بازدید 6718
با تحولات منطقه و جهان

اعلام آماده باش نظامی کیم جونگ اون برای مقابله با کره جنوبی/ تحریم چند فرد و نهاد مرتبط با ایران از سوی آمریکا/ امضای سند همکاری ۲۱ بندی بین ایران و ارمنستان/ هشدار مقام سازمان ملل نسبت به تشدید تنش‌ها در یمن

اعلام آماده باش نظامی کیم جونگ اون برای مقابله با کره جنوبی، تحریم چند فرد و نهاد مرتبط با ایران از سوی آمریکا، امضای سند همکاری ۲۱ بندی بین ایران و ارمنستان، هشدار مقام سازمان ملل نسبت به تشدید تنش‌ها در یمن و برنامه روسیه برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۲۱۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹ 15 February 2024

اعلام آماده باش نظامی کیم جونگ اون برای مقابله با کره جنوبی/ تحریم چند فرد و نهاد مرتبط با ایران از سوی آمریکا/ امضای سند همکاری ۲۱ بندی بین ایران و ارمنستان/ هشدار مقام سازمان ملل نسبت به تشدید تنش ها در یمن

بین الملل تابناک: اعلام آماده باش نظامی کیم جونگ اون برای مقابله با کره جنوبی، تحریم چند فرد و نهاد مرتبط با ایران از سوی آمریکا، امضای سند همکاری ۲۱ بندی بین ایران و ارمنستان، هشدار مقام سازمان ملل نسبت به تشدید تنش‌ها در یمن و برنامه روسیه برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

اعلام آماده باش نظامی کیم جونگ اون برای مقابله با کره جنوبی

رهبر کره شمالی ضمن نظارت بر آزمایش موشکی جدید این کشور، دستور داد نیروی دریایی این کشور آمادگی خود را در مرز دریایی با همسایه جنوبی افزایش دهند.

او همچنین روز پنجشنبه بر آزمایش موشک جدید سطح به دریای ارتش این کشور نظارت کرد و دستور داد، ارتش کره شمالی آمادگی خود را در آب‌های تحت مناقشه با کره جنوبی در جزیره شمالی «یئون‌پیونگ» افزایش دهد.

گزارش آزمایش موشکی جدید کره شمالی، یک روز پس از آن توسط خبرگزاری این کشور منتشر شد که ارتش کره شمالی، روز چهارشنبه چندین موشک کروز را به آب‌های سرزمینی خود در «وونسان» شلیک کرد.

خبگزاری کی‌سی‌ان‌ای گزارش داد، کیم بر «شلیک نوع جدید موشک سطح به دریا از نوع پاداسوری-۶ که توسط نیروی دریایی استفاده می‌شود، نظارت و از نتایج این آزمایش عمیقا ابراز رضایت کرد»؛ این موشک‌های ضدکشتی به اهداف تعیین‌شده خود در دریای شرقی یا همان دریای ژاپن برخورد کردند.

تحریم چند فرد و نهاد مرتبط با ایران از سوی آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد، سه فرد و چهار نهاد را به دلیل انتقال فناوری پیچیده‌ ی آمریکایی به ایران تحریم کرده است.

این وزارتخانه چهارشنبه شب در بیانیه‌ای گفت: این تحریم‌ها سه فرد و چهار نهاد مرتبط با انتقال فناوری پیچیده آمریکا برای استفاده توسط بانک مرکزی ایران را هدف قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا افزود که شرکت خدمات انفورماتیک (ISC) در ایران وابسته به بانک مرکزی ایران، شرکت ABS در امارات، شرکت L.L.C در امارات و شرکت Ted در ترکیه نهادهایی هستند که تحریم شده‌اند.

این وزارتخانه از سید ابوطالب نجفی، مدیر عامل شرکت خدمات انفورماتیک، پوریا میردامادی کارمند این شرکت و محمدرضا خادمی رئیس L.L.C به عنوان افراد تحریم‌شده نام برد.

دولت دموکرات جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا به رغم شعار رویکرد دیپلماسی و کاهش تنش، همچنان سیاست های فشار حداکثری دولت جمهوری خواه دونالد ترامپ را در پیش گرفته و به بهانه های مختلف از جمله حقوق بشری و جنگ های اوکراین و اسرائیل، تحریم های ضد ایرانی را همگام با متحدان غربی خود اعمال کرده است.

امضای سند همکاری ۲۱ بندی بین ایران و ارمنستان

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امروز سندی در ۲۱ را بند بین ایران و ارمنستان امضا می‌کنیم که شامل ۱۹ زمینه مختلف برای همکاری‌های سال آینده دو کشور است.

 داوود منظور در هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ارمنستان اظهار کرد: در مذاکرات گذشته زمینه همکاری‌ها بین دو کشور ایران و ارمنستان بررسی شده بود که در سندهای این دوره از اجلاس دوباره بررسی شد.

وی افزود: امروز سندی را در ۲۱ بند امضا می‌کنیم که شامل ۱۹ زمینه مختلف برای همکاری‌های سال آینده دو کشور ایران و ارمنستان است.

به گفته منظور، ۲۱ دستگاه دولتی در دو روز گذشته رایزنی‌هایی با طرف ارمنستانی داشتند.

رئیس سازمان  برنامه و بودجه با اشاره به ایجاد یک کمیته پیگیری ویژه بین ایران و ارمنستان گفت: جلسه این کمیته شش ماه دیگر در ارمنستان برگزار می‌شود.

هشدار مقام سازمان ملل نسبت به تشدید تنش ها در یمن

فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن در مورد آنچه " تشدید چرخه خطرناک تنش ها " در این کشور خواند، هشدار داد و خواستار متوقف شدن درگیری ها در این منطقه بویژه دریای سرخ شد.

به گزارش "آناتولی انگلیسی", هانس گراندبرگ در اظهارات خود در شورای امنیت سازمان ملل گفت: سه اقدام باید فوری انجام شود تا این چرخه خطرناک تشدید تنش متوقف شود. این اقدامات شامل میانجی گری برای توافق پایان درگیری طولانی‌مدت در یمن, کاهش تنش ها در منطقه و خودداری طرف ها از سوءاستفاده نظامی است.

گراندبرگ افزود: افزایش تنش های منطقه ای مرتبط با جنگ غزه و بویژه در دریای سرخ، سرعت تلاش های دستیابی به صلح در یمن را کاهش می دهد.

برنامه روسیه برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا

شبکه ای.بی.سی نیوز به نقل از منابع آگاه گزارش داد، اطلاعات جاسوسی نشان می‌دهد که روسیه درصدد استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضاست.

 این شبکه افزود که این تسلیحات احتمالا علیه ماهواره‌ها استفاده خواهد شد.

یک منبع آگاه به ای.بی.سی نیوز گفت: این مساله ای بسیار نگران‌کننده و بسیار حساس است.

«مایک ترنر» رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت که اطلاعاتی درباره یک تهدید جدی علیه امنیت ملی کشور به دست آمده است که بنا به گفته برخی منابع، به روسیه مربوط می‌شود.

این نماینده جمهوری خواه ایالت اوهایو در ایمیلی به اعضای کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان نوشت که اطلاعات فوری طبقه‌بندی‌شده درباره یک «قابلیت نظامی بی‌ثبات‌کننده خارجی» در اختیار دارد.

ترنر از جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا خواست تا «همه اطلاعات مربوط به این تهدید» را از حالت طبقه‌بندی خارج کند.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا به خبرنگاران گفت که وی قرار است با سران اطلاعاتی کنگره دیدار کند اما افزود: «در موقعیتی نیستم که از این تریبون اطلاعات بیشتری بدهم.»

سی.ان.ان پیشتر نوشته بود، دو منبع و یک مقام آمریکایی گفتند که این تهدید به روسیه مربوط می‌شود و منابع آگاه تاکید کردند که این طلاعات «بسیار حساس» است.

یکی از این منابع به سی.ان.ان گفت که این اطلاعات «بسیار نگران‌کننده» است و به قابلیت‌های روسیه که اخیرا از آن مطلع شدیم، مربوط می‌شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۱
این جنگ غزه، جدا از خسارات و تلفات سنگین آن، ستم بزرگی هم به کیم جونگ اون بود که باعث شد مردم دنیا کمتر به دلقک بازی های او توجه کنند و این طفلک دل شکسته شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
مرگ بر روسیه
مرگ بر چین
مرگ بر کره شمالی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
بر اساس رتبه بندی سال 2024 «گلوبال فایر پاور»، ارتش کره جنوبی بعد از آمریکا، روسیه، چین و هند، پنجمین ارتش قدرتمند جهان است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
فرمانده نیروی هوافضای سپاه: ارتش آمریکا یارای مقاومت دربرابر قدرت دفاعی ایران را ندارد.
* همیشه آن کسی که در موضع دفاعی است، مقاومت از خودش نشان می دهد. چطور می شود که یک نفر از موضع دفاعی دیگری را به مقاومت وا می دارد؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
محمد جواد ظریف در کنگره حزب مردم سالاری:
اين سلاح نبود که مردم‌ ما را حفظ کرد، اين مردم بودند که سلاح را حفظ کردند.
اين اتم نبود که ما را نجات‌ داد، و مردم ما بودند که اتم را نجات‌ دادند.
از هر ۱۰ دانشجویی که من را می‌بینند، پنج نفر آنها می‌گویند برای‌ ما رزومه بنویس که از کشور خارج شویم!
به نظر من تندروی نتيجه عدم‌ خودباوری است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
ساعت 15:13

دلار: 56,500 تومان
یورو: 60,650 تومان
پوند: 71،000 تومان
سکه: 32,800,000 تومان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
1234
ادامه میدادی بخودت میرسیدی
مرگ بر منافق
مرگبربرعنداز
مرگ بر بهائی مرگ بر صهیونیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
جالب است اگر وضع ایران اینقدر خراب است پس نیازی نیست این همه سم پاشی علیه ایران رخ دهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
ارمنستان به خوبی میدونه نمیشه به روسیه اعتماد کرد
هیچ غلطی نمیتواند بکند ، مصداق بارز کره شمالی هست .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
موشک میزنه به اهداف فرضی بعد هم خودش عمیقا ابرار رضایت
. میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
آمریکا در عرض چند ثانیه می تواند پرهای کیم جونگ اون را بچیند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
خخخخ ! ببین غربگدای آمریکا زده برو خودتو معالجه کن با این حرفا مشکلتون علاج نمیشه !!
هشدار مقام سازمان ملل نسبت به تشدید تنش ها در یمن

کجای کاری؟ حوثی ها دارند تمرین عملیات زمینی برای ورود به اسرائیل می کنند. البته وسط راه باید عربستان و اردن را هم تصرف کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
حالا فعلاً محض دستگرمی آن نصفه بزرگتر یمن را که دست دولت طرفدار عربستان است پس بگیرند تا اسرائیل بترسد و بدون جنگ تسلیم شود.
پوتین گفته بایدن رو ترجیح میدم .
کاملا مشخصه ک چرا اینو گفته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دادگاه بین المللی کیفری است.
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
اصلاجنایتکارجنگی به توچه؟
یکی دیگه تحریم میکنه یگی دیگه ترورمیکنه بعد پوتین وفحش میدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
خب معلومه کسی که مشکل معدوی داره و نمیتونه خودشو کنترل کنه برای دنیا بهتره ! طرف خودشو نمیتونه جمع کنه برای دنیا میخواد تصمیم بگیره !!؟؟
به نظرم از این به بعد زمانهایی که کره شمالی آماده باش نیستو اعلام کنید
پیشنهاد میکنم به افرادی که بیش از 2 فرزند دارند به ازای هر فرزند مادران 18 ماه زودتر و پدران 12 ماه زودتر بازنشسته شوند اینگونه مشکل جمعیت هم حل می شود. به این افراد هم کمکی می شود.
پاسخ ها
چ خبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
از فیش حقوقی مسئولین محترم چ خبر ؟
رفح چقدر جمعیت داره ؟ هر چی سرچ کردم فقط آمار 2014 موجوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
چهار ماه قبل: تقریباً سیصد هزار نفر
الآن: یک و نیم میلیون نفر
دو ماه دیگر: احتمالاً صفر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
خب این جمعیت کجا باید برن مصر هم که در مرزهاش تانک مستقر کرده
در فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تیر خلاص را برنامه جنگ فضایی آمریکا موسوم به جنگ ستارگان شلیک کرد که شوروی با اقتصاد بیمارش نه توانایی رقابت با آن را داشت و نه می توانست بگذارد رقیب به یک برتری تعیین کننده دست یابد.

حالا هم این «برنامه روسیه برای استقرار تسلیحات هسته‌ای در فضا» نشان می دهد که دولتمردان چنین کشورهایی حتی توجهی به تجارب قبلی خودشان هم ندارند. خب، بله، تاوانش را مردم می دهند نه امثال جناب پوتین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
خلاصه کلام اینکه پوتین قات زده و برای بقای حکومت ننگین خود دست و پا میزنه
یکی این بچه کیم جونگ اون رو جمش کنه خیلی داره جیغ میزنه
پوتین جان از باتلاق اوکراین چ خبر ؟
مگر نمیدانی شی و کیم چشم به تو دوخته اند ؟
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
ب اربابت بایدن وبگو از باتلاق اوکراین واسرائیل چه خبر مدتیه صداش در نمیاد؟؟مگه نمیدونه ا زلنسکی ونتانیاهو چشمش ب دست اونه.؟؟؟؟،???
در اون روزهایی که اسرائیل غزه رو شخم میزد و میرفت جلو من فکر میکردم که حزب الله از پشت بهش حمله کنه ، اما در نهایت شگفتی این کارو نکردن .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
وجود میخواست، که حزب الله نداشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
دیگه چی فکر میکردی، شازده؟
صمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
ای غربگدا که هرهری مذهبی ودینتون انسانیته پس کجاست انسانیتتون؟ مگه نمیگید حماس باعثه جنگه؟ خب نیروهای حماس روبکشید چرازن وبچه میکشید وغزه روشخم میزنید؟بیدارشید ای خودتحقیرها طرفداران حقوق حیوانات وحقوق زنان
از تو به یک اشاره .از ما به صد دویدن .وقتی رفیق پوتین گفت برای تحقق سیاست چند جانبه گرایی بقیه هم همکاری کنند .اول حماس دعوا به پا کرد و بعد هم سایر اسلحه بدستان و حالا هم کره شمالی .خدا عاقبت ما را ختم به خیر کند.
از زمان بچگی من تقریبا هر هفته به ارتش کره شمالی آماده باش داده شده هنوز اتفاق خاصی رخ نداده
یمن هم شمشیرها را غلاف کرد
یادتون میاد ؟ همینکه ترامپ مگس کش را که بلند کرد همین کیم جونگ اون فوری رفت و قایم شد و تا زمانی که ترامپ بود، ساکت ساکت بود. تازه شانس بیاره نیک هیلی نیاد که باید بره تو تاریخ.
یکی به این بچه خپل توجه کنه تا با موشک خودشو نترکونده
عقده دیده شدن داره
کیم به فکر شکم مردم خودش باشه که با شلیک اولین موشک دیگه چیزی از کره شمالی باقی نمی‌ماند
هرگونه سندهمکاری میخواهید بین ایران وارمنستان امضاکنید شمارابخدا مراقب نیرنگ ارامنه باشید وفراموش نکنید که آنها بیش از۳۰ سال بخشی ازخاک کشورهمسایه مارابه بهانه اینکه چندارمنی درآنجا ساکن بودند وچند تابلوکوچه رابنام خودشان کرده بودندبه قرباغ که بخشی ازخاک آذربایجان بودحمله کردند. وچه‌ ظلم هائی که به آذری های بیگناه که نکردند تابلاخره جمهوری آذربایجان باچه دردسری موفق به اخراجشان شد نگذاریدیادگار بدی برای فرزندانمان گذارده شود مراقب موذیگری ودوروئی این بیگانگان باشید وبدون مشورت با کسانیکه آنها رابهترمیشناسنداقدامی نفرمائید ازماگفتن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست