بازدید 13214
مرور روزنامه‌های سه‌شنبه نهم بهمن‌ماه؛

ما ایرانی‌ها به کدام خصیصه فرهنگی خود می‌بازیم؟ /صدا‌های مخالف را به رسمیت بشناسیم و از نقد نهراسیم/نظرسنجی و همه‌پرسی، راهی برای حل مشکلات کشور از جمله FATF

دریافت پیامک‌های تهدید به قتل توسط عضو مجمع تشخیص، اصلاح طلبان لاریجانی را جایگزین روحانی می‌کنند؟، خوزستان از بارش خاک تا سیل آب، خط ونشان در مجلس، تهدید در مجمع، آمریکای لاتین، ونزوئلا و نیمکره غربی!، وضعیت اجاره مسکن در ماه‌های پایانی سال ۹۷، موافقت ۷۵ درصد مردم با اختصاص سهمیه بنزین به هر ایرانی، ۳۰ میلیون تومانی شدن وام ازدواج، مقایسه جالب مدارس و دانش آموزان دهه‌های ۶۰ و ۹۰، پیامد‌های هرج و مرج در کاخ سفید، شکایت دیوان محاسبات از شستا و لغو تحریم سه شرکت روسی، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۸۷۳۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۳ 29 January 2019

دریافت پیامک‌های تهدید به قتل توسط عضو مجمع تشخیص، اصلاح طلبان لاریجانی را جایگزین روحانی می‌کنند؟، خوزستان از بارش خاک تا سیل آب، خط ونشان در مجلس، تهدید در مجمع، آمریکای لاتین، ونزوئلا و نیمکره غربی!، وضعیت اجاره مسکن در ماه‌های پایانی سال ۹۷، موافقت ۷۵ درصد مردم با اختصاص سهمیه بنزین به هر ایرانی، ۳۰ میلیون تومانی شدن وام ازدواج، مقایسه جالب مدارس و دانش آموزان دهه‌های ۶۰ و ۹۰، پیامد‌های هرج و مرج در کاخ سفید، شکایت دیوان محاسبات از شستا و لغو تحریم سه شرکت روسی، از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.

به گزارش «تابناک»؛ روزنامه‌های امروز سه شنبه نهم بهمن ماه در حالی چاپ و منتشر شدند که باخت تیم ملی ایران مقابل ژاپن در جام ملت‌های آسیا، دریافت پیامک‌های تهدید آمیز توسط برخی اعضای مجمع تشخیص، تحلیل‌هایی درباره SPV، آن روی سکه ثامن، بنزین نه گران می‌شود نه سهمیه‌بندی، نظرسنجی یا رفراندم برای تصویب FATF و برنامه دگرگونی انتخاباتی در پیشگاه مجلس در کنار شکایت دیوان محاسبات از شستا، از عناوینی هستند که در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده اند.

روزنامه اعتماد با چاپ تصویری از محمدجواد ظریف در مجلس شورای اسلامی، رأی دوباره مجلس به برجام را تیتر یک امروز خود کرد. این روزنامه ماجرای تهدید به قتل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با تصویب لایحه پالرمو را در گزارشی با عنوان از توصیه جلیلی تا پیامک تهدید به قتل بررسی کرده است.

روزنامه شرق شکایت دیوان محاسبات از شستا را تیتر یک امروز خود کرده و با چاپ تصویری از کی روش، سرمربی تیم ملی ایران عنوان حالا پایان اینجاست را از قول او تیتر کرده و برای او تعبیر مردی با ۲ چهره متفاوت به کار برده است. این روزنامه همچنین گزارشی با تیتر اصلاح طلبان لاریجانی را جایگزین روحانی می‌کنند؟ از احتمالات سیاسی برنامه انتخاباتی اصلاح طلبان در انتخابات آینده ریاست جمهوری نوشته است.

روزنامه کیهان عنوان گزارش تحلیلی امروز «SPV چک بی‌محل اروپا به جای چک برگشتی برجام!» را تیتر یک سه‌شنبه خود کرده و در یادداشت روز امروز خود با عنوان بن بست جهانی سازی و غربگرا‌های وطنی این پرسش را مطرح کرده که چرا برخی مسئولان اصرار دارند با القای بحران در وضعیت اقتصادی کشور، بعد از برجام و آمریکا به SPV و وعده‌های فریبکارانه اروپایی‌ها و FATF دل بسته‌اند؟

روزنامه ایران از قول کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۸ عنوان بنزین نه گران می‌شود، نه سهمیه بندی را تیتر یک کرد و در بخشی از صفحه نخست امروز خود، تیتر پایان ماجرا را در کنار تصویری از بازی روز گذشته تیم ملی مقابل ژاپن قرار داد و تیتر ایران با جام خداحافظی کرد، کی روش با فوتبال ایران را در گزارش خود گنجاند.

در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم؛

ما ایرانی‌ها به کدام خصیصه فرهنگی خود می‌بازیم؟
ژوبین صفاری در سرمقاله امروز روزنامه ابتکار با عنوان قهرمانان هیجان زده، باخت روز گذشت تیم ملی ایران مقابل ژاپن را موضوع یادداشت خود قرار داد و نوشت: تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته در برابر تیم ملی ژاپن باخت. تیمی که همه مردم و کارشناسان، امید به قهرمانی‌اش داشتند، تنها با یک غفلت و اسیر شدن در ورطه هیجان، به ناگاه فرو ریخت. اما چه اتفاقی رخ داد تا در شرایطی که هیچ توپی در این تورنمت از خط دروازه ما عبور نکرده بود، قاب تصویر در پایان ۹۰ دقیقه بازی، بر روی نتیجه سه بر صفر به نفع تیم ملی ژاپن ثابت شود؟ شاید بتوان بازی دیروز را یک نمونه برای کلیت فرهنگ رفتاری جامعه ایران در نظر گرفت.
ما ایرانی‌ها به کدام خصیصه فرهنگی خود می‌بازیم؟ /صدا‌های مخالف را به رسمیت بشناسیم و از نقد نهراسیم/نظرسنجی و همه‌پرسی راهی برای حل مشکلات کشور از جمله FATF
تیم ملی تا دقیقه ۵۰ به لحاظ تاکتیکی تیم بهتری بود و درست در یک لحظه به جای پرداختن به اصل بازی، مدافعان در پی جدال با داور قافیه را باختند. این همان توجه نکردن به اصل و پرداختن به حاشیه است که همواره در عادات اجتماعی مردم ایران به وفور دیده می‌شود. اما بعد از آنکه از رقیب عقب افتادیم چه اتفاقی رخ داد؟ تمام تمرکز بازیکنان برای اجرای فوتبال درست به هم ریخته بود، اینجا همان نقطه‌ای است که به جای برخورد با واقعیت، به صورت کاملاً هیجانی تنها به زدو‌خورد‌ها و شیطنت‌هایی رو می‌آوریم که ناشی از عدم تاب‌آوری کافی بازیکنان‌مان است. این عدم تاب‌آوری موضوعی نیست که حتی بهترین مربی جهان هم بتواند به بازیکنان یک تیم آموزش دهد. بگذارید کمی به گذشته برگردیم. بار‌ها شنیده‌اید که ژاپنی‌ها از کودکی در مدارس‌شان چگونه آموزش کار گروهی و ... را می‌بینند و بار‌ها کارشناسان با دلایل علمی نظام آموزشی کشور را زیر سوال برده‌اند. به طور دقیق باید گفت که نمود عینی این تفاوت‌ها درست در همین لحظات معلوم می‌شود. نظام آموزشی ما به کودکان، مسئله‌مداری را آموزش نمی‌دهد تا زمانی که گل می‌خوریم، آن را به عنوان حقیقتی از بازی پذیرفته و دوباره به بازی برگردیم. نظام آموزشی ما تاب‌آوری در برابر مشکلات را با برخورد هیجانی جابه‌جا کرد تا امروز نه‌تن‌ها ۲۲ بازیکن تیم ملی که از تماشگر تا مفسر فوتبال همه اسیر این هیجان شویم. یک روز بگوییم فلان بازیکن بی‌غیرت است و فردا برایش هورا بکشیم. یک روز فلان مربی را به عرش ببریم و فردا با بغض و گریه در مورد او بد بگوییم. این همان برخورد هیجانی با مسائل است که نه‌تن‌ها در فوتبال که در تمام شئونات زندگی اجتماعی و سیاسی مان نیز نمود یافته است به‌گونه‌ای که حتی مدیران و مسئولان نیز از این آسیب بزرگ در امان نیستند. برنامه‌های توسعه‌ای کشور همواره روی کاغذ عالی بوده‌اند، اما هیچ‌گاه نتوانستیم آن را به‌درستی اجرا کنیم چرا که تنها به حال و هیاهو‌های لحظه‌ای اندیشیده‌ایم و تحولات اساسی و زیرساختی را به تصمیم‌های هیجانی و کوتاه‌مدت ترجیح داده‌ایم. بازی دیروز ایران برابر ژاپن نمونه‌ای کوچک از رفتار ۸۰ میلیون ایرانی‌ای بود که همواره با قلب هیجان‌زده‌اش به جای منطق مسئله‌مدار به مسائل نگاه می‌کند. ما همواره برای بردهای‌مان بیش از آنچه که باید شادی می‌کنیم و برای باخت‌های‌مان بیش از آنچه که باید ناراحت می‌شویم. بگذارید این بار با این باخت متعادل و منطقی برخورد کنیم.


یادمان باشد تیم ملی چین تصمیم دارد تا سال ۲۰۵۰ ابرقدرت فوتبال جهان شود. این برنامه‌ای است که کشوری در همین جغرافیای آسیا برای خود ترسیم کرده است و البته نه در حرف که قدم به قدم در حال تدارک برای تحقق این برنامه است. ای‌کاش ما برای یک بار هم که شده نه به ۳۰ سال آینده که برای ۸ سال دیگرمان، برای نسل بعدی‌مان برنامه داشته باشیم. برنامه‌ای که به بازیکنان‌مان آموزش دهد تنها تکنیک و سرعت و غیرت و شور و هیجان برای قهرمانی کافی نیست. قهرمانی از بیرون زمین آغاز می‌شود، از فروریختن تمام انگاره‌های هیجانی و نگاه کردن با ذهنی واقعیت‌مدار به مسائل شروع خواهد شد. شاید بهتر باشد این بار همه ما به جای زیر سوال بردن بازیکنان، مربی، داور و... فرهنگی را به چالش بکشیم که فرافکنی، اعتقاد به شانس و اقبال و دخالت در امور غیر‌تخصصی در آن نهادینه شده است.

صدا‌های مخالف را به رسمیت بشناسیم و از نقد نهراسیم
ولی الله شجاع‌پوریان، مدیرمسئول روزنامه همدلی در سرمقاله امروز این روزنامه با عنوان گفت‌وگوی ملی، نشانه بلوغ انقلاب نوشت: کشور ایران به دلیل ماهیت ایدئولوژیک و انقلابی خود از ابتدای انقلاب تا کنون در شرایط حساسی قرار داشته است، از این رو اطلاق شرایط حساس کنونی شاید قدری کلیشه‌ای باشد، اما به واقع شرایط امروز کشور شرایط پیچیده و حساسی است و برون رفت از این پیچ تاریخی به عزم ملی، تدبیر، شجاعت و شفافیت نیاز دارد. ایران و به تبع جامعه ایرانی امروز با چالش‌های متعدد و متفاوتی روبه‌روست که هر کدام می‌تواند سرنوشت کشور و جامعه را تغییر دهد، موضوعات و چالش‌های مهمی، چون تصویب یا رد پالرمو و «اف‌ای‌تی‌اف»، خروج یا ادامه برجام، تحریم و مشکلات ارزی، مشکلات معیشتی، فساد و اختلاس‌های گسترده، اصلاح و ترمیم نظام سیاسی، رفراندوم در موضوعات مهم و سرنوشت ساز، ماه‌ها، سال‌ها و دهه‌هاست که به عنوان مسائل مبتلا به کشور، نظام و مردم در سطح جامعه وجود دارند، اما هیچ کدام از این موضوعات به خوبی مدیریت نمی‌شوند و رویکرد‌های افراطی و تفریطی باعث افزایش شکاف و ترویج چندپارگی شده است، شرایط موجود به هیچ نحوی زیبنده چهل سالگی انقلاب نیست و انتظار می‌رود نظام در سن بلوغ خود به نحو مطلوب‌تری این امور را مدیریت کند.
ما ایرانی‌ها به کدام خصیصه فرهنگی خود می‌بازیم؟ /صدا‌های مخالف را به رسمیت بشناسیم و از نقد نهراسیم/نظرسنجی و همه‌پرسی راهی برای حل مشکلات کشور از جمله FATF
برای برون‌رفت از شرایط موجود ابتدا به رسمیت‌شناختن این چالش‌ها و در ادامه گفتگو بر سر مسائل ضرورت دارد. دنیای امروز دنیای تصمیم‌گیری‌های یک سویه نیست و هیچ جریان، حزب و گروهی نمی‌تواند نظام برنامه‌ریزی کشور را بدون توجه به رویکرد‌های متکثر حاکم در جامعه بنا نهد، امروز نوبت آن است که بزرگان، نخبگان، فعالان مدنی، سیاستمداران و دلسوزان نظام و کشور بر سر میز گفتگو بنشینند و مسائل و چالش‌ها را با خرد جمعی چاره اندیشی کنند. عمیقا بر این باورم اگر باب گفتگو و تفاهم در جامعه هموار شود، بسیاری از مردم حتی در اموری که مخالف باشند، همراه و همدل خواهند شد به شرطی که صدایشان شنیده شود و حاکمیت آن‌ها را به رسمیت بشناسد. مناظره روز‌های اخیر آقایان تاجزاده و زاکانی درباره موضوعات مهمی، چون کوی دانشگاه و حوادث سال ۸۸ نشان داد جامعه تا چه حد تشنه شنیدن و گفت‌وگوست و اگر این صدا‌ها از مبادی رسمی و قانونی منتشر شوند نه تنها فضا را امنیتی نمی‌کند، بلکه امکان فرصت‌طلبی معاندین و ضدانقلاب را نیز سلب می‌کندو نگاه به رسانه‌های داخلی جای رسانه ها‌ی خارجی را خواهد گرفت. جامعه امروز با این حجم از افراد نخبه، تحصیلکرده و آگاه جامعه‌ای نیست که در تصمیمات مهم کشور دخیل نباشد یا بدون توجه به نظرات موافق و مخالف آن انتظار دنباله‌روی داشت. نظام جمهوری اسلامی برخاسته از مردم است و هیچ عنصری جز مردم نتوانسته و نمی‌تواند نظام را از تنگنا‌ها به سلامت عبور دهد. بیاییم در چهل سالگی انقلاب باب گفتگو و تفاهم را در جامعه باز کنیم، موافقان و مخالفان مسائل مهم امروز آزادانه نظرات خود را در فضایی آزاد و به دور از هیجان و ذوق زدگی و افراط و تفریط منتشر کنند، صدا و سیما و تریبون‌های عمومی از ابزار یک جریان خاص به ابزاری برای شنیده شدن صدا‌های مختلف در جامعه تبدیل شوند، صدا‌های مخالف را به رسمیت بشناسیم و از نقد نهراسیم، مردم بهترین پشتیبان کشور و نظام هستند اگر همچون گذشته خود را صاحب نظام بدانند و خود را در تصمیمات کلان سهیم بدانند. رویکرد اقبال به گفت وگو و دیالوگ به جای مونولوگ و یک‌سویه‌گویی می‌تواند شاخصه بلوغ انقلاب اسلامی در دستور کار قرار همگان قرار گیرد.

نظرسنجی و همه‌پرسی راهی برای حل مشکلات کشور از جمله FATF
صادق زیباکلام در سرمقاله امروز روزنامه آرمان امروز با عنوان نظرسنجی و همه‌پرسی راهی برای حل مشکلات کشور نوشت: مباحث پیرامون الحاق ایران به لوایح چهارگانه به نام FATF آنچنان پیچیدگی ندارد که از سازوکار‌هایی که در قانون اساسی دیده شده، نتوان برای تصویب آن استفاده کرد. به هر حال مشخص است که دیدگاه اکثریت مردم ایران نسبت به مسائل گوناگون جامعه چگونه است. مثلا در مورد FATF احتیاجی به رفراندوم نیست و فقط کافی است که یک نظرسنجی توسط سازمان‌های معتبر صورت گیرد تا خیلی راحت مشخص شود که چند درصد از جامعه به پیوستن ایران به این لوایح ۴‌گانه موافق و چند درصد مخالف هستند. به‌نظر می‌رسد اگر این نظرسنجی صورت گیرد دلواپسان از درصد بالای مردم که موافق پیوستن به FATF هستند، مشاهده خواهند کرد. مضافا بر اینکه می‌تواند شرایطی فراهم شود که در برنامه‌های رادیو و تلویزیون کسانی مثل آقای دکتر محمدجواد ظریف یا اشخاص دیگر که موافق پیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی هستند صحبت کنند، دلایل خود را برای پیوستن ایران به این لوایح بگویند و هزینه‌های عدم پیوستن را نیز بازگو کنند و از طرف دیگر دلواپسان نیز نقطه نظرات خود را بیان کنند که اگر به این کارگروه بپیوندیم چه مضراتی برای کشور دارد و از تبعات منفی آن بگویند.
ما ایرانی‌ها به کدام خصیصه فرهنگی خود می‌بازیم؟ /صدا‌های مخالف را به رسمیت بشناسیم و از نقد نهراسیم/نظرسنجی و همه‌پرسی راهی برای حل مشکلات کشور از جمله FATF
پس از اینکه موافقان و مخالفان نقطه نظرات خود را بیان کردند، می‌توان نظرسنجی کرد و اگر در نظرسنجی مشکل حل نشد و نظرات نزدیک بود آن زمان می‌توان سراغ همه‌پرسی رفت. نه تنها در مورد پیوستن ایران به FATF بلکه در مورد خیلی از مسائل دیگر هم می‌توان قبل از همه‌پرسی به آرای عمومی، مراجعه‌ای آماری داشته باشیم. البته مشکل اساسی این است که کسانی که خواهان اعمال سیاست‌های به‌زعم خود انقلابی هستند نه تنها آنطور که آقای مجید انصاری می‌گوید از همه‌پرسی گریزانند، بلکه به یک نظرسنجی ساده نیز تن نمی‌دهند. والا می‌توانیم در مورد مسائل مهم دیگر از قبیل: مسائل سیاسی و یا سیاست‌های ایران و خیلی از موضوعات دیگر قبل از همه‌پرسی، نظرسنجی ساده انجام داد. دلواپسان نه تنها با نظرسنجی موافق نیستند بلکه با اینکه یک نفر از امکانات صداوسیما یا تریبون‌هایی مثل نماز جمعه استفاده کرده، نقطه نظرات خود را بیان کند و از تبعات عدم الحاق به FATF بگوید نیز مخالفت می‌کنند. مشکل اساسی مخالفان پیوستن به کارگروه اقدام مالی مشترک این است که آن‌ها نمی‌خواهند اجازه دهند که افکار عمومی بفهمند علت مخالفت‌شان چیست.‌


نمی‌خواهند مردم بفهمند که آن‌ها منافع جناحی و گروهی خود را اصل و منافع ملی را فرع می‌پندارند. از این رو اگر اجازه داده شود که این بحث‌ها در فضای عمومی مطرح شود، مسلما آشکار خواهد شد که تعداد موافقان پیوستن به این لوایح چند برابر مخالفان است. به همین دلیل آن‌ها به هیچ وجه اجازه نمی‌دهند که این بحث‌ها در سطح عمومی و در جامعه مطرح شود. این در حالی است که در خصوص برگزیت یا خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، می‌بینیم ۲ سال است مخالفان و موافقان بحث می‌کنند و تمام بحث‌ها نیز شفاف است و هر دو طیف نیز مباحث خود را مطرح می‌کنند، اما در ایران فقط دلواپسان هستند که از تریبون‌های عمومی سوء استفاده می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵۰
اصلاح طلب هابا فشار اقتصادی بر مردم می خواهندFtaf ومانند آن را به مردم و همه عاقلان تحمیل نمیایند.

چه تضمینی است با Fatfکه اوضاع بدتر نشود?
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
آب ک از سر بالا رفت چه یک وجب چه صد وجب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
آقای عزیز تو اصلا میدانی اف ای تی اف چیست؟ لطفا یک سرچ در اینترنت بزن که بدانی این یک عهدنامه بین الدولی است و 40پیشنهاد دارد که اعضا آن را قبول می کنند وهیچ کشوری هم معمولا همه آنها را کاملا پیاده نکرده است در واقع خیلی از بندهای آن را در کشور ما هم اجرا کرده ایم ولی دوتا از بندهای آن یعنی عهدنامه پالرمو و تامین مالی تروریسم است که مسلما تعریف تروریسم از دیدگاه هرکشوری میتواند متفاوت باشدبهرحال همه کشورهای اسلامی به آن پیوسته اند بجز ایران حتی افغانستان و عراق و سوریه و لبنان بهرحال هیچ تضمینی برای بهتر شدن اوضاع نیست چون بهتر شدن اوضاع به مدیریت کلان کشور و یکسری پارامتر دیگر ارتباط دارد ولی نپیوستن به آن ارتباط بانکی ایران را با جهان خارج کاملا کات می کند و مسلما شرایط را بدتر میکند پس لطفا مباحث را از دید جناحی و حرفهای مغرضان نبینید و بوق آنها نشوید
به خودبزرگ بینی و تحقیر دیگران
به غروربیجا و تنبلی
به مسئولیت گریزی و فرافکنی
به دقیقا روحیاتی که در مردم و فوتبال حلول کرد
به اینها باختیم نه ژاپن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
و به عوامل به وجود آورنده همین مرض هایی که نوشتین.باختیم وخواهیم باخت همه مسئول پیروزی ها هستن کسی مسئول شکست ها نیست.!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
تحقیر دیگرانو خوب اومدی
اختلاس در سطوح مختلف
اقاي زيبا كلام ! يك عده اي فكر مي كنند مملكت ارث پدريشان است و راي مردم برايشان ارزشي ندارد تا جايي كه حاضرند به خاطر منافع خودشان ديگران را تهديد كنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
!!!!برجام را دیدیم
و بهتر است بروید دنبال بهانه دیگر جور کنید که دیگر این رنگ ها رنگی نیست که اثر کند
با سلام , واقعا متاسفم , که تمام سرمایه های ملی مان همچون آب و خاک و معادن و مرتع و جنگل را برداشت کرده ایم , نفت یکی از آنهاست که هرچه را به قیمت مفت می فروشیم و هرچه را هم بنزین می کنیم و با ماشین دور دور می زنیم و دود می کنیم و کسی هم جرات ندارد و یک نفر پیدا نمی شود جلوی این برداشت سرمایه ملی را بگیرد و همین قدر بفهمد که این سرمایه متعلق به آیندگان نیز است
جالبه! هنوز هر جا کمی و کاستی و نکته منفی باشد می شود فرهنگ ایرانی...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
فرهنگ ایرانی هیچ مشکلی نداره ما فقط آگاهی بسیار پایینی داریم وگرنه بسیار دل رحم ودل زنده ایم
ناشناس
| Canada |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
ناشناس 14:02 درسته، فرهنگ ایرانی مشکلی نداره اما بعضی ها بلایی سر همین فرهنگ اوردن که خشم در نهاد همه ما ایرانی ها نهادینه شده.لطفا به تمام موارد و مشکلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظامی ما نگاه کنید!!! یه جور خشم نهفته تو همه چی می تونیم ببینیم. به این دیدگاه نگاه کنید که همیشه اعتقاد داریم که حق ما رو خوردند. وقتی یه داور از استرالیا برای بازی ایران و ژاپن انتخاب میشه، همین صدا و سیمای ما خواسته یا نا خواسته این حس رو در همه از جمله بازیکنان القا می کنه که می خواهند باز حق ما رو بخورند. وقتی اعلام میشه که هم وطن ویلیامز داور بازی ایران و ژاپن شد. خوب این یعنی چی؟ نا خوداگاه این حس رو به همه منتقل می کنیم که باز هم قراره حق ما رو بخورن.بازیکنان فوتبال هم یک عضو جوچک از اجتماع ما ایرانی ها هستن.هیچوقت یاد نگرفتیم که شکست رو قبول کنیم، یاد نگرفتیم که مسئولین اشتباهاتمون رو قبول کنیم.چرا یه خبرنگار ژاپنی که اصلا ایران نیومده میگه ایرانی ها همیشه سعی می کنن، اشتباهاتشون رو گردن کسی دیگه بندازن. باید قبول کنیم که مشکل داریم. باید بپذیریم که کار نکردیم. باید به این موضوع اعتقاد داشته باشیم. اما متاسفانه گوش شنوایی نیست. همه دنبال این هستیم که چه جوری و با هر وسیله ای شده صرفا از مشکلی باهاش درگیر هستیم عبور کنیم و اینده اصلا و ابدا مهم نیست. چرا تو قسمت و یا بخشی که بهش اعتقاد داریم و براش برنامه ریزی کردیم، سرمایه گذاری کردیم می تونیم موفق (نسبی) عمل کنیم (مانند توسعه برنامه موشکی) اما نمی تونیم روی موضوع های دیگه تمرکز داشته باشیم. باید قبول کنیم که مشکل از خودمون هست. حالا فرقی نمی کرد، اگه دیروز ژاپن رو می بردیم و حتی قهرمان هم می شدیم، باز تفاوتی نمی کرد. چون زیر ساخت لازم(فرهنگی، اقتصادی، سیاسی)نداریم.
جناب ژوبین صفاری , لذت بردم از مطالبتان :
بنده دامادی دارم از کشور کره جنوبی و دختر و نوه ام در آنجا زندگی می کنند مطالب ارائه شده شما را عیتا در انجا احساس کرده ام برحسب کنجکاوی و کسب دلایل ضعف در امور تربیتی و فرهتگی خودمان که پیامد های گوناگون و ناگواری برایمان داشته و دارد نتیجه را در دو عامل تربیت در خانواده ( پدرو مادر) و اجتماع ( آموزش و پرورش ) یافتم که متاسفانه در هردو مورد بر خلاف آنان , ضعف عمده داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
وقتی به آموزش پرورش یک کشور وزیر خود آموزش وپرورش می گوید ورشکسته دیگه می خواهی چه اتفاقی بیفتد.کره سالهاست تمام تمرکز خود را روی آموزش وپرورش گذاشته.
نظرسنجی بهترین راهه که هر کسی نتونه نظر و منافع خودشو بنام مردم غالب کنه
سلام ، ما به فرهنگ مان يعني اعتراض به داوري باختيم ، دلم براي بنده خدا كيروش سوخت .
Majid Goudarzi:
چرا فدراسیون ایران امکان باخت به مربیان ایرانی را نمی دهد!؟
مگر باخت کی روش با باخت مایلی کهن و جلالی فرق دارد؟
اینهمه هزینه و اینهمه حمایت برای دستاورد "تقریبا هیچ".
زمانی یزدانی خرم برای پیدا کردن بازیکن مستعد تیم والیبال نوجوانان سکه میداد تا نوجوانان ایران دوم جهان شدند.
پولادگر را جانانه حمایت کردند تا تکواندو، تکواندو شد و حتی کره ایی ها را هم جا گذاشتند.
هیچ کس در دنیا نتوانست تیمی همانند تیم بنا و محمدی راهی المپیک کند.
ناظم الشریعه و شمس تا بالاترین قلل افتخار نام ایران را بالا برده اند.
کی روش چه دستاوردی داشت؟
ای کاش خودمان را باور کنیم.
هر زمان که اعتماد کردیم، بردیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
دفاع ازکی روش نمی کنم ولی فوتبال با بقیه ورزش ها فرق می کنه.
خود آقای ژوبین صفاری هم دچار هیجان زدگیه!!
وقتی که از 80 میلیون ایرانیه هیجان زده نام میبره و همه رو از دم تیغ میگذرونه و حتی یک لحظه هم فکر نمیکنه شاید 10 میلیون منطقی فکر کنن و اصلا آدم های هیجانی نباشن!!!
با سلام واحترام
توجه توجه:
همانطوریکه اشاره شده تنها وبهترین راه کم هزینه ،برون رفت کشور از مشکلات فعلی "مراجعه به ارای عمومی ورفراندوم "است. لطفا دلواپسان رضایت دهند آنهم درمسائل مهم همچون " اف ای تی اف،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
اف ای تی اف اصلا چی هست؟
خخخخخخ
‏به ‎فرهنگ خودمان باختیم. سالها در گوشمان خواندند از سازمان‌های بین‌المللی تا داوران کشتی و فوتبال می‌خواهند حق‌مان را بخورند. هیچکس به اندازه ما به داوری‌ها اعتراض نمی‌کند و امروز تاوانش را دادیم. پنج بازیکنمان به داور حمله کردند بی‌آنکه حتی سوت زده باشد...
‏این صحنه گل خلاصه زندگیِ ما ایرانیا بود، همیشه بجای اینکه حواسمون به زندگیمون باشه، دنبال مقصریم
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
دقیقا درسته. کاش برای یک بار شده مسئولین محترم بیان اعلام کنند ما هدفمون میزبانی و قهرمانی مثلا در جام ملتهای 2027 هست و بر اساس اون یه برنامه ریزی دقیق انجام دهند. برنامه ریزی کنن که حداقل ده تا استادیوم ابرومند بسازن، ورود بانوان رو به ورزشگاه ها ازاد کنند، تمامی تیم های باشگاهی دولتی رو به بخش خصوصی واگذار کنند، حق پخش مسابقات باشگاهی رو به رسمیت بشناسند، بخش خصوصی رو تقویت و تشویق به سرمای گذاری در فوتبال کنند. بابا به خدا میشه کار کرد. البته اگه اراده ای وجود داشته باشه. این مملکت پول کم نداره، سرمایه انسانی کم نداره، فقط کافیه از اون لاک و قاب محافطه کاری در بیاییم و با دید باز به جهان امروزی نگاه کنیم نه از دید ...
یک مشکل فی و کارشناسی که نیازی به همه پرسی ندارند ان هم مردم عام که خبر
ندارند چه خبر است
جالبی ان. هم این است که خود اقایان می گویند ما تضمین نمی دهیم
شما دکتری مثلا اقای زیبا کلام؟
نتیجه بازی با ژاپن نشان داد وثابت کرد که مشکل ورزش ما یا حتی عرصه های دیگر رقابت نه داشتن مدیری لایق وشاخص بلکه نوع نگاه وباوری است که عنصر ایرانی به
پیرامون ومسائلی که با ان درگیر است دارد که متاسفانه
متاثراز روحیات صوفی منشانه ومتا فیزیکی است نه بر
اساس واقع بینی .تجربه های فراوان در تاریخ ایران گواه و شاهد چنین فراز هایی که اغازی خوش وفرجامی تلخ داشته
موئد این حقیقتاست
ما ایرانی ها تنبل ،از خود متشکر ،خودشیفته و پر توقع هستیم
من شرط می بندم اگر از این استاد دانشگاه بپرسیم که کار این fatfچی هست و قانونش چی هست نمی داند
جهت اطلاع شما ااز وقتی کارلوس مربی ایران شده و گل اول را خورده یا باخته و یا نهایتا مساوی کرده
یعنی تیم فقط روی اولین گل زدن فرهنگ سازی شده بود
به داستانهای فردوسی
آقای زیباکلام!

حکایت مخالفات نظرسنجی حکایت همان بچه ای است که هر چه می گفتند بگو (الف) نمی گفت چون می دانست اگر بگوید آنوقت باید تا (ی) ادامه دهد.
دقیقا همه جا همین طور هستیم!جنبه باخت و انتقاد را نداریم و از واقعیات فراری هستیم.نمونه اش همین عدم گذاشتن کامنتهای انتقادی از طرف تابناک که حتی اگر توهینی هم در آن نباشد باز هم آنرا نمی گذارد چون ظرفیت انتقاد و باخت و ... را نداریم ولی برای دیگران نسخه می پیچیم!
هنوز نمیخواهیم قبول کنیم که ریشه تمام مشکلات عدم توجه به مقوله آموزش و پرورش است .... چه حقوق معلمان ... چه مطالب آموزشی .... ووووو همه و همه به آموزش و پرورش برمیگردد. اما بحث آموزش را اگر همین امروز هم بیکباره بتوانیم معجزه کنیم و همه چیز آنگونه که باید درست شود چهل سال دیگر نتیجه خواهد داد.
فقر اقتصادی و فرهنگی به زیر حد مجاز رسیده است ..... پ
درود بر ژوبین صفاری که دقیقاً به بزرگترین مشکل فرهنگی اشاره کردند . علاوه برهیجانی و احساسی برخورد کردن در فوتبال در بسیاری از موضوعات دیگر به چنین رویکردی روی آورده ایم و متضرر شده ایم . با همین رویکرد چقدر از شخصیتهای سیاسی ، اساتید ، دانشمندان ، متفکران و ناجیانی که بطورحنم می توانستند کشور را از این ورطه نجات دهند از دست دادیم که متاسفانه یا اکنون دربین ما نیستند و یا منزوی اند . یک روز آنچنان برای آنها هورا می کشیم و یک روز هم آنچنان آنها را لگد کوب می کنیم که قدرت برخاستن ندارند .واین بدترین صفت یک اجتماع هیجانی است .
مطمئنا انحلال فدراسیون پرخرج فوتبال در شرایط فعلی و قطع برنامه نود و سایر برنامه های فوتبال سیما کمک خیلی بزرگی در راه صرفه جویی ارز ی و پیشرفت و آبادانی کشور است.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
بله درست می فرمایید ناشناس 11:21. بایستی تمام ورزش مملکت رو تعطیل کنیم و به جاش بودجه فرهنگی و ورزشی رو دو دستی به عراق، سوریه، لبنان و یمن تقدیم کنیم.
یه زمانی چیزی برای عرضه داشتیم
با نام خدا .

با سلام .

تمام بازیکنان تیم ملی و دروازه بان محبوب و شخص جناب کی روش ، تلاش خوبی داشتند و جای تشکر و قدر دانی از

این عزیزان هموطن هست . ولیکن بحث برتری ماهیتی و ساختاری است . بدین معنی که مثلا: ایران نمیتواند تیم

ملی آلمان را شکست دهد ، خوب این حقیقت است . برای رسیدن به سطح باشگاه های اروپا باید یک سری

راههایی را رفت و نیاز به تمدن سازی در طول زمان دارد به هر حال هیچ کشور جهان سومی نمیتواند قهرمان دنیا باشد .
البته غیر ممکن در دنیا هیچ چیز نیست . .........بحث ساختار و ماهییت هم هست . مثل مقایسه ی شیر با یوز پلنگ .

آیا یوز پلنگ میتواند حریف شیر شود ؟ ..........

مثل این است که ما کشور ایران را با آلمان هم تراز کنیم ، آیا امکان پذیر هست ...........اما به گذشت زمان و با کار

و تلاش بی امان و متحد شدن و سخت کوشی و درست کار کردن بدون کلک ، در طول اعصار ممکن است ما به

عظمت بازیافته دست پیدا کنیم .



ما تکنولوژی فوتبال نداریم و تاکتیک و هوشمندی و زیرکی ..........و دانش محض فوتبال ........

امروز فوتبال هم سیاسی است . یعنی نمود یک کشور موفق در سطح بین اللملی .......

در هر صورت نباید ناامید بود ........آماده سازی کنید برای 4 سال بعد از همین امروز شروع کنید .......
هم بازی رو باختیم هم اخلاق رو،
عربستانیها هم بازی رو به ژاپن باختن اونا چرا با بازیکنای ژاپن گلاویز نشدن و سعی نکردن بکشنشون?
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۹
برای اینکه اینجوری یاد گرفتیم، اینجوری اموزش دیدیم و در نهایت هم به عنوان خشن ترین مردمان کره زمین انتخاب شدیم. خشم، نفرت، پرخاشگری رو روزانه و به وفور در زندگی روزمره ما ایرانیان میشه دید. دلیلش همینه و بس. پر ادعا، پر توقع، کم توان، بی هدف و سرگردان هستیم متاسفانه.
خوب شد یک مقصر برای حذف تیم ملی پیدا شد:آموزش وپرورش !اگر این قدر به اهمیت آموزش وپرورش اعتقاد داریم چرا در اختصاص بودجه اولویت دهم دولت است؟
جناب زیبا کلام شما با همان برجام خوش باش و از طرف مردم هم رای به خود نگیرید و تکلیف هم با شما روشن است
آنقدر الکی گفتن نژاد برتر برتر حالا ایرانیها فکر میکن بجای تلاش و سخت کوشی بشینن و بخوابن ولی تو همه چیز اول بشن بخاطر همین تحمل شکست و تجربه ندارن و عصبی میشن
جالبه!از صبح ۲ تا نظر گذاشتم در قسمت نظرات نیست و اینکه غیر قابل انتشار هم ۰ است!!!احتمالا دود شده رفته هوا!
وقتی همه را در همه زمینه ها دشمن می پنداریم نتیجه این می شود!در سیاست خارجی -مسایل اجتماعی-مدارس و ... همش فکر می کنیم دارند بر ضد ما توطعه می کنند و همه با ما دشمنی دارند!نتیجه این می شود که با توجه به ذهنیتی که از یک داور استرالیایی قبلا داشتیم فکر می کردیم این یکی هم مغرض است و با ما دشمنی دارد!جالب اینکه تحمل باخت هم نداریم و ژاپنیهای بی نوا را هم می زدیم!انگار آنها هم دشمن خونی ما هستند.آخر عاقبت دشمن پنداری می شود ترویج خشونت!
برای منم بارها اتفاق افتاده
خبرهاییکه به نفعشون نیست گذاشته نمیشه
سزای دریغ کردن آب از فلات مرکزی ایران همین سیل در خوزستان هست
آقا جلوی ژاپنیهابازی محافظه کارانه و دفاعی یعنی باخت صددرصد باید ازاول تهاجمی و پرقدرت و سریع بازی کنید
اینا زود شیرازه شون میپاشه و میترسن ۲۷ساله اینجام میشناسمشون
صدمه و خسارت و کاری که بعضی ها با برجام و دیگر معاهدات به کشور و ملت زدند آمریکا و غرب در طی 8 سال جنگ و با تمام قدرت نظامی و ارتشهاشون نتونستند بزنند.
اول بیایند نتایج برجام را بیان کنند.
برخیها فکر میکنند با دنباله روی غربیها و آمریکا همه مشکلات حل میشه در حالی که آمریکا به فرزندان خودش هم رهم نمیکند چه برسد به این ملتی که دهه ها زجرش دادند!!!
بازی دولت با نرخ سود سپرده یا نرخ سود ظالمانه
اگر ترامپ، ناتان یاهو، محمد بن سلمان، شیخ امارات، پادشاه بحرین ... با تیم اقتصادی آنها که مرتباً در حال برنامه ریزی برای فشار حد اکثر به مردم ایران هستند، ولی نتوانست اند بر اعظم مردم خللی وارد کنند ولی دولت دوازدهم ایران و تیم اقتصادیشان زحمت تمامی بد خواهان مردم ایران را برای فشار حداکثر به مردم جبران میکنند. «نام تحریمهای ظالمان که مسئولین قوی مجری برای توجهی ندانم کارهایش، مرتباً تکرار میکنند، باید با نرخ سود ظالمانه عوض کرد».
تنها عمل دولت دوازهم، بر خلاف تمامی ادعاهایشان، اجرای مصوبات بانک مرکز برای نرخ سود سپرده است. بانکها که برای هیچیک از سیاستهای دولت یازدهم و دوازدهم، اهمیتی قائل نیستند، بارها و بارها دولتیها بعنوان گلایه از بانک عنوان کردند و آنها (بانکها) را به دلال گری متهم کرد. ولی چون سیاست کاهش سود سپرده در این مقطع با توجه به تورم بسیار بالا (که بانک مرکزی جرأت اعلان آنرا ندارد)، و منافع سرشاری که برای بانکها دارد و کاملا به ضرر مردم هست، مورد استقبال بانکها قرار گرفته است. یه زمان ریاست محترم دولت میگفت چرا باید نرخ سود سپرده بیشتر از نرخ تورم باشد ولی الان این حرف هم مثل خیلی از وعده وعیدهای اقتصادیشان به فراموشی سپرده شده و اصلاً نامی از تورم در میان نیست.
سود سپرده ماهیانه که تیم اقتصادی شکسته خورده دولت دوازدهم به ضرر مردم و برای منافع بانکها و دلان وابسته که دور تا دور دولت هستند، و ان را به مردم بی خبر تحمیل کرده است. بعد از کاهش سود بانکی، حالا نوبت به سود ماهیانه رسیده است.
بطور مثلا اگر شما یک حساب بانکی داشته باشید که قبلاً سود روز شمار به آن تعلق میگرفت، با نرخ سپرده ظالمانه که تیم ورشکسته دولت طراحی کرده اینگونه محاسبه میشود:
حالا سود سپرده را از روز شمار به ماهیانه تبدیل کرده اند ولی با این ترفند و فریب که اگر شما قبل از شروع ماه جدید (سی ام ماه قبل) 50000 تومان در حسابتان بود، در روز اول ماه شما هر مقدار که به این پول اضافه کنید، در روز سی ام ماه کمترین مبالغ یعنی همان 50000 تومانی که قبل از اول ماه در حسابتان بود، میشود مبنای محاسبه سود و نه مبلغی که به آن اضافه میکنید. یعنی ترامپ با آن متحدانی که روز و شب برای مردم ایران نقش میکشند، نمیتوانند چنین طرح ظالمانه برای ضربه زدن به مردمی که بدلیل ناکارآمد تیم اقتصادی دولت زیر فشار شدید هستند، طراحی کنند.
نه اصناف، نه تولیدکننده، نه کسبه، نه وارد کننده، نه خودرو ساز، نه قطعه ساز، نه صادرکنند، نه صراف، نه طلا فروش، نه... هیچکس برای حرفهای پوچ تیم اقتصادی دولت اهمیتی قائل نیستند و برای حرفهای پوچ دولتیها تره هم خورد نمیکنند و انها تمامی (دولت) "ترفندهایش را بر سر مردم خراب میکنند".
دولت فقیر پرور از این طرف همان ته مانده قدرت خرید را از مردم میگیرد و بعد میگوید «نگذاریم کالای اساسی گران به دست مردم برسد». دو مجهول بزرگ در این جمله است، "یکی منظور از کالای اساسی چیست"؟ و دیگری "منظور از مردم چه کسانی هستند"؟.
تا کی این تیم اقتصادی ورشکسته دولت دوازدهم میخواهد به صندوقهای سرمایه، بانکها، خودروسازی، اصناف، وارد و صادرکننده، کسبه با توسل جیب مردم و به قیمت نابودی پولی ملی کمک کنند. آقای ریئس جمهور هر چه پول در خزانه، بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی، بانکها، و ... با نرخ تسهیلات صفر درصد در اختیار اینها بگذارید، اگر فکر میکنید کلمه بس است یا تشکر را از این جماعت میشنوید، سخت در اشتباه اید.
اگر خیلی به این کاهش سپرده با نرخ تورمی که بانک مرکزی از خجالت حتی جرات اعلان آن را ندارد، اعتقاد دارید چرا از جیب همان 4% برایش برنامه ریزی نمیکنید. دست در جیب مردمی میکنید که پولشان را از دست دولت 12 که هروز یک نقشه برایشان میکشد و مثل "گربه ای که بچه اش را به دندان میگیرد" تا از دست بد خواهان دور نگاهش دارد، این طرف و آن طرف میبرند تا کمکی برای زنده ماندشان شود، با شرایط اقتصادی لجام گسیخته که دولت 12 برای بوجود آورده است.
اگر خیلی توانمندید جلو انواع اقسام مسفدان ابر سلطانها را بگیرد که به لطف سیاستهای اقتصادی دولت دوازهم روز به روز بر ثروتشان افزوده میشد، را بگیرد. جلوی سلطان وثیقه با 50 میلیارد تومان را بگیرد (یک متهم باید چه خلافی داشته باشد که برایش 50 میلیارد تومان وثیقه قرار بدهند). سیف با اولین احضارش به دادگستری حکم مشاور میگیرد، وزیر اقتصاد که با استیضا از وزراتخانه بیرونش میاندازند، مدیر عامل شرکت نقت میشود، وزیر ناموفق صنعت و معان به وزات کار میرود ... آقای ریئس دولت در سخرانهایتان کمتر، نامی از مردم، ملت و ملی ببرید. "کبابش را دیگری میخورد و دودش در چشم مردم/ ملت/ ملی میرود". "حی حات من ظله".
آقای همتی رئیس بانک مرکزی و "مشاور آینده" ریاست جمهور همانطور که در ابتدای که به صندلی ب م تکیه زدند، فرمودند، که رابطۀ خوبی با مدیران عامل بانکها دارند، ولی ایشان حق ندارند از جیب مردم به دوستانشان (مدیران عامل بانکها) باج بدهند. این کاهشهای مکرر در نرخ سود بانکی در این شرایط سخت اقتصادی که مقصر آن سیاستهای من درآوردی و غلط دولت 12 به منفعت دلال و ثروتمندان و آنانی که کارشان پول درآوردن از این کشور و تبدیل آن به ارز و طلا ، و خروجشان به خارج، بی رحمی به آن 96% است و خوش خدمت به آن 4%.
حتی اگر طرح کاهش سود بانک در این شرایط بد اقتصادی مردم، برای پر کردن جیب مدیران عامل بانکهای بسیار نزدیک آقای همتی (به گفته خودش) به هر دلیل منطقی یا غیر منطقی درست باشد (که نیست)، یعنی اینکه شما پول را با توجیهات من آوردی از جیب مردم تحت فشار از سیاستهای بسیار ضعیف خودتان آشکارا بدوزدید و به مدیران و سهامدارن بانکهای که با آقای همتی دوست هستند، بدهید. در واقع آنچه راست یا دروغ ما از افسانه «رابین هود» دیده یا شنیدیم بر عکس میشود. راست یا دروغ نرخ ترم نقطه به نقطه 40 است، که باید طبق شرایط بازار خیلی بیشتر از این باشد. چرا بانکها واقعیت را به سپرده گذاران در این مورد نمیگوید، سپرده گذارانی که هنوز نمیداند، این کاهش سود برایشان پولی بهمراه ندارند و کارمندان بانکها تا سپرده گذاران آگاهانه از آنها نپرسد که شرایط جدید چیست، راستش را نمیتوانند به مشتری بگویند. بانکها ساعتی از این سپرده سود میلیاردی نصیبشان میشود.
چیزهایی که شما در اخبار (خوشبختانه در آرشیو صدا و سیمای میلی موجود هستند) میشنوید:
تناقض گویهای رئیس اتحایه مرغ:
گرانی بر اثر نه ریختن جوجه – گرانی براثر بیماری جوجه ها، گرانی به دلیل صادرات با وجود افزایش قیمت ارز ، گرانی به دلیل عدم ترخیص گنجاله با وجود افزایش قیمت ارز – گرانی به دلیل عدم توزیع صحیح – قیمت واقعی مرغ 9200 تومان است – قیمت واقعی هر شانه تخم مرغ 13600 است، ... هر روز یک دروغ تحویل این خلق الله میدهند.
تناقض کویهای رئیس اتحادیه گوشت:
گرانی گوشت براثر کاهش شدید نذرات آسمانی و دامهای لاغر شده اند – گرانی به دلیل افزایش نذرات و چراگاه سرسبز که باعث شده دامدار گوسفندش را نفروشد – گرانی به دلیل صارات با وجود افزایش قیمت ارز – گرانی به دلیل قاچاق گوسفند، دلالان گوسفدان را در جیبشان جا ساز میکنند و از مرزها و درو از چشم همه آنها را به کشورهای هم جوار قاچاق میکند – گرانی به دلیل نرخ تورم – گرانی به دلیل اینکه مردم چون نمیتوانند گوشت بخرند، به گوسفندان چپ چپ نگاه میکنند و گوشت تن گوسفندان از ترس میریزد ... هر روز یک دروغ تحویل این خلق الله میدهند.


تناقض گویهای رئیس اتحادیه طلا و جواهر:
واردات بی رویه طلا فروشان را کاملاً متضرر کرده است – امروز هم طلا میخرند – امروز همه طلا میفرشند – بازار متعادل شد – قیمت نفت بالا رفت طلا گران شد – قیمت نفت پایین رفت طلا گران شد - قیمت جهانی طلا افزایش یافت طلا گران شد – قیمت جهانی طلا کاهش یافت و در کشور ما چون ارز گران شد، قیمتها بالا رفت – قیمت جهانی طلا کاهش یافت ولی چون در کشور ما تقاضا بالا است قیمتها بالا رفتند – بازار ایران تابع قیمت جهانی نیست و عرض و تقاضا قیمت را تعیین میکند - این افزایش قیمتها را باور نکنید حباب است – قیمت سکه وارد کانال 2م شد، قیمت سکه وارد کانال 3م شد، قیمت سکه وارد کانال 4م شد.
وقتی قرار شد که نرخ ارزش افزده زیاد شود (البته که این پول ارزش افزده دهند را به دولت نمیدهد، طلا فروشان میگوید طلا گرمی اینقدر، ارزش افزوده هم نمیخواد پرداخت کنید):
با این ارزش افزوده رقیبان ما، برنده واقعی هستند – با این افزایش بازار طلای داخلی از بین میرود – عملاً باراز داخلی را از بین بردند - در ترکیه چیزی به نام ارزش افزده ندارند – ترکها برنده این سیاست غلط مالیاتی ایران هستند (گریه و زاری برای چند ریالی که شاید مالیات بدهند ولی که در طی مدت بسیار کوتاهی به لطف دولتها مشغول چپاول مردم هستند خبری از گریه و زاری نیست) ... هر روز یک دروغ تحویل این خلق الله میدهند.
تناض گویهای تولید کنندگان:
همه چیز گران شد و ما امکان ادامه نداریم – کسی از کالای داخلی حمایت نمیکند – طرح وام خرید کالای ایرانی تاثیری در بازار نداشت – افزایش قیمت ارز همه چیز را تحت تاثیر میگذارد – افزایش واردات ما را از گردانه رقابت خارج کرد – اختصاص ارز کافی نیست – افزایش حقوق کارگران واقعاً چیزی برای تولیدکننده نمیگذارد – نرخ تسهیلات همه را فلج کرده – در ترکیه نرخ تهسلات 2 درصد است و در ایران ما بدبخت شدم ... و هزاران دروغ دیگر.
در اخبار:
"بعضی از تولیدگنندگان حاضر هستند که برای عدم ترخیص مواد اولیه جرئمه شوند ولی مواد اولیشان را ترخیص نکنند تا قیمتها بیشتر افزایش یابد – اگر تولیدکننده مواد اولیه را مورد استفاده قرار نده، محتکر است – تولیدکنندگان تولیداتشان را به بازار عرضه نمیکنند تا قیمتها بالاتر رود ... و هزاران داستان دیگر.
تحریها خیلی بد هستند – ما در صف اول مبارزه با تحریم هستیم – ای ترامپ بد جنس – ای پومپئو – ای جان بلتون خائن به دولت ایران– ای اتحادیه اروپا – ای سرمایه گذاران بد جنس خارجی ... ای کشورهای عربی، هم را به صف میکنند بجز عدم کفایت دولتها.
به امید آنکه تا ثبات اقتصادی در ایران هیچ، هیچ، هیچ کشوری چه دوست و چه غیر دوست، چه برجامی و چه غیر برجام ... کالای غیر نفتی که مورد نیاز مردم ایران است، را از صادرکنندگان ایرانی خریداری نکنند. چیزی که از این صادرات نصیب مردم تنگدست و فقیر و بیچاره نماید پس همان بهتر که این آرزو را بکنیم و از درگاه خداوند متعال آنرا اجابت بفرماید.
ترامپ دروغ میگوید، میگویند میخواهند استیضاحش کنند، ریاست جمهوری ایران و اعضای کابینه و مدیران بلند پایه ... راست نمیگویند هیچ اتفاقی که نمیافتد، از مردم هم طلبکارند. "ریاست جمهور لطف کردند که بنزین را گران نکرده اند، حجتی وزیر کشاورزی گرانی حل میشود، شکر گذار باشیم که مرغ هست، ... ریئس جمهور گفت که آزادی مطبوعات نیست، چون اگر بود، در همان جلسه مجلس ایشان بایستی استیضاح میشد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر