بازدید 29480
مرور روزنامه های دوشنبه هشتم شهریور

پیام «داعش خراسان» /ابهامات مالی ساخت یک میلیون مسکن

پرونده ردصلاحیت لاریجانی همچنان مفتوح، نیاز اورژانسی به «قرنطینه هوشمند»، روز طلایی ایران در پارالمپیک، زمزمه شناسایی طالبان در واشنگتن و مسکو، دستور اقدامات فوری برای کنترل بازار ارز و نرخ تورم، سفر بی‌درنگ امیرعبداللهیان به «پایتخت غایب» در بغداد، از راه و ساختمان تا رآ‌کتور هسته‌ای و انتقاد رئیس عدلیه از رانتی بودن برخی کارشناسی‌ها، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۰۷۲۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۱:۳۲ 30 August 2021

به گزارش تابناک؛ روزنامه‌های امروز دوشنبه هشتم شهریور در حالی چاپ و منتشر شد که چالش‌های تنش زدایی از بازار ارز و دستور رئیسی برای کنترل تورم و بازار ارز، چالش های برنامه ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال و روز پرمدال کاروان پارالمپیکی‌ها در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛


پیام «داعش خراسان»


روزنامه جمهوری اسلامی طی یادداشتی در شماره امروز خود با تیتر پیام «داعش خراسان» نوشت: یک روز بعد از آنکه سفیر روسیه از امنیت این روز‌های افغانستان تعریف کرد، چند انفجار پیاپی در اطراف فرودگاه کابل صورت گرفت که باعث مرگ ۱۷۰ نفر و مجروح شدن صد‌ها نفر دیگر شد.


در جواب سفیر روسیه گفته شده بود از یک سفیر عجیب است که نمی‌فهمد ناامنی افغانستان تا قبل از تسلط طالبان بر آن کشور توسط خود طالبان صورت می‌گرفت و بعد از آنکه این گروه تروریستی به قدرت رسید، طبیعی بود که علیه خودش اقدامات ضدامنیتی انجام ندهد. حالا که انفجار‌های اطراف فرودگاه کابل نشان داد افغانستان همچنان ناامن است، علاوه بر سفیر روسیه، خود طالبان هم برای پاسخ دادن به این سوال که چه کسی امنیت افغانستان را برهم زده است، ناچار هستند توجیهاتی بتراشند. جالب است که گروه تروریستی طالبان گفته حفظ امنیت فرودگاه کابل برعهده آمریکاست، آمریکائی‌ها گفته‌اند عاملان انفجار‌ها را تعقیب و تنبیه می‌کنیم، داعش اعلامیه داده که این انفجار‌ها کار ما بوده است، ولی امرالله صالح معاون اشرف غنی رئیس‌جمهور سابق افغانستان گفته طالبان، پشت بمب‌گذاری کابل هستند.


در این میان، این سوال مهم‌تر خودنمائی می‌کند که برخلاف ادعای طالبان که گفته بودند در افغانستان به داعش اجازه بروز و ظهور نمی‌دهیم و حساب ما را از داعش و القاعده جدا کنید، اکنون داعش ادعا می‌کند انفجار‌های اطراف فرودگاه کابل کار ما بوده و از قرائن و شواهد موجود نیز فهمیده می‌شود داعش، القاعده، النصره و سایر گروه‌های تروریستی تکفیری در افغانستان حضور دارند و گروه تروریستی طالبان نیز با آن‌ها در حال تعامل است. اینکه رهبران طالبان می‌گویند تامین امنیت فرودگاه کابل برعهده آمریکاست حتی اگر درست باشد شامل بخش‌های خارج از فرودگاه نمی‌شود. بنابراین، حاکمان جدید کابل با این ادعا در حال فرافکنی هستند و می‌خواهند از زیر بار مسئولیت تامین امنیت کشوری که با تبانی آمریکا آن را تحویل گرفته‌اند، شانه خالی کنند. نزدیک‌ترین احتمال به واقعیت اینست که افغانستان اکنون در اختیار مجموعه‌ای از تروریست‌هاست که گروه تروریستی طالبان یکی از آنهاست و همین واقعیت نشان می‌دهد که معلوم نیست در این کشور چگونه حکومتی شکل خواهد گرفت. حتی اگر این ادعای طالبان درست باشد که تغییر کرده، با توجه به اینکه افغانستان اکنون به کانون حضور مجموعه‌ای از تروریست‌های تکفیری تبدیل شده، نظام حکومتی آینده این کشور نمی‌تواند چیزی غیر از «امارت اسلامی افغانستان» با گرایش سلفی-وهابی طبق تفسیر تکفیری باشد. خطر مهمی که اکنون منطقه را تهدید می‌کند نیز همین است.


انتخاب عنوان «داعش خراسان» برای عاملان انفجار‌های اطراف فرودگاه کابل، پیام مهمی برای ایران دارد. این، یک تهدید آشکار برای استان‌های شرقی و شمال شرق کشورمان است کمااینکه متضمن تهدید علیه کشور‌های آسیای میانه و مناطق جنوب روسیه هم هست. این تفکر انحرافی، ربطی به مردم افغانستان ندارد و حتی تهدیدی برای خود مردم این کشور نیز به حساب می‌آید. در برابر این تهدید‌ها باید هوشیار باشیم، از تطهیر گروه تروریستی طالبان خودداری نمائیم، اجازه آتش‌افروزی به کسی ندهیم، برای تصمیم‌گیری در مورد شناسائی حکومت جایگزین افغانستان عجله نکنیم، حوادث و تحولات را با دقت زیر نظر داشته باشیم و البته از بازی کثیف آمریکا در این کشور و منطقه غافل نشویم.

 

ابهامات مالی ساخت یک میلیون مسکن

مهدی حسن زاده طی یادداشتی در شماره امروز روزنامه خراسان با عنوان ابهامات مالی ساخت یک میلیون مسکن نوشت: همزمان با آغاز فعالیت دولت سیزدهم که یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های اقتصادی خود را تولید سالانه یک میلیون واحد مسکن اعلام کرده است، طرح مصوب مجلس نیز پس از رفع ایرادات شورای نگهبان، توسط این شورا تایید شد. طرحی که اکنون به قانون «جهش تولید مسکن» تبدیل شده است و قرار است برمبنای آن سالی یک میلیون مسکن ساخته شود. نگاهی به این قانون نشان می‌دهد که فارغ از بخشی از منابع مورد نیاز این طرح که آورده متقاضیان مسکن خواهد بود، حدود ۷۵ درصد هزینه ساخت باید از محل منابع بانکی تامین شود. استدلال مصوبه مجلس مبتنی بر این است که سهم مسکن از تسهیلات بانکی کاهش یافته است و با افزایش این سهم و رسیدن آن به سطوح قبلی می‌توان به تامین مالی ساخت مسکن امیدوار بود.


براساس طرح مجلس در سال نخست اجرای قانون یعنی امسال باید ۳۶۰ هزار میلیارد تومان منابع بانکی در قالب تسهیلات به متقاضیان ساخت مسکن اختصاص یابد. مرور آمار‌های بانک مرکزی نشان می‌دهد که در سال گذشته در مجموع یک هزار و ۸۹۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شد که ۵.۵ درصد آن معادل ۱۰۵ هزار میلیارد تومان به بخش مسکن رسید. این در حالی است که سهم مسکن از تسهیلات بانکی در سال‌های گذشته به مراتب بیشتر بود و پس از سهم ۱۷ درصدی در سال ۹۰، این سهم به تدریج کاهش یافته و در سال ۹۹ به ۵.۵ درصد رسیده است. با این حال رسیدن سهم بخش مسکن از تسهیلات بانکی به میزان سال‌های قبل با یک چالش مهم رو به رو است. فرض مصوبه مجلس بر این استوار است که کل رقم اعلامی از سوی بانک مرکزی به عنوان تسهیلات بانکی واقعی پرداخت می‌شود، این در حالی است که برخی معتقدند آمار اعلامی بانک مرکزی درباره رقم تسهیلات بانکی به مراتب بیش از آمار واقعی است. به ویژه درباره آمار تسهیلات بانکی بخش‌های صنعت، کشاورزی و تا حدی خدمات.


به بیان ساده، بانک‌ها در سال‌های اخیر که وضعیت بخش‌های مختلف اقتصاد رکودی بوده است و با معضل معوقات بانکی مواجه شده اند، بعضا وام‌های معوق شده را به دلایل مختلف (از جمله قوانین و مقررات مصوب شده برای استمهال وام ها) از سرفصل معوقات خارج کرده و با تقسیط مجدد به همراه اضافه کردن وجه التزام تاخیر تادیه دین (رقمی که بانک‌ها برای جریمه در قبال تاخیر در پرداخت وام مطالبه می‌کنند) وامی را که دریافت نکرده اند در قالب وام مجدد استمهال می‌کنند. این مسئله موجب شده است که بخش قابل توجهی از آمار وام‌های بانکی (براساس برخی برآورد‌ها ۵۰ و حتی ۷۰ درصد) عملا وام واقعی نباشد بلکه وام معوقی باشد که مجدد تقسیط شده است.


به نظر می‌رسد یکی از موارد دستور کار مهم بانک مرکزی در دولت آقای رئیسی باید شفاف کردن و واقعی کردن آمار تسهیلات بانکی باشد تا سیاست گذاری برای نحوه توزیع آن بین بخش‌های مختلف اقتصاد بر یک مبنای مشخص صورت گیرد. به این ترتیب می‌توان برای نیاز واقعی بخش مسکن که براساس جمعیت کشور، ازدواج و تشکیل زوج‌های جدید و سایر تحولات جمعیتی حداقل یک میلیون واحد مسکن در سال است، برنامه ریزی دقیق‌تر و موثرتری داشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۵۷
هر کشوری پیام خودش به اون اجلاس با سطح دعوت شدگان میفرسته ترکیه به خاطر اختلاف با مصر با سطح وزیر شرکت کرد و حتی عربستان حتی ولیعهد نیومد. آقایون این اجلاس سرمایه گذاری در عراق بود و نه همسایگان عراق! عراق حتی بخاطر آمریکا حاضر نیست ترانزیت زمینی ایران بزاره رد بشه به سوریه و لبنان و موقعی که به اونجا برسه راحت میتونه قاچاق بشه به اروپا و آفریقا بخصوص در لبنان
و در نهایت ایران باید در رابطه با مصر یه فکری بکنه ! مصر کشور مهم تری هست نا عربستان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
فعلا که امیر عبدالهیان با ان زیر پا گذاشتن پروتکل های

مکان ایستادن وزرای خارجه برای عکس یادگاری

صدای عربستان و امارات و عراق را در اورده است

خدایا چرا ما نمیتوانیم عادی و نرمال با دنیا زندگی کنیم!!!؟؟؟
رضا
| United States of America |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
اتفاقا امیر عبدالهیان زیباترین کار ممکن را کرد تا همه بفهمند کد خدا کیست
جناب آقای قاسم محبعلی حرکت دیپلوماتیک وزیرمحترم امور خانه و ایستادن ایشان در صف اول با نشستن مرحوم دکتر مصدق نخست وزیر محبوب ایرانیها بر روی صندلی نماينده انگلستان در دادگاه لاهه براي رسيدگي به دعاوي انگليس در ماجراي ملي شدن صنعت نفت (که منجر به محکوم شدن انگلستان گردید) قابل مقایسه و برخلاف نظر شما کاملا دیپلوماتیک و جایگاه اقتدار ایران رانشان می دهد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
خیلی پرتی
ناشناس
| Canada |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
محمد جان کلمه دیپلماتیک را من اولین باره میبینم دیپلوماتیک نوشته شده. گذشته از این، موضوع بحث در مورد عکس یادگاری است که در آن جایگاه هرشخص . پیشاپیش توسط میزبان مشخص میشه. با جلسه دادگاه فرق میکنه. سوم هم اینکه مقایسه این موضوع با نشستن مصدق در دادگاه قیاس مع الفارق است. اون یکی برای گرفتن حق و تسویه حساب بوده، این یکی دیدار برای نزدیک شدن به همدیگر در راستای حل مشکلات فیمابین و منطقه تشکیل شد. قرار نیست در هر دیداری شاخ و شونه بکشیم.
ناشناس
| Czechia |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
چطور شخص دوم امارات در جایگاه اول می ایستد!!!
برو عمو روزیتان را در همان شبکه هایی که می بینید حواله کنید
خطاب به کاندا
ناشناس
| France |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
ایران در زمان مصدق عملا اقتدار داشت و نه صرفا از طریق ژست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
به ۰۹۳۰

شیخ محمد بعنوان نخست وزیر و وزیر دفاع امارات و حاکم دوبی شرکت کرده بود

و در جای مناسب سران ایستاده بود

ایکاش بجای شعارپرهزینه کمی کارامدی و توان را بالا برده بودبم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
مصدق اقتدار داشت؟ پس اعتماد حکومتش به آمریکا را هم دیدیم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
دیپلوماتیک؟
بابا دیپلومات
دیپلوم داری اصلا؟
عملا امریکا با این‌کار خودش شرق ایرانکرو‌نا امن‌کرد وفشار زیادی به ایران‌وارد کرد در عمل توانوایرتنکرو نصف کرد شیطان بزرگ که میگن اینطور شییطنت میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
چی؟
اين تحليل عدم شناخت تشريفات ديپلماسى وزير امورخارجه ايران
كه نماينده مردم فهيم وبافرهنگ و اصيل ايران است
بسيار عالى بود
مانبايد به خرج خودمان مورد خنده ديگر كشورها كه روزى وشايد همين حالا
جيره خور ايران بودند بشويم
ودوره آزمون وخطا هم تمام شده
بادقت بيشترى عمل كنيد لطفا
ايران را هميشه سربلند نگاه داريم
حتى اگر جانها فدا شود
متشكريم از تيم بادقت ونكته سنج
تابناك
ياعلى
وزیر خارجه عربستان ردیف چندم ایستاد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
ردیف پشتی کنار نماینده ترکیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
همه ادب و احترام را رعایت کردند
الا ، جناب مستطاب وزیر امور خارجه جدید ما !!!؟؟
متاسفانه باعث شرمندگی است
واقعا آقای امیرعبدالهیان کار زشتی کرد . ایشان نشان داد که واقعا یک دیپلمات نیست و آبروی ایران را برد . چشم آقای رئیسی روشن که حتی نمیتواند در انتخاب وزیر درست عمل کند . به قول معروف سالی که نکوست از بهارش پیداست !!!
تبعات عذم رعایت تشریفات از سوی دیپلمات
همانطور که در متن آماده. اتفاقی. آقای عب.داللهیان را. حادث شد. باید کسانیکه ایشان را برگزیدند. از عملکرد نامبره دفاع و یا سرزنش کنند چرا که ما می خواهیم از منطقه خود برای شکست تحریم ها استفاده کنیم و رفتار این شخص کمکی به این هدف نمی کند و ایشان خارج از میدان قدم می زنند
رعایت تشریفات در مناسبات دیپلماتیک اهمیت بسیاری دارد و همه کشور‌ها باید سطوح تعریف‌شده در دنیا- شامل پادشاهان، روسای‌جمهور، نخست‌وزیرها، وزرای خارجه و سایر مقامات- را رعایت کنند. رعایت این تشریفات اولا نشان‌دهنده آشنایی با مناسبات بین‌المللی است و دوما نشانه احترام به کشور میزبان است. عدم رعایت تشریفات نیز تبعا نشانه عدم آشنایی مقام مربوطه به مناسبات است و سبب ناهنجاری می‌شود. در واقع عدم رعایت تشریفات دیپلماتیک نوعی ناهنجاری به حساب می‌آید و ناهنجاری نیز آثار منفی دارد. اگرچه تشریفات شکل است و محتوا نیست، اما رعایت آن نشان می‌دهد که کشور و هیات دیپلماتیک جایگاه خود را خوب می‌شناسد.
مثلا در مورد اخیر، اینکه وزیرخارجه ما کنار روسای‌جمهور بایستند نه شأن ویژه‌ای برای ایران دارد و نه کمکی به بهبود روابط ایران با کشور‌های منطقه می‌کند.
با سلام.با توجه به اینکه مدل استقرار ،نوع جنایات و وحشی گری های طالبان و عبارت" امارت اسلامی افغانستان" شبیه اقدامات داعش و عبارت"دولت اسلامی عراق و شام" آنهاست،نشان دادن چراغ سبز به طالبان با اقداماتی نظیر:
حضور هیئتی از آنها در ایران،تهیه گزارشهای مثبت از حضور طالبان در افغانستان(توسط گزارشگر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران)و بیان نظراتی از جمله اینکه طالبان عوض شده و اون طالبان قبلی نیست،بسیار ناشی گرانه و خطرناک است.به ویژه اینکه میدانیم آمریکایی که از مدتها قبل به فکر خروج از افغانستان بود اما تسلیحاتی به ارزش میلیون ها دلار که یک رقم از آنها تعداد166فروند بالگرد بلک هاوک تقدیم طالبان کرد.هدف آمریکا از این اقدام چیزی جز ایجاد درگیری بین طالبان و ایران نمیتواند باشد و احتمال اینکه طالبان پس از محکم کردن جاپای خود در افغانستان به چنین تحرکاتی دست بزند بعید نیست.بنابراین به نظر بنده ، تا به این لحظه در مورد این قضیه هوشیارانه عمل نکردیم و فقط میگوییم که اقدامات طالبان را رصد میکنیم ولی شاید دیگر برای رصد دیر شده باشد.
جناب محبعلی متاسفانه رفتار اقای غبدالهیان بعنوان وزیر امورخارجه درست نبوده وایشان فکر کردند اگر ازکناروزیرامورخارجه عربستان قرارنگیرد وبرود صف اول بایستذ اقتدار ایران را رسانده است درصورتیکه این اقتدار نیست این یک بی ادبی دپیلماتیک هست همین جناح وروزنامه های زنجیره ای اصولگرایان ازاین حرکت وی اقتدار ایران را نام بردند انها یا نمیدانند ویا خودشان را به نفهمی زدند
جالبه عکسی که صفحه وزارت خارجه عراق گرفته یه طوری هست که امیر عبداللهیان دیده نشه
وزیر خارجه جدید ایران نشان داد وزارت خارجه ایران جایگاه واقعی اش از بین رفته

تاسف
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
کجایی ظریف؟!!!:-(
این مسخره بازی ها چیه که گنار کی بایسته تا جایی که کنار مسلمان باشد کافیست و باید دقت کنند تا جای ممکن شیعه باشه و ایستادن کنار بهودی و مسبحی و غیره مکروه است
افغانستان درزمان محمدشاه(نوه فتحلیشاه) وطبق قراردادپاریس ازایران جداشد.ولی همانطورکه متاسفانه برخی انفعالات باعث شده سرزمینهای به بادرفته درقراردادهای گلستان وترکمنچای به استانی ازترکیه تبدیل شده والهام اردوغانف استاندارباکو قضیه رابرعکس کرده ومدعی قسمتهایی ازکشورماهم شده ظاهرا درافغانستان هم عده ای بانام خراسان میخواهند این کار رابکنند.
نکته جالبی که دیروز درمذاکرات امیرعبداللهیان با مقامات سوری دیدیم مذاکره به واسطه مترجم بود.وزیرخارجه سوریه مسلط به انگلیسی است وبشاراسدهم که خودتحصیلکرده انگلیس است ولی آقای امیرعبداللهیان راکه از اول میدونستیم انگلیسی نمیدونه ومیگفتند عوضش عربی میدونه معلوم شدکه عربی هم نمیدونه والا با زبان خودسوریها که میتونست باهاشون صحبت کنه.
پاسخ ها
رضا
| United States of America |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
مطابق پروتکل های ملی نماینده هر کشوری باید به زبان ملی صحبت کند حتی اگر نوبل زبان مادری طرف مقابل را داشته باشد بفهم
با تحلیل آقای محبعلی موافقم ضمن اینکه خواندن متن تهیه شده وزیر خارجه به زبان عربی نشان دهنده هیچ ویژه گی خاصی نیست علاوه بر اینکه تسلط کم آقای وزیر خارجه ایران را به زبان عربی را نشان داد. چرا می خواهیم نقش بازی کنیم و شو نشان دهیم آقای جلیلی صحبت بسیار پر مغزی داشتند که باید از نمایش خودداری کرد و شو در نیاوریم. حرکت در صف اول هم چیزی در حد شو بود که اثر منفی داشت
مطلب وزین روزنامه جمهوری اسلامی بسیار منطقی واینده نگر است وباید بطور جدی مورد توجه برنامه ریزان منطقه ای وزارت خارجه قرار بگیرد........اینکه وزیر خارجه جدید ایران با هر نیتی پروتکل های سیاسی ودیپلماتیک را مراعات نمیکند.پیام بدی به دنیا میفرستد.اگر برای یک دیپلمات جای نا مناسبی در نظر گرفته شده میتواند وارد نشود اما اگر وارد شد جایش دقیقا همانجایی ست که میزبان برای او پیشبینی کرده.
این آقای محبعلی از جایی دیگه میسوزه.چرا وقتی ظریف کنار امیر کویت زانورزده بود عرف دیپلماتیک رعایت شده بود؟؟
فیلم منتشره را اگرببینید متوجه میشید که امیرعبدالهیان درست در جای تعریف شده خودش ایستاد و این داستانها بازی های امثال محبعلی ها است.
ابهامات مالی ساخت یک میلیون مسکن
اقا می شود ساخت به امام حسین میشود ساحت حتی بیشتر از این یک ملیون با کمترین مصالح ممکن آپارتمان های تونلی که چند سالی هست در ایران و توسط شرکتهای ترکیه وارد ایران شده با سبک و سیاقی جدید و مدرن فقط میلگرد و سیمان و ماسه و با کمترین متریال سفت کاری می باشد و نازک کاری نیز بدون هیچ تشریفاتی با بهترین شکل داره صورت میگیره فقط همت و کمی توجه میخواد .لازم به ذکر است که هیچ وابستگی به خارج نداره و تمام مصالح در داخل هست . به داد مردم برسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
بیشتر از یک میلیون هم میتوان ساخت
ولی بدست افرادی کاردان و متخصص و دلسوز
و پاکدست و با برنامه ریزی و حمایت
و بدون دخالت دادن سیاست ورزی های تنش افرین با دنیا و منطقه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
آب و برق و گاز و دیگر زیر ساختهای رفاهی هم لازمه
ما برای همین تعداد خانه هم مشکل آب و برق داریم و نمی شه بی رویه شهر و شهرک تاسیس کرد
باید با برنامه ریزی این مقدار سرمایه در اختیار چند شرکت مشخص بر مبنای برنامه ساخت مشخص پرداخت شود چند شرکت مطرح در ساخت مسکن برای مثال با تعهد ساخت 500 هزار مسکن در سال جاری سهمی از این وام ساخت را دریافت کنند در غیر اینصورت همه وام ها در بازاهای طلا و دلار خودرو وارد شده و در نهایت فقط در آمار میلیون ها مسکن ساخته شده تحویل مردم می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
زمین رایگان و سیمان و میلگرد و مصالح
و نقشه جامع و تفصیلی و تاسیسات شهری مثل راه و جاده و برق و اب و گاز
و فاصلاب را دولت تامین کند
و وام را در اختیار خود مردم واجد شرایط بگذارد
خود مردم حتی دو میلیون واحد را خواهند ساخت
خخخخه تخریب گران چیزی در چنته ندارن روی به تخریب ایستادن اوردن
جهت اطلاع ایشون از باهوش ترین و کارآمدترین افراد وزارت خارجه هست و کشورهای منطقه حسابی از ایشون به عنوان کار بلد یاد می کنند و تمام شد آن دوران ذلت بار گذشته
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
برو پسر جان ، برو‌که خیلی پرتی
اولین تبعاتش این است که سیاست خارجه ایران در منطقه از حالت خمیدگی به حالت چابکی در می آید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
خربزه زیاد نخورید
آلرژی شدید میاره
احمدی نژاد هم مسکن مهر را راه انداخت و تورم شدیدی را شاهد بودیم حتی مسکن در سال 85 سه برابر شد الان دوباره می خواهند همون اشتباه را تکرار کنند ؟؟؟؟؟ دوباره تورم شدیدی داریم . به خدا نمی تونیم به خدا تحمل نداریم . شما را به خدا یک میلیون مسکن را نسازید . مسکن مهر تجربه بدی بود خانه های بی کیفیت در وسط بیابان بدون آب و برق و گاز بدون امنیت . از مسکن مهر درس بگیرید
احمدی نژاد هم مسکن مهر را راه انداخت و تورم شدیدی را شاهد بودیم حتی مسکن در سال 85 سه برابر شد الان دوباره می خواهند همون اشتباه را تکرار کنند ؟؟؟؟؟ دوباره تورم شدیدی داریم . به خدا نمی تونیم به خدا تحمل نداریم . شما را به خدا یک میلیون مسکن را نسازید . مسکن مهر تجربه بدی بود خانه های بی کیفیت در وسط بیابان بدون آب و برق و گاز بدون امنیت . از مسکن مهر درس بگیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
عزیزم آن کسی که به تو گفته دروغ گفته
یکی از کارهای مولد همین ساخت خانه است پول های سرگردان را به تولید می آورد و تورم را کاهش می دهد
معاون اول که در اجرای قولها و وعده های تلویزیونی ساخت واکسن به تعداد ۲۰ میلیون در تیر ماه و ۵۰ میلیون دوز در شهربور ماه ناکام مانده اند

حالا قول ساخت یک میلیون مسکن در سال را میدهند !!!

البته هنوز در ضرب و تقسیم عدد یک میلیون مسکن در ۳۶۵ روز دچار مشکل و اشتباه محاسباتی هستند !!!!!!

و هر روزی که بگذرد به تعهدات روزهای باقی مانده سال اصافه میگردد !!!
اگر اراده ای بین مسئولان کشور برای حل مشکل وجود دارد باید:
1- زمین جهت ساخت و ساز در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
2- شهرداریها از پروسه ساخت و ساز کنار گذاشته شوند و یا دریافتی آنها برای صدور مجوز محدود یا مبلغی ثابت شود.
3- املاکی ها از معاملات مسکن کنار گذاشته شوند. عقد قرارداد معامله با فرمی مشخص در دفتر اسناد رسمی با مبلغی ثابت انجام گیرد.
4- قیمت مسکن براساس هزینه ساخت تعیین گردد.
در غیر اینصورت این ره که میروند به ترکستان است! و مشکلات مسکن را دو چندان خواهد کرد!
پس فایده این همه هزینه و نیروی انسانی چی بود؟ بخش بزرگی از اقتصاد سوریه و عراق هم که از دست ما خارجه.
بووووووورسسسسسسسسس
امروز منفجر شد
جلیه اقتصادی دیروز اقایون بیش از حد موثر بود
بورس تا این لحظه ۳۷۰۰۰-
خسته نباشند
پولهایتان را از بورس خارج کنید که حضور در بورس وقت تلف کردن است
ما صبر می کنیم‌ تا در وقت اضافی اشتباه ترین تصمیم را در مورد افغانستان بگیریم!
ترامپ با سعودی ها رقص شمشیر هم کرد. ترامپ نژادپرست از رقصیدن با اعراب خوشش می آمد؟ البته نه. منافع کشورش ایجاب می کرد. تکبر شخصی وزیر امور خارجه مخالف منافع ملی است.
«نه خودتان را خوار کنید نه با تکبر، دیگران را از خود دور کنید. رفتار عرف و نرمال بلد نیستید؟»
تا تحریم ها رفع نشود، fatf امضا نشود، سرمایه گذار خارجی با اطمینان نیاید، روابط دیپلماتیک با همه دنیا عادی نشود، انتظار بهبود بیفایده است.....
مشگل ما عدم سواد اقتصادی در مسئولین است وگرنه میفهمیدند باید منابع محدود کشور را صرف ایجاد رشد اقتصادی و خلق ثروت کنند نه ساخت مسکن . ما الان ۲۸ میلیون مسکن داریم هم بد مسکنی داریم هم بد الگویی اما انقدر در فشار نیستیم که همه منابع مملکت را صرف این کار بکنیم بله اگر مثل ترکیه خانه برای فروش به خارجی ها و ارزاوری ملی می ساختیم عالی بود اما الان هر حرکتی اشتباه است.در تهران خانه گران است برادر کسی کارت دعوت نفرستاد این همه شهرستان و روستا داریم تشریف ببرید شاید مفید تر هم باشید
کلاشی رو از برخی املاکی های کلاش حذف نکنید
باسلام چرا اینقدر منفی بافی حالا یک میلیون نمیشه ساخت 700هزار یااصلا500هزار ، نه اینکه 8سال دست روی دست بگذاریم و چه کنم وچه کنیم ..... راه بیاندازیم. طرح هرچندبزرگ را باید استارت زد حتی اگر به جای یک سال دوسال طول بکشد... به امید ایران آباد...
آقا مسکن مهر و غیر مهر فلان اینها برای سرگرمی و ملت هر دولت میاد مسکن ... چیزی اسم میزاره میخوره چرا چون یک مسکن از زمان شروع تا پایان نزدیک 20 گروه کاری مشغول کار میشود و این یعنی درآمد داشتن این محصول و نبود قانون درست برای کنترل آن
مسکن جدید نیاز به آب و برق و ... دارد. چرا بر مشکلات کلان شهرها اضافه میکنید. به روستاها برسید.
یک میلیون خانه به صدهابیمارستان پارک مدرسه مرکزخریدمایحتاج عمومی سیستم آب وفاضلاب صحیح وچیزهای دیگری که لازمه شهرسازی مدرن میباشدنیازمنداست والله باتجربه ای که ازمدیریت مسئولان داریم تقریبابعید وغیرممکن بنظرمی آید!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل