بازدید 47421
ابهامی که یک نماینده مجلس مطرح کرد؛

پذیرش ۷۳۱ دانشجو از «در پشتی» در دانشگاه‌های کشورمان؟!

البته این بار ماجرا یک تفاوت داشت، یا دست کم قرار بود یک تفاوت داشته باشد؛ به این صورت که قرار شد، دانشجویان شاغل در خارج کشور ـ که متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه‌های داخلی هستند ـ از فیلتر «مصاحبه» بگذرند؛ فیلتری که موعد اعمال آن نرسیده، یکی از نمایندگان مجلس از بی اثر شدنش خبر می‌دهد!
کد خبر: ۸۳۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۲ 03 October 2018

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برکنار شد

به فاصله چند سال از مطرح شدن پرونده‌ای‌ که «سه هزار بورسیه غیرقانونی» لقب گرفته بود و هنوز کامل بسته نشده، یکی از نمایندگان مجلس، از تکرار رویدادی تقریبا مشابه در وزارت بهداشت کشورمان خبر می‌دهد.

به گزارش «تابناک»؛ پس از اتفاقات اقتصادی ماه‌های اخیر و سقوط بی سابقه ارزش پول کشورمان، بار دیگر در دانشگاه‌ها زمزمه‌هایی پیچید که حکایت از سوءاستفاده برخی از شرایط ارزی کشور داشت؛ اینکه افزایش قیمت ارز موجب شده بسیاری از دانشجویان ایرانی در دیگر کشور‌ها به مشکلات فراوان دچار شوند و لازم است از ایشان حمایت کرد.

داستانی تکراری که البته این بار بحرانی‌تر به نظر می‌رسید، چون در مقاطعی نرخ ارز روز به روز بالا می‌رفت و برخی تصمیمات موجب شده بود، هر آن صرافی‌ها دست از کار بکشند و مبادله ارز در بازار آزاد هم قاچاق محسوب شود. وضعیتی که مانع از آن می‌شد تا خانواده‌های این دست دانشجویان، بتوانند حمایتی از دانشجویانشان در دیگر کشور‌ها انجام دهند.

از این روی می‌گوییم این داستان تکراری است که به یاد می‌آوریم در زمان بحران ارزی قبلی در کشورمان (در زمان دولت محمود احمدی نژاد)، بسیاری از مسئولانِ وقت با تأکید بر ضرورت حمایت از آن دسته از دانشجویان ایرانی که در دیگر کشور‌ها درس می‌خوانند، نسخه‌ای عجیب برای کشورمان پیچیدند که بر اساس آن می‌شد از تحصیل در فلان دانشگاه در بهمان کشور دست شست و به جایش در بهترین دانشگاه‌های کشورمان، بی عبور از فیلتر کنکور به ادامه تحصیل مشغول شد.

احتمالا از ادامه آن ماجرا و داستان‌هایی که از دلش زاییده شد، کم و بیش آگاهید، اما اگر به کل آن ماجرا را فراموش هم کرده باشید، لازم نیست برای مرورش به سراغ گزارش‌ها و اخبار قدیمی بروید، چراکه دولتمردان فعلی راه مرور ماجرا را برایتان باز گذاشته اند؛ با اقدامی مشابه آنچه چند سال پیش رخ داد، به پرونده‌ای قطور تبدیل شد و هنوز رفع و رجوع نشده است.

رویدادی که این بار نیز با افزایش قیمت ارز کلید خورده و از همان فرمول تبعیت می‌کند. به این صورت که مسئولان در تشریحش گفته‌اند: «مراجعات و مطالباتی از سوی خانواده‌های دانشجویان شاغل در خارج از کشور ایجاد شد و دو وزارتخانه علوم و بهداشت بررسی‌هایی برای حل مشکلات این دانشجویان انجام دادند»؛ بررسی‌هایی که قرار است به جذب این دسته از دانشجویان در دانشگاه‌های کشور منجر شود.

البته این بار ماجرا یک فرق با قبل داشت یا دست کم قرار بود، یک فرق با دفعه قبل داشته باشد. به این صورت که قرار شد دانشجویان شاغل در خارج کشور که متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه‌های داخلی هستند، از فیلتر «مصاحبه» عبور کنند؛ فیلتری که موعد اعمال آن نرسیده، یکی از نمایندگان مجلس از بی اثر شدنش خبر می‌دهد!

پذیرش ۷۳۱ دانشجو از «در پشتی» در دانشگاه‌های کشورمان؟!

محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با انتشار تصویری در توئیتر، مدعی شد ۷۳۱ دانشجو از ۹۴۶ دانشجوی متقاضی انتقال به کشورمان که در رشته‌های پزشکی به تحصیل مشغول بودند، توانسته‌اند مجوز ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کشورمان را دریافت کنند. دانشجویانی که در دانشگاه‌های خارج کشور پزشکی یا دندانپزشکی یا داروسازی می‌خواندند و حالا قرار است در کشورمان به ادامه تحصیل در این رشته‌ها مشغول شوند.

فهرستی که به باور برخی هولناک است، چون حکایت از انتقال شماری از دانشجویان شاغل در دانشگاه‌های سطح پایین در جهان، به دانشگاه‌های کشورمان و دور زدن ساز و کار کنکور دارد. همان کنکوری که عبور از آن برای رسیدن به رشته‌های پزشکی برای بسیاری از جوانان کشورمان آرزوست و موجب می‌شود برخی برای جبران عدم موفقیت در آن، راهی دیگر کشور‌ها شده و در غربت به تحصیل در این رشته‌ها بپردازند.

موضوعی که البته در دایره رصد مسئولان کشورمان هم بوده تا جایی قوانین و مقررات سختی برای مقابله با آن وضع شده است. از جمله این قانون که دانش آموختگان این دست رشته‌ها در دیگر کشورها، برای دریافت مجوز کار در کشورمان باید در آزمون‌هایی ویژه شرکت کرده و اگر موفق به عبور از آن شوند، با گذراندن دوره طرح، مجوز فعالیت و دایر کردن مطب دریافت کنند.

گلوگاهی که فهرست منتشره توسط صادقی حکایت از سقوط آن دارد، با این ملاحظه که فهرست یاد شده حاوی برخی ابهامات جدی است؛ از جمله این ابهام که معلوم نیست منبع آن کجاست و مربوط به چه بازه زمانی‌ است. نکته‌ای بسیار مهم که دست کم با موعد اعلام شده برای مصاحبه با دانشجویان متقاضی انتقال (ماه‌های آذر و دی ۱۳۹۷) همخوانی ندارد. موعدی که هنوز از راه نرسیده و عجیب‌تر اینکه، هنوز نام نویسی این دانشجویان متقاضی انتقال ادامه دارد و پایان نیافته است!

به عبارت بهتر، در حالی که هنوز نام نویسی از متقاضیانِ انتقال ادامه دارد و موعد مصاحبه با ایشان نرسیده، نماینده مجلس مدعی شده که ۷۳۱ تن از متقاضیان، در دانشگاه‌های کشورمان پذیرش شده‌اند؛ ادعایی که در روز‌های گذشته به اشکال دیگر و البته در ابعاد کوچکتر در فضای مجازی مطرح و با تکذیب مسئولان مواجه شده بود.

نکته قابل تأمل در ادعای محمود صادقی این است که اگر تعداد دانشجویان پذیرفته در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در فهرست منتشر شده توسط این نماینده را با هم جمع بزنیم، به عددی متفاوت با ۷۳۱ می‌رسیم و از آن بدتر، با جمع زدن تعداد دانشجویانِ انتقالیِ پذیرفته شده در دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشگاه آزاد و قیاس آن با عدد ۷۳۱، سرگیجه می‌گیریم!

ابهاماتی که رفع نخواهند شد، مگر آنکه هم این نماینده و دیگر مدعیان پذیرش دانشجویان خارج از کشور در داخل، مستندات و شواهدی دقیق ارائه دهند و از آن سو، دولتمردان و مسئولان وزارت بهداشت، شفافیت پیشه کرده و در راستای رفع ابهامات توان مضاعفی از خود نشان دهند؛ سلسله اتفاقاتی که تا رخ ندهند، تکذیب سخنان صادقی یا سخنان دولتمردان ممکن نخواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶۰
زمان خاتمی هم این قانون وجود داشت. عموما کسانی که در دانشگاه های بی‌کیفیت حتی اروپا تحصیل میکردن و شانسی برای قبولی در دانشگاه های داخل نداشتن بعد از یکی دو سال برمیگشتن و در بهترین دانشگاه های دولتی تهران درسشون رو ادامه میدادن.
حتی با پذیرش در دانشگاه های بهتر اروپا هم به دلیل نداشتن شرط ورودی در مقطع لیسانس، با سابقه ی درسی سطح پایین در ایران, وقتی میبینن که نمیتونن درسشون رو ادامه بدن به ایران برمی‌گردن و در دانشگاه های دولتی تحصیل میکنن. البته قانون سهمیه ی هیئت علمی هم دست کمی از این قانون نداره.
زندگی برای پول داراست چون پول دارن هرکاری می تونن بکنن حتی تحصیل تو بهترین دانشگاه بعد یکسری باید شب وروز درس بخونم بعد اینا پول دارن ازشون جلو میزنن افراد بی سواد تو پزشکی وارد میشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
اینو راست میگه!
ساشا هم گفته
اگه پول داری زندگی برای تست!
سالهاست این کار انجام میگیره پسرم سالها شگرد اول بود ولی پشت در کنکور افسرده شد واینک مریض وبیکار است چهل وسه سال سن انهم مجرد اجرکم عندالله
خود این دانشجویان خجالت نمیکشند که میخواهند کنکور را دو دره کنن؟اگر خود شما قبولی واقعی کنکور بودید آیا راضی میشدید یک نفر از اوکراین کنار شما بنشینه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
چرا باید خجالت بکشند ؟ شما خودت پولشو داشتی خجالت میکشیدی ؟؟؟ باید کسانی که تصمیم گیر سیستم آموزشی هستند پشیمان باشن که امتحان مثل کنکور باید همچنان وجود داشته باشه اونم به این شکل که تقریبا تو اکثر کشورهای دنیا منسوخ شده بهتر نیست به جای کنکور امتحانات استانداردی مثل SAT رو مد نظر قرار بدن ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
چرا اتفاقا خجالت می کشن وقتی بدترین نمره ها رو در کلاس می گیرند و 7 سال آزگار به خنگی بین بقیه مشهور میشن و عقده ای بار میان!
یکیشون رو میشناختم شیشه می کشید و میخواست خود کشی کنه
باز هم تبعیض و نابودی نخبگان به دلیل بی پولی، همه چیزو کردن پول بقیه هم برن بمیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
ساشا هم همینو گفت بدتون اومد دیگه!!
یکشون را من میشناسم. اول تعجب کرده بودم که با این همه پول که دارن چرا جایی بهتر از مجارستان نرفت این دختر خانم، ولی بعد معلوم شد که از اول قصدشون انتقالی به دانشگاه اصفهان بوده است.
دانشجویانی که در دانشگاه های درجه دو خارجه تحصیل می کنند باید تنها در دانشگاه آزاد ادامه تحصیل دهند و به هیچ وجه حق ورود به دانشگاه های دولتی (آن هم بدون کنکور یا مصاحبه) را ندارند! درود بر دکتر صادقی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
راست میگه اگه پولداره بره پولی بخونه!
در حالیکه همه مراجع قانونی، پذیرش بورسیه را کاملا قانونی دانسته اند، تابناک همچنان با مرموزیت، در خبرها، دروغ بزرگ "بورسیه غیرقانونی" را نشر می دهی. شک ندارم در مجموعه شما افرادی هستند که کمبودهای بزرگی در ادامه تحصیل دارند و عقده گشایی می کنند. خدا شفای عاجل عنایت فرماید. اگر نظر من را منتشر نکنی به نظر خودم یقین خواهم کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
نکنه شما هم جزو اون بورسیه هایی که اینقدر ناراحت میشی.
من خودم ادم هایی رو میشناختم که اصلا حقشون نبود ولی بخاطر بند پ بورس گرفتند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
یک جوری می گی مراجع قانونی انگار ما تو این کشور زندگی نمی کنیم!
سلام برخی این موضوع رو بزرگ میکنند خب این بندگان خدا به مشکل خوردند اومدند کشورشون

مشکل در این نیست که چه کسی با کنکور وارد دانشگاه شده وچه کسی بدون کنکور وارد دانشگاه شده است

مشکل در کسب دانش هست یعنی دانشگاه نباید به دانشجویی که نمیتواند دانش کاربردی کسب کند مدرک بدهد

اگر سیستم دانشگاه مدرک را براساس دانش کسب شده بدهد اینگونه اگر این افراد ناشایست باشند نمیتوانند مدرک بگیرند

ورود به دانشگاه باید آسان باشد اما خروج از دانشگاه باید صعب ومشکل باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
احسنت. دقیقا و منطقا باید ورود آسان ولی خروج سخت باشد ولی نمیدونم چرا ما همیشه باید بر خلاف مسیر آب حرکت کنیم و همیشه در جریان مخالف دنیا باشیم. دانشگاه های درجه ۲ آلمان کیفیت بهتری نسبت به خیلی از مثلا درجه یک های ما دارند ولی ورودشون راحت تره . چرا ؟؟ چون اونجا هر کسی که عاشق علم هست میره دانشگاه و توی دانشگاه هم باید حسابی جون بکنه تا فارغ التحصیل بشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
بندگان خدا، 731 بچه پولدار به مشکل بر خوردند؟؟؟ همزمان در یک سال. از یک جامعه 1000 نفره
راه حل این هست که کنکور بدهند و اگر قبول شدند، در صورت مورد تائید بودن دانشگاه اول واحد های گذرانده تطبیق زده شود اگر خیلی مشکل دارند و دوست دارند تو کشور خودشون باشند
برای شما ابهامه؛ جامعه پزشکی همیشه این معضل رو داشت اما فریادش به جایی نمی رسید. اما تابستان امسال با بدتر شدن شرایط، کلی سر و صدا کرد و نامه نگاری شد که جلوی این کار گرفته بشه. آقایون رییس زورشون به یه دانشگاه کله گنده ای مثل بهشتی نرسید به بقیه جاها می رسه که. بعدشم چرا ناراحتید؟ مگه تو همین تابناک مردم نمی گفتن تعداد پزشک کمه؟ مگه نمی گفتن از خارج دکتر بیارید بزنید تو سر جوونی که با زحمت و درس خوندن کنکور قبول شده؟ مگه آقایون مهندس لیچار بار پزشکا نمی کردن؟ حالا همونا بچه های خودشون رو ازین مسیرها میارن تو دانشگاه. بفرما. براتون از مجارستان و قبرس دارن میارن. امثال این بچه تنبلها هستند که گند زدن به جامعه پزشکی و شما همه رو با یه چوب می زنید. شما که فرق دوغ و دوشاب رو نمی دونید همین آدمایی که بچه های خودتون رو دور زدن بدون کنکور میان سر کلاس و فیس و افادشون فرداروزی برای خودتون هست از سرتون هم زیادن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
بیخودی شلوغش میکنن کل پذیرفته هاشون هزار نفر هم نمیشه.
شما هم جوش نزن درسته دور زدن کنکور ظلم در حق ما بی پول هاست ولی مشکل روش ورود به
دانشگاه نیست مشکل خود دانشگاه است که فکر میکنه هر کی با هر سهمیه ای واردش میشه باید با .مدرک خارج شه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
جامعه پزشکان با دماغ از فیل افتاده درشرایطاقتصاد سر
گرنه ای امروزبرخی شروع به سو استفاده از بیماران می کنن بعد همه افراد درس خوانده اند نه فقط شما پزشکان
در دانشگاه ما برای یک رشته هر تعداد ظرفیت اعلام کنیم سنجش یک تعدادی در حدود 20% را اضافه معرفی می کند. معلوم نیست از طریق چه سهمیه ای و چه قانونی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
همه جا همین طوریه!
دانشگاه خارج قبول شدن هم همینحوری الکی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
اره پول زیاد میخواد.
دیروز با یکی از این موسسه ها که میفرستن روسیه پزشکی بخونی صحبت می کرپم تنها دردشون پول بود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
همجور الکیه. فقط یورو بده قبولت میکنن. چرا کذب مینویسی!؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
اره باید کلی پول بدی :::::)))))))
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
جز پول هیچی نمیخان
ترکیه در اثر دانشجویان خارجی پیشرفت کرد وانصافا این کنکور که بقولی مافیایی است ومانع پیشرفت امثال نرگس میرزایی ها که جهانی شد اشتباه نکنم واوضاع احوال تحریمها زندگی این قبیل دانشجویان را بهم زد اولا عرضه دارن مافیای کنکور را حذف کنن قطعا هر کشوری که تحصیل هست در اونها از درجه علمی کمتر ندارن الان خیلی دانشگاهها مافیایی ومدرک گرایی شده وبیسوادی تحویل میشود باز خارج از این خبرا نیست جناحی وتبلیغاتی تخریب نکنید وراه حل پیدا کنین ارز خارج نشود بنفع مملکت هست در کشور خود باشن حرف زیاد هست نسنجیده تخریب نکنین
یعنی یه آدم چقدر میتونه خار و خفبف باشه که دانشگاه های علوم پزشکی ایران رو ول کنه و بره قبرس درس بخونه فقط برای اینکه بگه من خارج خوندم...باز طرف بره استنفورد،پرینستون، ام آی تی یا آکسفورد و ... بخونه یه چیزی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
ببین نمیدونی نظر نده یارو اصلا بدبخت نیست که فقط با قبرس و... بقیه جاهای پایین راحت تر قبول میشن و از اول هم قصدشون برگشت به ایرانه
ناشناس
| Canada |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
فکر کردی آمریکا همینجوری الکیه که مثلا دانشجوی دانشگاه های علوم پزشکی ایران رو بزارند رو سرشون؟؟؟ ولی بقیه کشورها پشیزی برای مدرک دانشجوی ایرانی ارزش قائل نیستند. مخصوصا آمریکا
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
موضوع اینه که اینا داخل قبول نمیشن و ضعیف هستن
بچه پولدار هستن و می خوان رشته های پزشکی بخونن
بیچاره بچه زرنگ هایی که این قدر وقت میزارن برای کنکور
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۲
ول نکرده. قبول نشده عزیز. حالا هم از سوراخ قانونی استفاده میکنن و با نفوذ در سیستم میان کنار جوونایی که از کنکور عبور کردن میشینن و حق ملت رو غصب میکنن.
شما چرا انهنگام که دانشگاهای دولتی که طبق قانون اساسی وچه قبل از انقلاب وبعد از ان دولتی محسوب می شدند وشروع به ثبت نام دانشجویان پولی کرده اند هیچ انتقادی نکرده اید، شاید وزارت علوم میتوانست بعضی دانشگاهای دولتی را بدلیل نبود توان مالی غیر انتفاعی در نظر بگیرد اما اینکه تمام دانشگاهای دولتی بعنوان شبانه یا هر عنوان دیگر توانستند هم از عنوان دانشگاه دولتی وهم امکانات دانشگاه پولی بهره برند آیا رقابت درستی بین این دانشگاها وغیر انتفاعی ها را رقم زدند؟
چرا کسانی که پستهای مختلفی دارند از رانت خود استفاده میکنند و بدنبال استفاده غیر قانونی برای فرزندان و آشنایان خود هستند؟ آیا میدانید وضعیت روحی و روانی و عملکردی افرادی که با پارتی صاحب شغل میشوند چگونه است؟ طی دو روز گذشته فرزند یکی از مدیران بعلت اختلاس چند میلیاردی از شرکت نفت دستگیر شده است. چرا برخی بار فرزندان خودشان را با دست خودشان کج میکنند؟ چرا وقتی میدانند میخواهند آثار سوء بار کج رو امتحان کنند؟ آیا واقعا آگاهی ندارند که لقمه مشکلدار چه آثاری دارد؟ در ادارجات و سازمانها اینگونه افراد مورد سوء استفاده های گوناگونی قرار میگیرند، آنها مجبور میشوند از معرف های خود تبعیت بدون حد ومرز داشته باشند، آنها واقعا زندگی و کار پر از آشوب را میگذرانند، آنها هیچ وقت موفق نخواهند شد آرامش واقعی را در زندگیشان تجربه کنند.
میدانید چرا ؟ چون آه مردم مظلوم پشت سرشان است.
سلام. یکیشونو از نزدیک میشناسم. کل معدل دیپلمش 10/20 بود.. تو یکی از دانشگاه های بی اعتبار تاتارستان میخوند که فقط نمیدونم چرا پارسال مثلا معتبر بوده. بهش گیر معدل دادند.. رفت با 6 میلیون تومن معدل دیپلمشو 19/50 کرد( در واقع با رشوه، براش مدرک جدید با معدل جدید صادر کردند) که با جمع کردن با معدل پیش دانشگاهیش، شرایطش به آیین نامه بخوره. والله بالله تالله راست میگم.
دانشجویی که ولو با پول خانواده خودش را با این کشورها وفق داده وادامه تحصیل می دهد بلحاظ پشتکار باید قدرش را بدانیم . دانشجوی واقعی همینها هستند .
لطقا یک آمار از تعداد دانشجویان طبق دفترچه کنکور سال 1397 با تعداد واقعی دانشجویانی که هم اکنون در کلاس دانشگاه مشغول تحصیل اند ارائه دهید در یکی از دانشگاههای علوم پزشکی مرکز کشور طبق دفترچه تعداد پذیرش 42نفر بعلاوه 15 نفر ظرفیت مازاد برای نیمه اول سال اعلام شده در حالکیه هم اکنون بیش از 70نفر سر کلاس دانشگاه حاضر هستند.
آقا صادقی. برخی دانشگاه های داخل بغیر از یک مشت دارو نویس واقعا پزشک حاذوق تحویل جامعه ندادند.
درب پشتی سهمیه دارها هستن،مثل بچه اعضای هیات علمی، و...
این قانون عین ظلم به جوونای کشوره........ آخه چرا میزارین کنکور رو دور بزنن؟ از آه جوونا نمیترسن؟
سلام
من در چهارمین آزمون فراگیر برای سازمان بنادر و دریانوردی در ابتدای شهریور ۹۶شرکت کردم که در آزمون پذیرفته شدم و تمامی مراحل اعم از مصاحبه های علمی و عقیدتی و سپس تاییدیه گزینش را با موفقیت پشت سرگذاشته و آزمایشات پزشکی و تأییدیه های مدارک به سازمان رسیده اما همچنان من و سایر پذیرفته شدگان پس از این مدت طولانی دعوت به کار نشده ایم و نحوه طی شدن مراحل استخدامی سازمان مذکور فوق‌العاده غیرشفاف و فرسایشی شده است و پاسخگوی ما نیستند.
این در حالی است که سایر متقاضیانی که برای سازمان های دیگر، همزمان با ما آزمون داده اند شروع به کار کرده اند.
من بهتون ایمیل هم زدم و اگه مستنداتی لازم باشه خدمتتون ارسال میکنم، لطفا منعکس کنید بلکه پاسخگو بشن.
همین کسانی که از درپشتی دانشگاه وارد میشوند با حیله وریاکاری مناصب کشور را دراختیار میگیرند ازما که گذشت جوانهای هموطن بدانند آزادی وشفافیت واجرای عدالت استخدامی واقتصادی ناجی کشور هستند
وقتی کل ظرفیت پذیرش پزشکی در کنکور مثلا 1000 اعلام میشه ، سازمان سنجش نفر شایسته ی 1001 رو با نمره ای بسیار نزدیک به آخرین نفر پذیرفته شده، رد میکنه و محکومش میکنه به مردودی پزشکی. حالا به چه دلیلی به یه نفر پولدار اجازه میدین یه سال بره خارج و بعد از در پشتی نفوذ کنه تو دانشگا و حق 80 میلیون ادم رو ناحق کنه......! از آه مردم بترسین.....
این چیز تازه ای نیست که جناب صادقی لو داده! این الان 3 ساله که تو دانشگاههای علوم پزشکی داره اجرا میشه و دستور وزارت بهداشت هست. و یک بدعت اشتباه در حق دانش آموزانی که از طریق کنکور تو ایران نمی تونند وارد این رشته ها بشند و راهکار برای پولدار ها ست. دانشجویانی که به راحتی وارد دانشگاهای علوم پزشکی ایران میشند و در بسیاری از موارد واحد هاشون را هم معادل سازی می کنند، هر چند بسیاری از دانشکده ها اینها را موظف به اومدن سر کلاس و امتحان دادن واحدهای از قبل پاس شده می نماید. امیدوارم مجلس ورود نماید و این را حذف نماید هر چند که تاسیس دانشگاههای واحد بین الملل و پردیس خودگردان و دانشجویان خارجی بدعتی بود که مسئولین و پولداران بچه هاشون پشت کنکور نمونند یا رشته های خوب رو قبول شوند.
درد دل یک استاد دانشکده پزشکی
واقعا باید تاسف خورد که رسیدن به بهترین رشته ها و دانشگاه ها هم با پول امکان پذیر شده یکی با رتبه 1300 منطقه دو حتی پزشکی ازاد هم قبول نمیشه اونوقت یکی بخاطر داشتن پول با رتبه پنج رقمی میره تو یه دانشگاه درجه سه قبرس و بلاروس و...با پول پذیرش میگیره بعدشم انتقالی میگیره میاد تو بهترین رشته و تو بهترین دانشگاه درس میخونه اگه سر جلسه کنکور به این اشخاص تنبل و پولدار اجازه میدادن کتاب هاشونو هم بیارن از رو کتاب کنکور بزنن باز نمیتونستن تو این رشته ها قبول بشن
سلام و درود
متاسفانه مشکل اصلی در این زمینه هیچگاه ریشه یابی نشده است به نظر بنده مشکل مربوط به نبود عدالت آموزشی در بدست آوردن کرسی های دانشگاه می باشد. خوب شما توجه بفرمایید که این بی عدالتی را اول شروع کرده است آنها یک سری دانش آموزان نخبه را دور هم جمع می کنند به نام مدارس تیزهوشان و بعد سرفصلهای سنگین تری در فیزیک ریاضی و شیمی را به آنها تدریس می کنند معمولا کتب علوم پایه در دانشگاه رفرنس آنها هستند خوب گذشته از اینکه این افراد از نظر اجتماعی خود را متمایز و برتر از سایر دانش آموزان می دانند و آسیب های اجتماعی که از لحاظ به جامعه وارد می شود بگذریم با این موضوع مواجه هستیم که معمولا در بیش از 90 درصد موارد سهمیه های پزشکی دندانپزشکی و داروسازی دانشگاههای مادر و بزرگ در قبضه این دانش آموزان است و معمولا تعداد معددی از دانش آموزان مدارس نمونه دولتی اگر شانس پذیرشی مانده باشد
در دانشگاههای تیپ دو و سه پذیرفته خواهند شد! و سایر دانش آموزان مدارس دولتی و غیر انتفاعی معمولا در رشته های پردیس و یا کارشناسی های سطح پایین پذیرفته می شوند اگر واقعا عدالت آموزشی وجود داشت نباید چنین طبقه بندی هایی بوجود می امد باید همه دانش آموزان در یک کلاس درس باشند و به هم کمک کنند نه اینکه هرکس به فکر خودش باشد و دائم در حال تحمل فشار و استرس باشد. خوب آینده ای که در آن آموخته اند هر کس باید به فکر خودش باشد می شود پزشک زیر میز بگیر و .... من در یک کلاس 25 نفره در 30 سال پیش در یک شهر کوچک در رشته تجربی در یک مدرسه دولتی معمولی تحصیل می نمودم چیزی به نام تیزهوشان وجود نداشت
همه سر یک سفره آموزشی بودیم و تقریبا بیش از دو سوم از ایشان در حال حاضر از اساتید دانشگاه در رشته های مختلف هستند یک رقابت سالم برقرار بود البته سهمیه مناطق به نظرم در آن زمان ایده مناسبی بود که در جهت تامیین عدالت آموزشی پیشنهاد و اجرائی شد ولی اینکه دانش آموزان را بر سر دو سفره آموزشی متفاوت بناشنیم و سپس آنها را با یک امتحان تستی بنام کنکور مورد ارزیابی قرار دهیم !!! واقعا ناجوانمردانه است برای من جای سئوال است که چرا خانواده ها به این بی عدالتی آموزشی اعتراض نکرده اند به نظر من امتحان کنکور تیز هوشان باید برای تیز هوشانی ها جدا برگزار شود و سهمیه پذیرش آآنها هم باید به اندازه جمعیت کل آنها درنظر گرفته شود خوب وقتی به این طریق عمل شد در آن صورت دانش آموزان مدارس معمولی هم شانس قبولی در دانشگاههای تیپ یک را پیدا خواهند نمود در این صورت این دانش آموزان برای پزشک شدن جلای سفر نخواهند کرد و به کشورهای دیگر برای تحصیل مهاجرت نخواهند نمود. که خود این امر مشکلات ناخواسته بسیاری را برای ایشان و خانواده های ایشان به ارمغان خواهد آورد... سر دیگر این قضیه استفاده از سایر سهمیه های جور و اجور دیگر است که در نهایت موجب ورود افرادی با توانائی های تحصیلی پایین به اینگونه رشته ها خواهد شد که اینها هم از موانع دیگر عدم وجود عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در کشور ماست . که باید تیمی از اساتید دانشگاهی بنشینند و در این باره تجدید نظر نمایند.
تبعیض
اقای هاشمی کجایی شما؟دقیقا کجایی
الهی از گلوی کسی که به ناحق رشته ها پر می کنن نره پایین
من بقیه رو نمیدونم ولی من و خیلی از دوستام با دلار ۴ تومان رفتیم درس بخونیم حالا شده این قیمت به نظر شما ظلم نیست حالا برگردیم بدون اینکه بتونیم ادامه تحصیل بدیم . اینم شد مملکت که چند روز آیندتم نمیتونی پیش بینی کنی . دلار رو برگردونن همون قیمت قبل اگه کسی برگشت . تازه اگه خواست برگرده قبول نکنن . ما که حرفی نداریم
سلام هموطنان عزیز،اینجانب داروساز هستم مدرکم رو سال ۸۰ از دانشگاه دولتی کرمان گرفتم (با رتبه کنکور ۷۰۰)،خوب یادم‌ هست که از سال سوم دانشجویی ۳ نفر دانشجو که باهم خوهر و برادر هم بودند (یک خواهر ودوبرادر) به دانشجویان کلاس ما اضافه شدند ظاهرا دو سال در فیلیپین داروسازی خونده بودند و بعدش از طریق همین قوانین رانتی وزارت بهداشت از سال سوم بدون هیچ مشکلی وارد یکی از بهترین رشته های دانشگاه دولتی شدند.
جالب اینجا بود که هر امتحانی ازشون میگرفتند نمره ای بالاتر از صفر یا حداکثر یک ! نمیگرفتن(بدون اغراق) تمام اساتید از دستشون عاصی بودند ،ولی روسای دانشگاه اساتید رو وادار میکردند که واحدهاشون رو پاس کنند. در میان بهت و حیرت ما دانشجویان سالهای بعدی رو هم بالا اومدند و حالا از دوتای اونا خبر دارم که داوخونه های بسیار پردرآمدی رو در بهترین نقاط شهر افتتاح کردن ....در حالی که شاگرد اول و دوم کلاس ما همچنان در نوبت تاسیس داروخانه به سر میبرند! این ها رو نوشتم تا حداقل عمق فاجعه رو شما عزیزان بدونید.
زندگی شده مال بچه پولدارها
سلام
لطفا سهمیه هیت علمی را با این قضیه مقایسه نکنید.
دوستان بدتر از این خبر ، ورود فرزندان اعضای هیات علمی با چراغ خاموش به بهترین رشته های دانشگاهی میباشد
اینکه نوشته در جدول سایر کشورها فکر کنم رژیم صهیونیستی هم هست ولاهیچ واهمه ای برای اعلام کشور نبود....ببین به کجا داریم میرسیم
فقط تاسف
ماشاءا...
چه اتفاق ناگواری..
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل