بازدید 16229
محمود صادقی در گفت وگو با «تابناک»؛

باید لیست نام دانشجویانی که از خارج به داخل منتقل شده اند، منتشر شود/ شرکت هایی تأسیس شده اند که کارهای نقل و انتقال را انجام می دهند

اوایل ماه جاری و با تشدید بحران ارز در کشور خبری در خصوص انتقال برخی از دانشجویان پزشکی خارج از کشور به دانشگاه های داخل، خبرساز شد؛ اما این اخبار همچون برخی دیگر از اخبار مهم دیگر کشور در میان خبرهای مربوط به تصویبCFT و FATF از نظر رسانه ها دور ماند و بحث زیادی بر روی آن نشد.
کد خبر: ۸۴۱۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶ 09 October 2018

باید لیست نام دانشجویانی که از خارج به داخل منتقل شده اند منتشر شود/ شرکت هایی تأسیس شده اند که کارهای نقل و انتقال را انجام می دهند/ احتمال تخلف در جابجایی ها وجود دارداوایل ماه جاری با تشدید بحران ارز در کشور، خبری در خصوص انتقال برخی دانشجویان پزشکی خارج از کشور به دانشگاه های داخل، خبرساز شد؛ اما این اخبار همچون برخی دیگر از اخبار مهم دیگر کشور در میان خبرهای مربوط به تصویبCFT و FATF از نظر رسانه ها دور ماند و بحث زیادی بر سر آن نشد.

به گزارش «تابناک»؛ با این حال انتقال دانشجویان خارج از کشور به داخل با انتقاد برخی روبه رو شد و عده ای بر این باور بودند که برخی نورچشمی های خود را که برای تحصیل به خارج از کشور فرستاده بودند، اکنون با اوضاع به وجود آمده، سعی دارند، به دانشگاه های تراز اول کشور منتقل کنند.

به باور این افراد، بیشتر این افراد کسانی هستند که نتوانسته بودند در ایران رتبه مناسب برای ورود به رشته های برتر به دست آورند. به همین دلیل به خارج از کشور رفته و در دانشگاه های سطح پایین مشغول به تحصیل شده اند و اکنون با ایجاد این شرایط، قصد دارند تا وارد سیستم دانشگاهی داخل کشور شوند.

محمود صادقی در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: پیرو نوسانات نرخ ارز، دانشجویانی که با هزینه های شخصی، در خارج از کشور مشغول تحصیل بودند، به دلیل تفاوت نرخ ارز، برای تأمین ارز با مشکل مواجه شدند؛ البته وزارت علوم به این افراد به مقدار محدودی ارز 4200 تومان پرداخت می کرده است.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس در ادامه گفت: اما وزارت خانه برای تأمین این میزان ارز هم به مشکل خورده و از هفتم شهریور به بعد به کلی قطع شده است؛ بنابراین، خانواده های دانشجویان و خود این دانشجویان به مشکل خوردند. پس یکی از راهکارها این است که این افراد به دانشگاه های داخلی انتقال داده شوند.

وی افزود: ما در دانشگاه های دولتی حدود 5000 ظرفیت خالی داریم و عملا مشکل خاصی نیست و تنها ایراد کار در دانشگاه های برتر کشور است؛ اما در حوزه رشته های علوم پزشکی و به ویژه پزشکی و دندان پزشکی با ظرفیت محدود در داخل مواجه هستیم.
با این حال، وزارت بهداشت بر اساس معیارهایی که دارد، سعی کرد این افراد را به داخل انتقال دهد. البته در این باره منتقدان بسیاری هستند که می گویند، این افراد شرایط علمی لازم را ندارند و نباید به دانشگاه های رده بالا منتقل شوند.

این نماینده در ادامه یادآور شد: طبق چیزی که به ما گفته شده، این افراد در دانشگاه های رده علمی بالا پذیرش نشده اند؛ برای مثال هیچ یک این دانشجوها در دانشگاه شهید بهشتی وارد نشده اند. البته گفته می شد که رئیس دانشگاه شهید بهشتی به دلیل این موضوع استعفا داده (ناگفته نماند که در جواب گفتند به دلیل مشکلات کاری بین رئیس دانشگاه و دانشکده رئیس استعفا داده و ربطی به این موضوع نداشته است).

وی در خصوص لیست منتشره نیز گفت: لیست حاضر، تنها مربوط به آماری است که نشان می دهد، دانشجو از چه کشورهایی آمده و در چه رشته هایی هستند و اینکه آیا دانشگاه آزاد رفته اند یا دولتی. ما درخواست کردیم اولا اسامی دانشجویان که به داخل آمده اند و نیز تک تک دانشگاه هایی که به این افراد پذیرش داده اند مشخص شوند.

این نماینده در پاسخ به این که از لیست منتشره چند نفر مربوط به آقازاده ها می شود نیز گفت: در این باره آماری به ما نداده اند؛ اما ادعا می شود آقازاده هایی در این لیست هستند، البته خود لاریجانی گفته که ممکن است در همین نقل و انتقال تخلفاتی صورت گرفته باشد، ولی هنوز هیچ چیز معلوم نیست.

صادقی ادامه داد: زمانی که یک وضعیت غیر عادی در یک حوزه اتفاق می افتد، یک عده سوءاستفاده هم می کنند؛ مثلا در مورد همین موضوع یکسری شرکت ها فعال شده اند و کار این جابجایی ها را انجام می دهند و به همین دلیل، احتمال سوءاستفاده و برقراری یکسری روابط غیر عادی با برخی دانشگاه ها وجود دارد. خلاصه آنکه ما آمار دقیقی نداریم و باید موضوع بیشتر بررسی شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۴۷
آره حتما با بی قانونی مبارزه میشه!!!!!!
من خودم مدتهاست با یک بی قانونی بزرگ دست و پنجه نرم میکنم:
بنده در چهارمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور برای سازمان بنادر و دریانوردی در ابتدای شهریور 96 که قرار بر استخدام 200 نفر در عنوان‌های شغلی مختلف برای بنادر کشور(اعم از بنادر خوزستان، بوشهر، بندر عباس و چابهار) بود شرکت کردم و خوشبختانه پذیرفته شدم و تمامی مراحل اعم از مصاحبه‌های علمی، عقیدتی و سپس تاییدیه گزینشی را با موفقیت پشت‌سر گذاشته و آزمایشات طب کار و همچنین سایر مدارک همچون عدم سوءپیشینه و تاییدیه تحصیلی و... به دست سازمان مرکزی بنادر و دریانوردی رسیده است. اما همچنان من و سایر پذیرفته‌شدگان پس از این مدت طولانی دعوت به کار نشده‌ایم و سازمان بنادر و دریانوردی پاسخگوی ما (که غالبا از مناطق محروم هستیم) نیست و به بهانه‌های مختلف از شروع به کار پذیرفته‌شدگان استنکاف می‌ورزد. روند طی شده برای استخدام ما از طریق سازمان مذکور فوق‌العاده فرسایشی است و این در حالی است که سایر متقاضیانی که برای سازمان‌های دیگر، همزمان با ما آزمون داده‌اند شروع به کار کرده‌اند. لذا خواهشمندم این موضوع را که حقیقتا سبب زائل شدن وقت و انرژی ما می‌شود پیگیری و منعکس فرمایید.
اقای صادقی تا کی ما بد توان اشتباهات شما رو بدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
تا حالا دقت کردین چه انحصاری در پزشکی وجود داره؟ سال 66 تعداد پذیرش پزشکی 4030 نفر بود ولی امسال شده 3716 نفر. تازه الان بعد از سی سال جمعیت دو برابر شده و در حال جنگ هم نیستیم.
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
چی می گی داداش؟ چی زدی؟! یه نفر هم که حرف حق میزنه اینجوری خزعبلات می بافی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
ناشناس 14:29 چند تا ازاین حرفهای حق رو بگو.
کامران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
پ ن پ ظرفیت رو بالا ببرن تا بی سوادهایی چون تو بیان پزشک بشن و ما رو به اون دنیا بفرستن....
3 4 ماه دیگه گندش در میاد که میلیاردها تومن پول اختلاس شده و یه تحقیق و تفحص راه میوفته و بعدشم سخنگوی قوه قضاییه میاد میگه به شدت برخورد میکنیم و اعدامشون میکنیم...اما حیف...!!!
همیشه حق فقرا و مستضعفان بر خلاف شعارهای حکومتی از اول انقلاب با بی عدالتی ها خورده و پایمال شد و این هم یک نمونه دیگر .کم سهمیه ها بود و حالا این هم اضافه شد. فرزندان زحمتکش ما چه کنند, چه امیدی مانده؟؟؟؟
در تیتر شما (لیست نام دانشجویانی که ...) نیازی به کلمه (نام) نمی باشد و تیتر لیست دانشجویانی .... مناسبتر است
ایران در بست در اختیار پزشکان. ژاپن و آلمان به خاطر مهندسان پیشرفت کردن. البته پزشکانشون هم هزار برابر پزشکان ما تخصص و تعهد و اخلاقیات دارند.عاقلان دانند.
پاسخ ها
کامران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
تو چی زدی بحث چیز دیگه ای حسادت چرا بحث درباره ورود یه سری آقازاده و پولدار به دردنخور تنبل بی استعداده که دارن به ریش همه میخندن و کنکور رو دور میزنن
این مسیر فقط راهی برای دور زدن کنکور و ناحق کردن حق جوانان این آب و خاکه.
موقع کنکور، ظرفیت ها فیکسه و با یه تست کمتر، فرد از تحصیل باز میمونه. بعد اعلام میشه برای متقاضی ها از خارج جا هس. فقط باید پدرت برات یورو و دلار خرج کرده باشه. اون وقت میتونی بیای داخل و بشینی سر جای هموطنای بی پولت.
خجالت بر شما و وای بر من.
اینها دسته گل وزیر بهداشت خودتونه !! حالا طلبکار شدی؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
نه جانم. این قضیه سالهاست که برقراره. من ورودی دندانپزشکی دهه 70 هستم. همون سالها هم یه عالمه از اکراین دانشجوی تکمیلی داشتیم. از عجمان دبی هرچی بچه استاد دانشگاه بود اومد نشست سر کلاس که فقط دو ترم تو دبی بدون کنکور پذیرش گرفته بودن حالا هم فیس و
افادشون از ما بیشتره
فقط یک عنوان اونم عنوان “بی عرضه” رو میشه به دولتی که روی نفت نشسته و توانایی اختصاص ارز دانشجویی به نرخ رسمی رو به من و امثال من که فقط دو ترم تا پایان تحصیلات دکترام مونده و در بهترین دانشگاه‌های اروپا مشغول به تحصیل هستیم میشه نسبت داد.
واقعا که این دولت روی دولت احمدی نژاد رو از همه لحاظ کم کرده. واقعا متاسفام واسه ی خودم که گول وعده و وعید های آقای قفل ساز رو خوردم و دو بار پشت سر هم بهش رای دادم.
پاسخ ها
کامران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
تو هم یکی از اون تنبلای پولدار که مشخصه دانشگات چطدریه و چه وضعیتی داره اگه من بودم تمامی افرادی که با پول در خارج درس میخونن رو مدارکشون رو معادل سیکل ایران حساب میکردم چون با پول هر کاری میشه کرد و مشخصه سطح علمیت چه قدره
سینه چاکان شفافیت و FATF , چرا حالا ساکت اند؟!
شفافیت برای مردم ایران حرام! برای کدخدا حلال!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
سینه چاکان FATF با دیدن قیمت ارز قایم شده اند. می گفتند پایین میاد داره میره بالا.
قرار بود با فساد مبارزه بشه. فساد که هر روز ابعاد تازه تری پیدا میکنه.
بعد میگن چرا مردم فکر میکنن مملکت وله.
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
راه بازگشت این رزمنده های جان بر کف که به سختییییییییییییییییییییی در حال تحصیل بودند هم باز شد!!!!
یکیشون فامیل ماست توی اکراین پزشکی میخونه با پول، تو ایران رشته های علوم پزشکی هیچی قبول نشد! حتی آزاد!!!!!
فرزندان مسئولین که خب به طبع حق به گردن مردم دارند و باید ازین سهمیه استفاده کنند
عاشق ایرانم
پاسخ ها
کامران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۶
نمیدونم چرا مدارک این کشورهای اوکراین بلاروس روسیه هند فیلیپین قبرس ارمنستان ترکیه اصلا باید تایید بشه یه سری تنبل پخمه به دردنخور پولدار دارن استفاده میکنن و مدارک بی ارزش بهشون میدن جالب اینکه اجازه طبابت در اون کشورها بهشون نمیدن چون میدونن که چیزی یادشون ندادن و چیزی تو چنته ندارن و بار علمی در حد سیکل ندارن
قهرمانان به کشور باز می گردند
عزیزان درس خواندن به چه درد می خورد فقط پول داشته باش و از یک دانشگاه در تورقوز آباد قبول شو بعد عزیزانمان ترتیب انتقالت را می دهند پول هم نداشته باشی تا ابد پشت کنکور میمانی به همین سادگی و به همین راحتی مسایل پیچیده راه حل ساده ای بنام پول دارند در این دیار
من در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی کار میکنم. اکثر این دانشجویان فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مسئولین هستند.

در قوانین انتقال دانشجویان تحصیلا فراوانی برای فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه ها و مسئولین در نظر گرفته شده و آنها هم که خود نویسندگان این قوانین بوده اند آن را به گونه ای نوشته اند که بیشترین سود را از آن ببرند.

مثلا یک عضو هیات علمی که فرزند وی به قدر تنبل هست که حتی نتوانسته دیپلم بگیرد به یکی از شعب دانشگاه آزاد مثلا در امارات برای تحصیل میرود و یا به دانشگاه های پولی هند یا ارمنستان و اکراین می رود و بعد از یک ترم با استفاده از همین قانون به دانشگاه های علوم پزشکی داخل منتقل میشود و به صورت رایگان تحصیل میکند و اگر فرزند پسر باشد که چه بهتر در زمانی که در خارجح از ایران هست سربازی خود را نیز با استفاده از قوانین موجود خریداری میکند و با یک تیر دو نشان میزند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
عذر میخوام ولی تسهیلات درست است
آری این چنین شد برادر
عده ای بورسیه می شوند وآنگونه به دانشگاه میروند و استخدام می شوند
عده ای اینگونه به کشور بر می گردند و وارد دانشگاه می شوند بدون کنکور
عده ای هم با سهمیه های آنچنانی وارد دانشگاه می شوند و بعد هم استخدام
ادعای برتری رتبه علمی کشور را هم داریم
من بالاخره نفهمیدم موضع ایشون چیه؟ اگر موافقی که دراین جرم شریکید، اگر مخالفید که باید جلوش رو بگیرید.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
کلا نباید امثال این رو جدی گرفت..دتبال شواف اند تا حقبقت..
دانشجویی که انقدر همت داشته که ولو با پول پدرش برود به کشور دیگری برای ادامه تحصیل حتما این افراد قابل احترام هم هستند سخت نگیرین .
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
برای اغتشاش و مردم را تحریک کردن آنهم. از طرف وزیر باید متاسف بود.
بدبختی ما از انتقال چند دانشجو از خارج به داخل نیست، بدبختی از چپاوول و خرج های بیهوده برای مشتی ثروت اندوز وفاسد است.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
مگر معنی همت و احترام را هم از دغلبازان بیاموزیم!!
چي شد باز كه ارز و طلا رفت بالا يك دروغ و برنامه ديگه بازم پايين وورديد اعلام كرديد ملت نخريد ارزون ميسه خودتون خريديد باز گرون كرديد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
برجام قیمت ها رو پایین میاره. برای حفظ برجام نیاز به تصویب cft بود. حالا برای حفط cft احتمالا باید یه طرح دیگه تصویب بشه وگرنه وضعیت خیلی بد میشه. تمام بانکها با ما قطع رابطه می کنند. مردم از گرسنگی میمیرند و ...
عجب روزگاری هست
خوب خدا را شکر با نظرات سیاسی خودتان موفق شدین رای این کنوانسیون را تصویب کنید ولی چه خبر از ارای شفافیت خودتون که رای به ان ندادین!!!!
چی فکر میکردیم ، چی شد
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
چی فکر می کردی ناقلا؟
در صورتی که این دانشجویان از دانشگاه های درجه دو اروپا و آسیا هستند باید تنها در دانشگاه آزاد آن هم بعد امتحان به ادامه تحصیل مشغول شوند! حق دارند در دانشگاه دولتی مادر مفت ادامه تحصیل دهند حالا هر کس می خواهند باشند...
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
والا شما یا اطلاع نداری یا مغرضانه مطلب نوشتی ولی اینو بدون همون درجه دو های اروپایی رو بیشتر از دولتی های ایران تحویل می گیرند . البته که رشته های پزشکی و دندون بحثش جداست . چون برای اینکه با مدرک دانشگاه علوم پزشکی تهران باید هفت خوان رستمو طی کنی تا مثلا بتونی بری آمریکا.
موضوع انتقال دانشجويان از خارج به داخل مربوط به قبل از انقلاب است .
۲۸ تا از این ها در دانشکده دندانپزشکی خوراسگان اصفهان ثبت نام شده اند من دانشجو با رتبه ۱۵۰۰ باید برم بمیرم و ظرفیت برای من نباشه ، این ظلم است
کسی هست بگه نیاز کشور چقدر دانشجو هست؟
تیغیدن مردم کار درستی نیست
یاد بازگشت اسرا به کشور افتادم . آنها برای چه و چطور رفتند ؟ اینها برای چه و چطور رفتند ؟
آنها از چه قشری بودند ؟ اینها از چه قشری هستند ؟

البته چندی پیش در اخبار یا برانامه ای بود بعنوان تکذیبیه ها و این خبر ورود دانشجویان به کشور هم جزو تکذیبیه ها بود .
دیگه چه چیزی دروغه و چه مطلبی راسته علم جدیدی رو میطلبه.
هر روز نمودهای جدیدی از عدالت در جامعه میبینیم.
خیانت برخی به تحریم و برجام هیچ ربطی نداره
از خودی ضربه خوردن خیلی سخت تر از دشمنه
استفاده از ظرفیت دانشگاههای معتبر اروپایی جرم نیست
هرگاه توانستید ۲۲ نوع سهمیه را از دانشگاههای ایران حذف کنید انوقت حرف از عدالت بزنید
دولت باید قدر دان خانواده هایی باشد که با پول خود فرزندانشان را برای حصیل بخارج می فرستند
کنکور وحی منزل نیست و افراد با استعداد زیادی هستند که بعلت ناکارامدی کنکور از دانشگاه محروم می شوند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
بفرستند مشکلی نیست فقط نخوان برگردن به
دانشگاههای داخل اونم بدون آزمون ضمنا کسی اگه کفایت داشته باشه داخل پزشکی میخونه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر