بازدید 59841
دو هزار و پانصد و پنجاه و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»

چرا رئیسی به نیکزاد و امیرآبادی پست نداد؟ / پیشنهاد الله‌کرم درباره رای اعتماد به وزیران پیشنهادی رییسی / توصیه متفاوت جعفرزاده به نمایندگان مجلس

در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند رویترز: ایران غنی‌سازی ۶۰ درصد را افزایش داده است / رد ادعای دو تابعیتی بودن سجادی در کمیسیون آموزش / حمایت تمام قد مولوی عبدالحمید از طالبان: این پیروزی بزرگ، نتیجه شهادت و صبر در راه حق بود و... را می‌خوانید.
کد خبر: ۱۰۷۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷ 17 August 2021

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب تیترهایی، شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذار قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح های سیاسی و تحولات مهم داخلی انداخته می شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

نمایندگان رئیسی را دعوت کردند، پس کربلا و مسلم دیگری درست نکنند

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره کابینه دولت سیزدهم گفت: از شعارهایی که آقای رئیسی در زمان انتخابات داد، انصافا انتظار کابینه ای قوی تر از این کابینه را داشتیم. ضمن آنکه تکرار برخی چهره های دولت آقای احمدی نژاد در دولت سیزدهم به برخی اصولگرایان ضربه خورده از احمدی نژاد خوش نیامد. وی افزود: در اردوگاه اصولگرایان خیلی افراد قوی تری در حوزه اداره وزارتخانه هایی همچون آموزش و پرورش، اقتصاد و کار می توان پیدا کرد و آقای رئیسی این امکان را داشت از آنها -که حتی مقبول تر هم بودند-استفاده کند؛ اما به هر صورت این اتفاق به هر دلیلی نیفتاد که دلیلش برای خود آقای رئیسی محفوظ است و شاید یک روز هم بگوید «چرا کابینه را به این شکل معرفی کرد» که قابلیت نقدپذیری دارد.

این فعال سیاسی اعتدالگرا یادآور شد: الان زمان بیان حرف های متفرقه نیست. در وضعیت کنونی کشور و مشکلاتی که مردم در حال مواجهه با آنها هستند، باید هر طور شده اکثر قریب به اتفاق وزرای پیشنهادی تأیید شوند، چون طولانی شدن تکمیل کابینه خیلی به صلاح کشور نیست. اگر من امروز بگویم کشور روی هواست، حرف خیلی گزافی نزده ام. فقر، تنگدستی، بیکاری، کرونا، بی برقی، تعطیلی و غیره فاکتور های خوبی برای کشور نیستند. خواهشم از مجلس آن است که با تساهل و تسامح بیشتری کابینه را بپذیرد تا دولت کار خودش را آغاز کند، چون بعدها به مرور می توان کابینه را ترمیم کرد.


این فعال سیاسی اظهار کرد: از مجلس انتظار همراهی می رود اما شخصا احساس خوبی از مجلس ندارم. فکر می کنم مجلس هنوز در فضای سهم خواهی از دولت است. مجلس خیلی هزینه برای آقای رئیسی پرداخت کرد و حتی تا مرز وکیل الدوله ای پیش رفت. 220 نماینده مجلس رسما نامه نوشتند و از آقای رئیسی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری دعوت کردند. دفاتر قریب به اتفاق نمایندگان مجلس ستاد انتخابات آقای رئیسی شد.

وی افزود: وقتی خود نمایندگان آقای رئیسی را برای ریاست جمهوری دعوت کردند، کربلا و مسلم دیگری ایجاد نکنند. او هم آمد و کابینه اش را معرفی کرد. انتظار می رود مجلس کابینه آقای رئیسی را بپذیرد و هزینه اش را هم پرداخت کند. معتقدم عدم پذیرش کابینه یا حذف برخی از وزرای پیشنهادی برای کشور مشکل ایجاد می کند.

احتمالا در پاییز موج ششم کرونا را خواهیم داشت

مصطفی معین، رئیس شورای عالی نظام پزشکی، در گفت و گو با جماران با اشاره به تجمعات ماه محرم و سفرهایی که در تعطیلات انجام می گیرد، نسبت به بروز پیک ششم کرونا در پاییز امسال هشدار داد.رئیس شورای عالی نظام پزشکی، با تأکید بر اینکه مردم سعی کنند پروتکل های بهداشتی را دقیقا اجرا کنند، گفت: احتمالا در پاییز پیک ششم را خواهیم داشت. چون در پاییز آلودگی هوا و عفونت آنفلوآنزا بیشتر خواهد بود و همچنین پیامدهای تجمعات ماه محرم یا سفرهایی که در تعطیلات انجام می گیرد خودش را نشان خواهد داد.مصطفی معین در گفت و گو با خبرنگار جماران، با اشاره به اوج گیری پیک پنجم کرونا، اظهار داشت: از نظر من موج اولی که اواخر سال 98 شروع شد هنوز ادامه دارد. یعنی به لحاظ ملاک های اپیدلوژیک کنترل نکرده ایم و مرتب نوسان داشته است. الآن نوسان پنجم است و نشان می دهد که متأسفانه مدیریت کرونا در کشور ما نادرست و غیر علمی بوده است.

الله‌کرم: مجلس باید یکجا به وزرای کابینه دولت سیزدهم رای بدهد

حسین الله کرم، فعال سیاسی اصولگرا: مجلس انقلابی به دلیل قرار گرفتن کشور در طغیان کرونایی و گسترش مشکلات معیشتی و اجتماعی باقی مانده از دولت دوازدهم باید بدون تردید به رویکرد کارکردی و عملگرایانه رئیس جمهور اعتماد کند و یکجا به کابینه رای اعتماد بدهد تا کابینه همه جانبه و بدون دغدغه با طغیان کرونایی و دیگر مشکلات تحمیلی، برخورد کند و وارد عمل شود.

ساترا: مجوز روبیکا باطل شد

معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی از باطل شدن مجوز اپلیکیشن «روبیکا» به علت تخلفات گسترده خبر داد. از چند روز قبل کاربران فضای مجازی با اعلام این که اپلیکیشن روبیکا از اطلاعات هویتی آن‌ها برای ساخت صفحات مجازی در بخش «روبینو» این اپلیکیشن استفاده کرده است، نسبت به این مساله انتقاد کردند. روبیکا در پاسخ به این انتقادات اعلام کرد، چون صفحات اشخاص در اینستاگرام عمومی است و همه به آن دسترسی دارند، هر فردی می‌تواند به ساختن صفحات اقدام کرده باشد. ضمن این که بنابر اعلام روبیکا، اگر فردی درخواست دارد صفحه او بسته شود، باید در تماس با پشتیبانی این اپلیکیشن احراز هویت و پس از آن صفحه‌اش از دسترس خارج شود. با اوج گرفتن انتقادات و انتشار تصویر صفحاتی که بدون اطلاع افراد ساخته شده بود، سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) اقدام به بررسی بیشتر کرد. در نهایت ساترا مجوز صوت و تصویر سوپر اپلیکیشن روبیکا را باطل کرد.

پاسخ روبیکا به ساترا: هیچ‌گونه مجوزی از این سازمان نداشته ایم که بخواهد اینک باطل کند

روابط عمومی روبیکا اعلام کرد این اَپ ایرانی، هیچ‌گونه مجوزی از ساترا نداشته است که آن سازمان بخواهد اینک آن را باطل کند. اختلاف ساترا و روبیکا، با دو اطلاعیه‌ای که این سازمان و این اَپ ایرانی علیه هم منتشر کرده‌اند، بالا گرفته است.در حالی که دیروز ساترا اعلام کرد مجوز روبیکا را لغو کرده، روابط عمومی این اَپ در یک بیانیه تاکید کرد برای فعالیت، نیازی به اجازه سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر ندارد.

فیسبوک: محتوای مرتبط با طالبان را حذف می‌کنیم

فیسبوک اعلام کرد که گروه طالبان را یک سازمان تروریستی می‌داند و محتوای مرتبط با طالبان را حذف می‌کند. به گزارش سی ان بی سی، فیسبوک اعلام کرد که گروه طالبان و هرگونه محتوای مرتبط با آن را در پلتفرم اصلی فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ ممنوع کرده است. این رسانه اجتماعی روز سه شنبه اعلام کرد که گروه طالبان را یک سازمان تروریستی قلمداد می‌کند. این در حالی است که طالبان از سال‌ها پیش از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای پیشبرد پیام‌های خود استفاده کرده است. فیسبوک اعلام کرد، تیمی از کارشناسان مخصوص نظارت و حذف پست‌ها، تصاویر، ویدئو‌ها و سایر محتوا‌های مرتبط با طالبان دارد. افغانستان ابتدای این هفته پس از تصرف کابل و ارگ ریاست جمهوری این کشور به دست طالبان سقوط کرد. یک سخنگوی فیسبوک به سی ان بی سی گفت: طالبان به عنوان یک سازمان تروریستی تحت قانون آمریکا تحریم شده است و ما این گروه را از استفاده از خدمات خود تحت سیاست‌های سازمان خطرناک منع کرده ایم.

وعده امیرعبداللهیان برای تعیین تکلیف برجام

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از بررسی صلاحیت و برنامه وزیر پیشنهادی امور خارجه در جلسه این کمیسیون خبر داد. حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا با اشاره به جلسه امروز (‌سه‌شنبه) این کمیسیون که با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر پیشنهادی امورخارجه برگزار شد، گفت: وزیر پیشنهادی برنامه‌ جامعی ارائه کرد، براساس گفته‌های امیرعبداللهیان، دیپلماسی آینده باید براساس مسائل اقتصادی شکل گیرد و سفرا باید متناسب با ظرفیت هر کشور انتخاب شوند. وی افزود: تعامل با کشورهای همسایه و تعیین تکلیف پرونده برجام از دیگر برنامه‌های وزیر پیشنهادی امور خارجه بود. این نماینده مجلس با اشاره به دغدغه‌ها و مسائل مطرح از سوی اعضای کمیسیون گفت: تاکید بر بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی، لغو روادید میان کشورهای همسایه اسلامی، مذاکرات با عربستان، فعال سازی معاونت‌های اقتصادی در وزارت امور خارجه، توجه به استان‌های مرزی و... از سوالات مطرح در این نشست بود.

حمایت تمام قد مولوی عبدالحمید از طالبان: این پیروزی بزرگ، نتیجه شهادت و صبر در راه حق بود

در پی تحولات اخیر افغانستان، مولوی عبدالحمید در پیامی، این پیروزی را به جنبش طالبان، علما و عموم ملت افغانستان تبریک گفت. در بخشی از این پیام آمده: پیروزی بزرگ و چشم‌گیر طالبان که نتیجه جهاد، شهادت و صبر در راه حق در مقابل اشغالگران متجاوز و دولت دست‌نشانده و ناکارآمد و غرق در فساد بود، برای امارت اسلامی، علمای بزرگوار و عموم ملت غیور و مجاهد افغانستان قابل تبریک و تهنیت است.بنده به جهانیان اطمینان می‌دهم که طالبان امروز، طالبان بیست سال قبل نیستند؛ آنها تجربه کسب کرده‌اند و تغییراتی در دیدگاه‌هایشان به وجود آمده است. اگر ضعف‌هایی باشد، قابل اصلاح هستند. شناخت ما نسبت به طالبان از بسیاری از مردم دنیا بیشتر است، چون همسایه هستیم و آنها را بهتر می‌شناسیم؛ بنابراین، معتقدیم باید به طالبان فرصت داد و نباید به تبلیغات سوء و یک‌طرفه توجه کرد. رسانه‌ها نیز باید بی‌طرفی خود را حفظ کنند و واقعیت‌ها را انعکاس بدهند.

آمریکا: ایران به میز مذاکرات در وین برگردد

وزارت خارجه آمریکا در واکنش به گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواستار بازگشت ایران به مذاکرات وین شده است. «ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران واکنش نشان داد.
پرایس گفت: «ایران بایستی اقدامات تحریک‌آمیز هسته‌ای خود را متوقف کرده و برای حرکت به سمت اجرای کامل توافق هسته‌ای به مذاکرات برگردد.» آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شامگاه دوشنبه در گزارشی که به رویت رویترز رسیده مدعی شده ایران اقدام به تولید ۲۰۰ گرم اورانیوم فلزی با غنای ۲۰ درصد کرده است.

واکنش کنایه آمیز عضو دفتر رهبری به اظهارات دو اصلاح طلب درباره واکسن فایزر و مدرنا

معاون دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه ای در توئیتی نوشت: ظاهرا برخی مشکلشان واکسن خاص است، نه اصل واکسن.مهدی فضائلی در توئیتی نوشت: ظاهرا برخی مشکلشان واکسن خاص است، نه اصل واکسن، چون رهبر انقلاب ۱۹ دی ۹۹ فقط و آن هم به دلایل متقن، واردات واکسن از مبدأ آمریکا و انگلیس و همچنین فرانسه را منع کردند و نه مطلق واکسن خارجی و حتی واکسن غربی را. در مخالفت جوانمرد باشید!

بولتون: ایران و کره شمالی نظاره‌گر ساده‌لوحی آمریکا در برابر رقبای سرسخت هستند

مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا یا انتقاد از تصمیم رئیس جمهور کشورش برای خروج از افغانستان گفت که تهران و پیونگ یانگ دریافته‌اند که دولت آمریکا در برابر ادعاهای مخالفان سرسخت، زودباور و ساده لوح است.جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا با انتشار پیام هایی در صفحه توئیتر خود از خروج نظامیان کشورش از افغانستان به شدت انتقاد و این اقدام را خروج مشترک ترامپ-بایدن توصیف کرد.او در توییترش نوشت: این خروج ترامپ ـ بایدن اشتباه بزرگی است. مسکو و پکن می‌خندند. تهران و پیونگ یانگ شاهد هستند که دولت در برابر ادعاهای رقبای سرخت، زودباور است. این باعث می شود که ما احمق جلوه کنیم.بولتون در پیامی دیگر نوشت: اعتراف بایدن مبنی بر اینکه هرج و مرج کنونی در افغانستان تاییدکننده عقب نشینی ماست، ظالمانه است. این جنگ داخلی افغانستان نیست. ما کنترل را به یک تهدید تروریستی واگذار کردیم که همانند پیش از ١١ سپتامبر، شهروندان آمریکایی را به خطر می اندازد. این یک اشتباه بزرگ و بالقوه کشنده است.

رد ادعای دو تابعیتی بودن سجادی در کمیسیون آموزش

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت که وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان ادعای دو تابعیتی بودن خود را تکذیب کرد.رضا حاجی پور با اشاره به حضور سجادی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در جلسه کمیسیون آموزش گفت: در این نشست، مباحثی درخصوص دوتابعیتی بودن وزیر پیشنهادی ورزش مطرح شد که سجادی ضمن تکذیب آن بیان داشت که طی ۸ سال گذشته حتی یک سفر خارجی هم نداشته است.به گفته وی، وزیر پیشنهادی ورزش وعده تکمیل ۴۰ هزار پروژه ورزشی نیمه تمام را داد.حاجی پور همچنین گفت: در این نشست، اعضای کمیسیون بر توجه و حمایت از ورزشکارانی که در مقابل رژیم صهیونیستی حاضر نشدند، تاکید داشته و خواستار به کارگیری آنان در وزارت ورزش و جوانان شدند. همچنین درخصوص جذب مدال آوران المپیکی و توجه ویژه به مسائل جوانان در تامین مسکن و ایجاد شغل برای آنها نیز تاکید شد. اتفاقی که باید براساس تفاهم نامه منعقد شده با وزارت کار و بانک مرکزی رخ دهد.

سیدحسن خمینی: همه در کنار مردم مظلوم افغانستان باشیم

سید حسن خمینی در رابطه با تحولات اخیر افغانستان و تصرف خاک این کشور توسط نیروهای طالبان، نوشت: «تاریخ این سرزمین درد و رنج نشان داده است که هم زبان های دردمند ما، همچون ققنوس، از خاکستر خود بر خواهند خاست. دیر یا زود افغانستان باز هم خواهد ایستاد و تا آن روز، بیایید همه در کنار ایشان باشیم. »حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «چنانکه اهل فن می گویند، آنچه در افغانستان در جریان است، بیش از هر چیز معلول «فقر و جهل و ناامنی افسار گسیخته»، «فساد حاکمان »، «نا امیدی مردم نسبت به حاکمان نالایق»، «بی مسئولیتی جهانی» و «سردرگمی و خودمحوری و تبانی اشغالگران» است و در چنین آشفتگی سراسر وحشتی، آنانکه می سوزند و سنگ زیرین آسیاب هستند، مردم مظلوم افغانستان هستند.»

رویترز: ایران غنی‌سازی 60 درصد را افزایش داده است

خبرگزاری رویترز در خبری مدعی شد که گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران را رویت کرده و در این گزارش آمده که ایران غنی‌سازی ۶۰ درصد خود را افزایش داده است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی که روز سه‌شنبه ارائه داده، به پیشرفت‌های دیگری در برنامه هسته‌ای ایران اشاره کرده است. رویترز با اشاره به این که این گزارش را دیده است نوشت که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این گزارش گفته است: «ایران عنی سازی اورانیوم خود را افزایش داده و دو مجموعه از سانتریفیوژ‌های پیشرفته خود را برای غنی سازی ۶۰ درصد قرار داده است». بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشور‌های عضو، پیشتر ایران از یک آبشار ۱۶۴ عددی از سانتریفیوژ‌های IR-۶ برای غنی سازی اورانیوم تا ۶۰ درصد در نطنز استفاده می‌کرده، اما در حال حاضر علاوه بر این آبشار ۱۶۴ عددی، یک مجموعه ۱۵۳ عددی از سانتریفیوژ‌های IR-۴ نیز برای غنی سازی تا ۶۰ درصد استفاده می‌شود.

چرا رئیسی به نیکزاد و امیرآبادی پست نداد؟

رئیس شورای ائتلاف با یادآوری اینکه در دولت‌های گذشته شاهد تحمیل ضررهایی به کشور به خاطر دعوا بین برخی اعضای کابینه بوده‌ایم، ادامه داد: نکته دیگری که آیت‌الله رییسی در تشکیل دولت مورد توجه قرار دادند، هماهنگ بودن وزرای اقتصادی بود؛ در دولت چند جایگاه مهم وجود دارد شامل معاون اول، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه، وزارت صمت، وزارت اقتصاد، وزارت کشاورزی و رئیس بانک مرکزی که متصدیان این جایگاه‌ها باید از نظر سلیقه و نگاه اقتصادی با هم هماهنگ باشند.وی گفت: ویژگی دیگری که در معرفی کابینه آیت الله رییسی مشاهده کرده‌ایم این است که ایشان ضمن قدردانی از فعالان ستادهایشان، به‌هیچ‌وجه قصد نداشتند به فردی که شایستگی تصدی مسئولیتی را در دولت ندارد، صرفاً به خاطر حضور در ستاد ایشان مسئولیتی داده شود.رئیس شورای ائتلاف ادامه داد: البته این بدان معنی نیست که پست ندادن به دوستانی همچون آقای نیکزاد یا آقای امیرآبادی به این جهت هست که شایستگی ندارند، بلکه مصلحت‌های دیگری هم در کار بود. مثلاً آقای امیرآبادی به‌ عنوان نماینده قم باید در مجلس می‌ماندند. آقای نیکزاد مسئولیت نایب‌ رییسی مجلس را بر عهده داشتند، ولی نکته مورد نظر بنده این است که ایشان به دنبال این نبودند که بدون در نظر گرفتن صلاحیت افراد پست‌های کشور را بین اعضای ستاد تقسیم کنند.وی با تأکید بر اینکه صرف فعالیت در ستادها مجوز و شرط احراز پست نبوده است، افزود: این نکته را در همان اوایل شروع تبلیغات انتخاباتی به بعضی از رؤسای شورای ائتلاف استان‌ها عرض کرده بودم. وقتی که با بنده تماس گرفته می‌شد و ابراز نگرانی می‌کردند، پس از پیروزی در انتخابات به فلانی که مسئول ستاد شده پست داده شود، بنده بدون اینکه این افراد را بشناسم و نفیاً یا اثباتاً قضاوتی بکنم، این نکته را یادآوری می‌کردم که آیت‌الله رییسی به‌ صرف اینکه کسی در ستادش فعالیت کرده باشد، به کسی پست نمی‌دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۳۵
انتشار یافته: ۶۹
برای مهار و کنترل بعضیها ؟؟؟ در مجلس ، نیاز به حضور آقایان نیکزاد و امیرآبادی در مجلس الزامی و از نان شب هم واجبتر است.
آقای الله کرم! لطفا شما برای مجلس تعیین تکلیف نکنید. هرچی داریم می کشیم از دخالت افراد غیر مسئول است. پس خواهشا سکوت کنید و بگذارید خودشان تصمیم می گیرند.
آیت الله؟؟؟ دکتر؟؟؟ توقع مردم؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
تا اخر ۴ سال چه چیز ها که به اسم‌ایشان اضافه نخواهد شد
اقای فضایلی ایا نامه 192 نفر از جمله زاکانی و الهیان و مرندی جزو دلایل متقن است؟ایا شماها در مخالفت جوانمرد هستید؟
آمریکا در دوران افول هست ، به امید خدا همچون شوروی از هم پاشیده شود. من اصلا کاری به اصولگرها ندادم و از خیلی از اینها متنفرم ولی حرف رهبری واقعا داره عینیت پیدا میکنه که اصلا به آمریکا نباید اعتماد کرد هر که تکیه بر کدخدا کرد به بدترین سرنوشت دچار شد
از مصدق گرفته ،تا شاه و این هم سرنوشت تلخ افغانستان که توسط آمریکا تجهیز شده بود کمتر از دوماه از هم پاشید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
ویتنام تکیه به امریکا نکرده چین تکیه به امریکا نکرده نه تو دوزاری که تکیه کردن و نکردنت یکیه فقط ادعا داری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
فقط ما خوبیم
برجام تکلیفش معلومه ، برجام با ظریف رفت به تاریخ .
عاقبت دل بستن به امریکای عهد شکن نابودی اقتصاد برجامی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
برای جنابعالی این طور که پیداست خوب میشه،نون باروتو بخور دلاور نه نون کاسبی از تحریم،اینکه گفتن تحریم ها نعمته،برای امثال شماست نه مردم بدبخت فلک زده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
آره خوب معلومه برجام خوب نیست برا شماها، میربن کشور دیگه شرکت میزنین بابت دور زدن تحریم ها، کلی پول به جیب میزنین
وقاحت هم حدی داره
امریکا خودش از برجام خارج شده حالا از ایران میخاد به برجام برگرده ؟؟؟؟ غنی سازی رو با قدرت ادامه دهید و در ازای فروش ان هرامت خروج انریکا از بدجام جبران شود . فقط زبان‌آ مریکا اقتدار
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
این اقتدارتون ما را کشته
همینی که هست هر کی ناراحته جمع کنه بره ...
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
شما اقلیتی بایستی بری
اتفاقا اگر مجلس، مجلس باشد بایستی وزرای پیشنهادی ضعیف را حتما رد کند، شاید خود آقای رئیسی با فشار دیگران آنها را پیشنهاد داده تا مجلس رد کند و اینطور در برابر سهم خواهان هم بایستد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
رئیسی ۱۸ میلیون رأی داره و اندازه ی همین،قدرت داره و نه بیشتر
این‌ کابینه داغون است مخصوصا وزیر پیشنهادی آموزش و‌پرورش! اصلا نمیداند آموزش چی هست!؟ میخواد حقوق اساتید دانشگاه را کم‌کنه پولش را بده به معلمها!!!
لطفا از این دولت انتظار سهم خواهی نداشته باشید


آقای رئیسی تو به جدتت قسم و به سوگندتت که دست روی کتاب مقدس خداوند گذاشتی پایبند باش
ایمن ابادی آقای رئیسی این امکان را داشت از آنها -که حتی مقبول تر هم بودند-استفاده کند اما به هر صورت این اتفاق به هر دلیلی نیافتاد که دلیلش برای خود آقای رئیسی محفوظ است) دلیلی نداره جز اینکه شرایط سخته و در اردوگاه اصولگرایان مرد روزهای سخت وجود نداره انها فقط با جیب پر پول می توانند کار کنند نه با تحریم و نه با بودجه بدون نفت و نه با شفافیت
پاسخ ها
محمدصادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۸
جالب است بدانید به لطف طرح های رنگارنگ مجلس فعلی و بستن انواع مالیات ، به نظرم درامد مالیاتی کشور هزاران برلبر شده و دیگر نیازی به درامد نفت نیست.
کیو گول می‌زنید؟ کدوم راکتور ایران به اورانیوم ۶۰٪ نیاز داره؟ ایران تکنولوژی استفاده‌ی صلح‌آمیز از اورانیوم ۶۰٪ رو داره اصلا؟
پیروزی طالبان بر همه مبارک باد
بدون شک اگه غنی حماقت نمیکرد و آویزان انریکا نمیشد و همسایه خودشو بر آمریکا ترجیح میداد و ای رو بروی ایران نمی بست به این خواری و ذلت فرار نمیکرد .بدون شک حق پیروز است ، طالبان هم باید بداند اگه کوچکترین حماقتی کند سرنوشت دردناکی در انتظار انهاست
اقای رییسی عزیز
اولویت اول شما باید واکسن باشه ، به هر قیمتی شده باید سلامت جامعه تامین بشه .داریم رکوردار مرگ و میر در جهان میشویم ، واکسن های چینی و برکت زیاد کارایی ندارن خیلی ها زدن وبی تاثیر نکرده
همکاری روسیه و ایران
۱_ سوریه رو نجات داد از دست داعش
۲_ عراق که فقط بغداد به تسخیر داعش نیومده بود رو نجات داد
۳_ افغانستان که ۲۰ سال دست امریکا از دست آنها نجات یافت
این است قدرت میدانی سردار سلیمانی ها
ان شالله خداوند امنیت رو از این ملت نگیرد
همه مسئولین نظام باید بدانند که مهمترین موضوع در کشور در حال حاضر مسائل اقتصادی است و مهمترین موضوع در اقتصاد هم موضوع دلار است اما چرا؟
چون ما در وضعیتی قرار داریم که آمریکا فقط 200 نفر اقتصاددان متخصص را در قالب یک تیم مسئول رصد اقتصادی ایران و سنگ اندازی کرده است و بدون شک در داخل ایران هم به اندازه کافی عوامل نفوذی و تحرکات لازم را دارند
ثانیاً در ایران متاسفانه در مقابل چنین تیم اقتصادی آمریکا نه تنها اقدامی انجام نشده و حداقل یک تیم اقتصادی برای مقابله با آنهم تشکیل نشده است بلکه بحال خود رها شده است.
موضوع این است که با افزایش دلار و تورم و افزایش قیمت کالاها یک نا متعادلی در درآمدهای دولتی بوجود آمده است مثلا در قیمت برق و بنزین و حقوق و دستمزدها و ... و این درآمدها همگام با تورم که مبتنی بر ارزش دلار است افزایش نیافته است و دو راه حل وجود دارد راه حل اول: افزایش قیمت های خدمات دولتی و دستمزدها و راه حل دوم کاهش قیمت ارز و تجدید نظر در قیمت هایی که همگام با ارز بالا رفته است مثل خودرو و مسکن و ...
در راه حل اول که خطرناک است با افزایش آنها تورم مضاعفی بر جامعه حاکم خواهد شد که جامعه تحمل آنرا ندارد و ریسک بالایی دارد و از آنطرف هم بدون افزایش آن بسیاری از شرکت ها مثلا تولید کنندگان برق و .. دچار ورشکستگی و نابودی می شوند و به کسری بودجه هم کمک می کند و درآمدهای دولت را محقق نمی کند
اما راه حل دوم کاهش نرخ ارز است که باید با تمام توان انجام شود تا حدی که تعادل نسبی در درآمدهای دولتی با بازار ایجاد گردد.
اما اینکه چرا اقتصاد کشور دلار زده شده است عوامل بسیاری در آن دخیل است این است که:
1- ورود کالا و خدمات غیر ضرور
2- کندی در مبادلات مالی بین کشورما و دیگر کشورها که ناشی از تحریم و بی تدبیری در دورزدن تحریم ها در دولت قبل است
3- عوامل نفوذی در دلار و اقتصاد
4- وجود واردکنندگانی که زمینه های رانت و سوء استفاده بدلیل ضعف قانون و ضعف اجرا و بی برنامگی دولت بوجود آمده است
5- بانک هایی که از اهداف اصلی خود فاصله گرفته و به سمت رشد نقدینگی و دلالی و بنگاه داری روی آورده اند
6- طمع عده ای سودجو که بدلیل عدم شغل های با درآمد مناسب به سمت کسب سود از دلالی روی آورده اند
سهم خواهی نمایندگان فعلی مجلس انقلابی!!!؟؟؟ از رییسی کار را دارد به جاهای باریک می کشاند

و هر چند در انتخاب تعدادی از وزرای پیشنهادی واقعا جای تعجب و تاسف است

مثلا ذاکری که نقش نامزد پوششی را داشت
هنوز برای پست شهرداری تهران بدجوری بی تابی میکند و زمین و زمان را بهم ریخته !!!
اقای رییسی
تورم چنان عرصه رو بر ملت تنگ کرده که دیگه خیلی ها به مرگشون راضی شدن حال چه باید کرد
۱_ افزایش قدرت خرید مردم با کوپنی کرد مایحتاج عمومی مانند گوشت و روغن و.....
۲_ یارانه ۴۵ هزاری شما دیگه یه دبه ماست نمیشه حداقل ۹۰۰هزلر تومان از حق هر ایرانی خورده میشه ( یارانه زمانی که ۴۵هزار بود دلار هزار بود) و این بزرگترین جفا در حق ملت است .در حالی تو این مدت همه چیز گرون شد از مول و ای وبرق و گاز و تلفن و... گرفته تا عدس و لپه هرار تومانی که شده ۴۰ هزار تومان یعنی ۴۰ برابر
۳_ این وسط افزایش سرسام آور قیمت بعضی از کالاهای تولید داخل مثل خودرو و اهن و سیمان و لاستیک و روغن ماشین و... هیچ توجیه عقلانی بجز دست داشتن مافیای قدرت نیست
۴_ اختلاف حقوق ها بسیار آزار دهنده هست یکی ۳۰۰ هزار میگیره مثل بازنسشته روستایی یکی ۳ میلیون میگیره مثل معلم و کارگر و کارمند دون پایه ادارات یکی ۳۰ ملیون میگیره مثل استا د و وکیل و وزیر و ..و یکی ۳۰۰ میلیون مثل پزشک دفاتر اسناد رسمی و میوه فروشان و یکی هم ۳ میلیارد مثل رانت خواران ارز ۴۲۰۰ و تاجران و داروخانه ها و.. که محصول کشاورز رو مفت میخره و با دلار ۳۰ هزار میفروشه و تو کشورهای خارج سرمایه گذاری میکنه
۵_ این کشور با این همه منابع خدادای نباید یک ریال کسری داشته باشه و با درآمد فقط مخابرات باید بتونید کشور رو اداره کنید به قول جهانگیری شما در بهترین وضعیت درآمدی هستید .
اقای رییسی نیاز اول مملکت واکسن واکسن واکسن هست
ان هم واکسن خوب ، اگه لازم هست تمام منابع ارزی کشور خرج سلامت جامعه شود بشود . مردم دارن پرپر میشن آمار مرگ ومیر آلمان صفر شد و ما در جهان از کشور یک میلیاردی هند بالا زدیم
ورود واکسن از امریکا و انگلیس بدون هیچ دلیل متقنی ممنوع شد! اقلا c اعلام کنین اشتباه کردین!
جناب فضائلی وارونه جلوه دادن حق هم از جوانمردی نیست در19دی فقط خارجی ممنوع شد نگفتند ازکشورهای دیگر بلامانع هست
علت اینکه نیکزاد وامیرابادی دراین کابینه رئیسی حضورندارند باید خدمت اقای عادل عرض کنم صبرکن انشالله دراینده نه تنها این دونفر بلکه حق وحقوق جبهه پایداری هم پرداخت میشود نیکزاد وامیرایادی درکابینه بعدی درمعاونتهای مختلف استفاده میشود والان رئیسی درشرایطی نبود که کل اعضارا ازنمایندگان مجلس درنظربگیرد
حالا بگوییدامریکا شکست خورد و از افغانستان فرار کرد! این کار امریکا برای فشار حداکثری بر ایران صورت گرفته و الان فیس بوک و تلگرام و... که اعلام می کنند صفحات این گروه تروریستی را حذف می کنند کاملا با دولت امریکا هماهنگ هستند و ار این ببعدایران نمی تواند روابط تجاری با افغانستان داشته باشد زیرا مشمول قوانین مربوط به عدم رابطه با تروریست ها می شود.
چه راحت مجلس انقلابی رتبه بندی رو ۶ ماه ماست مالی کرد
میخان ۳۰ هزار رو برای ۶ ماه دوم اجرا کنند که یکی از رهایی است حداقل بند ۷ ان که مهم ترین بند است اجرایی شود
یک ماه هم که به صندوق بازنشستگی میره ، یک ماه هم بخاطر افزایش حقوق مشمول مالیات میشه و عملا ۸ ماه ملیده برای جتاب رییسی باید بگویم تقبل الله
اقای امیر عبدالهیان شاید شما بخواهید رواذیذ بین ایران و کشورهای اسلامی را بردارید ولی آنها موhفق اینکار نخواهند بود چون به ایرانی هیچ اعتمادی ندارد حتی همین عراقی که شاید توی کشورهای عربی همسایه بهترین رابطه سیاسی را دارید هم اجازه اینکار را نداده چه برسه به بقیه کشورها
19 دي ماه يوم الله بصيرتي خواهد بود بر مردم ايران، حالا هركه خواهد تفسير خود را از حرف مسئولان برداشت كند
دلایل متقن برای منع ورود واکسن از انگلیس و فرانسه و امریکا چه بود؟
این کشتی به گل نشسته با این کابینه رها نمیشود
یکجا تایید کنید علی برکت الله.
حامیان طالبان تا کنون
آمریکا. عربستان. پاکستان. اشرف غنی و. عبدالحمید
آقای عبدالحمید
مگر شما هم خود را از دسته آن چهار گروه می دانید ؟
آقای جعفر آبادی ،شما که با وکیل الدوله بودن مجلس مخالفی چرا در درمجلس ودولت قبلی چنین اظهاراتی نداشتی؟
از طرفی، شما هرچه داشتی در۸سال گذشته بکار گرفتی،اما نتیجه شد همین بلایی است که بقول خودتان کشور را هوا کردید
پس لازم نیست برای آقای رئیسی خط و نشان بکشید
برادر عزيز واكسن فايزر ومادرنا وبعدا جانسون جزء اولين واكسن ها بودند موء ثر بودن انها طبق مقا لات زياد ثابت شد ضمن اينكه بيشترين ظر فيت توليد به اين واكسنها تعلق دارد ضمن اينكه بنظر ميرسد بهترين واكسن در دسترس ترين ان است دوم واكسينا سيون بايد خيلي سريع انجام شود تاموءثر بودن ان حس شود
اقای رییسالساداتی که بنام رییسی امده از کی ایت الله شدند؟ قبل یا بعد از دکتری و ریایت جمهور .
مجلس باید به خواسته الله کرم عمل کند
من من در خصوص صحبتهای آقای جعفر زاده حسین الله کرم شما که معتقدید این ترکیب ترکیب بی ریختی هست چرا انتظار دارید که نمایندگان چشم بسته به آن رای اعتماد بدهند همه چیز کیلویی شده و اوایل انقلاب بیاد نیاد که انتصابات بی حساب کتاب بود و چه ضرر هایی به ما خورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
احتمال زیاد از مسئولین هستی. چون از نوشته ات مشخصه خوب فارسی بلد نیستی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۷
آقای جعفر زاده حامی سر سخت روحانی باید مسئولیت این .اوضاع بی ریخت را بپذیرد
آقای الله کرم نیز بگذارد مجلس به تشخیص خود عمل کند.
البته سهم خواهی مجلس از رییسی نیز درست نیست
به سعید محمد که تمام کنند پالایشگاه بنزین خلیج فارس و فاز یک اتوبان تهران شمال - چرم شهر - هزالا کیلیومتر ریل - کشتی اقیانوس پیدا اونم در دوسال که در خاتم النبیا درخشید ولی تنها ایرادش این بود فساد در هولدینگ یاس بیرون کشید و از همه خطش زدند
وضعیت کشور روهواست دلار سکه قیمت ها و کرونا صعودی است بهتر کابینه تشکیل شود بخاطر دوسه وزیر کش ندند اگر وزیر خوب نبود عوض کنند
الله کرم وارد می شود.
الله کرم چکاره است که برای مجلس دستور صادر می کند؟
آخه این مجلس از همه کس دستور میگیرد؟
این رئیس شورای ائتلاف رو نباید اسمش رو می نوشتید؟
شاید کسی ندونه کیه...
مصطفی معین، رئیس شورای عالی نظام پزشکیحتمالا در پاییز موج ششم کرونا را خواهیم داشت
ناراحت نباشید سال دیگه این موقع تابناک تیتر میزه آقای فلان گفتند در پاییز پیک 70 کرونا مواجع هستیم
در مورد اینکه آقای رییسی به افراد فعال در ستاد انتخاباتی خود به صرف حضور در آن پست نداده اند بک واقعیت است ولی با توضیحات بعدی که داده شده به نظر چندان صحیح نمی رسد و یا توضیحات داده شده ناقص و نا کافی است. علت اصلی را باید در موضوعات دیگری جستجو کرد که در این مختصر نمیتوان به آن پرداخت و فقط اشاره ای میشود. آقای رییسی با توجه به سابقه اشان شناخت چندانی از کسانیکه بعداً به کابینه دعوت خواهند کرد نداشتند. دیگر اینکه چیدمان رقبای انتخاباتی از قبل هم معلوم کرده بود که ایشان بلا رقیب هستند و برنده انتخابات می‌شوند لذا به طور کلی چندان فرقی نداشت که چه کسانی در ستاد ایشان باشند که انتظاری ایجاد شود.
اما در مورد اینکه تیم اقتصادی باید با یکدیگر هماهنگ باشند سخنی است که لزوم آن مشهود است ولی کافی نیست. وزرای اقتصادی حتماً و ازوماً باید بسیار قوی ، باسابقه اجرایی بالا و دارای نظریه در اداره وزارتخانه تحت امر خود باشند و بعد از آن باید با سایر وزرای اقتصادی هماهنگی داشته باشند. ممکن است وزرای پیشنهادی اقتصادی با یکدیگر دوست و از بک معده باشند ولی بدون داشتن شرایط آنچه گفته شد تضمینی بر کارایی آنها نیست .
در مورد اینکه آقای امیر آبادی نماینده نماینده قم هستند و باید میمانند شاید از منطق درستی برخوردار نباشد چرا که آقای زاکانی هم نماینده قم بودند و پست را بر خدمت ترجیح دادند و شاید هم آقای امیر آبادی با توجه به توصیه مقام رهبری از آقای زاکانی ولایتمداری تر هستند.
چون نیکزاد تورکه وکابینه رئیسی هم یکدست فارسه
جالبه که خود اصولگرا ها هم به ناکارآمدی و عدم شایستگی کابینه پیشنهادی اذعان دارند. خدا به خیر کنه
در خصوص صحبتهای آقای جعفر زاده و حسین الله کرم
پافشاری نمایندگان برای انتخاب وزیر قوی بشرط آنکه سهم خواهی نباشد ، شاید کمی تشکیل کابینه را به تعویق بیاندازد ولی اثرات آن خیلی بهتر است از تایید یک وزیر ضعیف.
الله کرم گروه فشار؟
هر چه هست این وزرا در حد و اندازه مشکلات امروز کشور نیستند
جناب جانباز اصلاح طلب! اگرقرار بر اعمال نظر امثال شما باشد بايد هشت سال ديگر دولت روحانى را ببينيم.
ممنون رئیس جمهور محترم که هیچکدام از وزرای دولت روحانی را قبول نکردید
ممنون رئیس جمهور محترم که هیچکدام از وزرای دولت روحانی را قبول نکردید
نیکزاد و امیرآبادی باید در مجلس می ماندند؟ پس چرا در مورد زاکانی (که اتفاقاً ایشان هم نمایندۀ قم است) این «باید» را قائل نیستید؟ معلوم می شود که بایدها و نبایدهایتان هم فقط جناحی و به نرخ روز است.
این اظهار نظر حاکی از تحکم و مصلحت اندیشی دلسوزمآبانه سردار الله کرم
الله‌کرم: مجلس باید یکجا به وزیران کابینه دولت سیزدهم رای بدهد!!!!!
پیشنهادی از جنس اصوالگرایی(ناب)!!!!
اگر آقای عبدالحمید مولوی دارای جایگاه سیاسی یا اجتماعی یا دینی مانند امام جماعت یا جمعه در ایران هستند باید نسبت به اظهاراتی که در این خبر ادعا شده (در صورت صحت خبر) بازخواست شوند.
باید هر طور شده اکثر قریب به اتفاق وزرای پیشنهادی تأیید شوند.
ملت گویی موش آزمایشگاهی آقایان است تا مدتی بعد این آقایان در رزومه خود ریاست فلان سازمان و نهاد را یدک بکشند پس شایسته سالاری چه شد ؟
آقای رییس شورای ایتلاف. ریاست جمهوری. مگر عدم شایستگی در . آقای نیکزاد وجود دارد ؟چون ایشان قبلاً. وزیر مسکن آقای احمدی‌نژاد. بوده این دلیل عدم شایستگی است ؟
واقعا این مجلس است یا لوی جرگه افغانستان
اگه وزیر آموزش و پرورش رو تایید کنین همه فرهنگیان رو بدبخت میکنین هنوزنیامده چه تزایی داده
اگه بزارند آقای رئیسی خود متفکر است ومیتونه کارهاشو انجام بده هرکس نسخه ای نپیچه تا کارها پیش بره این مشاوران قبل از اعلام اسامی کابینه بایستی مشاوره میدادند الان وقتش گذشته ومعلوم میشه که کار دلسوزانه ای نیست وآقای رئیسی خودش هم قبلا اعلام کرده بود که هر کس از فرد فعال وبدرد بخور سراغی داره برام معرفی کنه
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار