بازدید 7397
۲
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

افت ۵۹۶ واحدی شاخص کل بورس تحت تاثیر نماد فولاد/ ارزش کل معاملات به بیش از یک هزار میلیارد تومان رسید

نماگر بورس تهران در اولین روز کاری بهمن ماه، با کاهش 0.60 درصدی مواجه شد و به سطح 98 هزار و 221 واحد عقب گرد داشت. نماد معاملاتی فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان همانند روز شنبه، بیشترین تاثیر منفی را در قرمز شدن شاخص کل بورس داشت. همچنین در بازار فرابورس، شاخص کل با رشد اندک 0.40 واحدی به رقم 1083 واحد رسید.
کد خبر: ۷۶۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶ 21 January 2018

افت ۵۹۶ واحدی شاخص کل بورس تحت تاثیر نماد فولاد/ ارزش کل معاملات به بیش از یک هزار میلیارد تومان رسید محمدرضا خلیلی ـ شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه یکم بهمن ماه 96 با کاهش 596 واحدی معادل 0.60 درصد به رقم 98 هزار و 221 واحد رسید. این در حالی است که نماگر اصلی بازار سهام در جریان معاملات هفته گذشته با جهش 2738 واحدی، به یک قدمی کانال 99 هزار واحد رسیده بود ولی روز شنبه در آخرین روز کاری دی ماه، با افت 106 مواجه شد.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در دومین روز کاری از نخستین هفته بهمن ماه 96، همانند روز شنبه شاهد روند نزولی اکثر شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با کاهش 190 واحدی معادل 0.60 درصد به رقم 31 هزار و 386 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با افت 104 واحدی معادل 0.60 درصد، عدد 17 هزار و 342 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 79 واحدی معادل 0.60 درصد به رقم 13 هزار و 58 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افت 0.92 درصد همراه شد و 978 واحد کاهش را رقم زد و به سطح 105 هزار و 714 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 674 واحد کاهش معادل 0.96 درصد به رقم 69 هزار و 873 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز همانند روز قبل با 50 واحد افزایش معادل 0.02 درصد همراه بود و عدد 208 هزار و 612 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت 09:00 داشت و در سطح 98 هزار و 813 واحد قرار گرفت.
 
 افت ۵۹۶ واحدی شاخص کل بورس تحت تاثیر نماد فولاد/ ارزش کل معاملات به بیش از یک هزار میلیارد تومان رسید
 
در معاملات امروز، نماد فولاد بازهم تاثیر منفی داشت، به طوریکه در پایان فعالیت بازار، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 137 واحد، نماد شپنا (پالايش نفت اصفهان) با 67 واحد، نماد کگل (معدني و صنعتي گل گهر) و نماد وبملت (بانك ملت) با 66 واحد، نماد خودرو (ايران‌ خودرو) با 58 واحد، نماد شبندر (پالايش نفت بندرعباس) با 43 واحد، نماد خساپا (سايپا) با 42 واحد، نماد کچاد (معدني‌وصنعتي‌چادرملو) با 39 واحد، نماد ومعادن (توسعه‌معادن‌وفلزات‌) با 33 واحد و نماد شتران (پالايش نفت تهران) با 30 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در افت شاخص کل بورس داشتند.
 
در مقابل، نماد فارس (صنايع پتروشيمي خليج فارس) و نماد جم (پتروشيمي جم) با 43 واحد، نماد شخارک (پتروشيمي‌ خارك‌) با 34 واحد، نماد اخابر (مخابرات ايران) با 24 واحد، نماد همراه (شركت ارتباطات سيار ايران) با 20 واحد و نماد رمپنا (گروه مپنا (سهامي عام)) با 19 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر بورس تهران داشتند.
 
معامله‌گران بورس امروز با افزایش 326 درصدی حجم معاملات نسبت به شنبه، 2 میلیارد و 780 میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب 67 هزار و 235 نوبت معامله و به ارزش بیش از یک هزار و 28 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 
 
همچنین در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: صنعتی بهشهر، همکاران سیستم، سرمایه‌گذاری مسکن الوند، خدمات دریایی کشتیرانی خط دریا بندر، سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان، بین‌المللی توسعه ساختمان و کشاورزی و دامپروری مگسال و همچنین شرکت هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: کارخانجات فارسیت دورود، سرمایه‌گذاری توسعه چشم‌انداز شمال، صنعتی دریایی ایران، بسته‌بندی ایران، مجتمع معادن مس تکنار، داروسازی تهران شیمی، سرمایه‌گذاری پارس‌آریان، کاشی صدف سرام استقلال آباده، بیمه تعاون، معدنی و صنعتی شمال شرق شاهرود، داروسازی زهراوی، همکاران سیستم، گسترش نفت و گاز پارسیان بودند.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
نگه داشتن سرمایه در بورس باز بهتر از تبدیل به ریال است. زیرا ارزش ملک و تجهیزات کارخانجات با تورم و دلار افزایش پیدا می کند، ولی ریال کاهش ارزش پیدا می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۱
البته بشرط اینکه بعداز نابودی برجام که حداکثر4 ماه دیگه اتفاق می افته بورسی هم بمونه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار