بازدید 13935

تعویض گلدان و تکثیر سانسوریا چگونه انجام می شود؟

در این مقاله روش‌های مختلف تعویض گلدان و تکثیر گیاه سانسوریا را معرفی می‌کنیم. نگران نباشید تکثیر سانسوریا اصلا پیچیده نیست و از روش‌های متعددی انجام می‌شود. اگر وقت تعویض گلدان سانسوریا زیبای شما رسیده است مطالعه این مقاله را از دست ندهید.
کد خبر: ۱۰۵۸۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۶ 17 June 2021

تعویض گلدان و تکثیر سانسوریا چگونه انجام می شود؟

سانسوریا از گیاهان مقاوم و زیبای آپارتمانی است که محبوبیت بالایی بین علاقه‌مندان به گل و گیاه دارد. گیاه سانسوریا انواع مختلفی از جمله سانسوریا رنگی، سانسوریا شمشیری، سانسوریا پاکوتاه و سانسوریا ابلق دارد. در ادامه این مقاله روش‌های مختلف تعویض گلدان و تکثیر گیاه سانسوریا را معرفی می‌کنیم. نگران نباشید تکثیر سانسوریا اصلا پیچیده نیست و از روش‌های متعددی انجام می‌شود. اگر وقت تعویض گلدان سانسوریا زیبای شما رسیده است مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

چه گلدانی برای سانسوریا مناسب است؟ یک گلدان زیبا برای سنسوریا انتخاب کنید

گیاهان آپارتمانی را می‌توان در گلدان‌های متنوعی که در بازار وجود دارد نگهداری کرد. انواع گلدان‌های سفالی، سرامیکی، آهنی و پلاستیکی برای نگهداری از گل‌ها به فروش می‌رسند. انتخاب نوع گلدان ارتباط مستقیم با شرایط نگهداری و نوع گل دارند. برخی از گیاهان به آبیاری بالایی نیاز دارند و برخی دیگر خیر، احتیاجی به آبیاری مداوم ندارند. سانسوریا از گیاهان بدون دردسری است که برای رشد کافی باید در گلدانی مناسب کاشته شود.

بهترین گلدان برای تکثیر و نگهداری از سانسوریا گلدانی است که قابلیت زهکشی داشته باشند و آب را به‌خوبی از آن عبور کند؛ بنابراین گلدان مناسب برای سانسوریا گلدان‌های سفالی هستند و نباید از گلدان‌های فلزی و پلاستیکی استفاده کرد. برای سانسوریاهای کوچک خرید گلدان دکوری و فانتزی سفالی را با طرح‌های زیبا پیشنهاد می‌کنیم. یک گلدان زیبا برای سانسوریا باعث زیباتر شدن گل و محیط منزل و دفتر کار نیز می‌شود.

معرفی بهترین اندازه گلدان سانسوریا

انتخاب بهترین اندازه گلدان سانسوریا ارتباط مستقیم با سرعت رشد و شرایط نگهداری از گیاه دارد. برخی از گیاهان به دلیل شرایط نگهداری مطلوب رشد بالایی دارند و نمی‌توان اندازه دقیقی را برای گلدان سانسوریا تعیین کرد. به‌طورکلی هر زمانی که ریشه گل یا گیاه از سوراخ‌های گلدان خارج شد، بهترین زمان برای تعویض گلدان کنونی با یک گلدان بزرگ‌تر است.

سعی کنید گلدان‌های سانسوریا را نزدیک باکس لباس، جعبه‌های چوبی یا وسایلی که رطوبت را به خود جذب می‌کنند قرار ندهید. گلدان‌های سانسوریا باید در مناطقی از خانه قرار داشته باشند که هوای تازه جریان داشته باشد تا رطوبتی که از دیواره‌های گلدان عبور می‌کند به سرعت خشک شود.

تکثیر سانسوریا از طریق برگ، بهترین روش تکثیر و تعویض گلدان سانسوریا ابلق

بعد از انتخاب نوع، مدل و اندازه گلدان باید از طریق یک روش مناسب برای تکثیر گیاه سانسوریا اقدام کنید. تکثیر سانسوریا از طریق برگ یکی از روش‌های متداول است که با استفاده از برگ‌های سالم و بلند انجام می‌شود. برای این کار باید بر‌گ‌های سالم را انتخاب و جدا کنید. سپس برگ‌ها را در اندازه‌های 8 تا 10 سانتی‌متر برش بدهید. از برگ‌های برش داده شده به مدت یک تا دو روز در یک محل خشک نگهداری کنید تا قسمت بریده شده پینه ببندند.

بعد از اینکه مدت کافی سپری شد برگ‌ها را از محلی که برش داده‌اید داخل ماسه فرو کنید. به یاد داشته باشید اندازه گلدان سانسوریا در این مرحله نباید خیلی بزرگ باشد. بعد این مرحله نوبت به آبیاری گیاه می‌رسد. مرحله آبیاری که به پایان رسید روی گلدان را با استفاده از یک کاور پلاستیکی برای حفظ و افزایش رطوبت بپوشانید. رشد قلمه‌ها بین 2 تا 3 هفته طول می‌کشد و بعدازاین مدت باید قلمه‌ها را به گلدان موردنظر منقل کرد.

تعویض گلدان و تکثیر سانسوریا چگونه انجام می شود؟

تکثیر سانسوریا از طریق بذر، روشی برای تکثیر و تعویض گلدان سانسوریا رنگی

سانسوریا رنگی هم جزو محبوب‌ترین انواع گیاه سانسوریا محسوب می‌شود. برای تکثیر و تعویض گلدان سانسوریا رنگی هم روش‌های مختلفی از جمله تکثیر از طریق پاجوش، تکثیر از طریق جداکردن ریزوم و تکثیر از طریق قلمه زدن وجود دارد و فرقی با تکثیر انواع دیگر سانسوریاها ندارد. یکی از روش‌های رایج تکثیر سانسوریا از طریق بذر انجام می‌شود. برای این کار باید اقدام به خرید بذر سانسوریا کنید و آن را در خاک بکارید. به یاد داشته باشید بهترین زمان کاشت بذر سانسوریا فصل بهار است و این روش نیاز به مراقبت‌های جدی و صبر و حوصله فراوانی دارد.

گلدانی که بذر سانسوریا را درون آن کاشته‌اید را در مکانی قرار دهید که نور کافی برای رشد گلدان دارد. گلدان را می‌توانید در اتاق‌خواب و روی میز توالت قرار دهید تا گیاه سانسوریا در نور و دمای مناسب رشد کند. گلدان سانسوریا پس از کاشتن بذرها را کنار پنجره‌ای در خانه قرار دهید که دمای آن منطقه بین 21 تا 23 درجه باشد. سانسوریاها به نور مستقیم خورشید علاقه ندارند و بیشتر محیط‌هایی که سایه داشته باشند را برای رشد مناسب می‌پسندند. همچنین برای این کار خاکی را انتخاب کنید که آب را خوبی از خود عبور می‌دهد. خاک مناسب برای تکثیر سانسوریا در ترکیبات خود باید پرلیت، پیت ماس و ورمی کولیت داشته باشد.

تکثیر سانسوریا از طریق آب، سریع‌ترین نحوه تکثیر و تعویض گلدان سانسوریا پاکوتاه

قلمه زدن سانسوریا از طریق آب یکی دیگر از روش‌های ساده اما زمان‌بر است. تکثیر سانسوریا در خاک سرعت بیشتری نسبت به آب دارد اما تقریبا ساده‌تر است. برای تکثیر سانسوریا از طریق آب باید برگ‌های سالم و بلند را انتخاب کنید و آن‌ها را از پایین‌ترین نقطه برش بزنید. مانند روش تکثیر از طریق برگ باید برگ‌های بریده شده در مکانی خشک نگهدارید تا انتهای برگ یا همان محل برش خشک شود و پینه ببندد.

بعد از اینکه برگ‌های برش داده شده را به مدت یک تا دو روز نگهداری کردید، آن‌ها را به‌صورت عمودی در آب جوشیده و خنک شده بگذارید تا ریشه بزنند. پس از مشاهده اولین ریشه‌ها گیاه را درون خاک قرار دهید تا پاجوش‌ها نیز دیده شوند.

تعویض گلدان و تکثیر سانسوریا چگونه انجام می شود؟

خرید جدیدترین مدل‌های گلدان ویژه رشد و تکثیر انواع سنسوریا از بازار صالح آباد

در این مقاله درباره روش‌های تکثیر و تعویض گلدان سانسوریا صحبت کردیم. به یاد داشته باشید بهترین زمان برای تعویض گلدان یا تکثیر سانسوریا فصل بهار است. همچنین برای رشد بیشتر گیاه می‌توانید از کود کامل یا کود مایع استفاده کنید و فصل کوددهی به سانسوریا بهار و تابستان است.

اگر برای باغچه یا گل‌فروشی خود به گلدان‌های متعدد در طرح‌ها و اندازه‌های متنوع نیاز دارید همین حالا وارد سایت بازار صالح آباد به آدرس اینترنتی salehabad.org شوید. جدیدترین و خاص‌ترین انواع گلدان‌ها را به‌صورت عمده با کیفیت بالا و قیمت مناسب می‌توانید از فروشگاه اینترنتی صالح آباد خریداری کنید. همچنین در این سایت امکان خرید عمده بدلیجات،‌ لوازم آشپزخانه، انواع دکوری و وسایل جهیزیه به صورت مستقیم از عمده فروشان تهران و شهرستان برای شما فراهم شده است.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست