بازدید 36309
۲
فاجعه همزمان با شرکت تیم ملی ایران در مسابقات بی‏‏اعتبار دوبی؛

پرورش‏اندام‏کاران ایران با پرچم سه کشور در مسابقات قهرمانی جهان

با این اوصاف با توجه به آنکه شرکت ایران در مسابقات غیررسمی دوبی و حتی قهرمانی جهان در آن فاقد کوچک‏ترین ارزشی است، آیا انتظار زیادی است که سازمان ورزش با اعزام‏کنندگان این تیم به این مسابقات بی‏اعتبار و صادرکنندگان مجوز این اعزام به واسطه وقوع تخلف برخورد قانونی داشته باشد و در نهایت پرورش‏اندام ایران را از تعلیق درآورد؟
کد خبر: ۷۱۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۸۸ - ۱۹:۴۱ 06 November 2009
همزمان با آنکه تنی چند از پرورش‏اندام‏‏کاران مطرح ایران خارج از چتر فدراسیون بدنسازی و پرورش‏اندام ایران راهی مسابقات قهرمانی جهان 2009 شدند و در این رویداد شرکت کردند، تیم ملی پرورش‏اندام ایران که مشخص نیست با کدامین مجوز راهی دبی شد تا در نخستین دوره مسابقاتی تحت عنوان مسابقاتی شرکت‏کننده که تحت عنوان مسابقات قهرمانی جهان خوانده شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک؛ در شرایطی که پیش‏تر مسئولان فدراسیون بین‏المللی پرورش‎‏اندام و فیتنس (IFBB) از تعلیق ایران خبر داده بود اما مسئولان فدراسیون پرورش‏اندام ایران منکر این موضوع می‏شدند، به واسطه عدم پیگیری و عدم تعلیق فدراسیون پرورش‏اندام ایران، نمایندگان کشورمان به سرپرستی امید امیری که به عنوان نماینده کمیته موقت پرورش‏اندام ایران منصوب شده، راهی مسابقات قهرمانی جهان 2009 شدند.

در این دوره رقابت‏ها که طبق اعلام و دعوت‏نامه فدراسیون بین‏المللی پرورش‏اندام و فیتنس (IFBB) به عنوان تنها متولی پرورش‏اندام جهان مورد تایید کمیته بین‏المللی المپیک (IOC) برگزار شد، از یکم تا پنجم نوامبر با حضور ورزشکاران کشورهای مختلف جهان در دوحه قطر برگزار شد، سه ایرانی با پرچم ایران شرکت‏ کردند که محسن قرآن‏نویس، محمدنکوپایان و احمد علی‏وردی را شامل می‏شدند.

اما در کنار سه نماینده ایران، برخی ملی‏پوشان کشورمان که قصد شرکت در مسابقات قهرمانی جهان به عنوان نماینده ایران را داشتند اما هزینه شرکت در این رویداد را در اختیار نداشتند، با پرچم دو کشور دیگر به رقابت پرداختند که برای پرورش‏اندام ایران تاسف‏برانگیز است. نخستین و مهم‏ترین آنها علی‏ تبریزی بود که این بار به عنوان یک ایرانی به میدان نیامد و به عنوان ملی‏پوش قطر به قهرمانی در وزن 100- و  همچنین عنوان اوورال OVER ALL یا قهرمان قهرمانان دست یافت.

همچنین حمیدرضا کشانی دیگر پرورش‏اندام‏کار کشورمان نیز در قالب تیم ملی آذربایجان در این مسابقات حضور پیدا کرد که بر اساس آخرین اخبار دریافتی به مدال برنز دست یافته و همین موضوع نیز بر عمق فاجعه می‏افزاید.

در این دوره از مسابقات که از سطح کیفی و کمی قابل توجهی برخوردار بود و چهره‏های مطرح جهان به رقابت پرداختند، نمایندگان GAISF به عنوان نماینده IOC و افسران آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) همچون روئسای اکثر کشورهای تحت پوشش فدراسیون بین‏المللی پرورش‏اندام و نمایندگان کمیته‏های ملی المپیک کشورهای شرکت‏کننده حضور داشته‏اند اما ایران به واسطه تعلیق، از شرکت در این رویداد محروم شد.

البته مسئولان پرورش‏اندام ایران در عوض آنکه تلاش کنند از حالت تعلیق درآمده و در این دوره از مسابقات همچون ادوار پیشین شرکت ‏داشته باشند، راهی مسابقاتی غیررسمی شدند که یک تشکیلات غیررسمی تحت عنوان مسابقات قهرمانی جهانی در دوبی برگزار کرده است؛ مسابقات قهرمانی جهانی که با حضور 126 ورزشکار از کشورهای مختلف در طی دو روز(!) برگزار می‎‏شود که این خود به خوبی نشان می‏دهد، این رویداد در چه سطح و اعتباری بوده است و اینچنین بود که تمامی نفرات اعزامی فدراسیون به این مسابقات فینالیست شدند!

فینالی که در گزارش فدراسیون عنوان شده همچون دوره گذشته بوده، حال آنکه این مسابقات غیررسمی برای اولین بار برگزار می‏شود و در دوره پیشین ایران در مسابقات رسمی قهرمانی جهان تحت نظر IFBB شرکت کرده بود.

در خصوص این مسابقات به اصطلاح جهانی دوبی همین بس که بنابر گزارش وب‏سایت تشکیلات غیررسمی برگزارکننده آن در برخی اوزان، تنها چهار یا پنج ورزشکار شرکت کرده بودند که این خود مشخص می‏سازد این رویداد از چه سطحی برخوردار باشد.

این مسابقات که توسط تشکیلات تازه‏تاسیسی تحت عنوان فدراسيون بين‌المللي ورزش فيزيكي(!) و بدنسازي برگزار می‏شود، به واسطه آنکه این فدراسیون که محوریت آن اسامه الشعفار و پل‏چوا رئیس و دبیرکل معذول کنفدراسیون پرورش‏اندام آسیا است، از سوی کمیته بین‏المللی المپیک به رسمیت شناخته نشده و از این حیث کاملاً بی‏اعتبار است که همین مسئله باعث شده، این پرسش مطرح شود که تیم ملی ایران چگونه مجوز شورای برون‏مرزی برای شرکت در این مسابقات صادر کرده است؟

آیا به تازگی ورزش جهان متولی تازه‏ای به جز کمیته بین‏المللی المپیک پیدا کرده یا این تیم بدون مجوز شورای برون‏مرزی تحت عنوان تیم ملی راهی مسابقاتی شده که به زعم IOC تشکیلات برگزارکننده آن به رسمیت شناخته نمی‏شود؟ با این اوصاف با توجه به آنکه شرکت ایران در مسابقات غیررسمی دوبی و حتی قهرمانی جهان در آن فاقد کوچک‏ترین ارزشی است، آیا انتظار زیادی است که سازمان ورزش با اعزام‏کنندگان این تیم به این مسابقات بی‏اعتبار و صادرکنندگان مجوز این اعزام به واسطه وقوع تخلف برخورد قانونی داشته باشد و در نهایت پرورش‏اندام ایران را از تعلیق درآورد؟

آیا باید ورزشکاران ایران به نقطه‏ای می‏رسیدند که با پرچم دیگر کشورها در مسابقات قهرمانی جهانی که ورزش جهان آن را به رسمیت می‏شناسد، شرکت کنند و در این شرایط که این فاجعه به وقوع پیوسته با مسببنش در ایران چرا برخوردی انجام نمی‏شود تا دیگر هیچ شخصی اینچنین باعث فراری دادن قهرمانان کشورمان نشود؟

جالب‏تر آنکه پس از اینکه در حاشیه مسابقات قهرمانی جهان، انتخابات کنفدراسیون پرورش‏اندام آسیا که در جولای برگزار شده بود مورد تایید فدراسیون بین‏المللی پرورش‏اندام قرار گرفت و انتخاب شیخ خلیفه به عنوان رئیس کنفدراسیون آسیا و سانجای مور به عنوان دبیرکل تایید شد، در دوبی نیز تشکیلات غیررسمی که مسئولان سابق معذول کنفدراسیون پرورش‏اندام آسیا به راه انداخته‏اند، اسامه الشعفار را به عنوان رییس و پل چوا را به عنوان دبیر کل معرفی کرد و ناصر پورعلیفرد هم دبیر کمیته اجرایی تشکیلاتی شد که از سوی کمیته بین‏المللی المپیک فاقد اعتبار و رسمیت است!

باید دید سازمان ورزش واکنش جدی در خصوص تخلف صورت پذیرفته در دوبی و شرکت در مسابقات غیررسمی و فاقد اعتبار -به زعم متولی ورزش جهان- نشان خواهد داد یا همچون کمیته ملی المپیک سکوت پیشه کرده و چشم بر روی این تخلفات و تعلیق ایران که اینچنین وقایعی را رقم زده و عملاً باعث شده نامدارترین پرورش‏اندام‏کاران ایران بالاجبار با پرچم دیگر کشورها در مسابقات قهرمانی جهان به رقابت بپردازند خواهد بست یا به شکل علنی، این واقع پیگیری خواهد شد.















تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
هر ورزشکار موفقی نیاز به یک مربی حرفه ای دارد.
چند سال پیش علی تبریزی برای یک جهش بزرگ نیاز به یک مربی
حرفه ای داشت (دنیس جیمز) که حتی گرفتن وقت ملاقات با این
مربی غیر ممکن بنظر می‌رسید. اما قطری ها با سرمایه هنگفت
این مربی را برای آقای تبریزی در اختیار گرفتند.
ما ۲ پرورش اندام کار حرفه ای در دنیا داریم
علی تبریزی و شهریار کمالی
برای این ۲ عزیز چیکار کردیم؟؟؟؟؟
قطری ها قدر این نابغه پرورش اندام را بهتر از ما می دانند.
ما چه میکنیم با قهرمانانی نظیر تبریزی...
خدایا به ما یاد بده دست هم را بگیریم...
قدر هم را بدانیم...
تو ایران کسی به ورزشکارا اهمیت نمی دن هیچیشون تامین نیست
من باش گاههای پرورش اندام زیادی را دیده ام و پرورش اندام کارهای زیادی را هم می شناسم. لطفا کلمه قهرمان، نابغه و ... را برای این افراد خرج نکنید.
علی تبریزی در مسابقات دوبی شرکت نکرده بود. او در مسابقات قطر روی تخته رفت
علی تبریزی در مسابقات دوبی شرکت نکرده بود. او در مسابقات قطر روی تخته رفت
آقا ما نفهمیدیم ایران بالاخره شرکت کرد یا نکرد.اون بالا نوشتید که با سه نفر شرکت کرد این پایین نوشتید تعلیق بودیم.کدوم بالاخره؟
علی تبریزی امسال شرکت نکرد.این های که می گن نگین نابغه بدونین همه این افراد تا 4 سال پیش با خرج شخصی خود راهی مسابقات میشدن.امسالی مثل نیکبخت واحدی نابغه هستن که حاضر نیستن برن تیم ملی.افراد پرورش اندام ایران نابغه اند که با خرج شخصی خود میرن تو مسابقات دوست عزعی اماده سازی یه بدنساز برای مسابقات جهانی بیشتر بیست میلیون تومان خرج داره
تمام بودجه ورزش كشور خرج فوتبال مي شود فاجعه هاي بد تر از اين در ورزشهاي رزمي اتفاق افتاده
20
20
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل