بازدید 11599
پیمانه اقتصادی؛

پولشویی و فرار مالیاتی با اجاره حساب بانکی/ وال‌استریت بدترین شب کریسمس تاریخ خود را ثبت کرد/ سقوط سنگین بهای نفت خام/ گردش تجاری ۵ تریلیون دلاری «جاده ابریشم»

این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس ۷۹۰ واحد دیگر تقویت شد، ترامپ بانک مرکزی کشورش را به تمسخر گرفت، مالزی به دنبال غرامت ۷.۵ میلیارد دلاری از گلدمن ساکس، بازار اوراق مسکن؛ افزایش قیمت تسه‌ها با اهرم تقاضا، کره‌جنوبی BMW را ۱۰ میلیون دلار جریمه می‌کند، افزایش قیمت جهانی طلا از سر گرفته شد و خروج ارز برای واردات بیش از ۷ تن فر گازی به کشور را در بر دارد.
کد خبر: ۸۶۳۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 25 December 2018
پولشویی و فرار مالیاتی با اجاره حساب بانکی/ وال‌استریت بدترین شب کریسمس تاریخ خود را ثبت کرد/ سقوط سنگین بهای نفت خام/ گردش تجاری ۵ تریلیون دلاری «جاده ابریشم»پیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون شاخص کل بورس ۷۹۰ واحد دیگر تقویت شد، ترامپ بانک مرکزی کشورش را به تمسخر گرفت، مالزی به دنبال غرامت ۷.۵ میلیارد دلاری از گلدمن ساکس، بازار اوراق مسکن؛ افزایش قیمت تسه‌ها با اهرم تقاضا، کره‌جنوبی BMW را ۱۰ میلیون دلار جریمه می‌کند، افزایش قیمت جهانی طلا از سر گرفته شد و خروج ارز برای واردات بیش از ۷ تن فر گازی به کشور را در بر دارد.

پولشویی و فرار مالیاتی با اجاره حساب بانکی

بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اخیرا مشاهده شده است که پیشنهاد‌هایی برای اجاره کارت یا حساب بانکی در مسیر‌های ارتباطی گوناگون از جمله کانال‌ها و گروه‌های فضای مجازی مطرح می‌شود که طی آن در ازای استفاده از کارت یا حساب بانکی شخص، مبالغی ثابت به وی پرداخت می‌شود. با توجه به این که افتتاح حساب و دریافت کارت برای همه هم میهنان به سهولت میسر است، اجاره کارت یا حساب صرفا برای پوشش فعالیت‌های مجرمانه، پولشویی و فرار مالیاتی کاربرد دارد و پیشنهاد دهندگان، کسانی هستند که برای گریز از عواقب فعالیت‌های خلاف قانون، مسئولیت آن را در قبال پرداخت مبالغی اندک، یکسره متوجه اجاره دهندگان می‌کنند. لازم به یادآوری است که مطابق با قوانین و مقررات جاری، مسئولیت تمام تراکنش‌ها و مبادلاتی که از طریق حساب و کارت بانکی انجام می‌شود بر عهده دارنده آن است و هیچ ادعایی مبنی بر اجاره دادن حساب برای مراجع قانونی، مالیاتی، انتظامی و قضایی مسموع نیست. از این روی، به همه هم میهنان گرامی اکیدا توصیه می‌شود به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی، پیشنهاد اجاره حساب یا کارت بانکی را با هیچ مبلغی نپذیرند، تا از عواقب جدی ناشی از فعالیت‌های خلاف قانونی که از طریق حساب‌ها یا کارت‌های بانکی اجاره‌ای انجام می‌شوند در امان باشند.

شاخص کل بورس ۷۹۰ واحد دیگر تقویت شد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز دوشنبه، با افزایش ۷۹۰ واحدی معادل ۰.۵۰ درصد به رقم ۱۵۷ هزار و ۴۸۴ واحد رسید. همچنین شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۲۹ واحدی معادل ۰.۵۰ درصد به رقم ۴۵ هزار و ۷۷۹ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۱۱۰ واحدی معادل ۰.۴۱ درصد، عدد ۲۷ هزار و ۲۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۷۸ واحدی معادل ۰.۴۱ درصد به رقم ۱۹ هزار و ۳۰ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۱۳۲۹ واحد افزایش معادل ۰.۷۹ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۰ هزار و ۶۲۷ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۶۲ واحد افزایش معادل ۰.۷۵ درصد به رقم ۱۱۵ هزار و ۹۲۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۲۲ واحد افزایش معادل ۰.۰۷ درصد همراه بود و عدد ۳۱۴ هزار و ۲۰۸ واحد را به نمایش گذاشت.  
 
پولشویی و فرار مالیاتی با اجاره حساب بانکی/ وال‌استریت بدترین شب کریسمس تاریخ خود را ثبت کرد/ سقوط سنگین بهای نفت خام/ گردش تجاری ۵ تریلیون دلاری «جاده ابریشم»

وال‌استریت بدترین شب کریسمس تاریخ خود را ثبت کرد

سی‌ان‌بی‌سی گزارش داد: روز دوشنبه، دو شاخص مهم وال‌استریت بدترین شب کریسمس تاریخ خود را ثبت کردند.  شاخص داوجونز بیش از ۵۰۰ واحد سقوط کرد و در بدترین شب کریسمس تاریخ خود، به پایین‌تر از ۲۲۰۰۰ واحد رسید.  شاخص اس‌اندپی۵۰۰ هم ۱.۸ درصد سقوط کرد، در حالی که شاخص کامپوزیت نزدک ۱.۲ درصد پایین‌تر بسته شد.  پیش از این بدترین شب کریسمس تاریخ وال‌استریت مربوط به سال ۱۹۸۵ بود که هر دو شاخص اس‌اندپی و داوجونز کمی بیش از ۰.۶ درصد افت کرده بودند.  با سقوط سنگین دیشب، اس‌اندپی۵۰۰ کمتر از یک درصد با ورود به منطقه تحمل فنی خود فاصله دارد و سقوط آن نسبت به رکورد اخیر به ۱۹.۳ درصد رسیده است. وال‌استریت معمولا سقوط بیش از ۲۰ درصد را محدوده تحمل فنی بازار اعلام می‌کند. بورس نیویورک روز دوشنبه زودتر تعطیل شد و در ساعت ۱۳ به وقت محلی به کار خود پایان داد. این بورس فردا به علت عید کریسمس تعطیل خواهد بود. به نقل از مهر؛ بازار‌ها به آشفتگی‌های اخیر واشنگتن واکنش نشان می‌دهند. علاوه بر تعطیلی دولت که ممکن است تا سال  آینده میلادی طول بکشد، گزارشات حاکی از آن است که رئیس‌جمهور ترامپ در حال مذاکره در مورد راهی برای اخراج جرومی پاول، رئیس فدرال‌رزرو است.

ترامپ بانک مرکزی کشورش را به تمسخر گرفت

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در صفحه توئیتر خود با انتقاد از سیاست‌های بانک مرکزی کشورش، آن را «تن‌ها مشکل اقتصاد آمریکا» خواند و نوشت: مقام‌های این بانک درکی از بازار ندارند. وی ادامه داد: آن‌ها متوجه اجتناب‌ناپذیر بودن جنگ‌های تجاری، تقویت ارزش دلار یا حتی تعطیلی دولت به دست دمکرات‌ها به علت (عدم تامین بودجه) امور مرزی نیستند. ترامپ افزود: فدرال رزرو مانند گلف‌باز قدرتمند، ولی بی‌استعدادی است که نمی‌تواند ضربه‌ای هدفمند داشته باشد و امتیاز کسب کند! رسانه‌های آمریکایی در روز‌های گذشته به نقل از منابع آگاه از نارضایتی ترامپ از مقام‌های بانک مرکزی این کشور و رایزنی‌های وی برای جایگزینی «جروم پاول» رئیس این بانک خبر داده بودند. به نوشته خبرگزاری بلومبرگ، مشاوران ترامپ به او هشدار داده‌اند که اخراج پاول، می‌تواند اقدامی دردسرساز برای اقتصاد آمریکا در سال آینده میلادی باشد.

مالزی به دنبال غرامت ۷.۵ میلیارد دلاری از گلدمن ساکس

رسانه‌ها به نقل از وزیر مالی مالزی می‌گویند که این کشور، به دنبال غرامتی ۷.۵ میلیارد داری از گلدمن ساکس، بانک سرمایه‌گذاری وال‌استریت است که متهم سرپوش گذاشتن بر غارت صندوق‌های دولتی است. مالزی این بانک آمریکا و ۲ نفر از بانکداران کلیدی آن را در این پرونده چند میلیارد دلاری متهم اعلام کرده است که از جمله جرایم آنها، اخذ پول غیرقانونی، رشوه به مقامات و اعلام بیانیه‌های نادرست در زمان کمک به فروش اوراق قرضه صندوق سرمایه‌گذاری دولتی ۱ام‌دی‌بی (پروژه توسعه برهاد مالزی) بوده است. رویترز با اشاره به مصاحبه لیم  گوان انگ، وزیر مالی مالزی، با فایننشال تایمز  می‌گوید: گلدمن ساکس روی این حساب کرده است که در مورد این پرونده ۱.۵ میلیارد دلار جریمه شود؛ اما لیم گفته که رقم آن‌ها ۱.۵ میلیارد دلار است؛ در حالیکه رقمی که ما محاسبه کردیم، ۷.۵ میلیارد دلار است. مالزی از این بانک خواسته است نه تنها کل ارزش اوراق را که  بالغ بر ۶.۵ میلیارد دلار است، بازگرداند، بلکه یک میلیارد دلار هم غرامت پرداخت کند. این مبلغ برای پوشش ۶۰۰ میلیون دلاری است که به بانک اجرت پرداخت شده و همچنین کوپن‌های اوراق قرضه هم بالاتر از ارزش بازار بوده‌اند. هنوز مشخص نیست که تامی توماس، دادستان کل چه مبلغی را برای جریمه در نظر گرفته است، اما طبق گزارش های قبلی جریمه بانکداران متهم شده، ۲۴۰ هزار دلار خواهد بود.

بازار اوراق مسکن؛ افزایش قیمت تسه‌ها با اهرم تقاضا

روز دوشنبه اوراق تسهیلات مسکن اسفند ۹۵ (تسه ۹۵۱۲) با رشد ۵/ ۲ درصدی به قیمت ۵۲ هزار و ۳۵۵ تومان معامله شدند. اوضاع سایر سررسید‌ها یکسان نبود و مسیر‌های متفاوتی را در معاملات خود پیمودند. غلبه تقاضا بر عرضه باعث رشد قیمت این اوراق در جلسه معاملاتی دیروز بود. در هفته‌های قبل نیز مشاهده شد که هرگاه تسه‌ها به مرز ۵۰ هزار تومانی نزدیک شدند با تقویت سمت تقاضا دوباره صعودی شدند. روند معاملات بازار مسکن در پاییز بازار تسه‌ها را کساد کرد. افزایش نجومی قیمت مسکن به سرعت از قدرت خرید متقاضیان سبقت گرفت و بسیاری از افرادی که قصد خرید خانه داشتند با مشاهده قیمت‌گذاری‌های جدید منصرف شدند. کاهش سنتی حجم معاملات مسکن در فصل سرما و قیمت‌گذاری نجومی خانه‌های نوساز نیز از دیگر عوامل مهم تأثیر‌گذار بر بازار مسکن و تسه‌ها محسوب می‌شود.

خروج ارز برای واردات بیش از ۷ تن فر گازی به کشور

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی شش ماهه سال ۹۷ نشان می‌دهد، در این مدت بیش از ۷ تن فرگازی توکار وارد ایران شده است. بنا بر آمار واردات ۷ هزار و ۷۴۵ کیلوگرم فر گازی باعث خروج ۵۸ هزار و ۳۶۳ دلار یا به عبارتی ۲ میلیارد و ۲۱۹ میلیون و ۴۳۳ هزار و ۹۶۷ ریال شده است. گفتنی است، واردات تنها از کشور ایتالیا صورت گرفته است.

سقوط سنگین بهای نفت خام

دوشنبه شب، سقوط بازار‌های سهام با نگرانی از بسته شدن دولت در آمریکا و افت اقتصاد جهان، باعث سقوط سنگین قیمت نفت خام شد و قیمت‌ها به پایین‌ترین سطح خود در بیش از  یک سال اخیر رسید. پیش از بسته شدن زودهنگام بازار‌ها به علت تعطیلات کریسمس، قیمت نفت آمریکا به پایین‌ترین سطح خود از ۲۶ جون ۲۰۱۷ رسید، قیمت نفت برنت نیز به ضعیف‌ترین قیمت خود از آگست ۲۰۱۷ تاکنون رسیده است. قیمت‌های نفت حالا نزدیک به ۴۰ درصد از رکورد ماه اکتبر خود پایین‌تر آمدند،  این درحالی اتفاق می‌افتد که ادامه اختلافات تجاری بین آمریکا و چین به رشد اقتصادی جهان و تقاضا برای نفت آسیب رسانده است. قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۳.۴۱ دلار و به میزان ۶.۳۰ درصد سقوط کرد و در آستانه کانال ۴۹ دلار، یعنی ۵۰.۶۹ دلار رسید. همچنین قیمت هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۲.۹۱ دلار معادل ۶.۳۸ درصد سقوط کرد و به ۴۲.۶۸ دلار رسید. بازار‌های جهانی درحالی تحت فشار قرار گرفته‌اند که تعطیل شدن دولت آمریکا، نگرانی‌های مربوط به رشد اقتصادی را تشدید کرده است. سرمایه‌گذاران از بازار سهام و نفت به سوی سرمایه‌های امنی نظیر طلا و اوراق قرضه دولتی پناه می‌برند.

گردش تجاری پنج تریلیون دلاری «جاده ابریشم»

از زمانی که پکن پروژه چند تریلیون دلاری «یک جاده و کمربند» را کلید زده پنج سال می‌گذرد و شرکت‌های چینی در حال حاضر ۸۲ منطقه همکاری اقتصادی و تجاری در ۲۴ کشوری که در مسیر پروژه «یک جاده و کمربند» قرار دارند، احداث کرده اند. «یانگ جیئچی» رئیس اداراه امور خارجی حزب کمونیست چین گفت: این پروژه بیش از ۲۴۰ هزار فرصت شغلی برای کشور‌های اطراف پروژه ایجاد کرده است. در طول پنج سال اخیر، حجم تجارت کالا میان چین و این کشور‌ها متجاوز از پنج تریلیون دلار است و سرمایه گذاری مستقیم خارجی هم بیش از ۷۰ میلیارد دلار ثبت شده است. وی افزود: بر اساس چارچوب پروژه «یک جاده و کمربند» بیش از ۱۱ هزار قطار باری در حال حرکت بین چین و اروپاست. این قطار‌ها تقریبا ۱۰۰ شهر را در قسمت‌های مختلف این منطقه به یکدیگر متصل می‌کنند. «یانگ جیئچی» گفت: ساخت کریدور اقتصادی چین-پاکستان منجر به افزایش تولید ناخالص داخلی پاکستان تا دو درصد شده؛ ضمن اینکه انتظار می‌رود خط آهن موباسا-نایروبی باعث افزایش تولید ناخالص داخلی کنیا تا ۱.۵ درصد شود.

کره‌جنوبی BMW را ۱۰ میلیون دلار جریمه می‌کند

کره جنوبی اعلام کرد که شرکت بی ام دبلیو را به دلیل نقص ایجاد آتش در موتور‌های آن در سراسر کره جنوبی ۱۱.۲ میلیارد وون معادل ۹.۹ میلیارد دلار جریمه خواهد کرد و یک پرونده قضایی هم با شکات دولتی علیه این شرکت آلمانی به جریان می‌اندازد. در همین حال وزارت حمل و نقل کره جنوبی اعلام کرد که بر اساس تحقیقات انجام گرفته شده به مدت ۵ ماه به این نتیجه رسیده که بی ام دبلیو تعمدا تلاش به پنهان کردن مشکلات فنی خودرو‌هایی کرد که حدود ۴۰ دستگاه آن در اوایل سال جاری میلادی آتش گرفتند. وزارت حمل و نقل کره اعلام کرد که علت این آتش سوزی‌ها عیب در سوپاپ‌هایی بوده که در قسمتی از این خودرو‌ها تعبیه شده بودند. البته شرکت بی ام دبلیو عذرخواهی کرده و در حدود ۱۷۲ هزار خودرو از ۶۵ مدل‌های مختلفی که بین ماه جولای و اکتبر دچار حریق شدند را فراخوان زده است. بر پایه این گزارش، شرکت خودروسازی بی ام دبلیو در حال همکاری با تحقیقات پیش رو و متعهد به حل این موضوع است. تاکنون زخمی شدن شخصی به دلیل آتش سوزی این خودرو‌های بی ام دبلیو در کره جنوبی گزارش نشده است.

افزایش قیمت جهانی طلا از سر گرفته شد

قیمت طلا روز دوشنبه که سرمایه‌گذاران نسبت به ابهامات سیاسی در آمریکا و کندی اقتصاد جهانی نگران بودند، صعود کرد و نزدیک به بالاترین حد خود در شش ماه گذشته قرار گرفت. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز دوشنبه بازار سنگاپور ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۲۶۳.۹۱ دلار رسید. این فلز روز پنج‌شنبه تا رکورد ۱۲۶۶.۴۰ دلار که بالاترین حد در پنج ماه گذشته بود صعود کرده بود.  در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با ۰.۷ درصد افزایش، به ۱۲۶۷.۴ دلار رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته حدود ۱.۴ درصد رشد قیمت داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
فکر میکنید کسی نمیداند اجاره حساب بانکی یعنی چه ؟ وقتی مدیر یک شرکت از حساب کارمندش استفاده میکند آن کارمند چه باید بکند ؟ حسابش را در اختیار مدیرش نگذارد اخراج میشود یا بقدری در تنگنایش میگذارند تا خودش بیاید و دودستی حسابش را تقدیم کند . همین شرایط برای شاگردان یک صاحبکار که در بازار هم کار میکند وجود دارد . این هم از عواقب جانبی اقتصاد مریض است .
چرا وقتی زمینه کالاهای باکیفیت ایرانی در کشور وجود دارد باید اجازه ورود کالاهای خارجی بصورت حمایتی داده شود این کار خلاف مصالح کشور و مردم است مگر اینکه تولیدکنندگان داخلی بدون دلیل بخواهند از کیفیت کالا بکاهند و یا قیمت آنرا بالاتر از کالای خارجی بفروشند ضمن اینکه مردم هم باید با خرید کالاهای ایرانی زمینه های توسعه و پیشرفت را برای کشور فراهم کنند
ما در کشور باید اولویت اول روی تولید و خرید کالاهای داخلی و اولویت دوم روی تولید و خرید کالاهای حاصل از سرمایه گذاری خارجی و اولویت سوم روی کالاهای حاصل از صنعت صنعت مونتاژ و اولویت آخر روی خرید کالای خارجی باشد
پاسخ ها
علی
| - |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
فعلا در عمل دقیقا عکس انچه گفتید عمل میشود . البته در کشوری که نماینده قانون گزار آن مثل همین آقای درازدهی خودش وارد کننده کالا است نمیتوان انتظار داشت چنین فردی به تولید فکر کند و البته فقط ایشان نیست و بسیاری از مسئولین در کار واردات هستند .
نفت در بودجه سال اینده چه قدر پیش بینی شده؟؟؟؟؟
روند نزولی نفت با نیرنگ امریکا و عربستان و روسیه و عراق و همه کشورهای نفتی علیه ما دارد انجام میشود.
صادرات نفت یک سوم و ارزش جهانی ان هم یک دوم و در کل درامد ایران یک ششم سابق
خدا به داد نرخ ارز در سال اینده برسد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
متاسفانه به دلیل فهم و کمالات بالای مسئولین ما، همه برای ما شاخ شده اند. هند هم که نفت را از ایران می خرد ، بر روی پول نفت آنهم به روپیه مالیات بسته است. لطفا پیدا کنید کشورهای دوست و برادر ایران را
اجاره دادن حساب بانکی و کارت بانکی فقط یک ادعای بی اساس میباشد و نشان دهنده اینست که مدعیان این حرف مسخره حتی از روانشناسی و روابط بی اعتمادی حاکم بر جامعه کاملا بی اطلاع هستند
و تنها میتواند بهانه ای برای ضربه زدن بیشتر به کسانی است که در سالهای اخیر بنابه ناتوانی و سوء مدیریت بانک مرکزی و دولت در اقتصاد، موجبات انباشت سرمایه افزوده را باعث گردیدند و رکود تورمی را تشدید کردند میباشد .
ولی خبر ندارند که با این نوع ادعاهای خنده دار و بی اساس نمیتوانند حجم گسترده نقدینگی را بسمت درست بازار تولید هدایت کنند
کنترل نقدینگی انباشته نیاز به امنیت سرمایه گزاری و توسعه تولید در سایه اتصال کامل به تجارت جهانی دارد و در تقویت هر چه بیشتر روابط عادی با دنیا میسر می گردد که فعلا همه بدنبال راه انداختن مسابقه تسلیحاتی با امریکا و عربستان و اسراییل و ادامه و گسترش جنگهای بیشتر منطقه ای هستند و عده ای هم با استفاده از نفوذ رانتی خود با در اختیار گرفتن معدود پروژه های نفتی و عمرانی داخل کشور دقیقا دارند بر خلاف مسیر درست که همانا حذف بنگاه داری دولت و تقویت بخش خصوصی است بسرعت حرکت میکنند و هر روز مشکلات را بزرگتر و خطرناکتر میکنند .
سه شنبه ۴ دی ساعت ۱۳:۰۵
یورو ۱۳۰۰۰
دلار ۱۱۴۰۰
کارخونه ها ی ارج و... تعطیل شدند
فر گاز از خارج بیارید؟
چقد سود توش هست؟
چند نفر مستقیم و غیر مستقیم بیکار شدن؟
مغازه دارها سالهاست که کارت یارانه ی فقرا را در گرو دارند به عبارت دیگر حساب ایشان تصاحب کرده اند. ملت گرسنه و بدبخت و آواره و خانه به دوش است.
هربودجه ای بسته بشه جسم نحیف ضعفا هر روز نحیف تر وگردن کلفت سرمایه دارها کلفت تر می شود.ایران شده بهشت دلال ها .رانتخوارها.پولشوها.قاچاقچی ها .نزول خوارها.دریا خوارها.زمین خوارها.نجومی بگیران و...کلا همه با هم 4 درصد.و 79 میلیون دیگه هم نوکر وکنیز اون 4 درصد هستند شبانه روز می دوند شکم خود را سیر کنند. و ایران الگویی برای همه مسلمانان شد البته در پسرفت و بی عدالتی .والسلام
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار