بازدید 36749
۹
صدوهشتمین «سی دقیقه» با «تابناک»؛

فیلم: به تماشای «مسیر سبز» بنشیند

داستان فیلم در یک زندان در آمریکا می‌گذرد و درباره پل اجکام (تام هنکس) است که به علت کهولت سن در خانه سالمندان است و او پس از دیدن صحنه ‌رقصی از فیلمی به گریه می‌افتد و پس از این رویداد، او به بیان بخشی از خاطرات خود برای دوستش الین در زمان خدمت در پلیس می‌پردازد...
کد خبر: ۴۴۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۶ 07 November 2014
اگر بر اثر اتفاقی معجزه‌وار به عمری طولانی دست یابید و مرگ از مرزهای وجودتان دوری بجوید و شاهد مرگ تک تک نزدیکانتان باشید، بدون آنکه خود مرگ را تجربه کنید و یا نشانه‌های وقوعش را حس کنید، تا کجا دوام خواهید آورد و تجربیاتتان تا چه میزان شگفت‌انگیز خواهد بود؟ فرانک دارابونت برای این پرسش‌های عجیب، پاسخی شگفتی‌آور آورد تا دیدن مکررش، چیزی از تازگی‌اش نمی‌کاهد.

به گزارش «تابناک»، «مسیر سبز / The Green Mile» اثر فرانک دارابونت و محصول سال ۱۹۹۹ شرکت آمریکایی برادران وارنر است؛ اثری که دارابونت همچون فیلم پیشینش «رستگاری در شاوشنگ» بر اساس رمانی از استفن کینگ ساخت و موفقیتی تازه برای دارابونت و کینگ رقم زد، تا آنجا که پس از این موفقیت‌ها، بسیاری از آثار این نویسنده مورد توجه کمپانی‌های فیلمسازی آمریکا برای سرمایه‌گذاری قرار گرفت.

این فیلم یکی از زیبا‌ترین و به یادماندنی‌ترین فیلم‌های تاریخ سینماست؛ فیلمی فلسفی و عمیق که مورد کم لطفی جشنواره‌ها و جوایز بین‌المللی از جمله آکادمی اسکار قرار گرفت و به رغم نامزدی در چهار بخش، هیچ جایزه‌ای در اسکار نبرد اما در نزد منتقدین و مخاطبین تبدیل به فیلمی ماندگار و زیبا شد و تنها در سینماهای آمریکا، فروشی ۱۳۷ میلیون دلاری را به نام خود ثبت کرد.

داستان فیلم در یک زندان در آمریکا می‌گذرد و درباره پل اجکام (تام هنکس) ‌که به علت کهولت سن در خانه سالمندان است. او پس از دیدن صحنه‌ای رقص از فیلمی به گریه می‌افتد و پس از این اتفاق او به بیان بخشی از خاطرات خود برای دوستش الین در زمان خدمت در پلیس می‌پردازد.

اجکام در سال ۱۹۳۵ در زندان مسئول گروه اعدام کنندگان بوده و در آنجا با یک سیاهپوست درشت اندام و خوش قلب به نام جان کافی (مایکل کلارک دانکن) آشنا می‌شود که قدرتی خارق‌العاده دارد و به واسطه آن اجکام را از درد و بیماری‌‌ رها می‌کند.

این زندانی متهم به قتل فجیع دو دختر بچه بود. پل به تدریج دریافت که جان نه تنها سنگدل نبوده بلکه از نیرویی عجیب و شفابخش نیز سرشار بوده‌ است. سرانجام وی در یک صندلی الکتریکی اعدام می‌شود؛ اما در واقع از دنیای مادی‌‌ رها شده و به دنیای معنوی راه یافته ‌است.

اگر تاکنون این فیلم را ندیده‌‌اید، هم‌اکنون دیدن آن را‌‌ در «تابناک» از دست ندهید و اگر پیش از این تماشاچی‌اش بوده‌اید، با دیدن دوباره‌اش لذت ببرید و از توانمندی دارامونت در به تصویر کشیدن سناریو‌ استیون کینگ متحیر شوید.

تعداد بازدید : 470
دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۹
فيلم بسيار زيبايي است نگاه كردنش به صد تا از اين فيلم هاي داخلي مي ارزد.
هزار بار هم ببینی بازم کمه!
بیان کننده حقایق زندگی و اعمال انسان است!
اسم بازیگر سیاه پوست این فیلم که شفا میده در فیلم جان کافی بود در فیلم که حروف اول اسمش مانند اول اسم حضرت عیسی (ع) بود jk
فوق العادس.. دفعه اول که دیدم سنم زیاد نبود.. یادمه آنقدر تحت تاثیر قرار گرفتم که اشکم دراومد ... خیلی قشنگه فیلمش...
فرانک دارابونت فیلماش عالیه
پاسخ ها
وحید
| Germany |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۶
مثل رستگاری در شاوشنک
یکی از بهترین فیلمهایی که دیدم
خیلی خسته ام رییس، خسته از تنها سفر کردن
بهترین فیلم تمام عمرم 40 ساله ام بوده و هست. بعد از اینکه از تلویزیون دیدم نسخه اصلش رو خریدم و تا حالا چند بار دیدم
بارها این فیلم رو دیده ام و همیشه چشمهام رو خیس کرده این فیلم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل