بازدید 80097
آخرین تیر ترکش

سند لامذهبی اهالی خانه سینما منتشر شد!

برای اثبات اتهام لامذهب خواندن اهالی خانه سینما که خودشان و دوستانشان بار‌ها با ادبیات گوناگون تکرار کردند، به تصویری مبهم از نشست خانه سینما استناد کردند و مدعی شدند، ابوالحسن داودی سینماگر کشورمان در نشست اصناف خانه سینما با کشیدن پیپ، ‌روزه‌خواری علنی کرده...
کد خبر: ۳۳۵۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۹ 30 July 2013
مخالفان خانه سینما، آخرین تیر ترکششان را در واپسین روزهای دولت دهم شلیک ‌و تلاش کردند تا در این واپسین روز‌ها، با تحریک احساسات مردم معتقد ایران، فضای عمومی اعتراض‌آمیزی علیه خانه سینما شکل دهند؛ پروژه‌ای که پیش از فراگیری، غیرواقع بودن بنیانش مشخص شد و شکست خورد.

به گزارش «تابناک»، در چند سال اخیر، اقسام اتهامات از سوی مخالفان خانه سینما به این نهاد صنفی منتسب شده، ولی تاکنون نزدیک به همه آن‌ها‌ ‌کاملا رفع شده و به اتهام‌زنندگان بازگشته است؛ اتهاماتی که طرحشان به دور از تقوا و اخلاق بود، ولی قدرت‌طلبی و تمامیت‌خواهی برخی در مواجهه با اکثریت سینماگران، باعث شده بود تا این رفتار‌ها را نیز دستاویزی برای تخریب سقف و دیوار این خانه روی سر اهالی‌اش بلااستفاده نگذارند.

بازی اما در این یک سال تغییر کرد و بازیگران نیز در حال تغییر‌ند؛ اما رفتار‌ها همچنان باقی است؛ رفتارهایی که گروه اندک مخالف خانه سینما و جریان‌ها و رسانه‌های حامی‌شان بدان متوسل می‌شود تا هر گونه شده، دست بالا را در این کشمکش به دست بگیرند، هرچند چنین امری با توجه به آنچه در هفته‌های پیش‌ رخ داد، ناممکن است و ماجرای خانه سینما را باید حل شده، تلقی کرد.

سند لامذهبی اهالی خانه سینما منتشر شد!

در همین هفته‌ای که گذشت، مشخص شد پیش‌شرط ثبت صنوف در وزارت فرهنگ و ارشاد تا ۷۲ ساعت، بهانه‌ای بیش نبوده و اساساً روند تنظیم اساسنامه‌، تصویب اساسنامه در مجمع عمومی و سپس انتخاب هیأت مدیره و در پایان ارائه صورت‌جلسه این انتخابات برای ثبت هر صنف و انجام این اتفاق برای ۲۶ صنف در ۷۲ ساعت غیرممکن بود و حتی اگر در همین چند روز ‌مانده از عمر دولت نیز مدارک تکمیل شود، بعید است رویدادی در وزارت فرهنگ و ارشاد رخ دهد.

اما در هفته‌ای که گذشت، اخبار خانه سینما به همین خلاصه نشد و رخداد مهم دیگر، برگزاری نشست اصناف خانه سینما بدون حضور نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد در مکانی به جز خانه سینما بود. این گردهمایی که مقدمه‌ای برای بازگشایی خانه سینماست، به اندازه کافی مخالفان خانه سینما را به خشم آورد تا درصدد برآیند و تلاش کنند در این چند روز باقی مانده، آخرین تیر ترکششان را ‌شلیک کنند.

چنین بود که برای اثبات اتهام لامذهب خواندن اهالی خانه سینما که خودشان و دوستانشان بار‌ها با ادبیات گوناگون تکرار کردند، به تصویری مبهم از نشست خانه سینما استناد کردند و مدعی شدند ابوالحسن داودی، سینماگر کشورمان در نشست اصناف خانه سینما با کشیدن پیپ، روزه خواری علنی کرده و در کسری از ساعت، این خبر در بسیاری از رسانه‌های وابسته به این جریان پوشش داده شد تا با مسموم ساختن جو، مسأله بازگشایی خانه سینما را فرا‌تر از اختلاف شمقدری با سینماگران بیان کنند و جنگ را میان مذهبیون و لامذهب‌ها جلوه دهند.

البته رویدادهایی که در این چهار سال در سینمای ایران رخ داد، می‌تواند مشخص کند که در سینمای مذهبیون چه کسانی هستند و جا دارد یادی کرد از مدیرانی که متأسفانه مدتی است در کنار جواد شمقدری نیستند، ولی آنچه در این خبر به تصویر کشیده شده بود، هر ناظری را با حیرت مواجه می‌ساخت که چگونه داودی در این روزهای مبارک آن هم مقابل لنز دوربین عکاسان، تا این اندازه راحت تظاهر به روزه‌خواری کرده و شکل تخریب خانه سینما، برخی را به پذیرش محتوای خبر کشانده بود اما با این حال، اندکی پیگیری مشخص نمود، این حرکت نیز بی‌اخلاقی دیگری بوده است.

سند لامذهبی اهالی خانه سینما منتشر شد!

در تصاویر شفافی که از دست ابوالحسن داودی پس از انتشار این خبر منتشر شد، مشخص شد که آنچه دست این نویسنده، کارگردان و تهیه کننده سینمای ایران بوده، چیزی شبیه دفترچه بوده که او به عنوان بادبزن برای خنک کردن خود در حال تکان دادن بوده و تصویر سایه ثبت شده، توانسته این ذهنیت نادرست را پدید بیاورد که می‌توان از این تصویر سوءاستفاده کرد؛ غافل از این که شات‌های ثبت شده در قبل و بعد این تصویر، دسیسه طراحی شده را رسوا کرد.

پس از آن که مشخص شد، اصل خبر مجعول بوده، بسیاری از رسانه‌هایی که در این روزها به داودی و مجموعه خانه سینما تهمت زدند، یا خیلی آهسته خبر را حذف کردند و کوچک‌ترین عذرخواهی در این باره نکردند و یا اصلاً به روی خود نیاوردند که این خبر درست نیست‌ و همچنان ‌روی خروجی‌شان است تا با یک جست‌وجوی ساده، هنوز بتوانید با این جریان آشنا شوید!

واقعیت این است که آنچه رسانه‌ها و افکارعمومی را هر روز بیش از دیروز مصمم‌تر می‌سازد تا از موجودیت خانه سینما حمایت کنند، همین گروه هستند که از شهدا، دین، انقلاب و تمامی اعتقادات مردم کشورمان برای تخریب دیگران دریغ نمی‌ورزند و در این میان، اگر لزومی‌ باشد، ابایی نیز از بی‌اخلاقی برای از میدان به در کردن رقیب ندارند و طبیعتاً مشخص است که تسلط این گروه بر چندهزار سینماگر و امور صنفی جامعه سینمایی، می‌تواند تا چه میزان خطرناک باشد!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۵۶
انتشار یافته: ۵۴
این همه بی تقوایی؟؟؟؟؟؟اونم در ماه رمضان؟
خیلی ها که اون خبرو خوندن شاید هیچ وقت تکذیبیه اش را نبینن؟ پس کی جواب آبروی رفته یک انسان را میدهد؟
این رفتار ها واقعاً زشته .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
جالبه كه يكي از اين خبرگزاري ها ... بود كه با اين همه داعيه دار بودن ، اين خبر را به اين زشتي منتشر كرد.يعني مسلمانيم
هركي افترا زده طبق قوانين اسلامي و جاري مملكت با أو برخورد كنيد
مگر مدعي جامعه اسلامي نيستيد
باید از ریشه پیگیری قانونی بشه
خدا به افرادی که با آبروی دیگران بازی می کنند وعده ی جهنم رو داده...
آخه کی پیپ رو این طوری میگیره تو مشتش؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
ناشناس اول برو چهار تا ادم که پیپ کش هستند را ببین متوجه میشی خیلی ها همینطور پیپ تو دست میگیرن
ممنون از تو تابناک. امیدوارم همیشه بی طرف به سوی جلو گام برداری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
بی طرف رو خوب اومدی!!!
خداوند ستارالعیوب هست ولی شما با آبروی افراد بازی می کنید .

اصلا یک ذره هم احتمال نمی دهید که عذر شرعی داشته باشند .
پاسخ ها
محمد
| India |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
عزیزم ستار العیوب چه ربطی به روزی شکنی در انظار عمومی داره؟
طرفداری الکی نکن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
قربان عذر شرعی داشتن بمعنی روزه خواری علنی نیست! روزه خواری علنی صرفنظر از دولت و سیاست، جرمه و تعذیر داره. مگر اینهمه آدم دیگه که مریض یا مسافرند نداریم که هنجارهای جامعه رو حفظ می کنن و در ملا عام روزه خواری نمی کنن بلکه دور از انظار و با احترام به هنجارهای جامعه احتیاجشون رو برطرف می کنن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
برادر كل قضيه فتوشاپيه احتياج به عذر شرعي نيست !!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
درسته که تصویر جعلیه، ولی عذر شرعی ای هم که شما میگید مجوز تظاهر به روزه خواری نیست.
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
عزیزم تو باغ نیستیا تیتر رو خوندی و سریع اومدی نطر دادی! خبر رو بخون میگه روزه خواری نکرده بادبزن دستش بوده! عذر شرعی می خواد چیکار؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
تو اصلاً مطلب نوشته شده رو خوندی که اینطوری تو هوا حرف میزنی ؟!؟!؟
براستی به این تهمت زنندگان در ماه مبارک رمضان باید گفت "این تذهبون؟"
آخه کی تو این هوای گرم پیپ می کشه؟
ماه رمضان و تهمت و دروغ و ...... اینها بارها خودشون رو ثابت کردن و طرز تفکرشون رو نشون دادان
مسلمانی!!! مسلمانی!!!مسلمانی!!! اینهایی که به ابزار دین می خواهند به منافع مالی و قدرت خودشان به هر هزینه ای دست یابند کشور را به سوی نابودی خواهند برد
ای ول نابناک!
وای که چقدر ما ملت و مملکت بدبختیم که اینها
اسناد تلقی میشود.
پاسخ ها
محسن.ف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
برو عمووو . واسه تو زوده این چیزارو بفهمی!
تورو خدا بس کنید
شرم آوره درمملکتی که جارمیزنیم مسلمانیم چنین آبروبردن هموطنانمان .
آیا همه روزه خواران لامذهب هستند ؟
آیا به دلیل روزه خواری یک نفر باید در آنجا را بست ؟
وای بر کسانی که با استفاده ابزاری از دین بدنبال تخریب دیگران هستند.
سلام ما در گذشته و حال شاهد بوده ایم هنر مندان در خیلی از کارهای خیر و کمک به نیاز مندان شرکت نموده اند
اکنون این سوال مطرح است تهمت دروغ به مردم در ماه رمضان گناهش بیشتر است یا روزه خواری ؟
آیا تهمت دروغ به مردم در ماه رمضان روزه را باطل نمی کند ؟
پیپ را تا نکشی به طور خود کار دود نمی کند یا خاموش می شود. از طرفی دیگر آناتومی صورت و دهان ایشان در عکس فتوشاپ شده نشان دهنده پک زدن به پیپ و دود کردن نیست
پاسخ ها
محسن.ف
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
یعنی شما میخواین بگین اینم فتوشاپه ؟؟ بابا قضاوتتون تو حلقم!!!!
آیا شما فیام های ساخته شده را ندیدی ودر همین عکسها حجاب خام ها را نمی بینی ؟
چی بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دردست اقای داوودی قلم است نه پیپ
بنده خدا دفترچه مانندی دردست داردودرحال بادزدن خودش است واین حالت ورق خوردن برگهاست که درتصویرشبه دود پیپ بنظرمیرسد کاملا"واضح است ابروروی مسلمان ...
واقعاً هنر مندانه بود. تهمت هنرمندانه.
ای کاش می نوشتید این ها چه سایت هاییی بودند.
تابناک به جای این حرفا بهتر نیست که دروغگویی و تهمت زدن را کنار بگذاریم بابا دست از تهمت زدن بردارید تا مملکت پیشرفت داشته باشه
واقعاً همین نشر خبر جعلی و بقیه و تهمت ها به سینما گران خود گواه بر حق بودن آنها است
شتر سواري که دولا دولا نميشود مگر در فک پلمپ خانه سينما توسط داودنژاد صورت گرفت بعد از کلي عربده کشي در ملع عام شروع به خوردن آب و يا نوشانه نبود؟ فيلم و عکسش که هست.
قبول کنید که بعضی افراد خانه
سینما هم کمی تا قسمتی مشکل دارن
مدعی خواست که از بیخ کند ریشه ما غافل از انکه خدا هست در اندیشه ما
خانه سینما با روال غیر قانونی که در پیش گرفته بود بزرگترین ضربه را به خودش زد ولی آیا اگر بجای این همه قیل و قال ها فعالان سینمایی تلاش می کردند این گروه از هنرمندان بعنوان یک صنف قانونی شناخته بشوند بهتر نبود . بیایم بجای دل سوزی برای مسئولان خانه سینما کمی دلمان برای هنرمندانی بسوزد که بعد از سالها زحمت نتوانستند یک بیمه ساده درمانی داشته باشند.
پیپ چیه؟ بادبزنه. تو حرکت عکسش اینجوری شده. عقلم خوب چیزیه ها
من کاری به این عکس ندارم.اما همه ما جشن خانه سینما رو دیدیم.پس لازم نیست برای نشان دادن اعتقادات این افراد به این عکس استناد بشه.من نمیدونم داره چه اتفاقی میفته که الگوهای ما داره عوض میشه.وقتی عکس های شب احیاء رو تو سایت های مختلف میدیدم فکر کردم فقط بد حجاب ها هستن که در مراسم حضور داشتن.به کجا چنین شتابان
این نه فتوشاپه نه قلمه دست ایشون. ظاهرا دستشون یه دفتره که دارن باهاش خودشونو باد می زنن و به خاطر سرعت تکون دادنش تو عکس محو افتاده که شبیه دود شده. به عکس های دیگه دقت کنید متوجه میشید. واقعا واسه کسی که چنین اتهامی رو به ایشون زدن متاسفم.
آقا چرا سخت میگیری فقط خدعه کردن! هدفشون خیر بوده!!!
نظر علما در مورد كشيدن سيگار و پيپ در بطلان روزه متفاوت است و كلا روزه را باطل نمي كند دست از مسخره بازي و جهالت برداريد
فکر کنم نفر سمت راست هم داره تخمه میشکنه و فیلم میبینه!!!!!!!
بعضی وقتها افراد بیگناه نیز از آسیب صاعقه در امان نیستند . ابوالحسن جان دیگه باید موقع آب خوردن هم مواظب این صاعقه ها بود.
روزه خوری در انظار عمومی بسیار زشت است اما سند لامذهبی نیست بلکه می تواند نشانه ی غفلت و جهل باشد.
مشخصه که پیپ نیست
تازه به فرض هم که باشه..!! هرکسی مسئول کار خودشه...روزه گرفتن یا نگرفتن ایشون به خودشون مربوطه..ما چکاره ایم که امر و نهی کنیم!!!
یک جزوه یا کتابچه با مجلد تلق و شیرازه که البته شیرازه آن از نوع پلاستیکی و شکل فنری به رنگ قهوه ای ، زرشکی یا رنگی تو این مایه هاست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار