بازدید 7799
۳
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

روند نزولی شاخص کل بورس در یک ساعت پایانی بازار

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه بیست و هفتم بهمن ماه ۹۷، با کاهش ۱۹۶ واحدی معادل ۰.۱۳ درصد به رقم ۱۵۷ هزار و ۱۱۳ واحد رسید. این در حالی است که هفته گذشته نیز شاهد افت ۰.۸ درصد نماگر کل بازار سرمایه بودیم.   
کد خبر: ۸۷۸۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲ 16 February 2019

تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه بیست و هفتم بهمن ماه ۹۷، با کاهش ۱۹۶ واحدی معادل ۰.۱۳ درصد به رقم ۱۵۷ هزار و ۱۱۳ واحد رسید. این در حالی است که هفته گذشته نیز شاهد افت ۰.۸ درصد نماگر کل بازار سرمایه بودیم.   

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته جاری، بازهم شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۵۷ واحدی معادل ۰.۱۳ درصد به رقم ۴۵ هزار و ۵۳۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۲۳ واحدی معادل ۰.۰۸ درصد، عدد ۲۹ هزار و ۶۹۳ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۶ واحدی معادل ۰.۰۸ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۸۶۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۳۱۷ واحد کاهش معادل ۰.۱۸ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۳ هزار و ۸۵۶ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۸۰ واحد کاهش معادل ۰.۲۴ درصد به رقم ۱۱۶ هزار و ۷۱۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۴۹ واحد افزایش معادل ۰.۰۸ درصد همراه بود و عدد ۳۰۸ هزار و ۲۹۴ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۵۵ داشت و در سطح ۱۵۷ هزار و ۸۳۹ واحد قرار گرفت.

بورس

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۸۹ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۸۷ واحد، نماد مبین متعلق به پتروشیمی مبین با ۷۴ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۶۴ واحد، نماد وتجارت متعلق به بانک تجارت با ۶۳ واحد، نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۵۱ واحد، نماد ومعادن متعلق به توسعه‌معادن‌وفلزات با ۴۸ واحد و نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۴۱ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.

در مقایل نیز، نماد معاملاتی شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۸۵ واحد، نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۸۳ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۶۴ واحد، نماد کاوه متعلق به فولاد کاوه جنوب کیش با ۵۹ واحد و نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۵۳ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد کاوه جنوب کیش، حق تقدم خرید سهام تکادو، لیزینگ رازی، سیمان لار سبزوار، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا، تولیدی چدن‌سازان، نیروکلر از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های ایران ارقام، سرمایه‌گذاری ساختمانی اعتماد گستر، صنعتی جام دارو، معدنی و صنعتی چادرملو و فرآورده‌های نسوز ایران متوقف شدند؛ امروز همچنین نماد معاملاتی دو شرکت مواد ویژه لیا و بانک گردشگری با توجه به تصمیم هیات پذیرش در فرابورس لغو شد.

معامله‌گران بورس امروز ۱ میلیارد و ۳۱۵ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۳۷۷ هزار و ۹۰۶ نوبت معامله و به ارزش ۴۸۴ میلیارد و ۱۶۹ میلیون تومان داد و ستد کردند.

امروز در بازار فرابورس شاخص با رشد ۱۲ واحدی به رقم ۱۹۴۸ واحد رسید. در بازار فرابورس، معامله‌گران ۶۹۷ میلیون و ۶۴۸ هزار برگه بهادار در قالب ۱۰۱ هزار و ۸۱۵ نوبت معامله و به ارزش ۴۴۵ میلیارد و ۹۱۱ میلیون تومان داد و ستد کردند.

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
بورس را دریابید ...
بورس دولتی و سیاسی و دستوری و رانتی...................
بیچاره سرمایه اندک مردم که اینگونه فنا میشه!!!!!!!!!!
بورس بای بای
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر