بازدید 36626
پیمانه اقتصادی؛

موج دوم کاهش بهای دلار تا مرز ۸ هزار تومان کلید می‌خورد؟ / قیمت حج ۹۸ زیر ۳۰ میلیون تومان تمام می‌شود/ گزینه‌های خرید آپارتمان‌های کمتر از یک میلیارد تومان

این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس تهران در حسرت نقدینگی، افزایش بهای نفت سنگین ایران، ترمز دلار کشیده شد، عربستان زیر ۱۰ میلیون بشکه نفت تولید می‌کند، توافقنامه تجارت گندم ایران، روسیه و قزاقستان، سایت ثبت سفارش واردات خودرو باز شد، بانک مرکزی ژاپن برای رسیدن به تورم 2درصدی دست به کار شد، فروش مرغ با قیمت بالاتر از ۱۱،۵۰۰ تومان تخلف است و وام ۳۰ میلیون دلاری بانک جهانی به فلسطین را در بر دارد.
کد خبر: ۸۷۸۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 14 February 2019
تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند. 

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس تهران در حسرت نقدینگی، افزایش بهای نفت سنگین ایران، ترمز دلار کشیده شد، عربستان زیر ۱۰ میلیون بشکه نفت تولید می‌کند، توافقنامه تجارت گندم ایران، روسیه و قزاقستان، سایت ثبت سفارش واردات خودرو باز شد، بانک مرکزی ژاپن برای رسیدن به تورم 2درصدی دست به کار شد، فروش مرغ با قیمت بالاتر از ۱۱،۵۰۰ تومان تخلف است و وام ۳۰ میلیون دلاری بانک جهانی به فلسطین را در بر دارد.

بورس تهران در حسرت نقدینگی

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه، با کاهش ۶۶۲ واحدی معادل ۰.۴۲ درصد به رقم ۱۵۷ هزار و ۳۱۱ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۹۱ واحدی معادل ۰.۴۲ درصد به رقم ۴۵ هزار و ۵۹۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۳۹ واحدی معادل ۰.۱۳ درصد، عدد ۲۹ هزار و ۷۱۷ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۷ واحدی معادل ۰.۱۳ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۸۷۹ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۹۵۰ واحد کاهش معادل ۰.۵۴ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۴ هزار و ۱۷۳ واحد رسید. شاخص بازار اول با ۶۲۳ واحد کاهش معادل ۰.۵۳ درصد به رقم ۱۱۷ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۶۷۴ واحد کاهش معادل ۰.۲۲ درصد همراه بود و عدد ۳۰۸ هزار و ۴۵ واحد را به نمایش گذاشت. بورس تهران در ماه پایانی سال در حسرت نقدینگی بوده و معاملات کم حجم گواه این موضوع است.

شاخص بورس
سهام آسیایی به بالاترین سطح ۴ماه رسید

روز چهارشنبه، با افزایش امیدها به این که آمریکا و چین بتوانند به توافقی تجاری دست پیدا کنند که به اختلافات یک ساله آنها پایان دهد، سهام آسیایی به بالاترین سطح چهار ماهه خود رسید. گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا ـ اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن توانست با ۰.۵ درصد رشد به بالاترین سطح خود از اوایل اکتبر تا کنون برسد. نیکی ژاپن ۱.۳ درصد جهش کرد تا به رکورد ۸ هفته‌ای خود برسد، درحالی که کوسپی کره‌جنوبی ۰.۵ درصد بالاتر بسته شد. شاخص‌های کامپوزیت شانگهای چین و سی‌اس‌آی۳۰۰، به ترتیب ۰.۴ درصد و ۰.۶ درصد رشد کردند، در حالی که هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۶ درصد بالاتر آمد.

موج دوم کاهش بهای دلار تا مرز ۸ هزار تومان کلید می‌خورد

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مبادلات اقتصادی، فرمول های موجود در بازار و عرضه و تقاضا نشان دهنده این بوده که قیمت دلار غیر واقعی بالاست، افزود: باید تدابیری اندیشیده شود تا سبب کاهش قیمت ارز منطبق بر واقعیت شود که مشکلاتی که در ابتدای سال جاری به ویژه در چند ماهه نخست سال در بازار ارز ایجاد شد، نشان از بی تدبیری و نبود یک برنامه منسجم در بازار و یک نوع رها شدگی در حوزه ارز بود. اکبر رنجبرزاده با بیان اینکه دور از ذهن نیست که بهای دلار در پایان سال جاری کاهش یابد و به مرز واقعی و حقیقی خود برسد، اظهار داشت: عملکرد رئیس کل بانک مرکزی از لحاظ مدیریت و مراقبت در بازار ارز مثبت است، ولی باید همچنان تمام تلاش خود را برای تثبیت و کاهش قیمت ارز به کار برده تا خساراتی که از نوسانات ارز متوجه کشور شد، جبران کند، چون قشرهای آسیب پذیر از نوسانات ارز به شدت آسیب دیده اند. /خانه ملت

بهای نفت سنگین ایران افزایش یافت

گزارش اوپک بر مبنای آمار منابع ثانویه نشان می‌دهد، تولید نفت ایران در ماه میلادی گذشته به ۲.۷۵۴ میلیون بشکه در روز رسید که ۴۰۰۰ بشکه در روز در مقایسه با تولید ۲.۷۵۸ میلیون بشکه در روز در دسامبر، کاهش داشت. میانگین تولید نفت خام ایران در سه ماهه چهارم سال میلادی گذشته ۳.۰۰۴ میلیون بشکه در روز بود که در مقایسه با ۳.۶۰۳ میلیون بشکه در روز در سه ماهه سوم، کاهش داشت. طبق آمار منابع ثانویه، مجموع تولید اوپک که متشکل از چهارده کشور است در ژانویه ۳۰.۸۱ میلیون بشکه در روز بود که ۷۹۷ هزار بشکه در روز نسبت به ماه پیش از آن کاهش نشان داد. تولید نفت در عربستان سعودی، امارات متحده عربی، کویت و آنگولا کاهش یافت، در حالی که تولید نیجریه افزایش داشت. قیمت نفت سنگین ایران در ژانویه ۵۶.۲۹ دلار در هر بشکه بود که ۱.۴۵ دلار یا ۲.۶ درصد در مقایسه با ۵۴.۸۴ دلار در دسامبر افزایش داشت. میانگین قیمت نفت سنگین ایران ۵۶.۲۹ دلار از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون در مقایسه با ۶۵.۸۵ دلار در سال ۲۰۱۸ بوده است.

ترمز دلار کشیده شد

سرانجام پس از هشت دور صعود متوالی و رکوردشکنی دلار در سال ۲۰۱۹، ارزش دیگر ارزها در برابر دلار تقویت شد. به نقل از رویترز، دلار که روز سه شنبه در بالاترین سطح ثبت‌شده خود در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته بود، در معاملات دیروز و با افزایش امیدواری‌ها نسبت به رسیدن توافق تجاری بین آمریکا و چین اندکی کاهش قیمت داشت. در معاملات روز چهارشنبه و پس از آن‌که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نسبت به رسیدن توافق تجاری با چین اظهار امیدواری کرده و از آمادگی خود برای تمدید مهلت قانونی مذاکره سخن گفت، ارزش یورو در برابر دلار با ۰.۱ درصد افزایش به ۱.۱۳۳۵ دلار رسید و هر یک دلار استرالیا نیز با ۰.۳ درصد افزایش به ازای ۰.۷۱۱۲ دلار آمریکا مبادله شد.

عربستان زیر ۱۰ میلیون بشکه نفت تولید می‌کند

وزیر انرژی عربستان سعودی به فایننشیال تایمز گفت، تولید نفت این کشور در مارس بیش از نیم میلیون بشکه در روز پایین سقف تولیدش تحت توافق اوپک خواهد بود. خالد الفالح اظهار کرد: تولید نفت عربستان سعودی در مارس به ۹.۸ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد یافت، در حالی که صادرات در مارس به ۶.۹ میلیون بشکه در روز می‌رسد. آمار تولید مارس به معنای آن است که عربستان سعودی داوطلبانه تولید خود را بیش از ۵۰۰ هزار بشکه در روز بیشتر از میزانی که تحت توافق میان کشورهای اوپک و غیر اوپک متعهد شده بود، کاهش خواهد داد. به گزارش ایسنا، تحت توافقی که در دسامبر منعقد و در ژانویه اجرایی شد، سقف تولید نفت عربستان سعودی ۱۰.۳۱۱ میلیون بشکه در روز است.

ایران، روسیه و قزاقستان توافقنامه تجارت گندم امضا کردند

روسیه، قزاقستان و ایران یادداشت تفاهم برای همکاری در تجارت گندم امضا کردند که گام دیگری در جهت ایجاد منطقه تجارت آزاد محسوب می شود. این سند همکاری در مسکو امضا شد و کشورها را برای ایجاد منطقه تجارت آزاد بین ایران و اتحادیه اقتصادی اورآسیا که توسط روسیه و همسایگان آن تأسیس شده، نزدیک تر کرد. در همین حال، گالمیرا ایسا معاون وزیر کشاورزی قزاقستان گفت: این یادداشت تفاهم بخش مهمی برای توافقنامه منطقه آزاد تجاری امضا شده میان اعضای اورآسیا و ایران در سال گذشته میلادی است. همچنین علی اکبر مهرفرد معاون وزیر کشاورزی ایران گفت: بر اساس این توافقنامه، ایران گندم را برای آسیابداران بخش خصوصی وارد و آنها آرد برای صادرات تولید خواهند کرد. وی افزود: به اندازه کافی برداشت گندم در داخل کشور برای پوشش نیاز وجود دارد؛ اما آسیابداران بخش خصوصی ایران مجاز به استفاده از گندم داخلی برای صادرات آرد نیستند که با اجرای این قرارداد می تواند گندم روسی و قزاقی را به دیگر کشورها صادر کرد.

حبس بازه‌ای اوراق مسکن

قیمت اوراق تسهیلات مسکن سررسید اسفند 95(تسه9512) روز گذشته به طور متوسط 6/ 0 درصد افزایش یافت و به سطح 55 هزار و 135 تومان رسید. اغلب سررسیدهای اوراق طی معاملات دیروز عقب‌نشینی کردند تا در مجموع شاهد نوسان عمومی قیمت اوراق در محدوده 55 هزار تومان باشیم. هفته دوم بهمن‌ماه بود که قیمت اوراق با رشد چشمگیر توانست از مرز روانی 55 هزار تومان عبور کند و تا کانال 57 هزار تومان ارتقا یابد؛ اما در ادامه به دلیل عدم حمایت عوامل بنیادی، شاهد توقف این روند و برگشت قیمت‌ها بودیم. فقدان نیروی قوی برای تحریک تقاضا در بازار مسکن و به تبع آن، استمرار قدرت پایین خرید اوراق تسهیلات سبب شده است تا قیمت اوراق برای هفت هفته در همین محدوده ۵۵ تا ۵۷ هزار تومان تثبیت شود و رفت و برگشت‌های محدودی را در مقیاس هفتگی تجربه کند.

گزینه های خرید آپارتمان‌های کمتر از یک میلیارد تومان

به گفته مشاوران املاک مناطق مختلف شهر تهران هرچند طبق عادت هر ساله، بازار معاملات مسکن در یکی دو ماه پایانی سال قدری گرم می‌شود؛ اما مشاوران املاک عنوان می‌کنند با توجه به وضعیت بازار مسکن از ابتدای سال‌جاری تاکنون و همچنین شرایط کلی اقتصاد، به‌ نظر می‌رسد، بازار مسکن در پایان امسال ثبات بیشتری به لحاظ حجم معاملات و قیمت نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته تجربه کند. به نقل از دنیای اقتصاد، در جدول نبض بازار امروز قیمت‌های پیشنهادی ارائه‌شده از سوی فروشندگان برای آپارتمان‌های با قیمت کمتر از یک میلیارد تومان آمده است. برخی از این قیمت‌ها، ممکن است بالاتر یا پایین‌تر از میانگین قیمت منطقه‌ای برای آپارتمان‌های مشابه تعیین شده باشد.
 
موج دوم کاهش قیمت دلار تا مرز ۸ هزار تومان کلید می‌خورد؟ / قیمت حج ۹۸ زیر ۳۰ میلیون تومان تمام می‌شود/ گزینه‌های خرید آپارتمان‌های کمتر از یک میلیارد تومان

سایت ثبت سفارش واردات خودرو باز شد

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت گفت: براساس مصوبه هیأت وزیران برای ترخیص خودروهای در گمرک مانده سایت ثبت سفارش واردات خودرو مدتی است که باز شده است. وی با تأکید بر اینکه از طریق سایت ثبت سفارش واردات خودرو امکان ثبت سفارش فقط برای خودروهای در گمرک مانده فراهم شده است، افزود: بر پایه مصوبه هیأت وزیران خودروهایی که تا تاریخ 1397.5.16 دارای قبض انبار هستند، می‌توانند ثبت سفارش شوند و این امکان برای خودروهایی که بعد از این تاریخ دارای قبض انبار هستند، فراهم نیست. وی همچنین تأکید کرد: سایت ثبت سفارش برای واردات خودروهای جدید نیست.

بانک مرکزی ژاپن برای رسیدن به تورم دو درصدی دست به کار شد!

«هاروهیکو کورودا» رئیس بانک مرکزی ژاپن گفت: رسیدن به نرخ تورم هدف گذاری شده دو درصد بانک مرکزی ژاپن با به کارگیری سیاست محرک اقتصادی پیوسته وظیفه او محسوب می شود. وی در کمیته بودجه مجلس این کشور گفت: با دقت سیاست محرک اقتصادی بانک مرکزی را بررسی می کند و تأثیر منفی نخواهد داشت.

فروش مرغ با قیمت بالاتر از ۱۱،۵۰۰ تومان تخلف است

دبیر ستاد تنظیم بازار کشور با تأکید بر این‌که در تأمین میوه شب عید با کمبودی مواجه نیستیم، گفت: با توجه به قیمت مصوب، هیچ خرده فروشی حق ندارد مرغ گرم را بالاتر از ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه کند و در صورت مشاهده با متخلف برخورد قانونی می‌شود. قبادی افزود: قیمت جوجه یک روزه هم ۲,۴۰۰ تومان اعلام شد و فروش با قیمت بالاتر به عنوان تخلف محسوب می‌شود و از مسؤولان وزارت جهاد کشاورزی که از ابتدای زنجیره بر کار نظارت دارند، درخواست کردیم که نظارت را تشدید کنند.

پیش فروش خودرو با توجه به بدعهدی‌های مکرر به مثابه غارت مردم است
 
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه حضور دولت در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا یکی از دلایل اصلی افت کیفیت و مشکلات صنعت خودروسازی است، افزود: در صورتی که دولت به تصدی‌گری خود در صنعت خودروسازی خاتمه دهد، بخش خصوصی می‌تواند نجات‌دهنده این صنعت باشد. این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه سوءمدیریت در شرکت‌های خودروسازی محسوس است، یادآور شد: این شرکت‌ها 400 هزار تعهد دارند؛ اما به هیچ یک از آنها عمل نکرده‌اند و از تمام مسئولیت‌های خود شانه خالی می‌کنند. هرچند خودروسازان مشکلاتی دارند، نباید با غارت مردم منابع مالی خود را تأمین کنند. عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با انتقاد از زمزمه‌هایی مبنی بر فروش خودرو در کارخانه، 5 درصد زیر قیمت بازار آزاد، خاطرنشان کرد: این روش قیمت‌گذاری منطقی نیست، چون قیمت ها در بازار توسط دلالان تعیین می‌شود و با تشکیل باند و شبکه های اقتصادی قیمت‌های مورد نظر خود را بر بازار حاکم می کنند. به اعتقاد خجسته اگر شرکت‌های خودروساز به فکر افزایش قیمت خودرو هستند، می‌تواند قیمت ها را 5 تا 10 درصد نسبت به قیمت تمام شده در کارخانه افزایش دهند. امیر خجسته ادامه داد: خودروسازان علیرغم عدم عمل به تعهدات، مجدد پیش فروش خودرو را شروع کرده‌اند؛ این پیش فروش به مثابه غارت مردم است. /خانه ملت

قیمت حج ۹۸ زیر ۳۰ میلیون تومان تمام می‌شود

هیأت وزیران نرخ ارزی و هزینه حج ۹۸ را تصویب کرد. سازمان حج و زیارت هنوز نسبت به نامه‌ای که منتشر شده واکنشی نشان نداده است؛ اما رییس این سازمان قبلا ابراز امیدواری کرده بود که «حج ۹۸ با قیمتی زیر ۳۰ میلیون تومان انجام شود.» به گزارش ایسنا، در تصویب نامه‌ای که با امضای اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور منتشر شده، ارز مورد نیاز حج ۹۸ از طریق سامانه نیما و به ازای هر دلار هفت‌هزار تومان تأمین می‌شود. هزینه حج شامل دو بخش ریالی و ارزی می‌شود که علی‌رضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت پیشتر اعلام کرده بود: هزینه‌های ثابت حج تمتع برای هر نفر بین ۳۱۰۰ تا ۳۳۰۰ دلار تمام می‌شود. این سازمان هنوز هزینه‌های ریالی حج تمتع ۹۸ و قیمت تمام‌شده آن را اعلام نکرده است اما در محاسبه اولی با در نظر گرفتن نرخ ارز تصویب ‌شده، قیمت ارزی سفر حج ۹۸، مبلغی در حدود ۲۱ تا ۲۳ میلیون تومان می‌شود که هزینه ریالی نیز به آن اضافه خواهد شد. در تصویب‌نامه منتشر شده نیز آمده که هیأت وزیران در جلسه ۱۴ بهمن ماه سال ۱۳۹۷ به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مصوب کرد: مبلغ سیصد میلیون (۳۰۰.۰۰۰.۰۰۰) دلار از طریق سامانه نیما (به ازای هر دلار هفتاد هزار (۷۰.۰۰۰) ریال) برای تأمین هزینه‌های برگزاری حج تمتع سال ۱۳۹۸ در اختیار سازمان حج و زیارت قرار می‌گیرد. سازمان حج و زیارت موظف است معادل ریالی مبلغ مذکور را به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پرداخت کند.

بانک جهانی ۳۰ میلیون دلار وام به فلسطین می‌دهد

بانک جهانی با اعطای وام ۳۰ میلیون دلاری به فلسطین در جهت حمایت از برنامه اصلاحات فلسطین به منظور قدرتمند شدن انعطاف پذیری شرایط مالی و ایجاد فضای مناسب برای سرمایه گذاری خصوصی و اشتغال زایی در چارچوب سیاست توسعه ای بانک جهانی موافقت کرد. /ایبنا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۷
قیمت دلار همیشه شب سال به خاطر افزایش تقاضا زیاد میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
در گذشته به خاطر عرضه بیشتر دولت جهت پاداش های آخر سال، همیشه بهمن ماه و اوایل اسفند ارزانتر می شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
وقتی قیمت ماشین های داخلی رو باید با دلار 22 هزارتومنی حساب کرد ، شما چرا الکی اصرار دارید و دروغ مگید که مثلا ملت بیان دلارشون رو بدن به بانک مرکزی که اونا هم بدن به نیازمندان کشورهای عربی
مصطفی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
قیمت دلار شب عید پارسال 4.5 بود!
وقتی دولت رفته سمت تهاتر یعنی نفت در برابر غذا، اون هم تازه اگر نفت رو بخرن! اگر تغییری در وضعیت رخ نده فقط با اقدامات انقلابی میشه اقتصاد رو نجات داد و راهی که این دولت داره می ره به ناکجاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
من نمیدونم رییس جمهور تو ۲۲ بهمن از کدوم کشور صحبت میکرد والا تو این گرونی هر روزه ماشین و خونه و گوشت و دلار تو این بیکاری اگه امید به آینده داشته باشی حتما باید به یه روانپزشک مراجعه کنی
جای تاسف دارد که وزیر صنعت قیمت گذاری خودرو را به دست دلالان و زاولهای خیابانی سپرده است ؟؟؟ این شاهکار وزیر صنعت در دنیا بی نظیر است و هیچ منطقی انرا قبول نمی کند که قیمت خودرو های آشغال تولیدی را دلالان تعیین کنند
كجا دلار به ٨٠٠٠ تومان برسه؟!خوابين دلار ١٢٤٠٠ تومنه هر روزن دوباره داره بالا ميره بجاي این حرفها يه فكره درست بكنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لوپ لوپ خورد گه با دلار 8000 هزاری
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
شما دچار غرب زدگی شدید
سر کوچه ما دلار ۱۰ تومنه
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
زیاد سخت نگیر چند سال پیش بود که احمدی نژاد می‌گفت دلار صد تومنی هم گران است یا دوسال پیش بود که ریس بانک مرکزی می‌گفت دلار چهار هزار تومان نخرید
ضرر میکنید. حالا آرزو که ایرادی نداره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
دلار قطععععععا از این بالاتر نخواهد رفت. علی برکت الاه
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
درسته که تبلیغات تاثیر بسیار زیادی داره . ولی باید یه ابتدا ساز و کار عملی رو تاسیس کرد و بعد تبلیغ انجام داد . اخه وقتی اقتصاد ما نابود شده و هیج عزم جدی برای درست شدن اون نیست و از طرفی راه مبادله ابران با سایر کشورهای از راه بانکی کاملا مسدود شده چرا این تبلیغات بدون معنی و نتیجه رو راه میندازید که مثلا دلار تا هشت هزار تومان میاریم پایین یا ..... از دولت تدبیر امید خواهش میکنم بیتشر از این ابروی ما رو نبره .
حج 30 میلیون؟؟؟؟کی واجبش کرده؟؟با اینهمه فقیر؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
لطفا در مورد تورهای ترکیه،قبرس،ارمنستان،تایلندو.... که سالی پنج میلیون نفر مشتری دارد هم نظر بدهید سهمیه حج ایرانی ها سالی شصت هزار نفر هست و تا اسمش می آید بعضی ها بلا فاصله در نقش رابین هود برای فقرا اشک می ریزند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
چقدر آدم های دلسوز که حاضرند برای فقرا کلیک کنند زیادند قبول باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
همونی واجب کرده که آیفون 20 میلیونی و ماشین شاسی بلند 400 میلیونی رو واجب کرده برای بعضی ها، با این هم فقیر!!!
استاد دانشگاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
حکم خدا که بازیچه نیست که بخاطر فقیر تعطیل
بشه در روایات آمده که بهترین پولی که
انسان خرج می کنه پول خمسه بعد پول حج بعد
قرض به اقوام و برادران دینی و بعد صدقه به
فقیران
یعنی موج دوباره سقوط بورس در راه است وقتی دلار دوباره بیاید دستوری پایین؟،،،؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
عجب حرفی. ممکنه...
جناب خجسته عزیز ۶۰ درصد قیمت خودرو مواد اولیه است که ۳ برابر شده سربار تولید مانند هزینه حمل با تریلی و بسته بندی هم ۳ برابر شده حقوق کارگران هم از زمان پراید ۲۰ میلیونی تا الان ۳ برابر شده پس با هر حسابی که در نظر بگیریم باید قیمت خودرو ۳ برابر شود که با رسیدن قیمت پراید به ۴۵ میلیون تومان و ادامه افزایش قیمت در حال حرکت به این سمت هستیم بله اگر تورم نداشتیم،اگر افزایش نقدینگی نداشتیم،اگر افزایش نرخ ارز نداشتیم و اگر افزایش نرخ دستمزد نداشتیم می توانستیم انتظار تثبیت نرخ خودرو را داشته باشیم اما این انتظار بدون وحود شرایط ذکر شده فقط فرافکنی است.اقتصاد علم است نه ابزار سیاسی کاری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
مطمئنم کارگر خودرسازی هستی

حقوق کارگر 3 برابر شده ؟ کجا ؟ کارگرا خودروسازها؟
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
کجا حقوق کارگرا 3 برابر شده چرا دروغ میگی !
پارسال پراید این موقع 23 تومن بود حقوقم 930 تومن بود . حالا الان پراید 45 تومن حقوق 1100 داداش کجا زندگی میکنی شما !؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
عزیز دل ما ایرانی ها زیادی زرنگ هستیم و فقط مسائل را مطابق منافع خود تفسیر می کنیم دستمزد کارگر در سال 84 بود 100 هزار تومن و دلار 1000 تومان الان دستمزد شده 1200000 تومان و دلار 12000 تومان چرا فقط امسال که دلار پله زده را درنظر می گیری؟چرا 15 سال گذشته را در نظر نمی گیری که دستمزد مطابق افزایش نرخ دلار 12 برابر شده است؟اصلا علت اصلی گرانی دلار در امسال افزایش حقوق در سالهای گذشته بوده که از محل چاپ پول بی پشتوانه تامین مالی شده است پس دلار افزایش یافته تا با آن منطبق شود کشور در این 15 یا 5 سال چقدر رشد اقتصادی و خلق ثروت داشته که دستمزد 450000 تومانی سال 92 در سال 97 بشود 1200000 تومان؟کشورهایی که اقتصاد درست درمان دارند برای 1 تا 2 درصد افزایش دستمزد مدتها چانه می زنند اینجا هم یک سبد معیشت درست می کنند و تقاضا دارند با این وضع فلاکت بار اقتصاد که همه کارخانجات در حال تعطیلی و تعدیل نیرو هستند حقوقشان 3 برابر شود گویا بنگاههای اقتصادی سازمان تامین اجتماعی هستند که وظیفه فقر زدایی داشته باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
منکه حقوقم سه برابر نشده فقط بیکار شدم البته کارگر خودروسازی نبودم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
آقا رضا کجا زندگی می کنی؟
شما به نظر برده دار میرسید تا کارشناس اقتصادی!؟
حقوق کارگر برای یک ماه کفاف می کند؟
پراید 45 میلیونی با ارز 12000 ارمنی که شما طرفدارش هستی میشه تقریبا 4000 دلار با حقوق کارگر ماهی 100 دلار. خدا لعنت کند کشورهای سرمایه داری را که با حقوق 1800 حداقل ماهانه ماشین 7000 دلاری تولید می کنند.
شما قطعا از نابغه های اقتصاد هستید حیف است بعد از فرار مغزهای واقعی شما در ایران بمانید حتما برید هاروارد
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
آقا رضا درست می گن اقتصاد و رشد اقتصادی یک علمه من هم از اساتید اقتصادی شبیه به این مطلب شنیده بودم که رشد قیمت کالاها تا حدودی طبیعیه ولی فک کنم سوء استفاده های زیادی هم در این
بین شده که جلو اونا باید گرفته می شد
پارسال دقیقا در این تاریخ یک بابایی میگفت دلار ۳۸۰۰ هست و مردم متضرر میشند
رییس کل بانک مرکزی دیروز دوباره جلو دوربینها امدند و حرفهای عجیبی زدند و فرمودند ابر تورم نداشتیم و تورم خیلی کمه و ۲ درصد شده و شهریورماه که همه چیز ۳ برابر شد ایشان می فرمایند تورم شهریور ۵ درصد بوده.
یخچال و فریزر و خودرو و گوشت و مرغ و تخم مرغ ومسکن ... در مدت ۵ ماه اخیر فقط ۵ درصد روش رفته ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نه احتمالا دلار تا زیر 1000 تومان کیلید می خورد .و گوشت تا 200000 تومان کلید می خورد و شما مردم را گمراه تر و اطلاعات غلط را بدهیدو کار گرانی اجنایس را دامه دهید و فقیری برای مردم گزارش دهید
اون آقایی که گفته قیمت دلار غیرواقعی بالاست، لطفا بفرمایند که پراید فکسنی و مرغ و گوشت و هزار تا چیز دیگه چرا بالاست. بی تدبیری در همه ارکان موج میزنه. فقط بلدین حرف بزنین و شعارهای پوچ و توخالی بدین؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
پریروز ۳ تا مرغ خریدم ۱۲۰ هزار تومن
کیلویی ۱۵۸۰۰.
روحانی مچکریم
ناشناس
| Germany |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
وقتی ارز گران شد همه کالاها گران شدند و وقتی ارز امد روی ۱۱۰۰۰ هیچ چیز ارزان نشد و گفتند چسبندگی و الان هم وقتی ارز دوباره گران میشود کالاهایی که یکبار گرانی ارز گران را تجربه کردند مجددا گران میشود .
واین گونه یک سری سودهای کلان از فروش کالای گران می برند.
لپ تاپ نمی توانم بخرم و مجبورم رایانه قدیمی ام را تحمل کنم تا من ساده دل شب عید پارسال گول رییس صنف اتحادیه رایانه را نخورم که گفت فروردین لپ تاپ ۸ تومانی میشه ۵ میلیون و الان همان لپ تاپ شده ۱۸ میلیون.
مفسر کبیر
| Netherlands |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
مرغ نخورید مگر چه می شود
اشگنه با پیاز بخورید
البته کارشناسان خبره گفته اند گوشت قرمز هم بد است و مضر
انرا هم نخورید

ما بفکر سلامت شما عزیزان هستیم
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
عزیزم تا همین امروز هم هیچ کالایی با ارز بالاتر از 10000 تومان در کشور عرضه نشده مگر کالاهای ممنوعه و نرخ ارز هم هرگر از این رقم پایین تر نیامده است دلار 20 هزار تومانی فقط برای سفته بازی بود و چون کاربد واقعی نداشت قیمت آن تا حد رقم واقعی که همین 10 هزار تومان است فرو ریخت اگر قرار بود کالاها با دلار 20 هزار تومانی وارد شوند الان باید دنبال گوشت 250 هزار تومانی می گشتی و نه 100 هزار تومانی
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
مرغ امروز ۱۶۱۵۰
مرغ از دلار زده جلو .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
مفسر کبیر تخم مرغم کم گرون نیست بهتر است پیاز با نون بخوریم شبها هم زیر پل بخوابیم
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۶
عزیز من چپ و راست مضنه قیمت مرغ ندین . بشه کیلویی 50 هزار هم تعجبی نداره . برو مرز ببین چه محشریه . تا دونه آخرش داره صادر میشه عراق . ماگرسنه شدیم که همسایه مون سیر سیر سیر بشه
خونه ها رو ببین، چقدر عجیبیه قیمتااااا
دیگه توی خواب شاید بشه خونه خرید.
سپاس بی پایان از دولت تدبیر و امید
و یه خدا قوت هم بگیم به دوستان لیست امید.
مچکریم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
تنها راهش آتش زدن برجام است
در اینصورت خانه ارزان می شود
در دولت پاک دستی شاهد پیشرفت ژاپن وار بودیم طوری که چندین ده موسسه مالی تاسیس نمودیم و مسکن مهر با کیفیت ساختیم و جوانان شایسته را در دولت استخدام نمودیم
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
مسکنهای مهر کیفیتشان یک سری اش خوب بود
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
من تو کار ساختمان بودم از سال ۹۲ تا ۹۶ هر چه قدر سازندگان مسکن التماس میکردند بزرگواران الان مسکن ۵ سال قیمتش تکان نخورده در حالی که بانکها سودهای نامتعارف ۲۲ دارند به بالا میدهند یعنی ۵ ساله آ ریال طرف در بانکها ۱۱۰ درصد روش رفت و بیایید مسکن بخرید در حالی که صنف ساختمان بدبخت شدند و تمام ساخت و سازها را با ضرر فروختند و الان افسردگی گرفتند.
بانکها مسکن را نابود کردند.و فنر فشردگی مسکن یکباره در رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
آتش زدن برجام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حالت خوبه؟؟؟؟؟
قدر محمود احمدی‌نژاد را حالا میدونیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
چطور؟
ایشان دلار هزاری را چهار هزار کرد یعنی چهار برابر
روحانی هم راه و چاه را از او یاد گرفت
هر بند از این مقاله به دنیایی از دنیایی پر از توهم ، الهام گرفته است
یک بلبرینگ ۱۸ هزار تومانی شده ۱۸۰ هزار ... تازه از خواب بیدار شدید؟
تورم درایران در تمام این سالها خصوصاً بعد از پایان جنگ ایران و عراق یک امر تعمدی بوده که توسط دولتهای وقت برنامه ریزی و ایجاد شده است برای جبران کسری بودجه ، کسری بودجه ای که عوامل مختلفی دارد از هزینه کرد در سایر کشورها تا اختلاس های کلان که مردم باید جور آنها را بکشند پس به وعده و وعید مسئولین توجه نباید کرد
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
برادر اختلاس و خرج در جاهای دیگر وجود دارد اما اینها 10 درصد علت تورم هم نیستند علت اصلی تورم پوپولیسم و عوامی گری است وقتی شما کل درامد نفت را صرف پایین نگه داشتن مصنوعی نرخ ارز و واردات کالاهای مصرفی می کنی تا تولید داخل زمین گیر شود تاوانش را هم بافقیر شدن مردم در دراز مدت پرداخت خواهی کرد که امروز روز موعود است.اینجا قطر یا کویت با 2 میلیون نفر جمعیت نیست که بتوانند 2 میلیون بشکه نفت صادر کنند و بخورند و بخوابند 80 میلیون نفر جمعیت دارد پس باید سطح رفاه بسیار پایین تر از این کشورها باشد چون تولید ملی قابل توجهی هم نداریم که علت آن تبدیل تمام بودجه کشور به بودجه جاری و عدم سرمایه گزاری در تولید است
چرا هزینه دلاری سفر حج نسبت به سایر سفر های تفریحی خارج کشور اینقدر بالا است. بهتر نیست مدیریت هزینه در این بخش انجام پذیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
بله ترکیه برو با 1 میلیون و 500 هزار تومن
کربلا با 3 میلیون و 800 هزار تومن!!
مردم مواظب باشند با ورود موج دوم سرما نخورن چون ٨ درجه سرد است و احتمال سرما خوردگى ملت با دلار هشت زياد است
با توجه به افزایش درآمد های نفتی مان و روابط رو به بهبود با جهان و فعالیت صراف هایمان در نقاط مختلف جهان و اقتصاد پویا و درآمدزا و صادرات به همه جا و اقتصاد شفافمان دلار باید هزار تومان شود
۸۰۰۰ تومان که چیزی نیست
بنده خوشبینم
پاسخ ها
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
نه بابا ؛ میشه 7 تومان !!!
مشکل ما پایین آمدن قیمت دلار و مرغ نیست مشکل بی اعتمادی مردم به مسئولین است و اگر واقعیت هم داشته باشد کسی گوش نمیکند که دعوا داشته باشیم میپذیرند یا نه. عکس العمل های مردم نشان میدهد اعتماد صفر شده است
ممنون از عضو هييت رييسه مجلس پس تا دلار 8000تومن نشده بريم 12400تومن بخريم!!!
ارزانی وقتی واقعی است که دلار آمد ۸ شد قیمت اجناس نیز پایین بیاید نه برعکس قیمت کالا ها برود بالا تاکی با شعور مردم دولت مردان می خواهند بازی کنند
یعد عید دلار حداقل ۲۰۰۰۰ میشه
چون فروش نفت به صفر میرسه
کجا کلید خورده. داره میره بالا.از خواب خوش بیدار شو تابی جون
قیمت دلار الان برای دولت بالای 17 هزارتومان است ولی بخاطر مقابله با امریکا( به خیال خودش ) این ارز را پایین اورده و متاسفانه در این میان همه ضرر می کنند . خودش را ورشکسته و مردم را هم به ته چاه کشاند و این مبارزه با اقتصاد ازاد همه را فلج کرده است . همانطور که میبینیم هر روز ماشین قیمتش بالا و بالاتر می رود وگوشت و مرغ و... با فیمت جهانی برابری و با دلار نزدیک 20هزار تومان بیان میشود.لذا بهتر است تا بیکاری مطلق کشور را فرا نگرفته .ازادی در ارز را اعلام کند و بعد حتی خودش هم صود می برد به این شرط که به شناسنامه ها و ... دلار ندهید ذخایر ربانک را افزایش دهد
ترمز دلار دستی کشیده شده . واین یعنی در خواب ثروتمند شدن.
اخر وقتی پراید 45 میلیون است چه کسی انتظار دلار کمتر از 30 هزار تومان را دارد . ماشینهای خارجی را ببینید و قیمت ها را با دلار 8 و 30 هزارتومان بسنجید انوقت ببیند این مخبر و تحلیلگر و گزارشگر اقتصادی کشور ما چقدر اشتباه میکند .اکپر دلار 12 هزارتومان گرفته اند فقط رفته اند ترکیه گردش . فی امنا... و برکت ا...
ارزش افرینی و دلار واقعی در تولید روان است . همه چیز قفل است و متاسفانه کارگاهها تعطیلی می باشد . و تجارت و مبادلات قفل است لذا باید برای قیمت های واقعی بازار را ازاد بگذاریم و حقوق ها را اصلاح کنیم با نبود دلار با عدم فروش نفت با... اتظار از کاهش دلار بی عقلی است
آره کلید میخورد ؛ البته با کلید روحانی !!!!!
قیمت ها رو که می بینم وجودم یخ میشه
من یک کارشناس ارشد مهندسی صنایع هستم با 6 سال سابقه کار در صنعت... و کلی تلاش...
کل پس انداز من با کلی کمک والدین به زور به 70 میلیون تومن میرسه...
حالا فک کن بخوام یه روزی خونه بخرم ...!
اون روز کی قرار برسه؟( باقی چیز ها هم پیش کش)....
واقعا امید به زندگی تو ایران داره به کجا میره...
# مقایسه سطح درآمد با هزینه ها # زندگی
فرمول پنجدرصد زیر قیمت بازا ریعنی دلال هی قیمت رو میبره بالا وخودرو ساز هم دوباره میبره بالا بعله هردو هم راضی .علی برکت اله
در حالیکه جوانان در کشورهای عربی به سادگی می توانند ازدواج کنند وتشکیل خانواده بدهند و حتی بعضی از آنها تا 4 همسر اختیار می کنند بسیاری از جوانان ایرانی از سن ازدواجشان سالهاست گذشته و تبدیل به پیر پسر وپیر دختر شده اند و ازدواج برای آنها رؤیایی دست نیافتنی شده و آینه دق برای پدر مادرهایشان شده اند.چطور حاکمیتی(دولت-مجلس_مجمع تشخیص مصلحت نظام-شورای شهرها-استانداری ها-امامان جمعه-نهادهاو....)که نمی تواند حتی به نیازهای اولیه جوانان خود پاسخ بدهد ادعای مدیریت جهانی واقتدار در منطقه وجهان را می کند وسخن از آینده ای با شکوه وپر افتخار می زند
به اسمائ حسنی قسم میخورم از تمام سختی هایی که بدلیل تبعیضات و بدخواهی ها و زیاده خواهی ها و کم کاریها و کارشکنی ها و.... که باعث شرمندگی نزد خانواده ام شده ، به خدای لاشریک شکایت کنم .
آنقدر به خدا التماس میکنم که ستونهای عرش به لرزه درآید .
آیا قدرتتان بالاتر از قدرت خداست؟ چقدر بی عدالتی ؟ چقدر دوری از اسلام ؟ چقدر باید در کشور اسلامی شاهد رفتارهای علنی ضد اسلامی در رفتار و کردار و خیابان و ... باشیم ؟ چقدر معاندت با ارزشهای اسلامی و خدا و بندگان مسلمان ؟ متقین و زاهدان برای دوری از گناه مجبورند گوشه خانه به خدا پناه ببرند تا شاهد لاابالی گری ها و صحنه های زننده پوششی نشوند .
نسبت درامد به هزینه اکثریت جامعه بسیار کاهش یافته است و این نسبت باید باید افزایش یابد. افزایش هزینه ها دلایل مختلفی دارد بالا بودن دلار و قیمت زمین و مسکن و خودرو یکی از این دلایل است علت بالا بودن مسکن و زمین بدلیل حالت سرمایه ای بودن و کم کاری دولت در این زمینه است
قیمت مسکن هم که کاهش یافت . اگر این روند را هم روی اقلام دیگر اعمال کنند چه ایرادی دارد؟
هزینه های عملیات تروریستهای ضد ایرانی را عربستان ،و امارات عربی تامین میکنند ؟ آنهم از در آمد افرادی که با این اوضاع ،و احوال مملکت میخواهند ،حاجی شوند ؟ واقعا جالب است ؟
اهل تهرانم من
روزگارم بد نیست
لکسوسی دارم من
فیش حقوقی م هم کم نیست.
خرده هوشی
سر سوزن ژن خوب
دوستانی در هر دوجناح
وحساب جاری
وبانکی که درهمین نزدیکی ست
کاسب تحریمم من
ویلایی سر سبز
پشت اون کوه بلند
و گرین کارتی که
برایش جان می دم
خوب مردم رو سرکارگذاشتین
گیریم دلار با ریال برابر بشه
وقتی کالا وخدمات با دلار ۲۰تومانی به بالا برای مردم تموم میشه پیدا کنید پرتقال فروش را
اصلا دلار را بکنید یک ریال چه تاثیری روی هزینه های زندگی و مسکن و اب و برق اینها داره اگر راست می گید قبض های اب و برق و هزینه های زندگی و خورد و خوراک را کاهش دهید.
تو این شب عیدی یک پدر شرمنده بچه اش برای یک لباس نباشه والله دلار میخواد چکار.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در مورد کاهش نرخ دلار باید خدمت خوشبینان عرض نمایم که : شتر در خواب بیند پنبه دانه:
شما بگو دلار شده 1000 تومن ولی وقتی که قیمت یه پراید 45 میلیون شده این پایین اومدن دلار چه تاثیری به حال ما داره این فقط برای ایجاد جو روانی مثبت برای جامعه هستش که جامعه رو آروم کنه
چرابایدخلاف عقل وعلم صحبت نمود وخجالت زاده هم نشد ببینید مگردلاربا فروش نفت رابطه مستقیم نداره؟وقتی تحریم هستیم ونفتی به فروش نمیرسد چگونه دلارواردخزانه کشورمیشود؟بودجه سال ۹۸ هم که روشنتر ازخورشیدهست وقیمت دلارهم مشخص شده اخربا چه منطقی گفته میشود دلاربه ۸هزارتومان میرسد چرابچه ها رابه خودتان میخندانید!دلاردرسال ۹۸به بالای بیست هزارتومان میرسد من سوگند میخورم،حقیقت رابه مردم بگویید تا توقع کاذب درست نگردد.
۴۰ درصد تورم اینقدر آه و ناله نداره
من دانشجوی حسابداری دانشگاه شیرازهستم واقعا نظرات مسعولین کشوررا درباره قیمت دلارکه میخوانم نمیدانم خنده کنم یاگریه چون واقعا حقیقت نداردودروغ محض است استادما که خودش معاون مالی اداری دانشگاه هست درکلاس درس میگوید که سال ۹۸ سال فتنه اقتصادی است ومثل مردم سومالی خواهیم شد یک فرمول واستدلالی ایشان داردکه واقعا حقیقت کامل است وثابت کردند بافرمول که دلار درسال ۹۸ به چهل هزارتومان خواهدرسید وخرید دلار ۱۵هزارتومانی دراین روزها راباز به صرفه اقتصادی میداند پس چطوریک نماینده مجلس میگوید دلار۸ هزارتومان میشود چرا دروغ میگوییدبه مردم
خیلی جالبه بالا رفتن نرخ ارز باعث گرانی افسارگسیخته شد و حالا که بقول شما داره پایین میاد هیچ تاثیری تو ارزانی نداشته هیچ . همچنان گرانی ادامه داره . این خیلی عجیبه دیگه !
بانک مرکزی ژاپن برای رسیدن به تورم دو درصدی دست به کار شد

دولت ژاپن از حسن روحانی یادبگیره کاری کرده که سقفی برای تورم وجود نداره

خدا ازش نگذره
متاسفانه با برباددادن اموال ملت توسط غارتگران اقتصادی ملت رابه تب میگیرند تا به مرگ راضی باشند اقلیتی باثروتهای بادآورده در بهترذین شرایط زندگی هستند و80درصد ملت زیرفشاراقتصادی کمرشان شکسته ومدام وعده توخالای روحانی را میشنوند
ازوقتی دلارگران شده اکثرکارگاها تعطیل شدن وجوانهار‌واوردن به دستفروشی ،خدااخروعاقبتمون رابه خیرکنه
جالبه
بانک مرکزی ژاپن برای رسیدن به تورم دو درصدی دست به کار شد!
یه پیام بفرستید به ژاپن که این که چیزی نیست 5 دقیقه دولتشون را بدن دست موسئولان ما تا در عرض نیم ساعت تورم 200 درصدی را تجربه کنید
تابناک جان. زدی گزینه های خرید خانه زیر یک میلیارد. میشه بگی یک میلیارد چند ماه حقوقه. شما به ما یاد بده چه جوری یک میلیارد در بیاریم خودمون میگردیم یه جایی پیدا میکنیم. یک میلیارد!
ببین چه بر سر ملت آوردن که آرزوی دلار هشت هزار تومنی می کنند که قبلا سه هزار تومن بوده علی برکت الله!!!
پاسخ ها
آریایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۷
دلار 7 تومانی را چرا نمیگی ؟؟؟؟!!!!
احمدی نژاد برمیگرده انشاالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۸
تا به بقیه جاهایی که تو 8 سال نتونست گند بزنه، گند بزنه و کارشو تکمیل کنه. :)
مردم دارن از گرسنگی رنج میبرن پول کسانی که به حج میخوان برن را بگیرین بدین به فقرا
تحریمها کاغذپاره است
سایت محترم تابناک سلام:احتراما درمورد نظر ان دانشجو ومعاونت مالی اداری دانشگاه شیراز که این اقای معاون مالی اداری دانشگاه شیراز درکلاس درس گفته سال ۹۸کشورما مثل کشورسومالی میشود اینجانب به عنوان یک معلم ومطلع ازمسایل اقتصادی باید به این اقا که اسم خودش را استادگذاشته ومعاون مالی اداری دانشگاه شیرازهم هست گفته شود شما بیشترمطالعه کنید ونظام مقدس اسلامی واقتصاد انرا درکلاس درس درحد کشورسومالی تنزل ندهید واقعا مسعولین امنیتی ونظارتی دانشگاه شیراز چطوراجازه میدهند که یکعده معلوم الحال تعمدا ذهن دانشجویان راتخریب نمایند ازسایت محترم تابناک درخواست انتشار این پاسخ را دارم باتشکر
اگر با آمریکا مذاکره صورت پذیرد قطعا تا زیر 5000 تومان هم خواهد رفت ولاغیر.
به چند دلیل دلار پایین نمی آید در حالی که تامین بودجه سال 98 با درآمد کنون غیر ممکن است و سال بعد کسری بودجه داریم وقتی دولت کسری بودجه داشته باشد به سه حالت می تونه کسری خود را جبران کند البته در صورت حفظ شرایط موجود یعنی تحریمها سرجاش بمونه و داد وستد بخاطر تحریم امریکا با مشکل مواجه بشه اول اینکه استقراض پول از بانک مرکزی با چاپ پول بدون پشتوانه که منجر به تورم می شه دوم افزایش نرخ ارز و فروش آن در بازار آزاد و از قبل مابه تفاون مشکلات دولت حل می شه این گزینه هم باعث تورم می شه اما نسبتش به گزینه اول کمتر خواهد بود و سوم استقراض پول از مردم از طریق فروش اوراق مشارکت در این گزینه افزایش تورم نبه سال های بعدی هدایت خواهد شد. به نظر می رسد مردم با مشکلات اقتصادی حاضر به خرید اوراق مشارکت نخواهند داشت ضمنا چاپ پول بدون پشتوانه باعث تورم شدید خواهد شد و احتمال اعتراضات مردم در پی خواهد داشت بنابر این بهترین گزینه برای دولت بالا بردن قیمت ارز و فروش آن در بازار آزاد خواهد بود.
زرشک. دلار رسید به 12300 تومن. اونوقت شما انتظار دارید موج دوم ارزانی؟ الان موج دوم گرانی دلار شروع شده.
اتفاقا بعد از فرمایشات جناب همتی کلید خورده، دلار شد ۱۲۳۰۰ تومان ، بابا جان هر کسی که دوست دارید ، نظر ندید ، دقیقا پارسال همین موقع بود که استادسیف فرمودند هرکس دلار ۴۲۰۰ تومان بخره ضرر میکنه ، دلار تا ۱۷۰۰۰ تومان هم بلا رفت بعدا خودشون گفتند دلار تا ۸۰۰۰ تومان طبیعیه و من دیگه نمیدونم چیکار کنم، توو رو خدا حرف نزنید
اگر همین روند کاهشی پیش بره فکر کنم یک روزی قیمت دلار منفی بشه یعنی دلار را که می خری پول که نمی دهی هیچ چی بهت کلی هم پول می دهند..
اگر دلار خیلی ارزان شود و فروش نفت ایران ازاد شود باز هم ما مشگل خواهیم داشت ،چرا، چون دولت مردان این مملکت حکومت کردن و اقتصاد را گرداندن بلد نیستند ، و مملکت هر روز به تباهی خواهد رفت ،فرزندان در اینده چه خواهند گفت،دید انها به اسلام چه خواهد بود،اخرش جز افسوس هیچ نخواهد ماند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر