بازدید 5952
۲
تبريزي:

تا او تغییر نکند، ایران تعلیق است

كميته ملي المپيك بايد با بررسي بيشتر با اعزام تيم ملي به مسابقات نا معتبر تصميم مي‌گرفت. در صحبتي كه با رافائل سانتونجا، رئيس فدراسيون جهاني پرورش اندام داشتم، محروميت ايران را تأييد كرد و گفت كه به فدراسيون ايران براي شركت در مسابقات امارات و عدم حضور در مسابقات قطر اولتيماتوم داديم كه در صورت حضور در مسابقات جهاني قطر اين محروميت رفع مي‌شود، اما بزرگترين اشتباه فدراسيون پرورش اندام ايران حضور در مسابقات امارات بود.
کد خبر: ۷۷۸۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۴ 19 December 2009
قهرمان پرورش اندام جهان گفت: بزرگترين اشتباه فدراسيون ايران اعلام جدايي از (IFBB) و حضور در مسابقات امارات بود.

علي تبريزي در گفت‌وگو با فارس، درباره تعليق فدراسيون پرورش اندام ايران از سوي فدراسيون جهاني اين رشته (IFBB) اظهار داشت: به نظر من بزرگترين اشتباه فدراسيون ايران اعلام جدايي از (IFBB) بود. به خاطر اينكه مشخص نيست كه در آينده فدراسيون تازه تأسيس و مورد نظر ايران موفق مي‌شود يا خير.

قهرمان پرورش اندام جهان ادامه داد: فرض بر اينكه اين فدراسيون به موفقيت برسد، اما نظر شخصي رئيس فدراسيون پرورش اندام در اين موضوع دخيل بوده است و مشخص نيست كه رئيس فدراسيون بعدي تمايلي به همكاري با اين فدراسيون جديد و عدم همكاري با (IFBB) خواهد داشت.

وي افزود: رئيس فدراسيون پرورش اندام ايران در اين زمينه سليقه‌اي عمل كرده و لزومي بر اجراي اين تصميم نبوده است. اگر فدراسيون ايران فدراسيون جهاني (IFBB) را قبول نداشت، چرا تا سال گذشته در مسابقاتي كه توسط (IFBB) برگزار مي‌شد، شركت مي‌كرد؟

تبريزي تصريح كرد: در اين كش و قوس و اختلاف نظرها فقط ورزشكاران آسيب مي‌بينند و از حضور در رقابت‌هاي روز جهان عقب مي‌مانند. همچنين فرصتي براي بازگشت به مسابقات جهاني نداريم زيرا فدراسيون جهاني فرصتي براي برگشت و اجازه فعاليت به فدراسيون ايران نمي‌دهد.

وي با اشاره به رسميت مسابقات (IFBB) در مقايسه با فدراسيون جهاني تازه تأسيس آسيايي‌ها گفت: IFBB به عنوان معتبرترين متولي پرورش اندام در جهان مطرح است. نمايندگان 74 كشور در مسابقات اين دوره در قطر حضور داشتند كه 68 كشور براي حضور در مسابقات تيم داده بودند. به عنوان مثال در وزن 100 كيلوگرم كه من نيز در آن حضور داشتم حدود 43 ورزشكار شركت كرده بودند.

تبريزي درباره بازگشت به تيم ملي ايران و ترك مجدد تيم ملي عنوان كرد: از زماني كه رياست جديد فدراسيون روي كار آمد، ورزشكاراني كه از ايران براي تيم‌هاي خارجي شركت مي‌كردند، بيشتر شده‌اند و به جاي اينكه از اين روند جلوگيري شود امسال شاهد حضور 5 ورزشكار ايراني با پرچم كشورهاي ديگر در مسابقات جهاني بوديم.

وي با بيان اين مطلب كه براي بار سوم در مسابقات جهاني موفق به كسب عنوان قهرمان قهرمانان شد، افزود: در مسابقات اين دوره قطر حمايت مالي مرا به عهده داشت و در صورت شركت در مسابقات حرفه‌اي بازهم قطر متعهد شده كه از من حمايت مالي كند، در حاليكه متأسفانه سال گذشته براي حضور در تيم ملي به ايران برگشتم، اما فدراسيون پرورش اندام بر خلاف وعده‌هايي كه داده بود، هيچگونه حمايتي از من انجام نداد.

تبريزي در پاسخ به اين سوال كه فدراسيون تازه تأسيس آسيايي توسط كميته ملي المپيك تأييد شده است، عنوان كرد: كميته ملي المپيك نسبت به پرورش اندام شناختي ندارد كه راجع به حضور تيم ملي در مسابقات معتبر تصميم‌گيري كند. افشارزاده تا به حال يكبار هم در اردوي تيم ملي حاضر نشده و يك بار هم با قهرمانان اين رشته صحبت نداشته است.

وي افزود: كميته ملي المپيك بايد با بررسي بيشتر با اعزام تيم ملي به مسابقات نا معتبر تصميم مي‌گرفت. در صحبتي كه با رافائل سانتونجا، رئيس فدراسيون جهاني پرورش اندام داشتم، محروميت ايران را تأييد كرد و گفت كه به فدراسيون ايران براي شركت در مسابقات امارات و عدم حضور در مسابقات قطر اولتيماتوم داديم كه در صورت حضور در مسابقات جهاني قطر اين محروميت رفع مي‌شود، اما بزرگترين اشتباه فدراسيون پرورش اندام ايران حضور در مسابقات امارات بود.

وي ادامه داد: فقط در صورتي اين محروميت قابل تغيير است كه رياست فدراسيون تغيير كند و در صورت باقي ماندن پورعلي فرد در رأس فدراسيون پرورش اندام اين محروميت پا بر جاست.

قهرمان پرورش اندام جهان تصريح كرد: با حضور در تورنمنت‌هاي بي اعتبار سطح ورزشكاران ايراني روز به روز پائين‌تر مي‌رود چون آنها خود را با رقباي ضعيف مقايسه مي‌كنند و از حضور در مسابقات معتبر محروم مي‌مانند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
20
20
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر