۵ یا ۶ وزیر پیشنهادی ۲۴۰ رای موافق در مجلس دارند / پناهیان: اگر وزیر پیشنهادی بهداشت به طب سنتی متعهد نیست، مجلس به او رأی اعتماد ندهد و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۷۰۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵ 19 August 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

یک اقدام عجیب برای نقض ممنوعیت‌ تردد

طی روزهای گذشته صاحبان خودروهای گرانقیمت و لاکچری، خودروهای خود را با تریلی روانه گیلان کرده و خودشان چرا‌غ‌خاموش به این استان وارد شده‌اند!

حسینی نیری، رئیس انجمن صنفی امدادخودرو:طی چند روز گذشته گزارشاتی منتشر شد مبنی بر اینکه خودروهای سواری بویژه خودروهای لاکچری توسط خودروبرها از استان های دیگر حمل و در استان های شمالی تحویل داده می شوند.این خودروبرها فاقد آرم و نشان و بارنامه است.همکاران ما در امدادخودرو اقدام به بررسی تصاویر و فیلم های منتشرشده در این‌باره کردند اما متاسفانه برخی از خودروبرها و تریلی های حمل خودرو بصورت زیرزمینی فعالیت می‌کنند و امدادخودرو نیستند./ایسنا

اپلیکیشن‌های روبیکا و ذره بین از گوگل حذف شدند

در پی ایجاد کمپین‌های علیه روبیکا برای گزارش این سوپر اپلیکیشن، گوگل این پیام‌رسان را از روی فروشگاه خود حذف کرد.برخی گزارش‌ها از حذف اپلیکیشن ذره‌بین، دیگر محصول جست‌وجوگر همراه اول خبر می‌دهند. در روزهای گذشته و در پی انتشار اخباری از ساخت صفحات جعلی افراد در روبیکا و روبینو، برخی کاربران کمپین‌هایی را علیه این اپلیکیشن برای حذف از گوگل استور ایجاد کردند.

نورنیوز: محموله‌های سوخت ارسالی از ایران به لبنان توسط تجار شیعه لبنانی خریداری شده است

پایگاه خبری نورنیوز رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی نوشت:سیدحسن نصرالله در سخنرانی روز عاشورای خود با اعلام خبر حرکت کشتی‌های حامل سوخت از ایران به سمت لبنان، نسبت به هرگونه تعرض به آنها شدیدا هشدار داد.پس از آن، برخی افراد، رسانه‌ها و شبکه‌های معاند داخلی و خارجی اقدام به شبهه‌افکنی پیرامون چگونگی پرداخت هزینه محموله‌های مذکور کردند.بنابر اخبار رسیده به «نورنیوز»، این محموله‌ها توسط تجار شیعه لبنانی خریداری شده و از لحظه بارگیری بعنوان مایملک آنها محسوب می‌شود.

نایب رئیس شورای شهر تهران: ترویج دوچرخه‌سواری در اولویت کار ما نیست

نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: ترویج دوچرخه سواری باید در برنامه‌های ما باشد، اما در حال حاضر در اولویت نیست. پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، اظهار کرد: ما باید اولویت بندی کنیم و اولویت در حال حاضر همه تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی است، دوچرخه سواری هم باید با توجه به شرایط آب و هوایی هر مکانی بررسی شود. وی ادامه داد: برای مثال در کشورهای اروپایی، موضوع دوچرخه سواری امری مهم و جاری است و دلیلش هم آب و هوای مناسب است، بارندگی وجود دارد و این هوا وارد بدن انسان می‌شود اما در تهران، آلودگی هوا بیش از حد نرمال است و هر دم و بازدمی باعث بیماری می‌شود. نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: ما اگر بتوانیم از ظرفیت موجود و زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی استفاده کنیم، بسیار پیشرفت می‌کنیم حتی امکانات هم موجود است و باید واگن خریداری کنیم به همین دلیل باید در کمیسیون‌های مشخص به چنین مسئله مهمی رسیدگی کنیم. سروری گفت: ترویج دوچرخه سواری باید در برنامه‌های ما باشد اما در حال حاضر در اولویت نیست همچنین استفاده مسئولان از دوچرخه، موضوع نمایشی است و باید فرهنگ سازی شود.

سید حسن نصرالله: کشتی حامل سوخت به زودی از ایران به سمت لبنان حرکت خواهد کرد

سید حسن نصرالله از حرکت قریب الوقوع کشتی‌های حامل سوخت خریداری شده از ایران برای لبنان خبر داد و گفت، کشتی اول حامل گازوئیل است چون اولویت بیشتری دارد. «ان شاء الله این کشتی‌ها به سلامت به لبنان می‌رسند». سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان این موضوع را در سخنرانی امروز خود به مناسبت عاشورا بیان کرده است. دبير کل حزب الله تاکيد کرد نخستین کشتی حامل گازوئیل در چند ساعت آینده از ایران حرکت خواهد کرد. پس از این کشتی، کشتی‌های دیگری هم به طرف لبنان خواهند آمد. اولویت ما در کشتی که از ایران می‌آید، گازوئیل است، زیرا این نوع سوخت، اهمیت بسیار حیاتی دارد. او گفت: از لحظه آغاز حرکت کشتی ایرانی، ما آن را به مثابه خاک لبنان در نظر خواهیم گرفت. ما ذلت مردم‌مان را نمی‌پذیریم.

کنایه معنادار رسول جعفریان به پناهیان

رسول جعفریان، در واکنش به اظهارات علیرضا پناهیان درباره طب سنتی گفت: آنها که در تمام زندگیشان، مظاهر تکنولوژی جدید مانند بلندگو، موبایل و تلویزیون و ماشین و ... استفاده می کنند، وقتی پای منافع جناحی شان در میان است، آدرس طب سنتی را می دهند.

پناهیان: اگر وزیر پیشنهادی بهداشت به طب سنتی متعهد نیست، مجلس به او رأی اعتماد ندهد

علیرضا پناهیان در مراسم سوگواری تاسوعای حسینی با انتقاد از اهمیت ندادن به طب سنتی گفت: من از وزیر پیشنهادی سوال میکنم آیا شما نسبت به طبسنتی متعهد هستید یا نه؟ اگر نیست نمایندگان مجلس به ایشان رای ندهند.وی گفت: خدمت وزیر پیشنهادی بهداشت عرض کنم بعضی از اطبا که در طب سنتی کار کردند می گویند یک همگرایی بین اطبا هست که اجازه نمیدهند طب سنتی در کشور رشد کند.پناهیان در ادامه افزود: من از وزیر پیشنهادی سوال میکنم ایا شما نسبت به طب سنتی متعهد هستید یا نه؟ اگر نیست نمایندگان مجلس به ایشان رای ندهند.وی گفت: بسیاری می گویند داروهایمان در نوبت امتحان برای مریضهای کرونایی است و این داروها در بهبود آنها کمک می کند. در کشوری که طب بوعلی دارد، روزی ۵۰۰ نفر دارند از کرونا می میرند.

نظر کوثری در مورد کابینه رئیسی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد کابینه دولت سیزدهم باید قوی بسته شود.اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران درباره لیست وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، اظهار کرد: سعی آقای رئیسی بر این است که اقداماتی اساسی در کشور انجام بدهد و این اقدامات نیز با مشورت کسانی که مشاورین ایشان هستند به این نتیجه رسیده اند که باید این افراد را به مجلس معرفی کنند.وی ادامه داد: البته این لیست وزرای پیشنهادی دو یا سه وزیر پیشنهادی از مجلس رای اعتماد نخواهند گرفت و معتقد هستم بقیه افراد از لیست پیشنهادی بر اساس معیار توانمندی و تخصص از مجلس رای اعتماد را خواهند گرفت.نماینده مردم تهران در مجلس گفت: معیار‌های نمایندگان مجلس برای انتخاب وزرا داشتن تفکر جهادی و انقلابی و همچنین جوان بودن و در نهایت داشتن تخصص لازم برای اداره کردن یک وزارتخانه باشد زیرا کشور اکنون در یک شرایطی قرار دارد که نیازمند افراد توانمند و باتخصص است.کوثری تصریح کرد: کابینه قوی کابینه است که دارای روحیه جهادی و انقلابی و همچنین متشکل از افراد باتخصص را کابینه قوی می‌گویند از این رو این افراد به جای اینکه به فکر خود و اطرافیانشان باشد به فکر مردم هستند و تمام سعی و تلاششان را خواهند گذاشت تا مشکلات را حل کنند.

الهیان: مدل مذاکرات هسته‌ای تغییر می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره رویکرد وزیر پیشنهادی امور خارجه به موضوع برجام، گفت: آینده برجام موضوعی است که مقامات عالی رتبه نظام باید درباره آن تصمیم‌گیری کنند.وی با اشاره به اینکه سیاست رئیسی ادامه مذاکرات برجام است، تصریح کرد: البته رئیس جمهور معتقد است که مذاکرات نباید فرسایشی شود و نگاه امیرعبداللهیان به مذاکرات هم همسو با نگاه مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور، نگاهی مثبت و سازنده است.الهیان بیان کرد: البته تاکید وزیر پیشنهادی امور خارجه این است که باید مدل جدیدی در مذاکرات دنبال شود، به این معنا که مذاکرات نباید فرسایشی شود و باید مذاکرات نتیجه بخش باشد.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه مذاکرات در دولت روحانی بدون نتیجه استمرار داشت و قطعا در دولت جدید این رویه را شاهد نخواهیم بود و مدل جدیدی در مذاکرات پیگیری می‌شود.

نماینده مجلس: حداقل ۵ یا ۶ وزیر پیشنهادی ۲۴۰ رای موافق در مجلس دارند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره معیار‌های مجلس در بررسی کابینه پیشنهادی دولت توضیحاتی را ارائه داد.محمود عباس‌زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره معیار‌های مجلس در بررسی کابینه پیشنهادی دولت بیان کرد: خوشبختانه مجلس در این دوره به طور جدی برنامه‌ها، ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها، تخصص و تجارب وزرای پیشنهادی را بدون رودربایستی بررسی می‌کند و اصلا قابل پیش‌بینی نیست که در صحن علنی مجلس چه اتفاقی رخ خواهد داد.وی ادامه داد: بنای مجلس همکاری با دولت است و بهترین همکاری این است که مجلس به گونه‌ای عمل کند تا همکاران رئیس‌جمهور همکارانی کارآمد، فکور، عالم، متدین و با انگیزه باشند و مجلس با این معیار‌ها در حال بررسی وزرای پیشنهادی است.سخنگوی کمیسیون امنیت ملی درباره میزان آرای کابینه پیشنهادی دولت اشاره کرد: برداشت بنده این است که حدود ۵ یا ۶ نفر از وزرای پیشنهادی رای حداکثری نمایندگان را کسب خواهند کرد، حتی بالای ۲۴۰ رای! تعدادی از وزرای پیشنهادی رای متوسط خواهند داشت و احتمالا ۴ تن از وزرای پیشنهادی با چالش جدی در کسب حداقل رای مواجه خواهند بود و باید در این مدت باقیمانده تلاش کنند تا نظر نمایندگان مجلس را برای رای اعتماد جلب کنند.

پیش‌بینی یک نماینده: اکثریت کابینه رای اعتماد می‌گیرند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ان شاالله که اکثریت دولت آقای رئیسی بتوانند رای اعتماد بگیرند و دولت بتواند کار خود را شروع کند؛ پیش بینی من این است که اکثریت کابینه رای اعتماد می گیرند.«ابراهیم عزیزی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفت و گو با برنا گفت: بعد از تحلیف بنابر زمانبندی که مشخص شده بود یعنی مهلت دو هفته ای آقای رئیسی، رئیس جمهور به معرفی کابینه خود اقدام کردند و بعد از اعلام وصول اعضای کابینه در مجلس شورای اسلامی کار بررسی و نشست با وزرا را داشتند و عملا بعدازظهر روز شنبه تا امروز همه وزرای کابینه به کمیسیون های مجلس آمدند و دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را مطرح کردند.او افزود: وزرا در برخی کمیسیون ها به صورت تخصصی به مدت دو ساعت و در کمیسیون های غیر تخصصی هم یک ساعت حاضر شدند. آقای امیرعبداللهیان که در واقع از وزرا تخصصی کمیسیون سیاست خارجی است در کمیسیون امنیت حاضر شدند و برنامه ها و راهبردهای خود را برای اداره، نظارت مهم و موثر و تاثیرگذار وزارت امور خارجه ارائه کردند.عزیزی تصریح کرد: آقای امیرعبداللهیان از جمله چهره هایی هستند که وزارت امور خارجه را خوب می شناسند و با بدنه این وزارتخانه اشراف کافی دارند، سال های طولانی عمرشان را در این وزارتخانه سر کردند و با تحولات ریز و درشت این وزارتخانه آشنا هستند. از انتخاب های بسیار خوب آقای رئیسی معرفی امیرعبدالهیان به عنوان وزیر امور خارجه بوده و ما این اطمینان را داریم که وی با برنامه و کارنامه ای که داشتند و ارائه کردند می توانند منشا تحولات بسیار خوبی در وزارت امور خارجه باشند.او متذکر شد: سرجمع هم آقای رئیسی افرادی را معرفی کردند که مجلس در حال بررسی سوابق، کارنامه و عملکرد آنها است و ان‌شاالله از شنبه هم بررسی در صحن آغاز می شود. ان شاالله که اکثریت دولت آقای رئیسی بتوانند رای اعتماد بگیرند و دولت بتواند کار خود را شروع کند؛ پیش بینی من این است که اکثریت کابینه رای اعتماد می گیرند.

مخالفت «سعد الحریری» با طرح واردات سوخت از ایران

«سعد الحریری»‌ رئیس جریان المستقبل لبنان و از افراد نزدیک به دولت عربستان سعودی، امروز (پنجشنبه)، تنها پس از گذشت حدود یک ساعت از سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله با اتهام‌پراکنی علیه ایران و این جنبش مخالفت خود را با اظهارات سید حسن نصرالله در خصوص خرید سوخت از ایران اعلام کرد.دبیرکل حزب‌الله لبنان، امروز، در سخنرانی خود به مناسبت سالروز شهادت امام حسین (ع) و یارانش اعلام کرد که کشتی‌های حامل سوخت تا ساعات آینده از ایران به سمت لبنان حرکت خواهند.سید حسن نصرالله با هشدار به آمریکا ورژیم صهیونیستی در خصوص تعرض به کشتی‌های نفتی ایران، تأکید کرد که مقاومت لبنان این کشتی‌ها را به مثابه خاک کشور خود تلقی خواهد کرد.سعد الحریری در واکنش به این اظهارات در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر نوشت: «آیا آنچه صبح امروز درباره رسیدن کشتی‌های ایرانی شنیدیم یک مژده خوشحال‌کننده برای لبنانی‌هاست یا یک اعلام جنگ خطرناک در خصوص وارد کردن لبنان به جنگ‌های داخلی و خارجی؟»الحریری در ادامه ادعا کرد: «حزب‌الله می‌داند که بحران سوخت لبنان ناشی از قاچاق عامدانه [به سوریه] برای خدمت به نظام سوریه است. مؤثرترین حالت آن است به جای منت گذاشتن بر سر لبنانی‌ها با دریافت مازوت ایران، قاچاق متوقف شود».رئیس جریان المسقبل همچنین مدعی شد: «حزب‌الله همچنین می‌‌داند که کشتی‌های حمایتی ایران با خود به لبنان خطرات و تحریم‌های بیشتر به همراه خواهند داشت همچون تحریم‌های ونزوئلا و برخی دیگر از کشورها».

سپیده قلیان به مرخصی آمد

رئیس سازمان زندان‌ها از اعطاء مرخصی به سپیده قلیان خبر داد و نوشت: امید است این عزیزان از این فرصت‌ها برای تامل و اصلاح برخی رویه‌های گذشته استفاده کنند و درکنار خانواده، هماره برای خود و جامعه مفید و موثر باشند.محمدمهدی حاج محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با انتشار پیامی در صفحه توییتری خود از اعطاء مرخصی به سپیده قلیان خبر داد و نوشت: در روزهای اخیر بسیاری از محکومین امنیتی از امتیازات قانونی بهره‌مند شدند. امید است این عزیزان از این فرصت‌ها برای تامل و اصلاح برخی رویه‌های گذشته استفاده کنند و درکنار خانواده، هماره برای خود و جامعه مفید و موثر باشند. خانم سپیده قلیان نیز در همین راستا با مرخصی، به آغوش خانواده بازگشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان