بازدید 19016
از کسر بودجه و اعتراض وزیر تا مردمی که با بیماری فقیر می‌شوند؛

چرا مجلس به جای مطالبه‌گری، چوب لای چرخ شده است؟!

آن گونه که واکنش‌ها نشان می‌دهد، احتمال بروز تغییر ناچیز و اندک است، مگر آنکه اتفاقی در سطح رؤسای قوای مقننه و مجریه رخ داده و یا کسی ریش سفیدی کند؛ گویا نمایندگان مجلس فراموش کرده‌اند، نماینده مردمی هستند که از بابت هزینه‌های درمانی و کمبودهای این حوزه در رنجند و بسیاری به دلیل به درد آمدن یک عضو خانواده، به فقر و نداری مبتلا می‌شوند.
کد خبر: ۳۷۸۴۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۲ 14 February 2014
ماجرا هنگامی آشکار شد که خبر بدحال شدن وزیر مخابره و علت آن، کسر سه هزار میلیارد تومان از بودجه وزارت بهداشت اعلام شد؛ کسری بزرگ و هنگفتی که از فرط عجیب بودن، صدای رئیس مجلس را هم در آورد، ولی تغییری در آن حاصل نشد!

به گزارش «تابناک»، در شرایطی که پرداخت سهم سلامت، یکی از اصلی‌ترین شعارهای آغاز هدفمندسازی یارانه‌ها بود، هزینه‌های تحمیلی این بخش به مردم در یکی دو سال اخیر به قدری افزایش یافته که از یک سو روز به روز بر شمار خانوارهایی که درمان یکی از اعضا، ایشان را به زیر خط فقر‌ رسانده، افزوده می‌شود و از سوی دیگر، بیم آن می‌رود که دستاوردهای گران‌سنگی همچون ریشه کن کردن برخی بیماری‌های واگیردار تحت‌الشعاع قرار گیرد.

همه این‌ها تنها بخشی از ماجراست که به وضعیت موجود سلامت می‌پردازد، نه آنچه نیاز واقعی این بخش است و کمبودهای پرشمار این حوزه را یادآوری می‌کند؛ یعنی فعلا قرار بوده همین امکانات موجود را عادلانه توزیع کنیم و سهم دولت در پرداخت هزینه‌ها را افزایش داده و اندکی به سمت رایگان‌سازی این حوزه پیش برویم؛ اما دریغ که در رسیدن به این هدف هم شکست خورده‌ایم، چه برسد به توسعه امکانات و رفع کمبودهای فراوان حوزه سلامت.

اینکه چرا به این نقطه رسیدیم و چه مؤلفه‌هایی در گرانی بیش از پیش سلامت تأثیر گذاشته‌اند، مجال دیگری می‌طلبد؛ اما جالب است بدانید در چنین شرایطی هم، هستند کسانی که فارغ از رنج و درد مردم تصمیم می‌گیرند و از هر فرصتی برای لاغر‌تر کردن بودجه این بخش دریغ نمی‌ورزند؛ آن دسته از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که هنوز اظهار نظر امیدوار کننده رئیس مجلس درباره افزایش بودجه وزارت بهداشت شنیده نشده، ۱۸۰ درجه مخالف آن حرکت کرده و تصمیمی اتخاذ کردند که هم صلاح مردم در آن دیده نشده است، هم نقض غرض است و هم به شکلی شگرف، با قوانین در تضاد است!

چرا مجلس به جای مطالبه گری، چوب لای چرخ شده است؟!

ماجرا از این قرار بود که نیمه بهمن ماه، علی لاریجانی در جشنواره علوم پزشکی ابن‌سینا با تأکید بر اینکه هزینه‌های سلامت را نباید هزینه جاری دانست، بلکه سلامت بستر تولید است، بهبود وضعیت بیمه‌ها را یکی از اقدامات مؤثر در کاستن فشار هزینه‌های سلامت بر مردم خواند و گفت: در کشور ما بیمه‌ها تحت نظر وزارت بهداشت و متمرکز نیستند. چند ماه قبل درخصوص یکپارچه شدن بیمه سلامت در مجمع تشخیص مصلحت نظام مباحثی مطرح شد و پس از مدت‌ها گفت‌وگو مقرر شد که بیمه‌ها تحت نظر وزارت بهداشت و به صورت یکپارچه اداره شوند. وزیر بهداشت نیز باید مسئولیت درمان و سلامت را بپذیرد. این مسأله تصویب شد و به زودی ابلاغ می‌شود و پایه قانون لازم نیز در مجلس شورای اسلامی تأمین شده و وزارت بهداشت متکفل سیاست‌گذاری در این حوزه خواهد شد.

وی با اشاره به قانون هدفمندی یارانه‌ها و لزوم پرداخت بخشی از درآمد هدفمندی یارانه‌ها در بخش سلامت افزود: در دوره‌های گذشته، قانون هدفمندی یارانه‌ها به گونه دیگر‌ اجرا شد و سهم درمان داده نشده و این مشکل نیز برطرف نشد. در مرحله دوم باید سهمی را برای درمان اختصاص داد و به این دلیل در زمان رسیدگی به لایحه بودجه تصویب شد که یک درصد به مالیات بر ارزش افزوده اضافه شود که بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان شده و بخشی از آن را به بخش سلامت اختصاص خواهیم داد. امیدوارم این مبلغ اختصاص داده شد، سکوی پرتابی برای وزارت بهداشت شود.

اگر این سخنان امید‌بخش رئیس مجلس را کنار وعده‌های دولت در جدا کردن سهم سلامت از تبصره لایحه هدفمندی یارانه بگذاریم، دورنمای خوبی تصویر می‌شود که امید بخش است اما ظاهرا قرار نیست حتی در خیال هم دلخوش شویم، چراکه به فاصله یکی دو روز از این اظهار نظر رئیس قوه مقننه، نمایندگان تصمیم گرفتند که ‌سه هزار میلیارد تومانی که قرار است از افزایش مالیات بر ارزش افزوده محقق شود، به بیمه‌ها سپرده شود نه وزارت بهداشت.

این اتفاق از این روی سؤال برانگیز‌تر می‌شود که به یاد بیاوریم، رئیس مجلس از تکلیف شدن واگذاری مسئولیت بیمه‌ها به وزارت بهداشت در مجمع تشخیص مصلحت نظام سخن رانده و حتی دیده شدن الزامات قانونی این ماجرا در مجلس سخن گفته است؛ گویی از هیأت رئیسه مجلس تا بدنه آنکه نمایندگان و کمیسیون‌های مختلف هستند، اختلاف زمانی حاکم است!

اینجا بود که وزیر بهداشت منقلب شد و برای کنترل سلامتی راهی بیمارستان شد تا یکی دو روز بعد، آنچنان سخنان آتشینی بیان کند که با گذشت دو سه روز، هنوز تندی و تیزی خود را از دست نداده که هیچ، برخی بحث‌های حاشیه‌ای زیادی را به همراه داشته است؛ از نشست خبری وزارت بهداشت تا مناظره‌ای که قرار است فردا در رسانه ملی برای بررسی گوشه‌ای از ماجرا برگزار شود.
شاید بد نباشد گزیده‌ای از سخنان حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را با هم مرور کنیم:

بیمارستان‌هایی که نداریم

در حوزه سلامت پروژه‌های عمرانی زیادی داریم که با اعتبارات موجود تا 20 سال آینده هم نمی‌توانیم آنها را به سرانجام برسانیم. بیمارستانهایی داریم که 28 سال پیش ساخت آنها شروع شده استو نیمه تمام رها شده‌اند. حتی کمپانی‌های خارجی هم که برای ساخت و تکمیل آنها آمده‌اند، گفته‌اند اگر اعتبار آن 18 ماهه تأمین می‌شود،اجرا می‌کنیمو اگر قرار باشد اعتبار 36 ماهه باشد، نپذیرفتند. [رئیس مجلس تعداد بیمارستان‌های ساخته نشده و نیمه تمام را 300 الی 400 بیمارستانی ذکر کرده و معتقد است که اتمام آنها با روند فعلی بودجه، چهل تا پنجاه سال زمان می‌برد]

آمده‌ایم که تغییر ایجاد کنیم، اما لازمه آن داشتن بیمه‌های قوی و بخش خصوصی قوی است؛ باید هولدینگ های قوی بهداشتی و درمانی در کشور ایجاد کنیم.

جایی که بودجه لازم دارد اما ندارد

ما قول داده‌ایم که شبکه فرسوده بهداشتی کشور را اصلاح کنیم. این شبکه نه از نظر فیزیکی بلکه به خصوص از نظر نرم افزاری و فناوری های روز بسیار فرسوده است و قرار بود با این اعتبار 3 هزار میلیارد تومانی در این جهت حرکت کنیم و زیرساخت یکپارچه‌ای را برای شبکه بهداشتی کشور به خصوص در روستاها وحاشیه شهرها که هیچی ندارند، ایجاد کنیم.

بدهی‌های کلان

مردم در بخش سلامت و بهداشت واقعاً مشکل دارند و ما هم با این همه کسری و بدهی که اکثر آن مربوط به حقوق پرسنل شبکه بهداشتی و درمانی کشور است، نمی‌توانیم کاری کنیم.

رقم بدهی وزارت بهداشت آن طور که ما اعلام کرده‌ایم، هفت هزار میلیارد تومان است و سازمان مدیریت که خیلی هم سختگیرانه عمل می‌کند، 5 هزار و 500 میلیارد تومان آن را پذیرفته است.

پرستاران ما 22 ماه است که کارانه و اضافه کار نگرفته‌اند؛ چطور می‌توانیم رضایتمندی مردم را تأمین کنیم در حالی که نمی‌توانیم حق و حقوق پرسنل پزشک، پرستار، بهورز و کارکنان اورژانس را به موقع پرداخت کنیم؟

از432 هزار پرسنل وزارت بهداشت فقط 230 هزارنفر ردیف بودجه دارند و حقوق حدود200 هزار نفر دیگر مستقیم از جیب مردم پرداخت می‌شود؛ تا کجا باید با این روند بخش بهداشت و سلامت را اداره کنیم و شرمنده مردم باشیم؟

آرزوی وزیر

راه حل داشتن نظام سلامت موفق داشتن بیمه قوی است که بتواند به صورت واقعی خرید خدمت کند. باید اعداد و ارقام مربوط به تعرفه‌ها را واقعی ببینیم تا بتوانیم جلوی تخلف‌ها را بگیریم.

این دفترچه‌های درمانی که می گویند 18 درصد هزینه درمان مردم را می پردازند ولی در عمل 10 درصد هم نمی پردازند نیز باید کارآمد شوند. اگر این اتفاقات نیفتند همچنان شرمنده مردم می‌مانیم.

آرزو می‌کنم یک روزی قانون یکپارچه شدن و قوی شدن بیمه‌های کشور اجرا شود باید بتوانیم از مردمی که تحت فشار هستند و عده زیادی از آنها به خاطر هزینه‌های سلامت فقیر می‌شود، حمایت کنیم؛ افرادی نیازمندی که هر روز تعدادشان روز به افزایش است.

اعتراف وزیر

روزگاری فکر می‌کردم که آوردن تجهیزات گرانقیمت در بخش خصوصی به نفع مردم است. تصورم این بود که بخش خصوصی خودش هزینه آن را می‌پردازد و نباید جلوی این کار که به پیشرفت تکنولوژی خدمات سلامت در کشور منجر می شود گرفته شود اما وزارت بهداشت وقت با این نگاه من مخالفت می‌کرد.

امروز فهمیده‌ایم که اعتبارات کشور محدود است و با آوردن چنین تجهیزاتی هنگامی که وارد عرصه خدمت می‌شوند دست در جیب مردم می‌کنیم تا هزینه آن را تأمین کنیم.

ورود تجهیزات پزشکی مدرن به کشور تا جایی که لازم و ضروری است قابل توجیه است اما اگر بیش از آن باشد به نفع مردم نیست و باید با حساب و کتاب باشد.

«شاید قدری تند صحبت می‌کنم اما چاره‌ای نیست»

من واقعاً خواهش می‌کنم که مسئولان کشور به خصوص در مجلس با سلامت مردم شوخی نکنند،

در 10 سال گذشته هر کسی به عنوان وزیر بهداشت آمده است چنین مشکلاتیداشته است و معمولاً افرادی هستندکه آدرس غلط می دهند.

با لابی گری نمی ‌توانیم پیشرفت کنیم .

هر وقت می خواهند پیشرفت کشور را به رخ بکشند از تولید 40 درصد علم و فناوری کشور در حوزه سلامت صحبت می‌کنند اما وقتی سخن از بودجه می‌شود، چین سخنهایی می‌گویند. من نمی‌خواهم در مورد افت شاخصهای سلامت در کشور در دهه فجر صحبت کنم.

8.5 میلیون نفر در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند و مهاجرت کرده‌اند اما هیچ گونه امکانات بهداشتی ندارند. شاید من قدری تند صحبت می کنم اما چاره‌ای نیست؛ باید با صراحت مسائل را گفت.

بودجه پایداری در بخش سلامت تعریف نشده است. مرتب اتوبان درست می‌کنند و شهرها گسترش می‌یابد، شهرکهای جدید تأسیس می‌شوندبدون اینکه شبکه بهداشتی-درمانی و خدمات درمانی و اورژانس متناسب با آن ایجاد شود.

از 210 هزار میلیارد تومان بودجه امسال، کمتر از 130 هزار میلیارد تومان آن محقق شد که امیدواریم سال آینده این گونه نباشد.


پیرو سخنان وزیر، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس از انتقادات وزیر استقبال کرد و در تذکری خواستار ابهام پدید آمده در کمیسیون تلفیق شد که بودجه مورد نیاز وزارت بهداشت را به بیمه سلامت ایرانیان اختصاص داده است؛ بیمه‌ای که هیچ چیز آن معلوم نیست و البته اگر معلوم هم شود، می‌بایست زیرمجموعه وزارت بهداشت قرار گرفته و ابزاری در دست وزیر برای بهبود اوضاع سلامت باشد؛ اما شگفت اینکه از هم‌‌اکنون کسانی برای نپیوستن آن در تلاشند!

این انتقاد با درخواست رئیس مجلس از کمیسیون تلفیق برای رفع ابهام همراه شد؛ اما آنگونه که واکنش‌ها نشان می‌دهد، احتمال بروز تغییر ناچیز و اندک است، مگر آنکه اتفاقی در سطح روسای قوای مقننه و مجریه رخ داده و یا کسی ریش سفیدی کند.

گویا نمایندگان مجلس فراموش کرده‌اند، ‌نماینده مردمی هستند که از بابت هزینه‌های درمانی و کمبودهای این حوزه در رنجند و بسیاری به دلیل به درد آمدن یک عضو خانواده، به فقر و نداری مبتلا می‌شوند؛ از این روی، می‌گوییم فراموش کرده‌اند که اگر غیر از این بود، ایشان در نقش مطالبه‌گر دولتمردان را در فشار قرار می‌دادند که اوضاع را به سامان کند، نه اینکه وزارت بهداشت مطالبه‌گری کرده و عملکرد نمایندگان به چوب لای چرخ شبیه شود!

برای دریافت و دیدن آخرین اخبار تابناک، از هر نقطه ای در اینترنت Toolbar اختصاصی تابناک را از لینک زیر دریافت و بر روی مرورگر خود نصب کنید:

لینک دریافت Toolbar تابناک
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۰۳
انتشار یافته: ۵۱
کاش همه مسئولان مانند وزیر بهداشت بودند آنوقت ایران گلستان میشد!ایشون ثابت کردند که واقعا برا ملت دریغ نمیکنن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
احسنت به اين مسئوليت پذيري
احسنت به اين شجاعت
یاسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
سلام
درود بر اقای دکتر
اقایان مجلس دست وردارین از این ...
استاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
نکنه چون وزیر بهشون کارت هدیه نمی ده چوب لای چرخ می کنن. زنده باد وزیر با کلاس و مرد ما.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
خبر سفارشی
ازاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
دکتر هاشمی از قدیمی های جهادن.. از اونائی که واقعا برای کار اومدن.. دعا کنید دوستان؛ همه برای موفقیت کسائی مثل ایشون دعا کنید.

و دعا کنیم انشالله مجلس بعدی کاری باشه و واقعا برای ملت زحمت بکشن نه اینجوری..
ب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
مشکل اینه که جناب وزیر به نمایندگان مجلس کارت هدیه نمی دهند، اگر می دادند این مشکل به راحتی حل می شد.
طوري شده است كه وقتي اسم بيمه را مي شنوم به جاي سلامت فكرم مي رود به سمت اختلاس و مديريت غيرقانوني و غيره .

از اين داستان پررمز و راز و لابي قدرتمند بيمه در مجلس كه بگذريم مي رسيم به سخنان وزير محترم كه با ايشان بسيار موافقم .
در امريكا هم هزينه درمان به شدت گران است و علت آن هم اينهمه زرق و برق و امكانات پيشرفته بيمارستانهايشان است كه آنها را تبديل به هتل لوكس كرده ، در حالي كه مي توانند كمي از اين ظواهر كم كنند تا هزينه كمتر شود .
البته گران شدن تجهيزات پزشكي يكي از هنرهاي بيشمار كاهش ارزش پول ملي است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
شاید این پول را میخواهند برای بیمه ایرانیان بدن مانند امثال بنده که اصلا بیمه نیستم.
واقعا هزینه های پزشکی کمرشکن شده است.بیمه ها هم که حمایت کافی ندارند.
مجلس دارد از دولت جدید انتقام انتخاب نشدن تیم دولت قبل را میگیرد.
پاسخ ها
مهندس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
خیلی وقته از مجلس قطع امید کردیم.........
hadad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
از نظر برخی مردم مهم نیستند بلکه مهم منافع فردی و حزبی است.
ب
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
نماینده ها چون می دونند تو انتخابات بعدی خیلیهاشون رفتنی هستند فقط به فکر پر کردن جیب خودشون هستند. اونها دنبال کارت هدیه هستند نه حل مشکلات مردم.
قربون آدم حقیقت گو.
وزیر بهداشت اکنون ثابت کرد که سلامتی مردم ایران برایش از هر پست وسمتی بالاتر است
شما تو پاراگراف آخر همهچی را گفتید واقعآ ..... کاش اینهمه خطی نبودیم وباسلامت مردم بازی نمیشد
اگر کسی به فکر آدمهای فقیر وبی کار بوده وباشد مانند وزیر محترم بهداشت حقیقت را شجاعانه می پذیردوبرای حل آنها عمل میکند.
سلام؛ امیدوارم مردم رفتار کاملا خودخواهانه و تفکر قیم مآبانه این نماینده نماهای مجلس رو قشنگ به خاطر بسپارند و در انتخابات دوره بعد نهایت دقتشون رو در انتخاب نامزد نمایندگی مجلس بکار ببرند؛ از ته دل به تمام مردم کشورم تسلیت میگم
نمیدونم چرا سایت تابناک همه نظراتم رو حذف میکنه
از روزی که اینجااومدم تازه معنی بیمه رو فهمیدم وقتی با یک بیمه فکستنی دانشجویی میتونی پیوند قلب رایگان انجام بدی. پس خوش به حال شهرونداشون. ایران که بودم با بیمه مکمل هم جرات نمیکردم برم دکتر عمومی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
اونجا کوجاست عمو؟
من افتخار می کنم به عنوان یک معلم دانشگاه که وزیرم اینگونه است. انشاء ا... به یاری خدا و وحدت تمامی اهل علم و دانش و دیانت، سیاست بازی از صحنه انتخاب نمایندگان مجلس خارج شود و روندی حاکم شود تا اصلح ترین افراد کاندیدای مجلس شوند و با آرای مردم وارد مجلس شوند. آنوقت اینها مصالح کشور را می بینند نه چیزهای دیگر را.
اعتبار اموزش 150000 نیرو از سوریه در ایران و 150000 نفر در سوریه را به سلامت اختصاص دهند هم کلی از مشکلات حل می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
درود بر شرفت.
ای کاش ما انسانها ان دنیا را به صندلی که روش میشینیم عوض نمی کردیم.خدا همه ما را به راه راست هدایت کند.امین
بیمه کارت هدیه می دهد اما بهداشت که نمی دهد
کاش یک نظرسنجی به نام خوانده می شوید برای زیرمیزی پزشکان انجام بدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
چه ربطی به وضعیت بیمه ها داره ؟!
یعنی جواب سوالتون رو نمی دونید ؟ ما هم که بگیم منتشرنمی کنید ....
تورو خدا تورو به امام حسین وضعیت این بیمه و درست کنید، عمل چشم میخوام بکنم میگن نوع عمل شما شامل بیمه نمیشه، هزینش پنج میلیون تومنه، از زندگی من و انداخته، نمیدونم هر جایی که میشد رفتم ولی نمیشه.
تو سن سی سالگی همه همسن سالهای من رفتم تشکیل زندگی دادن، ولی من دارم از صبح تا شب دنبال درآوردن پول این عملم.
تورو فاطمه زهرا کمک کنید بیمه بلکه پوشش بده.
مجلس با این رفتار خود نشان داد که پشت پرده ای در کار است و کارت هدیه ای یا ....
خود بیمه ها بدهکاری بسیار سنگینی به وزارت بهداشت دارند آنوقت پول را از طلبکار دریغ میکنند و به بدهکار میدهند.
مردم میدانند و این نمایندگان در انتخابات آینده.
پاسخ ها
جمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۵
اصل حرف دل مردم را گفتی گذر پوست به دباغ خانه می افتد
واقعا مرسی آقای وزیر .
حرف دل 70 ملیون ایرانی را زدی ولی کجاست گوش شنوا !
حالا باید دعا کنیم شما رو استحیضاح نکنند !!!
این مجلس اگر با همین روال به کار خود ادامه دهد لقب بدترین دوره مجلس را به خود اختصاص میدهد
وزیر بهداشت دوستت داریم،اومیدوارم خدا امسال شما که دلسوزین از ما نگیره
من نمیدونم کی این به این نماینده ها رای داده؟
زنده باد دکتر هاشمیِ
حال من خـوب اســـت،امـــا تو باور نکن
اما دوستان به یک نکته هم دقت کنید سلامتی و بیماری عوامل مختلفی دارد و بیمار شدن آخرین مرحله است. بیکاری- فقر تغذیه ای - ناامنی وسایل نقلیه و خیلی چیزهای دیگر است که باید اصلاح شود مثلا فرهنگ درست در برخی از بیماریها مثل بیماریهای مقاربتی که اگر آنها اصلاح شود بیماری خودبخود کم میشود. لذا نتیجه میگیرم وقتی همه چیز را برای وزارت بهداشت میخواهیم یعنی میخواهیم درد مردم را درمان کنیم بدون اینکه به فکر جلوگیری از دردشان باشیم. ان شالله خداوند به همه اعضای محترم دولت کمک کنند تا در مقابل خداوند و مردم عزیز روسفید شوند.
حال من خـوب اســـت،امـــا تو باور نکن
مجلسی که در خدمت ملت نباشد بهتر است نباشد.
من فرزند يك بيمار سرطاني هستم، سه سال با اين وضعيت بي سر و سامان بهداشت داشتم ميجنگيدم، باورتون نميشه قرص زلودا رو از ١٠٠٠٠٠ تومن از زمان شروع بيماري خريدم مراحل اخر هر بستشو ١٥٠٠٠٠٠ تومان خريدم، شايد يك سوم زندگيمو براي مادر عزيزم دادم و اون باكي نيست، فقط اينكه چقدر بايد عذاب ببينن مردم ما، اون بدبختي كه اه در بساطش نداره يا بايد بميره يا بايد در بيمارستانهاي دولتي سلاخي بشه،
صحبتهاي وزير دلگرم كنندس ولي تا عمل خيلي فاصله داره.
به نظر من دكتر روحاني بايد سيستم مديريت كشور رو به كل عوض كنه.
ای وای رد پای.....
مجلس باید بودجه مورد توجهی به بهداشت ودرمان کشور اختصاص بدهد اقای دکتر هاشمی از وزرای دانا وکاردرست کابینه دولت یازدهم هستند بایستی به ایشان کمک شود تا دکتر بتواند اهداف خودرا در رابطه با بهداشت کشورپیاده کند دوستت داریم دکتر هاشمی بیشتر به فکر بیماران سرطانی باش به خصوص کودکان که بسیار رنج می بردند دکتر بشکن این تحریمهای لعنتی را وداروی اینگونه بیماران رابرسان که خداوند خیلی دوستت دارد
موافقم
آفرین بر وزیر دلسوز
سلام،اون پنج تا سرباز لبه مرز چی شدن،کسی به فکر آزادی اونها هست؟
شرکت در انتخابات مجلس وظیفه همه ماست
مسئله اینست که اگر کسی برای ملت کار کند میگونید...خدائی نیست...ما باید کاری انجام دهیم که خدا میخواهد نه ملت
تابی جون اسم نماینده های مخالف و بده مردم بهتر بعضیا را بشناسن، بازم رئیس کمیسیون بهداشت مجلس دمش گرم
در انتخابات بعدی جواب محکمی به این نماینده ها میدیم
انشالله دور بعدی انتخابات مجلس این نماینده های کارت هدیه بگیر را بازنشسته میکنیم !
درود خدا بر اين وزير فرزانه و همرزمانش مردم بايستي از اين وزير ارزشمند كه عنايات خداوندي بود كه به وزارت رسيد اند حمايت كنند تا برنامه هاي خداةةسندانه اش را بتواند ةياده كننداميدوارم ديكر وزراي محترم نيز روش و منش ايشان را سرلوحه كار خود كنند و از برنامه هاي غير حذر كنند انشا الله در اينده نزديك معاون اول بشوند
نمایندگان ... خوب کارکنید تادربرابز خداوند سربلند باشید نمایندگان مجلس شورای اسلامی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار