بازدید 14480

ماجرای گوشت‌های دپو شده بی صاحب به کجا رسید؟ /عدم پاسخگویی مقام مرتبط در بندر شهید رجایی

به رغم همه تلاش‌های دولت و راهکار‌های در پیش گرفته شده، هنوز قیمت گوشت قرمز آن گونه که باید کاهش نیافته است. این در حالی است که در روز‌های اخیر ـ به گفته وزیر اقتصاد ـ ۶۰۰ کانتیر گوشت در گمرک بدون صاحب است که پس از بررسی‌ها مشخص شد مالک آن با وجود دریافت ارز دولتی، قصد دارد آن را با قیمت بیشتر در بازار عرضه کند؛ هرچند معاون وزیر معتقد است واردات و ترخیص گوشت از گمرک غیرعادی نیست و تقریباً روند عادی می پیماید.
کد خبر: ۸۷۸۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ 13 February 2019
تابناک اقتصادیبه رغم همه تلاش‌های دولت و راهکار‌های اتخاذ شده، هنوز قیمت گوشت قرمز، آن گونه که باید کاهش نیافته است. بررسی‌های نشان می‌دهد، دلیل عمده افزایش قیمت گوشت قرمز به کاهش تولید و کاهش واردات آن بازنمی‌گردد. در چند روز گذشته، موضوع دپوی گوشت‌های وارداتی در گمرک مطرح شده که خود پرسش‌های فراوانی را ایجاد کرده است. رئیس کل گمرک ایران در مصاحبه با تابناک اقتصادی، توضیحاتی در این زمینه داده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، از آغاز سال جاری و با افزایش نرخ ارز قیمت تمامی کالا‌ها افزایش یافت و در این بین قیمت برخی از کالا‌ها در مقایسه با سایر کالا‌ها افزایش چشمگیرتری داشتند. یکی از این کالا‌ها که در سبد کالا‌های اساسی نیز قرار می‌گیرد و قیمت آن به صورت چشمگیری از ابتدای سال جاری رشد داشت، گوشت قرمز بود. دولت تلاش‌هایی نیز برای کنترل قیمت این کالای اساسی انجام داد از جمله اینکه برای واردات گوشت قرمز ارز ۴۲۰۰ تومانی در نظر گرفت و حتی با محدود شدن فهرست کالا‌های اساسی به ۲۵ قلم کالا در ۱۶ مرداد ماه سال جاری این کالا را از فهرست کالا‌های ارزبگیر دولتی جهت واردات خارج نکرد و همچنین در ماه‌های اخیر اجازه واردات دام زنده با ارز ۴۲۰۰ تومانی را نیز از کشور‌های مختلف از جمله رومانی صادر نمود. این راهکار‌ها هم باعث نشد تا قیمت گوشت قرمز آن گونه که باید کاهش یابد و حتی در برخی روز‌ها و در برخی استان‌ها گفته شد که قیمت هر کیلو گوشت قرمز از ۱۰۰ هزار تومان هم فراتر رفته است.
 
پاسکاری وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک/ ماجرای گوشت‌های دپو شده بلاصاحب به کجا رسید؟ /عدم پاسخگویی مقام مرتبط در بندر شهید رجایی

در این بین، پرسش مهمی که مطرح می‌شود این است که چرا علیرغم واردات گوشت قرمز و امتیازاتی که دولت برای آن در نظر گرفته، هنوز موفق به کنترل قیمت گوشت قرمز نشده است؟    

برای واکاوی و رسیدن به پاسخ این پرسش نیاز است که در ابتدا بدانیم سالانه حداکثر به چه میزان گوشت قرمز در کشور نیاز است و چقدر از این نیاز با تولید داخل و چقدر از طریق واردات تأمین می‌شود؟

هرچند آمار‌های متفاوتی در این زمینه منتشر شده، احمدعلی کیخا رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای در سیزدهم بهمن ۱۳۹۷ در این زمینه گفت: طبق آماری که وزارت صمت به کمیسیون ارائه کرده نیاز کشور به گوشت قرمز سالیانه یک میلیون تن است که تنها از این میزان، در بیشترین زمان مورد نیاز حدود ۱۵۰ هزار تن وارداتی است.

بسیاری از کارشناسان اعلام کرده اند که تولید داخل به دلیل قاچاق گسترده دام کاهش یافته و همین موجبات افزایش قیمت گوشت قرمز را فراهم نموده است. پرسش این که قاچاق دام در سال جاری چقدر بوده و این قاچاق چقدر بر تولید گوشت قرمز تأثیرگذار بوده است؟

سردار ایوب سلیمانی جانشین فرمانده نیروی انتظامی در هفتم بهمن ۱۳۹۷ در حاشیه دومین نشست تخصصی سالانه مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی سراسر کشور در جمع خبرنگاران پیرامون آمار قاچاق دام در سال جاری، گفت: در سال جاری با علم به اینکه قاچاق دام زنده صورت می‌گیرد، پلیس برای مبارزه با این نوع قاچاق برنامه داشت، در ده ماهه نخست سال جاری ۱۶ درصد کشف قاچاق دام زنده نسبت به سال قبل افزایش یافته و حدود ۱۶۴ هزار رأس دام با میانگین وزن حداکثر ۳ هزار تن کشف شده است و معتقدیم بیش از ۵۰ درصد دامی که قصد قاچاق آن بود، توسط پلیس کشف شده است. وی افزود: اگر فرض کنیم که دو برابر این رقم از کشور خارج شده باشد حداکثر قرار بوده ۱۰ هزار تن دام قاچاق شود که یک سوم آن را کشف کردیم.

با استناد به این آمار می‌توان گفت که اقدام به قاچاق دام حداکثر در سال جاری ۱۰ هزار تن بوده است که پلیس موفق به کشف ۳ هزار تن آن شده و بنابراین ۷ هزار تن قاچاق دام انجام شده است که این رقم در مقایسه با تولید ۸۵۰ هزار تنی گوشت قرمز در داخل، رقم آنچنانی محسوب نمی‌شود.

همچنین بررسی‌های گزارش‌های نتایج آمار کشتار دام در کشتارگاه‌های کشور که توسط مرکز آمار ایران تهیه و منتشر می‌شود، نشان می‌دهد که در ۹ ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در مجموع میزان لاشه قابل مصرف حدود ۴۵ هزار تن کاهش یافته است. همان گونه که از تصاویر زیر دیده شده، میزان کشتار انواع دام در فصل بهار ۹۶ حدود ۱۰۷ هزار تن بوده که این میزان در فصل بهار ۹۷ به ۹۶ هزار تن کاهش یافته است (کاهش ۱۱ هزار تنی). در فصل تابستان سال ۹۶ نیز کشتار دام حدود ۱۱۱ هزار تن بوده که در تابستان سال جاری به ۹۹ هزار تن کاهش یافته است (کاهش ۱۲ هزار تنی). از سوی دیگر، به تازگی آمار عملکرد کشتارگاه‌های کشور در فصل پاییز اعلام شده است که بر این اساس میزان تولید از ۱۰۴ هزار تن پاییز سال ۹۶ به ۸۴ هزار تن کاهش یافته است. (کاهش ۲۰ هزار تنی)

پاسکاری وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک/ ماجرای گوشت‌های دپو شده بلاصاحب به کجا رسید؟ /عدم پاسخگویی مقام مرتبط در بندر شهید رجایی

به این ترتیب در مجموع میزان کاهش تولید گوشت (کشتار دام) تنها ۴۵ هزار تن بوده که احتمالاً بخشی از این کاهش به قاچاق دام و بخش دیگر به دلیل ترسالی و عدم تمایل دامداران و پرواربندان به عرضه دام به کشتارگاه‌ها باز می‌گشته است.  

رقم ۴۵ هزار تن در مقایسه با ۸۵۰ هزار تن تولید داخل رقم زیادی نیست و می‌توان حتی آن را با واردات پوشش داد. پس قاچاق دام و یا عدم عرضه دام به بازار به دلیل ترسالی، نمی‌تواند تاثیر آنچنانی در افزایش قیمت گوشت قرمز داشته باشد.

پس دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز چیست؟ آیا کاهش واردات گوشت قرمز به کمبود آن در بازار و در نتیجه افزایش قیمت دامن زده است؟

همان گونه در بالا آمد حداکثر نیاز برای تأمین گوشت قرمز از طریق واردات ۱۵۰ هزار تن است.

مهدی میراشرفی، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل جدید گمرک جمهوری اسلامی طی مصاحبه‌ای با خبرنگار تابناک اقتصادی در مورد میزان واردات گوشت در سال جاری گفت: از آغاز سال جاری تا ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۷ حدوداً ۱۲۵ هزار تن گوشت قرمز وارد شده است. همچنین میزان واردات دام زنده در این مدت ۴ هزار و ۶۰۰ تن بوده است. وی افزود: هر دوی این مقادیر در مقایسه با سال گذشته با رشد چشمگیری همراه بوده اند؛ بنابراین با توجه به آمار بالا، نیاز است تا پایان سال حداکثر ۷۰ هزار تن گوشت قرمز (۲۵ هزار تن از اختلاف ۱۵۰ هزار تن و ۱۲۵ هزار تن واردات به اضافه ۴۵ هزار تن کاهش تولید گوشت قرمز در داخل) دیگر وارد کشور شود. این رقم ۷۰ هزار تن، در مقایسه با یک میلیون تن گوشت مصرفی سالانه داخل کشور رقمی ناچیز است.
 
پاسکاری وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک/ ماجرای گوشت‌های دپو شده بلاصاحب به کجا رسید؟ /عدم پاسخگویی مقام مرتبط در بندر شهید رجایی

اما دولت باز هم برای تأمین این میزان گوشت قرمز برای تنظیم بازار علاوه بر دو راهکار بالا (اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات گوشت قرمز و واردات دام زنده) راهکار سومی را نیز در ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ ارائه و هیأت وزیران مصوب کرد که سود بازرگانی واردات گوشت قرمز صفر شود. این مصوبه از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور لازم الاجرا اعلام شد و بر این اساس، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت صنعت، معدن تجارت و همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور موظف شدند این مصوبه را از ۲۱ بهمن ماه اجرایی کنند.

در مجموع می‌توان گفت: آمار‌های بالا نشان می‌دهند که افزایش قیمت گوشت قرمز، آنچنان که گفته می‌شود به کمبود عرضه گوشت قرمز چه به لحاظ تولید داخل (به دلیل قاچاق دام و کاهش عرضه دام از سوی پرواربندان و دامدارن) و چه به لحاظ میزان واردات مرتبط نیست.

پس مشکل افزایش قیمت گوشت قرمز دقیقاً کجاست؟ آیا در ترخیص گوشت قرمز از گمرک مشکلی وجود دارد و همین عامل باعث شده تا کمبود گوشت قرمز در بازار احساس شود؟

در این مورد باید گفت: در ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ وزیر اقتصاد در نشست با نخبگان دانشگاهی و اقتصاددانان در گلستان گفت: چندی قبل یک محموله ۲.۵ تنی گوشت کشف شد که مالک آن با وجود دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات، قصد داشت گوشت‌ها را به قیمت آزاد در بازار به فروش برساند. وی افزود: همچنین اکنون ۶۰۰ کانتیر گوشت در گمرک بدون صاحب است که پس از بررسی‌ها مشخص شد، مالک آن با وجود دریافت ارز دولتی قصد دارد آن را با قیمت بیشتر در بازار عرضه کند.
 
همچنین علی اکبری عضو هیات کمیسیون کشاورزی مجلس طی مصاحبه‌ای در مورخه ۲۳ بهمن ماه ۱۳۹۷ با اشاره به خبری مبنی بر اینکه ۱۷ هزار تن گوشت اظهار نشده در گمرک دپو شده است، گفت: سالانه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن کشور به دو روش وارد کشور می‌شود، بخشی از این واردات را شرکت پشتیبانی امور دام و بخشی را ۲۰۰ شرکت خصوصی وارد کشور می‌کنند.

این دو مصاحبه نشان می‌داد که گویا مشکلاتی در گمرک در زمینه ترخیص گوشت قرمز وجود داشته است.
 
مهدی میراشرفی، رئیس گمرک در توضیح ماجرای گوشت‌های قرمز دپو شده در گمرک به خبرنگار تابناک اقتصادی گفت: به این موضوع دپوی گوشت‌های قرمز در گمرک یک مقدار غیرکارشناسی شده نگاه شد. وی ادامه داد: همان گونه که عرض کردم از آغاز سال جاری تا ۱۵ بهمن ماه حدود ۱۲۵ هزار تن گوشت قرمز وارد کشور شده است؛ یعنی اگر میانگین بگیریم ماهی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن گوشت در سال جاری وارد کشور شده است. این رقم تقریباً نزدیک به ۱۶ هزار تنی است که اعلام می‌شود در گمرک دپو شده است. شما اگر در ماه‌های گذشته هم به گمرک سری می‌زدید این میزان گوشت وجود داشت و در گمرک دپو شده بود و این به این دلیل است که هنگامی که گوشت وارد کشور می‌شود نیازمند این است که مجوزات قرنطینه‌ای و بهداشت را بگیرد و این زمان بر است. مضاف بر اینکه به دلیل تحریم اگر خریدار نتواند پولش را به موقع به فروشنده پرداخت کند و اسناد مالکیت را دریافت نماید نمی‌تواند گوشت وارداتی را ترخیص کند که این روند پرداخت هم ممکن است چند روزی در موضوع واردات گوشت خلل ایجاد کند. من حاضرم به صورت کارشناسی با منتقدان سر این موضوع بحث کنم که اصلا واردات و ترخیص گوشت از گمرک غیرعادی نیست و تقریباً روند عادی را طی می‌کند.
 
رئیس کل گمرک در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود این گوشت‌های قرمز دپو شده در بندر شهید رجایی اصلا به گمرک اظهار نشده اند گفت: اکنون ۶۱۹ کانتینر گوشت در منطقه ویژه اقتصادی شهید رجایی دپو شده است. از این محموله‌ها در ۱۷ فقره اظهارنامه واردات قطعی به گمرک شهید رجایی اظهار شده، بخشی در شرف اظهار است و بخشی دیگر نیز متروکه شده است. وی افزود: بخشی از این گوشت‌ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده است و بخشی دیگر با ارز نیمایی است. آن‌هایی که با ارز نیمایی وارد شده اند، مشمول معافیت از سود بازرگانی هستند و با ۴ درصد حقوق گمرکی ترخیص می‌شوند و آن‌هایی که با ارز ۴۲۰۰ وارد شده اند باید سود بازرگانی را جهت واردات پرداخت بکنند. میراشرفی گفت: بخش اعظمی از این محموله‌ها متعلق به بخش خصوصی است و سهم دولتی‌ها در این محموله‌ها کم است.

معاون وزیر اقتصاد در پاسخ به این پرسش که پس از نظر شما اصلا بحث دپوی گوشت قرمز در گمرک در راستای کسب سود بیشتر مطرح نبوده و نیست، گفت: ممکن است یک درصد ناچیزی سودجویی هم در این محموله‌ها مطرح بوده باشد.
 
پاسکاری وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک/ ماجرای گوشت‌های دپو شده بلاصاحب به کجا رسید؟ /عدم پاسخگویی مقام مرتبط در بندر شهید رجایی

شایان ذکر است که در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۹۷ مهرداد جمال ارونقی معاون فنی و امور گمرکی طی مصاحبه‌ای در زمینه دپوی ۶۱۹ کانتینر گوشت در گمرک گفته بود: قسمت اعظم این محموله‌ها هنوز به گمرک اظهار نشده و دلیل این اقدام (عدم اظهار کالا به گمرک، انجام تشریفات گمرکی و خروج کالا) در دست بررسی است. وی بیان کرده بود: طبق بررسی‌های اولیه انجام گرفته از سوی گمرک شهید رجایی و تماس با صاحبان کالا، مشکلات بانکی و صادر نشدن قبض انبار، دلیل عدم اظهار کالا به گمرک عنوان شده و این در حالی است که در جلسه گمرک و بانک مرکزی، مرجع مذکور با یقین این موضوع را رد کرده است.

گفتنی است، برای روشن‌تر شدن ماجرای کانتینر‌های دپو شده در بندر شهید رجایی با تورج امیری معاون امور بندری و منطقه ویژه اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تماس حاصل شد که وی در این زمینه پاسخگو نبودند.

همچنین بخشی از مشکل افزایش قیمت گوشت قرمز نیز به نحوه توزیع و نظارت بازمی‌گردد. جلال محمودزاده نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در مصاحبه‌ای در چهارم بهمن ۱۳۹۷ با بیان اینکه در توزیع گوشت انحصار وجود دارد، گفت: تعدادی شرکت وجود دارند که این‌ها دارای ارتباطاتی هستند؛ این شرکت‌ها گوشت را از پشتیبانی دریافت می‌کنند، اما بخشی از آن را به دست مصرف کننده نمی‌رسانند و گوشت را در بازار آزاد عرضه می‌کنند. محمودزاده ادامه داد: به دلیل عدم نظارت دستگاه‌های مربوطه، دلالان به این مسئله ورود می‌کنند به همین دلیل گوشت‌های وارداتی با ارز دولتی به قیمت آزاد به فروش می‌رسد و به دست مصرف کننده اصلی نمی‌رسد. وی افزود: همه این موارد باعث شده که در واردات و توزیع گوشت خللی ایجاد شود و شاهد افزایش قیمت گوشت به بیش از ۱۰۰ هزار تومان باشیم.

در مورد قیمت گوشت‌های قرمز وارداتی بر اساس آمار رسمی منتشر شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی، هر کیلوگرم گوشت قرمز وارداتی به صورت میانگین ۴.۴ دلار به کشور وارد می‌شود که با در نظر گرفتن قیمت میانگین حدود ۳۵۰۰ تومانی برای نرخ ارز می‌توان گفت که هر کیلوگرم گوشت وارداتی حدود ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارد. این در حالی است که حمید ورناصری مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در مصاحبه‌ای در پانزدهم دی ۱۳۹۷ در مورد قیمت عرضه هر کیلو گوشت قرمز وارداتی گفت: قیمت هر کیلوگرم لاشه گوشت گوسفندی گرم (تازه) در میادین میوه و تره بار و تعاونی‌های مصرف ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان، گوشت تفکیکی بین ۴۸ تا ۴۹ هزار تومان و گوشت گوساله منجمد ۲۹ هزار تومان است. به هر حال همان گونه که ملاحظه می‌گردد بین قیمت وارد شده و عرضه شده گوشت قرمز تفاوت‌های معناداری وجود دارد که سازمان‌های ذی ربط بهتر است در این زمینه نیز شفاف سازی نمایند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴۹
چرا با مردم مثل توپ فوتبال رفتار میکنید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
این گوشت ها دپو شده تا قیمت گوشت برود بالا و در افکار عمومی ،تصویب اف ای تی اف توجیه شود...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
اف ای تی اف؟؟؟؟؟ قیمت گوشت؟؟؟؟ دپو؟؟؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
چرا باید عده ای ارز ۴۲۰۰ بگیرند و گوشت وارد کنند و مردم را گروگان بگیرند
و قطعا از حمایتهای پشت پرده مافیایی استفاده خواهند کرد و گرانتر با ارز ۱۲ هزار تومانی خواهند فروخت
چرا خود دولت مثل سابق توسط سازمان گوشت از الف تا ی این خرید و انتقال و توزیع را با سیستم کوپنی به گردن نمی گیرد ؟
چند بار باید ثروت مردم در دست دزدان خیانتکار به سرقت برود و به ریش همه بخندند ،؟
مردم گرفتار هستند و واقعا در این شرایط ۴۰ سال پس از انقلاب چرا نباید یک سیستم کنترل دقیق از صفر تا صد باشد و نتواند این دزدان را پیدا و افشا و مجازات کنند ؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
اینکار هم کار دشمنان خارجی و مخصوصا دشمنی امریکا است؟
و دشمنی انگلیس است ؟
اگه ناراحت نمیشید بدون عذرخواهی از مردم همین حالا دسته جمعی استعفا دهید
مردم از شما انتظار هیچ کاری جز استعفا ندارند
تا حالا هم که بودید با نبودنتان فرقی احساس نکردیم
پاسخ ها
ناشناس
| Thailand |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
گوشت از هر کجا وارد می کنید، دور مکزیک، آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی (از مکزیک به پائین) را خط بکشید زیرا درصدی از دامهای این مناطق بطور نامشخصی آلوده به ویروس بسیار مهلک هاری هستند بنحوی که علیرغم آلودگی وسیع در بدن حیوان، حیوان در حال ذبح نشانه های هاری را نشان نمی دهند.
این ویروس بشدت مهلک و کشنده است لذا همه دولتهای جهان که به سلامتی ملت خود حتی به اندازه یک جو ارزش قائل هستند خرید گوشت و دام از این کشورها را ممنوع کرده اند و همین امتناع خرید کشورهای جهان (از مناطق فوق الذکر) باعث ارزانی شدید گوشت و دام این کشورها شده که همین بدبختانه ممکن است سبب جذابیت شدید این بازار ها برای مقامات با وجدان و خیلی احساس مسئولیت کن کشورمان شود.
ال حذر والخطر از این گوشتها و مقامات!
گوشت نخواستیم. استعفای شما را میخواهیم. خواهشا استعفا دهید.
هیچ کس به اندازه این دولت به احمدی نژاد خدمت نکرد.
محمود خیلی اشتباه داشت اما براحتی و بدون کمترین هزینه روسفید شد !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
درود بر محمود عزیز. کاش بودی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
احمدی نژاد انقدر بزرگ بود و هست که چپ راست متحد شدن
.برای زمین زدن دولت دومش حتی ب نابودی نان ملت
خواهشن سانسور نکن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
ایشان هنوز هستند و هر روز باید با کلی میوه و کمپوت بروند زندان اوین ملاقاتی معاونینش که از پاکدستی!؟ زیاد با هم در زندان تشریف دارند
اتفاقا هرچه می کشیم از همین دولت ایشان است
ناشناس
| Germany |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
مگه گوشتو با هواپیما حمل نمیکنن؟ چرا کانتینر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
ناشناس 11 : 17

دوازده هزار میلیارد اختلاس احمدی جونتون ایشون رو بزرگ کرد ؟

ما که نه خیری از احمدی نژاد دیدیم نه از روحانی . یکی از یکی بدتر
وارد کننده گوشت عواملی را در هیئت دولت دارد که اطلاع دارد قرار است تعرفه واردات گوشت نصف شود به همین دلیل معطل می کند تا ابلاغ شود ، حال که با تصویب هیئت دولت این تعرفه نصف شد ، اقدام به ترخیص می کند. معنای این رفتار رانت اطلاعاتی.است
شهامت قبول اینکه گوشت همچون غذای دام و کاغذ و ... انحصار افراد خاص هست و ایشان تعیین کننده قیمتها هستند را دولتمردان ما ندارند
واقعا باید مسئولان بندر شهید رجایی سوال شود که چرا به این کانتینرها برق و خدمات میدن؟؟؟؟ چرا واقعا؟ چرا باید مردم در صف های گوشت بایستند و تا بلکه گوشت منجمد نصیبشان شود؟
لطفا حداقل برق را قطع کنید تا گوشت دپو شده مجبور به ترخیص شود. این حداقل کاریست که باید انجام دهند.
با سلام
آسمان ریسمان نداره گوشت زنده کیلویی 4 هزار تومن گران شد
بعضی ها ناراحت شدن و مردم تنبیه کردن
مابه التفاوت ارز واردات گوشت رو به حساب یارانه ها واریز کنید تا همه با ارز آزاد گوشت بریزن تو بازار مردم هم راحت خرید کنن - تا کی این همه اجحاف در حق مردم مظلوم
اینها رو باید اعدام کرد ها... مفسد فی الارض کیه؟
آقای درازهی به همین منظور رفته بود گمرک که گوشتها را آزاد کند منتها آن مامور گمرک اجازه ورود نداد.(:
واقعا چه مسئولین خوبی داریم.کاری میکنند کارستان.چنان کلاف سر درگمی درست میکنند که هیچگاه مقصر پیدا نشود.
البته شاید روزی در آینده و بعد از اینکه قیمت 80تا100 هزار تومانی گوشت تثبیت شد،سلطان گوشت ،آنهم بدون گوشت دستگیر شود.
این دوره تبدیل به دوره گرسنگی و شنیدن داستانهای تلخ از این دست شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
آقای درازهی؟؟!!!
خخخخخخخخخخخخخ
عجب سرگردنه ای شد
این صف گوشت را میبینم چقدر متاسف میشم که بعد از چهل سال اینهمه پسرفت داشتیم ولی دبی روز به روز مثل بهشت میشه
برای یک کیلو گوشت باید از ساعت شش صبح تو صف بایستیم تا ساعت نه صبح

این کجای وعده های انقلاب بود
یا چند تا مرغ یخ زده پر از هورمون با کلی توهین بدهند دست مردم

میدونم کامنت منو پخش نمیکنید ولی حداقل بدست مسئولین برسونید
خراب شد کی گردن میگیره .... حالا هی پاسکاری کنید بین هم
تفاوت دولت ها در اینه

اونیاکه میگن اون دولت این دولت فرق نداره

چرا فرق داره

نوع مدریت کارهای پیش پا افتاده .....
عجب غلطی کردیم ایرانی شدیم خدایا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
خیلی جالبه یکی یک گوسفند میدزده دستش رو قطع میکنند ولی یکی صدها گوسفند میدزده باهاش کاری ندارن .

نتیجه اخلاقی ؛ هر چه بیشتر بدزدی در امانی
150 هزار تن یعنی 150 میلیون کیلو گرم یعنی به ازای هر ایرانی کمتر از 2 کیلوگرم در سال!
ملت گوشت می خوان چی کار؟! همین که تو راهپیمایی 22 بهمن بهشون کیک و ساندیس برسه باید شکرگزار باشن!
۱۷ هزار تن گوشت بی صاحب؟؟؟!!!
سلام ای اقایانی که در زمینه واردات و توزیع گوشت گرم دولتی مسول هستید و در قبال این مسولیت دریافتیهای ان چنانی دارید چرا نمیتوانید مشکل توزیع مناسب گوشت را مدیریت کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کارمندان و کارگران و اکثزیت مردم فقیر هستند و از کجا بیاورند گوشت کیلویی 110000 تومان را بخرند؟؟؟؟؟؟
شما باید جوابگو باشید و اگر نمیتوانید (که در این دوماهه اخیر هیچ نتوانستید) کاری انجام دهید از این کوتاهی و عدم توانایی در انجام مسولیت باید از مردم عذرخواهی نموده و استعفا بدهید
سازمانها و نهادهای نظارتی هم که عین خیالشان نیست و فقط دود این بی کفایتی و بی مسولیتی و در نتیجه گرانی سرسام اور به چشم مردم (همیشه در صحنه ولی زیر خط ففر) میرود
ای اقایان مسول باید پاسخگو باشید به این مردم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در نتیجه سوءمیریت اسفناک و فاجعه بار و بی کفایتی و بی لیاقتی مدیران و مسولین مربوطه است که وضع مملکت فاجعه بار شده است و مردم بدبخت و بیچاره شده اند قیمتها بسیار زیاد شده و از اول سال تا حالا اگر حساب کنید حدود 300 تا 600 درصد افزایش قیمت داریم
این مسولین و مدیران مربوطه انقدر بی کفایت و بی لیاقت و ناتوان هستند که با ان همه ادعاو شعار منم و منم حتی عرضه توزیع درست یک قلم کالا مثل گوشت را نداند !!!!!!!!!
اقایون دستجمعی استعفا بدهید تا مردم راحت گوشت بخرند شما فقط برای منفعت و جیب خودتان کار میکنید نه برای مردم و ممملکت
فعلا باید گوشت را تحریم کنیم. کیک و ساندیس بخوریم
وای بر کمفروشان
اینها فکر کردن ملک جاودان دنیا
با این هزینه هایی که از یک طرف روی دوش دولت گذاشتند از قبیل یارانه ها ، سهام عدالت ، مسکن مهر ، دیون موسسات مالی ، تحریم ، پروژهای نیمه تمام ، ........ و ازطرفی دیگر ، تحت عنوان خصوصی سازی شرکت های سود ده دولتی را مفت ، به دار ودسته خود واگذار کردند ، هر دولتی جای این دولت هم می آمد به راحتی فلج می شد و حالا درصددند باعلم کردن ناکارآمدی دولت و نارضایتی مردم ، زمینه را برای به قدرت رسیدن مجدد خودشان آماده کنند .
واقعن چرا ما اینجوری هستیم ؟کی جواب این سوال رو میفهمم
تاریخ در مورده ما چی مینویسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۵
مینویسه مردم گوشت دوستی بودن .
مگه گوشتو با هواپیما حمل نمیکنن؟ چرا کانتینر
اینها رفتارهای سیاسی داخل بدنه دولت برای عصبانی کردن مردم و فشار به نظام است.
آنقدر تورم اجناس ضروری مردم بالا رفته که یک قلم گوشت دردی را دعوا نخواهد کرد همچنان دلتمردان در اداره کشور ناتوان می باشند
این ماجرای گوشت های دپو شده در گمرک چقدر شبیه ماجرای گوشی های همراه دپو شده در تابستان 97 و الان گمشده در گمرک هستند.خخخخخ
مگر با موضوع پرونده های قبلی دلار و خودرو و واردات موبایل و هزاران هزار موارد دیگر برخوردی شد که نتیجه اش ارزانی و نظم باشد ؟ اینها مواردی است مثل گوشت که همه را به مطلحت رها کردند و لی اگر برخوردی قاطع صورت میگرفت هرگز دیگران دنباله رو نبودند .
باسلام یه سوال داشتم واقعا کار ساماندهی به توزیع گوشت اینقدر سخته که دولت از پسش برنمیاد لااقل سهمیه بندی کنن با کارت ملی بدن روزشم مشخص کنن من کارمند چند روز برم مرخصی بگیرم و توی صف معطل بشم بعدم گیرم نمیاد دولت اینقدر ضعیف نوبره
خیلی مایه تعجب است ،چرا مسئو لین ما اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارند که نتیجه عدم اجراء آن ورود کالاهای است که در کشور تولید و قاچاق میگردد.
سلام. تا زمانی که تولید در کشور به اندازه کافی نباشد ما همین مصیبت را خواهیم داشت. لذا باید مدیران جهادی وارد میدان شوند و تولید گوشت ، میوه و اتومبیل را با قدرت و بدون توجه به نظر کارشناسان وابسته داخلی شروع نمایند. تا ما تولید نداشته باشید مستقل نمی شویم. اگر تولید بیستر از مصرف شد دلولپسان نگران نباشند مازاد را به کشورهای دیگر می فروشیم. مدیران جهادی جایشان در تولید خودرو و کلا صنعت خودرو خالیست. الان وقت عمل است. این شرایط بهترین زمان برای خودکفایی است. مسئولین کشور باید قدر این زمان را بدانند و کشور را به سمت خودکفایی هدایت کنند.
اگر به جای تاسیس این همه دانشگاه تولید مدرک بی خاصیت ، مرغداری و دامداری ساخته بودند الان مشکل تهیه گوشت نداشتیم ، این همه بیکار با مدرک فوق لیسانس و دکترای هم نداشتیم
کی بود، کی بود؟
من نبودم
پس بالاخره ریشه این همه گرانی کجاست؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل