بازدید 17920
۲
تکرار ماجرای فوتبال این بار در پرورش اندام؛

فدراسیون ایران رسماً تحریم و تعلیق شد + جوابیه فدراسیون و تابناک

بر مبنای نامه IBBF ضمن تایید تعلیق ایران، انجمن پرورش اندام و قوی‏ترین مردان ایران تا مشخص شدن تکلیف فدراسیون پرورش اندام ایران، از سوی فدراسیون جهانی به رسمیت شناخته و حتی مسئولیت اعزام تیم ملی ایران به مسابقات جهانی پرورش‏اندام دوحه را نیز به این انجمن واگذار کرده است؛ حال فدراسیون ایران اردوهای آماده‏سازی تیم ملی را به قصد شرکت در کدامین مسابقات قهرمانی جهان دوبی پی می‏گیرد، جای سوال دارد!
کد خبر: ۶۷۳۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۵ 06 October 2009
دبیرکل کنفدراسیون پرورش اندام پس از آنکه ماه‏ها پیش به دلیل تخلفات گسترده که از سوی فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام بیان شد، عزل شد که این حکم دامان نایب رئیسانش که یکی از آنها رئیس فدراسیون ایران بود را نیز گرفت. در این شرایط فدراسیون ایران از حمایت دبیرکل معزول که به دنبال تشکیل فدراسیون جهانی جدیدی(!) بود و وعده‏هایی نیز به ایران داده بود، دست بر نداشت تا بالاخره فدراسیون جهانی پرورش‏اندام ایران را تعلیق و یک انجمن را موقتاً تا مشخص شدن وضعیت ایران به رسمیت بشناسد و ماجرایی شبیه فوتبال این بار در پرورش اندام با تصمیمات غیرقابل قبول مسئولان فدراسیون تکرار شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی تابناک؛ پس از آنکه پل چوا دبیرکل کنفدراسیون پرورش‏اندام در سفری به ایران با مقامات ورزش کشور و همچنین مسئولان فدراسیون نشست‏های مشترکی داشت و میزبانی ایران را برای رقابت‏های قهرمانی پرورش‏اندام آسیا تایید کرد، چندین ماه قبل و در پی مسلم شدن تخلفات مالی و اداری دبیرکل و جمعی از مسئولان فدراسیون پرورش‏اندام آسیا که در نامه‏نگاری‏هایی اعلام گردید، رافائل سانتونجای رئیس اسپانيايي فدراسیون بین‏المللی پرورش‏اندام و فیتنس IFBB تشکیلات آسیایی را تا بررسی این موضوعات و رسیدگی به تکلیف این حوزه معلق اعلام نمود.

سانتونجا به همین میزان بسنده نکرد و برای بهبود اوضاع آسیا که همگان از آن اطلاع داشتند، پل چوا دبیرکل پرورش‏اندام آسیا را نیز از تمامی مسئولیت‏هایش عزل کرده و مسئولیت پروش‏اندام آسیا را به صورت موقت به کمیسیونی خاص با نام IFBB Special commission for ASIA ـ SCA ـ که وظيفه آن، سازماندهي فعاليت‌هاي فدراسيون جهاني در سراسر آسياست، با ریاست ابراهیم کافود قطری سپرد.

کميسيون SCA به وسيله IFBB تحت شرايط زير منصوب شده است:
1 ـ عدم رسميت کنفدراسيون آسيا ABBF از تاريخ سي‌ويکم مارس 2009
2 ـ انفصال حکم آقاي پل چوا به عنوان معاونت اجرايي IFBB فدراسيون جهاني از تاريخ سيزدهم مارس 2009
3 ـ تعليق حکم چوا به عنوان نايب رئيس فدراسيون جهاني IFBB از تاريخ سي‌ويکم مارس 2009 اين کميسيون موقتا مسئوليت‌ها و شرح وظايف کنفدراسيون آسيا را به عهده گرفته و مقر آن در دوجه قطر است و براي همين از تاريخ نوزدهم آوريل 2009 به مدت يک سال عهده‌دار وظايف است و تا پايان اين يک سال SCA منحل شده و انتخابات مردمي و دمکراتيک در ميان فدراسيون‌هاي ملي آسيايي IFBB برگزار مي‌شود و سپس هيأت رئيسه آسيايي جديد تشکيل خواهد شد.

فدراسیون جهانی در همان بدو تشکیل این کمیته اعلام کرد که اساس SCA بر مبناي اصول عدالت و دوستي و همکاري و احترام و اعتماد متقابل است که بن‌ويدر، بنيانگذار پرورش اندام جهان، آن را پايه‌گذاري کرده است و پس از این بود که کافود رئیس این کمیسیون نيز در نامه‌اي به رؤسا و دبيران همه فدراسيون‌هاي آسيايي، آدرس و ايميل جديد کنفدراسيون آسيا را که از سنگاپور به دوحه انتقال پيدا کرده، اعلام نموده و هرگونه نشست و کنگره و سمينار و مسابقه‌اي که بدون هماهنگي ايشان و فدراسيون جهاني در آسيا برگزار شد را غيرقانوني بخواند.

مسائل مربوط به تباني در امر دوپينگ و سوءمديريت کنفدراسيون آسيا ABBF (به دبير کلي آقاي پل چوا) و نيز انفصالش و انحلال موقت کنفدراسيون آسيا در نامه‌اي در تاريخ پنجم ماه مي 2009 به اطلاع کميته ملی المپيک ايران نیز رسيد و فدراسیون بین‏المللی پرورش اندام و فیتنس در اين نامه تصريح کرد که وظايف پرورش اندام در آسيا از اين پس به عهده کميسيون ويژه‌اي به نام SCA که مقر آن در دوحه قطر است، گذارده شده است و به همین دلیل انتظار می‏رفت ایران تحت نظر فدراسیون بین‏المللی فعالیت کرده و با دبیر معذول فدراسیون آسیایی قطع رابطه نماید.

کافود نیز که پی برده بود پل چوآ پس از ناامیدی از بازگشت به سمتش درصدد ایجاد تشکیلاتی هرچند غیررسمی مقابل فدراسیون آسیایی و یا جهانی پرورش‏اندام برخواهد آمد، در نامه‏ای که به فدراسیون‏های تابعه زده بود با ذکر این موضوع که "نهضت پرورش اندام جهان که 62 سال است به صورت يک خانواده بوده و بايد قويا هرگونه جدايي ایستادگی کند"، به اعضایش در قاره کهن نشان داد دست دبیرکل سابق را خوانده و برای آنکه فدراسیون پرورش اندام آسیا با ایجاد یک انشعاب متضرر نشود، از هر اقدام قانونی دریغ نخواهد ورزید.

در این میان برخی متحدین پل چوا نیز به کمک وی آمده و هنگامی که متوجه شدند کرسی‏های ایشان نیز در آسیا از دست رفته و باید در انتخاباتی سالم مجدداً و بدون حمایت پل چوا برای تصدی کرسی‏هایشان رای بیاورند که متاسفانه ایران نیز به این جمع ملحق شد و اصرار کرد مسابقات آسیایی را برگزار کند که متولی آن پل چوا و سایر همکارانش بودند و نه فدراسیون جهانی یا کمیسیون آسیایی!

با این وجود مسابقات به دلایل نامشخص در ایران برگزار نشد و پل چوا مسابقات مذکور را در تایلند به اسم مسابقات آسیایی برگزار نمود که ایران نیز برخلاف خواست فدراسیون جهانی و عدم به رسمیت شناخته شدن این مسابقات از سوی تشکیلات جهانی IFBB در این رویداد و در جلساتی که پیرامون تشکیل فدراسیون آسیایی و جهانی جدید پرورش‏اندام (!) با حضور چوا و چند همراهش برگزار شد، شرکت کرد تا پس از رسیدن گزارش اتفاقات به وقوع پیوسته در تایلند به فدراسیون جهانی پرورش اندام و فیتنس، ایران همچون چند کشور آسیایی که به هشدارهای IFBB توجه نشان نداده بود، تعلیق شود تا پس از فوتبال دومین فدراسیون ایران از سوی نهادی بین‏المللی فضای تعلیق را لمس کرده باشد.

البته این بار اما برخلاف فدراسیون فوتبال، سازمان ورزش در وقوع این مسئله نقشی نداشته و فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران دست به حمایت از دبیرکل معزول زده و زمینه‏ساز تعلیق کشورمان به طور کامل شده است و بهانه چنین اقدامی نیز حمایت شیخ احمد الفهد رئیس شورای المپیک آسیا از پل چوا و کنفدراسیون معلق پرورش اندام آسیا است.

این در حالی است که براساس قوانین بین‏المللی موجود، فدراسیون‏های بین‏المللی ورزشی مورد تایید GAISF و در سطح عالی‏تر IOC که یکی از آنها فدراسیون بین‏المللی پرورش‏اندام و فیتنس است، متولیان رشته‏های ورزشی در سطح جهان و همچنین فدراسیون‏های قاره‏ای تابعه‏شان بوده و با توجه به اختیارات و وظایفی که در قوانین مشروحه در اساسنامه آنها ذکر شده، حق اعمال برخی مسائل در زیرمجموعه‏های قاره‏ای و ملی‏شان که عمدتاً در قالب کنفدراسیون، اتحادیه و یا انجمن جای می‏گیرند را قائل هستند که عزل یا تعلیق مسئولان قاره‏ای و تعلیق فدراسیون‏های ملی بخشی از آنها است و اصلاً تغییرات فدراسیون‏های آسیایی در حدود اختیارات شورای المپیک آسیا نیست.

با وقوع این اتفاق که هشدار آن داده شده بود، باید مجدداً پرسید آیا حتی در فرض اگر همانگونه که فدراسیون ایران اعلام می‏کند، فدراسیون جهانی پرورش‏اندام دروغگو و فریبکار است(!) و پل چوا و تشکیلات آسیایی‏اش که تخلفاتش در مباحث مالی و اداری تایید شده است به حق هستند و واجد رسمیت می‏باشند، آیا یک عقل سلیم حکم می‏کند، متحد فدراسیون آسیایی شد و بر علیه فدراسیون جهانی فعالیت کرد؟!

بر مبنای نامه IBBF که از سوی امید امیری رئیس فدراسیون قویترین مردان آسیا به تابناک ارائه شده است، ضمن تایید تعلیق ایران، انجمن پرورش اندام و قوی‏ترین مردان ایران که مسئولیت آن برعهده امیری است تا مشخص شدن تکلیف فدراسیون پرورش اندام ایران، از سوی فدراسیون جهانی به رسمیت شناخته و حتی مسئولیت اعزام تیم ملی ایران به مسابقات جهانی پرورش‏اندام دوحه را نیز به این انجمن واگذار کرده است؛ حال فدراسیون ایران اردوهای آماده‏سازی تیم ملی را به قصد شرکت در کدامین مسابقات قهرمانی جهان دوبی پی می‏گیرد، جای سوال دارد!

امید امیری در گفت و گویی با تابناک ضمن بیان مطالب مذکور با اظهار تاسف از شرایط به وقوع پیوسته، عنوان کرد: بنده به عنوان یک ایرانی حافظ منافع کشورم هستم و قطعاً در صورتی که اصلاحات در فدراسیون پرورش اندام ایران به وقوع بپوندد که مقبول نظر جامعه پرورش اندام نیز بوده و قطعاً دکتر سعیدلو رئیس جدی دستگاه ورزش نیز با توجه به عملکرد و سوابق برخی اشخاص و در صورت بررسی نگاه مثبتی نسبت به وقوعش خواهند داشت، شرایط به حالت طبیعی باز خواهد گشت اما در حال حاضر این انجمن به طور موقت تا مشخص شدن وضعیت فدراسیون تحریم و تعلیق شده ایران به رسمیت شناخته شده و مسئولیت اعزام تیم ملی ایران به مسابقات قهرمانی جهان نیز به بنده سپرده شده که انشاالله با همکاری سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک، روال مرسوم پیگیری خواهد شد.

رئیس انجمن پرورش‏اندام و قوی‏ترین مردان ایران یادآور شد: تیم ملی ایران در 8 وزن به همراه همراهان راهی شصت و سومبن دوره مسابقات قهرمانی جهان که در دوحه قطر برگزار خواهد شد شرکت خواهد کرد که پس از برگزاری جلسات با مسئولان سازمان تربیت‏بدنی، روال قانونی از طریق شورای برون‏مرزی پیگیری خواهد شد تا تابعیت این مجموعه تحت نظر سازمان ورزش مشخص شود.

امیری در رابطه با اینکه سرپرست فدراسیون بدنسازی و پرورش‏اندام ایران که اعلام کرده "تیم ملی ایران در مسابقات جهانی دوبی، تیم ملی ایران شرکت می‏کند و پس از آن نیز میزبان مسابقات آسیایی است و به همین دلیل نبايد ملي‌پوشان خود را زياد خسته كنيم، چرا كه به چيزي جز قهرماني در آن رقابت‌ها فكر نمي‌كنيم"، تاکید کرد: اولاً اگر میزبانی که پل چوا برای سال 2010 به ایران سپرده مد نظر ایشان است که اصلاً آن مسابقات آسیایی نبوده و مورد تایید فدراسیون جهانی نیست!

وی ادامه داد: در ثانی تنها متولی پرورش اندام و فیتنس جهان که مورد تایید کمیته بین‏المللی المپیک و GAISF قرار دارد، IBBF است که مسابقات جهانی آن در دوحه برگزار می‏شود و بنابر این نمی‏تواند مسابقات دیگری تحت عنوان قهرمانی جهان در دوبی برگزار شود. البته هرکس از جمله پل چوا یا حتی خود ایرانی‏ها نیز می‏توانند در دوبی یک سالن اجاره کنند و یک تورنمنت به اسم مسابقات جهانی برگزار نمایند اما مسابقات جهانی مورد تایید تنها همان رویدادی است که فدراسیون بین‏المللی پرورش‏اندام و فیتنس در سایتش اعلام کرده است. ثالثاً برخی ورزشکاران شاخص که برای جلوگیری از محرومیت با فدراسیون همکاری نکرده‏ و در اردوهای بی‏هدف حاضر نشده‏اند، در قالب تیم هشت نفره ایران به مسابقات جهانی دوحه خواهند رفت، نه دوبی و علت غیبت ایشان نیز همین موضوع است.

در پی درج این مطلب، فدراسیون پرورش اندام ایران توضیحات خود را در قالب جوابیه‏ای با ادبیاتی که در شان یک فئدراسیون ورزشی نیست ارسال کرده است که در ادامه آن پاسخ تابناک نیز آمده است.

جوابیه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام
1- از تیتر آغاز می کنیم؛ اساساً قیاس فوتبال با پرورش اندام، قیاس مع الفارق است. فیفا به عنوان تنها مرجع صاحب صلاحیت در فوتبال جهان پذیرفته شده ولی در پرورش اندام و بسیاری از رشته های غیرالمپیکی اینگونه نیست و نهادهای مختلفی خود را به عنوان متولی رشته ها معرفی می کنند. در بوکس حرفه ای لااقل سه سازمان مختلف وجود دارند که هر کدام داعیه اداره این رشته را دارند. در اتومبیلرانی، موتورسواری نیز وضعیت همین گونه است و در بعضی سبک های رشته های رزمی هم سازمان های متعددی وجود دارند که در گوشه و کنار جهان به سازماندهی و برگزاری مسابقات مختلف مشغولند. در پرورش اندام نیز همین وضعیت وجود دارد و بد نیست خبرنگار کم اطلاع شما بداند پیش از تاسیس IFBB سازمان های دیگری مثل NABBA (اتحادیه بین المللی بدنسازان آماتور) فعالیت گسترده ای در سراسر جهان داشته اند و خیلی از قهرمانان مشهور پرورش اندام مثل آرنولد در مسابقات آن شرکت کرده اند. از این رو IFBB نه امروز و نه هیچ وقت دیگری مثل فیفا، تنها مرجع و متولی نبوده است.

2- در دهه های اخیر بخش آماتوری IFBB که توسط بن ویدر اداره می شد، معتبرترین و پرقدرت ترین سازمانی بود که مسابقات پرورش اندام را سازماندهی می کرد و پرورش اندام کاران ایرانی چه پیش از تاسیس فدراسیون و چه پس از آن، در همین مسابقات شرکت می کردند اما با فوت بن ویدر و قدرت گرفتن یک اسپانیایی به نام رافائل سانتونجا، این سازمان به سرعت در سراشیبی سقوط قرار گرفت و آنچه که در یک سال اخیر میان این فدراسیون و کنفدراسیون پرورش اندام آسیا (ABBF) پیش آمد، نتیجه همین سوء مدیریت و تصمیمات غلط رافائل بوده است. باز هم تاکید می شود که حضور در مسابقات بین المللی پرورش اندام لزوماً به معنی حضور در مسابقات زیر نظر IFBB نیست.

3- شورای المپیک آسیا (OCA) به عنوان عالی ترین مرجع تصمیم گیرنده در خصوص ورزش قاره، در تیرماه سال 88 به صورت مشخص و صریح، IFBB را فاقد صلاحیت برای برگزاری مسابقات پرورش اندام در سطح قاره آسیا دانسته و در نامه ای که در همان تاریخ به کمیته ملی المپیک ایران نیز ارسال شده، به صراحت اعلام کرده تنها مسابقاتی را در سطح پرورش اندام آسیا به رسمیت می شناسد که کنفدراسیون پرورش اندام آسیا با همان هیات رئیسه پیشین برگزار کند. نتیجه این تصمیم شورای المپیک آسیا آن شد که مسابقه آسیایی مورد حمایت IFBB با کمترین استقبال مواجه شد، به طوری که در وزن اول (55 کیلو) تنها یک نفر شرکت کننده داشت! به عبارت دیگر، حتی اگر فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران تصمیم می گرفت که در مسابقات IFBB شرکت کند، مجوز حضور در این مسابقات از سوی شورای برون مرزی صادر نمی شد. چرا که کمیته ملی المپیک ایران از تصمیمات شورای المپیک آسیا (OCA) تبعیت می کند و این شورا IFBB را به رسمیت نمی شناسد.

4- بهترین گواه برای انحطاط و نزول IFBB همین بس که نمایندگی پرورش اندام ایران به اتحادیه ای موهوم تحت عنوان «انجمن قوی ترین مردان و پرورش اندام» سپرده شده! اتحادیه ای که گویا توسط شخصی به نام عبدالله محمدیان امیری (مشهور به امید امیری) شکل گرفته که ادعاهای نامبرده در گفت و گو با تابناک در خصوص اعزام تیم ملی به دوحه، توسط کمیته حقوقی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در اسرع وقت پیگیری و نتیجه آن به اطلاع دوستداران پرورش اندام خواهد رسید.

5- با کمال تاسف خبرنگار بخش ورزشی تابناک که علاقه مفرطی به ماجراجویی دارد، با درهم آمیختن اطلاعات ناقص و جهت دار، خبری مجعول منتشر کرده که متاسفانه در رسانه های دیگری نیز به نقل از «تابناک» درج شده است. لذا فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جمهوری اسلامی ایران اگرچه همواره معتقد و ملتزم به تعامل سازنده با رسانه ها بوده، اما در این مورد خاص اقدامات حقوقی و قضایی را از طریق مراجع ذیصلاح به سرعت پیگیری خواهد کرد تا جامعه پرورش اندام ایران دیگر شاهد انتشار اخبار نادرست و تفرقه برانگیز نباشد، انشالله.


تصویر سایت فدراسیون؛ از سمت راست: پل چوا دبیرکل معزول کنفدراسیون پرورش اندام آسیا، ناصر پورعیلفرد رئیس فدراسیون پرورش اندام ایران و رئیس فدراسیون بین‏المللی پرورش اندام زمانی که ناصر پورعلیفرد در اجلاس فدراسیون بین‏المللی پرورش اندام نایب رئیس آسیا شد و هنوز متولی پرورش اندام جهان بی‏اعتبار نشده بود!

پاسخ تابناک به جوابیه فدراسیوت پرورش‏اندام
1- ابتداً با متذکر شد که فدراسیون پرورش‏اندام پذیرفته است که توسط این تشکیلات تعلیق شده است و فدراسیون نیز تلویحاً این موضوع را تایید کرده است که این اصل خبر تابناک بود و از این جهت به واسطه صداقت فدراسیون ایران در تایید واضحات تقدیر می‏شود.

2- تمامی فدراسیون‏های بین‏المللی معتبر به لحاظ ساختاری با هم قابل قیاس هستند. اما تعریف فدراسیون‏های معتبر از نظر IOC یا همان کمیته بین‏المللی المپیک به عنوان متولی ورزش آماتور جهان، فدراسیون‏هایی است که توانسته‏اند شرایط متولی ورزش جهان را فراهم کرده و به عضویت (GAISF (
General Association of International Sports Federations یا همان انجمن فدراسیون‏های بین‏المللی آماتور برآید.

در همین رابطه این انجمن به عنوان تعیین کننده فدراسیون‏های بین‏المللی مورد تایید المپیک، همانگونه که برخلاف جوابیه مذکور تنها AIBA را در بوکس آماتور که بوکس قهرمانی و المپیکی است به رسمیت می‏شناسد، در فوتبال FIFA و در پرورش اندام نیز  IFBB را به رسمیت می‏شناسد. بنابراین شورای المپیک آسیا که زیر مجموعه کمیته بین‏الملللی المپیک است، در جایگاه حقوقی نیست که بتواند تصمیمات IOC به عنوان مرجع بالاترش را زیر سوال ببرد و عنوان کند که IFBB را به رسمیت نمی‏شناسد.

پس می‏توان نتیجه گرفت تنها مرجع معتبر در پرورش اندام و فیتنس جهان بنابر تایید IOC ، همان فدراسیون بین‏المللی پرورش اندام و فیتنس است که ایران را متاسفانه به حالت تعلیق درآورده است.

لازم به توضیح است که شورای المپیک آسیا اختیاراتی در هماهنگی میان کمیته‏های ملی المپیک آسیا و فدراسیون‏های آسیایی دارد و نمی‏تواند در انتخابات یا مسائل داخلی فدراسیون‏های آسیایی و جهانی دخالت کند؛ کما اینکه در خصوص انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز دخالت مستقیمی نداشت و تنها تحت عنوان نامه و گفت و گو مطالبی را به سپ بلاتر رئیس FIFA اعلام کردند. در این خصوص نیز OCA یا شورای المپیک آسیا می‏تواند با نامه‏نگاری به IFBB مطالبی را بیان کند و حتی اگر نامه‏ نگاری در خصوص عدم رسمیت IFBB انجام شده باشد، به جهت خارج حوزه اختیارات بودن، حرکت غیرقانونی از سوی شورای المپیک آسیا بوده است.

3- در این میان این پرسش یاد مطرح شود که چرا از بیان صریح این موضوع که ایران تعلیق شده، در جوابیه مذکور طفره رفته شده است؟ همچنین باید فدراسیون پرورش‏اندام ایران پاسخ دهد اگر فدراسیون بین‏المللی پرورش‏اندام و فیتنس فاقد اعتبار بوده است، چگونه از گذشته دور تا چندی پیش ایران با این فدراسیون همکاری داشت؟ چرا اظهارات مسئولان فدراسیون ایران در خصوص بی‏اعتباری این مجموعه از همان زمان که دبیرکل کنفدراسیون پرورش‏اندام آسیا عزل و کرسی نایب‏رئیسی ایران معلق شد طرح و حال که ایران تعلیق شده، این تشکیلات بین‏المللی در سراشیبی سقوط خوانده می‏شود؟! آیا این هم شباهت به تعلیق فدراسیون فوتبال ندارد که برخی مسئولان چون اوضاع را جالب نمی‏دیدند، از بی‏اعتباری با عدم توانمندی فیفا سخن می‏گفتند؟!

4- عنوان شده در صورتی که ایران قصد داشت در مسابقات آسیایی که کمیسیون IFBB Special commission for ASIA به عنوان متولی موقت پرورش اندام در آسیا تا برگزاری انتخابات برای آسیا، در هند برگزار کرده شرکت کند، شورای برون‏مرزی مجوز نمی‏داد، چرا که شورای المپیک آسیا این مسابقات را به رسمیت نشناخته است. البته باید تاکید کرد شورای برون مرزی برای صدور مجوز تیم به مسابقات آسیایی از شورای برون مرزی استعلام نمی‏گیرد، زیرا مسابقات آسیایی در حدود اختیارات فدراسیون‏های آسیایی زیرمجموعه‏های فدراسیون جهانی است. از این حیث در صورتی که چنین درخواستی انجام می‏شد و دعوتنامه مذکور ارائه می‏شد، ایران می‏توانست در مسابقات آسیایی هند با مجوز شورای برون‏مرزی شرکت کند.

5- در ادامه با پرسید آیا فدراسیون ایران همانگونه که در اخبار و گفت وگو های مسئولانش عنوان کرده‏اند از تشکیل فدراسیون بین‏المللی جدیدی حمایت نکرده است و آیا به همین جهت تعلیق نشده است؟! مسابقات قهرمانی جهان(!) دوبی تحت نظر کدام فدراسیون بین‏المللی برگزار می‏شود که ایران با برگزاری اردو قصد شرکت در آن را دارد؟! آیا در جهان دو مرجع معتبر پرورش اندام مورد مورد تایید IOC و GIASF قرار دارد و یا ایران به مسابقاتی اعزام می‏شود که متولی برگزاری آن تشکیلات دبیرمعزول کنفدراسیون پرورش‏اندام آسیا است که هیچ‏کس از وجود مرجع دوم خبر ندارد؟!

6- در این خصوص که چرا مسئولیت موقت پرورش اندام ایران برعهده امیری نیز گذاشته شده، باید به دوستان متذکر شد که نهادهای بین‏المللی در زمان تعلیق یک فدراسیون ملی، مسئولیت موقت را به شخصی از همان کشور واگذار می‏کنند که با وی در ارتباط بوده‏اند و چون موضوع موقت است، اعتبارسنجی صورت نمی‏پذیرد؛ کما اینکه در فوتبال این مسئولیت به محسن صفایی فراهانی سپرده شده که برخی مسئولان سابق دستگاه ورزش حتی او را با لفظ خارجی نیز خواندند اما بعید به نظر می‏رسد مسئولان جدید دستگاه ورزش بخواهند روش گذشتگان را این بار در پرورش‏اندام بیازمایند.


7- راستی موضوع شکایت فدراسیون پرورش اندام ایران از تابناک چه خواهد بود؟!
الف- تعلیق فدراسیون آسیایی پرورش اندام از سوی فدراسیبون جهانی و تشکیل کمیته ویژه و تعلیق کرسی نایب‏رئیسی ایران که در سایت فدراسیون بین‏المللی ذکر شده است.
ب- تعلیق فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ایران توسط IFBB که خود فدراسیون آن را تایید کرده است!
ج- فدراسیون بین‏المللی پرورش اندام و فیتنس (IFBB) تنها متولی پرورش اندام جهان نیست که IOC آن را تنها متولی پرورش اندام جهان بودن این نهاد بین‏المللی را تایید کرده است که در سربرگ IFBB نیز آرم GIASF نیز آمده است.
د- سپرده شدن مسئولیت پرورش اندام ایران در دوره تعلیق به امید امیری که فدراسیون ایران در جوابیه‏اش این مسئله را نیز تایید کرده است و البته تابناک به گفته‏های وی و حکم نمایندگی‏ وی استناد کرده است.
ه- تلاش برای تشکیل و فعالیت در یک فدراسیون آسیایی و بین‏المللی دیگر و شرکت در مسابقات آسیایی هند و هم‏اکنون مسابقات جهانی که تحت نظر اشخاص دیگری به جز  متولی پرورش اندام جهان برگزار می‏شود.

8- تابناک در آخر متذکر می‏شود اطلاعات مذکور در مطلب فوق از سوی نماینده موقت IFBB در ایران ارائه شده و مسئولیت حقوقی این اطلاعات نیز متوجه وی خواهد بود و از این حیث از پیگیری فدراسیون پرورش اندام و بدنسازی ایران  که با سرپرستی موقت فعالیت دارد و انشاالله رئیس جدید دستگاه ورزش با این اتفاقات به اخذ تصمیم برای آن خواهد پرداخت، استقبال می‏کند؛ فدراسیونی که در حول و حوش انتخابات رباست جمهوری نهم و ماه‏های پایانی حضور محسن مهرعلیزاده در راس دستگاه ورزش همچون چند فدراسیون دیگر مجوز تشکیلش صادر و رئیس کنونی‏اش که دوره چهارساله‏اش تمام شده انتخاب شد تا در این ایام فدراسیون بدون رئیس تا حدودی در بلاتکلیفی به سر ببرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
20
20
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی