بازدید 72557

مبادا برای تحت تعقیب قرار دادن این سگ کش‌ها اقدامی کنید! +فیلم

در چنین شرایطی به نظر زیاده خواهی است که از دست اندرکاران سازمان محیط زیست بخواهیم فیلمی که به تازگی در شبکه های اجتماعی منتشر شده و در آن خشونت بی اندازه ای علیه یک حیوان روا داشته می‌شود را مورد توجه قرار داده و مرتکبین این صحنه زجرآور را تحت تعقیب قرار دهند چراکه اگر مبنای ایشان برخورد با چنین اتفاقات تلخی بود، بی شک پیشتر شاهد اتفاقات متفاوتی می‌بودیم.
کد خبر: ۵۶۹۳۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۵ 20 February 2016
در روزهایی که اوضاع محیط زیست به شدت وخیم و بحرانی بیان می‌شود، هر روز فیلم هایی منتشر می‌شود که نشان از کوتاهی حافظان این عرصه در برخورد با مشکلات دارد.

به گزارش «تابناک»، اگر قرار باشد فواید رونق گرفتن حضور و استفاده مردم از شبکه های اجتماعی و دنیای مجازی را احصا کنیم، یکی از بزرگترینشان، مجال بروز و ظهور متخلفان و قانون شکنان خواهد بود. فرصتی که در ماجرای رجزخوانی خشن اراذل و اوباش مازندران به انتشار سلسله کلیپ هایی رعب آور منجر شود و موجب دستگیری این افراد شد.

البته جز این اشرار، افراد دیگری را هم می‌توان مثال زد که از این فرصت نهایت بهره را برده‌اند اما به دلایلی تحت تعقیب قرار نگرفته و آزادانه در حال فعالیت هستند. از جمله شکارچیانی که در شبکه های اجتماعی مختلف جولان می‌دهند، عکس‌های یادگاری شان از دست درازی به حیات وحش را منتشر می‌کنند و ظاهرا هیچ نگرانی ای بابت تحت تعقیب قرار گرفتن و دستگیری ندارد.

این را می‌شود از انتشار چهره های این قانون شکنان در دنیای مجازی، آن هم با ابراز علاقه و درخواست این افراد برا انتشار تصاویرشان در صفحات مشهور شکارچیان متوجه شد یا حتی از عکس هایی که در آن جزئیاتی واضح برای تحت تعقیب قرار دادن این قانون شکنان به چشم می‌خورد.

تصاویری شبیه آن عکس که مدتی پیش منتشر شد و نشان می‌داد که فردی به فلامینگوهای حرام‌گوشت نیز رحم نکرده و پس از شکار شماری از این پرندگان مهاجر، آن ها را روی خودروی خود به نمایش گذاشته و از شاهکار خود، تصویر یادگاری ثبت کرده است.

البته آن شکارچی مدتی بعد تحت تاثیر فشار افکار عمومی دستگیر شد و اطلاع دقیقی از سرنوشت وی در دست نیست ولی به سادگی می‌توان فهمید که هیچ شکارچی ای بابت انتشار خبر دستگیری آن فرد متخلف به خود ناراحتی راه نداده که اگر این گونه بود، شاهد تکرار تصاویر مشابه یا ادامه فعالیت آزادانه شکارچیان غیرمجاز نبودیم.

کافی است سری به امثال اینستاگرام یا دیگر شبکه های اجتماعی بزنید تا دریابید که چه تعداد از این شکارچیان غیرمجاز به راحتی در آنها مشغول فعالیت هستند و هنرنمایی‌های خود را(!) با افتخار در فضای مجازی به دیگران عرضه می‌کنند تا نتیجه بگیرید که چه حجمی از شکار غیرقانونی و دست درازی در دنیای حقیقی در کشور در حال وقوع است. حدس و گمانی ناامید کننده که افقی تیره و تار برای آینده محیط زیست کشورمان ترسیم می‌کند و جای نگرانی دارد.

با این حساب عجیب نیست که ببینیم در گوشه ای کشورمان شکارچیان بی رحم حتی تاب دیدن برخوردهای قانونی ماموران محیط زیست را هم ندارند و برای محیط بانانی که وعده دستگیری شان را مطرح می‌کنند، خط و نشان می‌کشند و رجز خوانی می‌کنند؛ اتفاقی که حتی رسانه ای شدن آن هم موجب نمی‌شود حافظان محیط زیست واکنش نشان داده و از پیگیری این اتفاقات شوم، با همکاری نهادهای انتظامی و قضایی خبر دهند.

در چنین شرایطی به نظر زیاده خواهی است که از دست اندرکاران سازمان محیط زیست بخواهیم فیلمی که به تازگی در شبکه های اجتماعی منتشر شده و در آن خشونت بی اندازه ای علیه یک حیوان روا داشته می‌شود را مورد توجه قرار داده و مرتکبین این صحنه زجرآور را تحت تعقیب قرار دهند چراکه اگر مبنای ایشان برخورد با چنین اتفاقات تلخی بود، بی شک در اتفاقات تلخی که پیشتر رقم خورده، می‌شد رنگ و اثری از ایشان دید.

منظورمان فیلمی‌ست که به این متن ضمیمه شده و در آن شاهد زجرکش کردن سگی شکاری به دست انسانی(؟) بی رحم هستیم؛ احتمالا به این دلیل که سگ دست آموز شکاری نتوانسته شکاری زخمی را اسیر کرده و برای مالکش بیاورد. فیلمی که در آن به وضوح پلاک خودروی شکارچیان دیده می‌شود و می‌توان از این سرنخ بزرگ، آن را به فرجام رساند ولی احتمالا به مانند بسیاری نمونه های دیگر به پیگیری انتظامی و قضایی گره نخواهد خورد.

تعداد بازدید : 235
دانلود
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان