بازدید 16652
۲
انحلال موقت پرورش اندام آسيا در پی بالاگرفتن فساد و تبانی؛

حذف کرسی ایران همزمان با تحقیقات اینترپل

او که باور نداشت اینچنین شبکه مافیایی پروش‏اندام آسیا منحل شود، همزمان با وقوع این اتفاقات راهی دفتر اروپایی فدراسيون جهاني پرورش اندام و فتينس شد که در مسیر سفر به واسطه فشارهایی که از وقوع این مسئله به وی وارد شده بود، در لندن بستری شد و پس از مرخص شدن راهی دفتر IFBB در اسپانیا شد که مسئولین فدراسیون بین‏المللی حاضر به پذیرش وی نشدند تا اینچنین هیمنه تصمیم‏گیرنده کنفدراسیون پرورش‏اندام آسیا در چند دهه گذشته، شکست.
کد خبر: ۴۷۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۳ 12 May 2009
دبیرکل کنفدراسیون پرورش اندام پس از آنکه چندی پیش در سفری به ایران با مقامات ورزش کشور و همچنین مسئولان فدراسیون پرورش‏اندام نشست‏های مشترکی داشت و میزبانی ایران را برای رقابت‏های قهرمانی پرورش‏اندام آسیا تایید کرد، به دلیل تخلفات گسترده و متنوع عزل شد که این حکم دامان نایب رئیسانش که یکی از آنها رئیس فدراسیون ایران بود را نیز گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک، فدراسيون جهاني پرورش اندام و فتينس "IFBB" در تاريخ سي‌ويکم مارس 2009 در اطلاعيه‌اي به پل چوا دبير کل کنفدراسیون پرورش اندام آسيا، ضمن اشاره به گزارش ويژه کميته ضد دوپينگ جهاني و تخلفات پياپي انجام گرفته در جريان بازي‌هاي آسيایی دوحه و ديگر مسابقات قاره جلب کرده است، تصميم خود و هيأت رئيسه فدراسيون جهاني، مبني بر برکناری از تمامي مناصبش را به او ابلاغ رسمي کرد.

IFBB در همین راستا، در روز هفتم آوريل 2009، در نامه‌اي به رياست کميته المپيک قطر، حمايت خود را از آقاي ابراهيم کافود به عنوان سرپرست موقت امور مربوط به بدنسازي آقايان، بانوان، فتينس، جوانان و کلاس‌هاي آموزشي و امور اداري و تمامی مسابقات در آسيا را به آگاهي اين کميته رساند و حمايت کميته المپيک قطر را از آقاي ابراهيم کافود خواستار شد.

این تصمیم در پي رسوايي‌هاي پي در پي و فساد و تباني که در 35 سال اخير توسط دبير کل معزول آسيا پل چوا صورت گرفته است و شکايات متعددي در چندين سال گذشته در اينترپل و دادگاه‌هاي بين‌المللي از وي انجام شده بود، اتخاذ شد.

پس از این شکوایه‏ها بود که مقامات فدراسيون جهاني به جمع‌بندي رسيدند که دبير کل آسيا، سرچشمه معاملات غيرشفاف و غيرقانوني در اين قاره بزرگ است و پس از تحقيقات گسترده در اين زمينه، سرانجام در اطلاعيه‌اي به همه فدراسيون‌هاي ملي عضو فدراسيون جهاني IFBB در آسيا، حکم دبير کلي پل چوا را به حالت تعليق درآوردند.

تحقيقات تکميلي در اين باره، حاکي از آن است که به دنبال تغييرات گسترده در فدراسيون جهاني از سوي رافائل سانتونجاي اسپانيايي، رياست اين فدراسيون، کميسيوني خاص با نام IFBB Special commission for ASIA ـ SCA ـ که وظيفه آن، سازماندهي فعاليت‌هاي فدراسيون جهاني در سراسر آسياست، تشکيل شده است و آقاي ابراهيم کافود از قطر به رياست کميسيون برگزيده شده است. اساس SCA بر مبناي اصول عدالت و دوستي و همکاري و احترام و اعتماد متقابل است که بن‌ويدر، بنيانگذار پرورش اندام جهان، آن را پايه‌گذاري کرده است.

به باور بن‌ويدر، «در ورزش هيچ‌گونه محدوديتي از نظر نژاد، مذهب، سياست و فرهنگ نيست و در ورزش همه با هم در تماس و ارتباطند».

کميسيون SCA به وسيله IFBB تحت شرايط زير منصوب شده است:
1 ـ عدم رسميت کنفدراسيون آسيا ABBF از تاريخ سي‌ويکم مارس 2009
2 ـ انفصال حکم آقاي پل چوا به عنوان معاونت اجرايي IFBB فدراسيون جهاني از تاريخ سيزدهم مارس 2009
3 ـ تعليق حکم چوا به عنوان نايب رئيس فدراسيون جهاني IFBB از تاريخ سي‌ويکم مارس 2009 اين کميسيون موقتا مسئوليت‌ها و شرح وظايف کنفدراسيون آسيا را به عهده گرفته و مقر آن در دوجه قطر است و براي همين از تاريخ نوزدهم آوريل 2009 به مدت يک سال عهده‌دار وظايف است و تا پايان اين يک سال SCA منحل شده و انتخابات مردمي و دمکراتيک در ميان فدراسيون‌هاي ملي آسيايي IFBB برگزار مي‌شود و سپس هيأت رئيسه آسيايي جديد تشکيل خواهد شد.



بن ویدر رئیس سابق فدراسیون بین‏المللی پرورش اندام و پاول چوا دبیرکل معزول کنفدراسیون آسیا

ابراهيم کافود نيز در نامه‌اي به رؤسا و دبيران همه فدراسيون‌هاي آسيايي، آدرس و ايميل جديد کنفدراسيون آسيا را که از سنگاپور به دوحه انتقال پيدا کرده، اعلام نمود و هرگونه نشست و کنگره و سمينار و مسابقه‌اي که بدون هماهنگي ايشان و فدراسيون جهاني در آسيا برگزار شد را غيرقانوني اعلام و تحريم کرده است، سرانجام دعوت عام کرده نهضت پرورش اندام جهان که 62 سال است به صورت يک خانواده بوده، بايد قويا هرگونه جدايي ایستادگی کند.

مسائل مربوط به تباني در امر دوپينگ و سوءمديريت کنفدراسيون آسيا ABBF (به دبير کلي آقاي پل چوا) و نيز انفصالش و انحلال موقت کنفدراسيون آسيا در نامه‌اي در تاريخ پنجم ماه مي 2009 به اطلاع کميته ملی المپيک ايران نیز رسيد. در اين نامه تصريح شده که وظايف پرورش اندام در آسيا از اين پس به عهده کميسيون ويژه‌اي به نام SCA که مقر آن در دوحه قطر است، گذارده شده است.

پاول چوآ که باور نداشت اینچنین شبکه مافیایی پروش‏اندام آسیا منحل شود، همزمان با وقوع این اتفاقات راهی دفتر اروپایی فدراسيون جهاني پرورش اندام و فتينس شد که در مسیر سفر به واسطه فشارهایی که از وقوع این مسئله به وی وارد شده بود، در لندن بستری شد و پس از مرخص شدن راهی دفتر IFBB در اسپانیا شد که مسئولین فدراسیون بین‏المللی حاضر به پذیرش وی نشدند تا اینچنین همین تصمیم‏گیرنده کنفدراسیون پرورش‏اندام آسیا در چند دهه گذشته، شکست.

در سال‌هاي اخير، رابطه بسيار تنگاتنگي میان فدراسيون بدنسازي و پرورش اندام ايران با چوا برقرار شده بود تا جايي که منجر به گرفتن عنوان نايب رئيسي آسيا براي کشورمان شد. به دنبال آن، به دست آوردن مدال طلاي مبارزه با دوپينگ و، عواملي که نقش رابط را ميان فدراسيون ايران و کنفدراسيون آسيا بازي مي‌کردند، آنقدر تامل‏برانگیز و پرشائبه بود که اعتراضات گسترده برخی از مسئولان پرورش‏اندام ایران را به همراه داشت. مسافرت‌هاي مخفي برخی مسئولان ايران و مهماني‌هاي غيرضروري بين ايشان و پل چوا و ارتباطات غيرشفاف و هزينه‌هاي مرتبط با آن که اعتراضات برخی کشورها را به دنبال داشته، در دستورکار SCA برای پيگيری قرار گرفته است.

در این موقعیت با تعلیق کنفدراسيون آسيا، فدراسيون جهاني پرورش اندام و فتينس "IFBB" از ايران خواست، برای حفظ امتیاز میزبانی مسابقات 2009 قهرماني آسيای تهران، از این پس با عوامل و داوران و کادر اجرايي فدراسيون جهاني هماهنگ صورت گيرد.

در این ارتباط می‏بایست برای جلوگیری از برخورد نهادهای بین‏المللی همچون اینترپل با پرورش اندام ایران و یا در سطوح پایین تر همچون جلوگیری از در نظر گرفتن محرومیت از سوی فدراسيون بین‏المللی پرورش اندام و فتينس "IFBB" برای ایران، تصميمي عاقلانه و در راستاي منافع ملي کشورمان گرفته شود و هرگونه ارتباط با دبيرکل معزول پرورش اندام آسيا و همکاري با اشخاص مرتبط با تشکیلات منحل شده پروش اندام آسیا، قطع و برای شفاف سازی و حفظ همین میزان اعتبار باقی مانده از پرورش اندام ایران در آسيا، سریعاً ارتباط کاری با SCA برقرار شود، چرا که در صورت همکاری پرورش‏اندام کشورمان با اشخاصی که در سي سال اخير، پرورش اندام آسيا را جولانگاه خود قرار داده بودند، در خوشبینانه‏ترین حالت بايد منتظر تعليق فدراسيون ايران بود و در نگاهی واقع بینانه نمیتوان از خطر برخورد اینترپل به واسطه همکاری از این اشخاص نیز غافل شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
20
20
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل