بازدید 40159
دو هزار و پانصد و پنجاه و نهمین بسته ویژه خبری «تابناک»

آخرین شکایت مجلس از روحانی / شاکری: برخی نمایندگان مجلس رفتار خوبی با وزیران پیشنهادی ندارند / طعنه ابطحی به وعده‌های طالبان / فقر و فشار اقتصادی خانوار به روایت یک آمار / چرا کنکوری‌ها قید دانشگاه را زدند؟

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند: مجلس در سهم خواهی از کابینه رئیسی شکست خورد / ظریف: آمریکا و ناتو ملزم به جبران خسارات هستند / عضو خبرگان رهبری: کسی که حجاب ندارد، با عقل خود مخالفت می‌کند / انتظارات یک عضو حزب کارگزاران از وزیر کشور آتی و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۷۰۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵ 18 August 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

صندلی‌های دانشگاه‌ها، خالی از دانشجو/ چرا کنکوری‌ها قید دانشگاه‌ را زدند؟

انتخاب رشته کنکور در حالی به اتمام رسید که نزدیک به ۵۰ درصد از دانشجویان مجاز به انتخاب رشته، قید دانشگاه‌ها را زدند.سال گذشته نیز از تعداد کل افرادی که مجاز به انتخاب رشته بودند، نیمی از آن‌ها انتخاب رشته کرده‌اند./باشگاه خبرنگاران

آمار اختلالات روانی در ایران؛ یک نفر از هر چهار نفر

غلامرضا ترابی، عضو هیات مدیره انجمن علمی روان درمانی: می‌توان گفت از هر ۴ نفر یک نفر ممکن است در یک سال به حداقل یکی از اختلالات روان‌پزشکی مبتلا شود که زنان، ساکنین مناطق شهری، افراد بیکار، افراد با تحصیلات کمتر، افراد دارای وضعیت اجتماعی و اقتصادی پایین، بیشتر در معرض خطر هستند./برنا

فقر و فشار اقتصادی خانوار به روایت یک آمار

انتشار سی میلیون آگهی فروش وسایل خانه تنها در یک سال. آمار سایت دیوار نشان می‌دهد پارسال سهم آگهی‌های فروش وسایل خانه رشد چشم‌گیری داشته و از ۱۶ درصد به ۲۳ درصد رسید./ابراهيم علیزاده، فعال رسانه ای

ادعای کابل نیوز: اشرف غنی در پایتخت امارات است

پس از تکذیب حضور اشرف غنی در تاجیکستان و گمانه زنی درباره استقرار وی در عمان، یک رسانه افغان اعلام کرد که رئیس جمهور فراری افغانستان در ابوظبی پایتخت امارات حضور دارد. اشرف غنی که چهار روز پیش از افغانستان فرار کرده، ابتدا از تاجیکستان به عمان رفته، اما یک منبع به کابل نیوز گفت که وی به همراه خانواده خود در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی مستقر است.

وزارت کشور: ایجاد اردوگاه هایی برای پذیرش مهاجران جدید افغان کذب است

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، ایجاد اردوگاه هایی برای پذیرش آوارگان و مهاجران جدید افغانستانی را تکذیب کرد. مهدی محمودی، ضمن تسلیت ایام محرم و فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان اظهار کرد: اخیرا شایعات و اخباری از کشور افغانستان به گوش می رسد، مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران، اردوگاه هایی را برای پذیرش آوارگان و مهاجران جدید افغانستان مهیا کرده است که این موصوع اساسا تکذیب می شود و نباید مردم افغانستان به این شایعات توجه کنند. به گفته وی، توجه به این شایعات ممکن است منجر به آوارگی مردم افغان شود، البته ما احساس کنیم چنین فضایی برای آمدن به سمت ایران جهت اقامت در اردوگاه آوارگان، در افغانستان وجود ندارد. امیدواریم شرایط و فضا به گونه ای باشد که مردم افغانستان در صلح و ثبات و آرامش و امنیت بتوانند در کشور خود زندگی کنند.

افغانستان به پرواز مشهد-کابل اجازه فرود نداد

مدیر روابط عمومی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد گفت: افغانستان به پرواز ۷۷۰۲ مشهد-کابل اجازه فرود نداده است و علت این امر را باید سازمان هواپیمایی کشوری پاسخ دهد. حسن جعفری در خصوص علت سرگردان بودن پرواز۷۷۰۲ مشهد- کابل در آسمان افغانستان، اظهار کرد: این پرواز ساعت ۱۰و ۵۲ دقیقه از فرودگاه مشهد به سمت کابل حرکت کرده است که به دلیل عدم اجازه فرود در فرودگاه کابل در ساعت ۱۵ و ۲۵ دقیقه به مشهد بازگشته و در فرودگاه هاشمی نژاد نشسته است. مدیر روابط عمومی فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد بابیان اینکه این پرواز مسافر نداشته و تنها پنج نفر از کارکنان شرکت هواپیمایی افغانستان در این پرواز بودند، ادامه داد: این پرواز کشور افغانستان بوده و خود شرکت درخواست پرواز داشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: بیشتر وزرای پیشنهادی رئیس جمهور، رأی می‌آورند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور در جهت تشکیل کابینه دولت سیزدهم گفت: با توجه به شناختی که نمایندگان مجلس از وزرای پیشنهادی به دست آورده‌اند، بیشتر این افراد، رأی می‌آورند. شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با برنامه سعادت‌آباد رادیو تهران درباره ادامه روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی و برگزاری جلسه دفاع در روز شنبه ۳۰ مرداد با حضور رئیس جمهور، گفت: از روز شنبه ۲۳ مرداد بر خلاف دوره‌های گذشته تمامی وزرای پیشنهادی تا به امروز به کمیته‌های تخصصی مراجعه کرده اند و نمایندگان تقریبا شناخت نسبتا خوبی از آن‌ها دارند. ان شاء الله در روز شنبه ۳۰ مرداد با رأی اعتماد مجلس کابینه قوی و توانمندی انتخاب خواهد شد.

توضیحات سازمان بسیج مداحان کشور در خصوص یک مداحی جنجالی

یوسف ارجونی، رئیس سازمان بسیج مداحان کشور توضیحاتی را در خصوص مداحی جنجالی و منتشرشده از هیئتی در مشهد که بدون ماسک و رعایت فاصله شعری را با این مضمون: «جونم رو فدا می‌کنم نشه روضه تو تعطیل/ من حتی اگه این‌جا بیماری بگیرم/ پای عشق تو می‌مونم بازم/ اصلا رسمش هم اینه/ جون می‌دم که ببینی جون دادن می‌شه آغاز کارم» می‌خواندند، ارائه داد.او درباره مداحی جنجالی و منتشرشده از هیئتی در مشهد که بدون ماسک و رعایت فاصله شعری را با این مضمون: «جونم رو فدا می‌کنم نشه روضه تو تعطیل/ من حتی اگه این‌جا بیماری بگیرم/ پای عشق تو می‌مونم بازم/ اصلا رسمش هم اینه/ جون می‌دم که ببینی جون دادن می‌شه آغاز کارم» می‌خواندند، هم توضیح داد: «گاهی پیش می‌آید که بعضی مداحان از سر ناآگاهی اشعاری را در قالب مداحی می‌خوانند که جای بسی تاسف دارد. زیرا با این کار باعث می‌شوند دشمن از این صحنه‌ها و این گونه اشعار سوء‌استفاده کند و به کل جامعه مداحان و هیات‌های مذهبی نسبتش دهد، در صورتی که واقعیت این نیست.» ارجونی همچنین گفت: «خواهش دیگر من این است که مداحان گرامی، حتما به بحث محتوای اشعاری که می‌خوانند توجه کنند تا مردم استفاده مفید از هیات داشته باشند و در اشعارشان علاوه بر مدح، از رشادت‌ها و بصیرت با مردم سخن بگویند تا دیگر اتفاقاتی مثل واقعه عاشورا از سر بی بصیرتی افرادی که مقابل امام خود ایستادند رقم نخورد و مردم را علاوه بر عزاداری به سمت آگاهی و بصیرت نیز سوق دهند.»

احمدی‌نژاد از کلاشینکف روسی و نقشه آمریکایی می‌گوید

محمود احمدی نژاد در توییتی به زبان انگلیسی نوشت: از زمانی که به یاد می‌آورم کلاشنیکف روسی و نقشه آمریکایی همیشه با هم کار کرده‌اند.

انتظارات یک عضو حزب کارگزاران از وزیر کشور آتی

یک عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی معتقد است، از آنجا که در پشت سر اعراضات مردمی عنادی علیه نظام وجود ندارد، وزیر کشور باید مراقبت کند که این اعتراضات با هزینه کمی پایان یابد.علی محمدنمازی با اشاره به سوابق وزارت وزیر پیشنهادی کشور در دولت احمدی نژاد، گفت: او نسبت به سایر وزرا سابقه بیشتری از حضور در دولت دارد. با این حال وزارت کشور نماد دولت است و اکنون این نگرانی برای برخی جناح های سیاسی وجود دارد که آنها مورد بی توجهی واقع شوند.وی اضافه کرد :وحیدی اگر می خواهد موفق شود باید استانداران و فرماندارانی انتخاب کند که مورد اعتماد اکثریت نیروهای استان ها و شهرستان ها بوده و تندرو نباشند. انتخاب همه استانداران و فرمانداران از یک جناح سیاسی به کشور لطمه می زند زیرا این اقدام مانعی برای ایجاد اجماع خواهد بود.نمازی با اشاره به ضرورت مدیریت مسائل اجتماعی و جلوگیری از تبدیل آن به مسائل امنیتی، تصریح کرد: اعتراضات مردمی ناشی از عملکردهای ضعیف مسئولان است و مردم عنادی با نظام ندارند بنابراین وزیر کشور باید مراقبت کند که اعتراضات مردمی با هزینه کمی پایان یابد نه اینکه مانند آبان۹۸ شود.وی در پایان گفت: من معتقدم که وزیر کشور باید سابقه استانداری یا معاونت وزارت کشور را داشته باشد.

طعنه ابطحی به وعده های طالبان

محمد علی ابطحی با انتشار توئیتی به سلطه طالبان بر افغانستان واکنش نشان داد.محمد علی ابطحی فعال سیاسی اصلاح طلب در توئیتی نوشت:آن قدر جنگ و خونریزی و آوارگی در طول بیست سال در افغانستان طول کشید که به نظر می رسد مردم افغانستان به طالبان راضی شدند.خوشحال از اینکه جنگ نباشد. آیا میدانند وعده های قشنگ این روزهای طالبان، مثل وعده های دوران نامزدی است؟اول کار همه خوبند.

عضو خبرگان رهبری: کسی که حجاب ندارد، با عقل خود مخالفت می‌کند

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: ارزش هر انسانی به وجود عقل نیست، بلکه بکارگیری عقل است. کسی که نماز نمی خواند عقل خود را تعطیل کرده است. در اصطلاح علمی، اعطای عقل از جانب خدا است ولی اعمال عقل برعهده فرد است.وی بیان کرد: آیه ۱۰ سوره ملک «وَ قَالُوا لَوْ کُنَّا نَسْمَعُ أَوْ نَعْقِلُ مَا کُنَّا فِی أَصْحَابِ السَّعِیرِ» بر این مطلب تاکید دارد که «جهنمیان می گویند! ای کاش عقل خود را به کار انداخته بودیم»؛ دین ما یک دین عقلی است و کسی که حجاب ندارد در حقیقت با عقل خود مخالفت می‌کند؛ عقل از درون بر رعایت حجاب سفارش می کند.آیت الله مهدوی تصریح کرد: مخالفین با اهل بیت(ع) و اسلام کسانی هستند که بر استدلال ها و دلایل ها لجاجت کرده و مخالفت با عقل خود میکنند.وی اشاره ای به رعایت پروتکل های بهداشتی کرد و عنوان کرد: گوش دادن حرف متخصصین یک دلیل عقلی است که دین نیز براین موارد تاکید دارد.استاد حوزه خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) جان خود را فدا کردند تا اینکه دین عقلانی اسلام به ما برسد و لذت آن را ببریم./انتخاب

سفارت ایران در لندن: هیچ توفانی نمی‌تواند برگی از درخت تناور ایران را تکان دهد

سفارت کشورمان در لندن در صفحه توییتر خود به تجمع گروه‌های تجزیه طلب مقابل سفارت ایران، واکنش نشان داد.سفارت کشورمان در لندن در صفحه توییترش نوشت: به تازگی عده ای با هویت نامعلوم و پرچم های رنگارنگ تجزیه طلبی از مقابل سفارت عبور نمودند. اربابان آن‌ها بدانند که درخت تناور ایران طی هزاران سال با خون جوانان شهیدش آبیاری شده و چنان تناور است که هیچ توفانی قادر نیست برگی از شاخه آن را تکان دهد. ایرانیان به آنها نه خواهند گفت.

دبیرکل جمعیت جانبازان: برخی نمایندگان مجلس رفتار خوبی با وزیران پیشنهادی ندارند

دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: اخیرا ویدیوئی را از یکی از نمایندگان شاهد بودیم که متاسف شدم به خاطر صحبتی که آن نماینده با یکی از وزرا داشت و با لحن تحقیر کننده ای با یکی از وزرای پیشنهادی صحبت می‌کرد که انگار زیر دست او بود؛ کمااینکه ما در مواجهه با زیردست هم حق چنین برخوردی نداریم.مجتبی شاکری گفت: ما باید شان نظام و انقلاب را رعایت کنیم. وقتی یک نفر از سوی آقای رئیسی به عنوان وزیر معرفی می شود مجلس باید آن فرد معرفی شده را نماینده رئیس جمهور دانسته و ادبیات خود را درست به کار ببرد، این ادبیات بسیار غیر اخلاقی بود و من امیدوارم که با آرامش کار بررسی صلاحیت‌ها جلو رود و مجلس به سراغ شبهاتی که هیچ مبنایی ندارد و هیچ منبع رسمی و اطلاعاتی و حقوقی انتظامی آنها را تایید نکرده نرود و وقت مجلس را نگیرند و شبهات ناصواب رایج نشود.دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی، با اشاره به اسامی غائبان در فهرست کابینه گفت: همه ما در یک دایره ای هستیم که آقای رئیسی نقطه پرگار این مجموعه است و شاهد بودیم که به خوبی توانست همه نیروهای انقلاب را گرد هم جمع کند؛ حالا ممکن است که خود فرد علاقه به حضور نداشته و یا خود آقای رئیسی ترجیح به حضور افراد قوی تر داشته باشد، این موضوع را با اعتمادی که به شخص آقای رئیسی داریم باید بپذیریم تا مجلس وارد بررسی صلاحیت‌ها شود.

آخرین شکایت مجلس از روحانی

یک عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از شکایت این کمیسیون از حسن روحانی و بیژن نامدار زنگنه برای افتتاح زودهنگام پروژه انتقال نفت گوره به جاسک به قوه قضاییه خبر داده است.۳۱ تیر ماه و در روزهای پایانی دولت دوازدهم بود که حسن روحانی در مراسم افتتاح از راه دور و از طریق ویدئو، این طرح را دستاوردی بزرگ و این روز را، روزی تاریخی برای ملت ایران دانست که به پایان رسانده است.آیا این شکایت در قوه قضائیه راه به جایی می برد یا آنکه همانند سایر گزارش های ارجاعی مجلس به قوه قضائیه، در حد گزارش می‌ماند؟

پاداش یک میلیاردی به سجاد مخبر تکذیب شد

مدیرعامل فعلی سازمان بازنشستگی شهرداری تهران پرداخت پاداش حدود یک میلیارد تومانی را به سجاد مخبر عضو سابق هیات مدیره یکی از شرکت های این مجموعه تکذیب کرد.سید مهدی نادمی گفت : بر اساس اسنادی که من در این ۴ سال از پاداش اعضای هیات مدیره شرکت های تابعه در ۱۰ سال اخیر دیده ام ، پرداخت این پاداش به آقای سجاد مخبر صحت ندارد و انتشار چنین خبری در فضای مجازی ناشی از اشتباهات تایپی در مکاتبات نهادهای نظارتی شهرداری تهران در چند سال قبل بوده که همان نامه ها مورد استناد برخی افراد قرار گرفته است.مدیرعامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران تاکید کرد : آقای مخبر ۸-۹ سال قبل و برای حدود ۳ سال عضو هیات مدیره یکی از شرکت های زیر مجموعه بوده‌اند و مجموع مبلغ دریافتی ایشان برای این مدت عددی کمتر یک دهم این ارقام بوده است.همچنین میلاد گودرزی فعال رسانه ای که اولین بار این مطلب را منتشر کرده بود، در توئیتی مطلب قبلی خود را اصلاح و ضمن عذرخواهی از سجاد مخبر طلب حلالیت کرد.

ظریف: آمریکا و ناتو ملزم به جبران خسارات هستند

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در صفحه شخصی خود در توئیتر ضمن اشاره به تحولات اخیر افغانستان، نوشت: با وجود اظهارات غربی‌ها در مورد دموکراسی و مبارزه با تروریسم، حوادث افغانستان و اظهارات مقامات رسمی ناتو و آمریکا ثابت می‌کند که آن‌ها صرفاً برای تعقیب منافع خود به افغانستان و سایر نقاط حمله و آن‌ها را اشغال کردند، اما حتی نتوانستند به اهداف خود برسند.وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: اکنون آمریکا و ناتو ملزم به جبران خسارات هستند.

مجلس در سهم خواهی از کابینه رئیسی شکست خورد

تاجگردون نماینده ادوار پارلمان با اشاره به شکست مجلس در سهم‌خواهی از دولت تصریح کرد: مجالس همسو با دولت زمانی که سهم خود را در کابینه کسب نمی‌کنند، اعتراض خود را در جلسات رأی اعتماد، به شکل رأی مخالف نشان می‌دهند. به نظر می‌رسد این اتفاق در روزهای آینده در قبال کابینه سیزدهم نیز رخ دهد؛ هرچند عوامل مختلفی از جمله دفاع رئیس‌جمهور از وزرای پیشنهادی، می‌تواند منجر به کاهش آرای مخالف شود./خبرآنلاین

خوشحالی جامعه اهل سنت ایران از انتصاب امیر شهرام ایرانی

نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در پیامی عنوان کرد: انتصاب فرمانده جدید نیروی دریایی ارتش جامعه اهل سنت ایران را خوشحال کرده است.کمال حسین‌پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی در پیامی، از انتصاب امیر شهرام ایرانی به فرماندهی نیروی دریایی ارتش از سوی مقام معظم رهبری تشکر کرد.

متن پیام به شرح زیر است؛

رهبر معظم انقلاب، امام خامنه‌ای «دام ظلهالعالی»

سلام علیکم؛

انتصاب امیر شهرام ایرانی به فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سوی فرماندهی کل قوا حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خبر مسرت‌بخشی بود که جامعه اهل سنت ایران را خوشحال کرد.

بی‌شک معظم‌له با تصمیمات حکیمانه در شرایط سخت و دشوار، مستمر و مداوم در راستای تحقق آیه «یا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْناکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَ أُنْثی‏ وَ جَعَلْناکُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلیمٌ خَبیرٌ» عمل فرموده‌اید.

اینجانب کمال حسین‌پور به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن آرزوی طول عمر با عزت و برکت از پروردگار متعال برای جنابعالی به خاطر این تصمیم بزرگ که برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران با حکم معظم‌له اتفاق افتاد نهایت تقدیر و تشکر را دارم. امیدوارم این تصمیم نویدبخش اهتمام جدّی دولت محترم نیز در استفاده از ظرفیت نیروی انسانی انقلابی و نخبگان اهل سنت در پست‌های مهم و حساس کشوری و لشکری باشد.

کمال حسین پور
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۷
ببخشید چرا نداره سوالا را یک سری فروختن که هیچ یک سری که زود تر شروع کردن که هیج حالا باب شده صندلی فروختن 2 میلیارد میگیرن صندلی میدن اونم پزشکی به کنکوری ها اس دادن بیاین به یک دکتردارو سار تو اراک اس دادن اونم برا دخترش خریده بعد ض120 ظرفیت 200 نفر وزارت بهداشت برا خودش یدون هیچ ضابطه ای ثبت نام میکنه تو بودی دل میبستی؟میگی واکسن میگن مافیا میگی دارو میگن مافیا میگی کنکور میگن مافیا میگی فولاد میگن مافیا میگی خودرو میگن مافیا نه برای دانش اموز روحیه رقابت نه برای صنعتگر توان تولید نگداشتید بابا
سوره 10 ایه ملک چه ربطی به نماز و حجاب داشت؟برداشت من هم از این سوره اینست که ای کاش برای ثروت و قدرت به مردم فشار نمی اوردیم!!همین برداشت های یکطرفه شماها باعث دور شدن مردم از بدیهیات دین در این دوره و زمانه شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
اتفاقا طبق همین آیه آیا عقلانی است که شما بخواهید متولی بهشت و جهنم مردم باشید؟
زاکانی نیکزاد برنامه بودجه چندسهم
بخدا حرف احمدی نژاد ادعا نیست عین واقعیت است....
. یکی مردم رو بدون عقل خطاب میکنه اون یکی هم ابلیس میخونتشون
با چه ادب و احترامی دارن با مداح متخلف صحبت میکنه.
تاجگردون فکر میکنه همه نمایندگان مثل ایشون هستند
.آیت الله مهدوی عزیز خیلی ها ممکن است دوست نداشته باشند بهشت بروند و دوست دارند جهنم بروند حالا چرا شما بزور میخواهی آنها را بهشت ببری
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
اصلا چرا اصرار دارید که جهنم را خالی کنید؟؟؟ حتما وجودش لازم بوده در کار خدا دخالت نکنید
حضور برادران و خواهران اهل سنت و حتی دیگر مذاهب در مدیریت کلان ملی با رویکرد میهن پرستی و توجه فرا مذهبی و قومیتی به دیگر ایرانیان شرایط خنثی سازی توطئه دشمنان ایران بزرگ در تفرقه و جدایی طلبی خواهد بود
آیت الله مهدوی: اعطای عقل از جانب خدا است ولی اعمال عقل برعهده فرد است
سوال: آیا خداوند به همه مردمان، عقلی مشابه میدهد؟
اگر جواب بله باشد، با استدلال آقای مهودی در آنصورت حتی مردم قبل از پیامبر اسلام، باید به او ایمان می آوردند و دستورات اسلامی را بر مبنای عقل خود (پیش از نزول قران و وحی) انجام میدادند. چراکه این احکام از سوی خداوند در عقل به این افراد اعطا شده است و یا مثلا درباره مردمان در جوامع غیراسلامی، آیا هیچکدام از اینها اندک استفاده ای از عقلِ خداداشان نمیبرند که گرایش به حجاب در آنها تا این حد پایین است؟
اما اگر جواب خیر باشد و عقل مردمان بعد از پیامبر اسلام و نزول قران با مردمان قبل از آن و جوامع مسلمان با جوامع غیر مسلمان متفاوت باشد آنوقت باید پرسید که آیا اعطای عقل متفاوت از سوی خداوند به مردمان مختلف، راه هدایت را بر بسیاری از ایشان نمی بندد؟
در قران مواردی از تعقل ذکر شده است مثلا آیه 151 سوره انعام، اما در قران حجاب و عقل با هم نیامده است. آیا موارد مربوط به عقل همانهایی است که عینا در قران آمده و یا اینکه هر آنچه دانشمندانی چون شما بفرمایند، عقل هم دقیقا همان را می گوید؟
(به هر حال وقتی ایشان مطلبی را بیان می کند و نشر عمومی می شود باید پاسخ را هم به صورت عمومی نشر کرد و امیدوارم که تابناک سوالات من از ایشان را منتشر کند)
به سفارت ایران یاد آور میشوم که
وسعت ایران نیمی از کره زمین بود متاسفانه اندکی از آن باقی مانده برگ ها ریخته خیلی وقت است . اما خوشبختانه ریشه هایش سر جایشان هست
8-9 سال پیش 100 میلیون!!!. فکر کنم حداقل حقوق می شد کمتر از یک میلیون بود . دلار 3000 تومان بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۹
گفته برای کل 3 سال کمتر از 100 میلیون
این وزیران پیشنهادی جای نگرانی دارند! وزیر پیشنهادی آموزش و‌پرورش حرف‌هایی زده که نشاندهنده ی عدم تخصص، سواد. و عقل سالم ست. وزیر پیشنهادی خارجه هم که بلد نیست انگلیسی حرف بزند و شعار دهنده است وزیر بهداشت پیشنهادی هم که جزء امضا کنندگان مخالف ورود واکسن است و باید جواب روزی چندصدنفر کشته به خاطر کرونا را بدهد و … مملکت را دست اینا ندهید!!!
مجلس در سهم خواهی از کابینه رئیسی شکست خورد
الحمدلله
آقای رئیسی نباید جلوی این نمایندگان خود خواه کم بیاورد
بعد از چهل سال بالاخره یه پست به اهل سنت داده شده! این خوشحالی داره؟
اون روزها که احمدینژاد قطار شیراز و.... را سه باره افتتاح میکرد این نمایند ها کجا بودند ؟
آقای مهدوی بفرمایید دروغگوئی،اختلاس و غیره از نظر عقلی چگونه است؟
اتفاقاً كسي كه حجاب ندارد از عقل خود پيروي ميكند ؟ عقل هيچگاه نمي پذيرد كه موهاي سر رو بكني زير چارقد اما هزار كار نكرده را انحام دهي
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
هزاااار تا کار نکرده کجا بود؟ انقدر ما رو با فکر همون یه کار نکرده مشغول کردن که یادمون رفت بپرسیم پولا چی شد چه با حجاب چه بی حجاب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
چه جواب چرتی .
دبیرکل جمعیت جانبازان ظاهرا فراموش کرده اند مجلس انقلابی با وزرای دولت روحانی بخصوص دکتر ظریف چگونه پرخاش و توهین و برخورد میکردند.
چرا کنکوری‌ها قید دانشگاه‌ را زدند؟
وقتی کار دنیا وارونه می شه! و بقول سعدی خلق مجنونند و مجنون عاقلست!
بعضی از وزرای پیشنهادی هم هنوز رای اعتماد نگرفته رفتار خوبی با مردم ندارند
درست می فرمایند ما هم هنوز دوران نامزدی خودمان را فراموش نکرده ایم
فقر و فشار اقتصادی خانوار به روایت یک آمار:
شرایط خیلی بدتر از امار ارقام است. مردم توان ندارند، مسئولین باید متوجه باشند. مسئولین ممکلتی فقط و فقط میشنوند، شیندین خیلی با زمانی که شما میخواهید دست به جیب بشوید تا چیزی برای خانواتان بخرید ولی پول ندارید خیلی با این فرق دارد که مسئولی از مردم عذر خواهی کند که معمولا نمیکنند. شما اول و آخر کشور ما تحریم نیست، مشکل کشور ما فشار غرب نیست، مشکل کشور ما عدم همکاری در معاملات از سوی غرب نیست و مشکل کشور ما ... نیست بلکه مشکل کشور ما فساد است و فساد است، مشکل کشور ما فاصله زندگی مسئولین و مردم ندار است، مشکل کشور ما این است که مسئولین و خانواده های محترمش برای خریدی که میخواهند بکنند مشکل بی پولی و نداری و فقر ندارند. گفته شد خط فقر به درآمدهای زیر ده میلیون رسید. آیا نه مسئول بلکه کارمندان دولتی و وابسته به دولت هم بالای این رقم درآمد دارد. باید اولین قدم دولت سیزدهم مبارزه با فساد بسیار گسترده باشد. فساد که حل شود، بسیاری از مشکلات وابسته به آن حل خواهد شد. فاصله طبقاتی دارا و ندار چنان زیاد است و دارا درکی از نداری را متوجه نمیشوند. این همگرایی همه جانب در تمام کشور با ریاست جمهوری آیت الله رئیسی اگر نتواند فساد را ریشه کن کند، یعنی متعارضان منافع بسیار قوی تر آنچه هستند که نشان میدهند. قوۀ مجریه با کابینه جهادیش، قوه قضاییه، قوۀ مقننه، شهرداری تهران و ... باید نام این افراد لرزه بر اندام مفسدین بیندازد. باید تا جای که امکان دارد رسانه های معاند را در این مبارزه با فساد با ترفند و علرغم خواستشان با خود همراه کنید. باید در 100 روز نخست دولن ریاست محترم جمهور از مبارزه با فساد و مفاسد و ... صحبت کند تا مردم را خوشحال کند. مبارزه واقعی با مقاسد حتی از برداشتن شدن تحریمها نمیتواند و نمیتواند مردم را خوشحال کند. ایکاش ریاست جمهوری این برنامه را برای 100 روز نخست دولتش در نظر بگیرد. با این برنامه غرب هم میفهمد دیگر تحریم و مفسد دوروی یک سکه هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
کریم اقا چاقو دسته خودش رو نمیبره.
باز سانسور کردی مگه چی نوشته بودم؟
آقای رئیسی رئیس جمهور محترم‌ به تاریگی در سخنرانی خود فرموده بودند .راستی ایشان چه فرموده بودند؟؟؟ عاشورا درس مبارزه باظلم ‌ را به ایشان داده بودند ؟؟؟
علت شرکت نکردن در کنکور و انتخاب رشته نکردن مافیای کنکور است و نتیجه ان را شاهد هستیم فارغ التحصیل های بدون سواد و نتیجه ان نابودی مردم و کشور .
آن افرادی که از بی حجابی حمایت میکنند نمی‌دانند حجاب حکم خداوند است نه حکم جمهوری اسلامی. سوره نور را بخوانید ببینید چگونه خداوند متعال امر به حجاب میکند .
آقای ابطحی بدان که کار شما فتنه گران 88 از طالبان و داعش بدتر بود
عضو خبرگان رهبری: کسی که حجاب ندارد، با عقل خود مخالفت می‌کند
چرا درمقابل متجاوزان به کشور همه باید جهادکنند اما درمقابل متجاوزان به اقتصادکشور نباید همه جهاد کنند
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار