بازدید 17376
۸
گزارش «تابناک» از روند احتمالی بازار سرمایه؛

نگاه سهامداران به کدام گروه‌های بورسی خواهد بود؟ پیش بینی خروج نقدینگی از تک سهم‌ها و ورود به نماد‌های بنیادی

کارشناس بازار سرمایه با بیان این که از نظر رفتار مالی، فعالان بازار اکنون بیشتر تمایل به نقد کردن سرمایه خود دارند، گفت: پس از گذشت موج اصلاحی ناشی از این رفتار، شاهد عرضه و خروج نقدینگی از سهم‌های کوچک و حرکت بازارگردانان به سمت سهم‌های بنیادی و بزرگ خواهیم بود که انتظار می‌رود، گزارش‌های سالانه خوبی با توجه به صورت‌های مالی ۹ ماهه در پیش داشته باشند.
کد خبر: ۸۷۷۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵ 09 February 2019
تابناک اقتصادیکارشناس بازار سرمایه با بیان این که از نظر رفتار مالی، فعالان بازار اکنون بیشتر تمایل به نقد کردن سرمایه خود دارند، گفت: پس از گذشت موج اصلاحی ناشی از این رفتار، شاهد عرضه و خروج نقدینگی از سهم‌های کوچک و حرکت بازارگردانان به سمت سهم‌های بنیادی و بزرگ خواهیم بود که انتظار می‌رود، گزارش‌های سالانه خوبی با توجه به صورت‌های مالی ۹ ماهه در پیش داشته باشند.
 
به گزارش تابناک اقتصادی؛ احسان پیران، کارشناس بازار سرمایه، با اشاره به افزایش قیمت‌های جهانی اوره و سنگ آهن، مس، سرب گفت: به نظر می‌رسد در هفته آتی توجه سهامداران و فعالان بازار به پتروشیمی‌ها و فلزات اساسی و کانه‌های فلزی معطوف باشد.
 
وی در گفت وگو با خبرنگار بورس تابناک اقتصادی در خصوص وضعیت گروه بانکی‌ها و افزایش سرمایه بانک‌ها نیز گفت: به نظر می‌رسد، این اتفاق به سال بعدی موکول می‌شود و با توجه به دوره زمانی که سهامدار برای قرار گرفتن سهام جایزه از محل افزایش سرمایه باید در نظر بگیرد، فعلا در گروه بانکی‌ها شاهد فروش حقوقی‌ها هستیم.
 
به گفته پیران، از این پس تا پایان سال، شاهد خروج نقدینگی از تک سهم و ورود آن به سهم‌های بنیادی یعنی شرکت‌های با گزارش‌های سالانه مثبت که سود‌های خوبی را محقق کرده اند، خواهیم بود و بازارگردان‌ها نیز از نوسان گیری در سهم‌های کوچک به سمت سهم‌های بنیادی و بزرگ حرکت خواهند کرد.
 
بازدهی بورس
 
به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ ارزش معاملات بورس تهران در هفته منتهی به هفدهم بهمن ماه ۹۷ با رشد ۵ درصدی ۲۶۸۹ میلیارد تومان بود که ناشی از جابجایی ۱۰ میلیون و ۶۶ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۸۶۷ هزار و ۱۹۷ نوبت معاملاتی است.

در بازار اول سهام، شاهد کاهش ۱۳ درصدی ارزش معاملات نسبت به هفته دوم بهمن ماه بودیم و بنابراین، یک هزار و سیصدو هفتاد و دو میلیارد تومان در این بازار با داد و ستد بیش از ۶۵۰۴ میلیون سهم طی ۳۶۸ هزار و ۲۲ نوبت معاملاتی بود.

در بازار دوم، اما ارزش معاملات با رشد ۱۴ درصدی ۹۹۶ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از داد و ستد ۳ میلیون و ۴۷۴ سهم طی ۴۹۱ هزار و ۵۷۵ نوبت معاملاتی بود.

در بازار بدهی، اما ارزش معاملات با رشد ۱۶۰۱ درصدی به بیش از ۲۳۴ میلیارد تومان رسید و ۲.۳ میلیون برگه طی ۸۴۲ نوبت معاملاتی دست به دست شد.

در بازار مشتقه نیز ارزش معاملات با رشد ۱۴۷ درصدی چنگی به دل نزد و ۱۰ میلیارد تومان ارزش معاملات این بازار ناشی از ۱۹ قرارداد طی ۶۶۵ نوبت معاملاتی بود.

در صندوق‌های سرمایه گذاری نیز ارزش معاملات با کاهش ۱۴ درصدی، کمی بیش از ۷۶ میلیارد تومان ثبت و ۶۷ میلیون یونیت طی ۶ هزار و ۹۳ نوبت معاملاتی جابجا شد.

در هفته منتهی به هفدهم بهمن ماه، شاخص کل با کاهش ۱۷۵۹ واحدی نسبت به هفته قبل در ارتفاع ۱۵۸ هزار و ۵۳۵ واحد قرار گرفت.

شاخص قیمت وزنی ارزشی با ۵۱۲ واحد کاهش رقم ۴۵ هزارو ۹۵۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۲۳۸ واحدی در کانال ۲۹ هزار واحدی و شاخص قیمت هم وزن نیز با افت ۱۷۰ واحدی به کانال ۲۰ هزار واحدی تثبیت شدند.

شاخص آزاد شناور با ۳۹۴ واحد رشد دریک قدمی کانال ۱۷۶ هزار واحدی قرار گرفت. شاخص بازار اول با کاهش ۱۳۲۹ واحدی رقم ۱۱۸ هزار و ۴۸ واحدی را به نمایش گذاشت و شاخص بازار دوم با افت ۳۳۴۲ واحد در ارتفاع ۳۰۹ هزار و ۸۰۷ واحدی قرار گرفت.

 * در مورد بازار سرمایه بیشتر بخوانید
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
بورس فاسدترین بخش اقتصادی است
ما چندین سال پیش 50 میلیون سهام .... را خریداری کردیم
هم مورد تایید بانک مرکزی بود هم صدا و سیما صبح تا شب براش تبلیغ می کرد
پولمون را خورده اند یه آب هم روش
هر بار تماس می گیریم جواب قانع ککنده ای نیست
فقط گفته می شه .. قربانی باج گیری افراد با نفوذ شده
نباید به سهام در ایران اعتماد کرد
چون معلوم نیست پشت پرده چه خبره
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
پدیده رو میگی؟
کارشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۳
از کجا خریدی؟
اگر از بورس خریده باشی آنطوری که گفتی امکان نداره
و اگر از بیرون بورس خریده باشی ربطی به بورس نداره
خوب بود در مورد فساد گسترده ای که پس از عرضه اولیه ها در خرید سهام این شرکتها رخ میده گزارشی تهیه می کردید . طوری که امکان نداره شما بتونید موفق به خرید بشید
پاسخ ها
عجب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۱
شما هنوزم به ایرانی هستید با اینکه اون سر دنیا زندگی میکنی
راجب چیزی که اطلاع نداری اظهار فذله نکن
فساد منافقانه در بورس بیداد میکنه.ظاهرا همه چی او کی است اما پشت پرده خیلی خبرهاست
راه نجات اقتصاد : بازگشت صنایع و معادن غارت شده

// فروش مجانی صنایع و معادن ثروتساز کشور تحت نام خصوصی سازی ، چوب حراج بر اموال مردم و عامل اصلی مشکلات اقتصادی و کسری بودجه دولت است . راه نجات اقتصاد و زندگی مردم هم برگشت صنایع و معادن تاراج رفته ارزشمند و پولساز به دولت (مردم) است . .......هزاران میلیارد تومان درآمد پتروشیمیها ، فولاد مبارکه ، فولاد خوزستان ، پالایشگاههای با ارزش هر یک چند میلیارد دلار قیمت تاسیسات به عبارتی هر یک چند ده هزار میلیارد تومان . . . اینها همه به غارت رفته و باید به دولت بازگردد . راه دیگری نیست . دولت و نمایندگان مجلس قبول کنند اشتباه رفته اند . صنایع و معادن کشور و متعلق به همه مردم ، هر یک به ارزش هزاران میلیارد تومان به قیمتهای مجانی به ویژه خواران و گروههای خاص هدیه شده است . بازگشت این اموال غارت شده به دولت و مردم ، تنها راه نجات است ؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی