بازدید 7945
با تحولات منطقه و جهان

اعلام آمادگی یمن برای مقابله با حمله زمینی آمریکا/ شلیک چندین موشک کروز توسط کره شمالی/ تهدید ناتو توسط مشاور ترامپ/ آغاز تنش‌ها بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان

اعلام آمادگی یمن برای مقابله با حمله زمینی آمریکا، شلیک چندین موشک کروز توسط کره شمالی، تهدید ناتو توسط مشاور ترامپ، آغاز تنش‌ها بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان و حمله هوایی آمریکا و انگلیس به استان الحدیده یمن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۲۲۱۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵ 14 February 2024

اعلام آمادگی یمن برای برای مقابله با حمله زمینی آمریکا/ شلیک چندین موشک کروز توسط کره شمالی/ تهدید ناتو توسط مشاور ترامپ/ آغاز تنش ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان

بین الملل تابناک: اعلام آمادگی یمن برای مقابله با حمله زمینی آمریکا، شلیک چندین موشک کروز توسط کره شمالی، تهدید ناتو توسط مشاور ترامپ، آغاز تنش‌ها بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان و حمله هوایی آمریکا و انگلیس به استان الحدیده یمن، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

اعلام آمادگی یمن برای مقابله با حمله زمینی آمریکا

یکی از اعضای ارشد شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد، آمریکا در صورت حمله زمینی به یمن با چالش‌هایی مواجه می‌شود که دشوارتر از چالش‌هایش در افغانستان و ویتنام خواهد بود.

«محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد، حملات آمریکا و انگلیس علیه صنعاء، الحدیده و دیگر استان‌های یمن موثر نیست.

آمریکا و انگلیس در مرحله اخیر چندین بار حمله هوایی علیه اهداف یمنی انجام دادند و مقامات یمنی بارها تاکید کردند که این حملات بی‌اثر بوده و مانع حمایت‌های یمن از ملت مظلوم فلسطین در غزه نخواهد شد.

الحوثی که با شبکه الجزیره گفت‌وگو می‌کرد، تاکید نمود، حملات هوایی و موشکی آمریکا و انگلیس در مرحله اخیر شکست‌خورده و بی‌نتیجه بوده و یمن «هیچ نگرانی نسبت به اقدام نظامی زمینی این دو کشور برای سلطه بر سواحل یمن در دریای سرخ ندارد.»

الحوثی در بخش دیگری خاطرنشان کرد حمله زمینی این دو کشور آن چیزی است که ملت یمن می‌خواهد.

عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت: «آمریکا اگر نیروهایش را به یمن بفرستد با چالش‌هایی مواجه می‌شود که دشوارتر از چالش‌هایش در افغانستان و ویتنام خواهد بود. مردم یمن اکنون از آمادگی بالایی برخوردار است و گزینه‌هایی برای شکست راهبردی آمریکا در منطقه دارد.»

او تاکید کرد، پیام عملیات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ و خلیج عدن توقف وحشیگری رژیم صهیونیستی و جنایت نسل‌کشی‌های آن در غزه است که با حمایت و مشارکت آمریکایی‌ها انجام می‌شود.

شلیک چندین موشک کروز توسط کره شمالی

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که کره شمالی چندین موشک کروز به سمت دریای شرقی شلیک کرده است.

 در بیانیه رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی آمده است: ارتش کره جنوبی چندین موشک را که حدود ساعت ۹ صبح به سمت آب‌های شمال شرقی شهر بندری «وون سان» واقع در استان «گنگ وون» پرتاب شده بودند، شناسایی کرده است.

این بیانیه با اشاره به اینکه مقامات اطلاعاتی کره جنوبی و ایالات متحده در حال تجزیه و تحلیل جزئیات پرتاب‌ها هستند، می‌افزاید: ارتش کره جنوبی در هماهنگی نزدیک با ارتش ایالات متحده و در عین حال تقویت سیستم‌های نظارتی و افزایش هشیاری است.

به نوشته شبکه خبری کی‌بی‌اس، این پنجمین پرتاب موشک کروز از سوی کره شمالی بود که در سال جاری به وقوع پیوسته است.

تهدید ناتو توسط مشاور ترامپ 

یکی از مشاوران ارشد امنیت ملی دونالد ترامپ گفت: در صورت بازگشت رئیس‌جمهور سابق آمریکا به قدرت، او برای تغییر در ناتو تلاش خواهد کرد و این ممکن است به از دست رفتن حفاظت مدنظر برخی از کشورهای عضو در برابر حمله خارجی منجر شود.

«کیت کیلوگ» ژنرال بازنشسته آمریکایی و رئیس سابق ستاد شورای امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده، در مصاحبه‌ای به رویترز گفت اگر یکی از اعضای ائتلاف ۳۱ کشوری ناتو نتواند حداقل ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را صرف امور نظامی کند –همانطور که توافق شده– ترامپ از حذف حمایت‌های آن کشور تحت ماده ۵ پیمان آتلانتیک شمالی حمایت خواهد کرد.

ماده پنج منشور ناتو تصریح می‌کند که حمله به یکی از اعضای ائتلاف مستقر در اروپا، حمله به همه تلقی می‌شود و اعضای ائتلاف باید واکنش مناسب نشان دهند. بدون این حمایت‌ها، یک کشور عضو تضمینی نمی‌گیرد که سایر اعضای ناتو در زمان وقوع جنگ به کمک آن بیایند.

کیت کیلوگ که به عنوان مشاور امنیت ملی مایک پنس، معاون سابق ترامپ هم خدمت می‌کرد، گفت: «از جایی که من آمده‌ام، اتحادها مهم هستند؛ اما اگر می‌خواهید بخشی از یک اتحاد باشید، به اتحاد کمک کنید و بخشی از اتحاد باشید.»

ترامپ زمانی که در یک گردهمایی پیشنهاد کرد، از متحدان ناتو که به اندازه کافی برای امور نظامی هزینه نمی‌کنند، دفاع نخواهد کرد و حتی روسیه را تشویق به حمله به آنها می‌کند، به سرعت از سوی جو بایدن، رئیس‌جمهور دموکرات آمریکا و مقامات ارشد غربی سرزنش شد.

کیت کیلوگ از گفتن اینکه آیا پیشنهاد خود را با ترامپ در میان گذاشته است یا نه، خودداری کرد؛ هرچند او گفت که آنها مکررا در مورد آینده ناتو گفت‌وگو کرده‌اند. ترامپ به کسب نامزدی ریاست جمهوری از سوی حزب جمهوری‌خواه برای انتخابات ۵ نوامبر نزدیک است.

این سیاستمدار آمریکایی سرشناس گفت اگر ترامپ پیروز شود، احتمالا نشست ناتو را در ژوئن ۲۰۲۵ برای بحث در مورد آینده این ائتلاف پیشنهاد خواهد کرد. او گفت که ناتو متعاقبا می‌تواند به یک «ائتلاف چند سطحی» تبدیل شود که در آن برخی از اعضا براساس انطباق آنها با اساسنامه تاسیس ناتو از حمایت‌های بیشتری برخوردار می‌شوند.

کمپین ترامپ به درخواست برای اظهارنظر پاسخی نداد، اما قبلا کیت کیلوگ را به عنوان مشاور سیاسی معرفی کرده بود که ممکن است در دولت او نقش داشته باشد.

مشاور ترامپ همچنین تاکید کرد: «علاوه بر از دست دادن حفاظت‌های تحت ماده ۵، تحریم‌های نسبتا شدید دیگری مانند از دست دادن دسترسی به آموزش یا منابع تجهیزات مشترک ممکن است. کشورهای عضو باید برای خروج از ناتو احساس راحتی داشته باشند. اگر رئیس‌جمهور ترامپ دوباره انتخاب شود، پس از انجام انتخابات، به همه هشدار می‌دهیم. بعد به آنها اجازه دهیم مقدمات را فراهم کنند تا بتوانیم در ژوئن درباره آن بحث کنیم. فکر می‌کنم این مکالمه‌ای بسیار پخته و کامل است و یکی از بسیار گفت‌وگوهایی است که باید در حوزه امنیت ملی انجام شود.»

آغاز تنش ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان

وزارت خارجه ارمنستان در پی دوره جدید درگیری مرزی با جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای اعلام کرد که باکو پیوسته به دنبال ایجاد بی‌ثباتی در امنیت منطقه قفقاز جنوبی است.

به گزارش آرمن پرس، در این بیانیه آمده است: اقدامات اخیر باکو با اظهارات جنگ‌طلبانه رهبری نظامی و سیاسی جمهوری آذربایجان در یک راستا و در جهت اختلال در ثبات و امنیت منطقه قفقاز جنوبی صورت گرفته است.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه ارمنستان، انجام این اقدامات از سوی جمهوری آذربایجان به شدت محکوم شده است.

 وزارت دفاع ارمنستان امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: در جریان تیراندازی امروز صبح نظامیان جمهوری آذربایجان به مواضع نظامی ارمنستان در بخش نرکین هند (Nerkin Hand) استان سیونیک، دو تن از نیروهای این کشور کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

در این بیانیه آمده است: در نتیجه تیراندازی نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به سوی نرکین هند و بر اساس اطلاعات اولیه، طرف ارمنی کشته شدن ۲ تن و جراحاتی را گزارش کرد.

وزارتخانه مذکور همچنین اخبار باکو مبنی بر تیراندازی شب گذشته نیروهای ارمنستانی به سوی مواضع جمهوری آذربایجان را رد و انتشار اطلاعات بیشتر در مورد درگیری‌های اخیر را به بیانیه‌های آتی موکول کرد.

در همین حال خبرگزاری دولتی آذرتاج به نقل از مرزبانی جمهوری آذربایجان گزارش داد که نیروهای این کشور در پاسخ به اقدامات تحریک‌آمیز نیروهای مسلح ارمنستان دست به یک عملیات انتقام‌جویانه زدند که در نتیجه آن مواضع نیروهای ارمنستانی که به نیروهای جمهوری آذربایجان شلیک کرده بودند، کامل نابود شده و نظامیان آن کشور نیز متحمل تلفات سنگینی شدند.

مرزبانی جمهوری آذربایجان تهدید کرد که در صورت تکرار چنین اقدامات تحریک‌آمیزی که هدف آن افزایش تنش‌ها در مرز «متعارف» دو کشور باشد، واکنش شدیدتری نشان داده خواهد شد.

حمله هوایی آمریکا و انگلیس به استان الحدیده یمن

ارتش آمریکا و انگلیس در ادامه تجاوزات خود به یمن، بار دیگر استان الحدیده را در غرب این کشور هدف قرار دادند.

شبکه خبری المسیره بامداد چهارشنبه (۲۵ بهمن) گزارش کرد، منطقه «رأس عیسی» در استان الحدیده یمن هدف حمله هوایی آمریکایی-انگلیسی قرار گرفت.

آمریکا و انگلیس به بهانه حفاظت از امنیت کشتیرانی در دریای سرخ، طی چند روز اخیر بارها مواضع جنبش انصارالله یمن را مورد حمله قرار داده‌اند.

ارتش یمن اعلام کرده، تا زمان توقف جنگ غزه و لغو محاصره این باریکه، در حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین، همچنان به حملات خود علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ ادامه می‌دهد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳۷
!امروز وسط فصل سرد قیمت گاز در امریکای شمالی به پایین ترین در سی سال اخیر رسید. قیمت بنزین هم همان حدود ۳۰ سال پیش هست. اما در این سی سال درامد سرانه مردم در امریکا سه برابر شده. یعنی قیمت گاز و بنزین و گازوییل حداقل سه برابر ارزان شده. اونوقت پوتینی ها همش منت می گذارند که فیمت انرژی و لنزین در ایران پایبن هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
برای ارضای غربگدایی تون هی بگین پوتینی ها پوتینی ها

فلک زده ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
دروغ که حناق نیست امریکایی مریض هستند برند دزدی کنند ، امریکایی خوششان می اید در خیابان بخوابند ، همه دارند از وضع نامناسب میگویند این برگ چنار به به و چه چه میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
اون وقت مرومی که با کاپشن داخل خونه می گردن که مجبور نشن مبلغ گاز بیشتری بدن کجا هستن دقیقا؟
ناشناس
| Canada |
۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
پس بگو که این جمعیت میلیونی که پیاده و سواره لسوی مرز مکزیک در جریان هستند یا وگیل گران قیمت می گیرند که در غرب وحشی باشند خوشی زیر دلشون زده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
برمبنای حداقل حقوق کارگری بنزین در ایران 30 در صد ارزانتر از آمریکاست
قیمت بنزین و گازوییل در ایران پایین نیست. انچه پایین هست ارزش پول ملی است که خودش عصاره و نتیجه چند دهه مدیریت! درخشان و فتح قله های جدید توسط این مدیربت هست. الان بر اساس دلار ۵۸۰۰۰ تومن ارزش تولید ایران ۱۶۰ میلیارد دلار یا دو هزار دلار سرانه هست که حتی از پاکستان و هند و سری لانکا پایین تر هست. اقتصاد مردم ایران را ویران کردید و پرچم خود را بر قله این ویرانی به اهتزاز در اوردید و میگید همه باید شاکر باشند که ما هستیم!
صدام هم لاف میزد که به تعداد سربازای آمریکا تابوت سفارش بدید و یک هفته ای همه را میکشم شما هم لاف بزن جناب حوثی. در ویتنام هم امریکا ده هزار کشته داد ولی ویتنامی ها سه میلیون نفر و در نهایت ویتنام شد متحد و زیر چتر امریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
خود امریکاییها از ویتنام بنام کابوس یاد میکنند تو که سنت حتی به 20 یا 30 سال پیش نمیرسد حرف الکی میزنی ؟ مردی کنار سرباز های پوشکی اربابت برو یمن تا معنای تابوت را بفهمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
در جنگ ویتنام آمریکا از نظر نظامی شکست نخورد. بعد از جنگ و بعدش قرارداد آتش بس، آمریکا به علت مخالفت های داخلی از ویتنام جنوبی خارج شد و مدتی بعد از آن ویتنام شمالی حمله کرد و ویتنام جنوبی را تصرف کرد.

تلفات آمریکا در این جنگ حدود پنجاه هزار نفر بود و تلفات ویتنامی ها ارقامی میلیونی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
ناشناس 10:03

سن کامنت گذارها را از کجا تشخیص می دهی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
ناشناس ۱۰:۰۳

تو نمی خواهی به کمک برادران یمنی ات بروی؟ آنها به کمک تو بیشتر احتیاج دارند تا آمریکایی ها به ما.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
آمریکایی ها تا حالا در درگیری با حوثی ها تلفاتی نداده اند پس بحث تابوت در این جا مصداق ندارد.

حوثی ها هم هر چند دویست تایی کشته داده اند ولی مثل آمریکایی ها نیستند که مرده را با تابوت دفن کنند پس آنها هم مشکلی در زمینه تابوت ندارند.

اگر دعوای تابوت تمام شد صلوات بفرستید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
رییس جمهور وقت آمریکا شرمسار شکستشو توی ویتنام اعلام کرد
بعد یه عده غربگدای بدبخت میگن شکست نخورده
البته آمریکا قصد هیچگونه حمله زمینی به حوثی ها را ندارد. برای همین آنها می توانند با خیال راحت رجز بخوانند. مشکل اینجاست که دو سه هفته دیگر برادران ارزشی ادعا خواهند کرد که آمریکا در حمله زمینی به یمن شکست خورد.
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
امنیت دریای سرخ چقدر برای انگلوساکسون ها برقرار شده ؟ رو که نیست سنگ پای قزوینه
افتخار میکنم که بهم بگن غربگدا
گدایی از غرب خیلی بهتر از گدایی از شرق و کشورهایی مانند روسیه و چین کمونیسم هست
آمریکا و اروپا هزار شرف دارن به پوتین و امثالش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
واکسن بزن
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
باش تا صبح دولتت بدمد غربگدا شایدیه ویزا جلوت انداختند و به شغل شریف توالت شوری مفتخرت کردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
جدیدا صهیون گدا هم شدید به اینم افتخار کن شرم و حیا که ندارید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
الان آمریکا تحریمت کرده یا چین؟
ارمنی ها از قدیم زیاده خواه بوده و جنایاتشان در سه کشور ترکیه و ایران و آذربایجان موید این قضیه است. وقتی هم که طرف مقابل از خودش دفاع میکنه مظلوم نمایی می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
مثل اینگه اذربایجان داره شوت بازی در میاره
انتظار داشتیم برادران انصارالله یمن لااقل یک توضیح کوچولو در باره اصابت آن دو موشک به کشتی یونانی که داشت از برزیل برای ایران بار می آورد بدهند اما ظاهراً آنها هم مثل خود ما حرفشان یکی است: کشتی آمریکایی بود که امریکایی بود.
به امید تولید واکسن غربگدایی
واکسنی که گدایی تحریم و حمله نظامی به ایران رو درمان کنه
واکسنی که اسم صداقت و راستی و درستی و منافع ملی گذاشتن رو کشتار مردم و غارت منابع سایر کشورها توسط غرب رو درمان کنه

به شرطی که تولید رو به خود غربگداها نسپریم
پاسخ ها
پارادوکس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
یه کم استعداد به خرج بده و یه نو آوری داشته باش. این را برات نوشتن و زیر همه خبرها و تیتر ها هی همین را کپی پیست میکنی.ولی در کل
خوبه که آدم نون بازوش را بخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
خودت از خودت خسته نشری از اینکه کامنت هاتو نخونده دیس میزنن
با نگاهی سریع به نقشه جغرافیایی و سیاسی یمن لازم نیست کارشناس استراتژیک باشید تا بدانید که امریکا براحتی قادر به نابودی حوثی ها است بدون اینکه حتی یک سرباز داخل خاک یمن پیاده کند. حمایت مالی و لجستیک از خیل عظیم مخالفان حوثی ها همزمان با حضور ناوگانی ممانعت کننده در طول سواحل تحت کنترل این گروه براحتی در مدتی کوتاه نفسشان را خواهد گرفت. ولی چرا این کار را نمی کند؟؟ خدا داند و عاقلان :)
پاسخ ها
آنتی دموکرات
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
برای اینکه دموکرات ها مثل انگلیسی ها سیاست های خبیثانه اعمال میکنن
کروز های کیم جونگ اون تموم نشد ؟! این بچه آخر دق میکنه
این شرق گداها وقتی نمیتونن با دلیل و منطق جواب بدن توهین میکنن ، آفرین خوب دارین خودتون رو نشون میدین .
دشمنان غرب از اختراعات غرب استفاده نکنند.. لباس غربی ها را نپوشند.لباس افغانی ها را بپوشید .
آیا چیزی سراغ دارید که کمونیست ها اختراع کرده باشند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
تو هم گاز و برق و آب خونتو قطع کن
همه امکانات زندگی ایرانی ها غربی است.مگه نه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
نه کی اینو گفته
بایدن به زودی از کاخ سفید باس بره خونه سالمندان .
معاونش هم اعلام آمادگی کرده البته معاونش هم چیزی حالیش نی .
حالا که مسئولین ما تخصص لازم برای رشد و پیشرفت اقتصادی و صنعتی ندارند .یک کاری می کنند بقیه هم به اندازه ما بشوند وضعیت عراق و افعانستان و سوریه و لبنان ویمن و .... بعد ادعا می شود وضعیت ما از همه بهتر است و خدا را شکر افعانستان نشدیم.مردم غزه و یمن داشتند زندگیشون می کردند .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار