23731بازدید
هزار و پانصد و چهل و هشتمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند؛ اژه‌ای: امام جمعه قزوین: امروز جز افسوس چیز دیگری از برجام نمانده است/مراقب بازار سیاه بلیت‌های جشنواره فجر باشید/یک خانوار چهار نفره ماهی چقدر هزینه دارد؟/برجام یک بازی برد ـ باخت به نفع ایران است/ فیلتر کردن فضای مجازی، خلاف مصالح ملی کشور است و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۷۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶ 25 January 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

مراقب بازار سیاه بلیت‌های جشنواره فجر باشید

محمدرضا فرجی درباره تهیه بلیت‌ها، سانس‌های فوق العاده و آماده سازی سینماها برای میزبانی از جشنواره فیلم فجر بیان کرد: همان طور که از اسم بازار سیاه مشخص است، قیمت بلیت ها نیز غیر طبیعی است. از طرفی ممکن است بلیت ها تقلبی باشد و افراد نتوانند از آنها استفاده کنند و فیلم های مورد نظرشان را ببینند به همین دلیل تأیید و تأکید می کنیم که بلیت ها را از طریق سانس های فوق العاده یا گیشه ها تهیه کنند. او با بیان اینکه از قبل اعلام کرده ایم، مخاطبان فیلم بلیت ها را پیش خرید کنند تا مشکلی به وجود نیاید، افزود: شاید در برخی سانس ها و سینماها که طرفداران بیشتری دارند بلیت ها در حد صفر باشد به همین دلیل برای افرادی که نمی توانند در ساعت و سینمایی که دوست دارند فیلم مورد علاقه شان را ببینند عذرخواهی و تأکید می کنم قبل از آنکه برای تماشای فیلمی به سینما مراجعه کنند از طریق سایت جشنواره این موضوع را بررسی و با توجه به سانس های فوق العاده بلیت تهیه کنند. / تسنیم

برای پیوند کلیه چند ماه باید انتظار بکشید؟

دکتر قاسم جان‌بابایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه پیوند اعضا در کشور، گفت: در این دوره تعداد بخش‌های پیوند عضو افزایش یافت و بانک اطلاعات اهداکنندگان عضو و بیماران لیست انتظار در راستای ترویج فرهنگ اهدای عضو در کشور، راه‌اندازی شد. جان‌بابایی با اشاره به کاهش میزان پیوند کلیه از افراد زنده، تأکید کرد: باید توجه کرد که در حال حاضر سالانه ۲۵۰۰ پیوند کلیه انجام می‌شود، ۵۷ درصد از آن‌ها از بیماران مرگ مغزی است. در عین حال میانگین مدت زمان انتظار جهت پیوند کلیه به ۱۲ تا ۱۸ ماه، کاهش یافته است. وی ادامه داد: باید توجه کرد که سالانه در کشور ۸۰ پیوند کبد و ۱۱۷ پیوند قلب انجام می‌شود. در عین حال افزایش رشد ۲۲ تا ۱۰۰ درصدی پیوند مغز استخوان و پیوند عضو را در کشور شاهد بودیم که نشان از افزایش توان علمی و تجربی کادر درمان و دسترسی به تجهیزات مدرن دارد.

احتمال افزایش هزینه انتخابات در صورت استانی شدن آن

سید جواد حسینی کیا، رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی باعث می‌شود نمایندگان بیشتر به کارهای ملی استانی بپردازند، تا کارهای جزیی شهرستانی. حسینی‌کیا از احتمال افزایش هزینه انتخابات در صورت استانی شدن آن هم یاد کرد و گفت: در انتخابات استانی فرد باید برای کل استان تبلیغ کند و این امر هزینه‌ها را نسبت به تبلیغ در یک حوزه انتخابیه زیاد خواهد کرد، اما از سوی دیگر نباید فراموش کرد که تعداد کاندیداها نیز در انتخابات استانی کمتر می‌شود که این امر بخشی از اضافه هزینه‌ها را جبران می‌کند. به گزارش ایسنا وی با بیان اینکه کلیات این طرح در مجلس به تصویب رسیده، خاطرنشان کرد: فقط بحث بر سر جزییات است که شاید اصلاحی در آن صورت گیرد، اما قطعا کل طرح کنار گذاشته نخواهد شد.

آیت الله مصباح: برخی هدف انقلاب را رفع فقر و محرومیت وانمود می‌کنند

آیت‌الله مصباح یزدی، با بیان اینکه حقیقت فرهنگ آموزه‌های دینی است، نسبت به تضعیف اعتقادات و آموزه‌های دینی در عرصه‌های مختلف جامعه هشدار داد و گفت: امروز باید به شدت نگران ضعف فرهنگ دینی در جامعه باشیم و روحانیت و مسئولان فرهنگی باید عوامل این ضعف و سستی را شناسایی کرده و با آن‌ها مقابله کنند و به هیچ عنوان تسامح و تساهل پذیرفتنی نیست. مصباح یزدی با انتقاد از برخی نهاد‌ها که هدف اصلی انقلاب اسلامی را رفع فقر و محرومیت وانمود می‌کنند، گفت: اگر این گونه باشد، انقلاب اسلامی چه تفاوتی با انقلاب‌های مارکسیستی و لیبرالیستی دارد، از این رو امروز نیازمند یک حرکت جدی فرهنگی برای حفظ و بقای انقلاب اسلامی هستیم.

علم‌الهدی: آمریکا به خط آخر رسیده؛ مثل شوروی فرومی‌پاشد

آیت‌الله علم‌الهدی، با بیان اینکه حرف‌های ما در برابر سکولارها این است که رهبری و مدیریت جامعه در تداوم وحی است، اظهار داشت: حضرت زهرا (س) در برابر این انحراف ایستاد. دلیل اینکه وقتی افراد به خانه امام علی (ع) رفتند و امیرالمومنین (ع) به پشت در نرفتند؛ به خاطر این است که بنای مقابله به گفتمان است و نه شمشیر. در برابر تهدیدها، حضرت زهرا (ع) برنگشت و ایستاد. تهدیدها عملی شد و شعله آتش بالا آمد و موجب سوختن در شد ولی حضرت زهرا (ع) ایستاد و. . . نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه چهل است که امریکا و جریان استکبار در حال مبارزه با ماست ولی نتوانسته است به ما ضربه‌ای وارد کند،‌ تصریح کرد: عزت و اقتدار ما در این مدت، بیشتر است و ذلت و خواری امریکا بیشتر. امریکا به خط آخر رسیده است. بیشتر از این نمی‌تواند چون موجب فروپاشی ایالات متحده است. امریکا فرومی‌پاشد همانطور که شوروی فروپاشید. امریکا همه توطئه‌ها را به‌‌ کار می‌برد تا ایران را براندازی کند. راهبرد ما در برابر امریکا باید راهبرد حضرت زهرا (س) باشد.

یک خانوار چهار نفره ماهی چقدر هزینه دارد؟

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در گزارشی با تأکید بر اینکه سقف معافیت مالیاتی در سال آینده تفاوتی با سال جاری ندارد، افزایش هزینه های زندگی در اثر رشد تورم را مورد اشاره قرار داده و تأکید کرده است: بنا بر پیش بینی ها، انتظار افزایش تورم برای سال آینده وجود دارد؛ ضمن اینکه متوسط انواع هزینه های خوراکی و غیرخوراکی برای یک خانوار با جمعیت چهار نفر، رقمی بیش از سیصد و شصت و دو میلیون ریال، یعنی ماهیانه حدود ۳۰ میلیون ریال است. در این گزارش تأکید شده است: با توجه به جهش ارز در سال ۹۷ انتظار می‌رود افزایش هزینه‌ها در سال ۹۸ تداوم داشته باشد؛ ضمن اینکه خط فقر در یک خانواده چهار نفره در شهر تهران، در تابستان سال ۹۷ ماهیانه ۲۷ میلیون ریال و سالانه حدود ۳۲۰ میلیون ریال برآورد شده است.

امروز جز افسوس چیز دیگری از برجام نمانده است

حجت‌الاسلام علی قابل امام جمعه موقت قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که ظهر امروز در مسجد النبی(ص) قزوین برگزار شد، با بیان اینکه اعمال ما نمایشگر شخصیت درونی ماست، اظهار کرد: مردم ما در حال آماده‌سازی جشنی فاخر برای چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستند. وی تصریح کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید افرادی که اعمال حج انجام می‌‌دهند باید برای خدا خالص شده و از ریا دوری کنند، در حالی که اگر کسی برای خدا شریک قائل شود، همچون کسی است که بین زمین و آسمان معلق بوده و به جایی تکیه ندارد. قابل بیان کرد: برخی چند سال ما را معطل کردند و چشم به دست کدخدا دوختند اما امروز جز افسوس و از دست رفتن برخی از دستاوردها هیچ چیز دیگری از برجام باقی نمانده است. امام جمعه موقت قزوین تصریح کرد: همه ما باید جشن ورود به بهمن ماه را بزرگ بشماریم چراکه انقلاب به چهل‌سالگی خود رسیده است.

برجام یک بازی برد باخت به نفع ایران است

مرتضی مبلغ فعال سیاسی اصلاح‌طلب و معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات گفت: دیپلماسی و مذاکره همواره رویکرد دولت یازدهم و دوازدهم بوده و هست و برجام هم یکی از دستاوردهای بزرگ دولت در این زمینه بوده است، در این میان ، خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام موضوعی است که در ماه هاي اخير دستاویز برخی از تندروها شده است. دیپلماسی دولت روحانی را باید از سه منظر مورد توجه قرارداد كه عبارتند از: «رویکرد كلي دیپلماتیک دولت»، «برجام» و «دیپلماسی دولت در منطقه». تحریم‌های دوره جدید مستقیم از سوی آمریکا وضع می‌شود واز این جهت که جنبه بین‌المللی و جهانی ندارد با تحریم‌های دوره قبل متفاوت است چراکه امروزه بسیاری از هم‌پیمانان آمریکا حتی کشوری که نزدیک‌ترین رابطه را با آمریکا دارد مثل انگلستان در این زمینه آمریکا را محکوم می‌کند و بسیاری از کشورهای دیگر هم به همین صورت اتفاق‌نظر دارند که این اقدام آمریکا علیه ایران، خلاف حقوق بین‌الملل بوده است؛ بنابراین هم به لحاظ سیاسی و هم امنیتی ایران برنده برجام است؛ یعنی اگر آمریکا در برجام مانده بود یک بازی برد - برد بود اما در حال حاضر این بازی برد- برد به یک بازی برد- باخت به نفع ایران و به ضرر آمریکاست؛ هرچند آمریکا درراستای اهداف ضد ایرانی خودش در حال فشار واردکردن به ایران است. /نامه نیوز

مخالفت یک امام جمعه با ماجرای ازدواج کودکان

امام جمعه بیله سوار با اشاره به بحث کودک همسری تأکید کرد که این موضوع با عقل و فطرت سازگار نبوده و باید براساس واقعیت‌های روز جامعه برای آن تصمیم گرفته شود. حجت الاسلام اصغر جدایی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه بیله سوار افزود: ازدواج ورود به یک مرحله جدید و خاص در زندگی بوده به طوری که با آن مدل و نوع زندگی تغییر اساسی پیدا می کند. ازدواج پذیرش یک مسئولیت سنگین در زندگی بوده لذا ورود به این مرحله آمادگی و رشد ویژه ای را می طلبد، به همین دلیل ازدواج شوخی نبوده و در آن بحث تشکیل خانواده مطرح است.

وی تصریح کرد: شرط یک ازدواج موفق و صحیح، فقط بلوغ جسمی نیست، کسی که می خواهد یک کانون مقدسی را به نام خانواده تشکیل بدهد باید علاوه بر بلوغ جسمی به بلوغ، فکری، عقلی، اجتماعی، عاطفی، اقتصادی هم رسیده باشد. امام جمعه بیله سوار با بیان اینکه اخیرا در خبرها می بینیم که گاهی یک دختربچه که قطعا به هیچ یک از این بلوغ ها نرسیده شوهرش می دهند و گاهی هم در ۱۰ یا ۱۲ سالگی این دختر بچه مادر می شود، ادامه داد: مادر شدن یک دختر بچه که خود شدیدا به آغوش مادر نیازمند می باشد، ظلم بزرگ به کودکان است. وی متذکر شد: مادر شدن دختر بچه ای که به صدای تپش قلب مادرش نیازمند است اثرات روانی منفی برای آن بچه دارد که جبران ناپذیر است‌، لذا ضروری است مجلس قانون گذار ما باید در این مورد با توجه به واقعیت های روز جامعه تصمیم بگیرد. جدایی با تأکید براینکه کدام عقل سلیمی قبول می کند که دختر بچه ای که هنوز به رشد عاطفی و فکری لازم نرسیده تشکیل خانواده بدهد، بیان داشت: لطفا از اسلام مایه نگذارید و مردم را از دین بیزار نکنید چراکه کودک همسری با اصول مسلم عقلی ناسازگار است. در قدیم دختر بچه ها رشد فوق العاده ای داشتند و شرایط آن زمان فرق می کرد. امروز واقعا مسخره است که دختر سوم دبستان همسر شود. /مهر

فیلتر کردن فضای مجازی خلاف مصالح ملی کشور است

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید با بیان اینکه فیلتر کردن فضای مجازی خلاف مصالح ملی کشور است، گفت: به فضای مجازی در توسعه مسائل اجتماعی، سیاسی، آموزشی و به خصوص در حوزه مناسبات بین‌المللی نیاز داریم. لذا باید به جای محدود کردن فضای مجازی آن را توسعه دهیم. علیرضا رحیمی عضو هیأت رئیسه مجلس تأکید کرد، فیلتر کردن فضای مجازی خلاف مصالح ملی کشور است و باید به جای محدود کردن به سمت توسعه فضای مجازی حرکت کرد. وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره لزوم استفاده از فضای مجازی برای مقابله با تهدیدات دشمنان گفت: فضای مجازی واقعیتی غیر قابل انکار است که برای مردم اهمیت پیدا کرده و جزو خدمات ضروری محسوب می‌شود حتی در برخی موارد برای شهروندان حیاتی بوده، این واقعیتی است که نمی‌توان آن را انکار یا سرکوب کرد. /خانه ملت

حرف‌هایی که درباره فیلترینگ می‌زنند برای جمع کردن رأی هست

حجت الاسلام حمید شهریاری رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه پیش از ظهر امروز در نماز جمعه این هفته تهران درخصوص ظرفیتهای فضای مجازی گفت: در قوه قضاییه مشکل اساسی و بنیادین برای ابلاغ اوراق قضایی داشتیم. وی ادامه داد: هیچ کدام از این دو نظر کامل نیست و نظر مفیدی هم نیستند هیچ کس قائل به بسته بودن فضای مجازی نیست و برخی برای اینکه راه میانی را نروند حرفهای خلاف واقع می‌زنند. شهریاری گفت: کسی قائل به بسته بودن فضای مجازی نیست همانطور که امام فرمودند ما با سینما مخالف نیستیم بلکه با فساد و فحشا مخالفیم و ما هم نمیگوییم که باید بسته شود این افرادی که برخی حرفهایی درباره فیلترینگ می‌زنند برای جمع آوری رأی حرفهایی می‌زنند زیرا هیچ کس قائل به بسته شدن فضای مجازی یسنت. رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: از طرف دیگر آنهایی که دلسوز نظام و انقلابند معتقدند که این فضا باید مدیریت شود آن چیزی که ما معتقدیم مدیریت فضای مجازی است و نه بسته شدن فضای مجازی. مدیریت یعنی اینکه ما مراقبت کنیم تهدیدهای این فضا را یعنی پیشگیری کنیم از اتفاقاتی که احتمال وقوع دارد و مسأله مدیریت فضای مجازی است که داریم درباره آن حرف می‌زنیم.

قاچاق ۱۷۰۰ کانتینر ظروف شیشه ای در سال های ۹۳ تا ۹۵

محمد دهقان با ارسال نامه ای به وزیر اقتصاد و دارایی از قاچاق ۱۷۰۰ کانتینر ظروف شیشه ای از طریق کارت های اجاره ای بین سالهای ۹۳ تا ۹۵ خبر داد. در این نامه آمده است: در سال های ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵ آقای ه. الف از طریق کارت های اجاره ای و با بکارگیری برخی عوامل انسانی اقدام به وارد کردن حدود ۱۷۰۰ کانتینر ظروف شیشه ای از کشورهای اروپایی و چین و امارات نموده است و برای فرار از پرداخت حقوق گمرکی، کشور چین را مبدأ همه ظروف مذکور اعلام کرده است. مطابق اعلام کتبی ناظر گمرکات استان هرمزگان به تاریخ 1396. 12. 20 آقای ه. الف (از طریق عوامل خود) با جعل اسناد گمرکی و بارنامه مربوط به حمل حدود ۱۷۰۰ کانتینر در قالب ۹۹ اظهارنامه گمرکی، حقوق دولت را ضایع کرده است. /تسنیم

محرومیت ‌نماینده ‌مجلس ‌روحانی‌ از ورود به ‌استادیوم‌ها

یک نماینده مجلس سه ماه از ورود به استادیوم محروم شد. محرومیت حجت الاسلام عبدالحمید خدری، نماینده بوشهر در مجلس از ورود به استادیوم ها توسط کمیته انضباطی ابلاغ شده است. حجت الاسلام عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر، دیلم و گناوه در مجلس شورای اسلامی، بخاطر رفتار ناشایست سه ماه از ورود به استادیوم های ورزشی محروم شد. طی این حکم که از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال صادر شده است، این نماینده به دلیل رفتارش با داوران و ایجاد تنش در مسابقه تیم های پرسپولیس گناوه و نفت و گاز گچساران سه ماه از ورود به ورزشگاه محروم شد.

اشتراک گذاری
برچسب ها
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹۷
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲۸۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
قطعا این نظر شما که فرهنگ باعث انقلاب شد درست است و چون فرهنگ درست شد همه چیز هم درست می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
تابناک چرا بقیه متن من را سانسور کردی
واقعا که
مگر مشکلی داشت که گفتم یکی دیگر از علل انقلاب اقتصاد مردم
بود که ناجور بود
ناشناس
| Germany |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
مشکل ما فرهنگ است که در سطح دوران قاجاریه نگه داشته شده است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
مگر حضرت امیر ملاک حکومت اسلامی را کم شدن فاصله فقر و غنا نگفتند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
باید به دانشگاه های پیام نور و علمی کاربردی و سما و غیر انتفاعی مجوز پذیرش پزشک بدن تا انحصار پزشکی در ایران و درامدهای خارج از عرفشون از بین بره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
ایران هرگز آباد نخواهد شد

مشکل اصلی خود مردم هستند
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
چطور میتوان تاریخ معاصر را که ۵۰ درصد شان هنوز زنده هستند و فیلم و عکس و متن سخنرانی ها و اسناد و
روزنامه هایش موجود است را به این راحتی منکر شد و تغییر داد ؟
در سال ۵۷ مردم با هدف تغییرات اساسی در سیستم اقتصادی که باعث بیماری هلندی و تورم و رکود شده بود و هم چنین برداشتن سیستم سیاسی سلطانی فردی انقلاب کردند

بهر حال هم اقتصادمان بدتر شده و هم اعتقادات و فرهنگمان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
جناب آقای مصباح لطفاً بفرمائید شما در سال 1357 کجا تشریف داشتید. اگر در ایران بودید قطعاً سخنرانیهای امام خمینی را به خاطر دارید. اجازه بفرمائید من بخشی از یکی از سخنرانی های ایشان را به خاطر شما بیاور.
"ملت ایران روی منابع نفت و گاز نشسته اند چرا باید این مردم پول آب و برق و گاز و نفت بپردازند."
ایا این سخنان جنبه اقتصادی دارد یا جنبه فرهنگی؟
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
درست می گوید آقای مصباح.مردم خوشی زده بود زیر دلشان سال 57 برا تنوع انقلاب کردند و بعد تا جنگ تموم شد همینطوری برا تنوع 400 هزار شهید دادند.
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
جناب آقای مصباح از دری که فقر وارد شود ایمان می رود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
جناب مصباح ای کاش سال ۵۶ و ۵۷ جنابعالی این حرفها رو میزدید
ناشناس
| Australia |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
جناب آیت الله حضرت علی هم فرمودند فقر از یک در وارد بشه، ایمان از در دیگه میره....
ناشناس
| Canada |
۰۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
قطعا هدف ایشان تبدیل دلار به 14000تومان بوده. اهداف فرهنگی پیشکشتان.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
سوال مهم.جناب حسن آقای خمینی دقیقا الان کجاست وچرا نمیا دوباره بگه برای پیشرفت به روحانی رای بدین.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
منظور ایشان دین اسلامی هست که خودشان مد نظرشان هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
آقای مصباح ، عدم فقر و کاهش طبقات اجتماعی از لوازم اولیه استقرار دین اسلام در یک جامعه است
حالا اگر جنابعالی نظری غیر از این دارید بفرمایید
مصطفی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
وقتی که فقر وجود داشته باشه، فرهنگ هرگز درست نخواهد شد. شکم گرسنه دین و ایمان نداه. جالبه، اگر اینجور باشه که شما می فرمائید پس جرا امام اول انقلاب زاغه نشین ها رو پس چرا انقدر گفتن این انقلاب مستضعفینه؟!! لطفا آرمان های انقلاب رو تحریف نفرمائید چون همه اسنادش وجود داره. خدا رو شکر واسه زمان پیامبر نبوده، فیلم و صوت و کتاب ها همه هست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
. حال برفرض که مردم بخاطر اقتصاد انقلاب نکرده باشند برای این هم انقلاب نکردند که در فقر تنگدستی زندگی کنند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
پس حداقل به ما بگید مبارزه با فقر اگر وظیفه مسولین نیست پس وظیفه کیه؟
علی
| United Arab Emirates |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
چرا دعوا و بحث اضافی می کنید ؟ خدا را شکر به سبب وجود اینترنت یک جستجو در گوگل بکنید متن سخنرانی ها اعلامیه ها و مصاحبه های امام خمینی موجود است و مستند از روی آنها جواب بدهید .
خیلی راحت است تا مستند با هم حرف بزنیم و امکانش خدا را شکر مهیا است
مردم برای بر انداختن یک حکومت سلطانی فردی که اجازه دخالت مردم در حکومت را نمی داد و گسترش فقر بدلیل بالا رفتن ۵ ساله تورم و انتظار از اینکه با آمدن امام خمینی و در دست گرفتن حکومت بدست روحانیون ارشد که بر کار دولتهای منتخب نظارت میکنند به رفاه اجتماعی آزادی در انتخاب دولت و مجلس و عدالت و رفع فقر و فساد و تبعیض خواهند رسید
ولی چرا به هدف نرسیدیم
که به اکثر سوالها از طریق اینترنت بصورت مستند و دقیق موجود است
خوشبختانه فقط ۴۰ سال گذشته و تمام فیلمها و متن سخنرانی ها و صفحات روزنامه ها و اعلامیه ها و بحث ها و جدل ها و اتفاقات موجود است .و فقط باید کمی وقت بگذارید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
جرا حضرت امام در سخنرانی معروفشون فرمودن برق اب مجانی میشه و پول نفت تقصیم میشه الزایمر که نداریم هدف یکی نبود ولی مسایل اقتصادی هم بود بخصوص وضع روستاها و اربابای اون هم مسیله مهمی در وقوع انقلاب بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
این ناشناسی که گفته:باید به دانشگاه های پیام نور و علمی کاربردی و سما و غیر انتفاعی مجوز پذیرش پزشک بدن تا انحصار پزشکی در ایران و درامدهای خارج از عرفشون از بین بره. واقعا فرد فهمیده و از خانواده بزرگ و اصیل و صد البته باهوش و باتجربه ای است و به درد اداره مملکت میخورد
ناشناس
| United States |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
اگر هدف اقتصاد نبود چرا وعده آب و برق مجانی داده شد تابناک هرچه ما می نویسم یا همه یا قسمتی از آنرا حذف می کنی این امانت داری نیست
علی
| United Arab Emirates |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
از قدیم گفتند که : سیر از گرسنه خبر نداره و سواره از پیاده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
جناب آقای مصباح
لطفاً مروری در سخنرانیهای ابتدایی امام خمینی داشته باشید که فرمودند: این مملکت مال پابرهنه ها و زاغه نشینان است
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
دیگه زیادی شلوغ نکنید مزاح فرمودند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
تاج زاده گفته که انقلاب نکردیم که فیلم اعترافات بخشی پخش شود..
بله جناب تاج زاده ..انقلاب نکردیم که نجومی بگیر داشته باشیم!
برخی رانت خواری رو حقشون بدونند!
دورت گذشته مربی..
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
ما انقلاب نکردیم که از اسلام فقط اسمش را یدک بکشیم
ناشناس
| France |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
تاج زاده چکاره هست مگر نظرش نافد در تصمیم گیری سیاسی کشور نیست . سهروندی بوده نظر داده
ناشناس
| Australia |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
یک جا مراجع نظیر ایشون تقصیر به گردن گرفتن؟؟؟ کار فرهنگی مملکت تا حالا دست کی بوده؟؟؟
فرشاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
هر موقع افتضاح اقتصادی اصلاح طلبان تیتر ۱ میشه ، با رسانه های زنجیره ای و حامیان خارجی شون ، روی فیلترینگ و مشوق های جنسیتی مانور می دهند( گفتمان بزن و برقص)
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
این چرت ها را از کجا آوردی!؟
ناشناس
| France |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
نه فرشاد جان اولویت اول چه ثروت و چه قدرت باید به خودیها باشه . فیلترینگ هم‌برای خودی نیست . بیکاری هم برای خودی نیست . هنوز تا صد سال کار داره فرهنگ سازی . بزن و برقص کجاست . جای هست مردیم از این همه غصه و غم خانم مرضیه که سه روز حبس کشید ما ناراحت شدیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
خوب حرف های کیهان رو تکرار میکنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
چرت و پرت نگو
ناشناس
| France |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
نه الویت اول از نطر اصولگرایان واگذاری مراکز تولیدی با سرمایه ده درصد به گروه خودمانی هست کلیپ ها را ببین حاصل دستاورد شماست . شرکت خودم هم اینچنین واگدار شد بدون اینکه بگویند سهم کارگران سه درصد چی میشود .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
اره اینقدر چرت است مثل بقیه کار های شما اصلاح طلبها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
فرشاد درست میگه .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
یک طوری از تفاوت دوران اصلاحات و اصولگرایی صحبت می کنید که انگار تفاوتشان از زمین تا آسمان بوده!نه آقا!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
جناب علم الهدی هنوز عده ای غرب زده ، امریکا را ابر قدرت می دانند و این کشور را قدرت همیشگی جهان و به خاط همین است که نمی توانند درست فکر کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
نه ما که میخواهیم جهان را بگیریم
و این وضعیت را صادر کنیم.!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
بله که ابرقدرت چون فرهنگ صادر می کنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
خواستیم صادر کنیم ولی خودمان بزرگترین وارد کننده شدیم و بیشترین مهاجرت تحصیل کرده ها و جوانان را شاهد هستیم
ناشناس
|
France
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
آقای مصباح درست گفتند هدف از انقلاب و تحمل خسارت ها بخاطر خوب شدن وضعیت اقتصادی نبود . برای آب و برق مجانی بود . برای این بود که اگر من از اصفهان تا مشهد با اتوبوس مسافرت کردم رایگان باشد . تغذیه مدارس رایگان باشد . کلا زدیم کل معامله ای که در چهل سال پیش با مردم بستید بهم زدید آلان انگشت به دهن مانده ام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
هیچ کس نگفت اب مجانی و ادرس غلط به شما دادند
ا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
اب و برق مجانی برای فقرا گفته شده قربان
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
ناشناس ۲۱:۳۰ دقیقا بگو ما ملت غیر از فقیر کی میتونیم باشیم؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
حتما این آقا وضعیتش خوبه که این حرفها را زده
ناشناس
| Bulgaria |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
اینقدر سند آب و برق رایگان قوی است که نمیتوان انکار کرد، سر این مسائل بحث نکنید، مشکل آب و برق مجانی نیست، بلکه الان مشکل تفکری است که مردم را بدهکار جلوه میدهد
ناشناس
| France |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
شما مثل اینکه سه تا انتخابات را باختید دارید کیج و تاب میخورید . سند به ان محکمی انهم در روز اول انقداب . حالا جو را تعییر نده .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
فقیررا شما هنوز ندیدی که شام شبش محتاح است و نه کسیکه سطح رفاهش بد است و نمی تواند به صورت کامل خرج کند
خطاب به۲۱:۴۱
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
فیلم کامل ان را ببین تا بفهمی که سخنان را سانسور کردند و معنی ان را عوض کردند
تابناک چرا سانسور می کنی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
تابناک سانسور چی برای چی منتشر نمی کنی مگر دروغ گفتم و یا امنیتی است
امام فرمود اب را برای مستضعف و فقرا مجانی کنید و در جایی دیگر در جواب به دولت ان زمان گفت که دل به این چیز اب مجانی و غیره نکنید و امام نگفت که برای همه و مجانی شود و فیلم کاملش در اینترنت است
مشکلت چی هست تابناک الان با این؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
شما سنت قد نمیده. من خودم تو سخنرانی امام بود. خودشون گفتن اب و برق مجانی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
شاید آقای مصباح درست میگوید ،هیچیک از مردم هم که در دوران انقلاب نبوده اند و حرفهای امام «ره»و دستورات اقتصادی که دادند هم نشنیده اند. لابد چیزهایی که از انقلاب میدانیم هم در خواب دیده ایم.
راستی من که اسمی از آقای مصباح یزدی نشنیده ام، شما شنیده اید ؟
آقای مصباح ،حداقل یکی از اهداف انقلاب رفاه مردم بوده ،باید باشد و هنوز هم هست ،هر چند که خوشایند برخی نباشد.
آدم گرسنه دین و ایمان ندارد
ن
| United Arab Emirates |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
مسولین لطف کنند ثروت خودشون قبل از انقلاب و حال رو اعلام کنن،
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
در این اوضاع بد اقتصادی و تحت شرایطی که مردم در فشار هستند از صاحبان تریبون ها خواهشمندم که نمک به زخم مردم نپاشید. حالا گفته شده آب و برق مجانی یا نگفته شده. الان مسئله مهم بسیج همگانی برای برون رفت از این اوضاع وخیم است که رفته رفته بدتر هم می شود. هدف از انقلاب پایان داده به اشرافیت بود که متاسفانه فقط آدم های طبقه اشرافی تغییر کرد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
حالا به فرض نون وآب رایگان درست.به روحانی بگین بادلار چه کردی؟گوشت کیلویی چند .شمایی که دم از رایگان میزنی خودت به روحانی رای دادی
رحمن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
من خودم با گوش خودم شنیدم امام فرمودند ما آب و برق را مجانی میکنیم. نه بیشتر و نه کمتر.همان موقع هم بعضی ها مانده بودند که مگر میشود آب و برق مجانی باشد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
در سخنان امام به وضوح گفته شد که دلخوش نباشید که آب و برق را مجانی می کنیم ... ما هم دنیا را آباد می کنیم هم آخرت ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
مدعیان fatf و شفافیت ، حتی حاضر نیستند رایشان برای ملت شفاف باشد...راستی چرا سامانه حقوق مدیران رو
راه اندازی نکردید ؟!
ملت نامحرم
کدخدا محرم
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
وقتی حزب قدرتمند نداری نماینده به پشوانه نداشتن حزب قدرتمند جرات شفافیت رای را هم نخواهد است و نخواهد توانست از رای مردم حفاطت کند . وقتی مردم صلاحیت اولش را ندارند پس انتظار اضافه نباید باشه . تو اول پی و پایه دمکراسی را نادیده گرفتی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
اینترنت خودش کلی یک دنیا است برای خودش ولی وقتی برای چند تا سایت و پیام رسان محدودیت ایجاد می شود چه بلوایی شروع می شود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
فردوسی پور گمان می کرد که با قهر از تلویزیون ، برنامه اسیا ۲۰۱۹ مخاطب نداره ..اما با اجرای میثاقی ، تو یه برنامه ۴ میلیون نفر ، تو نظر سنجی شرکت کردند..
درس عبرتی شد که دیگر گول رسانه هایی که با اهداف سیاسی این ادم ها رو بزرگ می کنند ، نخورد..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
ما نتوانستیم حتی یک نفر مجری قابل و محترم مثل فردوسی پور را نکه داریم واقعا تاسف باره
ناشناس
| United Arab Emirates |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
عوضش جهت احترام به شعور مخاطبا آقای خیابانی رو آوردیم تا حالشو ببرید!!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
اگر فردوسی پور بد هست پس چرا یکی را اوردید که کارها و حتی حرف زدن ان را تقلید میکنه البته خیلی ناشیانه که دیدنش و تحمل اداهاش صبر جمیل لازم دارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
بدقت نگاه کنید باند فروسی پور که نباشه تیم ملی داره قهرمان میشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
تا امثال خیابانی هست با آن لبخند ژوکند و حماسه سرایی ها سوهان روحبینندهباشهگجایی برای فردوسی پور با دانش و ادب نیست متاسفانه !!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
حتما از فامیل های میثاقی هستی که براش تبلیغ میکنی !!!!
ایشان که در حرف زدن انگار دنبالش کرده اند وباید گوشاتو تیز کنی تا بشنوی چی میگه !! کجا و فردوسی پور با دانش کجا !!!!!!!
منزلت ایرانی
| United States |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
گزارشگر و مجری باید متین و باشخصیت باشه، مثل آقای خیابانی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
فوتبال بدون فردوسی پورمعنانداره.اینوبفهم صداوسیما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
بی اعتنایی مردم در اتوبوس BRT به ابتکار ، پیام واضحی به جریان سیاسی « تکرار » بود که دیگر ژست گرفتن جواب نمیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
به اعتراض به اشغال سفارت امریکا بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
اگر تکرار طرفدار نداره پس شما از چی واهمه داربد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
البته اگر به بعضی دیگر از مردم باشد بی اعتنا نبوده و طور دیگری برخورد می کنند و برایشان هم فرقی نمی کند از کدام جناح سیاسی باشد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
دیگه توی ایران طرفدار نداره. چون تمامشون به فکر منافع خودشون هستند نه مردم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
سال ۷۴ ، در دولت هاشمی ، نرخ تورم ۴۹ درصد و مردم به شدت ناراضی ...به یکباره برای عوض کردن فضا ، فایزه در تیر ۷۴ ، بحث موتورسواری زنان رو مطرح کرد...!
سخنان اخیر روحانی هم ادامه همون تاکتیکه که البته الان اون کارت سوخته..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
کارت سوخته یعنی چی؟ من منظور از سوختن کارت را نمیدانم . میشود توضیح دهید؟
ناشناس
| France |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
نه دادش . اشتباه بعرض رسیده منطورش این هست که وقتی خانمی در پارک در حال دوچرخه سواری هست برای تقابل با فرهنگ دوچرخه سواری بانوان میشود یواشکی دوچرخه اش را پنچر کرد تا دیگر نتواند راه برود کمی به کلیپ ها دقت کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
یعنی دوقطبی سازی فرهنگی جواب نمی ده..دوران دیوارکشی تموم شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
وقتی برجام اجرا می شد ما هم خوشحال بودیم ان هم فقط برای محدودیت برای چند سال ولی خیلی ها می گفتند این توافق نقص دارد و ممکن است بزنند زیرش و همین طور هم شد
حالا شما با این دستاورد بزرگتان چرا مانند قبل برجام مشکل داریم و فقط ژست تبلیغاتی درست کردین ولی عملا مانند سال ۹۱ هستیم
اگر خودتان بچه هستید خوب باشید ولی ما را بچه حساب نکنید
پاسخ ها
علی رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
مغز کوچولویی خوب. بچه نبیستی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
با برجام رسیدیم به گوشت کیلویی ۱۰۰ هزار تومان!!
انوقت تندروها معتقدند برجام به اهدافش رسید..! بله هدف شما دست دادن با فابیوس بود که محقق شد !
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
گوشت و سبزی و ماست که تولید خودمان بود پس چرا گران شد تقصیر برجام بود یا نه تقصیر مال تفسیر اشتباه از قواید و علم اقتصاد بود . یا نه تیوپردازی بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
حاج آقا روایت داریم فقر از دری وارد شود ایمان از در دیگر بیرون میرود.
یعنی چی هدف انقلاب را رفع فقر و محرومیت نمیدونید؟ هدف انقلاب چیه؟ عزیز من عارفان هم میگن برای رسیدن به خدا باید انسان زندگی معمول و راحتی داشته باشه نخواهد شب و روز دنبال اقساط خونه و... باشه جوون باید سریع ازدواج کنه و...
اگر شرایط اقتصادی خراب باشه تمام وقت و انرژی مردم سر موارد بیخود هدر میره... با ذهن مشوش چطور میشه شب برای نماز شب بیدار شد؟ با شکم گرسنه چطور به نماز ایستاد؟
برای رسیدن به جامعه آرمانی وظیفه مسئولان ساختن جامعه ای هست که مردم در اون نخواهند روز و شب به فکر قیمت گوشت و شیر و ماست و مرغ و... باشن...
نخواهند صب تا شب بدوند ولی باز نرسن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
سخت نگیر داداش برخی فقر چه میدونن چیه از شرمندگی پیش زن و بچه خبر ندارن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
اصلاح طلبان از هرج و مرج در ونزویلا خوشحال شدن مثل ترامپ و نتانیاهو..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
شما بفرما عزاداري كن به خاطر ونزوئلا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
محمود بدو بهداد رفیقت برس.
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
این ادعا را از کجا آوردی!
ناشناس
| United Arab Emirates |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
ونزوئلا چند سال دیگه تخریب میشه ، مادورو راضیه کشور شخم زده بشه و مردم آواره بشن ولی از قدرت کنار نکشه
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
آیت‌الله مصباح یزدی، با عرض ادب و احترام
از اینکه چنین فرمایشی کردید بسیار در حیرتم .... هدف انقلاب و هر حکومت درستی اول از همه عدالت است و سپس و مطمئنا خود به خود رضایت مردمی افزایش میابد چون ثروت و موقعیت های موجود عادلانه تقسیم میشود.
بحث مردم هم انقلاب نیست بلکه مسئولین فعلیست که به درستی به وظایفشون عمل نیکنند که اگر درست عمل میکردن وضعیت اینچنین نبود.

آیت‌الله مصباح یزدی عزیز لطفا به فکر برقراری عدالت و ظلم ستیزی باشید که وضعیت موجود بدجور عقاید مردم را منقلب نموده است .به فکر برکناری مسئولین نالایق و مجازات مسئولین و آقازادگان باشید
کمر مردم شکست ....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
حرف در ذهن آیت الله می گزاری؟!
ناشناس
| France |
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
ایشان و دیگر روحانیون امروز در سخنرانیها بصورت متاقص حرف زدند یعنی ایشان گفتند برای اقصاد و یا ارزانی انقلاب نشد ولی در چندین شهر ایران همزمان امام جمعه گفتند که گوشت چرا گران هست این تعارض در رویکرد سیاسی برای مردم سخت شده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
کسی که خود فقیر نیست نمیتواند فقر را هم درک کند .
ناشناس
|
France
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
از بین بردن فقر و محرومیت از وظایف مسلم هر حکومت است‌ و اگر حکومت، اسلامی باشد برای اجرای هر چه بهتر احکام اسلامی حتما باید فقر و محرومیت ریشه کن شود که در اینجا وظیفه حکومت اسلامی مضاعف است.
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
نظر امام جمعه بیله سوار صحیح است.
م ح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
جناب اقای مصباح انقلاب در درجه اول برا کرامت وانسانیت خودمان بود وبعد از ان زندگی شرافت مندانه در کنار امیزهای دینی اگه فقر از دری وارد شود ایمان از همان در خارج میشود شما اگه به قاضی به محکمه میروید یک طرفه نروید من کارگر در شانزده ساعت کاری کار نمیتوانم دیگه از پس زندگی بخور نمیر برایم برخی مسئولان قبل از انقلاب چه وضعی داشتن والان در چه وضعی هستن ظرف چند سال صاحب همه چی شدن به دور از ذر ه ای کار پس چر زندگی انچنانی برا خود دست وپا کرده اند مگه ما از این مردوم و از این مملکت سهمی نداریم چراباید زمین تا اسمان بین برخی از حضرات ومردم فاصله طبقاتی باشد مگه ما انسان نیستیم عدهای دارن خود فروشی میکنن تا نان شکم بچه هاشنو سیر کننن
رضا
|
United Arab Emirates
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
جناب مصباح عقلای قدیم گفته اند شکم گرسنه دین و ایمان سرش نمی شود اگر شما دنبال دین داری برای مردم گرسنه هستی مشگلی نیست ولی بهتر است بدانیداین نوع در جامعه خریداری ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
زحمتی بکشین سرچ کنید یا بروید سایت دولت . ببینید بودجه ای طی پنج سال روحانی به حوزه اختصاص دادند چقدر بود با ان پول چقدر مدارس و بیمارستان مجهز میشود ساخت ایشان حق دارند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
علت اصلی خارج شدن امریکا از برجام خود برجام و موشک نیست وعلت اصلی ان این است که حدودا دو سال پیش خیلی از کارشناسان داخلی می گفتند با این وضعی که دولت در بازار ارز و بانک و جاهای دیگر درست کرده دیر یا زود اقتصاد منفجر می شود و امریکایی ها هم با اطلاع داشتند ار مشکلات اقتصادی ما از برجام خارج شد تا این فشار اقتصادی بیشتر شود
ناشناس
|
France
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
اقای قابل چشم ما به دست کدخدا نبوده و تصور تعامل با دنیا براساس منافع متقابل داشتیم که برخی متاسفانه دوست نداشتند.اگر واقعا به این نتیجه رسیدید؛ ماندن در برجام خیانت است و هر چه سریعتر خارج شوید!!!هر چند مسلما نتانیاهو از این بابت بسیار خشنود و متشکر خواهد شد.التماس ذره ای بصیرت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
دوست عزیز اگر در برجام بمانی به همان حقوقی که داستن استفاده از انزی هسته ای هست و اگر خارج شوی دیگر این حق را نداری ولی اختلاف ایران و امریکا سرجایش هست و برای همیشه خواهد بود حالا بعدا چه سازکاری دارد باید فکر کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
فیلترینگ در قرن 21 یعنی کودک فرض کردن مردم !!!

فیلترینگ را اول از مسئولان مخصوصا آقای ظریف که دائم در توییتر هستند شروع کنید تا بفهمیم نیت شما خیر است نه سانسور !!!!!
ناشناس
|
Switzerland
|
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
جناب مصباح یعنی مردم ازگرسنگی بمیرن !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
مردم نه ، رعیت !!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
پس دیدین مردم در انتخابات به ایشان رای ندادند . حالا چرا رای ندادند خودم جز رای ندادن به ایشان بودم . باید در سیاست طرف شما رصایت مردم هست ایشان رصایت را تعریف دیگری دارند . بهرحال این حرف ها دارد بیان میکند که وقتی در دمکراسی و در انتخابات شکست بخوری به درجه اتصابات ارتقا سمت بگیری دیگر حرف از مردم نخواهی زد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
بله آقای مصباح هدف ما از انقلاب تقسیم عادلانه بین همه مردم بود و جوانان سالم باشند و سر کار بروند و زندگی سالمی داشته باشد الان بخاطر فقر فحشا بیداد میکند
شما که روایات را بهتر از ما میدانید که فقر از دری که وارد شود ایمان از در دیگر خارج میشود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
مردم در سال 57 فقط می دونستند چی نمی خوان
فقر و تبعیض و فامیل بازی نمی خواستند
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
متاسفانه کار مرمت قنات در روستای ما رو واگذار کردند که بسیج سازندگی که به طور کلی اب روستا قطع شد اخه چرا در کاری که تجربه ندارید دخالت میکنید و با ابروی این نهاد مقدس بازی میکنید ، این اتفاق برای چند روستای دیگه هم افتاده .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
حضرت ایت ا... با شکم گشنه ایمانی نمیمونه مگر هدف انقلاب غیر این بود که محرومیتها ریشه کن شود
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
جناب علم الهدی لطفا کمی به فکر وحدت ملی باشید ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
ایشان خود وحدت ملی هستند ،فقط حول ایشان جمع وشدید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
اتفاقا یکی از اهداف مهم اسلام برقراری عدالت است.و امام علی بسیار برای برقرای عدالت تلاش نموده و سهم ویژه خواران را قطع کرده و در قران هم بسیار برقراری عدالت مورد تاکید قرار گرفته
dayani
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
آقای مصباح فرض ما همیشه این بوده است که کمونیسیم و لیبرالیسم مدعی برقرار عدالت به مفهوم فقرزدای هستند ( این ادعایی است که در عمل خلاف آن دیده می شود) ،بلکه این اسلام است که توان برقراری عدالت و فقر زدایی از جامعه را دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
یعنی شما از ایشان اسلام بهتر میدانی!
رضا
| United Arab Emirates |
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
مسلم است که بهتر می داند از همین حرف ایشان پیداست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
عدالت رو در کشورهای اسکاندیناوی میشه دید،میتونیم علتش رو بررسی کنیم و اگر بفکر مردمیم آن را اجرایی کنیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
اقاي مصباح ، قرار هم نيست هدف انقلاب ايجاد فقر و محروميت باشد. متاسفانه فاصله فقير و غني بيشتر شده و عدالت اجتماعي و اقتصادي ، كمتر . بنده كه از نسل انقلاب بودم هرگز چنين روزهايي را تصور نمي كردم.
ناشناس
|
France
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
مارکسیسم و لیبرالیسم در حال فرو پاشی هستند برای اینکه از زمان برده داری و سپس بسمت سرمایه داری و سپس لیبرالیسم و بعد کمونیست در شوروی سقوط کردند . اما یک موضوعی بحث نشده که اگر لیبرالیسم بد هست اخ هست چرا اینقدر برای رفتن به انجا از دریای سیاه و مدیترانه با قایق جانشان را جهان سوم از دست میدهند . آیا انجا جهنم هست یعنی آزادی مدنی و عقیده وجود ندارد
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
بهتره بعضی از عزیزان دست از تهدید رییس جمهور بردارند ؟! جالبه انتقادی در مورد احمدی نژاد نمی گویند ؟! خودتون بهتر میدانید روحانی کشور رو از جنگ نجات داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
احمدی نژاد دستپخت خودشونه ؟! بصیرت انها زیر سوال میره ؟؟؟؟؟؟؟
م ح
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
این ملت پس چوب خشک هستن که روحانی وتفکرات عوام فریبانه که سایه جنگ رو از سر ما کم کرد پس این جوانای باغیرت رفتن هشت سال با دست خالی با دنیا جنگیدن برا شر ف وناموس خاک این مملکت هیچن واقعا که رو نیست سنگ پا رو روسیاه کردین شماها
ناشناس
| France |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
روحانی کجا در گروه اصلاح طلبان هست . حالا هر کی شعار اصلاح طلبی داد مگه میشه اصلاح طلب . فقط خاتمی اصلاح طلب هست . من خودم چون کاندید مستقل اصلاحات نبود به روحانی رای دادم فقط برای عبور از تفکر اصولگرایان
جانباز 70درصد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
بنظر می رسد حرفها بصورت مخملی در حال تغییر می باشد . از مردم گرسنه و غرق در معیشت و صفهای گدایی گوشت و ..... چه می دانید . انقلاب اسلامی را برای این مردم بروز داده اند که اصل فقر و ناعدالتی را دیگر نبینند . کشوری بسازیم همانند مالزی و تایوان ... همانند امارات و قطر و بحزین و کویت و ...... ما را چه شده است.. ... حال زارم را نپرس که خود گواه است ... رنگ رخساره ام از بیکاری و افسردگی فرزندانمان پریشان است ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
کاش یک نفر نظرات مردم را به اطلاع حضرت مصباح می رساند. از دوستان و شاگردان ایشان تقاضا دارم نظرات را به ایشان منتقل نمایند. تشکر
ناشناس
| France |
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
۲۲.۰۶
.برخی نظرات برای من وشما بیفایده است ولیکن برای برخی اب و نان هست
امین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
امام جمعه بیله سوارکه بزرگوارهستندبایددرکنارواقعیت جامعه یک واقعیت دیگر راقراردهندبه نام واقعیت شرع مقدس .ازنظردین اسلام برای ازدواج بعدازسن بلوغ دیگرسن خاصی ملاک نیست ببلکه بعدازبلوغ ملاک رشداست ممکن است دختری درسن پایین به مرحله رشدبرسداون وقت جلوگیری کردن ازازدواج اوخصوصااگربراوشرعاواجب شده باشد مسولیتش باکیست کدام فقیهی زیربارچنین مسولیتی می رود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
این نطر که ۹ سال قمری دختر از دواج می تواند بکند مردم را از دین دور می کند آقای محترم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
تو همون ۹سالگی دخترت رو شوهر بده. نگران باقی مردم نباش. ضمنا منظور رشد عقلی است نه جسمی. عقل که می‌دونی چیه دیگه!؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
تو اگه خودت دختر داشتی می تونستی 9 سالگی بدیش به یه آدم 25 ساله،،؟
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
دوست عزیز سن ازدواج به شدت بالا رفته، این همه مجرد مطلق داریم، تبعات طلاق و فساد وفحشا را گردن کیست که حالا شما نگران ازدواج نکردن بچه 9 ساله هستی؟
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
من موندم یه ادم شاغل 30 ساله که ماهس 3 تومن میگیرم جرات ازدواج کردن ندارم. بعد اون بچه رو میخوان به زور دین شوهر بدن یا به پسری که حالتی بهش دست داده میخوان زن بگیرن؟ بعد اصلا فرض کنیسمی به بلوغ جنسی و جسمی و عقلی هم رسیدن. الان میخواین اینارو از خونتون بندازین بیرون؟ قراره برن تو کپر زندگی کنن؟ برت=ن تو غار کار کنن؟ قراره خرج لباس دختر رو بابای پسره بده؟ این چه داستانیه اخه. باشه . همه ما قبول میکنیم. به یه شرط. اونم اینکه همه موافقای این طرح دخترای بالای 9 سالشون رو عروس کنن. . طبق شرع و عرف هم هست. شما هم نفری سه تا از دخترا ی مدیران رو بگیرید هم اسلام به خطر نمی افته هم ما از تجرد در میایم. هم از بابت مسئولان به نون و نوایی میرسیم. موافقان اعلام امادگی کنن.
م ح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
منم یه سوال از اقای مصباح دارم اگه واقعا شما و بقیه بزرگان تبلیغ دین خدا را دارید پس چرا از دولت دارید حقوق میگیرد ما کجای این دنیایم بفرماید به اوضاع سر وسامان ملت کار وضع مالی شان هم رسیدگی کنند این بزرگواران تامن خقیر ناچار نشم به این وان دروغ بگم سرشان کلاه نذارم قسم ناحق نخورم که اگه چنین نباشد امروز با روزی حلال همان کپر نشینی میشود زندگی کردباحقوق کارگری مگه علی (ع)ماشین ضد گلوله داشت یا صدتا محافظ شخصی داشتمگه دور خانه اش دیوار حصار پنج متری داشت چرا انقدر بی عدالتی وفرافکنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
سوال خوبی است، اما متاسفانه ایشان قسمت نظرات تابناک را مطالعه نمی فرمایند
ناشناس
|
United States
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
در جواب آیت اله مصباح فقط باید گفت : عججججججججججببببب!!!!!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
جناب آیت الله مصباح،اگر هدف انقلاب فقر زدایی نبود بطریق اولی گسترش فقر هم نبود
خودتان بر منبر از قول امیرالمومنین فرمودید که: فقر که وارد خانه ای شود ایمان بیرون می رود.

اکنون می فهمم بی جهت نیست که مبارزه با نفس جهاد اکبر نامیده شده...
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
خوب حتما عدم فیلترینگ در جامعه طرفدارداره رای جمع میشه وقتی نظر مردم این هست که فیلتر نشه نباید فیلتر بشه
پاسخ ها
رحمن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
در همین تلگرام هزاران گروه دینی تشکیل شده بود که همدیگر را از آسیبها آگاه میکردند و همدیگر را در دینداری کمک میکردند اما حالا چی همه هر یک از هم جدا مانده اند
.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
اقای مصباح فقط مردم نگفتن بسیاری صحبت های مبارزان انقلاب و بزرگان همین بوده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
واقع بيني حاج اقا جدايي قابل تحسين است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
شما هم اگر بلدي راي جمع كن .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
آفرین بر امام جمعه بیله سوار که درک عمیقی از وضعیت اجتماعی دختران دارد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
آفرین به این امام جمعه . آفرین به این انسان که دختران زیر ۱۵ سال را بعنوان کالا فرض نمیکند چون میداند که انسان فهم و شعور و عاطفه دارد . درک عاطفه مردم درک به احساس مردم نشان از بلوغ سیاسی ایشان دارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
امريكا خيلي وقت است نابود شده . حالا براي چي ما هنوز هم ميگيم مرگ بر امريكا ، معلوم نيست !!
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
چرا یه عده رییس جمهور تهدید میکنند
پاسخ ها
م ح
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
یه بازی دیگه و سیاه نمای رنگ کردن مردم به قول اون برادر بز رگوار دوچرخه سواری خانومها خانوم هاشمی برا گمراه کردن مردم با دوچرخه عکس چاپ کردن این همه محافظ وماشین ضد گلوله پسواسه کی هست من بدبخت
ناشناس
| France |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
حالا اجازه میدی خانم ها دوچرخه سواری کنند . اگه دوچرخه سوار بشن چی میشه . این حرف ها را به مردم یمن و لبنان هم از قبل گفتند یا نه مثل سخن تمروز آقای مصباح نیاز به تفسیر اره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
برخی آقایان شما دیگه حرمتی برای رییس جمهور قایل نیسید ، هنون اشی که سال ۸۸ بدای ملت پختید کافیه .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
مرکز پژوهش های مجلس گفته در سال اینده تورم افزایش خواهد یافت
حضرات هم که میگن اصلا هدف از انقلاب رفع فقر و محرومیت زدایی نبود...
خدایا چقدر دلم میخواد به حال خودم زار بزنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
امسال آقایان بودجه نگیرند
ناشناس
|
United Kingdom
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
جناب مصباح این سخن یادتان باشد که ادم فقیر دین وایمان ندارد ،.در چامعه که فقر از حد بگذرد ان جامعه ابستن تمام جرم وبزها ومنکرات میشود دیگر کشی با شکلم خالی خود وبچه هایش بفکر هیچ چیز نمی تواند باشد ،دولت ها وظیفه اولیه شان تامین مدد ومعاش وساختن جامعه پاک ومنزه وعاری از جرم وجنایته نه تحمیل به شکم های گشنه وسفره وجیب های خالی مردم استد
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
آدم فقیر چرا باید اینقدر بچه داشته باشد .خدا عقل داده هم فقیر باشی هم ده تا بچه داشته باشی .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
دوست عزیز همین کسانی که الان میگن ما برای نان انقلاب نکردیم چند دهه پیش میگفتن فرزند زیاد بیارید....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
کی الان ده تا بچه داره،من خودم دیدم کسایی ک میگن بخاطر گرونی بچه دار نمیشیم،برای حل مشکلات فقط فشار ب مردم رو بلدید.برین مسئله رو حل کنید،ن اینک صورت مسئله رو پاک کنین
محمد
|
Canada
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
تابناک خواهشا نظرم را حذف نکن.
آقای مصباح به نظرم این گونه اظهاراتتان مردم را از دین و ایمان دور می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
دقیقا میخواستم همین رو عرض کنم، باعث عصبانی شدن مردم می شود. فکر میکنم باید در بین مردم کوچه و بازار زندگی کنیم تا بفهمیم درد و رنج نداری یعنی چه
ناشناس
| France |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
محمد جان من هم دارم تو مملکتی تو زندگی میکنی زندگی میکنم . مصباح حرف نزده بلکه ایده و منش سیاسی را که چهل سال هست کشور با همین روش اداره میشه اگر درست نیست خوب از فردا روحانی بگوید که ما باید برگردیم به داخل کشور فقط فکر ما به داخل کشور باشد دوباره فریاد میکشند که این چه حرفی هست مستضعفان جهان منتطر ما هستند ما در منش انقلابی گیر کردیم .
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
بنظرم به نهاد زیر مجموعه بگین تحقیق کنن چند درصد از مردم به خاطر فقر و بدبختی اقتصادی از دین و فرهنگ زده شدند
جاوید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
کاری با مخالفان فضای مجازی ندارم ، اما مطمئنم این مخالفتها بیشتر برای خوش آیند دستور دهندگان پشت پرده است . در حالیکه ثابت شده اینگونه اعمال قرون وسطایی تاکنون جواب مثبت نداده و نمیدهد .
ناشناس
|
Bulgaria
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
صرفا با فرهنگ نمی توان برای جوان اشتغال ایجاد کرد، صرفا با فرهنگ نمیتوان فقیر را سیر کرد، صرفا با فرهنگ نمیتوان صادرات کشور و بنیه اقتصاد کشور را تقویت کرد.... نمیتوان با وجود فقر جلوی فحشا را گرفت، نمیتوان جلوی سرقت را گرفت، نمیتوان آرامش و تعادل روانی را حفظ کرد. سخنان برخی مخل آرامش و روان مردم است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
جناب بطحایی ۲۹ ابانماه فرمودید معوقات رو ۳ هفته دیگه پرداخت میکنیم ، سه ماه گذشته خبری نشده ؟! به خدا هزینه ها سرسام اور بالا رفته از سال ۹۵ معوقات پرداخت نشده
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
ای کاش بجای برخی موسسات هزینه ها در مراکز تحقیقاتی ، ایجاد زیر ساخت، مدارس، دانشگاها، مراکز فنی وحرفه و درراستای بهبود اقتصاد جامعه صرف می شد اون وقت دین واخلاق مردم هم سرجاش بود ولی متاسفانه جامعه هر روز تهی از اخلاق میشه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
یعنی واقعا مردم واسه فرهنگ انقلاب کردن؟؟ یعنی اقتصادشون اوکی بود برای فرهنگ گفتن انقلاب کنیم؟؟؟
پاسخ ها
علی
| United Arab Emirates |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
برای چیش رو نمی دونم ولی اقتصادشون به راه بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
آقایان آن موقع که مردم انقلاب کردند شما کجا بودید؟
پاسخ ها
م
| Germany |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
فقط متاسفم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
بیشتر وعده های که قبل از انقلاب می دادند برادری و برابری بود .با این که بهترین جوانان مان و بهترین ها را از دست دادیم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
جضرت ایت اله این حدیث ازپیامبراکرم می باشد؟ : لامعاش له لا معاد له
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
رخی نهاد‌ها که هدف اصلی انقلاب اسلامی را رفع فقر و محرومیت وانمود می‌کنند
ولی این اختلافی که بین در ـمد و معیشت زندگ مردم است مسلما جزء تهداف انقلاب نبود
و انرا یک عامل انحراف از اهداف انقلاب میدانند
علی رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
جالب است . از طرفی آقای مصباح نگران تضعیف اعتقادات هستند از طرفی انقلاب هم که می گویند به رفع محرومیت ربط نداشته اعتقادی بوده.
خوب آقای مصباح بالاخره این انقلاب یک هدفی داشته . اگر اعتقادی و فرهنگی بوده چرا بعد از چهل سال می گویید اعتقادات ضعیف شده و نگرانید؟
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
آفرین علی رضا زدی تو خال حالا تناقصات را پیدا کردی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
آفرین
کاش همه قبل از نظر دادن مثل شما دقیق فکر کنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
حضرت آیت الله مصباح
اگر همین امسال حضرت صاحب ظهور کنند آیا با این اختلاف طبقاتی و بعنوان حکومت اسلامی قبول دارند این وضع را
دیار
|
United States
|
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
جناب ایت اللە مصباح یزدی بهتر از هر کسی میدانند کە پیامر (ص) در حدیثی فرمودەان فقر از کفر نزدیک است، بە عبارتی فاصلە فقر با کفر بە اندازە یک تا مو است، و در جواب ایشان باید عرض کنم کە انقلاب خیلی اهداف والایی داشت کە یکی از انها ریشەکنی فقر بود و ریشە کنی فقر یعنی دور کردن مردم از کفر و شرک، کاش کسانیکە بلای فقر را نمیفهمن خودشان فقط سە ماهی بە ان مبتلا شون تا ببینیم اتوقت نظرشان چیست البتە کسانیکە ملیاردها پول و امکانات و سرمایە دارن مسلما فقر براشون قابل درک نیست خودم بە شخصە وقتی جیبام پرە خیلی خوشحال میشم و فکر میکنم کە همە مردم در شرایط من هستن و خوشحال، ولی وقتی بە مشکل برمیخورم احساس میکنم کە بیشتر مردم گرفتار هستن و مشکل دارن
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
سخن شما در محتوا درست هست ولی در اجرا مشکل هست برای اینکه وقتی همشهریانت حتی در داخل یک کوچه به خودی یا انقلابی یا ارزشی یا ژن خوب و برتر ووو تعریف کنی بناچار گروهی از مردم در اقلیت قرار میگیرند و دوباره با این تعریف مشکلات پیدا میشود مگر اینکه مثل اروپا ان تعاریف را حذف کنی تا عدالت اجرا گردد
نفتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
حتما این همه اختلاس و رانت خوری هم کار من بی فرهنگ بوده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
آقای مصباح شما بفرمایید هدف انقلاب چیست.؟ می خواهید دنیا را فتح کنید! می خواهید به دنیا بگویید ما از همه برتریم! نخیر ما برای آزادی و رفاه وعدالت وبرادری وبرابری انقلاب کردیم.
شکرالهی
|
Netherlands
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
دلم خوش که صدای منو به گوش مسئولین می رسانی ولی امیدم را سانسورلیزه کردی
شکرالهی
|
Netherlands
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
دلم خوش که صدای منو به گوش مسئولین می رسانی ولی امیدم را سانسورلیزه کردی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
حرف من و شما ذره ای ارزش نداره داداشفقط میایم دسته جمعی غر می زنیم اینجا
تابناک هم کامنتهامونو سانسور می کنه و نصف و نیمه می کنه
دل ما خنک می شه یه خورده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
اقای علی عسکری به چه حقی تریبون صدا وسیما رو دست اقلیت ۱۰ درصدی دادی ( گفتگوی خبری )که یکرفه در مورد fatf حرفهای کیهان رو تکرار کنند ، حق الناس میدونی چیه ؟!
پاسخ ها
علی
| United Arab Emirates |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
نگران نباش برادرنمونه اش همین اف ای تی اف بببن تصویب میشه یانه؟
ناشناس
|
Czech Republic
|
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
مثبت منفی کامنتهارو برداشتید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
خوب آقایان اگه اینجوریه شما هم بودجه چند ده میلیاردی موسستونو نگیرید اگه برای پول کارنمی کنید
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
بهترین جواب همین بود . ولی در بطن سخن ایشان این هست که وقتی شاید به دلایلی مجبور شویم مدتی به شکم سنگ ببیندیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
.قبلاماهی ۳کیلوگوشت میخریدیم الان یک کیلورابایدتاآخرماه برسونیم
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
با گرسنه و بيكار بودن مردم كه نميشه فرهنگ رو تو جامعه مهادينه كرد عزيز برادر اشتباه دارين ميرين بايد به فكر اقتصاد بيشتر از اينها باشين وگرنه هر كسى مى دونه كه با شكم گشنه تقوا پيشه كردن فقط مثل فيلم بازى كردنه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
اقای مصباح ایا این سختی که مردم تحمل می کنند مسولان نیز تحمل می کنند قطعا خیر فقط دنبال رانتخواری وفامیل بازی خود هستند ولا غیر با شعور مردم بازی نکنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
حضرات آیات مصباح و علم الهدی لطف کنید بفرمائید بچه هاتون توی کدوم دانشگاه درس خوندند و وضعیت اشتغالشون چگونه است.
ناشناس
|
France
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۵
تحلیل سخنان‌در باره انقلاب برای اقتصاد نبود . یعنی از اول قرار بود ثروت کشور حتی بمدت ۲۰ روز اب و برق و گاز عدالت برقرار شود ولی در انجام کار به جنگ برخوردند ولی بعد از جنگ پولها به سمت جنگ خارج از کشور رفت و حالا هم قرار بود از ثروتمندان بگیرند به فقرا بدهند که ثروتمندان زرنگ تشریف داشتند یا تبدیل به دلار خارج بردند یا طلا و ارز و زمین و مسکن نمودند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
الحمدالله ما در کشور از لحاظ اقتصادی نبودن فقر ، نبودن فحشا، نبودن، اعتیاد، نبودن فروش اندام انسان از ناچاری، نبودن دزدی، نداشتن چندین میلیون پرونده در قوه قضاییه، کشته نشدن هزاران نفر سالیانه در جاده ها، نداشتن بیکاری بالا، داشتن درآمد سرانه بالا در منطقه، نداشتن روابط فامیلی در حد گسترده، ندادن آمارهای غیرواقعی، داشتن کمترین زندانی، و بسیاری از توفیقات دیگر که فرصت گفتن آن نیست همه نشان از الگو بودن ما برای دیگران است. همه کشورها در حسرت داشتن مدیریت زبانزد هستند.
چگونه تشکر کنیم؟!!! ملت که شرمنده شما هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
آره والا
مردم از شدت شرمندگی نمی دونم چرا از گرسنگی و بیکاری و ناامیدی دارن می میرن !
ناشناس
|
Switzerland
|
۰۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
۴۰ًسال گذشت و‌بعد این ۴۰ًسال جناب مصباح درست برعکس حرف امام که فرمود برق مجانی آب مجانی، فرمایش فرمودن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
بعنوان یک شهروند مسلمان چند سوؤال دارم:
اول: برنامه اسلام و انقلاب برای مبارزه با پدیدهای شوم فقر و محرومیت چیست؟ البته امام راحل یکی از محورهای اصلی انقلاب را مبارزه با فقر و چپاول ثروت ملت، فساد و خفقان رژیم طاغوت مطرح کردند؟ امیدوارم در این زمینه توضیح داده شود.
دوم: اگر دو طرز تفکردر یک موضوع مانند مبارزه با فقر و محرومیت تشابه داشته باشند آیا آن دو کاملا یکسان هستند یا میتوانند در موارد متعدد دیگری متفاوت باشند؟
سوم: اگر فقر و محرومیت ناشی از ناکارآمدی مدیران، باشد برنامه اسلام و انقلاب برای آن چیست؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
با این فرمایش آقای مصباح من یه کشف بزرگ کردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
کشف مهم شما چیه ؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
از سخنان جناب مصباح نتیجه میگیریم که قبلافقر ومحرومیتی نبوده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
امشب تو سایت تابناک کاربران خیلی ناراحت بودند اما دوستان درست هست که میگن سیاست بی پدر و مادر هست یا بی رحم هست ولی خدایی در دنیای دیگر اینجوری نیست . تعریف درستی دارد که هر قولی بمردم میدهند در حد توانشان انجام میدهند مردم کلافه شدند چرا بخاطر سیاست اشتباه که مثلا ضد سرمایه داری هستند آیا انجا هم برجام بود . قرار بود پول نفت در سر سفره فقرا باشد ولی در کار تولید نبود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
میشه بگید هدف انقلاب چی بود،؟مردم دین دار تر شدند؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
بازم جمعه و غروب دلگیرشو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
جناب آقای مصباح تمام امکانات در خدمت تبلغ دین میباشد اما آیا خود شما میتوانید دلیل فرار جوانان از دین را بفرمائید؟ خدا وکیلی چقدر بودجه صرف این مهم شده که در حال حاضر نوجوانان وجوانان به سرعت نور از موضوعی بنام دین فرار میکنند؟ موضوعی مطرح میکنم که در تخصص جنابعالی میباشد وجود انسان بدون انرژی حتی قدرت فکر کردن که پایه واساس دین پذیری میباشد را ندارد پس چگونه اگر مشکل فقر که مایه عدم تامین انرژی انسان میباشد را شما بعنوان معضل رشد فرهنگی نمیدانید لطفا با توجه به حدیث نبوی پاسخی در خور بدهید وبندگان خدا را آگاه بفرمائید که با شکم گرسنه چگونه به دین وخدای دین ایمان پیدا کنند ؟ البته به این نکته توجه کنید که مردم این زمانه 1400 سال با وجود مقدس پیامبر (ص) ومولا علی (ع) فاصله دارند و درک همانندی با آن بزرگواران برای آنها با چنین وضعی تقریبا غیر ممکن است ضمن اینکه از مثال یک یا دونفر به عنوان دلیل پیمایش طریق وسلوک رو به الله خود داری کنید که این فقط میتواند پاسخ منطقی و صحیح دادن به موضوع را بی ارزش کند.
عمیق فکر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
در مواقع کنونی که کشور ونزولا در محاصره جنگ افروزانترامب است نباید وارد دعواهای فراجناحی گشت.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
آقای مصباح برای نشان دادن راه درست از شخص خودش شروع کنه دیگه ریالی دریافت نکنه و برای رضای خدا و فرهنگ کشور مجانی کار کنه.
ناشناس
|
Senegal
|
۰۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
ما انقلاب کردیم برای اینکه وضعمان بهتر از گذشته شود
اون آقای امام جمعه هم نگفته اگر برجام نبود راه حل این رادیکالها و جنگ طلب ها برای برون‌رفت کشور از کوشه رینگ منشور 7 چه بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
چرا دلار دوباره یواشکی داره بالا میره.جهانگیرجان بدو بگیرش.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
خانم ابتکار دیگه با این ژستهای کسی خطاهای شما را یادش نمی‌رود اول بروید گل پسرتون را از آمریکا بیاورید که مشغول خوشگذرانیه
ناشناس
|
Thailand
|
۰۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
حضرت آیت الله ، با احترام .
چرا همین ها رو‌سال ۵۷ نفرمودند ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
این امام جمعه بیله سوار جایش در حوزه علمیه است. واقعا با وجود اینکه در شهر کوچکی است افکارش به بسیاری از این بزرگان برتری دارد
ناشناس
|
Turkey
|
۰۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
جالبه که در مبارزات انقلاب اصلا برخی وجود نداشتن،
ناشناس
|
Turkey
|
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
دارم به این فکر می افتم که مهاجرت کنم به بیله سوار.
نعمت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
بنظر بنده باید فرصت را به تهدیدها تبدیل کنیم و با اشتغال افزایی بیشتر جوانان و نوجوانان و توسعه فرهنگ ازدواج تحکیم بنیان خانواده سبب ناامیدی دشمن از تهاجمهای فرهنگی جلوگیری بشود.
از طرفی باتوجه به همه مسایل باید عدالت در جامعه توسعه کند و با تدبیر وامید از نیروهای جوان و نخبه که بسیار حرکت علمی برجسته ای داشته اند برای پیشرفت روزافزون کشور بکار رود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
هدف انقلاب رفع تبعض بود بیانیه های امام را قبل ا انقلاب نگاه کنید بیشتر ان که در مورد اسلام باشد در مورد فقر مردم و بی عدالتی بود حالا کمتر انها انعکاس پیدا می کند
حمیدرضا اقبالدوست
|
-
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
سرقت اموال ملت و حلبی آباد ها از عوامل اصلی تحریک انقلابی ها بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
خدا رو شکر الان حلب آباد نداریم فقط گور خواب و کارتن خواب داریم
سرقت هم چنان می شه که ییهویی نصف بیت المال خالی می شه
از آقازاده ها که نگو ....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
آیت الله مصباح: برخی هدف انقلاب را رفع فقر و محرومیت وانمود می‌کنند
اگه اینطور نیست پس چراقبل انقلاب این همه وعده و وعید در باره عوض شدن اوضاع وابا و برق مجانی و رفع زاه نشینی و.... صحبت می شد؟؟؟؟؟
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
مردم 1400 سال اسلام داشتند و دارند و خواهند داشت. آقای مصباح فکر میکند مردم قبل از انقلاب در کفر و الحاد زندگی میکردند!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
2000 تا شهر در کشور وجود داره که نماز جمعه میخونند.اگر قرار باشه برخی سخنان غیرکارشناسانه که جمعه ها از این تریبون ها گفته میشه در سطح رسانه ها پخش بشه اعتبار بقیه موضع گیری های مقامات مسئول زیر سئوال میره.
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
یعن به مردم میگویید که فقر و فلاکت از دستاوردهای مسولین است؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
چه مجازات سنگيني !!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
آیت الله مصباح: برخی هدف انقلاب را رفع فقر و محرومیت وانمود می‌کنند؟!!!!!!
ایشان بهتر است سخنرانی بنیانگذار جمهوری اسلامی را هنگام ورود به وطن در سال 57 یکبار دیگر گوش کنند. ظاهرا فراموش کرده اند
پارسا
|
France
|
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
دقیقا بگید هدف از ان قلاب چی بود ما بدونیم که بعد مسئولین ناراحت نشن و بگن ملت زیاده خواه هستند...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
فعلاً که ملت داره می پاشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
پاشیده !!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
شعار مستضعفین چی بود
حالا نظرتون عوض شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
البته من شک دارم که آیت الله مصباح این صحبت ها رو کرده باشند !!!!
چرا ؟

چون ایشان صددرصد این حدیث پیامبر رو خوانده اند :


عَدلُ ساعَةٍ خَیرٌ مِن عِبادَةِ سَبعینَ سَنَةً قِیامِ لَیلِها وَ صِیامِ نَهارِها


ساعتى عدالت بهتر از هفتاد سال عبادت است که شب‏هایش به نماز و روزهایش به روزه بگذرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
... نخوانده اند !! چون وقت ندارند !!!!
رضا حاج محمودان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
انقلاب برای اقتصاد نبود ! برای این بود که فساد وفحشا نباشد که الحمد لله نه در تهران است نه در مشهد ...مساجد پر از نماز خوان شوند ... مردم در معاملات انصاف داشته باشند ... خلاصه همه نوع فساد از بین برود که خدا راشکر که همه اهداف بر اورده شده اند ... مانده گرسنگی ..... نه بابا
ناشناس
|
United States
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
آیت الله مصباح: برخی هدف انقلاب را رفع فقر و محرومیت وانمود می‌کنند.

آقاي مصباح شما سخان معروف آبو برق مجاني و نفت سر سفرهاي مردم رو يادتون رفته چه زود ؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
ضمن احترام به استاد بزرگوار مصباح، این سخن درست است که آنچه مردم را به حرکت آورد فرهنگ دینی بود، اما آیا می توان فرهنگ را از اقتصاد تفکیک کرد؟ اگر مردمی فقیر، و مثلا به شام شب محتاج باشند حتما اولویت اول شان کسب یک لقمه نان است. ممکن است به مرور زمان اولویت ها متحول شوند.
امیر
|
United Arab Emirates
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
اول سلام بر آقای مصباح.کسی نگفت فقط اقتصاد ولی امام خمینی هم بر انقلاب مستضعفین و رفع فاصله طبقاتی بود.. مگر غیر از اینه که به گفته حضرت امیر فقر از یک در وارد بشه دین و اعتقاد از در دیگر خارج میشه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
پس هدف انقلاب اگر عدالت و رفع تبعیض نبوده چی بوده؟؟ ما که شنیدیم برپاداشتن عدالت هدف اسلام هست
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
سیر از گرسنه خبر تدارد سوار از پیاده
رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
با سلام , حضرت آیت اله , مگر شما نمی گوید , من لامعاش له لا معاد له , مگر شما نمی گوید که وقتی فقر وارد خانه شود دین از در دیگر خارج می شود ؟ حاج آقا چطور می توان فقر و گرسنگی را تحمل کرد ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
در زمان انقلاب نقششان چه بود و بعد از انقلاب نقششان چیست ؟
وظیفه ایشان چیست و ملاک سنجش عملکردشان چیست و چه کسامی باید ایشان را سنجش کنند ؟
حقوقی که دریافت میکنند و منابع درآمد ایشان دقیقا چیست و چقدر است و مالیات پرداختی ایشان چقدر است ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
آیت الله مصباح: برخی هدف انقلاب را رفع فقر و محرومیت وانمود می‌کنند.
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
جای تعجب نیست که اقای مصباح از شعارهای مردم مطلع نباشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
جناب علم الهدی چگونه میگویید با خروج آمریکا از برجام ارزش پول ملی ما یک سوم شد. حداقل 70 درصد مردم کمرشان در زیر بار گرانی شکسته است.
منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
جناب آقای مصباح :
هدف انقلاب را شما تعیین کنید که چه بوده !
هر چه بوده محقق نشده .
مگر اینکه بگویید :
هدف فقر بوده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
ایول
دلسوز انقلاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
هر چه مشکل اقتصادی داریم از بی تدبیری مسئولین است. اگر در پانزده سال قبل یه فرمایش حضرت آقای خامنه ای گوش کرده بودند و با فساد اقتصادی مبارزه کرده بودند وضع ما الان این نبود. افسوس که ما داریم خودزنی میکنیم اگرنه آمریکا واقعا هیچ غلطی نتواند بکند
دلسوز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
سخنی با ایت الله مصباح اینکه لامعاش له لا معاد له یا روایت از ائمه (ع) چون فقر از یک در داخل بیاید ایمان از در دیگر بیرون می رود و..... اینها درسهائی است که ما پا منبریها از شما روحانیون محترم شنیده وحالا درس تحویل می دهیم حال چه شده است که سخن از اینکه ما اهداف دیگری داشتیم به میان می اورید بله کاملا صحیح است ولی در فقر و زیر خط فقر و شکاف طبقاتی وحشتناک و محرومیت و..... دنبال ایمان و سایر اهداف انقلاب نگردید که این ناقض روایات از زبان ائمه و این مقوله می باشد پس بهتر است از خدا توفیق بخواهیم که تابع کلام خد و رسول خدا و ائمه اطهار باشیم و خدای ناکرده اهداف الهی را قربانی سیاست بازیهای چند روزه ننمائیم . و من الله توفیق
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
شما چه اجباری دارید که حتما سخن مثل این آقا را منتشر کنید؟



منظورش از علما و .. کی هستند که طرح بدهند؟
شهرام رودپیمای رشت آبادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
با نام خدا .

با سلام .

به حناب آقای مصباح یزدی بفرمایید که :

پس چرا در ایران انقلاب شد ..........شما بودید که میگفتید نفت ما را آمریکا برده است و ملت ایران در بدبختی است .

شما ها بودید که میگفتید : ثروت باید عادلانه بین اقشار مردم توزیع شود .......منابع ملی مال مردم است ........

هدف از وقوع انقلاب چه بود ؟ ازبین بردن تبعیض و فقر و بی عدالتی و رانت و برابری و برادری ........



دزدی در کشور بی داد می کند ......بعضی از مدیران که روی کار آمدند اول منافع خودشان را تامین کردند ......

و میلیاردها تومان پول مردم را بردند ........امثال خاوری .......یا بانک ها ..........یا سازمان تامین اجتماعی ..

یا صندوق بازنشستگی که پولش را چند سال پیش دزدیدند .......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
حرف حق ! جواب نداره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
مردم ضمن اينكه ميتواندمدافع انقلاب باشد درخصوص حقوق حقه خوددرداخل مملكت حق اعتراض دفاع دارد...عوض اينك وضع معيشت مردم بهبوديابدخراب وخرابترميشودايشان ميفرمايندمردم سکوت کنند كجاي دين اينوگفته است/برجام برگ برنده اي است دردست ايران براي مقابله وادامه حيات سياسي خوداگراينگونه نبوددولت حاكم برامريكاآنرالغونمي نمود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
خوبه هنوز شاگردهای امام زنده هستند. هنوز فیلم سخنرانیهاشون وجود داره. وصیت نامه شون وجود داره!!
نور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
صبحانه املت فرهنگ ناهار فرهنگ پلو شب فرهنگ آماده فرهنگ اضافه هم صادر به بلاد کفر آقازاده ها هم ماشین های آخرین مدل وپارتی و مسافرتهای آنچنانی راست میگید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
آقای مصباح این استدلال شما یک تکنیک دست دشمن می دهد . تو می گویی چون مارکسیسم و لیبرالیسم شعار مثلا برابری می دهند اگر ما هم بدهیم پس ما چه فرقی با آنها داریم
ناشناس
|
United States
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
اصولگرایان از مسولیت خود نمی توانید شانه خالی کنید باید پاسخگو باشید برجام را شما بشکست کشیدید حالا می گویید چرا گوشت شده ۱۰۰هزار تومان
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
آقای مصباح یزدی اگه مردم برای اصلاح معیشت و عدالت انقلاب کردن که بهرحال بهش نرسیدن و اگه برای اعتقاد انقلاب کردن بگفته خودتون اعتقادات تضعیف شده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
با سلام:آیا اقایان نمی دانند که پیا مبر اسلام فرمودنند اول شکم مردم را سیر کنید بعد دین به انها اموزش دهید.
پیمان
|
Australia
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
اگر شما از تریبونی برخوردار هستید که میتوانید عوام را امر به معروف کنید لااقل واقع بین باشید و مسولان را هم نهی از منکر کنید.
رضا کوچولو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
آقا اولین قانون اساسی جمهری اسلامی را مطالعه بفرمایی، حتما به اهداف انقلاب اسلامی ایران در سال 57 پی خواهید برد!
ملت ایران چیزی جز اجرای بی کم و کاست قانون اساسی که برای حاکم شدنش انقلاب کردند نمی خواهند؟
چرا موضوع را پیچیده می کنید؟ شده آن داستان موضوعات انشاء که "پول بهتر است یا ثروت؟!!!" و " عللم بهتر است یا ثروت"
ملت اران انقلاب کرد برای تعالی در تمام حیثیات و شئونات از اقتصاد و فرهنگ گرفته تا اسقلال و آزادی و جمهوری اسلامی و ....
فرهنگ- اقتصاد- امنیت- علم - ....
آرش
|
Germany
|
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
لطفا یکی از آقای مصباح بپرسه هدف انقلاب چی بود
امير
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
اقاي مصباح تو به يه گرسنه بيا در مورد پيشرفت علم و دانش صحبت كن
اون گرسنه تا شكمش سير نشه پشيزي به حرفات ارزش قائل نيست
ميگه من شكمم گرسنه است
علم و دانش ميخوام چكار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
آقای مصباح قطعا هر انقلابی برای رسیدن به بهتر شدن انتخاب و اتفاق می افتد در تمام عرصه ها . انقلاب ما نیز از این مستثنا نبوده و مهمترین آن برابری و آزادی و از بین بردن فاصله بین غنی و فقیر بوده لطفا به شعارهای انقلابی آن زمان که توسط رهبران ارائه میشد توجه کنید
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
باسلام و احترام
جناب آقای مصباح بار دیگر دروس حوزه و فقه را مطابق با سرفصل های معلم هایتان مرور کنید. اگر لازم دانستید مقداری هم قرآن و نهج البلاغه مطالعه کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
چی میگی!
ناشناس
| Germany |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
باز هم کامنت را سانسور کردید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
خنده بعضی ها در مترو درست نیست در حالی که همه مردم غم دارند
مهدی
|
United States
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
دنیا مزرعه آخرت است بدون رشد و توسعه اقتصادی امکان رسیدن به اعتلای اسلامی و انسانی مقدور نیست
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
آخرت؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
بله اقای محمد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
ای کاش تمام پرده ها کنار می رفتند و مشخص می شد اول انقلاب چی داشتند الان چی دارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
خدا آیت الله مصباح را برای این ملت نگه دارد اگر ایشان وامثال ایشان نبود بدبخت تر ازاین بودیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
واقعا !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
خدایاباقی عمرمنوبه آیت ا...بده که وجودش برامردم خیلی بابرکته
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
آقایان خودتون ناراحت نکنین آقای مصباح است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
تشریف بیارین اردبیل راهیتون می کنیم به بیله سوار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
هاهاهاهاها.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
کشورها یا گرسنه بودن یا گرسنه فکر میکنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
لطفا بخشی از نظرات مردم را حذف نکنید
lmohsen
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۶
مگر انقلاب 57 انقلاب مستضعفین نبود
مگر هدف نابود کردن بی عدالتی و فساد نبود
مگر هدف ترویج دین و فرهنگ در جامعه و جوانان نبود؟
مگر هدف استقلال و ازادی نبود؟
مگر حذف اشرافی گری و طاغوت در مدیریت کشور نبود؟

الان کدوم مستضعف میتونه خونه بخره یا حتی پول اجاره خونه بده؟
بعد از انقلاب اسلامی فاصله فقیر و غنی کم که نشده بیشتر هم شده
وضعیت دین و حجاب بعد از انقلاب چطور؟
چرا دختر ها از چادر فراری هستن؟
چرا جوانها نماز نمی خونن؟


نکنه میخاین بگین کار اسرائیل و امریکا و ال سعود هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
احسنت
ایرانی
| Bulgaria |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
صحیح است... صحیح است
کف و سوت
دلسور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
در زمان انقلاب ایشان کجا تشریف داشتند. .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
اقایان مصباحی ....با این نظرات مردم چه میکنید ...ایا جوابی برای ان دارید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
فقر چیز خوبیست...
ناشناس
|
Germany
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
سخت تر ین کار در دنیا بحث کردن با کسی است که به خودش قول داده هیچ وقت نفهمد.انیشتین.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
اقتصاد و وضعیت معیشتی مسلما در این ساختار هدف اول نیست اما در ردیف اهداف مهم است و وسیله بسیار مهمی برای هدف اول.بیشتر قریب به اتفاق جامعه ما را می بایست قشر متوسط و از نظر فرهنگی اگاه و متعهد تشکیل دهد تا به نتیجه ای برسیم.
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
دیگر برای هر کاری دیر شده است خیلی دیر.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
درود بر امام جمعه بیله سوار
نوربخش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
اگر جامعه ای فقیر باشد قطعا بدبخت هم خواهد بود
پول خوشبختی نمیاره اما نبودش قطعا بدبختی میاره
آقای مصباح این انقلاب به کدام هدفش رسید ؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
آیت اله مصباح و امثال ایشان هزاران بار از اصلاح طلبان و اعتدالیون بهترند چون علنا حرف دلشان را میزنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
اسلام پابرهنه ها.اسلام مستضعفان...رفع فاصله طبقاتی...اینهاهنوزتوی کتابای سوم دبیرستان هست؟آقایون مسئول حذفشون کنید.
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
آرامکو عربستان هپکو اراک انتخابات اسرائیل مایک پمپئو تعلیق جودوی ایران حزب لیکود