بازدید 29750
خوانده می‌شوید؛

علت پرخاشگری‌ ایرانی‌ها در فضای مجازی چیست؟

به نظر می‌رسد دیگر کاربران ایرانی فضای مجازی چندان موجهی برای یورش به صفحات اجتماعی افراد ندارند و حتی موضوعاتی که چندان به آنها مربوط نمی‌شود هم می‌تواند دستمایه‌ای برای حمله به صفحه افراد شود. جدیدترین نمونه‌اش هم شب گذشته بود که ایرانی‌ها غیرتمندتر از پرتغالی‌ها ظاهر شدند و تصمیم گرفتند، انتقام مصدومیت رونالدو را با فحاشی به پایت و خانواده‌اش بگیرند.
کد خبر: ۶۰۵۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ 11 July 2016
شب گذشته و در جریان فینال جام ملت‌های اروپا، کریستیانو رونالدو با خطای دیمیتری پایت مصدوم شد. هنوز چند دقیقه از مصدومیت رونالدو نگذشته بود که خبر رسید، کاربران ایرانی فضای مجازی با حمله به صفحه مدافع فرانسه، شروع به فحاشی به او نموده‌اند.

به گزارش «تابناک»، به نظر می‌رسد دیگر کاربران ایرانی فضای مجازی چندان موجهی برای یورش به صفحات اجتماعی افراد ندارند و حتی موضوعاتی که چندان به آن‌ها مربوط نمی‌شود هم می‌تواند دستمایه‌ای برای حمله به صفحه افراد شود. جدید‌ترین نمونه‌اش هم شب گذشته بود که ایرانی‌ها غیرتمند‌تر از پرتغالی‌ها ظاهر شدند و تصمیم گرفتند انتقام مصدومیت رونالدو را با فحاشی به پایت و خانواده‌اش بگیرند.

ـ پرسش اینجاست، چرا کاربران ایرانی حاضر در فضای مجازی، چنین اقدامی می‌کنند؟
ـ چرا حتی در موضوعاتی که به آنها مربوط نیست هم چنین حاضر و آماده و دست به نقد حاضر می‌شوند؟ 
ـ به نظر شما این افراد بخش کوچکی از جامعه ایرانی هستند یا فرهنگ غالب در میان ایرانی‌های حاضر در فضای مجازی چنین است؟
چگونه می‌توان علیه این فرهنگ زشت که چهره جهانی ایرانی‌ها را مخدوش می‌کند اقدام و آن را اصلاح کرد؟



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۴
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳۱۱
علت سرخوردگی و نبود فضا برای حس قدرت در کشور از سوی مردم است
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
اکثراً فضای مجازی را محلی برای خالی کردن عقده های روانی خود میبینند بدون اینکه به کسی یا جامعه ای اسیب برسانند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
و البته عدم تربیت درست خانوادگی بعلت مشکلات معیشیتی و فرهنگی خانواده ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
ما داری فرهنگ کهن و اصیل هستیم اینها همه کار غربی هاس تهاجم فرهنگیه . فحش کلا اختراع انگلیسی هاس که واسه ایرانی ها اختراع کردن.. و توسط چن جاسوس فرستادن ایران و به مردم اموزش دادن ! تا بگن ما بی تربیتیم و نفتمون رو غارت کنن. سندشم دارم !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
نوشته های پشت درب توالت های عمومی قدیم الان منتقل شده به فضای مجازی
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
بابا مگه شما توی این مملکت زندگی نمی کنید. خدا وکیلی وقتی با همسرم از کنار چند تا پسر جوون میخوام رد بشم استرس دارم. نه اینکه بخوان به ما حرفی بزنن نه. بخاطر اینکه توی هر 10 تا حرف عادی که با هم رد و بدل می کنن حتما 3 تافحش درست و حسابی هم هست یا به هم دیگه فحش میدن یا به یکی که دارن در موردش حرف میزنن یا به آسفالت یا به هوا! یا هر چیزی که قابلیت فحش خوردن داشته باشه! مردم ما اینجورین دیگه. دست کم 90 درصدشون اینجورین. دیگه وقتی داریم توی این جامعه زندگی می کنیم نمیتونیم بگیم نه و چشمامون رو ببندیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
جامعه امروز ما آتش زیر خاکستر است
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
به نظر میاد یک عقده فرهنگی در جامعه در حال شکل گیری است و باید هرچه سریعتر برای آن راهکاری اندیشیده شود.
مردم در ظاهر یک جور هستند و در خلوت طور دیگری رفتار می کنند.
امیررضا
| United States of America |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
مرگ اخلاق مدتهاست با دروغ و دزدی در جامعه ایرانی صورت گرفته.
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
به نظر من این مساله در تمامی موارد اجتماعی مشاهده می شود.به نوعی بد فرهنگی بسیار رائج شده.در تمامی سطوح زندگیمون.شما فقط یک مورد از فرهنگ خوب مثال بزنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
چرا نوشتید ایرانی ها هر کشوری مقداری اوباش داره می نوشتید اوباش اینترنتی ایرانی ها
محمد از رشت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
بخدا گاها به این فکر میکنم یعنی این کشور اصلاح میشه!
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
بی فرهنگی و این که در خانواده و مدرسه ادب یاد این بچه ها ندادن
فقط لاف هنر نزد ایرانیان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
مسئولان فرهنگی غیر مسئول

سینمایی سراسر فحش و بد و بیراه .... ان هم برای مقداری پول

هنرمندانی بد دهن
برادر حسین
| Spain |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
این ها همش کار آمریکا و سرویس های جاسوسی غرب و موساد و وهابی هاست.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۷
جدا از بحث آموزشی و فرهنگی ،عدم برخورد های قانونی و پیچیده بودن استفاده از ابزارهای حقوقی و قانونی در کشور ما هم مزید بر علته!
به دو دلیل ساده، آی کیو و ضریب هوشی بسیار پایین ، عقب ماندگی فرهنگی
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
خخخخ،خود همین کامنت هم به نوعی میشه گفت توهین آمیزه که تعداد بیشتری لایک خورده نسبت به بقیه کامنت ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
رضاجان، وصف حقیقت که توهین نیست! :)
از قدیم گفته اند چوب رو که برداری، گربه دزده خودش می ترسه! نکنه شما نیز از همین قماشی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
بابات عقب مونده است بی تربیت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
مقصر اصلی خوب و بد بودن یا ضریب هوشی افراد نیست.مقصر اصلی صدا و سیماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
پدران و مادران ما اغلب سواد آنچنانی نداشتند اما خیلی روی تربیت ما سعی کردند. اگر بددهنی می کردیم بد جوری توبیخ میشدیم. تربیت نسل جدید که دست ما تحصیل کرده ها افتاد بد جوری گند زدیم
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
حق با شماست آقا میلاد نمونه بارزش هم "ناشناس 15:00" هست . که عقب موندگی فرهنگی در ایشون بیداد می کنه و این سری آدم ها از فرط ترسویی و بزدلی حتی شهامت انتخاب یه اسم جعلی رو هم ندارن و بصورت ناشناس در یک فضای مجازی به دیاعتماد به نفس رو گران توهین می کنن . پس باید ترسو بودن و عدم هم به باقی موارد اضافه کنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
رضا جان ظرفیت مارو میبینی چقدر کمه؟
مثبت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۶
چون مشکل در فرهنگ و عقده های روانی داریم
اگه آموزش و پرورش از بچگی کار میکرد رو این افراد
اینجوری نمیشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
ایرانی جنسش خرابه. با هیچ اموزشی درست نمیشه.. کلا ژن معیوب دارن
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
ناشناس محترم به نظرت تو کدوم کتاب یا کلاس فحاشی رو یاد اینا دادن؟ چرا داریم تقصیر رو گردن یک نفر دیگه میندازیم؟ مشکل خانواده ها هستن وقتی پدر و مادر ها رو هر روز تو خیابون و فضای مجازی میبینی که فحاشی میکنن به نظرت بچه چیز دیگه ای یاد میگیره؟ وقتی پدر و مادر تو خونه دروغ رو یاد بچه میدن وقتی بچه هر روز رفتار های بد بزرگترهاشو میبینه چند سال بعد شما همه اون رفتارها رو در بچه میبینی واین یعنی به فکر نسل دهه نود باشین تا دیر نشده بلکه در سال 1420 ما شاهد نسل با فرهنگ باشیم. و به نظر من بعد از خانواده تاثیر گذارترین بخش ، بخش رسانه هاست که الحق نقش بسزایی در شکل گیری فرهنگ الانمون داشتن و دارن
ملک زاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
درود این کار نیازمند اموزشهای پایه در آموزش و پرورش از مهدکودک و دبستان و راهنمایی و نیز تربیت صحیح در خانواده است.
امین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
شاید اگه از بچگی به بچه ها یاد بدن بجای دعوا و داد و بیداد مشکلاتشون رو با گفت و گو حل کنند یا صدا و سیما برنامه های بحث و مناظره منطقی در زمینه های مختلف پخش کنه این مشکلات کمتر بشن
با این چنین اشخاصی که شخصیتشان بدین گونه شکل گرفته است باید پلیس فتا وارد عمل شود و اگر با چند نفرشان برخورد شود دیگران به خود چنین اجازه ای نخواهند داد.واقعا ادم وقتی برخی کامنتها را می خواند شرمگین می شود
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
داداش بزار اونایی که تو زندانن بیان بیرون بعد بقیه رو بکن تو زندون- بد نیست بری آمار بگیری ببینی چند نفر از زندانی ها اصلاح شدن
میدونم تابناک منتشر نمیکنه ولی خیلی راحت میشه فهمید هرچی از خدا دور میشیم گرفتاریهامون هم بیشتر میشه . تاوقتی مساجد پر بود و محله ها ریش سفید داشت مشکلات هم کمتر بود و هرچی از خدا دورتر شدیم بی حیا تر شدیم و من آخرین فیلمی که تبلیغ حیا کرده رو یادم نمیاد چی بوده چون اصولا فیلم هامون نشان دهنده بی حیایی و بی احترامی به بزرگتره و هیچی سر جای خودش نیست
اللهم عجل لولیک الفرج
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
ناشناس عزیز . از بس با جامعه ایرانی برخورد شده و دایره جرم گسترده شده به طوری که اکثر مردم مجرم هستند ، این گونه تخلیه روانی صورت میگیره . شما باز میای میگی برخورد کنن ؟! با چی برخورد نمیشه که شما پیشنهاد برخورد جدید رو هم میدی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
اگراین گونه باشدبایدزندانی بسازندبه اندازه ایران چندنفررابایدبگیرند؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
پلیس فیتا اولش همین ناشناسو دستگیر و اعدام فرمایید تا درس عبرت باشد
اگر در فضای مجازی به جای خشونت همش عشق بورزیم بازم مشکله.
در کوزه همان تراود که در اوست. مگر نمی بینید ایرانی ها در سالهای اخیر چقدر بد اخلاق شده اند؟ کافیه در خیابانها رانندگی کنید تا واقعا از اینهمه سقوط اخلاقی و فرهنگی متاثر شوید. فضای مجازی نشات گرفته از اخلاقیات روزمره ماست.
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
آفرین. بد اخلاقی یک طرف . فحش و ناسزا هم یکطرف. فحش شده نقل و نبات! با صدای بلند جوانان به همدیگه و زمین و زمان فحش میدن! حتی رعایت خانم ها را هم نمی کنند. نمی دونم کشورهای دیگه هم همینجوری هستش واقعا؟ یا ما در این زمینه جلوتریم شاید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
از کوزه، نه در کوزه.
دوس دارم و دوس دارن...
همینی که هست
پرخاشم نکردم تازه
پاسخ ها
سینا
| Turkey |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
حقم داری...پاتو از ایران بیروز نذاشتی که ببینی چحوری با این کارای شما اینور آب ما و مردم کشورمونو دست میندازن مام هیچ جوابی نداریم
از تو انتظاریم نمیره
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
داداش ترکیه هم مگر اونور آبه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
ناشناس۱۴:۴۳
شما هم مثل دوست قبلی اگر پاتو بیرون مملکت میذاشتی میفهمیدی سینا چی میگه...
ehsan
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
در پاسخ به سینا :
ماه گذشته هواداران لستر سیتی ، در اقدامی مشابه به صفحه اینترنتی همسر مهاجم تیم شان رفتند و بد و بیراه نوشتند ...

اینور آنور ندارد ... خوب و بد همه جا هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
شما با این طرز فکر برای جامعه انسانی مناسب نیستین.
سینا
| Turkey |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
ناشناس 14:43 عزیز
توانایی خروج از ایران و اومدن به اینجارو داشتی متوجه میشی اونور آب هست یا نه
عقده گشایی افراد در محیطی آزاد
یک دلیل هم صدا و سیماست
از فوتبالیست ها و هنرمندها بت سازی میکند
ولی اجازه نمیدهد مردم نظر خود را درباره اینها بیان کنند
پاسخ ها
ehsan
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
بی شعور بودن خودمون رو به مسئولین و یا صدا و سیما و یا هر دولتی چه قبل و بعد ، ربط ندیم !
اینا عقده های دیرینه اس که تو دل یه سریا مونده. بی فرهنگی بی مسیولیتی عدم توجه به بازخوردهای اجتماعی رفتار جامعه و خانواده ها همه دست در دست داده این افراد همونایین که وقتی یکی پشت سرشون بوق میزنه هر چی از دهنشون در میاد نثار طرف میکنن.
تنها راه حلی که میشه پیشنهاد داد تا این افراد که 2/3 جمعیتمونو تشکیل میدن ایجاد اشتغال و سطح درامدی و فرهنگ سازی و بالا بردن سطح نشاط اجتماعیه
کسانی که از شخصیت بالایی برخوردار نیستند ، لاجرم به رفتارهای هیجانی و پرخاشگری و ...متوسل میشوند تا دیده بشوند........
پاسخ ها
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
احسنت، پاسخ تأمل برانگیزی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
بی شخصیت
بحران هويت بحران فساد مالي كساني كه دم ازاسلام ميزنند ولي در عمل جورديگه هستند ناديده گرفتن حقوق شهروندي در كشور وجود خبرهاي ناخوشايند سياسي فرهنگي اقتصادي سرخوردگي نسل جوان ترويج فرهنگ ريا ودورويي حكمفرما شدن فرهنگ توصيه پذيري بر شايسته سالاري بازم بگم
با سلام
مثل هر عرصه ديگري كه در بدو ورود به كشور دچار هيجان زدگي و رفتار بي قاعده مي شود حضور در عرصه اينترنت به در ابعاد جهاني به طوريكه همه دنيا قادر به ديدن فرد باشند هم دچار همين معضل مي باشد.
چون در كشور به دليل تكيه بر فرهنگ چند هزار ساله دچار رخوت فرهنگي است و چه در عرصه مديريت كشور و چه در عرصه خانواده هيچ حركت فرهنگي موثر پيش از ورود يك پديده صورت نمي گيرد با بروز يك پديده نوظهور رفتارهاي ناهنجار نمود پيدا خواهند كرد و سپس به مرور با پر رنگئ شدن قبح موضوع جامعه به اصلاح رفتار خود ميپردازد.

به طور مثال شما رفتار مردم به هنگام سوار شدن به مترو در ابتداي ورود اين پديده به كشور را مقايسه كنيد با رفتار كنوني آنها هرچند هنوز ايده آل نيست ولي تغيير چشمگير داشته است.
البته نقش آموزش و فرهنگسازي را نمي توان ناديده گرفت و جامعه هميشه راه خود را پيدا نمي كند. متاسفانه سيستم مديريت كشور در حوزه هايي كه آن را به رسميت نمي شناسد يا در آن عرصه ها قبحي ميبيند سعي در حذف صورت مساله يا ناديده گرفتنش دارد و ورود نمي كند.

مطمئن باشيد با فراگيري بيشتر زبان انگليسي توسط كاربران بدون آموزشهاي فرهنگي اين معضلات وارد فاز جديدتري هم خواهد شد ولي مثلاً الان زبان انگليسي و آموزش آن مطلوب نيست دستگاه هاي متولي فرهنگ و آموزش كشور حركتي بابات آموزش آثار فاخر و يا ادبيات فاخر انگليسي و فرهنگسازي براي حضور در عرصه بين المللي با زبان بين المللي آن نمي كند
خب ما دارای دیرینه ترین تمدن ها هستیم دیگه!!!!..دارم کم کم به همه چیز شک میکنم.کهن...دیرین ...باستانی...خخخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
شما قوم گراها فقط در پی فرصتید
زمانی نه چندان دور ، ماایرانی ها سفره مان گسترده ، شکم مان سیر ، وچشم مان پر ، وادب و دیانت واخلاق مان بینظیر بود ! یادش بخیر !!! ولی امروزه روزگار ! سفره مان خالی وته مانده اش هم بدست چپاولگران داخلی وخارجی مورد حمله است! شکم گرسنه ، چشم حیرت زده ومظطرب به آینده ،دیگر جایی برای ادب واخلاق ودیانت نمی ماند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
احتمالا ایشون منظورش از نه چندان دور زمان قحطی بزرگ در جنگ جهانی بوده
نابرابری‌های اجتماعی موتور محرکه خشونت و پرخاشگری
اینها اکثرا در محدوده سنی 15 تا 25 سال هستند. باید دید دروه رشد و آموزش فرهنگی اینها با کدام نظام پرمدعا و غلط فرهنگی مقارن بوده. دوره پر استباه و حق به جانبی که الان تازه داره نتیجه هاش رو میاد.
اغلب افغانی هستند
پاسخ ها
حميدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
خيلي حرف زشت و بي اساسي بود
مثل اينكه در خيابان راه نمي رويد و در كوچه بازار به كلام هموطنان فرهيخته خود نمي نگريد
به جرات مي توانم بگويم الان جريان فرهنگي قوي تر و پوياتري براي اصلاح در افغانستان بوجود آمده است
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
من ایرانیم و به ایران وطن عزیزم بسیار عشق می ورزم ولی نمی توان گناه خود کرده را به گردن دیگران انداخت آیا تخلفات رانندگی را هم می توانیم به گردن دیگران بیندازیم و یا سرقت ها و بسیار جرم های دیگر را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
صفحه جناب دروغ پرور بی بی البته صفحه فارسیش رو چک کنید متوجه می شید حرف این ناشناس پربیراه نیست افغان ها کینه عجیبی از همه دنیا علی الخصوص ایرانیها دارند و زیر هر پستی فقط توهین و ناسزاهای عجیب خطاب به ایرانیها می بینید خصوصا اینکه به فارسی مسلط هستند و اکثر جاهها هم خود رو ایرانی جا می زنند و از هر خبر بدی درباره ایران استقبال می کنند من هم فکر می کنم کار اونها و پانترک هاست البته منکر نمیشم که ما هم فحاش کم نداریم ولی این جریان به نظر من هدایت شده است و از طرف دشمنان ایران هدایت میشه
هادی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
شما خودت ایرانی هستی برادر من؟ اگر ایرانی باشی و در این جامعه زندگی کنی می و در متن جامعه باشی میبینی که همین جوونهای خودمون کم فحش و ناسزا شبانه روز تقذدیم هم نمی کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
مثل این که تو جامعه نیستی؟ بیا بیرون وضعیت جامعه رو ببین. دختری دیدم که حرفی که پسر شرم داره بزنه تو زبون میاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
این نسبت دادن زشت هم از اون نوع رفتار های است که دارید در موردش بحث می کنید. در زشت و نا پسند بودن این این نسبت ناروا کاری ندارم و لی خودتان از این مجمل حدیث مفصل بخوانید...!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
همشون ریالی هستن.هیچ بارسایی به مسی فوش نمیده.هسچ بارسایی به طرفداری مسی نمیره صفحه کسی که رونالدو رو زخمی کرده و فحش کاری کنه
کلا ما ایرانی ها عادت داریم در همه کار دخالت کنیم اصلا بازی دو تیم اروپایی چه ربطی بما داره در صفحه مسی هم از این بی فرهنگی ها دیدیم اینقدر دم از فرهنگ ۶۰۰۰ ساله وفرهنگ ایزانی اسلامی میزنیم تهش هیچی نداریم کلا (مرخصیم).
ایرانی ها مثل آمریکایی ها و اروپایی ها دنبال فسق و فجور و الواطی بازی نیستند جوانان ما مسوولیت پذیر هستند هر جا احساس کنند به کسی در هر جای کره زمین ظلم می شه علیه ظالم قیام می کنند
حتی اگر از طریق نرم افزارهای مبتذلی مثل اینستاگرام فیسبوک توییتر تلگرام و.... باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
يعني من عاشق اين كامنت هاي زينالم
آخر خنده و شاديه لامروت !
سینا
| Turkey |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
سلام زینال بندری ی ی ی ی ی ی ی ی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
خب زینال به من و میلیونها جوان تحصیلکرده بیکار ظلم شده چون دوازده ساله فوق لیسانس گرفتم ولی هنوز کار ندارم پس چرا شما و دوستات تا بحال ساکت نشستین؟
محمد جواد
| Germany |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
زینال جون ایشالله شفا پیدا کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
زینال شاد باشی! کلی ما رو خندوندی!
حامدbb
| Spain |
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
باور کن اولش که داشتم کامنت رو میخوندم اسم زینال رو ندیدم و بعدش که کامنت رو خوندم پفتم نکنه که مال زینال باشه چون اون فقط این طور نظر میده. درست هم درومد دمت گرم زینال راستی اون دختره که اومده بود ورزشگاه آزادی جه خبر؟
مهدی53
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
چقدر هم دقیق ابتذال نرم افزار ها رو بررسی کردی ...
ایرانی ها در فضای غیر مجازی هم پرخاشگر هستند. به عنوان مثال رانندگی آنها را ببینید... حتی مواقعی که در ظاهر آرام هستند در باطن پرخاشگرند...
یکی از علت ها همین گزارشگرهای معروف صداوسیماست که خواسته یا ناخواسته عامل تحریک حس چنین افراد می شودلازم به یادآوری نیست
پاسخ ها
یاسر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
از شبکه های اجتماعی شروع شد !!! دو سه تا کانال تحریک کردن بقیه کانال ها خبر زدن همون هایی ک نمیدونستن هم شروع به فحش کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
نخیر برادر اینکه دلیل نمیشه...
نمیدونم چی باید گفت کلا عجیب شده کار مردم ! مردم دنبال تخلیه خودشونن ! فرهنگ جامعه داغون شده !! آموزش و پرورش بزرگترین مقصره !! ببینین وضعیت مدارس چطوره؟ وقتی بچه ده سال بدترین فحش هارو میده چه انتظاری دارین؟؟ چرا تو مدارس هیچ درسی بابت روانشناسی نیست؟؟ چرا فقط یه درس پرورشی اونم نصف و نیمه داریم که فقط درباره مذهب صحبت میکنه نه اینکه درباره وضعیت اخلاقی و روانشناسانه صحبت کنه؟؟ یه پیشنهاد ! درس روانشناسی با حضور روانشناس ها برای همه مدارس اجباری بشه !!به جای درس پرورشی که عملا هیچ کاری نمیشه !!!!!! باور کنین مدارس ما بزرگترین مشکل رو داره !!! البته حقوق کم معلما و توجه کم بهشون باعث میشه معلم های کم تجربه وارد مدارس بشه !!!! خانه از پای بست ویران شده باید یه برنامه فرهنگ سازی 30 ساله تدوین بشه !!! ولی به نظرم همین اضافه شدن یک زنگ روانشناسی برای همه مدارس بهترین گزینه اس!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
الان وضع جامعه طوری شده که خانواده ها از همون خردسالی به بچه بدترین و کثیف ترین اعمال و فحشها رو یاد میدن.همین فیلمهای کوتاه در شبکه های اجتماعی رو ببینید چون میگن این بچه فردا سوئیس که بزرگ نمیشه میان یه عده لات و اراذل و اوباش در ایران میخواد بزرگ شه و بذار از الان همه چی رو بدونه و بتونه از خودش دفاع کنه و گول حیوان صفتان را نخوره تا ببرن بهش تجاوز کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
درس پرورشی که مدتهاستت حذف شده.
خدا کنه از این بدتر نشیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
که داریم میشیم
علت فقط و فقط جو گير بودن افراطي ايراني ها است و بس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
نچایی ناشناس با این تحلیل
کتاب

چرا ایرانیان دچار انحطاط فرهنگی شدند؟

را بخوانید در آنجا پاسخ بسیاری از این سوالات آمده
متاسفانه مشکلات و دغدغه های مالی باعث شده خانواده ها کمتر به تربیت فرزندان توجه کنند. از جهت دیگر آموزش و پرورش تنها به فکر ارائه دروسی آموزشی است و شوربختانه گاهی همین بی اخلاقی ها از معلمان به دانش آموزان منتقل می شود. دولت و سایر نهادهای فرهنگی هم که کاملا در فرهنگ سازی شکست خورده اند. در نهایت صدا و سیما به عنوان مهمترین رسانه کشور تنها به مسائل سیاسی و مشکلات کشورهای پیشرفته میپردازد!!! اینها همه در کنار بیکاری جوانان و پایین بودن امید به آینده در بین جوانان و نوجوانان همه دست به دست هم باعث بروز پرخاشگری و بی اخلاقی در بین جوانان شده است که فضای مجازی را مکانی بی هزینه برای خالی کردن خود میبینند.
فقر فرهنگی که ریشه بسیاری از معضلات دیگر نیز هست.
چون دستم کوتاه و خرما بر نخیل است چون اون دنیا برای ما مجازیه و چیزهایی که از دیگر کشورها میبینیم حسرت ما .
به نظر من عقده گشایی است که از درون
جمع کنین بابا خیلی هم خوب کردن دمشون گرم یارو بی جا کرده کریس کبیرو زده۰۰زدی ضربتی ضربتی نوش کن۰۰اینه محبوبیته cr7
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
جاهلیت مدرن که میگن همینه.. کریس هم یه آدمی مثل بقیه که از خوش شانسیش توی شرایطی قرار گرفته که تونسته استعداداشو بروز بده ... دیگه که نباید از یک آدم بت ساخت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
حالا کبیر یا صغیر، مگه ما وکیل مدافع پرتقالیا هستیم؟ کاسه داغتر از آش همینه والا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
نادونه بس مصرف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
بی مصرف مه میگن تویی
وقتی تمام روزهای ما با مرگ به این و مرگ به اون می گذره دیگه نمی شه توقع بیشتر از این داشت. متاسفانه در حال حاضر ایرانی ها دارای چهره عبوسی هستند که با تمام دنیا سر ناسازگاری دارند
جوگير شدن ما ايراني ها
كمبود تفريحات سالم
نداشتن فرهنگ لازم براي مواقع لازم
نبود آموزش يا حداقل آموزش توسط توسط رسانه هاي عمومي
باسلام
بسیاری ازموادذکرتوسط کاربران صحیح است .
ولی بیکاری علت اصلی این پدیده است .
شعور ، انصاف ، فرهنگ که ايرانيان ندارند و همه فکر میکنند با فرهنگ و متدن هستند
دلایل مختلفی میتونه داشته باشه که به چندتاش اشاره میکنم:
1. عادی شدن فحاشی بین بخشی از جوانان بطوریکه بعضا حتی تو محیط دانشگاه دیدم که بجای سلام فحش میدن بهم ! و اینو یه نوع شوخی میدونن !
2. مشکلات تربیتی و عدم توانایی کنترل خشم و تعصب و ...
3. بیکاری و سرخوردگی
4. تاثیر گروه همسالان جوری که وقتی تو یه گروهی هستن حتی اگه مخالف فحاشیم باشه شخصی همرنگ چماعت میشه
5. علاقه به دیده شدن حالا به هر دلیل مثبت یا منفی
6. عقده های درونی ، با فحاشی نه چیزی از اون شخص که بهش فحاشی شده کم میشه نه چیزی به فحاش اضافه میشه پس یکی از دلایل فحاشی میتونه عقده های درونی و مشکلات درسی و کاری و ... خود طرف باشه که اینجوری بروز پیدا میکنن
و ...
خیلی دلایل هستن که میتونن تاثیر گذار باشن ولی بنظرم اینا محمترین دلایل هستن
نبود فرهنگ، عدم صرف نمودن وقت دولت و صداسیما در جهت اموزش مردم
و همچنین محدودیت در استفاده از شبکه های اجتماعی که سبب میشه مردم بدون پشتوانه فرهنگی و علمی و اخلاقی به طور نامناسبی از ابزار اجتماعی استفاده کننند.
از الان باید به بچه ها آموزش داده بشه که 10 سال دیگه این اتفاقا نیوفته
در فضای مجازی هرکس میتونه بدون نگرانی ذات خودش رو نشون بده.فرهنگ و ادب ما مشکل داره که همش داریم فحش میدیم به این و اون
اگر بجای درسهای تاریخی ... دو کلمه اخلاق و معرفت پاس میکردیم توو مدرسه الان وضع این نبود درد ما از محدودیته و بس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
اتفاقا تاریخ خودش آموزندس،
خب خیلی چیزا هست.اما به نظر من مهم ترینش اینکه ما ایرانی ها محذوذیم و جای برای ابراز احساسات و خالی کردن توانمون نیست که شامل همه چی میشه.از فضای ورزشی مناسب و ارزون گرفته تا ....خیلی چیزای دیگه...قبول کنیم.و این تقصیر مردم نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
محدودیت توجیه خوبی برای بی شخصیت بودن نیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
محدودیت توجیه خوبی برای بی شخصیت بودن نیس
چرا هست.وارد قضیه که بشی می بینی خیلی چیزا بهم ربط داره تو این مملکت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
پس شما برو فحشاتو بده تا همه دنیا بدونن خیلی محدودی هر چی رکیک تر نشونش آشکارتر
خالی کردن عقده های سرکوفت شده. خستگی از عدم امکان بیان احساسات در مواردی که حقی پایمال میشود.بیکاری و مشکلات مالی عدم دسترسی به امکانات تفریحی خوب و بدون درسر و کم هزینه و دهها مشکل دیگر. تنها جاییکه که میشه فریاد زد همین روشهای غلط مجازی میماند. فکری برای جوانها کنید تا بیکار نباشند . سلامت روانی جوانها را در نظر بگیرید. ایجاد شغلهای کاذب از قبیل پارکبانی و موارد مشابه مشکلی را حل نمیکند. موارد اختلاف طبقاتی را کم کنید و با مفسدین بر خورد شدید کنید. محیط سالم اجتماعی درست کنید تا مردم درست شوند. این طبیعت افراد است. همه چیز را نمیتوان با تو سری درست کرد
1- بی فرهنگی یا نبود فرهنگ سازی در خانواده ها و مدارس 2- عقده دیده شدن در کشوری که دیده شدن جرم است. 3- عدم ارتباط بیشتر مردم با خارج از ایران 4- محدودیت های اینترنتی که سبب استفاده نادرست از فضاهای مجازی شده 5- ....
در کوزه همان برون تراود که در اوست، متاسفانه انحطاط اخلاقی و فرهنگی در جای جای جامعه مشاهده میشه و این نمودی هست از این قضیه، البته نبود قانون در این مورد هم به بدتر شدن اوضاع کمک کرده، در نظرات قبل دیدم وضعیت رانندگی مثال زده شد، حال اینکه وضعیت رانندگی نمودیه از خودخواهی اجتماعی که اگر دقت کنیم این نوع خودخواهی رو در جای جای رفتارهامون میتونیم ببینیم. همین خودخواهی زمینه ساز بی فرهنگی هایی هست که میبینیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
از
از
از
از
از
از
از
از کوزه هامن....
نه در کوزه

اقا مشکل ادبیات ما نه به فحاشی که به کمبود اطلاع از ادب و فرهنگ کشوره

اقا تو رو خدا ضرب المثل رو درست بگو.!!!!
برهنگی فرهنگی
رفتاری اینچنینی در فضای مجازی فقط به همین موارد محدود نمیشه. یکی از نزدیکان من در دنیای واقعی بسیار ساکت و کم حرف هستش ولی در دنیای مجازی متاسفانه بسیار پرحرف، شوخ و حاضر جوابه. گاهی وقتها وراجیهاش خیلی آزاردهنده ست.
متاسفانه این ریشه تربیتی داره و نباید به کسی بر بخوره. خیلی از اوقات ما از رفتارهایی که داریم آگاه نیستیم ولی دلیلی نداره که کتمان کنیم و برای رفع اونها تلاشی نکنیم. کافیه واقعگرایانه نگاه کنیم و تصمیم بگیریم که اشتباهات گذشته رو مجددا مرتکب نشیم.
دلیلش سرخوردگی فرهنگی و اجتماعی در دنیای حقیقی در کشور و متعاقب آن عقده گشایی همین افراد در فضای مجازی !
به خاطر اینکه دائم قضاوت کننده هستیم، دوست داریم به زندگی همه کار داشته باشیم،
هر کجا پدیده تک جنسیتی حاکم باشد همین بلا نازل خواهد شد. این هم بلاست دیگه. مثلا فکر کرده اید حتما خدا زلزله می فرسته یا رعد و برق یا طوفان از نوع فیزیکی؟ اینها هم از همان نوع است اما فیزیکی نیست. ما بلا بر سر خودمان نازل کرده ایم و پررو هم هستیم و حاضر به تصحیح اشتباه خود نیستیم.
فقر ستون فقرات جامعه ایرانی را خرد کرده است
وقتی فقر در تو نفوذ کند بی حوصله میشوی
وقتی بی حوصله شوی پرخاشگر میشوی و نیاز داری در جایی خودت را تخلیه کنی
اگر این هیجانات بنحو صحیح و آزاد تخلیه نشود به عقده های روانی تبدیل میشود
علاوه بر فقر جامعه ایرانی بواسطه قوانین من درآوردی و اعمال سلیقه های شخصی در یک غل و زنجیر نامرئی قرار گرفته که نمیتواند عقده هایی را که در جهت عدم تخلیه هیجاناتش ایجاد شده تخلیه کند و این باعث تلانبار شدن اینها شده و در جایی مثل فضای مجازی و یا خوشحالیهای بعد از بازیهای ایران و حریفان و یا مسافرتهای عجیب و غریب با دو روز تعطیلی به شمال و ..... خودرا نشان بدهد.
امیرالمومنین فرموده اند فقر از هر دری وارد شود ایمان از در دیگر خارج میشود.فقر اخلاق، ایمان، علم، سلامتی، هنر، غیرت و هر خصلت مثبتی را که در فرد وجود دارد از بین میبرد و او را تبدیل به حیوانی درنده و هوشمند میکند که قادر است هر عمل زشتی را مرتکب شود.
آثار فقر در صورتیکه ماندگار شود بسیار عمیق است و ممکنست نسلها باقی بماند.
اینها را برای مسئولینی نوشتم که معتقد بودند تحریمها برایمان نعمت است. بنده بجز فقر چیزی از این نعمت ندیدم امیدوارم فکری به حال ملت بکنند والا این تازه جای خوبی است که در آن قرار داریم و ممکنست چند سال دیگر آرزوی امروزمان را داشته باشیم.
همش بی برو و برگرد ، تقصیر مسوولینه .. والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
در جواب اونایی که به این کامنت منفی میدن :

النّاسُ بِاُمَرائِهِمْ اَشْبَهُ مِنْهُمْ بِآبائِهِمْ

(مردم، به دولتمردان خود شبيه ترند تا به پدرانشان)

[تحف العقول، ص۲۰۸]
پاسخ رو باید در حدیث زیبای امام على عليه السلام جستجو کرد که فرمود:

النّاسُ بِاُمَرائِهِمْ اَشْبَهُ مِنْهُمْ بِآبائِهِمْ

(مردم، به دولتمردان خود شبيه ترند تا به پدرانشان)

[تحف العقول، ص۲۰۸]
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
دمت گرم فوق العاده بود حدیثت.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
سلام
باور کن تا مطلبو خوندم و چند تا از نظرهارو، گفتم بزار همین حدیث امیرالمومنین رو از نهج البلاغه بنویسم که دیدم شما نوشتید.
بی فرهنگی مفرط، بیکاری، نداشتن تفریح. وقتی نمیدونی وقت با ارزشت را چطور بگذرونی، اینطور هدرش میدی. اضافه کنید به همه ی این مسائل، اوضاع مملکت را! وقتی طرف میلیاردها تومان دزدیده و کاری به کارشان ندارند، فکر می کنی حالا به خاطر چهار تا فحش تو دنیای مجازی اصلا پیگیری میشه؟ وقتی احساس امنیت کنی که هر کار غلط و نادرستت، در کوتاه مدت، عواقب شخصی ندارد آنوقت بی گدار به آب میزنی!
فقر فرهنگی....
عقده ها و حقارت درونی افراد
ادم اگه از درون ازاده باشه هیچوقت اینکارو نمیکنه
به خاطر اینکه فضای مجازی باعث شده، کسانی که درون گرا بودند و گوشه گیر بودند، و قبلا جرات ابراز وجود نداشتند راحت تر می تونند عقده های خودشان را خالی کنند. لطفا یک سمپل بگیرید از کسانی که دارند این کار و انجام می دهند ببینید عملکرد اجتماعی اینها به چه صورته!!
وقتی مدارس ما همش توهین و خفت بود خروجی می خواد چه شود !
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
معلم های ما خیلی بد دهن بودن رو همه بچه ها دیدم تاثیرشو
وسط اون هیاهو سوال یکی از کاربرا : " یارانه نریختن بچه ها ؟ "
علل پرخاشگري ايرانيان در فضاي مجازي همون علل پرخاشگري ايرانيان در فضاي واقعي است !
دفاع از مظلوم در مقابل ظالم بعد از این 40 سال فرهنگ مردم ایران شده.
عقب ماندگی شدید فرهنگی و دور بودن از فضای روز دنیا علت اصلی اینچنین رخدادهایی است. وقتی کشوری سالها ایزوله باشد و با دنیا و فرهنگ آن در ارتباط نباشد نتیجه همین است.
به نظرم ایرانی ها علاقه دارند با جهان تعامل برقرار کنند، وقتی یک توریست خارجی می بینند شده به زور با زبان حداقلی باهاش حرف می زنند. به زبان ساده ما ایرانی ها عقده خارج داریم تا این حد که ذوق می کنیم توی یک فضای عمومی مجازی دیده بشیم. اصلا خارج خیلی پدیده مهمیه اما راهش رو بلد نیستیم مثل بچه ای که هنوز زبون باز نکرده و فقط با دستش به هرچیزی ضربه می زنه چون خوشش میاد
دوم اینکه عاشق نوشتن همه جا هستیم فرقی نداره در توالت عموم یا بنای تاریخی چندهزار ساله یا پیج اینستاگرام یک سبلریتی خارجی
به نظر من عمده این افراد جوانان بین 12 سال تا 25 سال هستن و حتی وقتی تو جامعه غیر مجازی هم با این افراد برخوردی داشته باشین متوجه همین فرهنگ می شین که شاید بخاطر مشکلات اجتماعی فرهنگی و هویتی این گروه میشه به نظرم
ولی هرچی که باشه مقصر سیستم آموزشی نا کارآمد و رسانه های ضعیف و خارج از بطن اصلی جامعه و عوض شدن جای ارزش و ضد ارزش هاست که با رفتار غلط نخبگان علمی سیاسی و اقتصادی توی جامعه نهادینه شده
فقدان امكان اعتراض فيزيكي و عدم فرهنگ سازي براي فضاي مجازي و بالاخره احساساتي بودن بيش از حد ما ايراني ها و عقل گريزي.
خوب این افرادی که جوانان ایرانی به انها حمله می کنند خیلی بی ادب و بی تربیت هستند جوانان ما هم فقط به وظیفه خود عمل می کنند
خیلی جالبه... به علتش می دونین چیه؟ اینه که وقتی مثلا به صفحه مهدی طارمی هجوم بردن فحش کاری کردن همه تون سکوت کردین... اما همین که به صفحه پایت حمله کردن شروع به تنبیه کردین... رفتار دو گانه شما به مردم یاد می ده سلیقه ای عمل کنن... به هرکی دلشون می خواد فحش بدن به هرکی دلشون نخواد فحش ندن... همونجور که شما هم در متنبه سازی افراد سلیقه ای عمل می کنین...
دلیل دیگه اش هم فرهنگیه... فحش دادن بخشی از فرهنگ ایرانیه... چه دلتون بخواد چه نخواد... ادب رو باید از کودکی به افراد یاد داد که شاید اونقدر این کار جدی گرفته نمی شه
استکبار
دیوید یو اس آآآآآ
وقتي دولتمردان به همه دنيا پرخاش مي كنند و خود را همه جاي دنيا صاحب حق مي دانند اوضاع بقيه بهتر از اين نميشه.
همه پرخاش می کنند
طرف همین که یک جای بلندی دید
می رود می ایستد خدا را بنده نیست
علت اینه که اخلاق عملی برامون ناملموسه
و اخلاق در کشور ما بیشتر تعارفه. و اصلا جدی گرفته نمیشه
و در نهایت دلیلش اینه که انسان اخلاق مدار و بزرگ کمتر پیدا میشه تا عوام الگو برداری کنن
«متاسفم که بزرگ‌ترین تفریح ایرانیان، توهین به دیگران است!»...........اين جمله زايتسفه كه براي بازي خوب در برابر ايران بدترين ناسزاها به خودش و مادرش و خواهرش گفتيم......واقعا ديگه نبايد گله كنيم كه چرا ميريم كشور ديگه به ما توهين ميكنن....
والا من که اینستا مینستا ندارم اما قدیما یه جایی خوندم سازمان مجاهدین یه گردان داره برای فعالیت توی فضای مجازی ، مثلا هرکدوم چندین اکانت درست کرده که شایعه و حرفاشونو به این شکل به تعداد بالا برسونن
حالا آیا فکر نمیکنید قسمت اعظمش از طرف این گروهک باشه برای بد نام کردن ایرانیا؟
من نمیخام تهمت بزنما اما ایده ای برای تحقیقه
از این موجودات کثیف همچین کاری بعید نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
این کامنت جز بزرگ کردن این سازمان نیست. یعنی این سازمان این قدر قدرتمنده که هزاران اکانت درست کنه و .....؟
زنده باد کارلوس کیروش
دوس دارم
دووووووووس دارم ... پرخاش کنم.
پرخاش می کنم.
پس هستم...........................
پرخاش می کنم
تا چشمت در بیاد
به خاطر فشارهای روانی ناشی از تبعیض در جامعه ایران است.
و خدمت تمام هموطنان عزیزم. اندکی تاَمل .
تصور کنید فضای مجازی ناگهان تبدیل به فضای واقعی شود. اکثر کسانی که کامنت ها بی ادبی کردند شرمنده و خجالت زده میشوند. این مورد از ترس ناشی میشود. اگر شناخته شوی کمتر توهین میکنی. تا در اتاقک اتومبیل هستی ( به معنی عام) خود را مصون میبینی و به زمین و زمان ناسزا میگویی. اگر طرف مقابل و شما از ماشین پیاده شوید و از روبرو گفتگو کنید آرام تر میشوید. همینطور است که افراد پشت تلفن راحت تر گستاخ میشوند تا رو در رو. وقتی مقابل فردی قرار میگیری که کدورتی از او داری. غلظت خشم به شدت کاهش پیدا میکند. اگر دو دقیقه با کسی که در فضای مجازی به او فحش میدهیم همکلام شویم. شاید به راحتی بتوانیم با او دوست شویم.
جامعه ای که بی ارزش ترینش معلمه,بیشترازاین توقعی نیست
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۳
ایشون پیداس خودش معلمه

یکی دیگه از اخلاقای بدمون اینه که خدمون رو از همه مظلوم تر میدونیم
این اتفاق فقط تو فضای مجازی نمیوففته...
یه نگاهی به رانندگی هامون بکنیم، یا به تعداد پرونده هایی که در دادگاه و پزشکی قانونی به خاطر دعوا و درگیری تشکیل میشه رو توجه کنید، اون وقت متوجه میشیم که این پرخاش مختص فضای مجازی نیست...
دلیلش رو نمیدونم ولی نوع دعوا کردن دو تا غربی رو با دعواهای خودمون مقایسه کنیم ( منظورم طبقه متوسطه) بدون اینکه همدیگر رو لمس کنن، می ایستن جلوی هم و فقط سر هم فریاد میزنن، ولی اینجا تا طرف رو خونیین و مالین نکنیم ولش نمیکنیم...حالا تو فضای مجازی چون دستمون به طرف نمیرسه، فقط بهش فحش میدیم.
به نظر من داشتن آزادی عمل و نداشتن ترس از صاحب صفحه، پلیس خارج از کشور و داخل کشور باعث میشه عده ای بی فرهنگ که دور و بر خودمون هم هستند راحت دست به این کارها بزنند
این افراد چطور به صفحه های داخلی رجل سیاسی حمله نمی کنند با اینکه بهونه هم کم ندارند و اتفاقا بعضی وقتها حقی هم ازشون ضایع شده؟ چون از پیگیری و پلیس می ترسن
اما مثلا فحش به مسی رو کی می خواد پیگیری کنه؟
عقده هایی که با بردن آبروی ملت ایران باز میشن و هیچ درمانی هم گویا نداره
اول از همه یادمون باشه که مردم مردم که میگن خود ماییم. تمام این مشکلات از تک تک ما نشئت میگیره. از ماست که بر ماست.
به نظر بنده حقیر ما جامعه افراط و تفریطی هستیم؛ همیشه یا از این ور پشت بوم میفتیم یا از اون طرف.
یه جاهایی حلال خدا رو حروم میکنیم به خودمون؛ یه جاهایی حروم رو حلال میدونیم برا خودمون.
ضمنا اگر این همه که به یک ذره موی خانمها گیر میدادیم، یا به آستین کوتاهشون، و کلاً رفتارهای اینچنینی؛ به جاش به مردممون شخصیت میدادیم اینجوری نمیشد.
شخصیتهایی مثل آقایان طالقانی، مطهری و بهشتی دیدگاههای واقع بینانه ای به جامعه داشتن که کمتر بهشون توجه میشه...
به نظر من همیشه اولین قدم در حل یک مشکل اینه که قبول کنیم مشکلی وجود داره. تا ابد هم صورت مسئله رو پاک کنیم اوضاع بدتر و بدتر میشه...
یه دلیل ساده..... نداشتن فرهنگ ازادی و بدنبال جایی بودن برای فریاد زدن....
همش عجیب و غریبه .یک شرکت از این کشور 60 میلیون دلار اسیب میبینه همه خوشحالند برید سایت هایی که خبر اتش سوزی را با بازخورد خوانندگان گذاشتند نگاه کنید. صنایع این مملکت داره نیست و نابود میشه همه عروسیشونه واقعا چرا این طور ی شدیم. دوست دارم بدونم اینهمه مشکل از کجاست
این نوک کوه یخه که همین رو هم چشماتون نمیبینه یا نمیخواین ببینین و به پر کردن جیب خودتون مشغولید غافل از اینکه خشک و تر با هم خواهند سوخت.
عقب ماندگي فرهنگي تربيتي .
همه ما همه چیز را میدانیم مشکلات را میدانیم راه حل ها را میدانیم ولی هیچکدام اقدامی عملی برای رفع مشکلات یا نمی توانیم بکنیم ویا اگر هم بتوانیم از انجام ان خودداری می کنیم ویا انجام آن را به بعد و یا دیگران موکول میکنیم خود ما هم که دم از فرهنگ مثلا رانندگی می زنیم اگر پشت رل ماشن مدل بالایی بشینیم کمتر خدا را بندگی میکنیم اگه غیر این است بسم الله کمپینی تشکیل بدهیم جهت مبارزه با بد فرهنگی و یا بقول همگیمان تا دیرتر نشده به داد فرهنگ اصیل و پر مایه خودمان برسیم و اول هم از خودمان شروع کنیم و کمتر شعار بدهیم.
کلا پرخاشگری نشانه نا آگاهی و عدم تسلط بر موضوع و نداشتن جواب منطقی است .
تابناک جان اگر واقعا دنبال حقیقتی که نیستی!اینها حقیقت پرخاشگریه
اول باید پرسید این پرخاشگری و این حجم ازش از کجا میاد و دلیلش چیه؟چرا مردم اینقدر تو دلشون پر از نفرت و رنج شده؟چرا تا جایی رو که میشه براحتی ابراز نظر کرد حمله میکنند؟فشار مالی..برخورد نکردن با مفاسد اقتصادی کلان و رشد روز افزون بی عدالتی اجتماعی اقتصادی...رشد نفرت پراکنی در رسانه دولتی ایران و طبقه بندی های اجتماع به پایین دستی و بالا دستی و نبود تریبونی برای تخلیه مردم....همه اینها باعث رشد عقده میشه و باید در جایی تخلیه بشه و چون رسانه های مجازی این فرصت مجانی رو در اختیار میذارن بشدت ازش استفاده میکنن...خود تو تابناک جان چرا اون خبرهایی که دلبخواهت هست رو نظرات انتشار میدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این یه پدیده اجتماعی است که تفسیری ساده دارد
۱-جوگیری ۲- تمایل به دیده شدن
عدم فرهنگ سازي
وقتي اتومبيل براي اولين بار وارد ايران شد آِا واسش فرهنگ سازي كردن؟ خير
از همون روز اول تا الان و تا ابد فرهنگ رانندگي ما تغييري نكرده و نخواهد كرد تا زماني كه فرهنگ استفاده اش را درست نهاديه كنن
همينطور درباره موبايل يه زماني خود شركت مخابرات اعلام كرد بالاي 90 درصد پيامك هاي ارسال شده داراي محتواي لطيفه و جوك مي باشد. قبل از ورود موبايل آيا فرهنگ استفاده اش را جا انداختن؟ خير
اينترنت و فضاي مجازي چي؟ فرهنگ استفاده اش را كسي بهمون ياد داده؟
به نظر بنده باید قبول کنیم که علیرغم تمدن 3500 ساله (و حتی به نقلی 7000 ساله) در بسیاری از موارد فرهنگ خوبی نداریم.
و این جای افسوس بسیاری داره.
ملت هایی با عمر 300 ساله اومدن و چه خوب کار کردن....
خلاصه این که عزیزان ما ایرانی ها در بسیاری از موارد فرهنگ نداریممممم
(اگه می گی نه لطفا جوابم این سوالمو بده:
بیرون می ری حالت خوب می شه یا بد؟ تو خیابون، وقت رانندگی، تو همسایگی، تو جشن ها و عزاها، تو مهمونییا و مراسم، خلاصه تو هزارتا چیز دیگه..... حالت چطور می شه؟؟؟)

عزیزان تو تربیت بچه هامون خیلی دقت کنیم...
بی فرهنگی همین ...
هیچ دلیل خاصی نداره.
عدم دسترسی مخاطب به گوینده و عدم اطلاع از استفاده صحیح از ابزار ها ی مجازی دلیل اصلی رفتار نامتعارف این گروه از کاربران می باشد.
طبق معمول نظرات رو سانسور شد و با جهت دهی منتشر میکنید
ملتی که نتونه تو سرزمین خودش ابراز وجود کنه معلومه تمام بغض خفه شده خودش رو تو همچین فضا هایی خالی میکنه
من فقط موندم شما با چه رویی همچین سوالاتی رو مطرح میکنید وقتی خودتون از مقصرین این وضعیت هستین و مطمئنن هیچ دلسوزی هم بین شما نیست و فقط منفعت طلبید
این رو هم ننوشتم که چاپ کنید نوشتم که اگر دارید با دروغاتون سر خودتون هم شیره میمالید و برای خودتون ژست دلسوز رو میگیرید بدونید که ما میفهمیم
ما نیاز داریم که به مردم نشون بدیم فرهنگ یعنی اینکه با خودمون و جامعه صادق باشیم ما ایرانی ها بسیار تیز هوش هستیم بخاطر تیز هوشی کمتر در قالب قانون محدود میشویم. همیشه راه کوتاه را برمیگزینیم به امید روزی که هر ایرانی نماد قدرت و اخلاق ایرانی باشد
من فکر میکنم علاوه بر اینکه این گروه افراد مهاجم که اکثرا کمتر از 25 سال سن دارند ایستاگرام یا نرم افزارهایی از این دست را فرصتی مناسب جهت ابراز وجود میبینند. یعنی تصور میکنند که مهم شده اند. دیگران کامنت های آنها را می خواند. این ریشه در گذشته این افراد دارد که هیچ گاه نتوانسته اند ابراز وجود کنند. کسانیکه میتوانستند با ورود به عرصه هایی که توانایی ابراز وجود داشتند خودی نشان دهند. از جمله ورزش سینما ، فرهنگ رسانه ، یا مواردی از این دست. متاسفانه در جامعه ما جوانان به سمت مکانهایی که می توانند از آنجا پله های ترقی را طی کنند هدایت نمی شوند. پاتوق همه جوانان شده کافه های عرضه قلیان میوه ای.. خوب این جور مکان ها آلوده اند. و بعضا جرم هایی هم در این مکان ها اتفاق می افته.. نا گفته نماند صدا و سیما و کانال های پر طرفدار تلگرامی هم خیلی موثره.. چرا باید فردوسی پور وسط بازی از مردم درخواست بکنه نرن پروفایل این بازیکن .. این باعث شد افراد مهاجم بیشتر و بیشتر بشن. یا اینکه کانال های تلگرامی هم زود این قضایا رو منعکس می کنند. باید سیاست برخورد با این مسائل مثل برخورد با جیمی جامپ ها باشه
ببینید این که بگیم این ها محدود اند بیشتر خود گول زنی است
فریاد های فروخورده که ناشی از نبود فضای آزاد و امکان تخلیه سرخوردگیها و نابسامانیهای اجتماعی است
در سالهاي اخير فرهنگ ما ايراني ها به شدت تنزل كرده و نتيجه ان حماقت و خودشيفتگي از روي كج فهمي است علل فراگيري بي فرهنگي شايد بدين قرار باشد

پايين رفتن اموزش و تربيت در خانواده

نبود اموزش فرهنگي و تحريك غرور ملي در درسهاي تاريخ كودكان و نوجوانان

فقدان اموزشهاي فرهنگي در صدا و سيما و عدم وجود تماشاچي
کاملاً موافقم. بهتره دولتمردان از فردا هم از مردم خواهش کنن که هم مودب باشن و هم هم آموزش بدن. صدا سیما هم بهتره جای مسابقه پیامکی و اس ام اس بده بی ام و ببرو ... کلوپ هوادارا و .. تبلیغ مزخرفات به مردم آموزش اساسی بده.
همه مقصریم حتی شما دوست عزیز
تو رو خدا به اطرافتون نگاه کنید ببنید بودجه مملکت داره صرف چه چیزایی میشه ،وقتی فرهنگ آخرین دغدغه مملکتداران باشه و تازه برداشت اونها از فرهنگ 180 درجه با برداشت متفکرین جامعه تفاوت داشته باشه از این بیشتر انتظار نمیره
متاسفانه سقوط فرهنگی و بی اخلاقی در جامعه بیداد میکند سر خود رو زیر برف نکنیم و نگوییم عده کمی از افرادند. دروغ و تهمت و غیبت و مال ناحق را خوردند هر روزه و همه جا دیده میشود زشتی دروغ و غیبت و تهمت از بین رفته است
به نظر من فحاشی در فضای مجازی دلایل محتلفی داره:
1- فحش دادن و فحش شنیدن در لایه های زیرین جامعه یک مسئله بسیار رایج هست در حالیکه در لایه های بالایی و رسمی مخفی نگه داشته میشه. یعنی از نظر ما یکی از طبیعی ترین راههای تخلیه خشم و عصبانیت فحاشی است
2- جمعیت زیادی( دانش آموزان و دانشجویانی- که دیگه درس خوندن را وظیفه خودشون نمی دونن)- فارغ التحصیلانی که بیکار هستند (از سه میلیون تا شش میلیون تخمین زده میشن)- که وقت آزاد زیادی دارند که با این وقت نمی توانند کار مفیدی بکنند و دایم در شبکه های اجتماعی به دنبال سرگرمی هستند.
3- عدم جامعه پذیر شدن این افراد جهت کنترل خشم و راههای مقابله با پدیده های مختلفی که ممکن است منجر به خشم شوند
4-عدم سلامت روانی و تعادل روانی در تعدادی از این افراد
5-تعدادی از این افراد به محظ اینکه می شنوند حمله به صفحات اجتماعی یه شخص خاص خبرساز شده تا جایی که روزنامه های مهم آمریکایی و انگلیسی و ... از این مسئله گزارش تهیه می کنند احساس میکنند که با این کار دیده شدند. یعنی یک مسئله مربوط به بحران هویتی در طبقاتی از جامعه موج می زند. یعنی ممکنه افرادی وجود داشته باشند که می خوان به خودشون و جامعه اشون ثابت کنند که می توانند کارهایی انجام بدهند.
6- بعضی افراد به دلایل روانشاسانه ممکن است از انجام اعمالی ضد عرف و هنجارهای جامعه لذت میبرند.
7- این مسئله در ابعاد بزرگتر ممکن است نشانه ای از اعتراض به سیتمها ، الگوها و هنجارهای جامعه ای باشد که افراد نمی توانند به این راحتی اعتراضهای خود را به صورت نرم بیان کنند و به این شکل از اعتراضها رو می آوردند. این مسئله می تواند به اشکال دیگری هم نمود پیدا کند از جمله ایجاد تغییرات شدید در امور شخصی مثلا نوع پوشش نوع اصلاح موی سر و نوع ارتباط برقرار کردن در جامعه باشد.
8- این مسئله در شبکه های اجتماعی که تشخص هویت اصلی دارنده اکانت بسیار سخت است بیشتر نمود پیدا می کند. اگر افراد در معرض تشخیص هویت قرار داشته باشند - در جوامعی که اختلاف زیادی بین رفتارهای فردی و اجتماعی بین لایه های مختلف جامعه وجود دارد- این رفتار کاهش پیدا می کند. اگه دقیقا و دقیقا و دقیقا هر فرد با روشهای مختلف از جمله ایمیل و ...بوک و تویئتر و موبایل و فقط بتواند یک اکانت داشته باشد این مسئله به مراتب نمود کمتری پیدا خواهد کرد.
چرا همین ادم ها در جوامع دیگر از بهترین شهروندهای ان کشور برتر و بهتر هستند
احتمالا طرفداران استقلال در حمایت از کی روش این کار را کرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
خخخخخخخخخخخخ
متاسفانه ايران امروز به دليل رخداد هاي اجتمائي غير متعارف نظير(بد اخلاقي هاي گفتاري و رفتاري در سطوح بالا/عدم شفافيت و صداقت در كردار و همچنين پنهان كردن حقيقت پشت اظهارات عوام پسندانه از سويي و فساد ها و اختلافات طبقاطي ملموس و...) از سويي ديگر باعث ايجاد سر خوردگي هاي اجتمائي در لايه هاي مختلف جامعه شده كه تمامي عزيزان نيز در كامنتهاي خود بدرستي بدان اشاره كردند.
عدم آموزش در مورد فضای مجازی
این سوال شما باید شهرداری تهران بصورت بیلبورد از شهروندان بپرسد؟
این یک چشمه کوچیک بود
بی حیایی و بی ادبی
بعد از انقلاب به دلیل مشکلات عمده ای که گریبان گیر کشور شد مثل جنگ و تحریم و حال هم علاوه بر تحریم درگیری غیر مستقیم با تکفیریها دولتها کمترین سرمایه گذاری رو در بخش فرهنگ عمومی انجام دادن که این موضوع خودش رو به شکل ناهنجاریهای مختلف و البته گاهی عجیب نشون میده
به نظر بنده این فرهنگ غالب مملکت ماست. علت آن هم حیف و میل شدن بودجه فرهنگی این مملکت برای عده ای ویژه خوار و فقر اقتصادی جامعه است.
دلایل زیادی برای این امر وچود دارد :
- اولا آنکه این مسئله فقط در فضای مجازی بروز نمیکند ، در رفتارهای اجتماعی ما هم به خوبی دیده می شود . ما ملتی شده ایم که هر کدام همه چیز را برای خود میخواهیم و خود را بر حق تر از همه میدانیم

- وقتی ملتی به علت گرفتاری های بعدی ، نتواند خواسته ها و نیازهای خود را بیان کند

- وقتی شادی (منظورم شادی های معمولی است) جرم باشد و جوان مملکت نتواند شادی کند دنبال جایی میگردد
موقعی که ملتی سالانه14میلیون پرونده قضایی دارد چه انتظاری از انها هست؟
برای اینکه یک مشت ( که خیلی هم تعدادشون زیاده و اصلا در اقلیت نیستند) روانیه عقده ای هستند. جالبه پای صحبتهای اکثرشون هم بشینی از اوضاع مملکت ناراضیند.
علت اصلی بی کفایتی مسئولین در ایجاد سرگرمی های جذاب برای نسل جدید و همچنین مشکل اشتغال جوانان است. همه این رفتار ها ناشی از بیکاری و بی هدفی است. به جای اینکه مشغول کارهای مفید باشند دائما به دنبال سوژه ای برای تخلیه انرژی هستند.
با سلام خدمت سایت وزین تابناک
بنده این مطلب را خطاب به ادمینهای محترم شما میگذارم اگر صلاح دیدید منتشر کنید
وجاهت یک رسانه معتبر علاوه بر انعکاس صحیح و سریع اخبار پاکیزه بودن و اراسته به ادب بودن است . انتقاد از هر سیستمی اگر به قصد تصحیح و نه تخریب باشد ضرورتا به بهبود ان منجر میشود آیا نظراتی که مردم میدهند همه انتقاد است یا برخی از آنها فحش و ناسزا ورکیک؟
آیا ادمینهای شما توان تمیز انتقاد از فحش را ندارند یا در جو نظرات مردمی خود شان محو میشوند وبه خود اجازه میدهند هر نظری را چاپ کنند
بنده به عنوان یک پزشک 45 ساله متخصص که خود متولد یک شهر بزرگ هستم و 16 سال از عمرم را در مناطق محروم گذرنده ام وحداقل 80 درصد بیمارانم راضیند چه گناهی دارم که هدف دشنام دسته جمعی یک عده به خاطر اشتباه فرضی یا قطعی یک همکار در تهران قرار بگیرم
ادمین عزیز چطور به خودت اجازه میدی که الفاظ رکیک را که به یک جامعه نثار میشود اجازه انتشار دهی
البته سایر موارد نیز همانگونه است لطفا سلامت و پاکیزگی سایت وزین خودتان را با حذف دشنامها و عقده گشایی ها وچاپ انتقادات سالم و خیرخواهانه حفظ کنید
با تشکر
من زمانی‌ که لندن شروع به درس خوندن کردم متوجه دو تا درسِ جالب شدم که اجباریه و تمام رشته‌ها باید بگذرونن. اکثر ما ایرانیها هم خیلی‌ ضعف هستیم توش. دقیقا هم همین نکته رو یاد میده و از سنین پائین تو مدرسها‌ها یاد میگیرن.

آرarguments terminology premises
کcritical thinking

اینکه چجوری باید بحث کرد. و مهم تراز همه اینکه غلطه مطلق یا درسته مطلق وجود نداره و هر طرفی‌ نکته مثبت و منفی‌ داره.
بقول فرويد بخاطر عقده هاي سركوب شده جنسي
همشون ریالین .کدوم بارسایی به مسی فوش میده یا کدوم بارسایی از رونالدو خوشش میاد.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
داداش ادم بی تربیت همه جا هست،
مهدی53
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
بی تربیت همه جا هست ولی بی تربیتی همه جا نمایان نیست مثل اینجا
متاسفانه در فضای حقیقی هم همینگونه است .
سقوط فرهنگی
چندگانگی هویتی( ماندن در دوگانگی فرهنگ ایرانی- اسلامی و سایر فرهنگ های ترزیقی رسانه ای!!)
بیکاری جوانان
مشکلات معیشتی
شعارهای توخالی
کاهش ازدواج
افزایش طلاق
علتش به نظر من نوعی لمپنیسم وحشتناک در بین جوانان است
اینقدر مردم به صورت عادی حرفاشون رو زدن و خریداری نداشت که عادت کردن با فحش و ناسزا تا حدودی به جواب برسن. حالا این شده فرهنگ ما.
ریشه‌ی سیاست خارجه‌ی مداخله‌جویانه‌ی ایران اینجا مشخص می‌گردد.
موضوع هتاکی در فضای مجازی، ریشه در عدم یادگیری در کنترل هیجانات زودگذر می باشد
ناکارامدی آموزش پرورش و صدا سیما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
والبته پدر و مادر
هزاران دلیل وجود داره و یکی از اونا زندگی در خلا بی قانونی استرس ایجاد میکنه.وقتی در فضای حقیقی با هر نوع فکر بغیر از یک فکر خاص برخورد میشه ، وقتی یکی میگه من نسبت به یک فکر حساسم و بقیه مجبورند لال بشند ، یکی از عوارضش بی اخلاقیه . جرات داری پخشش کن
95 درصد از مردم جامعه از اصطلاحات جنسی در مکالمات روزمره استفاده میکنند.
علت هاي بسياري دارد:
1- اينكه فحش دادن تو فضاي مجازي هزينه اي ندارد.
2- سقوط اخلاق در جامعه
3- نهادينه شدن رفتارهاي خشونت آميز توسط برخي ارگان ها و مراكز دولتي و ...
فحش دادن جز اخلاق مردم ایرانه
تربیت خانواده وآموزش درمدارس ازمهمترین دلایل است
سلام، مشکل از تربیت ناسالم خانواده هاست،
ملت ما 2500سال پیش خیلی با فرهنگ تر از الان بودن، تو رو خدا دور و ورمون رو نگاه کنیم الان همه ی کشور فرهنگشون متناسب با زمان میره بالا مشتق نمودار بی فرهنگی ما داره به منفی بینهایت میل میکنه.
بیشتر بخاطر بیکاریه
امیدوارم تو وجودمون نسوخ نکنه!
این اتفاق آینه ای از وضع جامعست
این اتفاق آینه ای از وضع جامعست , خیابان , پادگان تو دعوا به دلیل اعصاب ضعیف و نبود جو شاد در جامعه سریع افراد رو میارن به فحاشی برای خالی کردن خودشون. به نوعی عادت کردن با هر اتفاقی شروع به فحاشی کنند. بچه و پیر هم نمیشناسه این فرهنگ غالب شده وقتی حقوق مردم همه جا ضایع بشه به این طریق خودشو نشون میده.حتی انتقاد به این افراد با فحاشیه کافیه به نظرات کمی دقت کنید خیلی راحت به خودمون اجازه میدیم به همه توهین کنیم
پزشکان پول پرست غاتل بی مسعولیت !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
غاتل؟
/:
مسعولیت؟
/:
عقده کوچک بودن.ببینید غیر از ما چه کشور دیگری ؟
به نظزم بیشتر از اون که یک عمل باشه یک عکس العمل و عامل اصلیش و هم جای دیگه ای باید پیدا کرد. و البته این دوستان همه یک جور نیستن. یک عده طرفدار بدون منطق یک فردی اند که فکر می کنن به اون توهین شده مثل رونالدو مسییا پاشایی یک دسته افرادی که فکر می کنن دارن کار طنزی انجام می دن و بهاین که کاترشون چه اثرات منفی داره فکر نمی کنن. هر کدوم از دسته ها رو باید جدا گونه بررسی کرد
این کار هماهنگ شده پانترکها برای تخریب و نابودی
فرهنگ ایرانیان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
متاسفم با این نظر دادنت. مثل اینکه شما از مریخ تشریف اوردین و مردم خود را نمی شماسید؟ و متاسفم برای تابناک که با وجود اینکه اغلب نظرات را پخش نمی کنه ولی نظرات مزخرف شما را تایید کرده
مردم طوری بار آمده اند که فکر می کنتد در برابر هرچه در خارج ازکشور اتفاق می افتد باید حضور داشته باشند از دفاع از ملت های مظلوم تا رونالدو و ..
از کوزه همان تراود که در اوست!
از نظر هم خودمون و هم خانواده مقصریم، شرط میبندم همه ی دوستانی که کامنت گذاشتن هم تو زندگی روزمره شون حداقل روزی یک بار یه حرف بدی میزنن، بچه جلو باباش فحش میده باباش میخنده، یارو جلو بچش داره با تلفن صحبت میکنه فحش خواهر و مادرشو بعد قطع کردن تلفن میده، با دوستمون صحبت میکنیم وسط حرفامون 3 فحش چاشنیش میکنیم. من خودم بعضی وقت ها با دوستام که حرف میزنم وسط حرفام فحش هست.
بیاین از همین الان بدون چرا و از فردا و از این حرفا سعی کنیم از همین الان فحش ندیم و اگه دادیم برای خودمون تنبیه در نظر بگیریم.منم اینکار رو میکنم.
باور کنین عملیه.
#adab
بزارید مردم راحت باشن دلخوشیشون همین فحش دادناس . اینا نباشه چه کنن ؟
سلام تابناک عزیز
زمانی میتوانیم حرفی برای گفتن در جهان داشته باشیم که به معلم ها ارزش(مادی و معنوی) بدهیم ، یکی از زیر بنای ساخت کشور آموزش است.کشور بعد از نان محتاج آموزش است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
بسته معلم جان.باورکن حقوقت صدبرابر منه کارگره
مهدی53
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
ناشناس کارگر عزیز فیش حقوقی ات را نشان بده نه اصلا عوض کن با یه معلم ....

ببینم میتونی سر کلاس بچه خودتو تحمل نی ... بقیه بچه ها پیشکش
دلیلش برمیگرده به فرهنگ و تمدن
با سلام به نظر میرسد ریشه وجود چنین ناهنجاری های اجتماعی کیفیت آموزش در دوره ابتدائی و بعضا تبلیغ و اجرای غیر صحیح آموزه های دینی می باشد
نتیجه آموزشهای معلمین پرورشی هستند
سلام تابی جون شما هر از گاهی در موضوعات مختلف به نظرات مردم رجوع و درباره آن موضوع نظر خوانندگان را جویا می شوید چه خوب است این کار هدفمند بوده و جمع بندی موضوعات انجام و اهم مطالب به خوانندگان و مسئولین ذیربط ارائه گردد
متاسفانه بسیاری از نوجوانان و جوانان ما آنقدر غرق یک بازیکن می شوند و آن را الگوی خود می کنند ، تیپ و هیکل، مدل مو، گوشواره های در گوش، ابروهای گرفته، تکبر و غرور، ژست ها و مدهای او، می شود الگوی نوجوانان ما.
یکی از جوون ترین کشورای دنیا هستیم و در عین حال هیچ تفریح و سرگرمی تو کشورمون برای جوونا نداریم و ساده ترین تفریحات مردم دنیا واسه جوونای ما جرمه و عواقبش هم میشه تعطیلات و هجوم مردم به شمال یا تفریحات ساختگی مثل حمله به صفحه مجازی یکی و جک درست کردن و فحش دادن و ...
فقط میشه اظهار تاسف کرد. همین
بی ادبیم آقا. بی ادب. همین.
کافی هست در یک جمع ایرانی یک عقیده ی مخالف مطرح کنی. احساسات عمومی سریعا هم جهت خواهد شد و علیه اون شخصی که عقیده ی مخالف رو مطرح کرده کوبنده ترین رفتارها رو خواهند داشت. هیچ کسی حاضر نیست با عقل وارد مذاکره کنه بلکه فقط و مطلقا سطحی بینی و احساسی برخورد کردن. چاره هم فقط در اینه که نهاد هایی در کشور بعضی رفتارها رو ترویج نکنن.
تنها دلیل اصلی این است که نیمی از کاربران فضای مجازی را در ایران دهه ی هشتادیا تشکیل می دهند و نسلی که پایبند به هیچ اصول اخلاقی نیست . نسلی که بی هویت رشد کردند و از عالم و آدم طلب کارند.
قبول کنید بی فرهنگیم دیگه پیچیده ش نکنید قضیه رو. جهان سومی بودن همینه درمان هم نداره
با سلام و دعای خیر برای همه هموطنانم
چاره کار در تبلیغ و انجام و اجرای اسلام رحمانی هست
فقط به خاطر فشار ها و محدودیت های محیطی است.
اولا بیکار هستند میان تو فضای مجازی وقتدنلف میکنندو چند تا فحش هک میدن ، و عقدهدای شدن از بس تو زندگی ناامید و بی انگیزه بودند و هستند و کسی به حرف ها و درد دل ها و کمبود ها و نظرات آن توجه نمی کند ، اگر با زبان خوش مشکلات را حل کن ملت اینجوری عقده هاشونو سر ویزای دیگه خالی نمیکمم
وقتی سیستم گردانندگان فرهنگی ورسانه ای وصداوسیما فقط مردم را با انتخاب اخبار منفی به پرخاشگری وبیماری خودآزاری ودگرآزاری هدایت میکنند وهر لحظه در اخبار حتی برای نمونه یک خبر مثبت پخش نمیکنند و هرروز دشمن جدیدی برای مردم خلق میکنند انتظار نداشته باشید جوانان رفتار بهتری داشته باشند
تابی جان شما یک روز از صبح تا شب برنامه های تلویزیون به خصوص اخبار را ببین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
دنباله کامنت من چی شد؟ سانسور شده ؟ چه حرف زشت یا توهین آموزی توی این کامنت بود؟
عقده ای شدن
دلیل اصلیش بیکاری هست.
مردم رونالدو رو دوست دارند وقتی بی رحمانه زدنش و داور هم خطا نگرفت طرفدارای رونالدو ناراحت شدند این طبیعی است
حقارت درونی ایرنیان و بهم خوردن تعادل روانی جامعه و نبود ازادیهای اجتماعی نرمال تمام جوامع
در کدام دولت و جامعه کنسرت موسیقی اینگونه برگزار می شود؟
یا محدودیتهای پوشش یا هر چیز دیگر
این تعداد روانی دارند در کنار ما زندگی می کنند.
هر چه سریعتر اینترنت ایران باید به طور کامل قطع بشه و اینترانت ملی راه اندازی بشه . ما باید جلوی دسترسی مردممون به این ابزار رو بگیریم . ایران بزرگترین خطر برای بشریت و انسانیته . ایرانیا رو باید به غارها منتقل کرد . این مردم بربر توانایی درک تمدن و انسانیت رو ندارن و فقط به دنبال توحش و جفتک زدن هستن .
تو این کشور مشکل از برخورد ادم هاست . وقتی با احترام صحبت میکنی نمیزارن پای ادب میزارن پای ترس . تو با یکی با ادب صحبت کن ببین چطوری طرف فکر میکنه خیلی بزرگه و زورش زیاده .
چون که مردم از جنس تابناک هستن!
به دلیل بسته بودن فضای جامعه در همه ابعاد مردم فکر می کنن در فضای مجازی این آزادی رو دارن که هر کاری انجام بدن.مشکل حکومته نه مردم
وای اگر کریس رونالدو‌حکم جهادم دهد
تابی جان
مگه ایرانیها در فضای غیر مجازی یا همین فضای واقعی غیر پرخاشگرند ؟؟
چرا پيام منو منتشر نكرديد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تقصیر پزشکاس!!!
پس این همه نهاد و سازمانهای های فرهنگی طی این سی چهل سال گذشته چه کرده اند؟آیا نقش تربیت و آموزش در توسعه ی فرهنگی را فراموش کرده ایم؟ خدا میداند چقدر بودجه صرف همین فرهنگ شده اما در راستای تخریب بوده انگار.در جامعه ای که فساد بیداد می کند انتظار بیشتری از فضای مجازی آن نمیتوان داشت
ایرانی ها ظاهر با فرهنگ و با شعورن. یه چرخی تو شهر بزنی هم میبینی که در فضای واقعی هم پرخاشگردند.
ایرانی ها ظاهر با فرهنگ و با شعورن. یه چرخی تو شهر بزنی هم میبینی که در فضای واقعی هم پرخاشگردند.
بخاطر دوری از ادب اسلامی/
وقتی بی عدالتی هست و اختلاف طبقاتی وقتی عده ای بیت المال را چپاول میکنند و عده ای به دنبال یک تکه نان خشک در سر سطل زباله میگردند تازه فحش هم ندن تا دلشون خنک بشه من که دایم فحش میدم
ما در کشورمان کمبود نداریم بلکه زیاد بود داریم آنهم زیاد بود خشم که به اشکال مختلف بروز می کند درد بزرگی ست
درمان هم دارد ولی کو گوش شنوا؟!
قطعا این رفتار یه فرهنگ نیست؛ خیلی باشد، یه خرده فرهنگ جز است...
با عرض سلام
نسل جوان از حس نادیده گرفته شدن رنج میبره از حس رکود و بیهودگی جوانی که نتونه استعدادها و قابلیت های وجودیشو برای رشد در اجتماع به کار ببره و علاوه بر این صرفا به خاطر تیپ شخصیتی و ظاهر خاص مرتبط با این شخصیت دایما در مظان اتهام و سو ظن قرار بگیره و مثل یک موجود بیعقل که هر آن ممکنه موجب ایجاد آشوبی بشه باهاش رفتار بشه و گروههای فرهنگی و اجتماعی متناسب با روحیاتش در دنیای واقعی وجود نداشته باشه و کلا هیچ و پوچ به حساب بیاد در نهایت خشمشو به طور ناشناس در فضای مجازی رها میکنه میگه من این شدم که میبینید حاصل چنین رفتاری با من ایجاد چنین موجودیه. من خواستار ارزش و احترامم .
از نقش مخرب گزارشگر بازی یعنی آقای فردوسی پور که وسط بازی با تاکید چندباره بر این موضوع باعث اطلاع رسانی به افراد بیشتری شدند نباید غافل شد.
پاسخ ها
مهدی53
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
آره .... همه اون ها که کامنت دادند خیلی با فرهنگ هستند فردوسی پور اغفالشون کرد....
بسم الله الرحمن الرحیم
علت اون بی فرهنگ بار آورن فرزندان توسط والدین هست
وقتی پوالدین بی فرهنگ باشند فرزندان هم بی فرهنگ میشوند. تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل
وسلام
برای اینکه در مقدسترین اعتقاداتمون دشمن مال جان و ناموسش بر ما حلال هست و و قتی از کسی بدمون میاد اون رو در دسته شمنان و کافران طبقه بندی میکنیم
بی دینی وبی ادبی اصلی ترین عامله .شاید تعجب کنید دین ماگفته به دشمنت هم فحش وناسزانده چون روح خودت روخراب میکنی هم باعث توهین اوبه مقدسات خودت میشه .حالا این دشمن یک فوتبالیست پرتقالی باشه که هیچی ازاون به تونرسه وتوحتی ازهم وطناش بیشترکاسه داغترازآش باشی!!!
جوانان ایرانی به ستاره های فوتبال و بیش از همه به رونالدو علاقه دارند. در ایران که ما نه فوتبال داریم نه ستاره
من اگر بخوام با ادبيات اين افراد به تشريح اين موضوع بپردازم بايد بگم كه:
اينا گنده الكين و شاخِ مجازي!
كِسايي كه تو واقعيت بي وجودن و جرأت ندارن حق خودشون رو بگيرن ولي تو مجاز چون زخم برنميدارن از پشت ال سي ديِ گوشيشون حرف ميزنن!
سلام من به شخصه از فرانسوا ورلاند وسیاستهای کثیفش در قبال حمایت از گروههای تروریستی دل خوشی ندارم وهم چنین اگر فرانسه قهرمان مسابقات میشد فرصتی برای سرپوش گذاشتن بروی مشکلات عدیده فرانسوی ها بود که دولت حاکمه کما فی سابق بروند نا عدالتی ها ادامه داده در ادامه حق به حق دار رسید ودیدیم که حتی نبود کریس رونالدو حضور متافیزیکی وی را در بازی بیشتر کردوپیروزی نصیب یاران وی شداما بدانید که مردم مااز سیاستهای روز دنیا جدا نیستند وهم چنین از عملکرد فرانسوی ها در مسله برجام دل خوشی نداشتند وشاید بدین گونه اعتراض غیر مستقیم خودشان را به پایت نشان دادند بقول شاعر که میگه طاعت ازدست نیاید گنهی باید کرد در دل دوست بهر حیله رهی باید کرد
پاسخ ها
مهدی53
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۲
تو که این قدر خوب بلدی نقد کنی نقد بقیه نسبت به خودمونو میتونی گوش بدی ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
حتما به روانشناس مراجعه کن حتما
چون در مملکت ما قانون و پیگیری درست و حسابی برای فضای مجازی وجود نداره و یا ضعیف عمل میکنه هرکسی به خودش اجازه میده هر چی از دهنش در میاد رو بگه. اگر مردم بدونن که کامنتها می تونن قابل پیگیری باشند کسی جرات نمیکنه فحش و بد و بی راه بگه.
علت اصلی نبودن تفریحات مناسب برای تخلیه هیجان هاست که این خودش نتیجه بیکاری و نبود رفاه اجتماعی است. بیکاری باعث میشه فرد در جامعه احساس کنه که جایگاه اجتماعی نداره برای همین اعتماد به نفس و عزت نفسش و از بین رفته میبینه و در شبکه های اجتماعی به دنبال جبرانش میگرده
ما مردمانی عجیبی هستیم وقتی می خوایم از در وارد یجا شویم انقدر تعارف می کنیم هر کی ندونه می گه عجب انسانهای درستی هستند حالا پشت فرمون ماشین می نشینیم یک لحظه گذشت نداریم کلا مردم عصبانی هستند بهترین چیز را در فحش می بینند به نظر می یاد نسل امروزی این طور هستند بی صبر و عجول شاید هم حق دارند
وقتی درهای دنیا با اینترنت و ماهواره به مناطق ضعیف فرهنگی باز بشه.میشه این
الناس علی دین ملوکهم
نمیدونم اسمش باید گذاشت
فقر فرهنگی
عدم تربیت مناسب
علت اصلی واقعا مشخص نیست .چون این عقب ماندی اجتماعی علل زیادی دارد .
ما ایرانیها اصلافحش بلد نیستیم.
برای اینکه فحش دادن هزینه ای ندارد.اونور جوب واستا فحش بده فحش بستون پیرهن یکی ... تومن است.حالا جوب تبدیل شده به اینترنت.
الان کم متمدن شدیم وضعمون اینه چهل سال پیش و قبلشم هم همین وضع رو داشتیم
که مستشار خارجی میومد حق وحوش مبخواست ازمون و کاپیتولاسیون داشتیم
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت همه دوستان.این بی ادبی ها و به کار بردن الفاظ زشت متاسفانه دربین نوجوانان و جوانان کشور ما ریشه قدیمی دارد که پیگیری و رسیدگی به این اخلاق زشت مدت ها زمان نیاز دارد.که از حوصله اینجا خارج است.به امید روزهای خوب و عاری از زشتی
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت همه دوستان.این بی ادبی ها و به کار بردن الفاظ زشت متاسفانه دربین نوجوانان و جوانان کشور ما ریشه قدیمی دارد که پیگیری و رسیدگی به این اخلاق زشت مدت ها زمان نیاز دارد.که از حوصله اینجا خارج است.به امید روزهای خوب و عاری از زشتی
علت اصلی نبود آزادی در زندگی واقعی، یافتن اون در محیط مجازی.
همین علت باعث میشه شما کامنت مودبانه منو چاپ نکنید
از ملتی که استاد ساشو ....امیرتتلو ...دنیا ...پسرک وحید خزایی ....استوره هاشون باشن...هیچ انتظار دیگه ای نمیره
مطالعه و کتاب = 0
تلگرام و اینتساگرام = تمام زندگی
از اینایی که جمع میبندن و برای یک کشور 80 میلیونی نسخه میپیچن متنفرم
من خیلی خیلی از این فیلمای آمریکایی یا اروپایی میبینم که همش فوش و ناسزا و شوخی های ناجور حتی جنسی با خانواده هم میکنن پس چرا تو فضای مجازی اینجوری نیستن؟؟
چون برخی افراد در خلوت ماهیت فکری خود را بیرون میریزند
بی فرهنگی
من ۱۰ سال در مراغه زندگی کردم و با مدرک میگم پان‌ترکها در این قضایا خیلی دخیلند
ای بابا
جامعه مریضی داریم
همیشه توهین و فحاشی نشانه نداشتن قدرت و ضعف شخص فحاش می باشد.
افسوس که این مزرعه را آب گرفته
این نسل پرخاشگر
دلیل همه اینها عقده های حقارت ناشی از شکستهای پی در پی هست
بچه قلدران مجازی که در زندگی واقعی سرخورده و تحقیر شده اند و مجازن گردن کلفتند و احساس آزادی میکنن
از بس بی فرهنگید
واقعا عربستانیها دشمن خونی ایران هستند
تازمانی که بزرگان ما به مردم می گویند سر هر مسئله ای که باعث رنجش کشور ایران شده و یا می شود به کشورهای دیگر در راهپیماییها توهین کنند این پرخاشگریها هست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها