بازدید 63875
۸
هشتادودومین «سی دقیقه» با «تابناک»؛

فیلم: از جنگ با غول تا نبرد با اژدها برای سامورایی شدن!

با این حال، کمتر کسی به یاد می‌آورد که در وصف سامورایی‌ها به غیر از سینمای شرق آسیا ـ که تقریباً همه نوع آثاری از تخیلی گرفته تا کمدی درباره سامورایی‌ها ساخته‌اند ـ تا به امروز فیلمی در هالیوود ساخته شده باشد که حال و هوایی فانتزی شبیه به «ارباب حلقه‌ها» داشته باشد...
کد خبر: ۳۸۹۸۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۹ 01 April 2014
دورانِ فئودالی كهن‌ ژاپن، سرزمینی اندر رمز و راز؛ ممنوع برای بیگانگان. گروهی از جزایر جادویی‌ به منزلی برای جادوگران و شیاطین مبدل گشته است. صلح در قلمرو توسط سامورائیان اداره می‌شود و پاسداری از لرد و قلمرو نیز بر عهده سامورائیان است. چنانچه سامورائی به هر دلیل شکست بخورد و یا بدون استاد شود، از بزرگ‌ترین رنج در کل ژاپن رنج خواهد برد؛ تبدیل می شود به یک رونین.

به گزارش «تابناک»، سامورایی انتقامجو، سوژه‌ای است که هرچند ریشه‌اش به ژاپن و فرهنگ آن باز می‌گردد اما در ایالات متحده نیز طرفداران خاص خود را دارد. در واقع مردم آمریکا نشان داده‌اند به رفتار و منش سامورایی‌ها علاقه مندند و موفقیت فیلم «آخرین سامورایی» با بازی تام کروز نیز به همین استقبال خوب تماشاگران از این فرهنگ بازمی‌گردد. 

فیلم: از جنگ با غول تا نبرد با اژدها برای سامورایی شدن!
مقبره 47 رونین در ژاپن

با این حال، کمتر کسی به یاد می‌آورد که در وصف سامورایی‌ها به غیر از سینمای شرق آسیا ـ که تقریباً همه نوع آثاری از تخیلی گرفته تا کمدی درباره سامورایی‌ها ساخته‌اند ـ تا به امروز فیلمی در هالیوود ساخته شده باشد که حال و هوایی فانتزی شبیه به «ارباب حلقه‌ها» داشته باشد؛ فیلمی که نه آمریکایی‌ها را راضی کند و نه یک ژاپنی با دیدنش به یاد تاریخ کشورش بیفتد.

 «۴۷ رونین» یکی از پروژه‌های پرهزینه هالیوود با بودجه‌ای حدود ۲۰۰ میلیون دلاری است که نخستین بار خبر ساخته شدنش در سال ۲۰۰۸ منتشر شد؛ اما به دلیل مشکلات فنی و غیرفنی، بار‌ها زمان فیلمبرداری به تعویق افتاد که آخرینش مربوط به اولین تجربه کارگردانی کیانو ریوز در فیلم «مرد تای چی» بود. ریوز البته نه در «مرد تای چی» و نه در «۴۷ رونین» نتوانسته حضور درخشان داشته باشد و به جمع ستاره‌های پربحث روز هالیوود بازگردد. شاید بزرگ‌ترین شانس این بازیگر، امیدواری برای نقش آفرینی در سری جدید ماتریکس باشد!

فیلم: از جنگ با غول تا نبرد با اژدها برای سامورایی شدن!

با همه این مشکلات، سرانجام «۴۷ رانین» در سال ۲۰۱۲ آماده ورود به سینما‌ها شد، ولی به دلایل نامشخص، کمپانی ترجیح داد زمان اکران فیلم را به فوریه سال ۲۰۱۳ موکول کند و حال فیلم در رقابتی سنگین با رقبای اسکاری، روی پرده رفت و البته به سختی می‌تواند هزینه تولیدش را در گیشه بازگرداند و راز این عدم توفیق را در برخی ناپختگی‌های کارگردانی و خطا در سپردن چنین سرمایه عظیمی به کارگردانی کم تجربه جست.

فیلم، داستانی با زندگی کودکی با هویت نامشخص در جنگل آغاز که به زودی مرد جوانی به نام کای (کیانو ریوز می‌شود که تلاش دارد به عضویت گروه سامورایی‌ها درآید؛ اما به جهت تبار دوگانه‌ای که دارد، شرایط بسیار سختی برای سامورایی شدن می‌گذراند و در واقع به او گفته می‌شود که به خاطر تبارش، هرگز نمی‌تواند یک سامورایی اصیل باشد. با این حال در میان سامورایی‌ها تنها این اویشی (هیروکی ساندا) است که کای را باور دارد و می گوید او می‌تواند یک مبارز فوق العاده باشد.

فیلم: از جنگ با غول تا نبرد با اژدها برای سامورایی شدن!

اما در پی یک شورش، ارباب کیرا (ادانوبو آسانو) ارباب آسانو را به قتل می‌رساند و وسعت فرمانروایی خود را افزایش می‌دهد. یک سال پس از شورش کیرا، وی تصمیم به ازدواج با شاهزاده (کو شیباساکی) می‌گیرد، چرا که با ازدواج با شاهزاده و ثروت هنگفتی که برای وی به ارث رسیده، می‌تواند قدرت او را افزایش دهد. اویشی هم که از جریان آگاه شده، تصمیم به دور هم جمع کردن گروه «رانین‌ها» و مقابله با زیاده خواهی ارباب کیرا می‌گیرد و برای رهبری این گروه به سراغ کای می‌رود.

هم اکنون به دیدن خلاصه ای از این فیلم در «تابناک» بنشینید.

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸
همه فیلم ها تون رو دیدم. خوشم اومد
خیلی هم خوب
4:05 ث بود بعد هم اینکه پیشنهاد می کنم در قطعات 5 تا 10 دقیقه متوالی قرار دهید که بعد از قطع شدن دوباره از اول شروع نکنیم به تماشا( با سرعت512)
کار جالبیه. ادامه بدید
رانین نه !!! رونین ...
البته یه ایرانی هم توی ساختش همکاری داشته!!!
حسین امینی!!!
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
حسین امینی، فیلمنامه نویس است.
منم دیدمش جالب بود اما نه خیلی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی