بازدید 31231
۴
نودونهمین «سی دقیقه» با «تابناک»؛

فیلم: راه طولانی ماندلا برای آزادی را تماشا کنید

در فاصله‌ای نه چندان طولانی از درگذشت نلسون ماندلا، فیلم «ماندلا: راه طولانی آزادی / Mandela: Long Walk to Freedom» به کارگردانی جاستین چادویک به نمایش درآمد؛ فیلمی که پیش از مرگ این چهره آزاده ساخته شده بود، ولی او نتوانست از بینندگان این فیلم ۱۴۶ دقیقه‌ای باشد.
کد خبر: ۴۳۲۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷ 05 September 2014
درباره رهبر آزادی‌خواه «آفریقای جنوبی» آثار بسیاری ساخته شده اما آنچه در سال ۲۰۱۳ از او به نمایش درآمد، به زعم ناظران، نزدیک‌ترین تصویر به زندگی این مرد بزرگ بود و نشانه این نگاه نزدیک، ارتباط نزدیک و اقبال گسترده و بی‌سابقه مردم آفریقا نسبت به این فیلم سینمایی بود؛ فیلمی که خلاصه‌اش را با هم می‌بینیم.

به گزارش «تابناک»، نلسون ماندلا، نام آشنایی است؛ نامی که شاید بسیاری از ما از دوران کودکی در کتاب‌ها و فیلم‌ها و دیگر رسانه‌ها بار‌ها و بار‌ها شنیده‌ایم؛ نامی که همواره حاوی احترام و زیبایی درخور بوده و همواره یادآور آزادی و عدمِ خشونت است. نماد مبارزه بدون خشونت در جهان، نماد صلحی برای رسیدن به انسانیتی در کنار تفاوت‌ها و شباهت‌هاست.

ماندِلا نخستین رئیس جمهور آفریقای جنوبی است که در انتخابات دموکراتیک عمومی برگزیده شد. وی پیش از ریاست جمهوری از فعالان برجستهٔ مخالف آپارتاید در آفریقای جنوبی و رهبر کنگره ملی آفریقا بود. او به دلیل دخالت در فعالیت‌های مقاومت مسلحانه مخفی محاکمه و زندانی شد. مبارزه مسلحانه، برای ماندلا، آخرین راه چاره بود؛ او همواره پایبند به عدم توسل به خشونت بود.

نلسون ماندلا در زمان دستگیری خود، در سال ۱۹۶۲، عضو برجسته کمیته مرکزی حزب کمونیست افریقای جنوبی بود. فقط پس از درگذشت او بود که حزب کمونیست همزمان با کنگره ملی آفریقا، این حقیقت تاریخی را اعلام کردند.

فیلم: راه طولانی ماندلا برای آزادی را تماشا کنید

ماندلا در ۲۷ سال زندان، که بیشتر آن را در یک سلول در جزیره روبن گذراند، مشهور‌ترین چهرهٔ مبارزه علیه آپارتاید در آفریقای جنوبی شد؛ هرچند رژیم آپارتاید و ملت‌های طرفدار آن وی و کنگره ملی آفریقا را کمونیست و تروریست می‌دانستند، مبارزه مسلحانه بخشی جدایی‌ناپذیر از مبارزه علیه آپارتاید بود. ماندلا پس از آزادی از زندان در سال ۱۹۹۰، سیاست صلح‌طلبی را در پیش گرفت، و این امر منجر به تسهیل انتقال آفریقای جنوبی به سمت دموکراسی‌ شد که نماینده همه قشرهای مردم باشد.

ماندلا پس از دریافت جوایزی در چهار دهه، یک چهره سر‌شناس دولتی بود که تا اواخر عمر خود در مورد مسائل مهم عقاید خود را ابراز می‌کرد. او را در آفریقای جنوبی اغلب با نام مادیبا می‌شناسند؛ این عنوان افتخاری را بزرگان خاندان ماندلا به وی داده‌اند. این نام دیگر مترادف با نام نلسون ماندلاست. بسیاری از مردم آفریقای جنوبی نیز به‌ نشانهٔ احترام، وی را مخولو (پدربزرگ) صدا می‌زنند.

در فاصله‌ای نه چندان طولانی از درگذشت نلسون ماندلا، فیلم «ماندلا: راه طولانی آزادی / Mandela: Long Walk to Freedom» به کارگردانی جاستین چادویک به نمایش درآمد؛ فیلمی که پیش از مرگ این چهره آزاده ساخته شده بود اما او نتوانست جزو تماشاچیانش این فیلم ۱۴۶ دقیقه‌ای باشد.

هرچند این فیلم با نقدهای اساسی برخی منتقدان مطرح همراه شد، در آفریقای جنونی بسیاری از مردم برای دیدن این فیلم یک روز مرخصی گرفتند و استقبال وسیع آفریقایی‌ها از این اثر، اتفاقی بی‌سابقه بود.

«تابناک» دعوت تان می‌کند تا به تماشای خلاصه این فیلم در «تابناک» بنشینید

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
linke film ku?
دروذ بر تمام آرادی خواهان جهان
ممنون از حسن سلیقه تون برای انتخاب چنین فیلمی، منتها تنها 5 دقیقه از فیلم دانلود میشه...
به اضافه اینکه زیرنویس هم تو همین 5 دقه مشکل داشت
تابناک عزیز

این بخش معرفی فیلم ها خیلی عالیه

لطفا فعال تر باشه تا ما بیشتر استفاده کنیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار