بازدید 52880
دو هزار و بیست و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»

نماینده مجلس یازدهم، لاریجانی را دیکتاتور خواند؟ / تلاش احمدی نژاد برای تخریب قالیباف / جمله معروف آیت‌الله هاشمی بعد از فتح خرمشهر / جزئیاتی تازه‌ از عملکرد شبکه فساد سلطان خودرو

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: واکنش واعظی به ادعا‌ها درباره دخالت دولت در انتخاب رئیس مجلس / درخواست توئیتری یک کاندیدای ریاست مجلس از حامیانش و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۸۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰ 25 May 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
واکنش محسن رضایی به تجمع مردم در غیزانیه اهواز

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، در حساب توییتری خود نوشت: «بیش از پانصد هزار بشکه تولید ‎نفت روزانه منطقه شهید پرور ‎غیزانیه است، ولی اهالی آن منطقه آب شرب ندارند. این صحنه‌ها از قبیل: مسجدسلیمان و برخی مناطق پیرامون عسلویه و... دستپخت افکار آمریکایی در اداره اقتصاد کشور است.»

تولیت آستان حضرت معصومه (س): از رهبری که درمورد بازگشایی حرم‌ها به مسئولان تذکر دادند، تشکر می‌کنیم

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت حرم حضرت معصومه بسته شدن حرم ها، مسجد جمکران، امامزادگان و تعطیلی تجمع‌های مذهبی را یکی از خسارات‌ و تنگنا‌های کرونا ویروس دانست و افزود: مردم با ایمان و مطیع اهل بیت با همه تلخی این دوران را تحمل کردند و اکنون در آستانه بازگشایی صحن‌های حرم‌های مطهر هستیم و با همکاری مردم، لطف خدا و امام زمان (عج) لطف شامل همگان خواهد شد و در آینده رواق‌ها و محل استقرار ضریح مطهر نیز بازگشایی خواهد شد. امام جمعه قم خاطرنشان کرد: ما از رهبری که در امر بازگشایی این حرم‌ها به مسئولان تذکر دادند، تشکر می‌کنیم و از همه خدمتگزاران کشور در ستاد ملی مبارزه کرونا اعم از پرستاران، پزشکان، کادر درمانی، طلبه‌ها و دانشجویان، بسیج و نیرو‌های خدوم و خیران و تمام کسانی که همچنان در این ایام برای مبارزه با این ویروس منحوس در خدمت مردم هستند، قدردانی می‌کنیم.

آبفای خوزستان: مشکل آب غیزانیه خوزستان ظرف سه هفته آینده حل می‌شود

عادل حرباوی قائم مقام آبفای خوزستان ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح آبرسانی غیزانیه، در گفتگو با فارس اظهار کرد: تصفیه‌خانه شهید الماسی شیبان، یکی از بخش‌های طرح آبرسانی به غیزانیه است که از سال ۸۵ وارد مدار بهره‌برداری شد، اما از آن زمان تاکنون مشکلاتی پیدا کرده که در حال حاضر عملیات بازسازی و نوسازی و افزایش ظرفیت آن در حال انجام است مدیرعامل سابق شرکت آبفار روستایی خوزستان با بیان اینکه ظرف دو تا سه هفته آینده، بهره‌برداری از تصفیه خانه افزایش ظرفیت داده خواهد شد گفت: یکی از بخش‌های پروژه آب‌رسانی به غیزانیه خواهد بود و بخش بعدی و اصلی این عملیات، خط انتقال بین تصفیه‌خانه شیبان و ایستگاه پمپاژ سفیره به طول ۲۵ کیلومتر است که مراحل نهایی آن در حال طی شدن است و از مقدار این عملیات ۲۰۰ متر باقی‌مانده که ظرف روز‌های آینده به اتمام خواهد رسید.

فلاحت‌پیشه:حمله به سفارت عربستان و انگلیس خدمت بزرگی به رقبای ایران بود

حشمت‌الله فلاحت پیشه: «بخش مهم کنش‌های نمایندگان به سیاست خارجی بازمی‌گردد. واقعا در شرایط کنونی نمی‌توان زمام سیاست خارجی به دست جریان‌های افراطی داده شود، زیرا سیاست‌مداران هنوز مشغول دادن هزینه‌های ویرانگری تندرو‌ها در حوزه سیاست خارجی هستند که بخشی از این ویرانگری‌ها را در حمله به سفارت‌ها دیدیم. دقت داشته باشید که حمله به سفارت عربستان و انگلیس چه خدمت بزرگی به رقبای ایران بود. زمانی که عبرستان در پی اعدام شیخ نمر زیر فشار شدید افکار عمومی جهانی قرار داشت، عده‌ای با تسخیر سفارت این کشور، موضع بین‌المللی عربستان را از ظالم به مظلوم تغییر دادند یا وقتی انگلیس دخالت‌های آشکار در کشور ما می‌کرد و از این جهت به شدت محکوم بود، عده‌ای با حمله به سفارت این کشور مطالبه‌گری ایران را به حاشیه بردند و اکنون هم غرامت آن رفتار افراطی باید از بیت‌المالی پرداخت شود».

کوچکی نژاد: در مجلس آینده جلوی حذف ۴ صفر از پول ملی را می‌گیریم

جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به مصوبه مجلس دهم درباره حذف چهار صفر از پول ملی افزود: من از مخالفان این مسئله بودم و معتقدم در وضعیت کنونی که با اقتصاد متلاطم مواجه هستیم، دادن شوک‌های جدید به اقتصاد کشور مشکلات را پیچیده‌تر می‌کند، چون باید میلیارد‌ها تومان برای به روزرسانی و تطبیق سیستم‌های حسابداری و بانکی با وضعیت جدید هزینه شود. نماینده ادوار مجلس اظهار کرد: الان زمان آن نیست که اقدام به حذف چهار صفر از پول ملی کنیم. به همین خاطر مجلس آینده در برگرداندن مصوبه حذف چهار صفر از پول ملی جدی است و امید دارد که شورای نگهبان این مصوبه را به مجلس عودت دهد تا بتوانیم آن را مسکوت و از دستور کار خارج کنیم. معتقدیم اگر این مصوبه قانون شود و به اجرا درآید شوک‌های جدیدی به اقتصاد کشور وارد می‌کند. کوچکی نژاد درباره نگاه مجلس آینده در حوزه سهام عدالت گفت: معتقدیم باید خیلی با احتیاط در این حوزه عمل کرد، چون مردم خیلی توجیه نیستند.

خباز: هنوز مجلس شروع نشده، عده‌ای خواب استیضاح رئیس‌جمهور را می‌بینند

محمدرضا خباز: معتقدم همه گرفتاری‌ها برای ما از سوی ایالات متحده نیست تعدادی از آن‌ها در اثر سومدیریت خودمان است؛ آمریکا عربده‌کشی می‌کند بعد عده‌ای از آقایان با او هم‌صدایی و هم‌نوایی میکنند این بسیار برای کسی که ادعای انقلابی‌گری میکند، ناپسند است. این فعال سیاسی ادامه داد: دولت در رکود اقتصادی است. از سوی دیگر کرونا زجرش می‌دهد این آقایان به جای اینکه کمک کنند چوب لای چرخش می‌گذارند و از آلان که هنوز مجلس تشکیل نشده است، خواب استیضاح رئیس‌جمهور را می‌بینند. وی تاکید کرد: این رفتار‌ها بسیار بد است، کشور را متززل می‌کند، این کار‌ها نه اخلاقی است و نه انسانی، امروز که زمان تسویه حساب سیاسی نیست، امروز زمان کمک است؛ این رفتار‌ها بسیار بد است، باید گفت: بسیار بد است عده‌ای خواسته یا ناخواسته آب به آسیاب دشمن می‌ریزند و کشور را به اغتشاش می‌کشانند که به وحدت و انسجام ملی ما آسیب می‌زند.

میرلوحی: مردم در حال عبور از اصلاح طلبانند

محمود میرلوحی، عضو شورایعالی سیاستگذاری اصلاح طلبان: موضوع مورد توجه، اما این است که جامعه حتی در حال عبور از اصلاح طلبان است و شعار «اصلاح طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» هم حاکی از همین موضوع است و این مسئله باید برای نظام هم مهم باشد. شاید شورای نگهبان و حامیان آن فکر می‌کردند انتخابات آشِ خاله است و اصلاحات به هر شکلی برای انتخابات مجلس لیست می‌دهد و مجلس یازدهم هم به همین شکل تشکیل می‌شود و نهایتا می‌گفتند دیدید شما اصلاح طلبان رای ندارید؛ اگر چنین می‌شد اصولگرایان می‌گفتند مردم از شما خسته شدند. اما پیام مردم در انتخابات اسفند ماه غیر از این بود.
 
حمایت نیکزاد از ریاست مجلس آینده توسط حاجی بابایی

عصر ایران نوشت:بنا به گفته یک منبع آگاه روز گذشته، نشستی مشترک میان حمیدرضا حاجی بابایی و علی نیکزاد (۲ نماینده منتخب مجلس جدید) برای هماهنگی و دستیابی به توافق درباره هیات رئیسه مجلس یازدهم برگزار شد. در نتیجه این جلسه، نیکزاد بار دیگر حمایت خود را از ریاست مجلس توسط حاجی بابایی اعلام و متقابلا حاجی بابایی نیز بار دیگر رسما از نیکزاد برای تصاحب کرسی نایب رئیسی اول مجلس یازدهم اعلام حمایت کرد. حاجی بابایی نیز بار دیگر در جریان این نشست گفته است: با توجه به عهدی که از قبل در جمع منتخبین مردم با یکدیگر داشتیم با همه‌ی قوا از نایب رئیسی شما در مجلس یازدهم حمایت خواهم کرد چرا که مجلس یازدهم نباید از خدمات شما محروم بماند. هفته گذشته حمیدرضا حاجی بابایی، سید شمس الدین حسینی و علی نیکزاد در جلسه به این توافق رسیدند که حمیدرضا حاجی بابایی از میان جمع سه نفره شان کاندیدای ریاست مجلس یازدهم شود.
 
جزئیاتی تازه‌ از عملکرد شبکه فساد سلطان خودرو، نمایندگان مجلس و مدیران سایپا

وحید بهزادی و همسرش نجوا لاشیدایی که دارای پرونده‌های عدیده در حوزه پولشویی، اخلال در نظام اقتصادی، قاچاق ارز از کشور و نفوذ در شبکه بانکی کشور از طریق نمایندگی دل افکار شیراز و اخذ کد دوم نمایندگی از شرکت خودروی سایپا برخلاف مقررات و ضوابط قانونی هستند، در قراردادی منحصر به فرد به انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت و تولید تعداد ۶ هزار خودرو با مبلغ آورده ۳۰ میلیارد تومان با شرکت خودروی سازی سایپا اقدام کرده‌اند.این قرارداد از سوی مهدی جمالی متهم ردیف سوم این پرونده به عنوان مدیرعامل سابق سایپا تایید و امضا می‌شود تا این اقدامات مجرمانه، اخلال در بازار خودرو را رقم بزند.پس از انعقاد این قرارداد، تعداد خودرو‌ها به ۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه افزایش یافت و در تحویل این خودرو‌ها و روند اجرای آن ۲ تن محمد عزیزی و فریدون احمدی از نمایندگان مجلس دهم و از دیگر متهمان پرونده که به همراه وحید بهزادی سفری نیز به دوبی داشته‌اند، ضمن مراجعه به دفتر وحید بهزادی در چند نوبت و خرید مقادیر زیادی طلا اقدام به واسطه گری و سفارش و حتی مراجعه به شرکت خودروسازی سایپا و برگزاری جلسه با مدیرعامل وقت و نایب رییس گروه خودروسازی سایپا می‌کنند./باشگاه خبرنگاران
 
کنسرت همایون شجریان بدون پروتکل بهداشتی!

بهمن بابازاده خبرنگار حوزه موسیقیاز عدم رعایت پروتکل بهداشتی در کنسرت آنلاین همایون شجریان انتقاد کرد.او نوشت: کنسرت همایون شجریان علاوه‌بر چهار خبرنگار و حدود ده عکاس، پذیرای حدود ۸۰ مهمان رسمی در بالکن اول تالار وحدت بود. مهمانان وی آی پی ایرانسل و مالکان چند برند معتبر. دعوت‌های افتخاری اسپانسر، بدون در نظر گرفته شدن پروتکل‌های بهداشتی؛ البته که زور اسپانسر‌های به همه پروتکل‌ها می‌چربد!
 
بازداشت دو مدعی ارتباط با امام‌زمان (عج) در مشهد

در ادامه برخورد با جریانات مدعی ارتباط با امام زمان (عج)، افرادی با نام‌های آقای «م. ک» و خانمی به نام «م. ه» که ادعا‌های دروغینی نظیر دارا بودن کرامات خاص و بعضاً ارتباط با امام زمان (عج) داشته و اقدام به اغفال بانوان جوان در مشهد می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.
 
مجلس یازدهم احتمالاً به روی دولت شمشیر بکشد

جلال جلالی‌زاده، عضو حزب اتحاد ملت: دولت در حد توان تلاش می‌کند و به دلیل محدودیت‌ها بیشتر از این نمی‌تواند برای حل مشکلات معیشتی مردم کاری انجام دهد که این مساله دامن همه نهاد‌های نظام را می‌گیرد و در نتیجه، مطالبه‌گری و پرسشگری مردم بیشتر می‌شود.مجلس در ایران جایگاهش را از دست داده و نمایندگان از تاثیرگذاری و عمل به وعده‌هایی که داده‌اند عاجزند.مجلس آتی مجلسی اصولگراست که احتمالاً بخواهد به روی دولت شمشیر بکشد./اعتمادآنلاین
 
افزایش چشمگیر نسبت چک‌های برگشتی به مبادله‌ای در فروردین ماه بخاطر شیوع کرونا

براساس گزارش بانک مرکزی از آمار چک‌های مبادله‌ای در فروردین ماه ۹۹، از کل تعداد و مبلغ چک‌های مبادله شده در ماه مذکور بـه ترتیب ۱۸.۳ درصد و ۲۰ درصد برگشت داده شده است. دلیل اصلی این موضوع، تعلیق سه ماهه برخی از تنبیه‌های مربوط به چک برگشتی توسط دولت بخاطر شیوع کرونا بوده است.شیوع کرونا در ایران از اواخر بهمن ماه ۹۸ سبب شد تا بسیاری از واحد‌های اقتصادی تعطیل یا نیمه تعطیل شوند، موضوعی که در تسویه تعهدات مالی آن‌ها به خصوص وصول چک‌های صادر شده توسط آن‌ها نیز تاثیرگذار بود. به همین دلیل، دولت برخی از تنبیه‌های مربوط به چک برگشتی را برای سه ماه به حالت تعلیق درآورد تا در صورت برگشت چک در روز‌های کرونایی، فعالین اقتصادی دچار مشکلات زیادی نشوند. /خبرآنلاین
 
عده‌ای خواب استیضاح رئیس‌جمهور را می‌بینند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: دولت این روز‌ها در رکود اقتصادی است، از سوی دیگر کرونا زجرش می‌دهد آقایان به جای اینکه کمک کنند چوب لای چرخش می‌گذارند و از الان که هنوز مجلس تشکیل نشده است، خواب استیضاح رئیس‌جمهور را می‌بینند. محمدرضا خباز در گفتگو با ایلنا، درباره این‌که امروز بیماری کرونا به گفته مسئولان در مرحله مهار قرار دارد و ما پس از این روزها، پساکرونا را پیش رو خواهیم داشت و اینکه تصمیم‌گیران و مسئولان باید کشور را در این روز‌ها چگونه اداره کنند تا علاوه بر جبران خسارت‌هایی که این بیماری به وجود آورده است نقشه راه آینده ترسیم شود، گفت: ما قبل از حضور کرونا خود به خود در کشورمان از بُعد اقتصادی مشکلات حادی داشتیم؛ تورم و رکود دو معضلی است که برای هر اقتصادی خطرناک است، که چندین سال است ما در کشور پیش روی خودمان مشاهده می‌کنیم.
 
جمله معروف آیت‌الله هاشمی بعد از فتح خرمشهر

سخنان حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی رفسنجانی، سخنگو و نماینده امام در شورای‌عالی دفاع، مبنی‌بر اینکه «بزرگ‌ترین حق ما سقوط صدام است»، با واکنش بسیاری از رسانه‌های خبری خارجی روبرو شد که آزادسازی خرمشهر را نقطه‌عطفی در جنگ ایران و عراق معرفی و به قرار گرفتن ایران در موضع قدرت اذعان کردند.
 
رئیس مجلس آینده یکی از این سه نفر است

ولی اسماعیلی، عضو شورای اجرایی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس یازدهم درباره جمع بندی نهایی این فراکسیون درباره انتخاب اعضای هیئت رئیسه قوه مقننه، گفت: در چند روز گذشته کاندیدا‌های رئیس و نواب رئیس در جلسه فراکسیون حاضر شدند و برنامه‌های خود را ارائه کردند. وی با بیان اینکه پس از انصراف سید شمس الدین حسینی و نیکزاد از پست ریاست مجلس تاکنون محمد باقر قالیباف و محمدرضا حاجی بابایی و فریدون عباسی برای پست ریاست مجلس اعلام آمادگی کرده اند، ادامه داد: قرار است روز چهارشنبه هفتم خرداد و پس از برگزاری مراسم افتتاحیه پارلمان جلسه فراکسیون با حضور تمامی اعضا تشکیل و درباره ریاست و نواب رئیس مجلس تصمیم گیری نهایی انجام شود. منتخب مردم گرمی در مجلس یازدهم درباره انتخاب رئیس فراکسیون اکثریت مجلس، اظهار داشت: طبق مصوبه هیات اجرایی فراکسیون، قرار بر این شده است تا در اساسنامه فراکسیون آورده شود، فردی که رئیس مجلس می‌شود دیگر نمی‌تواند رئیس فراکسیون باشد. عضو هیئت اجرایی فراکسیون انقلاب اسلامی درباره زمان انتخاب رئیس فراکسیون، تصریح کرد: پس از انتخاب رئیس مجلس و نواب آن قرار است که مجمع عمومی فراکسیون برگزار شود و در آن جلسه رئیس و اعضای هیات رئیسه فراکسیون با رای اعضا مشخص شود و قرار است تا انتخاب اعضای هیات رئیسه فراکسیون هیات اجرایی کار‌های فراکسیون را انجام دهد.
 
تلاش احمدی نژاد برای تخریب قالیباف

عباس سلیمی‌نمین، تحلیلگر سیاسی اصولگرا، درباره بحث دوگانه قالیباف - حاجی بابایی بعد از جلسات اخیر اصولگرایان و کاهش تعداد کاندیدا‌های ریاست مجلس به خبرآنلاین گفت: آقای حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش و نماینده مجلس بوده است و رزومه و کارنامه مشخصی دارد. از طرفی هم قطعا اصولگرایان خصوصا عناصر دارای نگاه وسیع، از ابتدای انتخابات توجه ویژه‌ای به آقای قالیباف داشتند. قطعا آقای قالیباف فردی است که می‌تواند در ارتباط با قوه مقننه منشاء اثر باشد و دارای کارنامه‌ای است که هر فرد منصف با هر گرایشی به کارآمدی او اذعان دارد. وی ادامه داد: به همین دلیل برخی افراد که نمی‌خواهند امور کشور در مسیر صحیح خود پیش برود، مثل آقای احمدی نژاد که نمی‌خواهد کارنامه و مدیریت اصولگرایان نمودی داشته باشد، در تلاش است با تکیه به کارنامه مجلس نهم که همه اصولگرایان برای آن تلاش کرده‌اند، آن کارنامه را به نام خودش ثبت کند. به همین دلیل می‌کوشد بیشترین تخریب را نسبت به آقای قالیباف داشته باشد.
 
مجلس اصولگرا با دولت تعامل می‌کند؟

منتخب مردم تهران در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس یازدهم یک فرصت بسیار مناسب و خوب برای دولت است، گفت: در صورتی مجلس یازدهم همراه دولت خواهد بود که دولت هم در بسیاری از مسائل وضعیت خود را اصلاح کند. عبدالحسین روح‌الامینی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه معتقد به تعامل مثبت مجلس با دولت هستم، اظهار کرد: اگر دولت به سمت تعامل مثبت با مجلس حرکت کند، حتما مجلس هم استقبال کرده و در مجموع این شرایط به نفع مردم و پیشرفت کشور خواهد بود، زیرا مجلس می‌تواند به دولت برای تحقق وعده‌هایش کمک کند. وی ادامه داد: همانطور که به برخی از دوستان در دولت گفته‌ام، مجلس یازدهم یک فرصت بسیار مناسب و خوب برای دولت است. دولت می‌تواند با تعامل مثبت با مجلس این فرصت را پیدا کند تا وعده‌هایی که تاکنون محقق نکرده است را عملیاتی کند.
 
نماینده مجلس یازدهم، لاریجانی را دیکتاتور خواند؟

منتخب مردم شهرکرد در مجلس یازدهم گفت: رأی، نقش و ظرفیت‌های قانونی نمایندگان به خاطر دیکتاتوری ریاست مجلس دهم به انزوا و غفلت سپرده شد. احمد راستینه اظهار کرد: برآیند مجلس دهم یک نارضایتی سنگینی را دستگاه‌ها، بخش‌های مختلف و عموم مردم به وجود آورد، زیرا نقش قانون و نظارت بر قانون، اثربخشی‌های خودش را در مصوبات و دفاع از اجرای قانون نشان نداده است. وی افزود: در یک جلسه‌ای، آقای لاریجانی در محضر مقام معظم رهبری گفته بود که مجلس دهم قوانین خوبی وضع کرده، اما دولت این قوانین را اجرا نمی‌کند. رهبر معظم انقلاب در پاسخ به این صحبت رئیس مجلس فرمودند که «پس مجلس چه‌کار می‌کند؟»؛ معنای پاسخ رهبر انقلاب این است که مهمترین نقش مجلس در حوزه قانون‌گذاری و نظارت تعریف یک مسیر مشخص از زمان تصویب قانون تا اجرای قانون است، اما این موضوع در مجلس دهم تحقق نیافت. راستینه با اشاره به عملکرد لاریجانی در مجلس دهم گفت: ریاست مجلس باید به ایفای نقش سخنگویی، هماهنگی و جهت‌بخشی اولویت‌ها بپردازد، اما آقای لاریجانی با انجام برخی اقدامات از وظایف اصلی ریاست مجلس فاصله گرفت و ساختار مجلس را به یک ساختار صرفاً ریاستی و سلسله‌مراتبی و حاکمیتی تبدیل کرد و در مقابل رأی نمایندگان، نقش نمایندگان و ظرفیت‌های قانونی نمایندگان به خاطر دیکتاتوری ریاست مجلس به انزوا و غفلت سپرده شد.
 
پیام ظریف به سید حسن نصر الله

وزیر امور خارجه ایران در پیام‌هایی جداگانه به همتای لبنانی و دبیرکل حزب الله، عید مقاومت و آزادی و سالروز آزادسازی جنوب لبنان را تبریک گفت. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پیام‌هایی جداگانه به آقایان «ناصیف حتی» همتای لبنانی و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان عید مقاومت و آزادی و سالروز آزادسازی پیروزمندانه جنوب لبنان از وجود نیرو‌های متجاوز رژیم صهیونیستی توسط جوانان مقاومت را تبریک گفت. وی با اشاره به انسجام مردم لبنان و دولت و ارتش این کشور با مقاومت، به عنوان رمز پیروزی‌ها علیه دشمن صهیونیستی، برای دولت و ملت لبنان و خانواده شهدا و جانبازان مقاومت عزت و سربلندی آرزو کرد.
 
درخواست توئیتری یک کاندیدای ریاست مجلس از حامیانش

نامزد ریاست مجلس شورای اسلامی نوشت: «راضی نیستم، به کسی توهین شود. ما باید شایستگی‌های خود را بیان کنیم.» حمیدرضا حاجی بابایی، نامزد ریاست مجلس شورای اسلامی، در حساب توییتری خود نوشت: گام دوم انقلاب، اخلاق مداری، عدالت، شایسته سالاری و وحدت را پیشانی خود قرار داده است. ما هر چه داشتیم داده ایم و خواهیم داد، تا اسلام، انقلاب، عدالت و عزت مردم راداشته باشیم. راضی نیستم به کسی توهین شود. ما باید شایستگی‌های خود را بیان کنیم.
 
واکنش واعظی به ادعا‌ها درباره دخالت دولت در انتخاب رئیس مجلس
 
رئیس دفتر رییس جمهور با اشاره به شروع کار مجلس یازدهم در روز‌های آینده و ضرورت تعامل و همکاری همه قوای کشور در شر ایط خاص کشور گفت: همان طور که ریاست محترم جمهور بار‌ها گفته اند دولت همواره بر همکاری و تعامل با دیگر قوا و از جنله مجلس اهتمام داشته و در شرایط کنونی کشور این همکاری اهمیتی ویژه خواهد داشت. محمود واعظی با رد برخی گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در خصوص دخالت دولت در انتخاب هیات رئیسه مجلس یازدهم، گفت: دولت انتخاب روسای کمیسیون‌ها، هیات رئیسه و رئیس مجلس را مسئله داخلی قوه مقننه می‌داند و از این رو نه در گذشته در این زمینه دخالی داشته و نه در آینده خواهد داشت. رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه دولت همواره بر اساس اصل تفکیک قوا فعالیت کرده، خاطرنشان کرد: همان طوری که به هیچ عنوان دوست نداریم، شاهد دخالت افراد و نهاد‌های غیرمسئول در حیطه مسائل اجرایی و وظایف دولت باشیم، خودمان هم چنین شانیتی برای دولت قائل نیستیم که در امور داخلی مرتبط با مجلس شورای اسلامی یا قوای دیگر دخالت کنیم. واعظی افزود: در چارچوب قانون اساسی، مصالح کشور و هم‌افزایی قائل به همکاری و تعامل حداکثری با مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات مردم و شتاب‌بخشی به توسعه کشور هستیم و این گونه ادعا‌های بی‌اساس و غیرواقعی در خصوص ایفای نقش دولت در معادلات داخلی قوه مقننه را جفا به هر دو قوه می‌دانیم.

کرونای خوزستان روحانی را نگران کرد

رئیس‌جمهور تاکید کرد: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و استانداران استان‌هایی که روند شیوع بیماری کرونا در آن مناطق به طور نسبی روبه افزایش است، تا رسیدن به شرایط اطمینان بخش، موظف به ارائه گزارش روزانه از روند اقدامات موثر برای کنترل بیماری و میزان اجرای دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا به رئیس جمهور هستند. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در گفت و گوی مجدد با دکترسعید نمکی و غلامرضا شریعتی در پی تماس‌های جداگانه روز گذشته خود با آنان، در زمینه چگونگی شیوع بیماری کرونا در خوزستان و ابتلای افراد به این ویروس و تاکید بر ضرورت اتخاذ راهکار‌های مناسب برای جلوگیری از افزایش این روند، گزارش‌های جدید از اقدامات انجام در این راستا را دریافت کرد.رئیس جمهور با تاکید بر اجرای دستورات گذشته مبنی بر اطلاع رسانی وسیع و ضرورت تبیین دستورالعمل‌ها و تشدید مراقبت‌ها و نظارت ها، گفت: همانطور که با همکاری مردم و تلاش دستگاه‌های مسئول در ستاداستانی مقابله باکرونا در ابتدای شیوع بیماری شاهد کنترل این ویروس در استان خوزستان بودیم، باید با مراقبت و نظارت‌های بیشتر این رشد نسبی بیماری به سرعت متوقف کرده و شاهد شیب نزولی آن در این استان باشیم.روحانی ابراز امیدواری کرد با تلاش مسئولان و همراهی مردم بتوانیم شیوع بیماری را کنترل کنیم تا ناچار به بازگرداندن محدودیت‌های گذشته نباشیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۱۰۴
بنزین را به ونزویلا رساندید و سپس بجای دلار نه پول ونزویلا بلکه شمش طلا و سپس ضرب سکه و ساخت النگو و گردنبند برای خانم ها .....بعد فروش یکه و طلا با کمی تحریک بازار و سپس هحوم مردم برای خرید طلا و سکه و دولگباره سیکل معیوب اقتصاد سلطان سکه و طلا و اعدام انها . چرا سیاست و تنش ها را از دولت دور نمیکنید که اقتصاد بعد از چهل سال دولتی نباشه . از تنش های سیاسی دور باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
خیلی عصبانیه
ولی خدا وکیلی راست میگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
تحلیل شما عالی بود
آلزایمر سیاسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
همه اینها کار خود دولت و مجلس هست.
وقتی نماینده مجلس رانت اطلاعاتی میکنه و پول میلیاردی میگیره(نمونش همین دو نماینده اخیر که دستگیر شدند) و یا وزیری که اون هم اطلاعاتی درباره آینده خودرو و مسکن به دوستانش میده و اونها هم تا جایی که میتونند میخرند و انبار میکنند همین میشه که الان داریم میبینیم. گرانی رو با تمام وجود درک میکنیم..
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
این حرفا سطح تفکر بخشی از مردم رانشان میدهد ! طرف اصلا نمیداند نقش طلا در اقتصاد چیست میگه چرا پول ونزوئلا را نیاوردند یعنی دوزار سواد نداره بعد یه عده بیکار و مثه خودش اقتصاددااان هم تائید کردن یکی هم گفته تحلیییل شما عالی بود !!! بابا اینا دیگه کین !!!!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
بشین و یک نفس عمیق بکش
از یک طرف مدیر عامل 33 ساله نیشکر هفت تپه رو داریم که 1/5 میلیاد دلار معادل 26 هزار میلیارد تومان اختلاس کرد
از طرف دیگه مردم غیزانیه که 600 چاه نفت فعال دارند اما آب ندارند
اصلا امیدی به این دوره و زمونه ندارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
بجای این حرفای بی خاصیت موقع رای دادن حواستو جمع کن شرافت و شخصیت خودتو به یه سیخ کباب نفروشی و بفهم که به چه کسی رای میدهی حالا اینجور طلبکار نباشی همه در این کمبودها و نقایص مقصرید !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
ولی همان آقازاده که هفت تپه را بالا کشیده
مبلغ ۲۰۰ هزار دلار ظاهرا به خانواده استاندار خورستان
در سفر خارج از کشور کمک و مساعده داده !!!؟؟؟
و کارگران معترض و نماینده هایشان هم مدتها در زندان زیر فشار !؟ بودند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
از اسحاق جون و تک و طایفه اش بپرسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
مسئله واگذاری کارخانه و مزارع معظم هفت تپه و دادن دلار ۴۲۰۰ تومانی به مدیر منتصب و وابسته به مراکز قدرت که تنها ۳۳ ساله هستند !!؟؟
دردناکتر انجا است که او با پرداخت ۲۲۰ هزار دلار رشوه از محل دلار ۴۲۰۰ تومانی به خانواده یکی از مسولان ارشد استان خوزستان ، از تعقیب قضایی فراری بوده و اینگونه
موارد ، متاسفانه امری عادی شده است !!؟؟
و به جای دستگیری این آقازاده فاسد و بیسواد ، کارگران معترض و نماینده هایشان را به زندان انداختند !!؟؟؟
واقعا ، دیگر جای دفاعی باقی می ماند !!؟؟؟
اصولگرایان خصوصا عناصر دارای نگاه وسیع، از ابتدای انتخابات توجه ویژه‌ای به آقای قالیباف داشتند. قطعا آقای قالیباف فردی است که می‌تواند در ارتباط با قوه مقننه منشاء اثر باشد ) هر چی فکر کردم نفهمیدم کجای سوابق قالیباف به قوه مقننه تدوین قوانین و اشراف به قوانین می خوره ؟ گازانبر ؟ مشکلات شهرداری ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
سه سال در مصلحت نظام بودند
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
گفتمان اصولگرایان در باب اقتصاد میتواند نفت را بنزین را و خانه سازی را تا ونزویلا ببرد ولی نتوانست آب و برق و گاز را تا دل روستاها و شهرهای خوزستان و بلوچستان ببرد . آیا فرافکنی نیست که بگوییم که تز و گفتمان لیبرال دمکراسی امریکایی باعث مانع کمک رسانی میشود . چطور در مواقع اربعین هم دارو و گاز و امبولانس و برای ۹ میلیون عراقی و ایرانی غدا هست ولی برای داخل کشور نیست . چطور برای اسد ۳۰ میلبارد هست ولی برای بخش درمان یک میلزارد دلار با تاخیر هست ؟ کمی جمع کردن این پاردوکس ها در ذهن سخت و کلافه کننده هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
هرگز نخواهی فهمید چون ذهنت درگیر نجفی و پرونده اش، صندوق ذخیره و ، بنزین یکشبه 3 هزار تومن دولت جونت ، دلار 17 هزاری و پراید 90 میلیونی و سکه 8 میلیونی و ... خلاص نخواهد شد علی برکت اله
من نميدانم قاليباف و حاجى بالايى چه فرقى دارند ؟ هردو اصولگرا ، هردو مخالف دولت ، هردو ضد اصلاح طلبان ، هردو ....... !؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
میگن حاجی بابائی سوادش بیشتره ببینیم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
حاج بابایی علم کردن قالیباف کنار بزنن کور خودند
علی
| United States of America |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
مگه اصلاح طلب به درد بخوری هم تو ایران مونده. اکثر سرانشون در در خارج از کشور مشغول تدریس یا تحصیل هستن. یا برای مطبوعات معاند مطلب می‌نویسن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
تفاوتشان در میزان قدرتشان
و روابطشان به قدرت است و بس !!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
هردو ضد افسادطلبان هستند پس هر دو محترم هستند
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
کلا از این مجلس نا امید باشید
روح الامین :اگر دولت به سمت تعامل مثبت با مجلس حرکت کند، حتما مجلس هم استقبال کرده و در مجموع این شرایط به نفع مردم و پیشرفت کشور خواهد بود) حالا شما اگه تونستی با این عتیقه های مجلس جدید دو تا قانون بدرد بخور تدوین کنی اونوقت بیا بگو با ما تعامل کنید یکی از همین نماینده های خانم جدید میگه لایحه مجازات کودک همسری نباید باشد اخه با اینها می خواهید قانون تصویب کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
این جناب روح الامینی چه سوابق سیاسی و اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و مدیریتی در کشور داری داشته اند !!؟؟؟
عجیب نیست که بزرگترین حق ما (سقوط صدام) را امریکا گرفت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
آمریکا خوب خوب عجیب نیست تمام جنگ پشتیبان صدام بود وچقدر اطلاعات ماهواره ای به عراق داد و اسلحه.
چند میگیری از این تملق ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد
ببینیم این مجلس منتخب ۲۰ درصدی مردم چکار میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
خدمت
مثل بقیه
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
دستورات را اجرا کنه . در صورتی یکی از اهداف تشکیل مجلس این بود که ببیند مردم چه مطالبه ای دارند . بر عکس هست . مجلس فعلی میخواهد دستورات را اجرا کحد . عجیب نیست ؟ تکلیف مردم و خواست مردم‌چی میشه . البته منظور اقلیت جانعه نیست . چون انها کلا از نظر شکل و قیافه و طرز لباس پوشیدن و اندیشیدن با اکثریت مردم‌متفاوت هستند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
اولین کار بنطرم طرح عدم کفایت و برگزاری انتخابات جدید می باشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
مجلس 20 درصدی یا 40 درصدی؟
البته ان هم وقت که چند روز قبل ان اعلام کونا می شود و ارا 51 دردصی به 42 درصد می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
شما رای ندادی فضولی هم نکن ! 40 درصد احساس مسئولیت داشتن و رای دادن اگر 20 ردصد شما هم شرکت کرده بودن طبق قوانین مجلس قانونیست و قوانین مصوب هم لازم الاجراست !
ناشناس
| Ukraine |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
به ۰۰:۰۷
دقیقا مجلس ۲۰ درصدی در تهران که ۵ درصدی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
امثال تو هیچ چیزی جز عملکرد افتضاح کداخدا پرستانت را نخواهی دید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
برای خود و خانواده و جناح شان قطعا کارهای بزرگ و موثر و انقلابی !!؟؟
و البته پولساز و نان و آبداری خواهند کرد !!!؟
مردم و کشور هم که مهم نیستند !!!؟؟
و خدا ، زنده نگهدارد ، خیرین و انسانهای پاک و متدین واقعی را که خودشان به فریاد مردم فقیر و گرسنه و فلکزده و بیکار خواهند رسید ،
انشاالله
سید امیرحسین
| Finland |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
هرچی باشه از مجلس 20 دقیقه ای (برجام تصویب کن) بهتره
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
بعد از دعوا بر سر ریاست
شعار شعار شعار
یادمه نیکزاد موقعی که وزیر بود، طی مصاحبه‌ای که در تلویزیون دیدمش، می گفت اگه تا پایان سال یه چاله چوله توی جاده‌های کشور دیدید بیایید به ازای هر چاله یه سکه طلا بهتون میدم!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
خاطره سازی هم بلد نیستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
این خاطره را از کجات در آوردی؟ خطره ای که هست اینه که موقعی که میرفتی پردیس، مسکن مهر با روز قبلش خیلی فرق داشت.
با استیضاح رئیس جمهور مگر ضررهای وارد شده به مردم و اقتصاد کشور جبران می شود ایشان و تیم اقتصادیشان بایست محاکمه شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
دولت به صندوق تامین اجتماعی و شستا هم رحم نکرده است
و دارد در بورس آنها را می فروشد
و حتی حاضر نشده تا حقوق حداقلی بازنشستگان تامین اجتماعی که مالکان بیچاره آن هستند را افزایش دهد
واقعا ، گل و بلبلی است این اوضاع اسفبار اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و مدیریتی در کشور داری دولت و مجلس و حاکمیت چند گانه
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
اگر در یک روستایی در خوزستان و بلوچستان آب اشامیدنی ندارد بخاطر این هست که دستپخت افکار امریکایی در حوزه اداره اقتصاد کشور دخالت دارد !!!!!!. چطور وقتی همین افکار در زاپن و المان و کره جنوبی .....جواب داده ولی در ایران زمین گیر و به بن بست میرسد . در حوزه علوم انسانی و اقتصاد و پزشکی و دارویی و اقتصاد و داخلی و خارجی و دمکراسی و دانشگاهی وقتی در ایران ورود پیدا میکنند بسرعت با اندیشه رشد و توسعه و علم شدیدا مقاومت میشود و با تغییرات در محتوا میخواهند همه ان دستاوردها را بومی سازی کنند . وقتی علوم اقتصادی و حتی دمکراسی و حقوق سیاسی بومی سازی شود نتیجه اش این هست که روستایی آب ندارد چون دلیل سیاسی دارد . نه اقتصادی . چون اگر روستایی در خوزستان اب ندارد در لبنان نباید پارک و بیمارستان داشته باشد . اگر در بلوچستان و کرمان خانه ندارد در ونزکیلا نباید خانه خوب داشته باشد .
آقا این پسره پارکور کاره (علی رضا جاپلقی) با این همه ادعای نترس بودن خداوکیلی چیکار کردید تو حبس که هم دوستشو لو داد هم پیجش رو بست ...
بعد این دختره کیه خونش رنگیه یا آقازادست یا ژن خوبه که اسمی ازش نمیبرید بعد این پسر رو بی آبرو کردید؟ واسه چی تبعیض قائل شدید؟
مشکل آب غیزانیه از سال ۹۵ قرار است ۳ هفته آینده حل شود ولی ۳ هفته آینده چه سالی مشخص نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
سبحان الله 200 هزار دلار هدیه را خانم آقای استاندار کجا پس انداز کرده اند سبحان الله
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
واکنش محسن رضایی به تجمع مردم در غیزانیه اهواز
میشه از اقای رضایی پرسید امریکا این وسط چه کاره است
یک ریال عمان=460000ریال ایران
اگر بخواهیم مدل حسین شریعتمداری فکر کنیم کسانی که اولیتشان حفظ صفرهای فراوان بی ارزشترین پول جهان است و عزت و غرور ملی ایرانی را با اینکار نشانه گرفته اند ؛میتوانیم اینگونه افراد را مشکوک بدانیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۵
همه ی ریال ها با ارزش هستن
بجز ریال این کشور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
اتفاقا با دید منطقی و روشن و و واضح بخواهی علت این وضع اقتصادی را بیابی برو دنبال اونائی بگرد که فریاد میزدن با روحانی تا 1400 !!! خب این هم عوارض اون شعار مترقی شماست !!! همه بد بختیها را نباید به گردن اینو . آن انداخت خیلی از بد بختیها تقصیر خودمان است !!!
علی
| United States of America |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
ناشناس عزیز، صفرهای پول رو وقتی حذف می‌کنن که اقتصاد یک روند بهبودی رو شروع کرده باشه و مدتی این. وند ادامه پیدا کرده باشه بعد حذف کردن صفرهای پول به این. وند سرعت ببخشه. و الا اگر الان صفرها رو حذف کنن و فردا اقتصاد یک پسرفت کوچیکی از خودش نشون بده ( که با وجود وضعیت فعلی نشون میده) دیگه میرسیم به سقوط و ورشکستگی کامل اقتصادی. هر چند که فاصله زیادی هم از سقوط نداریم
اصولگرایان در جامعه رای مردم تحصیل کرده و با سواد سیاسی برخوردار نیستند و برای رضایت بخشی از مردم جامعه با درصد اقلیت ۲۰ تا ۲۵ درصد با شعار ساده زیستی و ساده پوشی و ارزانی روغن و گوجه به مطالبات اکثریت جامعه بی تفاوت هستند و فکر میکنند که رای و مردم سالاری یعنی عبور از اندیشه سیاسی اکثریت ..... یا مثلا میگویند هدف ما اصولگرایان خدمت به جامعه هست ولی بعد از اینکه به قدرت رسیدند دیگر بر کنار کردن انها بسیار سخت و ناممکن هست چون انها یک ایدولوژی و تعریفی دارند که میگویند وقتی به قدرت رسیدیم بشدت و محکم ازش نگهداری میکنیم که براحتی از دست نا خارج نشود . سوال این هست مگر در مردم سالاری یک تبصره ای ندارد که میزان همان مردمی هستند که شماها را برگذیدند . لذا اگر بعد از چند ماه از رای خود پشیمان شدند چگونه از شما بخواهند که از قدرت کناره گیری کنید . مگر قبول میکنند ؟ هرگز ؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
با سواداتون دیدم که پراید شصت میلیونی اوردید
آقای فلاحت پیشه
کا را باید سپرد دست کاردان
خدا را شکر
مسکن کلی رشد کرد
ما که راضی هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
داستان تسویه ۳۰ میلیارد دلاری سوریه به ما چه میشود ؟
البته که قابلی نداشته
و ندار د
کاری با سلیمی نمین ندارم چون خودش جزو جماعت افراطیه ولی جالبه تابناک صرفا برای افزایش بازدید و منافع ناشی از اون(بماند که آیا اخلاقی و حلال هست یا نه) از احمدی نژاد به صورت مصنوعی هم که شده خبر میذاره
ما کرونا را شکست دادیم .....امروز وقتی در خیابان های شهرم عبور میکردم اکثر مسافران از شهرهای تهران . اصفهان و استانهای غربی و جنوب غربی ایران به شهرم برای تعطیلات هجوم اوردند . پرسشم این است که وقتی مردم بخاطر مشگلات پولی خانه مسکونی خود را مهمان پذیر درست کردند . واقعا شیوع این بیماری فاجعه نیست ؟ وقتی در همسایگی من یک خانه مسکونی مسافرش از جنوب هست و شب بعد از کرمان هست و روز بعد از اصفهان هست و تهران هست ایا مردمی که بعنوان‌مسافر فرزندان کوچک و بزرگ خود را در این مهمانپدیرها اسکان میدهند خطرناک نیست . چون هتل وقتی نباشد اداره بهداشت نمتواند بصورت سیستماتیک سرکشی کند . چرا بودجه کشور را بسمت احداث هتل اختصاص نمیدهید که فرزندان‌مردم بجای اجاره دادن‌منزل در هتل ها کار کنند . در هتل ها ملافه و پتوها هر روز شستشو شوند .....
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
گل گفتی و خدائیش به عقل هیچکدام از مسئولان نرسیده
اخلالگران اقتصادی را اعدام نکنید بلکه طوری به خاک سیاه بنشانید تا عبرت بشود... اما کو گوش شنوا
اصولگرایان اصلا قدرت را دوست ندارند . بلکه با اصرار و خواهش ملت و تمنا اقلیت کاندید میشوند . ولی اصلاح طلبان طالب قدرت هستند . اگر شورای نگهبان نبود اصلاح طلبان هم قدرت و هم ثروت و هم سیاست ها را میبروبودند !!!!!!!
محارج جنگ نیابتی در سوریه با هزینه دهها میلیارد دلار بدون مصوبات مجلس و بدون اطلاع به مردم .....حاصل ان این هست که بعد از فرو کش کردن داعش حالا بحث تضاد منافع بین روس و اسراییل و ایران و سوریه و امریکا و ترکیه و عربستان در حال شکل گیری هست . یعنی منافع سیاسی و اقتصادی و نطامی این چند کشور به دلایل زیاد با هم در حال زور ازمایی نیابتی هم هستند که یک جوری هم رضایت اسد را برای ماندن جذب کنند . روسیه با اسراییل مشکل ندارد وبا ایران دارد . امریکا با روسیه مشکل چندانی ندارد ولی با خود دولت سوریه مشکل دارد . حالا میشود نتیجه گرفت که لابد دولت اسد یک جوری به دولت ایرلن و روسیه و ترکیه رسانده است که تا زمانی ایران در سوریه حضور دارد امریکا هم هست . پس بهتر هست برای اینکه امریکا را از سوریه بیرون کنیم اکل ایران بیرون برود بعد امریکا خواهد رفت . بعدا دوباره به سوریه برمیگردیم سوال در عراق چی در افغانستان چی . در آدربایجان چی . در اقلیم در عربستان و بحرین و قطر و کویت ......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
عزیز ایران دیگر نیازی به حضور فیزیکی نداردو با اموزش هایی که می دهد از همان کشور نیرو جذب می کند مانن بقیه جاها
دو روز مانده به افتتاحيه مجلس يازدهم ظاهراً نمايندگان ٤٠ درصد مردم شمشيرها را از رو بسته و عليه دولت صف آرايى كرده اند در حاليكه تحريمهاى آمريكا و اذنابش عليه كشورمان ، شيوع ويروس كرونا و البته ضعف هاى غير قابل انكار دولت روحانى فشار مضاعفى را بر اقشار متوسط به پايين جامعه تحميل كرده است و حالا هم بايستى منتظر معجزه مجلس يازدهم باشيم ،
ببينيم و تعريف كنيم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
عملکردتیم اقتصادی دولت مردم را به خاک سیاه نشانده است...برنامه وبودجه، بانک مرکزی ،وزارت صنعت ومعدن و.....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
همش کارای نمایشیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
خودت هم فهمیدی چی گفتی آقای تناقض
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
20 درصد
اقای کوچکی نژاد در ادامه اظهاراتش میگوید به همین خاطر مجلس اینده در برگرداندن مصوبه حذف 4 صفر از پول ملی جدی است و امید وارست شورای نگهبان این مصوبه را به مجلس عودت دهد !
هنوز مجلس تشکیل نشده اقای کوچکی نژاد از کجا فهمید که مجلس یازدهم مصمم است !
پاسخ ها
عليرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
مگر نميداني ، عالم به علم غيب است
این که رِییس مجلس بشه دکتر قالی باف همون سناریو از قبل برنامه ریزی شده بوده
نیگزاد هم یار و یاور اصلی خود دکتر احمدی نژاد است
حاج بابایی هم اضافه شده برای خالی نبودن رقیب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
سناریو مجلس وکیل الدوله لاریجانی چی بود آقای پروفسور
تفکر امریکایی نمیگذارد که به زغفرانیه آب رسانی شود . در بصره چطور . بزرگراه ایران . عراق . سوریه . فرودگاه و ورزشگلاه کربلا ........ بلوچستان چی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
اگر عراق نبود تحریم ها ایران رو خورد کرده بود ..بیست میلیارد دلار جنس بنجل به عراق وتمام حواله های دلاری رو دور میزنید.
دوست ودشمنتون نمی‌شناسید شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
ناز نفست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
این را از دوستان همه کاره اصلاح طلبتون بپرسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
چون وطن و زادگاه اصلی خیلی از مسولین کشور، عراق بوده و هست و خواهد بود!!؟؟؟
ایت الله سعیدی امام جمعه قم بخاطر تذکر رهبری به دولت برای باز کردن حرمین سپاسگزاری کرد من یه سخنرانی از رهبر انقلاب شنیدم که ایشان گفته بودند بنده هیچ نظر نسبت به باز شدن اماکن متبرکه به دولت ندارم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
الان که پاساژهای مسقف همه باز شدند وغلغله هست تازه صحن حرم ها ی روباز با تدابیر شدید بهداشتی وکنترل ها باز میشه؟؟؟دولت اسلامی؟!!
سلیمی نمین حرفهایش نم کشیده
بزرگترین مشکل جامعه ماتریالیستی اینه که آینده خودتون رو فقط با پول میتونید بخرید
بدون پول یعنی بدون آینده
دیگه هیچ کس نمیتونه مشکلات اقتصادی ایران رو جمع کنه زمان امکانات و روحیه هر سه از دست رفته
اگر قبول میکردید که این کاره نیستید آن وقت هم ما و هم شما راحت میشدیم دارید با واقعیت لجبازی میکنید
اگه 40 سال و 2500 میلیارد دلار رو یک بار دیگه بهتون بدیم خداوکیلی این بار باش چی کار می کنید؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
یا خدا ۲۵۰۰ میلیارد دلار تو این ۴۰ سال هزینه کردن
این پول فقط ریالو بی ارزش کرد
خدا فقط ببخشتتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
حتما گفتگوی تمدن ها و برجام را زنده می کردم علی تبرک اله
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۶
۳۰۰۰ میلیارد اختلاس می کردم
متاسفانه برخی متدین ما فکر می کنند دردشناس هستند درحالی که توهم درد شناسی دارند درد در جامعه اسلامی یعنی یک خانواده هزینه تدفین را نداشته باشد و برای آبرو در قرض و وام قرار گیرد و درد یعنی خانواده ای هزینه ازدواج را نداشته باشد و ... کرونا این درد را علاج کرد برخی افراد فکر می کنند حرم امام رضا و حضرت معصومه در مشهد و قم هستند و بسته شدن حرم آنها را بزرگترین درد میدانند در حالی که حرم آن بزرگواران در قلب دردمندانی است که در زیر فشار اقتصادی و بی‌تدبیری دردمند شده اند و بزرگترین درد هنگامی است که به درد آنها رسیدگی نشود قلب آنها همچنان بسته بماند
بنظر من سیستم سیاسی ما توان مقابله با فساد را ندارد و باید متحول شود و در ابتدا باید مجلس بطور واقعی در راس امور قرار گیرد و از حالت فرمایشی و غیر تخصصی و منطقه ای فکر کردن خارج شود و با انتخاب مستقیم رییس جمهور و وزیر بطور جدی و واقعی آنرا مدیریت و حساب کشی کند و تحت تاثیر هیچ عامل خارجی بجز خواست مردم و مفاد مستحکم قرآن (نه برداشت های شخصی) نباشد
یکی از دلایل اصلی رابطه ایران و ونزوئلا رساندن ریال ایران به اندازه ونزوئلا است پیاده گرفتن از ونزوئلا که چطوری سقوط نکردند با این اوضاع و احوال
این لینک مسخره جمع اعداد که گذاشتی تو تبلت می‌ره زیر آیکون ارسال نمیشه دید که جواب بدیم تا ارسال بشه. مجبور شدم تو گوشی اینو بهتون اطلاع بدم. این محاسبه ریاضی رو با فاصله از آیکون ارسال قرار بدید لطفاً
ادم تمام وجودش درد میشه وقتی کسانی رو می بینه که در هوای گرم و. شرجی و بعضا گرد الود جنوب روی دریایی از زندگی می کنند و. از ابتدایی ترین الزام زندگی یعنی اب محرومند. عشایر چهارمحال برای عبور گله گوسفند پلی شبیه پل پارک پردیسان روی اتوبان ندارند. انسانیت را چه شده است!؟
با افتخار به مجلس فرمایشی رای ندادم اما امیدوارم تصمیم بر آن گرفته شده باشد که اولین اشاره و دستوری که به مجلس داده شده برکناری روحانی باشد.
«بیش از پانصد هزار بشکه تولید ‎نفت روزانه منطقه شهید پرور ‎غیزانیه است، ولی اهالی آن منطقه آب شرب ندارند. این صحنه‌ها از قبیل: مسجدسلیمان و برخی مناطق پیرامون عسلویه و... دستپخت افکار آمریکایی در اداره اقتصاد کشور است.»

آقای رضایی شاید نمی دانید همه امور اقتصادی و سیاسی و امنیتی و سیسات داخلی و خارجی و ... در چه نهادی تصمیم گیری می شود!!!!
این مردم نه وزارت بهداشت و نه هیچ دولتی را قبول ندارند. ما ملت دایم غر غرو از همه ایراد میگیریم و هیچ قانونی را رعایت نمیکنیم.
باسلام تند شروع کردی تابناک عزیز. امید بده به ملت، نفرت راه پیشرفت نیست . خبرهای خوش بده. خدا هست برادر.
من راضی نیستم غرامت غارت سفارت انگلیس از بیت المال پرداخت شود.
همان ها که فرمان دادند و اجرا کردند باید پرداخت کنند.
آیا مردم لبنان توئیتر دارند که پیام جناب آقای دکتر طریف را بخوانند؟ لطفا مسولان رسیدگی کنند.
"تلاش احمدی نژاد برای تخریب قالیباف" اگر احمدی نزاد نظرشان این است ، پس و اقعا قالیباف برای ریاست مجلس مضر است. چندی پیش نیز سردار سعید قاسمی هم در مورد قالیباف گفته بود : قالیباف همان لاریجانی آینده است.
خلاصه این چندتاخبرتواین صفحه این بود
مشکلات یاتقصیرامریکااست یامقصرافکارامریکایی است
خدایا شکرمسولیین هم مثل همیشه سربلندهستند
حالا خدا رحم کرد، هاشمی رفسنجانی نگفت : کوچکترین حق ما سقوط صدام است.
نتیجه 30 سال حکومت اصلاح طلبان مظلوم، فقر وبیکاری و فاصله طبقاتی و پرورش ژن خوب است
عمر ما و شما تمام شد در بدبختی ...ایا خدا وکیلی به فکر اینده بچه هایتان هستید ....به فکر اینده نسل جدید هستید ......دهه60 تا ها سوختند نگذارید دهه بعد از 60 هم نابود شو ند..
"مردم در حال عبور از اصلاح طلبانند"
مردم در حال عبور از هر چیزی میباشند
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی