بازدید 37737
۴
هشتادوهشتمین «سی دقیقه» با «تابناک»

فیلم: «بهترین پیشنهاد» تورناتوره را تماشا کنید

تورناتوره در این اثر 131 دقیقه‌ای با چینش خوب صحنه ها و اتفاقات، داستان جذابی را برای تماشاگر تعریف می کند. تا یک جایی ما را مشتاقِ دیدنِ کلر نگه می دارد و اینکه این پرسش را در ذهنمان می نشاند که مشکل او چیست.
کد خبر: ۴۰۹۵۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰ 20 June 2014
کارشناسان عتیقه و آثار تاریخی و همچنین مجموعه‌داران مطرح به حساسیت و دقت نظر بالا و حساسیت در جزئیات شهرت دارند، چرا که اگر جز این باشد، ریسک آسیب‌دیدنشان از خرید آثاری تقلبی یا با ارزش کمتر از آنچه پرداخته کرده‌اند، افزایش می‌یابد و به سرعت سرمایه‌هایشان را در این تجارت خاص از دست می‌دهند. با این حال همیشه امکان دارد عواملی باعث شوند تا خبره‌های این عرصه نیز متوجه تقلبی بودن پدیده‌های اطرافشان نشوند! امری که تورناتوره بر رویش دست گذاشته است. 

به گزارش «تابناک»، «بهترین پیشنهاد / La migliore offerta» آخرین ساخته جوزپه تورناتوره محصول سال 2013 جزو آثاری است که تحسین منتقدان را در پی داشته و نشان داد این کارگردان همچنان قابل اطمینان است تا بدون ریسک پشیمانی بلیت تماشای فیلم‌هایش را خرید. هرچند این اثر بهترین فیلم تورناتوره نیست اما آقای کارگردان توانست جایزه بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را در پنجاه ‌و هشتمین مراسم «دیوید دوناتلو» (اسکار سینمای ایتالیا) با این فیلم از آن خود کند.

فیلم: «بهترین پیشنهاد» تورناتوره را تماشا کنید

جوزپه تورناتوره همواره دلش می‌خواست فیلمی با جفری راش كار كند؛ آرزویی كه هر بار به دلیلی به تاخیر می‌افتاد و حالا بالاخره در نخستین تجربه انگلیسی این فیلمساز ایتالیایی یعنی «بهترین پیشنهاد» محقق شد و راش نیز به خوبی توانست از پس نقش دشواری که به او سپرده شده بود، برآید و داستان تورناتوره را به اوج برساند.

ویرژیل(راش) پیرمردی متمول و مجری مزایده های نقاشی و آثار آنتیک است. او که کلکسیونی ارزشمند از نقاشی ها و پرتره های زنان دارد، در اوج تنهایی درگیر ماجرایی عجیب می‌شود و عشقی که هرگز در زندگی اش وجود نداشته، وجودش را تسخیر می کند. دختر جوانِ مشکوکی، مأمور می‌شود تا ارثیه هنگفتی را که از پدر و مادرش به او رسیده، ارزشگذاری کند. دختر خودش را پشت دیوارهای قطور خانه مخفی کرده و حاضر نیست، چشم اولدمن به او بیفتد. اولدمن، هر روز مشتاق تر و مشتاق تر، تلاش می کند تا دختر را از اتاقش بیرون بکشد. 

فیلم: «بهترین پیشنهاد» تورناتوره را تماشا کنید

تورناتوره در این اثر 131 دقیقه‌ای با چینش خوب صحنه ها و اتفاقات، داستان جذابی را برای تماشاگر تعریف می کند، تا یک جایی ما را مشتاقِ دیدنِ کلر نگه می دارد و اینکه این پرسش را در ذهنمان می نشاند که مشکل او چیست.

این در حالیست که با داستانک فرعی آن روبات سخنگو، که ویرجیل تکه تکه قطعاتش را در خانه ی کلر پیدا می کند و آن را به رابرت، دوست جوانِ جاعلش می سپارد تا آن را سر هم کند، بیننده را مشغول نگه می دارد تا هم کلیت داستان پر و پیمان تر باشد و هم در نهایت ارتباط تماتیکی بین این داستانک و کلیت اثر برقرار شود که در انتها شاهدش خواهیم بود.

فیلم: «بهترین پیشنهاد» تورناتوره را تماشا کنید 

ویریجل اولدمن، استاد خبره تشخیص اجناس هنریِ اصل از بدل است. کافیست حتی با چشم غیر مسلح یک نگاه بیندازد تا تشخیص بدهد یک تابلوی نقاشی اصل است یا فرع. اما همین مردِ سفت و سخت و دقیق، آنجا که فکر می کند به آن اصلی رسیده که همیشه دنبالش بوده، ناگهان ورق برمی گردد.

عقده‌های سرکوب شده او، چنان ناگهان چشم هایش را کور می کند که دیگر تشخیص سره از ناسره را از دست می دهد. تورناتوره با چرخش انتهایی اثر و کشاندن ماجرا به سمت یک غافلگیری بامزه، دست ما را برای این ارجاعات فرامتنی باز می گذارد تا در پس زمینه ی این داستان غافلگیرکننده، به تم درخور توجهی هم برسیم.

پایان فیلم و تعلیقی که درام بر آن بنا شده است شباهت عمیقی به فیلم کلاهبرداران (Matchstick Men) اثری از ریدلی اسکات دارد. در کلاهبرداران دختری وارد زندگی روی والر کلاهبردار (نیکلاس کیج)، می شود و دخترک خود را جای فرزند «روی» جا می زند و در پایان همه سرمایه او را سرقت می کند.

به تماشای خلاصه این فیلم در «تابناک» بنشینید

دانلود
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴
این فیلمو تلویزیون خودمون نشون داده ولی با سانسور
من این فیلم رو 6 ماه پیش دیدم و جالب بود هیشکی از فیلم تعریفی نکرده بود تا اون زمان و به هرکی میگفتم فیلم واقعاً عالیه کسی باور نمی کرد مخصوصا صحنه آخر فیلم خیلی حرف توش بود جایی که میگفت پشت هر چیز تقلبی یه چیز اصلی وجود دارد و به خاطر همین هم بود که ویریجل بازم امید داشت که شاید این همه علاقه و عشق الکی شاید پشتش علاقه ای هم بوده باشه و به امید این علاقه رفت توی اون کافه ساعتی و بازم منتظر بود که طرفش بیاد...
فیلم واقعاً تاثیر گذار بود و من خیلی لذت بردم و از کار شما هم لذت میبرم که فیلم رو میذارین برای کسانی که بر اساس اسم 4 تا هنرپیشه فیلم رو انتخاب می کنن ...
مرسی تابناک
انصافا فیلم درستیه، تابناک اگه میخوای بگو ما هم بهت فیلمهای درست حسابی پیشنهاد بدیم
تورناتوره بهترین کارگردان معاصر در قید حیات دنیاست!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر