بازدید 36250
هزار و هفتصد و نوزدهمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

پرونده تحصیلی حسین فریدون دوباره در مجلس به جریان افتاد/احمدی‌نژاد از ترامپ تعریف کرد/معاون احمدی‌نژاد سکته مغزی کرد؟ /تهران رکورد سی ساله مصرف آب را شکست! /روایت یک نماینده از ایجاد «پول کثیف» در واگذاری یک بنگاه دولتی

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: روایت المیادین از تذکر جدی نتانیاهو به ترامپ درباره ایران/آشنا: ظریف بیشتر از ترامپ قدرت تصمیم‌گیری دارد/ و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۱۲۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲ 20 July 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

روایت المیادین از تذکر جدی نتانیاهو به ترامپ درباره ایران

المیادین نوشت، ترامپ پیش از صدور دستور حمله با نتانیاهو تلفنی تماس گرفته تا او را در جریان تحولات قرار دهد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی این تماس به ترامپ گوش زد می‌کند که هرگونه تلفات جانی در ایران، این کشور را مجبور خواهد کرد «با تمام قدرت» به آمریکا پاسخ دهد. بر اساس گزارش المیادین، نتانیاهو مدعی شده است که رژیم صهیونیستی مواضع متعلق به ایران در سوریه را هدف قرار می‌دهد، ولی ایران تا زمانی که تلفات انسانی نداشته باشد، به این حملات پاسخ نمی‌دهد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفت‌وگو تلفنی خود با ترامپ مدعی شده است که ایران بعد از آنکه در حمله جنگنده‌های صهیونیستی به سوریه تلفات داد، مواضع حساس این رژیم را در جولان اشغالی سوریه هدف حملات خود قرار داد. المیادین نوشت این نتانیاهو بود که ترامپ را به لغو حمله محدود به ایران در جریان سرنگونی پهپاد «گلوبال‌هاوک» (۳۱ خرداد) متقاعد کرده است. بر اساس ادعای المیادین، آنچه رئیس جمهوری آمریکا را از هرگونه تعرض به ایران منصرف کند، ترس واشنگتن از واکنش شدید تهران به این تعرض و حمله بوده و نه مسأله انسانی که ترامپ پیشتر مدعی آن شده بود.

تمجید محمود صادقی از سپاه؛ دست مریزاد

نماینده اصلاح طلب مجلس از اقدام سپاه در رصد ناو آمریکایی باکسر تمجید کرد. محمود صادقی نماینده اصلاح‌طلب تهران در مجلس، در توئیتی از اقدام سپاه در رصد ناو آمریکایی باکسر تمجید کرد. صادقی با انتشار خبر تصویربرداری پهپاد ایران از این ناو آمریکایی نوشت: دست مریزاد پاسداران افتخارآفرین وطن!

آشنا: ظریف بیشتر از ترامپ قدرت تصمیم‌گیری دارد

مشاور رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ظریف بیشتر از رئیس‌جمهور آمریکا از قدرت تصمیم‌گیری برخوردار است. حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور در واکنش به اظهارات یک مقام رسمی دولت ایالات متحده آمریکا درباره کم بودن قدرت تصمیم گیری وزیر امور خارجه کشورمان در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «واضح است که ظریف بیشتر از رئیس جمهور امریکا از قدرت تصمیم گیری برخوردار است، زیرا ایران هنوز چیزی را که او امضا کرده، اجرا می‌کند و امریکا چیزی را که رئیس جمهورش امضا کرده، نقض می‌کند.»

پرونده تحصیلی حسین فریدون دوباره در مجلس به جریان افتاد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از به جریان افتادن دوباره پرونده تحصیلی برادر رئیس‌جمهور در این کمیسیون خبر داد. محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت پرونده تحصیلی حسین فریدون برادر رئیس‌جمهور در این کمیسیون، گفت: در دوره ریاست آقای عارف بر کمیسیون این پرونده مسکوت مانده بود که قرار بر این شده تا این موضوع را در روز‌های آینده تعیین تکلیف کنیم. وی ادامه داد: کمیته سه‌نفره‌ای که برای بررسی این موضوع تشکیل شده بود در چند ماه گذشته گزارش خود را ارائه کرده است که باید این موضوع را تعیین تکلیف کنیم و گزارش نهایی را به هیأت‌رئیسه مجلس ارائه کنیم.

احمدی‌نژاد از ترامپ تعریف کرد

محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه‌ای مصاحبه یک ساعته تلفنی با روزنامه نیویورک‌تایمز آمریکا خواستار گفت‌وگوی ایران و آمریکا بر سر مسایل مورد اختلاف شده و این موضوع را به نفع منافع بلندمدت دو ملت و دو کشور دانسته است. احمدی‌نژاد به نیویورک تایمز گفته است: ترامپ مرد عمل است. او همچنین یک تاجر است و بنابراین قادر به محاسبه سود و زیان و تصمیم‌گیری بر این مبناست. ما به او می‌گوییم، بگذارید هزینه‌های بلندمدت (تنش و یا همکاری) بین دو کشور را محاسبه کنیم و کوته‌بین نباشیم. "احمدی‌نژاد گفته است، ایران و آمریکا باید به صورت مستقیم با یکدیگر گفت‌وگو کرده و اختلافات را حل و فصل کنند. ایران باید از رویکرد تماس با میانجیگران اروپایی برای تاثیرگذاری آن‌ها روی ترامپ دست بردارد و به طور مستقیم با خود ترامپ وارد دیالوگ شود و این کار ممکن است. از نظر احمدی‌نژاد اگر ترامپ در رویکرد فشار حداکثری خود علیه ایران تجدید نظر کند و برخی تحریم‌ها را بردارد زمینه برای چنین گفت‌وگویی فراهم می‌شود. احمدی‌نژاد به نیویورک‌تایمز گفته است که ۳ بار برای ترامپ نامه نوشته؛ نخستین آن در فوریه ۲۰۱۷ و برای تبریک بابت پیروزی ترامپ در انتخابات بوده، دومین آن در ژوئن سال ۲۰۱۸ و یک ماه پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام بوده و سومین آن هم ماه گذشته و در پی تشدید تنش دو کشور در منطقه خلیج فارس ارسال شده است. او گفته این نامه‌ها را از طریق ای‌میل آدرس کاخ سفید، ای‌میل سفارت سوییس و نیز اکانت توییتری شخصی ترامپ ارسال کرده است. احمدی‌نژاد به نیویورک تایمز گفته است: برای آغاز گفت‌وگو آمریکا باید پیش‌قدم باشد و رویکرد (فشار حداکثری) خود را نسبت به ایران تغییر دهد. او گفته است: این درست نیست که شما گلوی کسی را محکم بفشارید و همزمان خواهان گفت‌وگو با او شوید. مذاکره باید در شرایط آرام‌تر و محترمانه‌تری انجام شود.

در فردو چه می‌گذرد؟

سخنگوی سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: علیرغم برخی اخبار، تأسیسات هسته‌ای فردو به کار خود ادامه می‌دهد و مرکز ملی خلأ در این مجموعه فعال است و تحقیق و توسعه را روی شیرآلات خلأ انجام می‌دهد. بهروز کمالوندی در گفت‌وگو با خانه ملت، در واکنش به برخی اخبار درباره تعطیلی تأسیسات هسته‌ای فردو، گفت: این تأسیسات تعطیل نشده و مرکز ملی خلاء در این مجموعه فعال بوده و تحقیق و توسعه را روی شیرآلات خلأ انجام می‌دهد. سخنگوی سازمان انرژی اتمی در ادامه تصریح کرد: شیرآلات خلاء در صنایع پیچیده هسته‌ای کاربرد دارد و دیوید آلبرایت تحلیلگر هسته‌ای آمریکایی نیز در گزارش اخیر خود به پیشرفت این فناوری اذعان کرده است.

تکذیب حمله مسلحانه به امام‌جمعه گرمسار

فرمانده انتظامی گرمسار حمله به امام‌جمعه گرمسار را تکذیب کرد. به گزارش معاونت اجتماعی نیروی انتظامی استان سمنان، محمد فوادیان ضمن تکذیب این خبر، اظهار کرد: در ماه‌های اخیر هیچ گونه مورد خاص امنیتی به خصوص درگیری ماموران پلیس با مجرمان و... رخ نداده است. فرمانده انتظامی گرمسار از شرایط امنیتی مطلوب این شهر خبر داد و گفت: خبر مجروح شدن امام جمعه این شهر کذب است. حجت الاسلام سید علیرضا آرامی امام جمعه گرمسار نیز با تکذیب این خبر، از سلامتی کامل خود خبر داد و گفت: این خبر از بیخ و بن دروغ بوده و این اقدام و انتشار اخبار کذب در فضای مجازی، مصداق بارز بی‌تقوایی است.

تشکیل وزارت بازرگانی در دستور کار دولت قرار گرفت

حسینعلی امیری با اعلام این خبر گفت: تشکیل وزارت بازرگانی در اولویت برای دولت و رئیس‌جمهور است. او ادامه داد: پیش از این تشکیل این وزارت با ارایه طرحی از سوی نمایندگان در کمیسیون اجتماعی مطرح و تصویب شد، اما پس از آن دولت از هیات رییسه مجلس خواست که اجرای این طرح به دلیل اینکه آمادگی برای تشکیل وجود ندارد، به زمان دیگری موکول شود تا تمهیدات برای آن انجام شود. معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه انسجام در بخش بازرگانی وجود ندارد، توضیح داد: بخش بازرگانی به صورت پراکنده از سوی دستگاه‌های مختلف پیگیری می‌شود و از این روی، نظام توزیع با مشکلات زیادی روبه رو شده است.

سراج: انتخابات شورایاری‌ها صد در صد غیرقانونی است

سراج در پاسخ به پرسش ایسنا درباره نامه رییس سازمان بازرسی کل کشور به رؤسای قوا مبنی بر غیرقانونی بودن انتخابات شورایاری‌ها و واکنش‌های مختلفبه این اظهار نظر، گفت: انتخابات شورایاری‌ها صد در صد غیرقانونی است. وزارت کشور دادخواستی برای ابطال مصوبه سال ٧٨ شورای شهر اعلام کرده بود، اما به دلایلی انصراف داد. وی افزود: انتخابات باید در قانون احصا شده باشد. در اصل ١٠٠ قانون اساسی انتخابات شورای شهر و روستا و دهستان و ... آمده است، اما هیچ جا اسمی از شورایاری برده نشده است. شاید شورایاری بتواند خدمات خوبی ارائه دهد، اما مشکل این است که قانون نداریم. رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: طبق اصل ١٧٤ قانون اساسی نظارت بر حسن جریان و اجرای صحیح قوانین بر عهده ما است. نماینده‌ها مصاحبه کردند و به مجلس هم بردند و در کمیسیون شورای مجلس این موضوع رد شد. ما مشکل نداریم که شورایاری باشد یا نباشد، مشکل این است قانون نیست. بر اساس چه قانونی می‌خواهند شورایاری را بررسی کنند.

معاون احمدی‌نژاد سکته مغزی کرد؟

عبدالرضا داوری مشاور رسانه‌ای محمد احمدی نژاد خبر سکته مغزی بقایی را تایید کرد. عبدالرضا داوری از نزدیکان احمدی نژاد در توئیتی درباره سکته مغزی حمید بقایی نوشت: تایید خبر سکته مغزی آقای حمید بقایی از سوی وکیل ایشان. در هیمن رابطه مهران عبدالله‌پور، وکیل مدافع بقایی در گفت‌وگو با ایلنا، دررابطه با اخبار منتشر شده درباره سکته مغزی بقایی در زندان گفت: بله، با پیگیری‌هایی مشخص شد که کردیم تقریبا ۲۰ روز قبل در زندان دچار این عارضه شده بودند. وکیل مدافع بقایی گفت: تا تصویب شود که ایشان به مرخصی بیایند ۱۵ روز طول کشید. هفته پیش مرخصی دادند و پیگیری کردیم و دیدیم که ایشان سکته کرده‌اند. عبدالله‌پور در پاسخ به این که الان وضعیت آقای بقایی چگونه است، گفت: الان مشغول درمان هستند و باید معالجه شوند. وی در پاسخ به این که مدت معالجه بقایی چقدر زمان می‌برد و آیا بعد از معالجه باید به زندان برگردد، گفت: الان که ایشان وضعیت پزشکی‌شان این گونه است باید ببینیم معالجه‌شان چه شود، چون فقط بحث سکته مغزی نیست بلکه به‌خاطر عوارض دیگری هم این لخته خون ایجاد شده است. بنا به نظر پزشکان به‌خاطر کمبود مواد ضروری بدن ازجمله ویتامین و پروتئین چنین اتفاقی افتاده است. بهمن شریف زاده از روحانیون نزدیک به مشایی در گفت‌وگویی کوتاه با خبرآنلاین گفت: بر اساس اخباری که من دارم یک لخته خون در سر بقایی بوده که بخاطر آن به بیمارستان منتقل شده است. این در حالیست که اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌ها در گفت‌وگو با تسنیم درباره انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر سکته مغزی حمید بقایی اظهار کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، نامبرده از روز شنبه هفته گذشته در مرخصی هشت روزه به سر می‌برد و امروز مرخصی وی تمام می‌شود. رئیس سازمان زندان‌ها افزود: بقایی باید خود را فردا (یکشنبه) ۳۰ تیر به زندان معرفی کند و اگر هم در خارج از زندان برای وی اتفاقی افتاده باشد ما اطلاعی نداریم. جهانگیر اضافه کرد: اگر نامبرده در موعد مقرر خود را به زندان معرفی نکند، علت را پیگیری می‌کنیم.

طرح کاهش سقف مهریه تا ۱۴ سکه در مجلس

فاطمه ذوالقدر، نماینده مجلس: گفت: زن میتواند به جای اینکه مهریه بالا طلب کند، در شروط ضمن عقد از جمله حق مسکن، اشتغال و... را دریافت کند و در هنگام طلاق اموال تقسیم شود. ضمانت اجرای مهریه ۱۱۰ سکه است، اگر مرد توان پرداخت نداشته باشد قسط بندی و بحث تعدیل مهریه مطرح می‌شود. صحبت‌هایی در مجلس مبنی بر محدود شدن مهریه تا سقف ۱۴ سکه مطرح شد و با این موضوع مخالفت شد، زیرا نمی‌توان بدون اعطای ضمانت دیگری مهریه را برای بانوان محدود کرد.

ظریف: انگلیس از شراکت در تروریسم اقتصادی دست بردارد

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در پیامی توئیتری با اشاره به توقیف یک نفتکش حامل نفت ایران توسط انگلیس نوشت: بر خلاف دزدی دریایی در تنگه جبل‌الطارق، اقدام ما در خلیج فارس اجرای قوانین بین‌المللی کشتیرانی دریایی است. همان‌طور که در نیویورک گفتم، این ایران است که امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس را تأمین می‌کند. انگلیس باید شریک (جرم) بودن در تروریسم اقتصادی آمریکا را متوقف کند.

تهران رکورد سی ساله مصرف آب را شکست!

معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: مصرف روزانه ٣ میلیون و ۶٨٠ هزار مترمکعب مصرف آب برای تهران یک تهدید به شمار می‌رود. مسئولان می‌گویند که در تهران هر آنچه می‌توانستیم از اطراف آب بیاوریم، آورده‌ایم و دیگر راهی جز بهینه مصرف کردن وجود ندارد. بیش از ٢٢٠ شهر ایران در تنش آبی به سر می‌برند و مدیریت عرضه و تقاضا در این شهر‌ها بجد در دستور کار قرار دارد. کرمان و کرج در وضعیت بحرانی قرار دارند. برنامه جیره‌بندی آب برای سال‌جاری وجود ندارد، اما افت فشار شبکه برای مدیریت و جلوگیری از قطعی، در حال انجام است. هر فرد در شبانه‌روز باید ١۵٠ لیتر آب مصرف کند، اما سرانه مصرف در شهر‌هایی نظیر تهران به ٢۵٠ لیتر در روز نیز می‌رسد.

روایت یک نماینده از ایجاد "پول کثیف" در واگذاری یک بنگاه دولتی

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز گفت: شرکت ماشین‌سازی تبریز را با اقدامات دقلکارانه به شرکت صندوق بازنشستگی فولاد واگذار کردند تا مشکلاتی که این شرکت دارد را حل کنند. پس از اینکه این واگذاری انجام شد، سند ماشین‌سازی نزد خزانه کل کشور به رهن گذاشته شد تا پولی دریافت شود تا مشکلات صندوق بازنشستگی فولاد که در آستانه ورشکستگی بود را حل کنند. در سال ۹۵ از سازمان خصوصی‌سازی سوال کردیم که آیا صندوق بازنشستگی فولاد نسبت به کارخانه ماشین‌سازی دارای حقوق مالکانه است که اعلام شد، خیر و سهام این شرکت در اختیار دولت است. خود صندوق هم اعلام کرد هیچ حقوق مالکانه‌ای نسبت به ماشین‌سازی ندارد و در مورد ارکان این شرکت از این صندوق سؤالی پرسیده نشود. سازمان خصوصی‌سازی بر اساس یک سناریوی متغلبانه و به نیابت از صندوق فولاد ماشین‌سازی را به فردی به نام قربانعلی فرخ‌زاد واگذار کرد. این واگذاری بدون رعایت قوانین مربوط به اصل ۴۴ قانون اساسی بود و زمانی که از سازمان خصوصی‌سازی پرسیده شد که چرا اهلیت این فرد اثبات نشده و این واگذاری را انجام داده‌اید، به ما اعلام کردند که الزامی به رعایت قوانین نبوده است، چون از جانب صندوق فولاد این واگذاری انجام شده است. همان فردی که واگذاری به وی انجام شده الان به ۲۱ سال حبس محکوم شده، همان فرد ۵۰۰ میلیون دلار ارز کشور را دریافت کرده و به‌جای اینکه ورق فلزی وارد کند این مبلغ را در بازار خرد کرده است و از محل سود آن کارخانه ماشین‌سازی را خریداری کرده است، رانت چندگانه به فردی که ۵ کلاس سواد ندارد و حتی نمی‌تواند نام خود را بنویسد، داده شده است. /تسنیم

مدارس غیردولتی که انباری و آشپزخانه را کلاس درس کرده‌اند

میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دلیل صندلی خالی مدارس غیردولتی این است که مردم پول ندارند! وی با اشاره به تصویب قانون دائمی شدن تأسیس مدارس غیردولتی گفت: خیلی جا‌ها مجوز تکراری و در جای نادرست صادر شده است و به همین علت نباید خیلی نگران ظرفیت خالی در مدارس غیردولتی باشیم. میرزاده در واکنش به یک نمونه شهریه ۲۵ میلیون تومانی یک مدرسه غیردولتی گفت: کجای دنیا فوق برنامه از اصل برنامه جلو می‌افتد؟ گاهی انجمن اولیا و مربیان درست عمل نمی‌کنند. هیچ کدام از این برنامه‌ها لزوماً در روند آموزش تأثیر مثبت ندارد، هتل باز نکرده‌ایم، مدرسه باز کرده‌ایم. متاسفانه به خانه‌های مسکونی مجوز مدارس غیردولتی داده شده است برخی در انباری و آشپزخانه کلاس تشکیل می‌دهند که باید بسته شود، به کسی که مکان ندارد نباید مجوز بدهیم به انباری و پشت بام و آشپزخانه نباید مجوز تشکیل کلاس بدهیم./ ایسنا

 
پشت کردن به صندوق رای پیامد‌ها و هزینه‌های گزافی برای مردم دارد
 
الهه کولایی در گفت‌وگو با «آزادی» گفت: «اگر نگاهی به گذشته داشته باشیم و به یاد آوریم، در مرحله‌های پیشین و به ویژه پس از انقلاب اسلامی هر زمانی که مردم با صندوق‌های رای قهر کردند، چه اتفاقاتی افتاد، چه روندی در کشور شکل گرفت و چه نیرو‌هایی قدرت را در سطوح مختلف از جمله مجلس و دولت در اختیار گرفتند. در واقع این سخنان آقای خاتمی با همه دشواریی که در ذات خود دارد نوعی ارجاع دادن به این تجربه‌ها و تمرکز بر گزینه‌های واقعی پیش روست که با کلمه فداکاری مورد اشاره قرار گرفته است.» کولایی با اشاره به اینکه «به نظر می‌رسد کسانی که به اصلاح طلبی و ضرورت اصلاحات از دورن هر نظام سیاسی باور دارند، ناچارا به این رویکرد گرایش پیدا می‌کنند» گفت: «تجربه‌ها در سطح داخل کشور و چه در سطح منطقه و کشور‌های پیرامونی نشان داده که گزینه‌های غیر از این و پشت کردن به صندوق رأی چه پیامد‌ها و هزینه‌های گزافی برای مردم دارد».
 
انتقاد روحانی از اعلام رقم اجاره بها در برخی رسانه‌ها
انتقاد روحانی از اعلام رقم اجاره بها در برخی رسانه‌هارئیس جمهور با اشاره به اجرای طرح تأمین مسکن کارمندان توسط وزارت راه و شهرسازی، گفت: اگر بتوانیم با برنامه‌ریزی مناسب ظرف مدت چند سال واحدی مسکونی برای کارمندان ایجاد کرده و در اختیارشان قرار دهیم، اقدامی بسیار خوب برای جوانانی است که تازه مشغول به کار شده و با این کار دغدغه آنها در زمینه تأمین مسکن کاهش خواهد یافت. روحانی با انتقاد از گزارش‌ها و اعداد و ارقامی که در زمینه افزایش اجاره‌بها از سوی برخی رسانه‌ها منتشر می‌شود، گفت: براساس آمار وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن استیجاری به طور متوسط در تهران میزان اجاره بها ۳۰ درصد افزایش یافته که این رقم امیدوارکننده است. البته مطلوب نبوده اما در عین حال با آمار و ارقامی که این روزها منتشر می‌شود، متفاوت است. رئیس جمهور تصریح کرد: شهرداران کلانشهرها می‌توانند طرحی برای اجاره ارزان مسکن به اقشاری که تحت فشار اقتصادی هستند، داشته باشند که در این راستا باید برنامه‌ریزی کنند.

انتقاد مسیح مهاجری از اظهارنظرهای غیرضروری برخی مسئولین
حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری، مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز نوشت: این درست است که کشور ما اکنون در شرایط حساسی قرار دارد؛ هرچند این حساسیت در حدی نیست که بتوان آن را حالت فوق‌العاده نامید همین که بزرگ‌ترین قدرت مادی امروز جهان با ما در حال جنگ اقتصادی است و در عرصه نظامی نیز شاخ و شانه می‌کشد و تهدید می‌کند، شرایط را حساس می‌دانیم. در بخشی از یادداشت مهاجری می‌خوانیم: هرکس و هر قوه و دستگاه و ارگان و نهاد باید فقط در محدوده وظایف و اختیارات خود سخن بگوید و در اموری که خارج از وظایف و اختیارات آنهاست دخالت نکند. واقعیت اینست که متاسفانه بسیاری از مسئولان، زیاد حرف می‌زنند و در مواردی نیز خارج از محدوده‌ای که مربوط به آنهاست سخن می‌گویند. نظامیان وظایف مشخصی دارند که باید به آنها عمل کنند ولی ورود آنها به عرصه سخنوری که در بسیاری موارد مشکل‌ساز هم هست، اکنون به یک عادت تبدیل شده و گویا بعضی از آنها تمرین سخنرانی کردن را از وظایف ذاتی خود می‌دانند! قطعاً این روش باید منسوخ شود و دستگاه‌های نظامی ما هم همچون سایر کشورها فقط در موارد ضروری و در موضوعاتی که به آنها مربوط می‌شود، مطالب تدوین‌ شده‌ای را توسط سخنگوی رسمی خود اطلاع‌رسانی کنند. این روش، قطعاً به انسجام کمک می‌کند و راه را بر سوءاستفاده دشمن از بعضی سخنان حساب نشده می‌بندد. صاحبان تریبون ازجمله ائمه جمعه در تمام فصول به‌ویژه در شرایط حساس کشور باید از ورود به مسائل اختلافی و جناحی پرهیز و مطالب خطبه‌های نمازجمعه و محتوای سخنرانی‌های خود را حداقل بر سه موضوع متمرکز کنند که عبارتند از: امید بخشیدن به مردم، تقویت وحدت و تلاش برای ارتقاء اخلاق در جامعه. متاسفانه اکنون به این سه اصل بسیار مهم بی‌توجهی می‌شود و تاسف بالاتر اینکه در بسیاری از این تریبون‌ها ناامیدی به جامعه تزریق می‌شود، به تفرقه دامن زده می‌شود و فرهنگ بداخلاقی انتشار می‌یابد.

سفر ایرانی‌ها به خارج ۶ درصد کمتر شد
 
سفر ایرانی‌ها به خارج از کشور در سه ماه نخست امسال حدود ۶.۵ درصد کمتر از سال قبل شده است. در مقابل ورود اتباع و گردشگران خارجی به ایران حدود ۴۰ درصد بیشتر از مدت زمان مشابه سال گذشته بوده است. آمار سفر‌های ورودی و خروجی در سه ماه نخست سال ۱۳۹۸ که ولی تیموری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اختیار این خبرگزاری قرار داده است، از تدوام ریزش آمار سفر ایرانی‌ها به خارج از کشور، حکایت دارد که جریان آن با افزایش نرخ عوارض خروجی، ارز و بلیت هواپیما از سال ۱۳۹۶ آغاز شده است. مجموع سفر ایرانی‌ها به خارج از کشور در سه ماه نخست فروردین، اردیبهشت و خرداد ۱۳۹۸ بالغ بر یک میلیون و ۷۵۹ هزار و ۷۴۹ نفر بوده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، دامنه تغییرات آن منفی ۶.۵۲ درصد شده است. در سه ماه نخست سال ۹۷ یک میلیون و ۸۸۲ هزار و ۴۱۴ ایرانی به خارج از کشور سفر کرده بودند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۳
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۱۴۶
چنین گفت محمود...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
محمود میتونه نامه بنویسه . اوس محمود میگه چون‌من‌مسولیت رسمی در کشور ندارم نوشتن نامه من به ترامپ به کسی بر نمیخوره . اگر در دوره ریاست جمهوری خودش میگفت آمریکا برج های دو قلو را خودش زد تا به عراق و افغانستان حمله کنه . آلان سناریوی امریکا برای جنگ چی هست
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
همین حالا رو سایت ها از قول طریف نوشتند که علت توقیف نفت کش انگلیسی بخاطر خطرات زیست محیطی و تصادف با یکی از قایق های ایرانی بوده است . انها میگویند که قایق ایرانی بزور در مسیر راه کشتی قرار داده شده بود تا بهانه توقیف داشته باشند . اگر این موارد باشد کل کشتی های ایران در خارج از کشور در اقیانوس ها در خطر قرار میگیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
درود بر احمدی نژاد و یارانش ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
با حرف هیچ کسی دیگه هرگز تو انتخابات شرکت نمی کنم و تا حد توان هم بقیه رو به عدم شرکت ترغیب می کنم.
تنها نهادی که منافع ملی برایش خط قرمز است و خالصانه حافظ سرزمین ایران است ، سپاه است ، به همین دلیل ، دشمنان ایران ، اعم از فتنه گر داخلی و ضد انقلاب خارجی از سلطنت طلب و بهایی و وهابی و منافقین ، علیرغم تفاوت ها ، در یک چیز اتفاق نظر دارند...تخربب سپاه..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
باید گفت سپاه و ارتش با هم دیگر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
سپاه افتخار تاریخ ایرانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
تبعیض
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
متاسفانه سانسورچی منفی هارو مثل اینکه نمیتونه
سانسور کنه یا دست کاری کنه حالا نظرات که وضعیتشون مشخصه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
تنها نهاد ؟
سکته بقایی هم مانند اعتصاب غذا و ... یک بازی دیگر او هست . آینده نزدیک ان را روشن می کند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
دعا میکنم‌جرم‌سیاسی شمل حال تو نشه که کاربران برای شما هم‌چنین تحلیل کنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
درود بر احمدی نژاد و یارانش
ناشناس
| Germany |
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
بقایی هم مثل دیگر افراد از حماقت و شاید صداقتش به این حال افتاده است ،امضا برای دیگران که پول و ثروت مملکت را با شیادی به جیب زده اند.
باسلام علت رکوردزدن مصرف آب درتهران اینه که دائم سدهای لبریز از آب رانشون دادن وگفتن تمام سد ها پرشده مردم هم دیگه مراعات نمیکنن چون خیال جم شدن سدها پره باید توضیح میدادن که همین سدهای پر بامصرف بی رویه خالی میشه وامکان برگشت خشکسالی هنوزهست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
عزیز رعایت مردم در مصرف خانگی تاثیر چندانی ندارد. عمده آب مصرفی کشور در بخش کشاورزی است که بخش اعظم آن هدر می رود. راه حل تعیین بودجه مناسب به مدت ده سال برای اصلاح سیستمهای آبیاری و پیگیری آن توسط نهادی بالاتر از ریاست جمهوری است.
در یکی از شبکه های خبری مهم آمریکا(انگلیسی زبان)،کارشناس مسائل خاورمیانه با خنده به اقدامات هسته ای ایران می گفت:ایران دیگه خیلی با ساخت بمب فاصله داره و ما نباید نگران این اقدامات نمایشی باشیم.
آمریکاییها و اروپاییها میدونن که بهترین اهرم فشار ایران رو بدون هیچ هزینه ای از بین بردن.
من نمی تونم قبول کنم که کسی که این قرارداد کاملا یک طرفه که هیچ ضمانت اجرایی نداره رو "امیر کبیر" بنامم.
از هسته ای به درستی برای دوباره تحریم نشدن ایران استفاده نشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
ما فتوی داریم که سلاح هسته ای حرام هست.شما هم بهتره زیاد خودتو ناراحت نکنی عزیزم
مگر در مجلس چند بار رد نشده این طرح وزارت بازرگانی؟ نکند مثل برجام از پشت
....!!!
در ضمن ۶ سال پیش هم همین بهانه بود که نمی توان بازار را اداره کرد و تجمیع کردین والان هم دوباره می گویید نمی توان ادراه کرد و باید جدا شود در حالیکه در همه کشورهای پیشرفته تجمیع شده هست و کشکل از عدم اجرای قوانین است
یک چیز دیگر وقتی ان تجمیع شد واردات کالاهای اساسی کمتر شد و در خیلی زمینه تولیدات داخلی بیشتر شد
نکند این که می خواهید جدا کنید به خاطر اینستکس اروپا است که نفت در برابر غذا باشد برای وابستگی بیشتر کشور به خارج؟
شفاف بگویید اقایان دولت ما پنهان کاری های شما را زیاد دیدیم
این احمدی نژاد هم بیشتر دنبال دیده شدن هست
مگر از اول انقلاب مذاکره نکردین که امریکا در امور داخلی ایران دخالت نکند؟
یا الان برجام بود که خود امریکا هم حضور داشت و بیرون رفت؟
تا زمانی که با زور با اینها صحبت نکنید و اقتصاد را هم مانند نظامی ها قوی نکنید این همجمه ها ادامه دار خواهد چه با مذاکره و چه بی مذاکره
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
تاریخ مصرف احمدی نژاد دیگه تمام شده.
پشت کردن به صندوق رای پیامدهای گزاف برای مردم دارد و البته برای طرف مقابل هم.انها باید بلاخره قبول کنند حق رای مردم را به رسمیت میشناسند یا خیر؟ایا تغییرات مد نظر مردم که در هر انتخاباتی به وضوح بیان میشود را انجام میدهند یا انتخابات را یک بازی برای ایجاد مشروعیت برای خود میدانند؟پاسخ به این سوال بسیاری مسایل را روشن خواهد کرد و تصمیمگیری را اسانتر
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
چه پیامدی برای مردم داره ؟ چیزی بدتر قرار بشه ؟ یکی مثل احمدی نژاد بشه اصلا دیگه برای کسی مهم نیست چون همه بازی داده شدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
چه کم چه زیاد در انتخابات شرکت کنند، رسانه ملی حضور حداکثری را اعلام می کند.
هویج و تفنگ شبیه هم هستند لاکن با تفنگ نمیشود مربایی لذیذ تهیه نمود.
به روح اعتقاد داری؟ تو روحت! گرمه! می فهمی؟!
کاش یک کشاورز ساده در لومباردی ایتالیا بودم اما یک ایرانی نبودم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
چه روح حقیری
اما اگر برای ایجاد ناامیدی هر شب چنین کامنتهایی می گذاری که بدا به هوش نداشته ات
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
اگه اون چیزی که حقته رو بنویسم تابناک سانسورش میکنه. حالا کی گفته تو ایرانی هستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
خیلی خیلییییی ...
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
بجای اینکه بخواهی به هموطنت فحش بدی که بقول خودت تابناک سانسورش میکنه،به این فکرکن که چرااوچنین آرزویی میکنه؟فحش دادن وتوهین که نشدکار.اگه تونستی کمکی بهش بکنی که ازاین حالت بیادبیرون ،هنرکردی.بافحش چیزی درست نمیشه،مگرنمایش شخصیت فردفحش دهنده.
آرمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
واقعا جای تاسف دارد
هزار بار جانم فدای یک مشت از این خاک مقدس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
بیا من یه تکه زمین دارم میدهم توش یونجه بکاری ضمنا حق تابعیتت را هم میگیرم که دیگه ایرانی نباشی. خوبه راضی شدی..
kh
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
دوستان منتقد بد نیست به کامنتهای مثبت هم توجه داشته باشند
اووووووووووونچنان از شرایطم راضی هستم و اوووووووووووووووووووونچنان احساس شادی میکنم که حد ندارد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
درد و دل یک آغازاده در ویلای کنار دریا در سواحل نیس فرانسه
زندگی در ایران مثل تف سربالا میماند اگر شما به جایی وصل نباشید یا خانواده ثروتمندی نداشته باشید هر کاری بکنید در نهایت مفلوک و بیچاره خواهید ماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
تو وصل کجایی امارات و بحرین و....که هرشب اراجیف می بافی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
با این شرایطی که گفتی همون قبله آمالت که غربه هم زندگی مث تف سر بالا میمونه. خیلیا رفتن، نق زدن نداره، پاشو تو هم برو. اگه به درد بخور بودی با این طرز فکرت الآن اینجا نبودی
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
۲۲:۳۲
شما خودت با پرچم امارات میای زیر پست های همه همینو میگی ؟ به همه میگی شما ایرانی نیستی خودت هستی ؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
قرار بود کوخ نشینان بر کاخ نشینان حکومت کنند
ولی تعداد کوخ نشینان اینقدر زیاد شد که بودجه کم آمد!؟
فعلا امریکا با کره شمالی به توافق برسند که همزمان با مذاکرات تحریم می کنند این کشور را تا به ما برسد
احمدی جون خیلی دلت برای این لک زده که جوابت را بده؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
ترامپ جواب نامه احمدی نژاد را داد یا نه
به اقای مسیح مهاجری بفرمایین حالا اگه برخی مسوولین نظامی و ائمه جمعه مشغول مجیز گویی دولت بشن خوب میشه؟ شما رحت میشی/ خب دست از انفعال و بی عرضگی و چشم به غرب داشتن بردارین
اگه هم عرضه ندارین از اول نییایین تو میدون مگه اینگه به وای دیگری در این ساحت نشسته اید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
چه ربطی داشت انتقاد بجای مهاجری با دری وری های متعصبانه جنابعالی
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
واقعا که اسمت با نظرت جوره.
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
جالبه این دوستمون با این ادبیات زیر پست های همه نظر میده اما سانسور نمیشه
سانسورچی تابناک خودتون هستید ؟
بعله کسی چیزی نگوید تا اقایان دولتی راحت تر به کار ....بپردازند
درود بر دکتر محمود احمدی نژاد محبوب دلها
حامی فقرا و مستضعفین
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
تاریخ گذشته شده دیگه .
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
باشه برو بخواب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
ای کاش در این چهل سال دونفر آدم داشتیم که به اندازه احمدی نژاد کارکرده بود همین مسکن مهر که روحانی وآخوندی دادند دست دلالها چه فاجعه گرانی به بار آورد
ضمانت مهریه چی؟! یک عده ای رفتند مجلس درباره مهریه تصمیم می گیرند
به مقدسات قسم اگر زن من برای مهریه اقدام نمی کرد طلاقش نمی دادم
این ها در مجلس عامل از هم پاشیدگی خانواده ها هستند
مهریه اسمش روش هست مهریه میدان جنگ نیست زندان داشته باشه!!!
والا به خدا دختر داشته باشم راه بهتری برای حفظ زندگیش پیدا میکنم و دیگه با طناب پوسیده زنان مجلس زندگیش و با مهریه نابود نمی کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
مگه ادم مجردم بچه دار میشه؟برو کسی رو پیدا کن که بدون ضمانت لازم بیاد زنت بشه اونم بعد یکبار طلاق بعد فکر بچه دار شدنت باش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
قربونت برم مهریه رو اجرا نکنن که کسی زنش رو طلاق نمیده مهریه ضمانت طلاق خانم هاست
جناب آبفای وزارت نیرو.وقتی صحبت میکنی مقداری هم فکر کن.تهران هر روز توسعه پیدا میکنه جمعیتش بیشتر میشه منابع آب هم که نداریم خدارو شکر انتظار داری رکورد نشکنیم.
اين اقاي احمدي نژاد دست از سر ما بر نمي داره ؟
اگه همین حرفهای احمدی نژاد رو یه اصلاح طلب بزنه، کیهان و سایتهای ارزشی متهمش می کنن به مخالفت چرا احمدی نژاد از هفت دولت آزاده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
طبیعی است چون دکی جون با اینکه این ها را می گوید باج به انها هم نمی دهد برخلاف طیف محبوب شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
شما هم اگر فکر تان راتایید میکردند هرچه دوست داشتی میتوانی بگویی اشکال در دوری فکر اصلاح طلبان است
من یک استاندار هستم. دریافتیم از استانداری بسیار خوب بود و ماهانه بیش از 60 میلیون تومان حقوق میگرم و علاوه بر این یک خانه رایگان، یک خودرو با راننده و و 10 نفر محافظ همیشه در اختیارم هستند. زندگیم خیلی راحت هست و تنها مشکلی که دارم این هست که با عوض شدن دولت ها محل خدمتم هم عوض میشود.

یک روز در جمع دوستان بودم که یکی از آنها به من پیشنهاد کردند که ادامه تحصیل بده. من هم از ادامه تحصیل خوشم می آمد اما مشکلی که بود شاغل بودم و وقت آزاد برای رفتن به سر کلاس نداشتم چون در حدود 30 پست دولتی در استان مسئولیت داشتم. دوستان به من پیشنهاد دادند که میتوانی از دانشگاه آزاد یا یکی از دانشگاه های انگلستان، استرالیا، هند، مالزی یا اکراین مدرک دکترا بخری.

اما از آنجایی که به حمایت از تولیدات ملی و کار ایرانی و صرفه جویی در هزینه های بیست المال اعتقاد داشتم تصمیم گرفتم از دانشگاه آزاد خودمان مدرکی بخرم. با هزینه حدود 500 میلیون تومن توانستم از دانشگاه آزاد مدرک دکترا خریداری کنم. کار صدور مدرک حدود 6 ماه طول کشید و در این مدت قند در دلم آب میشد که بزودی من را با لفظ آقای دکتر صدا میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
دو شب پیش که پزشک بودی و سه شب پیش آقازاده ساکن آلمان
mm
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
تو یک روز میگی استاد دانشگاهم و 60 میلیون میگرم امروز هم میگی استاندارم پس جواب ابلهان خواموشی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
چند شب پیش هیات علمی نبودی.؟
جوهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
هرشب شغل عوض نکن
ناشناس
| Germany |
۰۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
چقدر نابغه داریم اینجا.اساتید بنده خدا داره داستان تعریف میکنه هر شب‌.
محمود جان ! تو رو خدا اوضاع رو از ايني كه هست بدتر نكن .
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
هرچی بدبختی وتحریم برسر این ملت جاریست بخاطر وجود نامبارک احمدی نژاد بویژه از سال 1388میباشد که ایران عزیزمان را دوقطبی کردو بداخلاقی در جامعه را رواج داد وپوشیدن ساپورت نیز از آنزمان مد شد .امان از سکوت معنادار کیهان که همیشه غرض ورزی میکند.
برخورد نظامی با آمریکا و متحدانش تنها بخش کوچکی از خطرات بالقوه ای است که کشورمان را تهدید میکند. خطر اصلی، آشفتگی فضای اقتصادی و سیاسی ایران و عمیق تر شدن روز به روز شکاف میان ملت و مسئولان است. اکثریت مردم دیگر امید چندانی به بهبود اوضاع ندارند، و همین ناامیدی است که میتواند به فاجعه منتهی شود. اگر مقامات و مسئولین عزیز ما یک بار برای تنوع هم که شده همصحبت مردم واقعی، مثل رانندگان تاکسی، پیکهای موتوری، معلمان، استادان دانشگاه، تولیدکنندگان کوچک و... شده و از نزدیک با دیدگاه آنها نسبت به وضعیت کلی کشور آشنا شوند، متوجه خواهند شد که خطر بسیار بیشتر از آن چه تصور میکنند، کشور عزیزمان را تهدید میکند. امیدواریم تا فرصت باقی است، آقایان به خود بیایند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
مسولین تازه برای فرار از مسولیت قولهایی که به مردم دادند
و نتوانستند برآورده کنند
کی دیگه قرار هست از این خواب وحشتناک بیدار بشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Turkey |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
كابوس در واقع
تمجید محمود صادقی از سپاه؛ دست مریزاد. یادمان نرود این نابغه در خصوص برخورد پلیس فداکارِ اجتماعی پارک تهرانپارس وهم گرفته بود و زمین و زمان را بهم بافت تا پرسنل خدوم نیروی انتظامی را محکوم کند. لذا نظرات این آدم را باور نکنید و متاسفم که یک رایم را در تهران به این بی فکر دادم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
آنجا طرف حساب یک هموطن بود و اینجا دشمن خارجی
اندکی تفکر
ناشناس
| Germany |
۰۴:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
ان برخورد تهرانپارس مذموم و این یکی اتفاقی غرور افرین است و شما که این دو تا را تمیز نمیدهید و بغل کردن دختر نامحرم را جایز دانستید سطح درک خود را به نمایش گذاشتید
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
یه کم فکر کن اون میفهمه داره چیکار میکنه از حقوق شهروندان دفاع میکنه و در با دشمنان خارجی مقابله میکنه
اقتصاد ایران ضرفیت خصوصی سازی رو نداشت. خصوصی سازی برای جایی مثل آمریکا یا اروپاست نه برای ایران که با سیستم قبیله ای و طایفه ای اداره میشه
نرمش برای بدن خیلی خوبه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
ولی اگر به موقع و درست انجام ندهید
باعث پاره گی دیسک ها از همه نوعش می گردد
خیلی خطرناک
یک میلیارد یورو ارز دولتی که به واردات دارو و کالاهای اساسی اختصاص داشته "گم شده است".


با این پول میشد فقر و بیکاری رو در یکی از استان های محروم کشور مثل ایلام برای چند سال ریشه کن کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
کارد بخوره تو شکمهایی که این پول رفته داخلش
ای اهالی چوسان قدیم

آیا میدانستید با زاد و ولد بیشتر قدرت شما هم در خاندانتان بیشتر میشود و اگر در آینده درگیر برای شما پیش بیاید میتوانید تعداد افراد بیشتری را به صحنه درگیری و نزا وارد نمایید
از نظر جناب روحانی سی درصد افزایش اجاره خونه رقم قابل قبولی یعنی اون چهارصد هزار تومن اضافه حقوق ها بره برای اجاره خونه .گرانیها هم امسال هم نهایت از سفره ها بازم کم میسه .اخرش میرسیم به اونجا که نون خشک بزنیم با اب تیلیت کنیم .ولی ما مقاومت اجباری میکنیم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
نان بر بری شده دانه ای ۱۵۰۰ تومن و یک بسته پنیر گچی ۱۲۰۰۰ تومن
یعنی یک خانواده ۴ نفره فقط بخواهند نان خالی و پنیر هم بخورند
باز نمی شود !!؟؟
هزینه های رو آوردن به صندوق رای را میدانیم
دست مریزاد به نماینده های مجلس که شاهانه زندگی میکنند و ماهانه بیش از 300 میلیون تومن حقوق از مجلس میگیرند و مجلس به صورت مادام العمر خانه رایگان، خودروی رایگان، آب، برق، گاز، تلفن، اینترنت، تفریحات و خورد و خوراک رایگان در اختیار آنها قرار میده


حالا میفهمید که چرا برخی ملیارد ها تومن هزینه میکنن تا وارد مجلس بشن و حتی وزرا، فرمانداران و مدیران دولتی استعفای سوری میدن تا بتونن برای مجلس ثبت نام کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
دیگه 300 میلیون هم نیست...شلوغش نکن...در عوض موقع حرف زدن فکر کن
بهترین خاطره من از سفر سیاحتی به تایلند خوردن خوراک لذیذ پای ببر بود. به شما هموطنان هم توطیه میکنم حتمن در عمرتان حتی برای یکبار هم که شده به تایلند سفر کنید. البته کیک های خامه ای تایلند هم خیلی معروف هستند.
اعتماد کرد به وعده های مسئولین مثل اعتماد کردن به شخصیت تی بگ با بازی رابرت نپر در سریال فرار از زندان هست.
درتاریخ می خواندیم دو دسته حق داشتند با سواد شوند.
1.موبدان2.اشراف تشکر از همه مسؤولان بابت باز گرداندن کشور به دوران هخامنشی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
در این چهل سال به اندازه ۴۰۰ سال پیشرفت کردیم .
مردم دیگه جونشون به لبشون رسیده.والا علیرضا خمسه حق داره.اینجا نمی تونه خشمش رو بروز بده رفته اونجا خشم فرو خورده خودش رو راحت بیرون می ریزه.به خدا حق داره.مردم عصبانی و خشمگین هستند.خوب اگر شما می خواستی مذاکره کنی چرا اردیبهشت سال قبل مذاکره نکردی.حالا که دیگه دلار سر به فلک گذاشت و قیمت ها 400 درصد افزایش پیدا کرد و اکثر ملت به گدای افتادن دیگه مذاکره چه دردی دوا می کند.دیگه وقتی یه یخچال شد 30 میلیون محاله بشه 7میلیون.چرا با هست و نیست مردم قمار می کنید.چرا نمی فهمید جهنم واقعی همین جاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
حرفتون حقه
یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
عزیز دل تورم 8درصده!!!!!! نه 400 دصد وگوشت 40هزار ونان دانه ایی 100 تومان و.......ء
فرض كه اقاي فريدون حتي ديپلم هم نداره ! كه چى ؟ همه مشكلات رو حل كردين همين يكي مونده بود ؟ اينها براي ملت نون و اب نميشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
مگه بقیه حضرات مدرک دانشگاهی واقعی دارند که ایشون هم داشته باشه؟؟؟ مشکلات کشور را حل کنید....
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
مگه فریدون چیکاره ش که مدرکش انقد مهم شده که مجلس رو معطل خودش کرده
احمدی نژاد از مجمع تشخیص مصلحت اخراج باید گردد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
احمدی نژاد را بیرون کنی جاش چه کسی یا فرد بهتری بیاری ..... میخواهی کاری کنی که دختران زیر ۱۵ سال به زور ازدواج کنند . تازه احمدی نژاد مثلا روشنفکر اصولگرایان هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
احمدی نژاد روشنفکر منحرفان است مثل نجفی که پروفسور اصلاح طلبان هست
مهندسی افکار عمومی . نتانیاهو به ترامپ گفت... اینها همه کذب محضه چرا که در ایران چیزی که ارزش نداره جان انسانهاست و هر روز در جاده ها بیش از سی نفر کشتن‌‌سیصد نفر مصدوم می شوند و علتش حمایت دولت از خودروسازان و نظارت ناکافی و خرابی جاده هاست پس ترجمه رو اشتباهی کردید یا خودتان اخبار کذب نوشتید
مگه احمدی نزاد بتونه کاری کنه الان. البته بعید نیست چون مثل ترامپ غیر قابل پیشبینی هست. واییییی تصور کنید به جای روحانی الان محمودی ریس جمهور بود. چه ترکیبی می شدن محمودی و ترامپ. هر چند که اعتقاد دارم اگه تو همچین شرایطی اون به جای روحانی بود شاید زودتر به نتیجه می رسیدیم
پاسخ ها
آشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
ترامپ ه فکر منافع آمریکا بود ولی او به فکر مردم کره شمالی و ونزوئلا بود او خیلی با ترامپ فرق دارد
امیدواریم که نمایندگان با صلابت پس از معضل شدید مدرک آقای فریدون که ریشه مشکلات اقتصا,ی جامعه است بتوانن فرصتی هم داشته باشن فکری هم به معیشت مردم کنن. فقط مچ گیری از رقبا در راس امور مجلس است.
پشت کردن به صندوق رای پیامد‌ها و هزینه‌های گزافی برای مردم دارد. یعنی میفرمائید آش کشک خالتونیم بخورید هم به پای شماست نخورید هم. بمونید و بمیرید مائیم که هستیم و لاغیر!
فقط مونده ما همین یه جرعه آب رو هم دیگه مصرف نکنیم تا خدای نکرده استخرهای مسوولان و بچه هاشون خشک نشه
صحت مدرک فریدون را با یک تست معمولی. کنکور میتوان تشخیص داد که درست است یا فله ای. وان هم یک معادله دو مجهولی!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
راه دور چرا میرین 2تا سوال دستورزبان ماضی استمراری
رو تعریف کنند
میخوهیم بدانیم این احمدی نزادجه کاره است که نامه ازطرف ملت ایران به ترامپ مینویسد مگر این آقا کسی نیست که وقتی رئیسجمهور بود در سازمان مللصحبت میکرد نصف آنهایی که در آنجا حصور داشتن برای اینکه حرفهای انو نشنون فرار میکردن آقاجان مگر چندسال مذکره نکردن وتمامشاقدنامه را امضا نکردن آخرش ترامپ آمد زد زیر قد نامها ترامپ اگر دوره بعدی رای نیارد وکس دیکری جای ترامپبیاید رئیس جمهور بعدی هم میزند زیر مزاکرات ترمپ کشوری که قانونش شعبان بیمخی است مزاکره نکردن خیلی بهتر ازمذکره بی حاصل است
اقای معاون اب وابفا.....توجه داشته باشید نصف بیشتر اب هدر میرود به خاطر لوله های فرسوده ................
مایه تاسف است که رییس اتحادیه طلا و جواهر بیشتر در شیپور رکود طلا میدمد ؟! جناب کشتی آرای چه کسی باعث شده طلا گرمی ۱۰۰ هزار تومان ارزانتر به فروش برسه ؟ حراج طلای کشور به سود چه کسی است ؟؟ جالبتر از اینکه انس جهانی ۱۰۰ دلار صعود میکنه ولی طلا ۱۰۰ هزار گرمی ارزون میشه ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
کشتی آرا دنبال ورشکستگی طلا فروشان و رکود بازار است ؟
وقتی فروش نفت تاثیری در رفاه وزندگی مردم نداره همون بهتر که نفت رو نفروشیم بلکه در اینده فرزندانمون بتونن از منابع خدادی استفاده بهتری بکنن در جهت سازندگی مملکت وپیشرفت این سرزمین
شجاعت احمدی نژاد قابل تحسین است ولی بی نظمی اقتصادی اش هرگز
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
شجاعت هیلتر چی . مگر هیتلر به بیست کشور جهان حمله و تصرف نکرده بود . بحث شجاعت نیست بلکه توهم زیاد باعث چنین مسایلی میشود که سربازان کشورش در سه متر برف گیر کرده بودند و هفته ها با سیب زمینی شکمشان را سیر میکردند به ارزویی اینکه نژاد و دین او برتر هست
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
نحوه ی غیب کردن دکل نفتی یادتون رفت
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۳۰
اینکه خودت را کوچک کنی وبه شخص نادانی که ترا هیچ حساب نمیکند نامه بنویسی نهایت اشتباه است.
البته ترامپ و احمدی نژاد بغیر از تیپ وظاهرشان در بقیه اعمال ورفتارشان شبیه هم هستند.
ظاهرا از نظر امثال آقای مسیح مهاجری هرگونه مجیز گویی از دولت از تریبونهای نماز جمعه،‌در راستای امیدبخشی، وحدت آفرین و تقویت اخلاق بحساب می آید و در نقطه مقابل، هر گونه نقد عملکرد دولت، بیان ضعفهای مفرط دولت در حوزه اقتصاد و معیشت، وضعیت نابسامان معیشت مردم و نقد برجام و ... ضد وحدت، مایوس کننده و ترویج بداخلاقی بحساب می آید!!
چرا آب کم داریم؟؟؟؟
معاون احمدی‌نژاد سکته مغزی کرد؟ چرا این جماعت تا پایشان به زندان باز میشود از جراحی زیبایی تا خال برداری و مو کاشتن و لیزر موهای زاید شروع میکنند و در هر ماه 25 روز مرخصی میگیرند و روزهای آخر زندانیشان سکته مغزی و قلبی و آپاندیس و... با این روال ایام خوش زندان را تمام میکنند و مردِ 60 ساله واردِ زندان میشود و جوانِ 18 ساله از زندان خارج میشوند
محمود برو حداقل مذاکرات بی ثمر و مستقیم و بدون واسطه ترامپ با رهبر کره شمالی را مطالعه کن بعد ایده پردازی و خودنمائی کن!!!
تابی جان شبت بخیر باشه . در وقت هست . درد دل سیاسی و اقتصادی و سخنان چالشی کاربرانت را اگر سانسور میفرمایید حداقل چند تا نقطه چین جلوی نظرات قرار بده تا مشخص بشه یا حداقل علط املایی را تصحیح کنید . اینجوری بهتر نیست ؟
بله درسته
بله فردو تعطیل نشده منتها به جای غنی کردن اورانیوم دارد سوهان حاج حسن فریدون و برادران تولید می کنه .اقا بس کنید دروغ هم حدی دارد
جناب روحانی به خدا قادر به اجاره خونه نیستیم و بی خانمان شده ایم .
نسبت به پارسال 400 درصد گران شده
من و خانوادم که دیگه رای نمیدیم چون نماینده رعیس جمهور همه تو این مملکت کارهای نیستند
هرکی حرف از توافق با ترامپ که هیچی نمیده را بزنه نادانه
مدرک سازی و تقلبی مدرک ،حتی مدرک های غیر تقلبی دانشگاه های بی ارزش کشور این مسئولین را تولید کرده
روحانی طوری مملکت را به قهقرا برد که مردم به ویرانگری زمان اوس محمود احمدی‌نژاد می گویند یادش بخیر چه ایام خوشی بود
آقایون و خانمها گوش کنین
هر کسی که میگه پشیمانم خوب بره خارج، مگه شماها مثل ژاپنی‌ها میتونین یکسره کار کنین ‌‌اخ کار کن بودی مه اینجا گلستان میشد ما یک عده مفت خور هستیم که ادعا میکنیم فقط اول هم خودمه
يك چهارم جمعيت ايران رو جمع كردين تو تهران توقع دارين مصرف ابش كم باشه ؟ يه نگاه به ترافيك تهران بكن ببين چه خبره .
خودتون اینهمه مدارک آب دوغ خیاری دارید کسی پیگیرتون نیست!!! حالا گیر دادید به این بنده خدا که تازه با پول و قدرت دکتری گرفته !!! به دکترهای دیگه بپردازید ببینید ها امثال اینها چطور دکتری گرفتن؟؟؟؟
... 30 درصد افزایش داشته با 300 درصد ...
درود بر احمدی نژاد که حرف دل مردم را می زند .

یکی توضیح بده چرا این همه که روی انرژی هسته ای پافشاری می کنیم روی انرژی خورشیدی سزمایه گذاری نمی کنیم .

نه به انتخابات شعار هر ایرانی است
سرانه مصرف آب به طور کلی و میانگین محاسبه شده ینی ما بدبخت بیچاره ها که تو شور آباد شهر ری هستیم و روزی یه ۴ لیتری آب می خوریم رو گذاشتید کنار کسی که تو الهیه تهران استخر آب برای شنا شو از همین آب که ما تو شور آباد روزی ۴ لیتر می خوریم پر میکنه و توش آب بازی میکنه . اون روزی ۴۰۰۰ لیتر مصرف میکنه ما روزی ۴ لیتر .ما باید تاوان اون رو بدیم اونم داره از حق ما سواستفاده میکنه دولت هم داره منو کنار اون می باره....اینه عدل و عدالت و تدبیر و امید
نظامیا چه ارتشی چه سپاهی وچه انتظامی همیشه جان فدای این ملت بودن ،کی حرفی زدن که به منفعت ملی آسیب زده باشه کرنش شمادرمقابل غرب مشکل مردم است.دفاع سرسختانه ازمرزهای کشورماجراجوئی نیست
با سلام
هرچند اقای احمدی نژاد در زمان خودش وشتباهات فاحشی کرد از جمله اجرای یارانه و کاغذ پاره خواندن قطنامه های سازمان ملل و سمینار هولوکاست وبرچیدن سازمان برنامه وبودجه ولیکن با تجربیاتی که بدست اورده بااین پیشنهاد مذاکره ایشان موافقیم البته قبلا اقای ناطق نوری هم تقریبا پیشنهاد مشابه داده بود.
اگر عرصه انتخاباتی پیش بیاید که احمدی نژاد هم حضور داشته باشد بنده به ایشان رای خواهم داد ...... ولی در مورد پیشنهاد مذاکره مستقیم ایشان با آمریکا شدیداً مخالف بوده و خواهم بود. امام 40 سال پیش فرمودند(( آمریکا شیطان بزرگ است)) یعنی سردمداران و سیاست مداران دولتی آمریکا نماینده ابلیس و شیطان بر روی کره خاکی هشتند و شیطان کاری جز اغوا و نابودی انسان و بشریت ندارد
محمود چقدر عشق قدرت داره مردمو بیچاره کرد
هزینه شرکت نکردن در انتخابات برای مسولین بسیار گرانتر است تا برای مردم .زیرا مردم چیزی ندارند که از دست بدهند پ
لطفا با یک معلم املا و انشا مشورت کنید !!!! تا بگویند متقلبانه و دغلکارانه چطور نوشته می شود!!!!!!!!
احمدی نژاد گفته است اصلاح طلبان که نگفته اند که فریاد وا اسلام بعضی آقایان بلند شود
احمدی‌نژاد از ترامپ تعریف کرد
رونوشت جهت اطلاع و اقدام براد ارجمند آقای شریعتمداری
پشت کردن به صندوق رای پیامد‌ها و هزینه‌های گزافی برای مردم دارد.داشته باشه چی میشه؟چیزی نمانده ملت ازدست بدهند.این دفعه نوبت آقاها و آقازادها هست
"دقلکارانه" و "متغلبانه"
خوشم میاد که هر دو تا را اشتباه نوشتید
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی