بازدید 84806
وزن‌کشی جالب «خانه سینمای 2»

فیلم: روزی که بهروز وثوقی مشهورترین سینماگر بود!

در این تجمع، بهروز وثوقی شعری در تمجید اصغر فرهادی خواند و البته کاسه‌ساز نیز سخنرانی کرد. بخش‌هایی از تجمع امروز را نیز همچون دو نشست خانه سینما ببینید و بدون توجه به نقد «تابناک»، قضاوت شخصی‌تان را درباره این که آیا این جماعت، اصناف سینمای ایران را نمایندگی می‌کنند، با ما در میان بگذارید. امیدواریم این ویدئو باعث خوشحالی مؤمنین در این روزها باشد.
کد خبر: ۳۳۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۹ 21 July 2013
پس از آن که محمدحسین فرحبخش، عضو و نماینده گروه ‌«خانه سینمای 2» در برنامه هفت، از برگزاری تجمع مقابل وزارت ارشاد در راستای مشخص شدن عده و عده این گروه فراخوان داد، امروز همکارانش مقابل متولی فرهنگ کشور تجمع کردند اما در پایان، این وزن‌کشی بیش از پیش جایگاه این نهاد نزدیک به دولت را تضعیف کرد.

به گزارش «تابناک»، پس از دو تجمعی که اهالی سینما مقابل ساختمان «خانه سینما» در خیابان سمنان با هدف بازپس‌گیری خانه‌شان برگزار کردند، مناظره‌ای میان همایون اسعدیان و محمدحسین فرحبخش برگزار شد؛ مناظره‌ای که افکارعمومی به خوبی از محتوایش آگاهی دارند و رویکرد فرحبخش در ‌این مواجهه کلامی در پایان باعث شد، افکارعمومی حق را به «خانه سینما» بدهد؛ اما با پایان این مناظره و قضاوت‌ها، این رویارویی پایان نیافت.

فرحبخش در این مناظره بذر یک تجمع را کاشت و از سینماگران عضو و حامی گروه موسوم به «خانه سینمای 2» دعوت کرد تا روز یکشنبه با حضور در مقابل وزارت فرهنگ و ارشاد واقع در میدان بهارستان، نشان دهند شمار اندکی نیستند و جمعیت بالایی دارند. در ادامه همین ماجرا نیز عنوان شد که نشان خواهند داد، اگر عده‌شان از خانه سینما بیشتر نباشد، کمتر نیست و البته جمعیت حاضر در دو تجمع اهالی خانه سینما، وضعیت تجمع گروه مدعی را قابل پیش بینی ‌دانسته بود!

فیلم: روزی که بهروز وثوقی مشهورترین سینماگر بود!

صبح امروز تجمع این گروه در حالی برگزار شد که تنها سینماگران نام آشنا برای رسانه‌های گروهی، حبیب‌الله کاسه ساز و جمال شورجه بودند و سایر چهره‌ها از جمعیتی که به زحمت به پنجاه نفر می‌رسید نیز یا تدارک بودند، یا هنرور بودند و یا حتی هنرور نیز نبودند تا مشهور‌ترین چهره این جمع بهروز وثوقی لیدر باشگاه استیل آذین باشد که در روز نخست ‌نام‌نویسی ریاست جمهوری یازدهم ثبت‌نام کرده بودند و لابد پس از مشهور شدن در آن ماجرا به جمع سینماگران عضو گروه ‌به نام «خانه سینمای ۲» شده است. در این تجمع بهروز وثوقی شعری در تمجید اصغر فرهادی خواند و البته کاسه ساز نیز سخنرانی کرد.

این وزن کشی جالب بیش از پیش ثابت کرد که این گروه اقلیت مطلق هستند؛ اما ظاهراً این اقلیت مطلق چه به لحاظ کمی و چه به لحاظ کیفی، مورد تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد هستند تا لشکری از سینماگران که جلوی «خانه سینما» تجمع کردند و خواستار بازگشایی خانه‌شان شدند. آقای حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد در تازه‌ترین پاسخ‌خواهی پیرامون خانه سینما، بار دیگر حاضر به پاسخگویی نشد؛ امید به آن که آنچه رئیس ایشان مبنی بر نادرست بودن پلمب خانه سینما اعلام شد، مورد توجه قرار گیرد و بازگشایی این خانه به وزیر فرهنگ و ارشاد دولت یازدهم سپرده نشود!

فیلم: روزی که بهروز وثوقی مشهورترین سینماگر بود!
کل جمعیت گروه موسوم به خانه سینمای 2 به همراه خبرنگاران و عکاسان و...

در این تجمع کاسه ساز درباره علت این تجمع گفت: دلیل این جلسه و تجمعی که گذاشتیم این بوده‌ که به ما اتهام زده شده است که بیست یا سی تن ‌بیشتر نیستیم و ما در این تجمع می‌خواهیم بگوییم که شمار ما بیش از اینهاست؛ اینکه می‌خواهیم بگوییم در کار صنفی خانه سینما یک و دو نداریم، بلکه همه صنوف چه در تدارکات چه جلوه‌های ویژه همه مهم هستند و برای ما درجه یک هستند. حتی هنروران هم در سینما برای ما از جایگاه بالایی برخوردار هستند. تلاش ما در خانه جدید بر این است که همه صنوف به جایگاه واقعی برسند و من امیدوارم وزارت ارشاد و رئیس سازمان سینمایی تلاش کنند که خانه‌ای که بسته شده برای اهل و صنوف قانونی دوباره باز شود.

اینک دعوتتان می‌کنیم بخش‌هایی از تجمع امروز را نیز همچون دو نشست خانه سینما ببینید و بدون توجه به نقد «تابناک»، قضاوت شخصی‌تان را درباره اینکه آیا این جماعت، اصناف سینمای ایران را نمایندگی می‌کنند، با ما در میان بگذارید. امیدواریم این ویدئو باعث خوشحالی مؤمنین در این روزها باشد.

در پایان یادآوری می‌شود، در تجمع اهالی «خانه سینما» مقابل ساختمان خانه سینما در روز پنجشنبه پیشین اصغر فرهادی، مهتاب کرامتی، آتیلا پسیانی، رضا کیانیان، بهمن فرمان آرا، رخشان بنی اعتماد، کیومرث پوراحمد، پرویز پرستویی، حسن برزیده، پرویز پورحسینی، غلامرضا موسوی، منوچهر محمدی، الهام پاوه‌نژاد، سامان مقدم، رویا تیموریان، مسعود رایگان، وحید موساییان، فاطمه گودرزی، مریم بوبانی، همایون ارشادی، حسن پورشیرازی، مهرداد صدیقیان، محمد مهدی عسکرپور، فرهاد توحیدی، همایون اسعدیان، مجتبی راعی، قاسم زارع، حمیرا ریاضی، محمدعلی سجادی، کمال تبریزی، شهرام مکری، مهرداد فرید، ستاره اسکندری، جواد نوروزبیگی، منوچهر شاهسواری، محمد پیرهادی، پگاه آهنگرانی، امیر اثباتی، ابراهیم مختاری، ژاله صامتی، مهدی رحمانی، مهران کاشانی، مجید برزگر، مجتبی میرطهماست، سپیده عبدالوهاب، علیرضا داوودنژاد، رضا داودنژاد، محسن هاشمی، بیژن امکانیان، صابر ابر، هانیه توسلی، مهرشاد کارخانی، عزیزالله حمیدنژاد، حسین محجوب، علی دهکردی، خسرو دهقان، جعفر دهقان، ‌ بهروز شعیبی، جعفر صانعی مقدم، مهدی فخیم‌زاده، عزیز ساعتی، پیمان قاسمخانی، سیف‌الله صمدیان، پارسا پیروزفر، داریوش اسدزاده، رضا درمیشیان، سروش صحت، کامبوزیا پرتوی، رهبر قنبری، کیوان کثیریان، ابراهیم شیبانی، امیرحسین علم الهدی، مازیار میری، بیژن میرباقری، رسول صدرعاملی، عبدالله اسفندیاری، ابوالحسن داودی، محسن امیریوسفی و... از جمله سینماگران حاضر در حمایت از «خانه سینما» بودند.

دانلود
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰۸
انتشار یافته: ۴۰
:))))))))))))
کر کر خنده است!!! این ها رو از کجا جمع کردن آوردن، هاهاهاههاهاهاها، خانه سینمایی که این برن توش معلومه از توش چی در خواهد اووومد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
قبول شاید اینها رو جمع کرده باشن اما یک نکته رو فراموش نکنید. سینماگر فقط بازیگر و کارگردان چهره نیست. اگه ما اینها رو نمیشناسیم شاید دلیلش این باشه که اونها بازیگر و یا کارگردان نیستن. ممکنه دستیار فیلمبردار، تدارکارتچی، تدوینگر، گریمور و غیره باشن
نمی گم اینا هستند ولی اگه چهره هم بینشون نباشه دلیل نمیشه سینماگر نباشن
کامیار
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
درسته که این ها هم جزو اهالی سینما هستند، اما "نیروی متخصص " نیستند و نیروهای متخصص هستند که باید این صنوف رو در دست بگیرند. اگر اصغر فرهادی و پرویز پرستویی نباشن، فیلم ها هیچ وقت به کیفیتی که در حال حاضر دارن نمی رسن، اما اگر این هنرورها و چهره هایی که می بینیم نباشن میشه افراد غیرمتخصص دیگه ای رو به راحتی جایگزینشون کرد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
با جوابت موافقم
این خودش تئاتر خیابانی بود
بهروز وثوقی ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
پس بهروز وثوقى كوش؟
پاسخ ها
mehdi
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
همونی که آخر فیلم داره در مدح آقای فرهادی شعر میخونه بهروز وثوقی پور هستش که کاندیدای ریاست جمهوری هم شده بود
ناصر
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
هی ول،بهروزخان رو نمی شناسی؟اینهمه معر خوند.واقعا ارشاد همین جمع رو نماینده صنوف سینمای ایران می دونه؟خلایق هرچه لایق
برای سینمای ایران دلم می سوزد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
اون مو فرفری که سیبیل داره و دکمه یقه اش باز هست واقعا اسمش بهروز وثوقی هست.حتی همین چند وقت پیش هم رفته بودن کاندید ریاست جمهوری بشه.کلیپ هاش تو اینترنت هست.سرچ کن بهروز وثوقی هم کاندیدای ریاست جمهوری شد دقیقا واست میاره.این اقا قبلا لیدر استیل آذین و پرسپولیس هم بوده و اسمش بهروز وثوقی هست.
واقعا باید بر این وضعیت فعلی سینما خندید یا گریست؟!
به کوری چشم دشمنان با این تجمع ثابت کردیم که خیلی بیشتر از 20 یا 30 نفر می‌باشیم. ما حداقل 40 یا 50 نفر می‌باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
احسنت واقعا" مشکل سینمای ما حل شد.........
متأسفانه حتا هنروران هم که تعداد زیادی از اعضا خانه‌ی سینما را تشکیل می‌دهند در این‌جا حضور ندارند. فکر کنم اگر سینمایی‌های پرکار هم این فیلم رو ببینن باز هم کسی رو نشناسن.
حرکت کاملاً خودجوش هست!!! سندشم موجوده!!!
واسه خنده خوب بود...
آقا خداییش اینا خیلی فیلم تر بودن از اون خانه سینمایی های دیروز ، کلی خندیدیم به نظرم این گروه خانه سینمای کمدی رو راه بندازن خیلی هم کارشون میگیره
اینا اصلا کی بودن؟
نخند....
دم فرح بخش گرم كه اين همه هنرپيشه هاليووديو يه جا جمع كرده. يكي از يكي معروفترن
مبارک جناب شمقدری و دوستانشان! تصاویر گویای پایبندی عزیزان به اخلاق اسلامی هستند، بویژه آن یقه های باز و ... آیا این است سینمای مورد ادعای آقای شورجه و هم کشیانشان؟ افسوس...
در میان جمع جلوی ارشاد افرادی نظیر جمال شورجه، حسین فرح بخش، عبدالله علی خانی، محسن محسنی‌نسب، مسعود اطیابی، مرتضی شایسته، مجید کریمی، حبیت الله کاوش و محسن روزبهانی، کیوان امجدیان و ... حضور داشتند.
واقعا جایگاه این افراد و فیلم هاشون در سینمای ایران کجاست؟.. .
تو نشون دادی که با کیستی و من هم فهمیدم که تو کیستی
جای آقای سلحشور خالیه ها
:)))))
تئاتر کودک و نوجوان بود آیا؟!!!!
اون یارو مو فرفریه اسمش بهروز وثوقی راده
راست گفته آقاي كاسه ساز، 20 يا 30 نفر نيستندكه حدوداً 50 نفرند خب
خانه سینمای 2 - بهروز وثوقی 2
در این گرده همایی ها کمیت مهم نیست کیفیت مهمه. کیفیت تجمع کنندگانو بچسب!!!
شعراصغر فرهادی معرکه بود
اگر سینما گران ایران صاحبان این عکسها هستند درش گل گرفته شود بهتر است
اگه دقت كنيد اون وسط برد پيت و جرج كلونيم ميبينيد
فکر میکنم کاسهای زیر نیم کاسه باشه
ما ایرانی ها استبداد زده ایم اصلا هر کدام مان یک مستبدیم. وقتی با ما مخالفت می شود بی منطق می شوم. و با سوء استفاده از دین دیگران را به نفاق متهم می کنیم دقیقا کاریکه فرحبخش در برنامه هفت کرد چون دید حق با طرف مقابل است از موقعیت صدا و سیما سوء استفاده کرد و طرف مقابل را به انواع اتهامات متهم کرد. ممکن است اصلا حق با فرحبخش باشد اما با این منطقش هچ انسان منصفی حق را به او نخواهند داد
متاسفم آقای شورجه
بگو خپ ...!
اون پسره كه پايان نامه رو ساخته بود چرا نيست؟ اسمش چى بود؟
من آن شب مناظره آقایان فرحبخش واسعدیان را دربرنامه هفت دیدم و تمام سخنان آقای فرحبخش توهین وکلی گویی بود
جای برادر متعهد حضرت سلحشور خالی است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل